UMK 2014: finaali, la 1.2.

Euroviisut 2014 Kööpenhaminassa

Suosikkisi finalisteista?

Clarissa feat. Josh – Top of the world
31
19%
Hanna Sky – Hope
14
8%
Hukka ja Mama – Selja
11
7%
Lauri Mikkola – Going down
17
10%
MadCraft – Shining bright
3
2%
MIAU – God/Drug
25
15%
Mikko Pohjola – Sängyn reunalla
32
19%
Softengine – Something better
32
19%
 
Ääniä yhteensä: 165

Avatar
Timberman
Siemailija
Siemailija
Viestit: 135
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 10:43

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Timberman »

Jep, tuo toimittaja kiteyttää kärkikaksikosta juuri minun ja niin monen muunkin musiikinkuluttajan tuntemukset. Suomeahan tässä ollaan edustamassa ja se on eri asia kuin oman suosikkibiisinä äänestäminen. Ihmiset miettivät mikä biisi sinne kannattaisi lähettää.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6566
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Timberman kirjoitti:Ihmiset miettivät mikä biisi sinne kannattaisi lähettää.
Mä en tiedä tästä. Ehkä olen vain naivi, mutta uskon, että ihmiset äänestävät just sitä biisiä, josta pitävät. Tai ainakin näin minä toivon. Karulta musta tuntuisi, jos mietittäisiin vain mahdollisimman hyvää kappaletta EUROVIISUIHIN, kun otetaan kännykkä käteen. Miksi joku tuhlaisi silloin edes rahaa äänestämiseen? Pelkkä viisupotentiaalin miettiminen on minusta kolkkoa, Euroviisut ovat itselleni ensisijaisesta positiviinen musiikkitapahtuma. Ei kilpailu, jossa menestyminen on kaiken perusta. Toki menestyminenkin on kiva juttu, ja joka vuosi jännitän pisteidenlaskuja, mutta ei se ole siinä mielessä ratkaisevaa kuin esim. urheilussa.

Nämä ovat vain minun ajatuksiani ja varmasti joku ajattelee toisin ja saakin ajatella. Minä kuitenkin äänestän sitä kappaletta, josta minä tykkään eniten ja toivon, että muutkin äänestävät niin. Jos minä pidän jostain biisistä, kai joku muukin voi siitä pitää. :)

Mister Q
Maistelija
Maistelija
Viestit: 25
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 18:25

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Mister Q »

Timberman kirjoitti:Ihmiset miettivät mikä biisi sinne kannattaisi lähettää.
On se aika hienoa, että katsojat miettivät mikä biisi Euroviisuihin kannattaa lähettää, kun esiraadeille ja tuomaristolle se on tainnut olla ihan sivuseikka tässä kilpailussa.
Viimeksi muokannut Mister Q, 31 Tammi 2014, 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Timberman
Siemailija
Siemailija
Viestit: 135
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 10:43

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Timberman »

Hanhis kirjoitti:
Timberman kirjoitti:Ihmiset miettivät mikä biisi sinne kannattaisi lähettää.
Mä en tiedä tästä. Ehkä olen vain naivi, mutta uskon, että ihmiset äänestävät just sitä biisiä, josta pitävät. Tai ainakin näin minä toivon. Karulta musta tuntuisi, jos mietittäisiin vain mahdollisimman hyvää kappaletta EUROVIISUIHIN, kun otetaan kännykkä käteen. Miksi joku tuhlaisi silloin edes rahaa äänestämiseen? Pelkkä viisupotentiaalin miettiminen on minusta kolkkoa, Euroviisut ovat itselleni ensisijaisesta positiviinen musiikkitapahtuma. Ei kilpailu, jossa menestyminen on kaiken perusta. Toki menestyminenkin on kiva juttu, ja joka vuosi jännitän pisteidenlaskuja, mutta ei se ole siinä mielessä ratkaisevaa kuin esim. urheilussa.

Nämä ovat vain minun ajatuksiani ja varmasti joku ajattelee toisin ja saakin ajatella.
Joo, eihän tässä tietenkään vain yhtä totuutta ole ja joillekin suuntaa näyttää asuinpakkakunta eli mukana on niitä "oman kylän poikia" ja tietenkin sitten muita etnisiä kannustimia ;) Sehän on selvä, että kukaan ei äänestä biisiä, josta ei pidä. Mutta varsinkin ne, jotka ovat kahden vaiheilla todennäköisimmin miettivät asiaa edustamisperspektiivistä. Se tulee muuten erittäin monissa kommenteissa somessa vastaan.

Mutta huomenna näihin aikoihin meidän ei tarvitse enää näillä asioilla spekuloida, silloin meillä SUOMEN EDUSTAJA valittuna :tuuletus:

Avatar
Timberman
Siemailija
Siemailija
Viestit: 135
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 10:43

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Timberman »

Mister Q kirjoitti:
Timberman kirjoitti:Ihmiset miettivät mikä biisi sinne kannattaisi lähettää.
On se aika hienoa, että katsojat miettivät mikä biisi Euroviisuihin kannattaa lähettää, kun esiraadeille ja tuomaristolle se on tainut olla ihan sivuseikka tässä kilpailussa.
Jep, YLE katsoo UMK:ta eteenkin viihdenäkökulmasta. Sen pitää tarjota viihdettä, joka saa korkeita katsojalukuja. Kun kaupallinen media taistelee olemassa olostaan, niin YLE saa rahat toimintaansa valtion budjetista. Sen on vastattava muiden medioiden kritiikkiin ja tarjottava koukuttavaa viihdettä. Siksi se edustaminen saattaa tuntua sinustakin sivuseikalta. Mutta, nyt kun valitaan sitä varsinaista edustajaa, niin meininki muuttuu.

Avatar
Miguli
Siemailija
Siemailija
Viestit: 172
Liittynyt: 18 Touko 2013, 09:22

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Miguli »

Jee tänään on se päivä kun Hanna voittaa ja hänestä tulee Suomen edustaja :tuuletus: :tuuletus: :uujee:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8186
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Timberman kirjoitti:YLE katsoo UMK:ta eteenkin viihdenäkökulmasta. Sen pitää tarjota viihdettä, joka saa korkeita katsojalukuja. Kun kaupallinen media taistelee olemassa olostaan, niin YLE saa rahat toimintaansa valtion budjetista.
Päinvastoin, Yle on viimeistään nyt vapaa katsojalukujen otteesta kun saavat rahoituksensa suoraan Yle-verona. Sen sijaan nyt voidaan vedota siihen, että tuotetaan ohjelmistoa krantuille vähemmistöille. Alhaiset katsojaluvut siis ovat pikemminkin todiste siitä, että Ylessä on onnistuttu tavoitteissa. Valitettavasti. Noh, eihän kyse ole kuin puolen miljardin euron vuosittaisesta panoksesta valtion viralliseen propagandatuuttiin. :roll: Kaipa se on sitten hintansa väärti.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11939
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja sziget »

Harvoin on ollut yhtä sekavaa. :sorivaan: - C & J kelpaisi, vaikken usko heidän menestyvän viisuissa. Hanna Sky kelpaisi, mutten usko hänen menestyvän UMK:ssa. Liian epäsuomalainen, ennusteet ja vedonlyöjät eivät tue.

Mikko Pohjola toimii Suomessa, edustusviisuksi kovin apea iskelmäjollotus. MIAU kotikutoinen, enkä usko biisiin. Lauri Mikkola pätevä mutta yhdentekevä, nimi Going down ei lupaa nousua korkeuksiin. Joten ainoa realistinen voittajaehdokas on Softengine? Ei katastrofi, myönnetään. Pitää kai lyödä vetoa jätkien puolesta, jos se edes vähän kompensoisi innostuksen puutetta.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Miguli kirjoitti:Jee tänään on se päivä kun Hanna voittaa ja hänestä tulee Suomen edustaja :tuuletus: :tuuletus: :uujee:
Vaikka hän ei olekaan 1.suosikki, niin en toisaalta kuitenkaan pettyisi, jos Hanna Sky valittaisiin Suomen edustajaksi.

Mikäli tuomaristo antaa pisteitä Hannalle samalla tavalla kuin alkukarsinnoisa, tai lähes samalla tavalla, voi UMK-voitto ollakin hänelle ihan mahdollinen. :tuuletus:
Paremman maailman puolesta.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Hyvää euroviisupäivää kaikille tasapuolisesti! :uujee: :eeek:
Tänään on se päivä, kun Suomelle valitaan euroviisu 2014. Suurta juhlaa on ilmassa. Tänään on se päivä, kun Edwina kaivaa kaapista nitrot illaksi esiin. :heh:

Kovin hämmentyneenä odotan illan lähetystä. Esitysten mukana tuoma fiilis ratkaisee, kenelle äänet lähtevät.
Kuvittelen jokaisen ehdokkaan Köpiksen lavalle ja mietin kenet siellä haluaisin nähdä.
Äänestäkää sen mukaan, mitä "sisäinen äänenne" kertoo. Pitäkää hauskaa! ;)

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Hyvillä mielin odottelen illan koitosta. Kisassa on kerrankin mukana monta erilaista ehdokasta, jolle soisin ihan mielelläni voiton. Mä en tätä nykyä jaksa miettiä, pärjääkö se ja se sitten siellä isommilla viisulavoilla - jos biisi koskettaa jollakin tavalla meikäläistä, herättää hyviä viboja, antaa mulle jotain, niin se on jo aika paljon. Toki mulla on omat suurimmat suosikkini, mutta en aio ryhtyä lynkkaushommiin, jos joku muu tuleekin puun takaa ykköspallille. :hei:
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Toivon, että Hukka ja Mama, Softengine tai Mikko Pohjola voittavat. :voitto:

MIAUn ja Lauri Mikkolankaan voittoa en pane pahakseni. Loput sen sijaan olisivat katastrofi. :eiei:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1161
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja pmama »

Hanhis kirjoitti: Mä en tiedä tästä. Ehkä olen vain naivi, mutta uskon, että ihmiset äänestävät just sitä biisiä, josta pitävät. Tai ainakin näin minä toivon.
Minä kuitenkin äänestän sitä kappaletta, josta minä tykkään eniten ja toivon, että muutkin äänestävät niin.
Aiivan, aiivan. Minä ainakin innostun musakilpailussa jostain kappaleesta ja alan fanittaa sitä - Äänestysiltana sitten innoissani annan ne 1-2 ääntä suosikilleni. En osaa enkä halua spekuloida, veikata tai ennustaa voittajaa.
Haluan olla innolla mukana ja usein olenkin sitten pettynyt, kun oma suosikkini ei olekaan pärjännyt.

ESC-äänestyksissä kyllä huomaan olevani aika keskiverto äänestäjä, sillä minulla näyttää usein olevan samat suosikit kuin Suomen 12, 10 ja 8 äänet saavat kappaleet.

En pidä ystävällisestä radiosoittomusasta, olenkin usein häviäjän puolella (eli 1 maa voittaa ja 48häviää). Viime aikojen suosikkejani ovat olleet Albanian Suus, Hollannin Birds, joista vieläkin liikutun joka kerta. UMK:ssa en ole liikuttunut mistään tänä vuonna, mutta Softenginen pojat saivat minut innostumaan. He eivät ole täydellisiä, mutta innostus saa vanhan kehäraakin hyrisemään. :eeek:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja murka »

Miguli kirjoitti:Jee tänään on se päivä kun Hanna voittaa ja hänestä tulee Suomen edustaja :tuuletus: :tuuletus: :uujee:
Hannalla on milteipä valmis paketti kasassa. Kappale on hyvä ja stylisti voi pohtia Hannan laittamista mahdollisimman edustavaan kuntoon. Ei Hanna halaattia tarvi.

Tämä on ollut hyvä UMK-vuosi ja niitä levysopimuksiakin on saatu aikaiseksi. Kisalla on siis mielekkäitä päämääriä. Vielä kun suurempi yleisö vaan löytäisi kisan...

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Tänään se sitten tiedetään, kuka on Euroviisuedustajamme. Itse aion muutaman äänen laittaa Mikko Pohjolalle ja Softenginelle. Lauri Mikkola, MIAU ja jopa MadCraft menettelisivät voittajina. MadCraftilla on kuulemma jotain pyöräilijöitä(!) mukana lavalla, siksi lavalla on ramppeja. Ainakin showta on siis luvassa.
En aio repiä pelihousujani, voittipa kuka hyvänsä. Se vaan nostaa v-käyrää, kun äänestäjistä osa jättää äänestämättä hyvää kappaletta sen vuoksi, että se on suomenkielinen! Voi elämä! Viime vuonnahan meillä oli Euroviisuihin täydellisesti sopiva kappale, jossa oli iso SHOW! Eipä auttanut show eikä täydellinen englannin kielikään, vaan floppi tuli! Silloin kyllä mennään metsään rytisten, jos liian paljon aletaan laskelmoida, mikä SOPII Euroviisuihin hyvän musiikin kustannuksella. :jupinaa:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja murka »

Viimeinen toive olisi että tuomarit pitäisivät kommenttinsa finaalissa ytimekkäinä.

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1930
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Olen iloinen jos voittaja on: Mikko Pohjola tai Clarissa.
Tyytyväinen jos voittaja on: Softengine tai MIAU
Muut roskiin vaikka ovatkin ihan hyviä biisejä paitsi Madcraft.. :niinpa:

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6323
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja mariah »

oisin tyytyväinen jos voittaja ois clarissa feat. josh,hanna sky tai miau :joojoo: isoin pettymys ois madcraft,softengine,hukka ja mama. muut ihan menettelis! jännittävää päivää/iltaa kaikille :peukku:

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3319
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Jos tässä vaiheessa ruvetaan luettelemaan suosikkeja, niin iloinen olisin vain Softenginen tai Mikko Pohjolan voitosta. Kolmantena peesaa Lauri Mikkola, jonka valinta ei olisi vääryys, mutta ei se täydellinen valinta olisi, ellei kahden yllä mainitun esitykset mene aivan päin mäntyä.
Pienellä varauksella Hukka ja Mama. Kappale ei minuun iske, mutta ovathan esiintyjät päteviä.

Muut olisivat valituksi tullessaan pettymys, joissakin tapauksissa kovakin sellainen.

Tällaisilla toiveilla viisuiltaan!

PS. Mikko Pohjolan kappale soi Radio Suomella, joka on Suomen ylivoimaisesti suosituin radiokanava. Sen merkitystä ei kannata aliarvoida. :miettii:
Viimeksi muokannut Mattan, 01 Helmi 2014, 11:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11327
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Aintsu kirjoitti:Toivon, että Hukka ja Mama, Softengine tai Mikko Pohjola voittavat. :voitto:

MIAUn ja Lauri Mikkolankaan voittoa en pane pahakseni. Loput sen sijaan olisivat katastrofi. :eiei:
Tämä. :peukku: Toivon yli kaiken, että tuomarit säilyttävät linjansa ja äänestävät oikeasti hyvää biisiä/kokonaisuutta, eivätkä lähtisi mukaan tähän tiettyjen tahojen "mikä sopisi viisuihin parhaiten" -laskelmointiin, joka nyt on ihan tuhoon tuomittua. Mitään säälipisteitä en halua myöskään illalla nähdä.
Katinka kirjoitti: Se vaan nostaa v-käyrää, kun äänestäjistä osa jättää äänestämättä hyvää kappaletta sen vuoksi, että se on suomenkielinen! Voi elämä! Viime vuonnahan meillä oli Euroviisuihin täydellisesti sopiva kappale, jossa oli iso SHOW! Eipä auttanut show eikä täydellinen englannin kielikään, vaan floppi tuli! Silloin kyllä mennään metsään rytisten, jos liian paljon aletaan laskelmoida, mikä SOPII Euroviisuihin hyvän musiikin kustannuksella. :jupinaa:
Tämäkin on NIIN totta. :jupinaa: Eikö Viron lähes jokavuotinen menestys omalla kielellään sano jo jotain?
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42118
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Katinka kirjoitti:MadCraftilla on kuulemma jotain pyöräilijöitä(!) mukana lavalla, siksi lavalla on ramppeja.
Pyöräilijä viisulavalla on jo niiin nähty! :draamaa:

En yhtään tiedä, mikä esitys voittaa, enkä omaa suosikkianikaan. Ankaralla työllä näistä saisi kaikista viilattua jokseenkin edustuskelpoisen paketin (jopa C&J:stä). En siis tarvitse nitroja tänä iltana.

Näinpä muuten kamalaa painajaista aamulla, olin sukulaisissa kyläilemässä ja he päättivät katsoa illalla telkkarista Täällä Pohjantähden alla -leffan, joka tuli kakkoselta ja alkoi kahdeksalta ja on julmetun pitkä, joten en näkisi UMK-finaalia, ja olin ihan epätoivoinen ja sain itkupotkuraivarin. Onneksi kissani rääkäisi minut tästä hereille.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Naali »

Mitähän tämä tarkoittaa? Mikko Pohjolan Instagramissa tällainen teksti:
"Jos muuten haluatte ilmaisia äänestykoodeja niin pistäkää kannustusviesteihin #UMKkoodi kun twiittaatte tai instaatte."

Jottei äänestys vain olisi liian reilua kaikille, on äänipakettien lisäksi tarjolla myös ilmaisia ääniä? Toki.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3319
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Naali kirjoitti:Mitähän tämä tarkoittaa? Mikko Pohjolan Instagramissa tällainen teksti:
"Jos muuten haluatte ilmaisia äänestykoodeja niin pistäkää kannustusviesteihin #UMKkoodi kun twiittaatte tai instaatte."

Jottei äänestys vain olisi liian reilua kaikille, on äänipakettien lisäksi tarjolla myös ilmaisia ääniä? Toki.
Onko levy-yhtiö sponsoroinut, vai miten tämä nyt oikein menee? :raaps: Mikäli olen ymmärtänyt asian oikein, niin se on huono uutinen.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

sunday
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 16
Liittynyt: 29 Joulu 2013, 22:42

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja sunday »

^ Kyse on tästä: https://twitter.com/umk_yle/status/429333834761400320.

Levy-yhtiö kyllä sponssaa takuuvarmasti, mutta ei sentään noin räikeästi. :-*

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Olisin iloinen, jos voittaja on joko:
Hanna Sky, Clarissa feat. Josh, Softengine

En niinkään iloinen, jos voittaja on:
Mikko Pohjola tai Hukka ja Mama
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Elmondo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 445
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 12:13
Paikkakunta: Jkl

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Elmondo »

Järjettömän tasaiselta tuntuvat lähtökohdat. Illan esitykset voivat vielä keikauttaa voimasuhteita osaltani hyvinkin, sinänsä olen merkityksetön lopputulosten kannalta, sillä koskaan en mihinkään näihin rahojani laita.

Ennen iltaa Softengine on minulle se ykkössuosikki, jonka voitosta ehkä olisin kaikkein tyytyväisin. Sen jälkeen tulee erittäin tasainen massa joiden keskinäisen järjestyksen illan esitys ratkaisee. Lähtökohtaisesti myös MIAU, Hanna Sky, Mikko Pohjola, Lauri Mikkola ja oikeastaan myös Hukka ja Mama olisivat minulle ihan ok valintoja Euroviisuihin. MadCraft olisi liian mitätön valinta sinne, ei heitä viisuissa hävetä tarvitsisi, mutta en millään voi kuvitella tilannetta, jolla he välttäisivät finaalista putoamisen. Sitten on tämä Clarissa feat. Josh, joiden puolesta ehkä jopa saattaisin vähän joutua häpeämäänkin, jos ne jostain käsittämättömästä syystä viisuihin valittaisiin.

Äänestäjiin ei voi luottaa, sillä käytössä ei ole superfinaalia ja kuten sanottua lähtökohdat ovat ehkä tasaisimmat ikinä UMK:n finaalissa. Tämä johtaa siihen, että kun äänimäärät tulevat joka tapauksessa jäämään melko vähäisiksi ja lisäksi hajaantuvat todennäköisesti erittäin tasaisesti niin hyvinkin pieni eturyhmä voi äänensä keskittämällä nostaa suosikkinsa yleisöäänissä voittajaksi. Siksi olen todella tyytyväinen, että tuomaristollakin on ilmeisesti äänivaltaa ja pystyvät näin ehkä blokkaamaan pahimman kauhuskenaarion, sillä ainakin pari tuomariston tyyppiä tuntuvat ihan fiksuiltakin.

Eli lähtökohtaiseti yhtä, kahta esitystä vaille kaikki ovat minulle aivan ok valintoja viisuihin...sitten jos se kauhuhorror tapahtuu ja yksi tai erityisesti tuo toinen epäsuosikeistani viisuihin valitaan niin taatusti v*taa ja menee osaltaan vähän maku Euroviisuista. Sitä kun kuitenkin haluaisi aina seisoa edes toisella jalallaan Suomen edustajan takana ja se seisominen on jo parina edellisenä vuotena ollut hieman horjuvaa.

Toivottavasti PARAS ESITYS (= biisi, sen esitys, laulu, esillepano) voittaa.

Tom Tom
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1543
Liittynyt: 02 Tammi 2010, 02:13
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Tom Tom »

Olen enemmän kuin tyytyväinen, mikäli voittaja on joko SoftEngine, MIAU tai Hukka ja Mama. Muidenkin voiton voisin mahdollisesti jopa sulattaa, paitsi missään tapauksessa en hyväksy Hope'a Suomen edustuskappaleena.
.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Rousku kirjoitti: Pyöräilijä viisulavalla on jo niiin nähty! :draamaa:.
Sopinevat kuitenkin MAdCraftin taustaksi skeittaritemppupyörät erittäin hyvin :peukku: . Mutta tuostakin, eräästä 2011 vuoden suosikistani Moldovan Zdob si Zdubin So Luckysta tuli kyllä mieleen, että ei sen viisubiisin aina menestyäkseen tarvii ihan tylsimmän mukaan radiohitti/euroviisuhumppa olla, huomio Patric Sarin ja Teemu Fiilin, joka viimeisimmässä rumbassa toisti "asiantuntevaa" klisemantraa että ajankohtainen mielenkiinto ja euroviisut ovat toisensa poissulkevia.

Omat ykkössuosikit ovat MIAU ja Pohjola, MIAU vielä vähän enemmän. Olen miettinyt miksi tykkään. Minusta MIAUlla on itselle tärkeä tasapaino musikaalisuuden ja sielukkuuden sekä edellisen harmonian rikkomisen kanssa aika kivasti olemassa. Ja sama pätee visuaalisuuden ja musiikin suhteen. Jälkimmäinen tasapaino erottaa sen monista muista visuaalislähtöisistä "taide"bändiprojekteista, joilla "taiteellinen minimalismi" tms "punkanarkia-asenne" on vain pakkokeino peittää kaikkien musiikkiosa-alueiden vajavaista taitoa tai sisäsyntyistä kuvapuolen ihmisten esiintymisujoutta tai visuaalisuuden ylikorostamista. No, MIAU voisi soittaa paremminkin, kaiketi, mutta laulu sen sijaan on upeaa- rakentavat punksärön epä(tyypillisin)harmonioin(?) stemmalaulussa ja se on hienoa. Ja siksi se sielukkaan musikaalisuuden ja harmonian rikkomisen yhdistelmä toimii, koska se on hallittua. Olen itse viettänyt teinivuoteni palvoen mm. David Bowien Berliinin kauden levyjä, joissa sekä melodisuutta että säröä yhdisteltiin. Lisäksi se mitä usein Bowie-vaikutteiset perässähiihtäjät unohtavat on, että Bowie oli kaiken visuaalisen ja muun avantgardistisen visionäärisyyden ohella pohjimmiltaan sielukas ja antava laulaja ja esiintyjä. Että näiden kanssa tasapainoilua ja ehkä ihan oman avangarden etsimistäkin jatkossa, toivon, ja onnea finaaliin MIAU :peukku:

Mikko Pohjolan osalta olen ketjuunsa ja tähän ketjuun sanonut jo kaiken, mutta todettakoon, että se häiritsevyys ja luotaantyäntävyys, joka oli ensivaikutelma, on kohdallani kääntynyt mielenkiinnoksi.

Muut biisit ja esittäjät ovat paljonkin, tai vaihtelevammin kelpoisia mutta tavanomaisempia. Softengine on siitä joukosta vahvin, mutta vaikka se on ehkä vähiten taitovirheitä tms ja eniten ansioita omaava biisi niin ei sitä millään tavalla kauhean uusia tai ylipäänsä ajatuksia herättäväksi voi sanoa. Tulee mieleen vähän teinihevibändi Sturm und Drang tässä mielessä (toki Softengine potentiaalisempi, koska biisi on oma). Taitavaa, kympin koulusuoritus, mutta ei niin koskettavaa, vielä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Viisuguru
Siemailija
Siemailija
Viestit: 167
Liittynyt: 05 Tammi 2014, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Viisuguru »

Alkaa näyttää pahalta tuo Mikko Pohjolan biisin menestys ...
Levy-yhtiöhän selvästi sponsoroi , mutta toivottavasti se ei riitä..

Olisin tyytyväinen jos voittaja olisi : C&J , Hanna Sky tai MIAU
Mutta Mikkon Laurin ja Softenginen biisejä jaksaa hädintuskin kuunnella nukahtamatta , no tuleepahan euroopalle jääkaappitauko semissä :vonkaus:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11552
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja romualdo »

niin, ei missään enää mitään enempivähempi ahdistavaa möl... Softengin-tyylistä, ne on jo siis niin nähty ja kuultu jo... huippuosaavaa ja ihailtavaa ja kaikkea mutku, Niin niin, mutta suurin heavy-rock-kausi lienee jälleen ohi, vähäksi aikaa, toiv.siis ao. esitys saa mahollisimman vähän huomiota... ... eli johonkinhan se raja pitää vetää... kansakunta kaipaa paitsi sarkaa- .... teryleeniä ... ja - toppavaatetta ja kaffia, ... ja nisua... ja viisasta johtoa SDP:n riveihin ... niin myös melodista... perinteistä esc-laulua... kaunista, henkevää, toivoa antavaa... täytyykin muistaa tuo FST:n viisujen odotusta nostattava ohjelma... hellyttävää.. sielä panostetaan... päinvastoin kuin YLE:llä, aivan uskomatonta jo tuo tekstityksenkin puuttuminen. Ja se että kappaleiden esittäjä- ja tekijätiedot ovat kärpäsenpaskankokoisena pienenä pränttinä ruudussa vain muutaman sekunnin verran.... SIIS HALOO, EHTIIKÖ MUKA JOKU LUKEA NE PARI RIVILLISTÄ SÄVELTÄJÄ-SANOITTAJA-SOVITTAJA-KOREOGRAFIAN-SUUNNITTELIJA- TIETOJA !!??????? ... sen sijaan noi puhelinyhteystiedot möllöttävät siinä lemmikkimarsun kokoisina NUMEROINA JA puukstaaveina koko esityksen ajan, arrrggggghHHHH!!!!!.... mua muuten jo taitaa himpunverran jännittää ... ihanko tässä ny pitää koko päivän ajan kulkea kaalikoit, suruvaipat, herukkaperhoset ym. vatsassa .... ?
Viimeksi muokannut romualdo, 01 Helmi 2014, 13:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lukittu