Lauri Mikkola – Going down

Euroviisut 2014 Kööpenhaminassa
Lukittu

Lauri Mikkola – Going down

*****
29
25%
****
17
15%
***
37
32%
**
23
20%
*
10
9%
 
Ääniä yhteensä: 116

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 976
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

^^Olen kyllä vähän ihmetellyt minäkin, miksi Mikkola saa niin vähän pisteitä ja miksi Viisukuppilankin ketju on lyhyt. Tämä on yksi kolmesta suosikistani.

Jos volyymi on 4-8, niin miksei se voisi olla 6-10? Ja miksipä Mikkola ei voisi nostaa ja lisätä sitä maukasta sähkökitarakudelmaa semifinaaliin? Vaikka Going down on levytetty, voihan siitä tehdä new version, jos lisäys nostaa kappaleen arvoa (vaikka voittoon asti).

Mun mielestä hyvä biisi, kunhan se ”jokin” vielä loksahtaisi. Going down on pikkasen maseinen otsikko, mutta sopiihan se ainakin Kreikalle ja Suomelle.
Somewhere in her smile she knows

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Laurilla on kyllä hieno, uniikki ääni. Ja biisikin on oivallinen. Ehkä sellaista heittäytymistä toivoisin vielä lisää. Ja Laurille käy vähempikin vaatetus. :peukku:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Ainoa tämän vuoden viisuista, joka saa kylmät väreet kulkemaan selkäpiissä. Kun kertsi alkaa, olen jo ihan toisessa maailmassa.

Kuvittelen esityksen isolla viisulavalla menevän näin:
- usvan seasta ilmestyy valokeilaan näyttävään pukuun pukeutunut Lauri
- viisun tunnelma luodaan taitavasti valoilla
- ei välttämättä mitään taustakuvia (tai ehkä sopisi kasvavat kasviornamentit ??)
- hän esittää viisunsa vähintään samalla intensiteetillä kuin lauantaina
- muuvvsit hallussa, ei mitään tanssijoita taakse sekoittamaan
- ehkä bändi saa olla ja taustalaulaja
- euroviisukävely pitää olla, ei tuulikonetta!!!

Näistä aineksista stylistin, koreografin ja taustatiimin kanssa syntyy hyvä euroviisutuote Suomelle vuodeksi 2014.

Lauri Kööpenhaminaan!!
Love shine a light

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

mpappa kirjoitti: Kun kertsi alkaa, olen
todella pottuuntunut ettei se ole parempi.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42658
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Rousku »

mpappa kirjoitti: Kuvittelen esityksen isolla viisulavalla menevän näin:
- usvan seasta ilmestyy valokeilaan näyttävään pukuun pukeutunut Lauri
Ai ne rintakarvat näyttävään? :vonkaus:
mpappa kirjoitti:- ehkä bändi saa olla ja taustalaulaja
Eiei mitään bändiä tähän! Tämähän on vähän soul-juttu, sellainen jonka taitavat laulajat (kuten tässä) voisivat esittää vaikka säestyksettä. Eli ne (hyvät) taustalaulajat toki mukaan, ja niille vähän liikettä, ei kovin nopeaa tietenkään, mutta ei ne saa siellä tönkkösuolattuinakaan pönöttää. Lauri itse on tietenkin pääosassa, vain välillä zoomataan taustalaulajiin.

Taisin vasta eilisen livevedon myötä hiffata, että biisissähän olisi potentiaalia. Ja solistissa nyt varsinkin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja mpappa »

^Ei kait niistä karvoista haittaakaan voi olla? :heh: En tiedä, onko niiden avulla voitettu/sijoituttu paremmin viisuissa aiemmin??
Love shine a light

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6876
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Wadde »

MuzaMaza kirjoitti:Bändi pois, lisää lauluvoimaa ja euroviisukävelyt mukaan niin se voisi olla tämä.
Juuri näin. En ymmärrä, mikä hinku näillä suomalaisartisteilla on tunkea noita bändejä lavalle. Ne on yleensä täysin turhia ja varsinkaan tähän biisiin ei sovi lainkaan. :niinpa:

Avatar
Timberman
Siemailija
Siemailija
Viestit: 135
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 10:43

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Timberman »

Wadde kirjoitti:
MuzaMaza kirjoitti:Bändi pois, lisää lauluvoimaa ja euroviisukävelyt mukaan niin se voisi olla tämä.
Juuri näin. En ymmärrä, mikä hinku näillä suomalaisartisteilla on tunkea noita bändejä lavalle. Ne on yleensä täysin turhia ja varsinkaan tähän biisiin ei sovi lainkaan. :niinpa:
Mukana olevat bändit ovat käsittääkseni artistien pitkäaikaisia kumppaneita esim. Hukka ja Mami, MIkko Pohjola ym. Heillä on oma vaikutuksensa biisin lopputulokseen.

Minusta bändi näytti lavalla erittäin coolilta, kun sitä vertaa vaikka Hanna Skyn tai vaikka Clarissan taustajoukkoihin. Vaikka kyseessä on playback,niin tuo se viestinsä esitykseen. Tässä tapauksessa viesti voisi olla se, että hän ei ole iskelmälaulaja vaan artisti ja muusikko. Sähkökitara lavalla luo rockuskottavuutta, flyygeli puolestaan korostaa musikaalista herkkyyttä. Sen sijaan vajanainen bändimiehitys vie pohjaa pois eli lavalla on vain sähkökitaristi tai vaikka niin kuin Mikko Pohjolan kohdalla: basisti puuttuu kokonaan.

Lauluvoimaa, siitä ei ainakaan ole pulaa, kun taustalla on kaksi naislaulajaa ja bändin kitaristikin lauloi mukana.

Leoton
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 71
Liittynyt: 20 Tammi 2014, 11:38

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Leoton »

Uuh. Ihan kiva. Jotenkin vaan tuntuu, että tässä biisissä on sylintäydeltä jotain liikaa. Mä en usko tähän tarinaan. Tarvitaan lisää riskinottoa ja rosoa. Nyt tuloksena syntyy mahtipontista ja hyvintuotettua, mutta samalla leveästi tasapaksua äänimattoa radionovalta. Laurilla on mahtava soulääni ja se kuuluu hyvin läpi. Miksi suomalaisesta musiikista pitäisi tehdä geneeristä celinedionmaista läpipaskoa? Onhan tää silti hyvä..
Viimeksi muokannut Leoton, 20 Tammi 2014, 15:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6876
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Timberman kirjoitti:Mukana olevat bändit ovat käsittääkseni artistien pitkäaikaisia kumppaneita esim. Hukka ja Mami, MIkko Pohjola ym. Heillä on oma vaikutuksensa biisin lopputulokseen.
No tätä minä vähän pelkäsinkin. Että bändit ovat lavalla, kun ovat artistien kavereita.

Hukan&Maman esityksessä bändi on ihan ok, mutta myös Mikko Pohjolan esityksestä ottaisin sen pois. Mikko voisi ottaa mallia vaikka Viron Kuulasta. Yksinkertainen on kaunista. Laurille sama vinkki. Ja Dennikselle.

Avatar
Timberman
Siemailija
Siemailija
Viestit: 135
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 10:43

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Timberman »

Wadde kirjoitti:
Timberman kirjoitti:Mukana olevat bändit ovat käsittääkseni artistien pitkäaikaisia kumppaneita esim. Hukka ja Mami, MIkko Pohjola ym. Heillä on oma vaikutuksensa biisin lopputulokseen.
No tätä minä vähän pelkäsinkin. Että bändit ovat lavalla, kun ovat artistien kavereita.

Hukan&Maman esityksessä bändi on ihan ok, mutta myös Mikko Pohjolan esityksestä ottaisin sen pois. Mikko voisi ottaa mallia vaikka Viron Kuulasta. Yksinkertainen on kaunista. Laurille sama vinkki. Ja Dennikselle.
Hmm, taisit viitata minun viestiini... tarkoititko sinä, että pelkäät, että bändit on koottu artistien kaveripiiristä kisoja varten... vai mitä oikein tarkoitat. Käsittääkseni nämä keikkailevat ihan vakituisesti artistien mukana ja ovat ammattilaisia. Mikä siinä on ongelmana?

Itse olen soittanut bändissä ja minä näen asiat ehkä hieman eritavalla. Minua häiritsee eri asiast. Minulle koko kisan voisi vetää livenä kuten taannoin oli tapana.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42658
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Lauri on lavalla söpö kuin marsipaaniporsas (se haastiksessa luvattu eläin?), ja se ei sovi tähän ollenkaan!

Jos ovat Clarissa&Josh kuin yläkoulun kevätjuhlasta, niin tässä mennään jo alakoulun puolelle, jossa luokan paras laulajapoika esiintyy pyhäpuvussa punainen rusetti kaulassaan. (Tai ehkä se on äitienpäiväjuhla ja ikikammo Äideistä parhain.) Alun ujosteleva äänenkäyttö tehostaa vaikutelmaa.

Kuuluuko Laurin tässä olla ujo ja herttainen?

Ikään kuin lainahöyhenissä ujostuttaisi niin, ettei uskalla äänelläänkään revitellä biisin vaatimalla tavalla. Sillä rohkeampaa ja rehevämpää äänenkäyttöä biisi vaatisi, ja itsevarmempaa olemusta esittäjältään.

Lauri saattaa olla teknisesti parempi ja tarkempi laulaja kuin Hanna Sky, mutta Hanna paljon Lauria paremmin hyödynsi biisin äänenkäytölle antamat mahdollisuudet. Ja myös otti lavan haltuun. Laurin biisi ei ole huono, mutta vaatii laulajalta todella paljon, jottei olisi enimpien kuulijoiden mielestä tylsä. (Tai laulajilta; otetaan ne taustalaulajatkin nyt lukuun.)

Potentiaalia olisi niin biisissä kuin esittäjissä, ja minusta Going Down oikeastaan on se viisuisin tapaus vuoden valikoimassa (tässähän olisi niin radiohitti että). Vaan sitä ei vielä oikein ole keksitty, miten sen potentiaalin saisi käyttön.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6876
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Timberman kirjoitti:Hmm, taisit viitata minun viestiini... tarkoititko sinä, että pelkäät, että bändit on koottu artistien kaveripiiristä kisoja varten... vai mitä oikein tarkoitat. Käsittääkseni nämä keikkailevat ihan vakituisesti artistien mukana ja ovat ammattilaisia. Mikä siinä on ongelmana?
Ongelma on se, että esitys ei toimi visuaalisesti. Tällä esityksellä Lauri ei tule UMK:ta voittamaan eikä pärjäisi Kööpenhaminassakaan. Tarkoitin, että asia on ongelma, jos ei edes suostuta miettimään muutoksia, koska "nää nyt on mun kavereita ja ollaan aina soitettu yhdessä". Joskus on vain tehtävä radikaaleja päätöksiä. Tietysti, jos ei haluta voittaa, niin ei sitten. :sorivaan:
Timberman kirjoitti:Minulle koko kisan voisi vetää livenä kuten taannoin oli tapana.
Niin että soittajatkin soittaisivat livenä? Tämähän ei ole teknisesti mitenkään mahdollista. Finaalissa on 25 kappaletta ja jokaisen välissä alle minuutti. Ei siinä ehtisi mitenkään tsekata soittimia, et onhan kaikki ok. Kaikkien ihmisäänten on toki edelleen tultavana livenä.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Wadde kirjoitti: Ongelma on se, että esitys ei toimi visuaalisesti. Tällä esityksellä Lauri ei tule UMK:ta voittamaan eikä pärjäisi Kööpenhaminassakaan. Tarkoitin, että asia on ongelma, jos ei edes suostuta miettimään muutoksia, koska "nää nyt on mun kavereita ja ollaan aina soitettu yhdessä". Joskus on vain tehtävä radikaaleja päätöksiä. Tietysti, jos ei haluta voittaa, niin ei sitten. :sorivaan:
Juurikin näin. Viisukisaan pitäisi tehdä se "viisuesitys", jossa mietitään alusta lähtien, miten se toteutetaan televisiota varten. Niin, että solisti pääsee päärooliin, eikä muka soittava bändi vie esitykseltä huomiota. Bändit on tietenkin asia erikseen. Nämä UMK-livet ovat silläkin tapaa vähän hassuja, ettei niitä ole vielä täysin tehty television ehdoilla, vaan sitä liveyleisöä varten. Siksi kuvaus ja esitykset ovat mielestäni olleet enemmän tai vähemmän kotikutoisen näköisiä/oloisia.

Laitoin jo lauantai-iltana Laurille viestiä, että bändi pois, taustakuoroon lauluvoimaa ja "viisukävelyt" käyttöön. Varmasti niitä ohjeita satelee nyt oikealta ja vasemmalta, mutta en malttanut olla vaan tekemättä mitään. :heh:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6876
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Wadde »

MuzaMaza kirjoitti:Laitoin jo lauantai-iltana Laurille viestiä, että bändi pois, taustakuoroon lauluvoimaa ja "viisukävelyt" käyttöön. Varmasti niitä ohjeita satelee nyt oikealta ja vasemmalta, mutta en malttanut olla vaan tekemättä mitään. :heh:
Hyvä Maza! :tapu: Niin sitä pitää! :peukku:

Mä vertaisin tätä asiaa elokuvan tekemiseen. Kyllähän ohjaaja kuvaa elokuvaan paljon kohtauksia, jotka jäävät lopullisesta elokuvasta pois. Poistetuissa kohtauksissa jollain näyttelijällä saattaa olla iso rooli, mutta leikkausten myötä häntä ei näy koko elokuvassa ollenkaan. Kyllä se varmasti harmittaa näyttelijää ja ohjaajaakin, mutta tarkoituksena on kuitenkin saada paras mahdollinen lopputulos. Näin on viisuissakin.

Ja eipä sinne viisulavalle pääse aina kaikki sellaisetkaan, jotka sinne periaatteessa kuuluisivat. Esimerkiksi Kreikan poppoo joutui jättämään basistinsa viime vuonna katsomoon, koska viisulavalla saa olla vain kuusi henkilöä. Varmasti esityksestä jätettiin pois se, jolla oli sille vähiten annettavaa.

Ja Laurin bändille terveisiä, että jos ovat olleet kerran biisiä tekemässä ja Lauri Köpikseen valitaan, niin eiköhän heille ole sijaa delegaatiossa, vaikka eivät lavalla olisikaan. :peukku:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13799
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

UMK 2014: keräilyerä, la 25.1. - ketjussa Lauri keskustelua myös. Kysyn: onko tämän biisin olemus "viisukävelybiisi", kestääkö laulumelodian mielenkiinto draamallisemman esityksen vai taivuttaako väkinäiseen suuntaan?
Viimeksi muokannut ta1ja, 21 Tammi 2014, 08:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Sirgeliino
Maistelija
Maistelija
Viestit: 22
Liittynyt: 20 Tammi 2014, 21:46

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Sirgeliino »

Lauri Mikkolan biisi kasvaa joka kuuntelukerran jälkeen! Laurin ääni on ehdottomasti paras ja esiintyjänä aivan omaa, kansainvälistä luokkaa.
Eihän sinne voida missään tapauksessa lähettää kappaletta, jonka esiintyjä vasta harjoittelee laulamista, kuten Clarissa!!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13799
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Siirsin vastaukseni tänne tuosta keräiyeräketjusta. Ei voi jatkaa kahdesas paikkaa ja kuuluu tänne.
Rousku kirjoitti:Taustanauhassa jousisoittimet ovat isommassa osassa kuin perinteinen kitara+rummut+basso -bändi.
:heh: Joo, kuuntelin työmatkalla ja tässä olette oikeassa, rummut/perkussiot, piano ja jouset vaihdellen pääosassa, muu sivussa. Päänsisäinen soittimeni on näköjään värittänyt sovituksen toisenlaiseksi, edes vähän toiveideni suuntaiseksi (ja väitän kyllä edelleen, että se olisi paljon parempi :ylppis: jos siellä olisi gabrielmaista bändisoittoa ja tapahtumaa). Oikeasti kuunneltuna sellaisena kuin on biisi on se onkin tylsempi ts. kaikki on sanottu ekan säkeistön ja ekan kertsin jälkeen. Eli olen vieläkin enemmän sitä mieltä, että ongelmat eivät ole ensisijaisesti esityksessä, vaan biisissä/sovituksessa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Timberman
Siemailija
Siemailija
Viestit: 135
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 10:43

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Timberman »

Jos ovat Clarissa&Josh kuin yläkoulun kevätjuhlasta, niin tässä mennään jo alakoulun puolelle, jossa luokan paras laulajapoika esiintyy pyhäpuvussa punainen rusetti kaulassaan. (Tai ehkä se on äitienpäiväjuhla ja ikikammo Äideistä parhain.) Alun ujosteleva äänenkäyttö tehostaa vaikutelmaa.

Kuuluuko Laurin tässä olla ujo ja herttainen?

Ikään kuin lainahöyhenissä ujostuttaisi niin, ettei uskalla äänelläänkään revitellä biisin vaatimalla tavalla. Sillä rohkeampaa ja rehevämpää äänenkäyttöä biisi vaatisi, ja itsevarmempaa olemusta esittäjältään.

Lauri saattaa olla teknisesti parempi ja tarkempi laulaja kuin Hanna Sky, mutta Hanna paljon Lauria paremmin hyödynsi biisin äänenkäytölle antamat mahdollisuudet. Ja myös otti lavan haltuun. Laurin biisi ei ole huono, mutta vaatii laulajalta todella paljon, jottei olisi enimpien kuulijoiden mielestä tylsä. (Tai laulajilta; otetaan ne taustalaulajatkin nyt lukuun.)

Potentiaalia olisi niin biisissä kuin esittäjissä, ja minusta Going Down oikeastaan on se viisuisin tapaus vuoden valikoimassa (tässähän olisi niin radiohitti että). Vaan sitä ei vielä oikein ole keksitty, miten sen potentiaalin saisi käyttön.[/quote]


Hei, olen kanssasi samaa ja eri mieltä.

Eri mieltä: "Äideistä parhain"
Minä en oikein heteromiehenä ole oikea arvioimaan miten hot hän on, mutta kovasti tuntuu naiset tykkäävän. He ovat jo toimittajaa myöten esineellistäneet hänen rintakarvansa. Olet ensimmäinen joka yhditää ujouden ja itsevarmuuden Lauriin. Minun ja monen muun mukaan hän on kilpailun ylivoimaisesti karismaattisin laulaja. Hienoa, että hän ei vedä överiksi, koska narsismi kääntyy itseään vastaan. Ainakin Suomessa. On totta, että Frederik vetäisi tämän alusta lähtien eri tavalla, kyse on tulkinnasta.

Samaa mieltä:
Biisissä on paljon potentiaalia ja siihen on kätketty pieniä juttuja. Ne aukeavat uusien kuuntelukertojen myötä. Minä löysin ne, kun kuuntelin biisiä korvakuulokkeilla lenkillä. Kokeile sinäkin.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42658
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timberman kirjoitti:Minä en oikein heteromiehenä ole oikea arvioimaan miten hot hän on, mutta kovasti tuntuu naiset tykkäävän. He ovat jo toimittajaa myöten esineellistäneet hänen rintakarvansa. Olet ensimmäinen joka yhditää ujouden ja itsevarmuuden Lauriin. Minun ja monen muun mukaan hän on kilpailun ylivoimaisesti karismaattisin laulaja.
Arvioin ihan vain tuota karsintaeräesitystä, jossa ne kuuluisat rintakarvat eivät olleet esillä. Niitä kuolaavat ja moni muukin on nähnyt Laurin muissakin yhteyksissä (eikös hän johonkin laulukilpailuunkin osallistunut?), ja muodostavat käsitystään myös muiden näkemiensä Laurin vetojen perusteella. Jos kansainväliseen kilpailuun pistetään Lauri sellaisena kuin hänet lauantaina nähtiin (ja kuultiin), niin vaikutelma lienee aika lailla toinen, kesy ja ujo. Kiltti poika tekemässä tarkalleen siten kuin laulunopettaja käski :). (Ja joo, tällä en tarkoita etten arvostaisi Laurin teknistä osaamista ja sitä että on sitä laulunopettajaansa kuunnellut; se vain yksistään ei nyt riitä siihen, että esitys säväyttäisi.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Timberman
Siemailija
Siemailija
Viestit: 135
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 10:43

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Timberman »

Rousku kirjoitti:
Timberman kirjoitti:Minä en oikein heteromiehenä ole oikea arvioimaan miten hot hän on, mutta kovasti tuntuu naiset tykkäävän. He ovat jo toimittajaa myöten esineellistäneet hänen rintakarvansa. Olet ensimmäinen joka yhditää ujouden ja itsevarmuuden Lauriin. Minun ja monen muun mukaan hän on kilpailun ylivoimaisesti karismaattisin laulaja.
Arvioin ihan vain tuota karsintaeräesitystä, jossa ne kuuluisat rintakarvat eivät olleet esillä. Niitä kuolaavat ja moni muukin on nähnyt Laurin muissakin yhteyksissä (eikös hän johonkin laulukilpailuunkin osallistunut?), ja muodostavat käsitystään myös muiden näkemiensä Laurin vetojen perusteella. Jos kansainväliseen kilpailuun pistetään Lauri sellaisena kuin hänet lauantaina nähtiin (ja kuultiin), niin vaikutelma lienee aika lailla toinen, kesy ja ujo. Kiltti poika tekemässä tarkalleen siten kuin laulunopettaja käski :). (Ja joo, tällä en tarkoita etten arvostaisi Laurin teknistä osaamista ja sitä että on sitä laulunopettajaansa kuunnellut; se vain yksistään ei nyt riitä siihen, että esitys säväyttäisi.)
No me olemme varmaan katsoneet eri lähetystä, koska havaintomme noin eroavat niin paljon. Olin tosin myös Peacockissa paikalla lauantaina. Jep, Lauri oli VoFissa, eteni semifinaaliin, mutta sitten Elastinen valitsi finaaliin sen toisen... en nyt enää muista kuka hän oli... sen kansansuosikin, joka lauloi Bon Jovia. Hän on myös Elastisen uusimmalla levyllä ja sen videolla mukana. Odota vain, kyllä Larry-boy lisää kierroksia :)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42658
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timberman kirjoitti:No me olemme varmaan katsoneet eri lähetystä, koska havaintomme noin eroavat niin paljon.
Jospa sinä muusikkona olet enemmän kuunnellut kuin katsellut?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Timberman
Siemailija
Siemailija
Viestit: 135
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 10:43

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Timberman »

Rousku kirjoitti:
Timberman kirjoitti:No me olemme varmaan katsoneet eri lähetystä, koska havaintomme noin eroavat niin paljon.
Jospa sinä muusikkona olet enemmän kuunnellut kuin katsellut?
Niin, joku sanoi, että:"mutta kun tämä ei ole laulukilpailu vaan biisikilpailu". Sitten joku toinen saa suitsutusta "otit lavan haltuun ja olet kisan paras laulaja" "Enää ei tarvita muuta kuin että saatte laulun kuntoon". Välillä tuntuu kuin tämä olisi tanssikilpailu tai stailauskilpailu. Tuomareita vaivaa ajoittain melkoinen epäjohdonmukaisuus.

Mutta vastauksena sinulle: Kyllä, ennen kaikkea minä kuuntelin.

juppe
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 14
Liittynyt: 24 Tammi 2014, 21:06

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja juppe »

Joo tää on kyllä ehdottomasti kisan paras biisi! Parantunut vielä enempi demo-versiosta!! Innolla odotan miten pojat huomenna vetää ;)

Mutta hetkinen.. Kuka hullu haluaa bändin pois lavalta, ja mukaan taustatanssijat kiehnäämään? Eiköhän jätetä nuo muille, niin erottaudutaan massasta. Tolla kaavalla ei ole hetkeen kukaan voittanutkaan. Laurilla kun on sen verta hyvä ääni, biisi ja lava-karisma, ettei siihen tarvita puolialastomia rimpuloita kiinnittämään huomiota muualle.

Lauri on ARTISTI, eikä tuotettu tusinatavara. Oon nähny kokoonpanon aikasemminkin ja niillä on ihan huikea meininki!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42658
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Rousku »

juppe kirjoitti:Kuka hullu haluaa bändin pois lavalta, ja mukaan taustatanssijat kiehnäämään?
Bändi pois joo, mutta ainakaan tässä Viisukuppilan ketjussa kukaan ei ole tanssijoita halunnut, päinvastoin! Taustalaulajia me halutaan. Ja toki niilä laulajilla jotain liikettä pitää olla, pikku jammailua, jotteiväti han pökkelöinä lavalla seiso (kuten Laurin esityksessä pelkälle tuomaristolle), mutta ei mitään varsinaista tanssia.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Timberman
Siemailija
Siemailija
Viestit: 135
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 10:43

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Timberman »

Rousku kirjoitti:
juppe kirjoitti:Kuka hullu haluaa bändin pois lavalta, ja mukaan taustatanssijat kiehnäämään?
Bändi pois joo, mutta ainakaan tässä Viisukuppilan ketjussa kukaan ei ole tanssijoita halunnut, päinvastoin! Taustalaulajia me halutaan. Ja toki niilä laulajilla jotain liikettä pitää olla, pikku jammailua, jotteiväti han pökkelöinä lavalla seiso (kuten Laurin esityksessä pelkälle tuomaristolle), mutta ei mitään varsinaista tanssia.
Tsiisus, kaksi taustalaulajaa ja bändin kitaristi eivät laulajina riita sinulle? Mieskuoroko sinne pitäisi kiikuttaa? Ei tämä mitään kuorolaulantaa sentään pidä olla? Vai tarkoitatko, että kitaristin pitäisi esiintyä ilman kitaraa? Laulut on tässä biisissä todellakin kunnossa, sieltä ei mitan puutu.

juppe
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 14
Liittynyt: 24 Tammi 2014, 21:06

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja juppe »

Wuu aivan mieletöntä!!
Lauri on paras!!! :tuuletus:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6601
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Laurilla oli sitten rento meininki, kun oli laittanut valkoisen t-paidan päälle. Liikehdintä oli minusta vähän koomista, vaikka hienosti Lauri laulaa. Ei siinä mitään. Tämän iltainen oli hänen paras veto kliseisistä liikkeistä välittämättä. Kun niistä pääsisi eroon voisin syttyä vielä lisää.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Veikkaan että tämä oli äänissä viimeinen finaalipaikan saanut. kun ei mulle biisi iske niin ei :heh:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja murka »

Nyt Lauri pääsi asiaan. Dramaattisuus on hienoa mutta hienointa oli, että se sielun peilit peittävä hattu oli jäänyt kotiin.

Lukittu