Väärä laulu voitti!

Euroviisut 2013 Malmössä
murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja murka »

Terasbekoni kirjoitti:Kansainvälisillä viisufoorumeilla tätä on ehditty verrata jo sellaisiinkin menestystarinoihin kuin Latvia 2012, San Marino 2012 ja Armenia 2011. :tuuletus: :tapu:
Nyt kyllä sortavat täysillä Valentina Monettaa ;).

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

On vaarallista seurata läheltä viisuja, kun sitten ketuttaa niin jäätävästi kun tulee pettymyksiä. Kerrankin olis ollut monta ihan mahtavaa sisällöksekästä esitystä (Mikael, Arion, Great Wide North, Elina), ja sit pitää lähettää purkkapoppia. :jupinaa:

Oikeesti, mun mielestä viisutrendit ei oo ollenkaan Marry me -suuntaan tällä hetkellä, vaan enemmän vakavasti otettavaan musiikkiin päin.
Like a monument to all the time we spent

Bandido
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 350
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 03:12

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Bandido »

Kaikista käsittämättömistä vääristä valinnoista, mitä tässä maassa on tehty, tämä ylittää kyllä kaiken!
Tämän rinnalla Nightwish-virhe oli pelkkä lipsahdus! :moon: vitun :jumankauta: :parku:
Viimeksi muokannut Bandido, 10 Helmi 2013, 00:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Elmondo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 445
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 12:13
Paikkakunta: Jkl

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Elmondo »

Äh, menin kuuntelemaan Norjan viisubiisin, nyt meidän voittaja kuulostaa vielä heikommalta ja vanhanaikaisemmalta :/

Pitää mennä nukkumaan, kai se uni sieltä tulee.

Oi miksi minulla pitää olla niin täydellinen musiikkimaku ja joillain muilla ei. :draamaa:

Avatar
Zimba
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 632
Liittynyt: 15 Tammi 2006, 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Zimba »

Elmondo kirjoitti:
Oi miksi minulla pitää olla niin täydellinen musiikkimaku ja joillain muilla ei. :draamaa:
Ehkä ihan hyvä mennä nukkumaan nyt. ;)

Avatar
wulfila
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1673
Liittynyt: 25 Maalis 2012, 23:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja wulfila »

Elmondo kirjoitti:Oi miksi minulla pitää olla niin täydellinen musiikkimaku ja joillain muilla ei. :draamaa:
Repesin ääneen, kiitoksia :rofl: (Ei sillä, mullakin on joskus tuollainen olo. Hyvin sanottu silti tässäkin yhteydessä! :heh: )
Na svakom prstu jedan niko me nije vrijedan
Dosta sam ljubila, gubila, sebe ubila

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Elmondo kirjoitti: Oi miksi minulla pitää olla niin täydellinen musiikkimaku ja joillain muilla ei. :draamaa:
Mullakin kriisi menossa parhaillaan tästä. :heh:
Like a monument to all the time we spent

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja murka »

Zimba kirjoitti:
Elmondo kirjoitti:
Oi miksi minulla pitää olla niin täydellinen musiikkimaku ja joillain muilla ei. :draamaa:
Ehkä ihan hyvä mennä nukkumaan nyt. ;)
Eikös tarkoitus ollut mennä naimisiin :O?

muretu
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 359
Liittynyt: 05 Helmi 2012, 13:35

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja muretu »

Öö, meneekö ihan ohi aikeen jos tunnustan tämän ketjun innoittamana menneeni kuuntelemaan San Marinon sosiaalisten verkostojen -kappaletta. Soitan tätä ehkä jo viidettä kertaa uudelleen. Aika kylmä vertaus kylläkin, mitenhän meidän nyt käy tämän arvion pohjalta. :mrgreen:

Täytyy kyllä nyt ihan lähteä itsekin pois myöhäisen iltapalan tekoon. Rauhoittavaa kaakaota ja huomenna onkin sitten uusi päivä. Koitan hyväksyä ja jatkaa elämää. :jihuujippii:

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8987
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Kaikista mahdollisista tulosvaihtoehdoista pitikin käydä juuri näin. Nyt jos koskaan tarvittaisiin niitä prosentteja kertomaan, jäikö Mikael todella vain prosentin murto-osien päähän voittajasta... Nyt kyllä harmittaa aika paljon, kun en äänestänyt kuin vain 8 kertaa..
Qaj.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Juu oon samaa mieltä. Tä oli melkein pahin, mitä olis voinut käydä. Varsinkin kun tuli vähän puskista. Olin niin luottavainen sen suhteen, että nyt lähtee biisi, josta tykkään, ja jota tulisi olemaan hauska seurata. Aloin kyllä varautua siinä vaiheessa, kun tuomareilta tuli kymppiä Kristalle.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Ehdottomasti ainoa, jota olisin voinut äänestää, olisi ollut Rautakoura. Mutta ei, sekään ei ollut sitä laatua, mitä itse haen.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17254
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Happy »

Pyh ja kansainväliset viisusivustot ja fanit mukamas povaavat Kristalle floppausta ja verrataan vielä viimevuoden San Marinoon.. pyh sanon minä... pötypuhetta :rofl:
Anteeksi ei olisi pitänyt tulla tänne mutta kunhan hieman vilkaisin tätä ketjua :puna: :heh:
Never miss a good chance to shut up.

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

Jos katsoi esityksiä niin olihan siellä oikeastaan kaksi ennakkosuosikkia lavaesitysten perusteella ja toinen oli Mikael Saari ja toinen Krista.

Vaikka olenkin sitä mieltä että "väärä voitti", niin Kristan biisi on ehkä soveltuvampi euroviisuihin.

Selvää on että Kristan biisi olisi esim. Ruotsissa ja monissa muissakin maissa ollut selkeä ykkönen. Sen takia sen menestymismahdollisuudet euroviisuissa luulisi olevan hyvät koska "aihe on yleismaallinen" ja biisi nyt on sopivan kliseinen purkkapoppibiisi joka soveltuu euroviisuihin täydellisesti.

Mutta en yleisesti ottaen tykkää kliseisistä purkkapoppibiiseistä, joten sen takia sellaisen voitto on "aina väärä valinta". :shock:

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20758
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Niin. Ei taida olla mitään sanottavaa.. Topicin otsikko kertoo kaiken. Korvat meinasi haljeta sekä esityksen aikana että silloin kun voittaja julkistettiin. Vaikka GWN ei voittanutkaan, varmasti menen vaikka sitten mutkien kautta katsomaan heidän keikkojaan!
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Hazard kirjoitti: Vaikka GWN ei voittanutkaan, varmasti menen vaikka sitten mutkien kautta katsomaan heidän keikkojaan!
Mene ihmeessä, menen minäkin Ja varsinkin kuuntelemaan rumpalia.

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

En ymmärrä tämän valintaa, olen aika pettynyt, vaikka onnea Kristalle viisuihin. Harmittaa todella, ettei mitään parempaa valittu. Nyt saadaan varmaan unohtaa ihan rauhassa menestys Euroviisuissa. Kristan laulu oli alusta asti yksi niistä, joita en yhtään ymmärtänyt, enkä tule ymmärtämään. :shock: :jupinaa:

Olen samaa mieltä, että tämä on vähäsen mauton ja totean vaan viestiin vielä, että aivan väärä voitti.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
JokuESC
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1594
Liittynyt: 24 Helmi 2010, 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja JokuESC »

Nukutun yön jälkeen harmittaa vielä vaan enemmän. Aivan uskomatonta, en vain voi vieläkään käsittää että Mikaelia ei valittu.. Näen niin sieluni silmin kun niitä 12-points vain rapisisi Mikaelille. Ehkä pitää unohtaa nyt kaikki muut UMK:n liittyvä ja koittaa hyväksyä Krista. Onhan se silti hyvä, puntarissakin kakkosena. Mutta ehkä Suomi kuitenkin tekisi V-Venäjät ja vaihtaisi kappaletta kun meidän diktaattorimme Sauli Niinistö ei pitäisi Kristasta!? :miettii:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Yritän kovasti suhtautua edustajaamme positiivisesti, mutta se on vähän hankalaa, kun ulkomaiset foorumit on täynnä viestejä siitä, että mitä hittoa siellä Suomessa taas ajateltiin. :niinpa:

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Onneks se mitä fanit tykkää ei oo sama mitä iso yleisö tykkää :tapu:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
[Marcus]
Siemailija
Siemailija
Viestit: 121
Liittynyt: 04 Joulu 2012, 20:23

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja [Marcus] »

Nojaa ihan kivahan tää Kristakin on, mutta kaikista mieluiten oisin Didin lähettäny Malmöön!
Mut mielummin Krista Siegfrids kuin Mikael Saari!

Avatar
Elmondo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 445
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 12:13
Paikkakunta: Jkl

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Elmondo »

Nukuttu yö ei auttanut.

No, Euroviisuissa sitten saadaan mitä ansaitaan :lohduton:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11334
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Elmondo kirjoitti:Nukuttu yö ei auttanut.
Sama. :lohduton: Päinvastoin Norjan kappaleen kuunteleminen vain vahvisti sitä käsitystä, miten vanhanaikainen tämä Kristan yksinkertainen jankkaus onkaan. Suomi tulee noin kymmenen vuotta jäljessä tällä show-edustuksellaan. Tällaisten aika meni jo, ja hyvä niin.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Callahan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1020
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 20:35
Paikkakunta: Turku

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Callahan »

Oon ihan kriisissä nyt. :draamaa: Mun varmaan pitäis tykätä tästä, kun yleensä tykkään viisufanien suosikkibiiseistä. Oikeasti tykkään hömpästä ja campistä, enkä millään osaa analysoida, miksi muut tykkää tästä ja minä en. Olen huono viisufani. :draamaa: Ei kyse ole edes siitä, että olisin fanaattisesti kannattanut jotain muuta. Kristan biisi vaan ärsytti mua eniten. Kaikista ärsyttävintä tässä on se, että leimataan tosikoksi, kun ei tykkää tästä "ihanan pirteästä ja iloisesta" kappaleesta. Mun mielestä tän kappaleen tunnelma on vihainen ja aggressiivinen. :lohduton:

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1862
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Anteeksi vain, mutta en saa itseäni innostumaan tästä ollenkaan. Tämä on kuin kauniiseen paperiin pakattu ja rusetein koristeltu lahjapaketti, josta paljastuu tyhjä laatikko. Biisi vaan on niin tyhjänpäiväinen ja miljoonaan kertaan kuultu. Ei anna ainakaan itselleni mitään musiikillista elämystä.
Jos kaikki biisit kilpailussa olisivat olleet yhtä huonoja, olisihan tämän shown vuoksi voinut valita. Mutta kun musiikillisesti olisi ollut 5-6 parempaa biisiä! Ensi kerralla pitäisi myös valita tuomaristoon puolueettomia tuomareita eikä kilpailijoiden ystäviä! Olen pettynyt! Finaalipaikkakin olisi yllätys Malmössa ja suurempi menestys vielä isompi yllätys.

Viisufani89
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 235
Liittynyt: 07 Kesä 2012, 03:29

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Viisufani89 »

Elmondo kirjoitti:Nukuttu yö ei auttanut.

No, Euroviisuissa sitten saadaan mitä ansaitaan :lohduton:
Ei auttanut ei. Edelleen on aikalailla järkytys päällä. Miten näin pääsi edes käymään, mietin tuossa että ehkä pitäisi UMK:hon saada myös ne superfinaalit ja prosentit sitten kolmelle parhaalle kuten ennen vanhaan. Redrama ja Saarinen lupasi Saarelle kympit finaaliin, mutta kun näytti siltä että Krista jää kärkikaksikon taakse niin haluttiin nostaa Krista tasoihin. Euroviisuissa on kuitenkin mukana sellaisia maita, joissa tuo hääteema ja Kristan yliampuvuus nähdään varmasti vain huonona, joten mitään pistesadetta on turha odottaa. Mikael Saari taas olisi ollut sellainen edustaja josta olisi pitkästä aikaa saanut olla ylpeä ja oikeasti potentiaali saada valtava pistepotti olisi ollut ihan realistista.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Tusinapoppia valittiin sitten. :roll: Biisi on tässä paketissa ehdottomasti heikoin lenkki. Krista osaa toki laulaa ja esiintyä, mutta en pidä hänen lavapersoonastaan. Olin ihan ällikällä lyöty, kun tämä pääsi edes kolmen parhaan joukkoon. Mikaelin kakkossija harmittaa. Niin lähellä, mutta niin kaukana! :eiei: Olisi tosiaan mielenkiintoista saada jotain äänestysprosentteja ja äänimääriä, ihan tiukkaa faktaa kuinka ylivoimainen Kristan voitto oli (jos oli). No, näillä mennään, ja varmasti Krista taitaa itsensä promoamisen. Toivottavasti levy-yhtiökin tajuaa satsata siihen.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Kraft
Maistelija
Maistelija
Viestit: 32
Liittynyt: 16 Touko 2011, 17:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Kraft »

Tässä on kovasti jotakin sellaista, mistä en tykkää - en edes uskonut tämän voittomahdollisuuksiin, joten olin helpottunut ennen eilistä. Ihan saamarin vanhentunut pakkaus tämä on ja vaatisi ainakin perusteellista tuottamista ennen Malmön koitosta. Puhumattakaan siitä, että kuulostaa ja näyttää hyvin britanniamaiselta. :mrgreen:
I appear missing

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Muakaan ei yö auttanut, on vielä pakko tulla itkemään tänne. :parku:

Jos katsoo viime vuoden viisujen top kymppiä, näyttää vahvasti siltä, että Eurooppa haluaa nyt, että musiikki on koskettavaa. Kristan campahtava esitys on niin 2000-lukua, kuten joku on maininnutkin. Eikä sen mahdollinen floppauskaan oo pointti, vaan se että oltais voitu lähettää jotain niin loistavaa sen tilalle.

Tajusin muuten just yhden jutun. :shock: Oon aina ihmetellyt sitä, että urheilufanit voi olla niin pettyneitä, jos oma joukkue häviää. Mähän teen sitä samaa, mut kyse on viisuista.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja jv »

euroviisuholisti kirjoitti: biisi nyt on sopivan kliseinen purkkapoppibiisi joka soveltuu euroviisuihin täydellisesti.
Arrgh! Miten paljon euroviisumenestyjien joukossa on viime aikoina lopulta oikeasti ollut jankkaavia purkkapopbiisejä, joiden ainoa tunnelmallinen anti on energinen pirteys?!? Jopa ensimmäisenä mieleeni tulevassa Popularissa oli tilkka synkkyyttä mausteena (ja sen esityksessä hieman enemmänkin), jottei kokonaisuudesta tulisi ihan liian yksitasoinen

Lukittu