Lauri Mikkola – Going down

Euroviisut 2014 Kööpenhaminassa

Lauri Mikkola – Going down

*****
29
25%
****
17
15%
***
37
32%
**
23
20%
*
10
9%
 
Ääniä yhteensä: 116

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Laurille pisteet siitä että hän ainakin todella repii keskiverrosta biisistä kaiken mahdollisen irti.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Antero
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1018
Liittynyt: 08 Maalis 2004, 19:47

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Antero »

aj1964 kirjoitti:Veikkaan että tämä oli äänissä viimeinen finaalipaikan saanut. kun ei mulle biisi iske niin ei :heh:
Veikkaan, että veikkauksesi on väärä... :heh: :joojoo:

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

^^
Joo, juuri noin. Kunpa itse biisi olisi parempi, niin tämähän voisi kilpailla voitosta tasaveroisesti.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Biisiä voisi kyllä parantaa sovitusta rukkaamalla. Ilmavampaa ja keinuvampaa toivoisin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

^
Ja ehkäpä jytäkkä saksofonikuoro-osuus sinne ilmoittamaan että mistä on kyse. Että soulista. Mentäisiin tosi soulin alueelle. Siis tosi Sly and the Family Stoneisiin ja näihin.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja murka »

Minulle kelpaisi vaikka negro spiritual-henkisenkin kunhan hattu ei ole päässä.

Avatar
Timberman
Siemailija
Siemailija
Viestit: 135
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 10:43

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Timberman »

Hanhis kirjoitti:Laurilla oli sitten rento meininki, kun oli laittanut valkoisen t-paidan päälle. Liikehdintä oli minusta vähän koomista, vaikka hienosti Lauri laulaa. Ei siinä mitään. Tämän iltainen oli hänen paras veto kliseisistä liikkeistä välittämättä. Kun niistä pääsisi eroon voisin syttyä vielä lisää.
Olin paikalla ja voin sanoa, että esitys ei jättänyt ketään kylmäksi. Ehdottomasti illan paras esiintyjä. Vai koomista, jos näit vaikka Clarissan, Miaun tai Madcraftin esityksen, niin mitähän ne sitten sinusta mahtoivat esittää. Clarissa on oli todella sääälittävä Miau oli ehtaa transu-kamaa, helvetin ruma esitys.

Avatar
Timberman
Siemailija
Siemailija
Viestit: 135
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 10:43

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Timberman »

aj1964 kirjoitti:Veikkaan että tämä oli äänissä viimeinen finaalipaikan saanut. kun ei mulle biisi iske niin ei :heh:
Jep, veikkaa sinä vaan, ihan vapaasti jos sinulle ei näin sielukas esitys iske. MInä puolestani luulen, että Clarissa ei vetoa kuin RKP:n äärisiipeen. Aivan käsittämätöntä miten noin falski kura pääsee finaaliin. Eikö ihmisillä ole jumalauta korvia!!!

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2182
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Timberman kirjoitti: Jep, veikkaa sinä vaan, ihan vapaasti jos sinulle ei näin sielukas esitys iske.
sori etten näe tätä pintaa syvemmälle ja tulee vain mieleen joku wannabetimberl.. :heh:

Avatar
Timberman
Siemailija
Siemailija
Viestit: 135
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 10:43

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Timberman »

Lauri räjäytti tänään pankin Peacockissa. En tiedä voittaako tämä finaalin, mutta Larry-boy oli tämän illan ehdottomasti kirkkain tähti. Valitettavasti se esim. latisti sympaattisen Jasminen esityksen, koska ei kukaan laulaja halua mennä tuollaisen esityksen jälkeen lavalle!!!

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6372
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja mariah »

^^^ taidat olla niitä "kaatuneita" tyttöjä tuomariston edessä mitä moneen kertaan tänään kuultiin :kups: :rofl:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17255
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Happy »

Lauri veti tänään törkeen hyvin, jäi siinä Clarissat ja Jasminit kakkoseks
Vihdoinkin sai biisistä kiinnostavan ja veti huikeesti laulullisesti kaikki kohdat, olishan tässä hyvä ja varma edustaja Köpikseen :joojoo:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Timberman
Siemailija
Siemailija
Viestit: 135
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 10:43

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Timberman »

aj1964 kirjoitti:
Timberman kirjoitti: Jep, veikkaa sinä vaan, ihan vapaasti jos sinulle ei näin sielukas esitys iske.
sori etten näe tätä pintaa syvemmälle ja tulee vain mieleen joku wannabetimberl.. :heh:
Joo, ihan vapaasti, et sinä tietenkään sille mitään voi. Jos tällainen ainutlaatuinen kansainvälistä huipputasoa oleva artisti ei sytytä sinua, niin ei sille mitään voi. Ei kaikki voi ymmärtää sielukasta musiikka ja itsensä peliin laittavaa 100 % muusikkoa . Ei kaikkien tarvitse hänen ainutlaatuisuuttaan tajuta tässä Matin ja Tepon maassa. Itse asiassa toivon, että hänestä ei tule koko kansan suosikkia vaan pitää oman musiikillisen linjansa.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2182
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Timberman kirjoitti:Jos tällainen ainutlaatuinen kansainvälistä huipputasoa oleva artisti ei sytytä sinua, niin ei sille mitään voi. Ei kaikkien tarvitse hänen ainutlaatuisuuttaan tajuta tässä Matin ja Tepon maassa
no voihan sen noinkin sanoa jos itse olet sitä miltä mutta olisit nyt jättänyt sen Matin ja Tepon väliin tällä kertaa :rofl:

juppe
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 14
Liittynyt: 24 Tammi 2014, 21:06

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja juppe »

Timberman kirjoitti: Ei kaikkien tarvitse hänen ainutlaatuisuuttaan tajuta tässä Matin ja Tepon maassa. Itse asiassa toivon, että hänestä ei tule koko kansan suosikkia vaan pitää oman musiikillisen linjansa.
Joo samaa mieltä, jätetään Matit, Tepot ja Loirit muille. :peukku:

Avatar
Timberman
Siemailija
Siemailija
Viestit: 135
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 10:43

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Timberman »

juppe kirjoitti:
Timberman kirjoitti: Ei kaikkien tarvitse hänen ainutlaatuisuuttaan tajuta tässä Matin ja Tepon maassa. Itse asiassa toivon, että hänestä ei tule koko kansan suosikkia vaan pitää oman musiikillisen linjansa.
Joo samaa mieltä, jätetään Matit, Tepot ja Loirit näille... muille. :peukku:
:tapu: Tämä oli kuin minun suustani :tapu:

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Matin ja Tepon maa. On se kai joillekin. Minulle Suomi on ollut Sielun Veljien maa. Sielun Veljissä oli voimaa, verta, sykettä, uhmaa enemmän kuin tusinassa brittibändejä. Ihmiset kokevat asioita eri tavalla.

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1353
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

Hyvä Lauri, vihdoin kappale nousi antamaani täyteen puhtaasen viiden tähden arvoon! Jos tämä voittaa, niin toivottavasti jotakin parannuksia vielä tehdään säkeistön ja kertosäkeen erottamiseksi. Ehkä eri instrumentteja? Tempon lisäystä tämä myös kaipaisi...
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

:peukku: Parannusta, sekä stailauksessa että esityksessä. Lauri laulaa biisin työvoittona vaikka väkisin kotiin, vaikka meneekin ihan eri suuntaan kuin päänsisäinen ideasoittimeni.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Vesna
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 493
Liittynyt: 15 Maalis 2011, 13:54

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Vesna »

Mun korvaan kuulosti välillä yliyrittämiseltä. Tavoitteena oli hehkutus, mutta sitten se jäi puolitiehen tai tosi epävireiseksi. Loistava kehityssuunta kuitenkin, ilman vokalistin erityissuoritusta biisi on tylsä

Avatar
Timberman
Siemailija
Siemailija
Viestit: 135
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 10:43

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Timberman »

Vesna kirjoitti:Mun korvaan kuulosti välillä yliyrittämiseltä. Tavoitteena oli hehkutus, mutta sitten se jäi puolitiehen tai tosi epävireiseksi. Loistava kehityssuunta kuitenkin, ilman vokalistin erityissuoritusta biisi on tylsä
Tylsä biisi...? Epävireinen? Yliyrittäminen..? Minä kerron, mitä minä luulen. Lauri Improvisoi ja veti ihan fiilikseltä. Ihmettelen, jos sinä et sitä havainnut. Nuo sinun mainitsemasi asiat löytyvät Miausta. Yhtä riffiä vedetään läpi koko biisin.Ei tajuu, mitä se tekee näisä kisoissa, eikä myöskään miksi siitä puhutaan punkkina. Ei silti, hyvin nekin tytyt vetivät laulu osuudet, mutta muuten löydät kaikki kliseet siitä. Itse asiassa koko biisi kuulostaa aika amatööriltä.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Tällä UMK-matkalla artisteilta vaaditaan turnauskestävyyttä, ja Lauri osoitti, että hänellä sitä on.
Kappale oli parantunut merkittävästi, nyt siinä oli jotain mihin tarttua ja se oli mielenkiintoinen. Hyvä veto häneltä. :peukku:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Minäkin olen alkanut pitää tästä enemmän ja enemmän ja parina aamuna olen herännyt niin, että tämä on soinut päässäni. :peukku: Esitys oli eilen parempi, toki petrattavaa vielä on, mutta uskon, että Lauri ei tälläkään viikolla lepäile laakereillaan.

Kyllä tässä olisi hyvä edustaja Suomelle. :joojoo:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Rousku »

capsLOCK kirjoitti:Tempon lisäystä tämä myös kaipaisi...
Ei tempon lisäystä! Pitää olla tarpeeksi hidas, jotta Laurilla on aikaa revitellä äänellään (Kuula- tai Hope :mrgreen: -tyyliin). Biittiä voisi kyllä korostaa enemmän, niiden pitkien viululinjojen kustannuksella. Eikä jyskyttävästi vaan keinuvasti, eli muutama isku sijoitettuna sopiviin paikkoihin, ei tasaista samana toimivaa komppia. -Tämä siis sen perusteella, mikä oli vaikutelma kertakuulemalta eiliseltä.
Rise, angel, shine, love!

muretu
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 359
Liittynyt: 05 Helmi 2012, 13:35

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja muretu »

Tykästyin tähän eilen ihan uudella tavalla. Stailaus oli onnistunut ja esitys paljon rennompi, jollei jopa ihan vain rento. En pahastuisi ollenkaan jos tämä lähtisi edustajaksemme, koska näillä näkymin Mikkolalla näyttäisi ainakin hermot kestävän sitäkin ruljanssia kun noin viikossakin pystyi parantamaan esitystään todella pajon.

Kappaleen kohdalla välillä kyllä mietin olisiko se parempi jokseenkin nopeampana. Ehkä joku tietty voimakkuus siihen olisikin mukava vielä saada, en vain tiedä mikä. En ole pahemmin kuunnellut tätä kappaletta vapaa-ajalla ja varmaan sitä tiettyä juttua vielä toivoisinkin, joka saisi minut etsimään tämän spotifysta/youtubesta lisäkuuntelua varten. Toisaalta luulen, että tämä kappale toimiikin paremmin livenä ja se tässä hyvä onkin ihan vaikka niitä viisujakin ajatellen. :cool:

Avatar
Timberman
Siemailija
Siemailija
Viestit: 135
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 10:43

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Timberman »

Kun lukee ihmisten kommentteja, niin havaitsen aivan samoja asioita, joita omalla kohdallani tapahtui: Biisi paranee joka kuuntelukerralla! Mikäli tallensitte esityksen kovalevylle niin tarkkailkaapa millaisella powerilla se kertosäe lähtee liikkeelle Save-sanalla. Peacockissa sen tunsi ytimissään ja sen näki myös yleisössä. Katsokaa, minkälaisen latauksen Laurin bändi laitaa siihen! Todella hyvännäköinen porukka, joka tukee esitystä. Yleisö kohahti varsinkin Laurin ylärekisterille. Hän todella otti lavan haltuunsa. Olihan siellä muitakin hyviä biisejä, mutta Lauri karismallaan oli ainoa, joka täytti salin. Vaikka hän on noussut naisten ylivoimaiseksi suosikiksi, se ei leimaa hänen esitystään niin paljoa, että blokkaisi miesfanit. Hän menee kuitenkin nöyränä musiikki edellä.

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Eilisilllan parasta antia.
Love shine a light

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timberman kirjoitti:hän on noussut naisten ylivoimaiseksi suosikiksi
:mitvit:
Rise, angel, shine, love!

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1180
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja pmama »

Eilen Lauri veti tunteella ja sielusta. Hienoa! Olen ihmetellyt miksen ole päässyt mukaan tähän Laurin fanitukseen. Vanhana Motown-tyttönä luulisin pitäväni kappaleesta. Minä vaan en ole siitä saanut mitään irti. Ehkä biisi on lattea.

Olen jopa youtubesta kuullut Laurilta loistavia irrotteluja ja ihmetellyt, miksei laulu lähde UMK-lavalla. Eilen se sitten lähti irti. Kappale kaipaisi mielestäni vielä jotain.

kuu-kuu kirjoitti:^
Ja ehkäpä jytäkkä saksofonikuoro-osuus sinne ilmoittamaan että mistä on kyse. Että soulista. Mentäisiin tosi soulin alueelle.

Komppaan Kuu-kuuta, torvia, brassia ja jyrääviä bassokuljetuksia... Aah. alan jo nauttia.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2182
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Lauri Mikkola – Going down

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

^ ja kakun koristeeksi vielä Laurin moonwalk :rofl:

Lukittu