UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Euroviisut 2013 Malmössä

Keiden toivot menevän suoraan finaaliin? Valitse kaksi.

Iina Salin – Last night
30
14%
Last Panda – Saturday night forever
17
8%
Mikael Saari – We should be through
74
34%
Ilari Hämäläinen – Sytytä mut vaan
7
3%
Rautakoura – Ilmalaivalla
12
6%
Diandra – Colliding into you
76
35%
 
Ääniä yhteensä: 216

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Minua on aina vähän hämmentänyt se, että euroviisua ei etsitä, mutta kuitenkin sitä etsitään.
Mitä siis oikeasti etsitään? :mitvit:

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Edwina kirjoitti:Minua on aina vähän hämmentänyt se, että euroviisua ei etsitä, mutta kuitenkin sitä etsitään.
Mitä siis oikeasti etsitään? :mitvit:
Ainakin minä sain sellaisen käsityksen tuosta Tomi Saarisen haastattelusta, että kilpailussa ei haeta laulua, joka olisi genreltään sijoittuvainen johonkin tiettyyn euroviisu-genreen, mutta (kuten kaikki tietää täällä kuppilassa) että kilpailun voittaja lähtee edustamaan suomea viisuihin.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Tätä EI etsitä:



Jotain tällaista etsitään:

If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Jaha, tänään minun pitää ostaa hyvää kahvipullaa ja nauttia viisulähetyksestä. :mums:
Suosikkini ovat Mikael Saari ja Iina Salin. :ihana:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Samat suosikit, vaikka Iinan suhteen olen jo luopunut toivosta, kun ei siitä tuntunut pitävän kukaan muu kuin minä... ;)

tonywerner kirjoitti:
Jotain tällaista etsitään:

Sopisi kyllä paremmin kuin hyvin (mutta ikävä kyllä vastaavia ei karsinnassa ole) ;)

Ennemmin taitavat kyllä etsiä sitä r'n'b radiohittiä...

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Suosikkini ovat tässä karsintaryhmässä Diandra ja Mikael. Ainakin toivon Mikaelin pääsevän suoraan finaaliin. Ja entäs jos jollain ihmeellä Iina Salin menisi toisena Mikaelin lisäksi finaaliin jolloin Diandra "joutuisi" semifinaaliin? :miettii:
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mua jännittää jo tämä ilta! Tosin ihmettelen kovasti, jos finaaliin menee jotain muuta kuin Diandra ja Mikael.

Toivottavasti nyt saisi jo hyvän käsityksen siitä, miltä nämä saattaisivat viisulavalla näyttää.
What color is your life?

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Toivon yllättyväni edes jostain tän illan karsinnan suhteen, mutta jotenkin pelkään, että joudun ainakin johonkin olennaiseen asiaan vähän pettymään. Siitä muuten nostaisi varmaan jotkut lehdet melkoiset otsikot, jos Diandra jäisi suoran finaalipaikan ulkopuolelle. Onhan hän niin hyvä laulaja ja hänellä riittää faneja.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja Colby »

Olis pitäny tajuta tulla jo ihan ensimmäiseksi hakemaan tietoa illan lähetyksestä täältä kuppilasta. Sen sijaan menin ensin telkku.comiin ja sieltä Ylen UMK-sivuille, mutta kummassakaan ei ollut sanottu (ainakaan siellä missä pitäisi), että kuinka moni pääsee jatkoon, ja ketkä putoaa jne. Olen vähän laiskasti seurannut tätä prosessia tänä vuonna ja koska telkku.comissakin sanottiin että kuusi esitystä tavoittelee finaalipaikkaa, ajattelin automaattisesti, että 3 jatkaa ja 3 putoaa... No tosiaan tarkemman tiedon perässä menin Ylen sivuille. Siellä sentään sanottiin, että yleisö ja tuomarit valitsevat jatkoonmenijät. Määristä ei ollut mainintaa, eikä siitä, että vain 2 menee suoraan finaaliin, ja 3 vielä semifinaaliin ja vain 1 putoaa. BUU!

Tuo semifinaali on ihan turha taas tässä. 3 jatkoon ja 3 ulos ois ollut niin paljon parempi kaava. No onneksi sain täältä kuitenkin tiedon, mitä odottaa illalta. Eläköön Kuppila! :kiitos:

Omat toiveeni finaaliin pääsijöistä: Diandra ja Last Panda, mutta eiköhän Last Pandan tilalla ole Mikael. Olisin iloinen, jos viimeiseksi jäisi Ilari Hämäläinen, mutta luulenpa, ettei niin käy.
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

lähtee kohta Circukseen. Ilmassa on suurta urheilujuhlan tuntua - ja mulla lentelee viisuteeman mukaiset perhoset vatsassa. Todella jännittävää nähdä, miten artistit onnistuvat isomman yleisön edessä ja miten paljon esityksiin on panostettu - toivottavasti kaikki onnistuvat tänään hienosti ja saamme nauttia mainiosta live-keikasta ja mitä loistavimmasta tv-viihteestä. :uujee:

Tästä se lähtee, Suomen Euroviisun valinta 2013... jabadaba-duuuuu! :tuuletus:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
celestes
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 526
Liittynyt: 11 Huhti 2007, 22:49
Paikkakunta: Turku

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja celestes »

rosetta kirjoitti:^ Samat suosikit, vaikka Iinan suhteen olen jo luopunut toivosta, kun ei siitä tuntunut pitävän kukaan muu kuin minä... ;)
Mä taas veikkaan että Iina pärjää tänään hyvin :joojoo:

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Tasokkaita esiintyjä ja hyviä sävelmiä, on tulossa varmaan loistava finaali. :tapu:

Livepuntari

9,3-Mikael Saari ”We Should Be Through”
8,4-Iina Salin ”Last Night”
8,3-Last Panda ”Saturday Night Forever”
8,2-Diandra “Colliding Into You”
7,8-Rautakoura ”Ilmalaivalla”
6,5-Ilari Hämäläinen ”Sytytä mut vaan”

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Olikos se nyt niin, että Mikael oli yhteistuloksissa illan ykkönen? Pääsi ensimmäisenä suoraan finaaliin. Didi toisena sai jännittää pidempään. Sanokaa, että niinhän se taisi olla. :heh:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8326
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tyhmää yleisöäänestyksen tuloksen salaaminen kun tuomaripisteetkin julkistettiin...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Iina Salin: Last night

+ paranneltu arri
+ ihan hyvä esitys, mutta koko biisin ajan vähän ylävireisen kuuloinen
- taustalauluja taustanauhalta, ei voi hyväksyä. Pitäis tässä vaiheessa jo vetää esitys sellaisena kuin olisi loppuiltamissa tarkoitus. Muu on kuluttajasuojan vastaista toimintaa.

Last Panda: Saturday Night Forever

– tässäkin solistin puhtausongelma läpi biisin. Parempia versioista tästä lajista on viisuissa nähty, eivätkä nekään ole pärjänneet.
+ bändin sympaattinen röyhkeys

Mikael Saari: We should be through

+ lähes täydellistä, tällä mentäisiin jo Malmössäkin aika huipulle. Älkää muuttako mitään.
– ton jätkän hyvä itsetunto ja puhuminen saattaa ärsyttää monia. Kaverin on parempi vain näytellä ja laulaa, ei antaa haastatteluja tolla tyylillä, jos haluaa pärjätä Suomessa. Toisaalta, kyllähän yksi Tapani Kansa pitää olla! :uujee:

Ilari Hämäläinen: Sytytä mut

+ lähes täydellistä tämäkin kaikin puolin
– puhtautta on mutta vieläkin pieniä kiksailuja, mutta eivät häiritse

Rautakoura: Ilmalaivalla

+ rehti meininki, mutta ehkä niin rehti, että on tylsä
+ hiukan paranneltu arri, mutta...
– edelleen aika tasapaksu biisi ilman dynamiikkaa

Diandra: Colliding into you

+ laulu toimi, koreografia toimi, mutta eihän tämä nyt edelleenkään valitettavasti ole se biisi, jolla Didi olisi voinut voittaa euroviisut Malmössä
– psykopaatti Kilposen stailaus ei miellytä kaikkia, vaikka minusta Diandra on ihana vaikka missä asussa
– taustalaulut nauhalla tässä vielä suurempaa kusetusta kuin Iinan tapauksessa, koska ne ovat merkittävämmässä osassa

Oisin tiputtanut tämän illan esityksen perusteella Iinan tai Last Pandan. Eli Last Pandan.

FORMAATTI
– yhtä kärsimystä, erittäin perseestä, ei jatkoon. Ketä tiätsä niinku kiinnostaa tuomareiden mielipiteet enää tässä vaiheessa? Ainakaan niillä ei pitäisi olla noin suurta valtaa.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^Kaivanto, olen miltei täysin samaa mieltä kanssasi kaikesta ja saman olisin jättänyt kisasta tässä vaiheessa, vaikka hyvällä energialla esittivätkin - eli erittäin hyvät näkemykset :peukku: :mrgreen: . (paitsi, että Kilposen sanominen psykopaatiksi on täysin :eiei: :draamaa: :heh: )
kaivanto kirjoitti:Ketä tiätsä niinku kiinnostaa tuomareiden mielipiteet enää tässä vaiheessa? Ainakaan niillä ei pitäisi olla noin suurta valtaa.
Tämä, tuomaristo ei nyt yleisestikään tuonut viihdearvoja kuten kahdessa edellisessä ts. sanomiset tuntuivat keskittyvän jo väkinäiseen positiivisuuteen rakentavan hyvähenkisen kritiikin sijaan.

Lisäksi sen yleisen postiivisuuden rinnalla itseäni ärsyttää huomattavsti tuomariston jakama ansaitsemattoman märkä sukka Ilari Hämäläiselle. Ymmärrän kyllä ärsyttävyystekijät ym ,mutta ottaen huomioon, että on toitotettu sitä hyvän biisin etsintää, ja niitä arvoja sävellyksessä oli, ja lisäksi se, että Ilari ihan oikeasti toi tai palautti, muutamista riimikliseistä huolimatta, jotain raikkautta ja hauskuutta suomirokkin niin olihan se nuivuus silmiin pistävää kun Ilari oli ainoa joka sen kohteeksi joutui. Olen aika pettynyt, sisälsi sellaista mamoilua, ja sitten vähän sitä muutakin genreajattelua, että tuon tason tuomariston ei sellaiseen pitäisi sortua. Ilarin itsensä kyky ottaa kritiikki vastaan oli paljon suurempaa kuin ne mielipiteenmuodostuksen juuret, josta se kumpusi.

Eilinen laimensi mielenkiintoa kisaa kohtaan.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Tästä seurakunnasta suuri osa seurasi Kilposen stailaustoimintaa vuonna 2002 Tallinnassa. Eiköhän siitä ole melkoinen konsensus, että Laura olisi voinut sääriä näyttämällä pärjätä vähän paremmin kuin niissä karmeissa salihousuissa. Sen sinisen yläosan omalla kustannuksellaan hommannut taho oli myös erittäin järkyttynyt.

Didi-ketjussa jo kehuinkin, että en mä pannut tuota tyyliä pahakseni, mutta näemmä enemmistöä se tuntuu ärsyttävän melkoisesti.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Eikös Diandran asun ollut suunnitellut Mert Otsamo :mitvit: Hän se vasta psykopaatti onkin :sekava:

Mistä tää Diandran ennakkosuosikin viitan ripustaminen nyt tupsahti? YLE taitaakin haluta Mikael Saaren edustajakseen, kun moinen mollaaminen alkoi?

EDIT: Ah, Iltapäivälehdestä luinkin, että Kilponen oli muun stailauksen (paitsi asun) takana.
Viimeksi muokannut tonywerner, 18 Tammi 2013, 09:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

kaivanto kirjoitti:Tästä seurakunnasta suuri osa seurasi Kilposen stailaustoimintaa vuonna 2002 Tallinnassa. Eiköhän siitä ole melkoinen konsensus, että Laura olisi voinut sääriä näyttämällä pärjätä vähän paremmin kuin niissä karmeissa salihousuissa. Sen sinisen yläosan omalla kustannuksellaan hommannut taho oli myös erittäin järkyttynyt.

Didi-ketjussa jo kehuinkin, että en mä pannut tuota tyyliä pahakseni, mutta näemmä enemmistöä se tuntuu ärsyttävän melkoisesti.
:heh: ei kun mä tarkoitin vain sitä nimittelyä :heh: , sisällöstä, ts että se viittaa aika huonon lopputuloksen tuottamiseen olen samaa mieltä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

ta1ja kirjoitti: :heh: ei kun mä tarkoitin vain sitä nimittelyä :heh: , sisällöstä, ts että se viittaa aika huonon lopputuloksen tuottamiseen olen samaa mieltä.
Tsori, mä olen kapteeni Haddockin reinkarnaatio enkä kerta kaikkiaan pysty ilmaisemaan itseäni ilman nimittelyä. :draamaa:

Psykopaatti ei ollut kovin osuva termi, myönnän. Sana, jota hain oli misogyyni. Tämän psykologisoinnin esittivät tuolloin vuonna 2002 ihan muut fanit, en minä.

Avatar
Elmondo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 445
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 12:13
Paikkakunta: Jkl

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja Elmondo »

Eilisen jälkeen pienessä nousussa:
Rautakoura – Ilmalaivalla
Mukava, kiva, veikeä, hyväntuulinen. Ei kuitenkaan musiikkityyli jota vapaaehtoisesti kuuntelisin. Vähän tuollaista hipsterifiilistä.

Iina Salin – Last night
Taustanauhalaulu pilasi esityksen, mutta muutoin tuntui esitys ja biisi menneen eteenpäin.

Entisellä tasollaan:
Last Panda – Saturday night forever
Harmi ettei laulaja ole kummoinen, muutoin voisi olla ihan kiva, joskin mitäänsanomaton.

Mikael Saari – We should be through
Vaisusti alkoi, mutta sai kylmät väreet selkään. Esitysasua tulee vielä pohtia, samoin onko ne tanssijat oikeasti tarpeen.

Laskussa:
Ilari Hämäläinen – Sytytä mut vaan
Halpa karaokefiilis laskeutui lähetykseen kun tämä aloitti. Varmaan genressään ja jossain ihan kiva, ei tuolla, ei tässä joukossa.

Diandra – Colliding into you
Jotain oli mennyt kamalalla tavalla pieleen. Diandra varmasti osaa laulaa paremmin, esiintyä paremmin, näyttää paremmalta - kuten koko show. Nyt yliviivaamaan näitä muutoksia joita demoesityksen jälkeen oli tehty ja uudestaan suunnittelupöydälle, jossa keskiöön itse artisti ja artistin vahvuudet.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Paikan päällä näin. Rautakoura-kyltti heilui naamassa kiinni suurinpiirtein koko live-esitysten ajan, ei oma.
Diandran esitys jäi kylmimmäksi, sai vähiten suosiota kaikista.
Omalla suosikki-listallani Last Panda on viimeinen. Livenä toimi oikein hyvin. Oli menevä, roiskiva ja innostunut, aivan kuin Ilari Hämäläinenkin bändeineen. Ilarihan oli suorastaan rock-kukko ja juuri niin kuin kuuluukin olla, että ilonpito näkyy, iloittelu ja pelleilykin.
Katubändi Rautakoura tuntui kasvaneen isommankin estradin bändiksi, ei stadionkokoiseksi, mutta kyllä se tempaisi mukaan, monet muutkin kuin paikalla suurina joukkoina olevat Rautakoura-fanit.
En ole koskaan kuullut hyvää suomalaista diskoa tai diskopohjaista musiikkia, en ole nähnyt diskotähtiä, nyt näin ensimmäistä kertaa sellaisen, Iina Salinin. Toivottavasti, niin kovin toivottavasti, kuulen hänen musiikkiaan tulevaisuudessakin, diskopohjaista modernia dancemusiikkia ja luen uutisia Iinan maailmanvalloituksesta. Livenä aivan hiton hyvä.
Mikael Saari oli tuleva euroviisuvoittaja. Ei vikoja, ei epävarmuutta. Täydellinen.

Aivan yllätyin, kuinka hyvä meininki ja tunnelma oli tilaisuudessa. Porukkaa oli paljon, tilaisuus loppuunmyyty. Olisi mahtunut sellaiset kolmekymmentä ihmistä enemmän, jos olisi oikein ängetty, baaritiskin luona oli tilaa esitysten aikana, tuolta näkee lavalle hyvin. Ohjelma meni tiukasti eteenpäin, ei laahailtu, ei venytelty, kaiken kaikkiaan oli mukava elämänkokemus.

Suosittelen, että paikalle hyvin pääsevä menisi katsomaan to. 24.1. järjestettävä toista karsintaa.

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Ainoa, joka ei tässä karsinnassa sytyttänyt, oli Mikael Saari. En panisi herran voittoa pahitteeksi, jos siitä tosiaan niin suuri osa suomalaisista tykkää (antaa se vähän toivoa viisufinaaleita ajatellen), mutta itselle se ei anna yhtään mitään. Noin yleisesti melkein kaikki muut taas olivat parantaneet tuomarijaksoista, vaikka Diandra vain vähän. Ilarilla ja Last Pandalla oli minuun iskevää rokkimeininkiä, Iina Salinin kappale svengasi edelleen hienosti ja Rautakourankin kappaleen aikana oli sellainen kiva jammailufiilis, vaikka en moista jammailua ehkä Viisuihin lähettäisikään.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja Naali »

Kuka niistä tuomareista sitten alun alkaen piti Ilarin biisistä, kun eilen se ei tuntunut olevan kellekään mieluinen? Eivätkös tuomarit kuitenkin valinneet kappaleet kisaan?

Ilarin esityshän oli hyvä, biisi vain ei ole päässyt kolahtamaan. Mielestäni siis oikea putosi kisasta. Ihmetyttää vain, kuvittelivatko tuomarit biisin jotenkin vaihtuvan kisan kuluessa toiseksi. Ainakin Redrama valitti, ettei ole koskaan pitänyt biisistä. Pitänee oikein tarkistaa nauhalta :heh: , mitä muut tuomarit sanoivat.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30788
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Naali kirjoitti:Kuka niistä tuomareista sitten alun alkaen piti Ilarin biisistä, kun eilen se ei tuntunut olevan kellekään mieluinen? Eivätkös tuomarit kuitenkin valinneet kappaleet kisaan?
Tomi Saarinenhan ykkösjaksossa sanoi antavansa kappaleelle vitosen (ilmeisesti maksimipinnat siinä vaiheessa), kun se ei muuten ollut menossa läpi. Nyt hänkin oli biisiin kyllästynyt. Viime jaksossa tuomareilta tuli melkoista suitsutusta ja kaikki muka hokasivat homman jujun mutta nyt ei enää kelvannut. Meni veikkausrivit ihan pieleen. :draamaa:

Muutenkin tuomaripisteissä petyin eniten siihen, ettei mielipide-eroja syntynyt, vaikka niitä kisan aiempien vaiheiden perusteella oli lupa odottaa. Kenenkään saamissa arvosanoissa ei ollut yli kahden pisteen heittoja eikä järjestyksessäkään ollut eroja kuin tasapisteiden sijainneissa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Tuomarointi oli mielestäni hiukan teennäistä eilen. Keikkapaikalla yleisön joukossa mukana ja joukon jatkeena kisaa seuratessani Rautakoura vakuutti ylivoimaisesti eniten. He onnistuivat niin täydellisesti. Hyvin erikoista oli se, että tuomarit eivät antaneet sen vaikuttaa pisteisiinsä millään tapaa. Ihan kuin pisteet olisi päätetty jo ennen esityksiä. :shock:

Se, miten artistit saivat kontaktia yleisöön, ei tullut ollenkaan huomatuksi tuomaristossa. Ihan käsittämätöntä. :jupinaa:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Viisuboy
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 950
Liittynyt: 10 Heinä 2011, 14:14

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja Viisuboy »

Iina: Muuten hyvä,mutta pois se taustanauhalaulu

Last Panda: En jaksa innostua biisistä,ja minusta esitys oli hieman väkinäinen

Mikael Saari: Vähän sanoja,syvällinen tunnelma,mutta joku Mikaelissa ärsyttää..

Ilari: Rock! Toimii,muttei jokin vain täsmää.Silti ihan kiva biisi.

Rautakoura: Tasapaksu,ärsyttävä virne laulajalla.Tylsä biisi.

Diandra: Kylmä esitys,vääränlainen stailaus.Hiuksista tuli Valko-Venäjän Alyonan hiukset Valko-Venäjän finaalista mieleen
"When the hopes keep on fading
All the pieces I'm saving
Remind me that I am strong enough to
Make my puzzle of dreams"

kumpare+50
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 511
Liittynyt: 04 Syys 2012, 13:50

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja kumpare+50 »

Iina Salin - Last Night: En ole huomannut taustanauhaa, joten sen voi karsia.

Last panda - Saturday Night Forever: Ei jäänyt mieleen livenä mitenkään positiivisesti eikä negatiivisesti. Aloin kuitenkin tykästyä tähän.

Mikael Saari - We Should Be Through: Mielestäni tanssijat voisivat jäädä. En vastusta.

Ilari Hämäläinen - Sytytä Mut Vaan: Ei mitään kovia odotuksia. Laulajan soundissa olisi parantamisen varaa.

Rautakoura - Ilmalaivalla: En ole tästä biisistä aiemmin kovin paljon pitänyt, mutta vaatii monta kuuntelukertaa tykästymisiin ja nämä livet onnistuivat hienosti. Lisäksi on jo eniten hauskuutta tuova esitys näistä ensimmäisistä.

Diandra - Colliding Into You: Ei mieleeni tule mitään, että mikä Diandralla olisi voinut mennä sitten pieleen viimeksi. Tulevien esitysten aikana sen tietää varmaan paremmin. Odotukset nousevat.

ESCfangirl
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 231
Liittynyt: 26 Helmi 2012, 18:06
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja ESCfangirl »

http://areena.yle.fi/tv/a12481636

"Tuomarit analysoivat: UMK:n ensimmäisen livelähetyksen paras oli Mikael Saari" :peukku:

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: UMK 2013: Karsinta 1, to 17.1.

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

Juurovissön kirjoitti:Tuomarointi oli mielestäni hiukan teennäistä eilen. Keikkapaikalla yleisön joukossa mukana ja joukon jatkeena kisaa seuratessani Rautakoura vakuutti ylivoimaisesti eniten. He onnistuivat niin täydellisesti. Hyvin erikoista oli se, että tuomarit eivät antaneet sen vaikuttaa pisteisiinsä millään tapaa. Ihan kuin pisteet olisi päätetty jo ennen esityksiä. :shock:

Se, miten artistit saivat kontaktia yleisöön, ei tullut ollenkaan huomatuksi tuomaristossa. Ihan käsittämätöntä. :jupinaa:
Ikävä kyllä taitaa ne pisteet olla päätetty jo etukäteen. En usko että pisteiden järjestys enää muuttuu jatkossa. Esityksillä ei ole niin paljon väliä, vaan enemmän se kappale vaikuttaa.

Lukittu