Viisupuntari 2013: henkilökohtaiset puntariraportit

Euroviisut 2013 Malmössä
Lukittu
Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

MuzaMaza kirjoitti:On tää ihanaa aikaa :mrgreen:
Nii ovat! :hali:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Serdun Viisupuntari 2013 - Päivitys - 22.3.

+ (väh. 2 sijaa)
17. > 3. :montenegro: :kups:
19. > 15. :israel:
28. > 17. :valkovenaja: :puna:
32. > 21. :moldova:
33. > 22. :makedonia:

- (väh. 2 sijaa)
7. > 10. :serbia:
8. > 11. :kreikka:
11. > 14. :georgia:
14. > 18. :islanti:
16. > 19. :malta:
21. > 24. :kypros:
23. > 25. :saksa:
24. > 27. :sveitsi:
18. > 30. :alankomaat:
29. > 31. :isobritannia:
26. > 33. :liettua:

*
:montenegro: **** > *****
:israel: **** > *****
:islanti: ***** > ****
:moldova: *** > ****
:makedonia: *** > ****
:liettua: **** > ***
:ranska: ** > ***
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2140
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Albin »

Albania ja San Marino käy puntarini kärkikamppailua ykköstilasta. En taida Albanista kuitenkaan luopua. :malja:
Georgia edelleen vastenmielisin :kuolaus:

Avatar
helidon
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 651
Liittynyt: 12 Helmi 2013, 08:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja helidon »

Top kymppi: Ruotsi, Montenegro, Belgia, Sveitsi, Kroatia, Makedonia, Iso-Britannia, Malta, Irlanti ja Bulgaria.

Pohjalla: Serbia, Albania, Azerbaijan, Ukraina, Georgia.

Mulla Ruotsi on ykkösenä, ja pysyy siellä. Montenegro on selvä kakkonen, sitten Belgia. Loput top10:ssä ovat tasaväkisiä.

En olisi uskonut, että sekin päivä koittaa, jolloin puntarinin kärkipäässä heiluu kolme Balkanin maata. Nyt sekin ihme on nähty. Toisaalta sitten, mun suosikit löytyy monesti lopputuloksissa häntäpäästä, joten enpä usko, että Kroatia ja Makedonia pärjäävät. Montenegro on arvoitus.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Vihdoinkin sain tehtyä puntarin! :tajuton:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

wOhoo uusi top kybä :)

1. San Marino
2. Finland
3. Germany
4. Denmark
5. Sweden
6. France
7. Georgia
8. Azerbaijan
9. Norway
10. Ukraine
LOBODA

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Puntari on päivitetty, nyt siellä on kaikki viisut :joojoo: Israel ykkösenä, Montenegro meni kakkoseks. Hännillä Armenia, Belgia, Italia ja Kypros. Albania, Romania ja Viro nousivat, Saksa ja Bulgaria laski.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Minäkin sain viimein tehtyä puntarini, mutta rukkauksia täytyy vielä tehdä ainakin keskivaiheilla. Sen sijaan kolmen kärki on aika selvä: San Marino, Norja ja Azerbaidzan, ainoat viiden tähden viisut mulla tänä vuonna. Peränpitäjänä Armenia ja Romania.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Pete kirjoitti:Vihdoinkin sain tehtyä puntarin! :tajuton:
Sama homma täällä. Velvollisuus täytetty, nyt voi levätä hetken rauhassa kaikelta puntaroitsemiselta. Ai niin, sain kokoon peräti kaksi (2) viiden tähden veisua - Ranska ja Kroatia saavat tänä vuonna kiitettävän arvosanan.
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Sundance
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 523
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Sundance »

Minunkin puntari on vihdoin ja viimein valmis. :tajuton: Olipas tänä vuonna puntarin tekeminen oikeaa tervan juomista. Mutta muutama helmi saatiin kuitenkin kärkisijoille.
My beauty will save the world - Verka

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Minä olen ajatellut tulevina päivinä vähän uudistaa viisupuntariani. Tänä iltana kuuntelin kaksi kertaa kaikki läpi, ja alkoi tuntumaan, että taso olisi paljon kovempi kuin aijemmin olin sen tason mieltänyt. :uujee:
Viimeksi muokannut Viisufani, 26 Maalis 2013, 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Margot »

Alankomaiden Anouk on ensimmäinen naispuolinen ykkössuosikkini. :shock: Mulla on ollut selkeä ykkössuosikki vuodesta 2004 lähtien ja nyt tosiaan ensimmäistä kertaa on niin, että kappaleen laulaa nainen.
What color is your life?

Avatar
wulfila
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1673
Liittynyt: 25 Maalis 2012, 23:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja wulfila »

^ Mulla taas on varmaan eka kertaa viisujenseuraushistoriassani ykkössuosikkina laulu, jossa laulaa mies. Tosin vain dueton puolikkaana, mutta silti :heh: On kyllä ihan mahdollista, että San Marino ja Makedonia vaihtavat vielä puntarillani paikkaa. Muutenkin mulla tuppaa naisten laulamat laulut kansoittamaan puntarin kärkipäätä, miehet taas häntäpäätä. Se ei kyllä ole tahallista.
Na svakom prstu jedan niko me nije vrijedan
Dosta sam ljubila, gubila, sebe ubila

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mulla taas, vaikette uskoisin, on jälleen kerran nainen puntarin ykkösenä. :heh: Vain kolme, siis KOLME (3) kertaa on ollut 2000-luvulla mies puntarin ykkösenä ja niistäkin vain yhden kanssa Serdu lähtisi treffeille. :kaunis:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Samza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1116
Liittynyt: 19 Helmi 2011, 20:38

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Samza »

TOP 10
1. (2.) Montenegro
2. (1.) The Netherlands
3. (5.) Sweden
4. (3.) United Kingdom
5. (4.) Germany
6. (6.) Ukraine
7. (7.) Norway
8. (8.) Austria
9. (9.) Ireland
10. (10.) Denmark

Ei siellä isompaa muutosta ole tapahtunut. Musta tuntuu, että tuo ykkössija tulee vaihtelemaan Montenegron ja Hollannin kesken vielä tiuhaan tahtiin, ennen kuin tilanne rauhoittuu... Ruotsi sieltä nousi Saksan ja Britannian ohi! Niin kamalan hyvä taso tänä vuonna, että vaikea asettaa näitä viiden tähden biisejä mieluisaan järjestykseen...Tuntuu, että koko ajan pitäis olla muuttamassa ja muokkaamassa... :kups:

:montenegro: :alankomaat: :ruotsi: :isobritannia: :saksa: :ukraina: :norja: :itavalta: :irlanti: :tanska:
"OH, SWEET MARY MOTHER
OF FUCK, THAT'S GOOD!"

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Margot kirjoitti:Alankomaiden Anouk on ensimmäinen naispuolinen ykkössuosikkini. :shock: Mulla on ollut selkeä ykkössuosikki vuodesta 2004 lähtien ja nyt tosiaan ensimmäistä kertaa on niin, että kappaleen laulaa nainen.
Mulla ei ole koskaan ollut puntarin kärjessä kappaletta, jonka on laulanut mies :hihi: Eikä oo nytkään.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Kovasti tekisi mieli nostaa Montenegroa vielä nykyiseltä sijalta 6 ylöspäin, mutten tiedä, minkä maan sijoituksen uhraisin sen kustannuksella. :raaps: :tajutkaa:
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Ti-ti-uu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 771
Liittynyt: 30 Touko 2010, 10:38

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Ti-ti-uu »

Serduchka kirjoitti:Mulla taas, vaikette uskoisin, on jälleen kerran nainen puntarin ykkösenä. :heh: Vain kolme, siis KOLME (3) kertaa on ollut 2000-luvulla mies puntarin ykkösenä ja niistäkin vain yhden kanssa Serdu lähtisi treffeille. :kaunis:
Mulla on puntarin kärjessä bändi, jossa on 23-95-vuotiaita jäseniä, sekä miehiä että naisia. Hm... millaisillehan treffeille mä olisin lähdössä... :shock: :heh:
Marjukka kirjoitti:Kovasti tekisi mieli nostaa Montenegroa vielä nykyiseltä sijalta 6 ylöspäin, mutten tiedä, minkä maan sijoituksen uhraisin sen kustannuksella.
Sama juttu. Tosin mulla sijalla 10. Nyt siis sijalla 10., holtittoman päässäsoimisen - ja myös sen myötä kuuntelun - myötä olen varsin ihastunut kappaleeseen. Mun täytyy vähän fiksata puntariani...
~ Come on everybody let's sing along and feel the power of a song ~

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2837
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Puntarini viimeinkin valmis.

Voittajaksi selviytyi ihana Unkari, ja löytyyhän tältä viisuvuodelta yllättävän monia todella kovatasoisia kappaleita. Hankalaa näitä oli kertaläpikuuntelulla pistää järjestykseen.

Yllätyin mm. siitä, kuinka korkealle rankkasin Maltan. :shock:

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3331
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Mattan »

^Top3 on kutakuinkin täydellinen. :uujee:

Oma puntarini ei tällä hetkellä vastaa mieltymyksiäni - en edes aio päivittää sitä vaan teen alusta uuden.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Sainpa puntarini laadituksi. :uujee: Tänä vuonna ongelmia tuotti erityisesti kärki, koska on niin monta hyvää, mutta ei yhtään aivan selvää ykköstä. Sveitsi sai nyt ensimmäistä kertaa kunnian ottaa puntarini ykköspaikan. Keskivaiheilla järjestys on tuttuun tapaan enemmän ja vähemmän sattumanvarainen. Viimeiset kymmenen olivat aika helppoja, vaikka lopullista järjestystä ei ollutkaan ihan niin yksinkertaista laatia.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Margot »

Hauskaa, että muillakin on preferenssejä laulajan sukupuolen suhteen. Omalla kohdallani luulen tämän johtuvan yksinkertaisesti siitä, että tykkään yleensä enemmän matalista äänistä, jolloin luonnollisesti viehätyn helpommin mieslaulajista.
What color is your life?

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42727
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tänä vuonna on huonompia laulajia kin viime vuonna :niinpa:. Puntarointi menee vaikeaksi, kun on ihan hyviä biisejä, joita laulaja ei kuitenkaan pysty esittämään tarpeeksi hyvin tai niin että kestäisin edes kunnolla kuunnella.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19857
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Tulipa päivitettyä puntari.

Vähintään viiden sijan nousut:

Italia 19.=>7.
Tanska 23.=>16.
Belgia 27.=>21. :eeek:
Latvia 29.=>24.

Vähintään viiden sijan laskut:

Romania 5.=>12.
Islanti 9.=>19.
Kypros 14.=>23.
Liettua 22.=>28.
Espanja 24.=>29.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20758
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Mattokauppias kirjoitti:Yllätyin mm. siitä, kuinka korkealle rankkasin Maltan. :shock:
Minäkin olen rankannut Maltan korkealle, jopa kuudenneksi. Ei siinä ole mitään hävettävää, jos jostakin näin hyväntuulisesta pitää. :hali:

Päivitän oman puntarini varmaankin huhtikuun ensimmäisenä päivänä, ja sitten puolessavälissä huhtikuuta, sen jälkeen toukokuun alussa ja lopulta ennen viisuja ja jälkeen viisujen. Tällainen on ohjelmani. :uujee:
Got a fire and a country heart 🔥

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Noniin, äsken uudistin viisupuntarini aivan perusteellisesti. Monet maat tipahtivat jonkin verran, ja monet myös nousivat vähän. Muutoksen koki niin monen maan sijoitus, ettei muistini nyt riitä kertomaan tässä valitettavasti kaikkia niitä. ;)

Lisäksi otin käyttöön tähtien sijaan uuden, hieman ehkä selvemmän, mutta ainakin monipuolisemman arviointitavan. Luvut ovat lukuja 0 - 10 yhden desimaalin tarkkuudella, ja on ikäänkuin välimuoto täällä esiintyvästä arvioinnista (kuten vaikka 3,3 ja 4,5 / 5) ja minun alkuperäisestä arviointitavasta, jossa käytin Euroviisuista tuttua pisteytystä.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Tulin verranneeksi tämän ja viime vuoden puntareitani keskenään ja huomasin yllättävän suuria eroja maiden sijoituksissa. Ainoa asia, joka pysyi ennallaan, on Montenegron viimeinen sija. :mrgreen: Kärkikymmenikössä on vain yksi sama maa, Serbia, kuin viime vuonna. Silloin kärkikymmeniköstä peräti viisi oli Balkanin maita, nyt siis vain Serbia mahtui joukkoon - Balkan-fanille ei kiva juttu. :eiei: Hauskaa oli, että kärkikymmenikössä on nyt kolme sellaista maata (San Marino, Ukraina ja Georgia), jotka viime vuonna sijoittuvat häntäkymmenikköön - melkoinen petraus näiltä siis. :joojoo: Latvia puolestaan koki vastaavanlaisen romahduksen.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Leonardo kirjoitti:Ainoa asia, joka pysyi ennallaan, on Montenegron viimeinen sija. :mrgreen:
Voih. :aivanmaassa:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

^Pahoittelen, ei ollut minun makuuni tämänkään vuoden kappale, vaikka toki paljon parempi kuin viimevuotinen. Nyt jouduin sentään pohtimaan aika pitkään Montenegron ja Albanian välillä.

Avatar
wulfila
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1673
Liittynyt: 25 Maalis 2012, 23:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Viisupuntari 2013: Henkilökohtaiset puntariraportit

Viesti Kirjoittaja wulfila »

Päivitystä kehiin. Ellei ihmeitä tapahdu, puntarini säilynee samanlaisena, onhan nuo biisit nyt jo kuultu :heh: Viiden tähden joukkoon kirmasi monta uutta tulokasta, neljän tähden kopla pieneni säälittäväksi. San Marino ja Makedonia todellakin vaihtoivat paikkaa, San Marino nyt siis puntarin ykkönen. Latvia on uusi peränpitäjä, sillä huomasin ettei se Islannin viisu nyt ihan niin kamala ollutkaan. Myös ensin inhoamani Albania nousi nyt hieman, ja Kreikka suorastaan loikkasi. Pahimpiin sukeltajiin taitaa kuulua Alankomaat. Edelleen verrattain naisvoittoista puntarin yläpäässä, miehiä enemmän hännillä.
Na svakom prstu jedan niko me nije vrijedan
Dosta sam ljubila, gubila, sebe ubila

Lukittu