Suomi 2014: Softengine – Something better

Euroviisut 2014 Kööpenhaminassa

Softengine – Something better

*****
82
38%
****
61
29%
***
32
15%
**
22
10%
*
16
8%
 
Ääniä yhteensä: 213

Nomoro
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 413
Liittynyt: 03 Maalis 2013, 03:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Nomoro »

Ihan mukavan yksinkertainen video ja lämpenin hieman enemmän tälle sitten UMK:n, voisin nostaa hieman puntarissani tätä :roll: Versioissa en nyt paljoa eroa huomaa, laulanta on ainakin selkeämpää.

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2837
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Miksi hienosta edustuskappaleestamme on pitänyt tehdä tasapaksua euromuovia? :tajutkaa:

Edelleen vuoden parhaimpia biisejä, mutta uudesta versioinnista puuttuu särmä! Rosoisuus on heitetty mäkeen, ihan kuin euroviisun olisi pakko olla vähemmän rohkea. Sen myötä katoaa myös laulajan hieno tulkinta. Pahin toteutui. Suomi sitten osaa mokata. :violette:

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Miksiköhän alun tymäkkä rumpusoundi on minimoitu? Hyvä että kertsissä pikku muutos. Kakkosversestä kertsiin myös kiva kuoronostatus. Heikoin puoli on edelleen se vika minuutti joka ei tuo oikein mitään uutta biisiin. Mutta näillä mennään ja parasta toivotaan.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Täytyy sanoa, että vuoden parhaimmistoa!
Love shine a light

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Mattokauppias kirjoitti:Rosoisuus on heitetty mäkeen
Eihän tässä biisissä ikinä ole mitään rosoisuutta ollut. Sellaista sofistikoitunutta popahtavaa rockia.

Ja tuollaisiahan ne videot nykyään tuppaavat olemaan, nopeilla otoksilla artistia tsiljoonasta eri kuvakulmasta, eikä sitten muuta.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2140
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Albin »

Ihana.. <3

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1353
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

Hyvät kitarasoundit tässä edelleen on. Rosoisuutta en kaipaisi, enemmän ehkä jytkettä. Roimasti bassoa, rumpuja, tai jotain. Ehkä livessä ne tulevat paremmin esiin..
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Ehdottomasti parempi versio kuin se finaaliversio ja varsinkin parempi kuin UMK-levy-versio. Tuskin nousee neljästä tähdestä, mutta parempaan suuntaan ollaan menty.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Paras kappale. Paras koko viisuhökkelissä. Uusi versio parempi kuin vanha ja siksipä paras paras. Kaikki muut maat kaatuvat suomalaisten tieltä.
Viimeksi muokannut kuu-kuu, 20 Maalis 2014, 00:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17256
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Happy »

Tykkään myös uudesta versiosta, vaikka pidin vanhan version rähjäsemmästä äänestä enemmän
Mut loppupeleis hyvä kuitenkin tää on, ja kiva että toi biisin lopussa tapahtuva yhteislaulanta on säilytetty.. sehän kruunaa tän koko viisun, pyrot toki tossa kohtaa ois voinu olla myös todella mehukkaat

Suomelta on nyt kahtena vuotena peräkkäin tullut viisuihin jotain todella hyvää, mutta silti kaksi hyvin erillaista viisua! Mun puntarilta tää myös nappas 7.sijan.. outoo että ihan aluks demopätkien perusteel tää oli mun Umk-puntarilla ihan jumbona ja suorastaan inhosin tätä :heh:

Tän vuoden huonon tason katsoen ei olis ihme jos tää ois viisuissa TOP-5... toki en halua toivoa mitään suurempaa... kun kattoo minkälainen pettymys viime vuonna tuli tuloksissa :niinpa:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja kalonike »

Tosi hienolta kuulostaa! Biisi ei ole menettänyt mitään oleellista, rock-puolta ei ole kesytetty, tämä vaan kuulostaa nyt kansainvälisemmältä. Topin ääni kuulostaa kypsemmältä ja vielä upeammalta kuin ennen. Video on ihan tyylikäs ja esteettinen, mutta siitä kuitenkin saattaa jäädä etäinen ja viileä vaikutelma. Lähikuvia kasvoista olisi saanut näyttää enemmän, esim. Topin sielukkaita kasvoja ei tarvitsisi yhtään piilotella.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Olipa tyylikäs video! Tykkäsin erityisesti niistä lopun hidastuksista. :ihana:

Mun mielestä biisiä oli vain hienosäädetty eikä mitään oleellista oltu menetetty. Kylläpä alkoi taas jännitys Köpiksen suhteen nousta! :tapu:

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1353
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

Kyllä tästä ihan hyvä sijoitus voi Suomelle tulla! Hyvänä päivänä saattaa päästä jopa TOP-15:sta, se olisi paras suomalaissijoitus pitkiin aikoihin ja olisin siihen tyytyväinen. :joojoo:
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Toivottavasti rumpali laittaa videossa näkyvän huppuasunsa päälle myös itse kisoihin! Sairaan makee! :uujee:

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20759
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Tykkäsin. Tosin alussa tuo rummutus on vähän köyhempää nyt, joten pidän sitä ainoana miinuksena tässä uudessa versiossa. Videokin on hieno ja yksinkertainen, ei mitään turhaa kikkailua. Viidessä tähdessä on ja pysyy. <3
Got a fire and a country heart 🔥

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Wadde kirjoitti:Toivottavasti rumpali laittaa videossa näkyvän huppuasunsa päälle myös itse kisoihin! Sairaan makee! :uujee:
Pitää varmaa hommata uudet lasit, koska luin, että toivottavasti rumpali laittaa housunsa päälle myös itse kisoihin! :puna:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Wadde »

:rofl: :rofl: :rofl: Luulen, että EBU saattaa kieltää ilman housuja esiintymisen. :heh:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Wadde kirjoitti::rofl: :rofl: :rofl: Luulen, että EBU saattaa kieltää ilman housuja esiintymisen. :heh:
Jaa miksi kieltäisi? Onhan hamekin keksitty! Ja pitkä sadetakki.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
atzhki
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 471
Liittynyt: 13 Touko 2007, 04:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja atzhki »

http://www.seinajoki.fi/ajankohtaista/t ... x.html.stx

hauska idea Seinäjoen kaupungilta....

Avatar
matsutake
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 93
Liittynyt: 25 Huhti 2013, 13:08

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja matsutake »

atzhki kirjoitti:http://www.seinajoki.fi/ajankohtaista/t ... x.html.stx

hauska idea Seinäjoen kaupungilta....
Itse olen tuonne menossa kun kerran lähes naapurissa asustelen. Luottamukseni Suomen finaalipaikkaan on kova, mutta finaalin taidan katsoa kotona telkkarista välttyäkseni myötähäpeältä (kannustusjokot ovat odottaneet voittoa ja sijoitukseksi napsahtaakin jotain 20. tienoilta).

Uusi video on mahtava, ihanaa että bändin jäsenet pääsevät tasapuolisesti esille. :tapu: En ole vielä aivan varma, mitä pidän itse kappaleesta. Alun ihanan rummutuskohdan puuttuminen harmittaa. Sanoista saa nyt paremmin selvää, mutta pidin aikaisemman version säröisestä laulutyylistä enemmän. Biisi on tasapaksumpi, euroviisumaisempi (ei hyvä piirre) mutta myös ehjempi ja koukuttavampi. Hmm. Saatan laskea arvosanani neljään tähteen, en ole vielä aivan varma. Huonohan tämä uusi versio ei missään nimessä ole. En tiedä miten jättiyleisö poikiin vaikuttaa, mutta ainakin viimeviikkoisella keikalla bändi veti livensä loistavasti. :)
I'm busy doing nothing at all

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11335
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Minusta voisi olla ihan tyylikäs ratkaisu, jos Köpiksen viisuesitys tehtäisiin vastaamaan tuota esikatseluvideota. Mustia sävyjä, savua, valoefektejä sekä hienoja kuvakulmia... Oikeastaan vähän niinkuin Turkin vuoden 2010 esityksessä, jossa oli mielestäni muutamia erittäin kivoja elementtejä. :joojoo:

Asut ovat muuten sen verran tyylikkäät tuolla videolla, että en menisi välttämättä vaihtamaan enää niitäkään!

ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1180
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja pmama »

Uusi video on hyvä- Eniten olen tyytyväinen hyvään ääniraitaan, rosoisuus tosin on poissa, mutta muuten saundit on huolellisesti tallennettu studiossa. Ja kun ne sitten räjähtävät ilmaan Köpiksen isossa salissa, toivon että liput liehuvat.
Olen ylpeä edelleen Seinäjoen pojista, ei kasata heille turhia paineita. Eikö ne urheilijatkin mee aina ja tee parhaansa.
Pohojalainen sanonta: Keskinkertaasta yritettihin - mutta priimaa pukkaa tulemahan. :tuuletus:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6602
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Hanhis »



Tosiaan, kivan yksinkertainen video. Kappale ei ole minusta mitenkään räjäyttävä, että se itsessään sillä kovin pitkälle viisuissa pärjäisi (toki finaaliin mennään) ja parilla pyrolla. Toivottavasti live-esityksestä tehdään tunnelmaltaan mielenkiintoinen ja koukuttava, joka palaa mieliin vielä kaikkien muiden showpläjäysten jälkeenkin. Enkä nyt tarkoita, että lavalle pitäisi roudata mitään melodisirkusta, vaan jotain ammattimaista ja tyylikästä valoja ja screenejä hyödyntäen.

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4285
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Ei ollenkaan hullumpaa :peukku:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Eipä tuo uusi versio mihinkään Softiksen poikia heilauttanut puntariltani. Kolmantena pysyvät ja vahvasti. :ihana: :rakkaus:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1073
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja manic »

Hyvästi Kuun kuiskaajien Annikki Karvinen- ekologia- etnisyys- karjAlaisuus-look. Eihän tämä aiheuta häpeää ollenkaan. Olen suorastaan yllättynyt! Joo, jätin kommenteitta kaikki svenskfinland-viisut, ja niin on parempi.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Terasbekoni kirjoitti:Minusta voisi olla ihan tyylikäs ratkaisu, jos Köpiksen viisuesitys tehtäisiin vastaamaan tuota esikatseluvideota. Mustia sävyjä, savua, valoefektejä sekä hienoja kuvakulmia... Oikeastaan vähän niinkuin Turkin vuoden 2010 esityksessä, jossa oli mielestäni muutamia erittäin kivoja elementtejä. :joojoo:

Asut ovat muuten sen verran tyylikkäät tuolla videolla, että en menisi välttämättä vaihtamaan enää niitäkään!
Turkki 2010 oli kyllä kaikessa yksinkertaisuudessaan erittäin tyylikäs show. Olin paikan päällä Oslossa ja kaikenlaisten sirkusjuttujen jälkeen pelkällä mustalla ja valoilla pelaava show vangitsi. Minäkin toivon, että noita videon tyylikkäitä elementtejä hyödynnetään. Tummat taustat ja vaalea savu olisi kyllä erittäin jees!

Mun mielestä tämä on yks Suomen parhaita viisuja koskaan. :joojoo:

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Kuuntelin uutta versiota ja paranee koko ajan meidän edustaja. Jos Seinäjoenpojat eivät mene heittämällä finaaliin niin silloin Eurooppalaiset eivät ymmärrä musiikin päälle.
Loistava bändi ja kappale :tapu: . Tämä on vuoden paras ESC kappale minulla. :joojoo:

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2429
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja jamira »

Vähän kyllä aluksi harmitti tuo alun muokkaaminen vähemmän rösöisemmäksi, mutta tää on edelleen loistava :tuuletus: Pakko tän on mennä finaaliin, ei ole pahemmin samantyylisiä kilpailijoita tänä vuonna, biisi on tarttuva, kansainvälinen ja hyvä :peukku:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6607
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomi 2014: Softengine – Something better

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Video on ihan todella tyylikäs! Ja Topi näyttää niin komealta että. :ihana: :rakkaus:

Ehkä hieman enemmän aiemmasta versiosta pidän, mutta kyllä tämäkin menee. Viisi tähteä saa edelleen.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Lukittu