Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1353
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

Kyllä rehellinen saa ja pitää olla, mutta asian voisi ilmaista vähän toisella tavalla, esim "Minä en pidä näistä kappaleista, syistä että..."

Kappaleiden haukkuminen paskoiksi tuntuu vähän epäammattimaiselta, tullen kuitenkin muusikoiden suista.
Aina mun pitää käydä suihkussa

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4175
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Ehkä ovat lukeneet Viisukuppilaa ja ajatelleet, että muiden haukkuminen kuuluu viisupiireissä asiaan? :heh: Onhan heitäkin kutsuttu täällä sontaläjäksi ja ties miksi...
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

TS:n kulttuuritoimittajan mielipide:

Euroviisuja innokkaasti vuodesta 1961 lähtien seuranneena vanhana käpynä minun pitää ihmetellä ja pahoitella sitä, että valinta tehtiin kaikkea muuta kuin musiikillisin perustein. Odotettavissa olevasta vastalausemyrskystä huolimatta uskaltaudun sanomaan mielipiteenäni, että Aina mun pitää on omassa suomipunk-genressäänkin huono kappale, jossa hyvää on oikeastaan vain lyhyt kesto.

Jos Aina mun pitää -kappaleen olisi esittänyt mikä tahansa muu yhtye tai artisti, sillä ei olisi ollut mitään toivoa päästä edes Suomen euroviisuehdokkaiden joukkoon viisufinaalista puhumattakaan. On tietysti hienoa, että yhtye, jonka kaikki jäsenet ovat kehitysvammaisia, on edennyt urallaan näinkin pitkälle rohkeasti omalla musiikillaan ja itseensä uskoen. Mutta ei se tee kappaleesta hyvää.

Tämän kirjoituksen luettuani hämmästelen itsekin itseäni ja mielipidettäni. Hämmästelen mutten häpeä. Minusta kehitysvammaisuudella ratsastamisessa on enemmän hävettävää. Enkä tarkoita tällä Pertti Kurikan Nimipäivät -yhtyeen jäseniä. Heille toivotan onnea ja menestystä.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1862
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Jotain tuon edellämainitun kirjoituksen kaltaista minunkin mielessäni on liikkunut, kun tämän kevään UMK:n kulkua seurasin. Esikatseluraadeissakin vain Ruotsissa on uskallettu puhua suoraan kappaleen huonoudesta! Muualla on kehuttu bändin asennetta, Suomen kansan herttaista valintaa, suomalaisten rohkeutta ym. joka ei oikeastaan kerro edustuskappaleemme musiikillisesta tasosta yhtään mitään. Toki on heitäkin, joiden mielestä kappale on musiikillisesti korkeatasoinen, mutta paljon on meitä muitakin, joiden mielestä musiikilliset perusteet eivät painaneet valinnassa yhtään mitään!

Avatar
Axell
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2401
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 09:55

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Axell »

Hienoa, että joku toimittaja uskaltaa kertoa rehellisesti mielipiteensä. Ja todellakin voin allekirjoittaa kaiken tuon mitä Turun Sanomissa kirjoitettiin.

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6427
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Minusta suomalainen media ylistää yhtyettä liiaksikin ja jopa oma postimerkki..oikeasti? :kups:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
janiwolf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1642
Liittynyt: 19 Huhti 2015, 09:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja janiwolf »

Elvis kirjoitti:Minusta suomalainen media ylistää yhtyettä liiaksikin ja jopa oma postimerkki..oikeasti? :kups:
olen täysin samaa mieltä
Raha kasvaa hattuun ja lasten vaatteet pomo vaatii.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Tämä on vaan tätä nykyaikaa jolloin ilmapiiri on se että juuri kukaan ei uskalla sanoa oikeasti mitä ajattelee.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Täällä on moitittu nyt sitä, miten Pertti Kurikan Nimipäivät ovat kommentoineet muita tämän vuoden euroviisuja. Olisihan sen hieman hienovaraisemmin joo voinut sanoa. On kuitenkin samalla muistettava, miten täällä on kommentoitu Suomen kappaletta välillä jopa ala-arvoisesti ja hyvin asiattomasti.

Ja onpa täällä jotkut kirjoitelleet siitä, että Pertti Kurikan Nimipäivien menestyksen määrään vaikuttanee myös ulkomusikaaliset syyt. Jotkut ovat olleet sitä mieltä, että menestyksen tulisi tulla pelkästään musiikin perusteella jne. On jälleen muistettava eräs asia. Se nimittäin, että myös todella monet muut Euroviisuissa menestyvät artistit tai bändit tms. menestyvät myös ulkomusikaalisten ansioiden vuoksi. Miksi Pertti Kurikan Nimipäivät eivät joidenkin mielestä voisi/saisi menestyä samalla tavalla ulkomusikaalisten syiden ansiosta?
Paremman maailman puolesta.

Kiisa
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 192
Liittynyt: 26 Touko 2012, 16:13

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Kiisa »

Siviilihenkilöiden jutustelu keskustelupalstoilla ei ole mielestäni aivan verrannollinen siihen, miten maan edustaja käyttäytyy kilpakumppaneita kohtaan. Minä vhän pelkäsinkin tätä, että punk-asenteen nimissä aletaan huutelemaan vähemmän kivoja juttuja.

Oli artisti kuka tahansa, niin tuollaiset ylimieliset kommentit kyllä muistetaan äänestystilanteessa (ja veikkaanpa myös joidenkin kommentaattoreiden ottavan asian esiin) ja siitä ei taatusti ole etua.

Tuota kommenttia ei voi vetää enää takaisin edes anteeksipyynnöllä, mutta toivottavasti miehet osaavat silyttää käytöstapansa jatkossa.

Avatar
matsutake
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 93
Liittynyt: 25 Huhti 2013, 13:08

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja matsutake »

http://www.mtv.fi/viihde/musiikki/artik ... in/5055126

Aina mun pitää - kappaleesta tehtiin sinfoniaorkesteriversio! Tuota jopa kuuntelee mielellään. :D
I'm busy doing nothing at all

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6427
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Elvis »

^Tuota sentään pystyi kuuntelemaan. Sopisi johonkin musikaaliin. :mrgreen:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Tuo kuulostaa ihan joltain naurettavalta lastenlaululta. :eiei:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Oli siviilihenkilö keskustelupalstalla tai maan edustaja euroviisuissa, kyseisen tyyliset kommentit ovat aivan yhtä rumia ja törkeitä. Ja kyllähän sitä anteeksi pystyy pyytämään, ja pitäisikin pyytää, jos on kovin törkeästi arvostellut kappaleita. Mutta se, että täällä viisukuppilasa olemme niin sanottuja "siviilihenkilöitä", ei se todellakaan sen enempää meille anna varsinaisesti oikeutta lytätä ala-arvoisesti joku kappale, tai jotkin kappaleet. Mielipiteitä toki saa olla kappaleesta kuin kappaleesta, ne vaan tulisi osata fiksusti esittää. Mielipiteiden esittäminen jostain omasta mielestä huonosta kappaleesta ei tarkoita, että pitäisi lytätä tietty kappale ala-arvoisin kommentein.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja skidi »

Olipa hauska ja rento haastattelu Puoli seitsemässä. Eiväthän nuo mitään erityisiä törkeyksiä ladelleet, ihme valehtelua. Perustelutkin tulivat, eivätkä ne niin poikenneet muustakaan aiheesta käydystä keskustelusta. Saman olisi varmaan voinut kuulla YLEn esikatseluraadin suusta kuin kehitysvammaisen kundin sanomana, mikä sinänsä ei kyllä imartele suomalaista viisukeskustelun tasoa :heh:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1500
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Katinka kirjoitti:Esikatseluraadeissakin vain Ruotsissa on uskallettu puhua suoraan kappaleen huonoudesta!
Ruotsi onkin tasa-arvoinen missä kaikki ihmiset ovat OIKEASTI samallaviivalla. Pitäis ottaa mallia monen maan tästä.. :roll:
<3

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Katinka kirjoitti:Jotain tuon edellämainitun kirjoituksen kaltaista minunkin mielessäni on liikkunut, kun tämän kevään UMK:n kulkua seurasin. Esikatseluraadeissakin vain Ruotsissa on uskallettu puhua suoraan kappaleen huonoudesta! Muualla on kehuttu bändin asennetta, Suomen kansan herttaista valintaa, suomalaisten rohkeutta ym. joka ei oikeastaan kerro edustuskappaleemme musiikillisesta tasosta yhtään mitään. Toki on heitäkin, joiden mielestä kappale on musiikillisesti korkeatasoinen
Onko? ;) Itse en ole kohdannut yhtäkään (ei-suomalaista)... Myös (ei-suomalaiset) punk-fanit ovat olleet sitä mieltä, ettei se ole kappaleena tasokas ko. genren edustaja.

Tuota muiden maiden edustajien haukkumista en ala edes kommentoimaan, se on todella ala-arvoista...! :femme:

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja phale »

rosetta kirjoitti:
Katinka kirjoitti:Toki on heitäkin, joiden mielestä kappale on musiikillisesti korkeatasoinen
Onko? ;) Itse en ole kohdannut yhtäkään (ei-suomalaista)... Myös (ei-suomalaiset) punk-fanit ovat olleet sitä mieltä, ettei se ole kappaleena tasokas ko. genren edustaja.
"How is it these guys are better than most 'punks' that are famous. Was sum 41 calling themselves punk or blink 182. This bank fit in with a sound my ear can tolerate. Congrats to them bringing that old school punk sound alive again."

"They sound better than a lot of punk bands. It's great."

"They remain me more of the old punk sound (Clash, Ramones) etc, than current pop punk. So yes, I like them exactly for that, going for this classic sound."

Lähteenä tämän jutun kommentit. Tuon löytämiseen ei tarvinnut Googlella kovin montaa minuuttia (haun eurovision pertti kurikan nimipäivät kolmannella sivulla), joten ihan kauhean laajaan katsaukseen et tainnut kommenttiasi pohjustaa? :)

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

rosetta kirjoitti: Onko? ;) Itse en ole kohdannut yhtäkään (ei-suomalaista)... Myös (ei-suomalaiset) punk-fanit ovat olleet sitä mieltä, ettei se ole kappaleena tasokas ko. genren edustaja.
:lohduton: Sinulla on kyllä hämmäästyttävän lyhyt muisti, tai sitten niin valikoiva lukutapa, ettet lue edes niitä suoraan sinulle osoitettuja vastauksia, joilla aikaisempiin vastaaviin vaitteisiisi on linkkien kera vastattu. PKN kuitenkin on saanut suurta arvostusta kansainvälissä punk-piireissä. En jaksa enää turhaan etsiä ja linkittää, tiedot ja lainaukset löytyvät tästä ketjusta.

Sitten varsinaiseen asiaan. Hieno arvio tänään Hesarissa Jarkko Jokelaiselta bändin kokoelmasta. En tosin usko voittoon kuten Jokelainen, mutta en epäuskon takia, vaan koska minusta kisamenestyksellä ei ole merkitystä, sillä, että PKN biiseineen lähetettiin viisuihin on.
Pertti Kurikan nimipäivät voi olla tärkeimpiä punkbändejä koskaan
Nyt, ison levy-yhtiön ja viisuhuomion avulla, kappaleilla on mahdollisuus tavoittaa myös suuri yleisö.

Sen kappaleet todella ansaitsevat.

Pertti Kurikan nimipäivien juuret ovat syvällä punkrockin alkulähteillä. Kappaleissa soi 70-luvun Ramonesilta periytyvä minimalismi ja riisuttu melodisuus mutta myös 80-luvun hardcoren vauhti ja vimma.

Perinteet ovat hallussa viimeistä piirtoa myöten: oman tuotannon seassa soivat Devolta ja Sehr Schnelliltä opittu Mongoloidi sekä Karanteenin Haluan toimintaa. Sisäkannen kuvassa yhtye poseeraa samoissa asetelmissa kuin punkin isoisä Iggy Pop ja hänen The Stooges -yhtyeensä Funhouse-levyn kannessa vuonna 1970.

Mikä tärkeintä, tallella on myös punkin alkuperäinen asenne. Yhtye soittaa omaehtoisesti ja kursailematta. Rivien välistä välittyy niin riemu kuin raivo. The Best of Greatest Hitsillä ei ole sekuntiakaan teeskentelyä.

Ainoa poikkeus on Aina mun pitää, jolla yhtye on ensi kertaa käyttänyt ulkopuolista miksaajaa Rauli "Rake" Eskolinia. Kappale kuulostaa totuttua tuotetummalta ja iskevämmältä, mutta mitään johtopäätöksiä yhtyeen silotellumman tulevaisuuden puolesta ei ole syytä tehdä. Levyn kaikkein uusimmilla kappaleilla yhtye soittaa taas suoraviivaista hardcorea ja kuulostaa rujommalta kuin koskaan ennen.

Ainutlaatuisen Pertti Kurikan nimipäivistä tekevät tietysti sanoitukset, joihin tiivistyy tunteita kehitysvammaisten arjesta. Aina mun pitää -kappaleen teemasta, elämän vastoinkäymisistä, yhtye ammensi jo ensisinglellään: "Miks ei kukaan ymmärrä et mä en tykkää sellaisesta/ Kun mua aina kielletään ja mulle sanotaan/ Sun tänään pitää olla töissä ja kotona/ Et tänäänkään pääse mihinkään lähtemään/ En ymmärrä!"

Jokainen meistä muistanee elämässään hetkiä, jolloin on pystynyt samastumaan tähän sanoitukseen. Pertti Kurikan nimipäivät muistuttaa osaltaan, että kehitysvammaisia riepottelevat aivan samat tunteet kuin kaikkia muitakin.

Jos tämä sanoma välittyy sadoille miljoonille viisukatsojille, Pertti Kurikan nimipäivät voi olla yksi tärkeimmistä punkbändeistä koskaan.

Yhtyeellä on elämänsä tilaisuus avata silmiä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Yksi asia on alkanut hieman häiritä. Muun muassa tuossa sinfoniaorkesteriversiossa juontaja tokaisi jotenkin niin, että "toivotamme PKN:lle ainutlaatuista matkaa Wieniin ja toivomme, että voitto tulee Suomeen".

Tästä "voitosta" on nyt alettu puhua jotenkin liikaa, ihan kuin se olisi jotenkin arkipäiväinen asia ja helposti otettavissa. Munkin FB-seinällä kirjoitellaan, kuinka voitto on jo varma ja blaablaa. Tajuaako tämä porukka ollenkaan, kuinka vaikea euroviisuvoitto on saavuttaa? Kun oikeasti, jo finaalipaikkakin on Suomelle puoli voittoa. Tai Softengine viime vuonna, sehän menestyi vallan mainiosti. Jos PKN on esimerkiksi viides, niin onko se sitten taas "floppi"? Kun meidän euroviisufanienhan mielestä sija 5 olisi täydellistä, mutta onko "kansa" sitä mieltä, että se on liian huono?

Avatar
Viiksivallu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1596
Liittynyt: 05 Huhti 2015, 22:27

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Viiksivallu »

^ Eivätkös suomalaiset jokavuotisena perinteenä julista joukolla vaikka kuinka monessa kanavassa ennen viisuja, että se voitto tulee? Aihetta sivuavien uutisten kommenttiosiot pursuavat satamäärin itsevarmuutta hohkavia kommentteja ja gallupit ovat vähintään 80% vihreällä. Sama koskee erästä kalseampaa massatapahtumaa samoihin aikoihin. Olen jo pitkään pohtinut, että mikä ihmeen kollektiivinen naiivius tämän kansan valtaa aina toukokuisin. On toki hyvä, että omaa maata kannatetaan, mutta suhteellisuudentaju ja kyky kyseenalaistaa ovat hyviä ominaisuuksia.
I’m pretty funny
But the jokes on me
Cause no one ever takes me seriously

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Siis sinänsä mä kannatan sitä, että ollaan positiivisella asenteella liikenteessä eikä lytätä etukäteen, mutta tuntuu, että tänä vuonna tämä on saanut ihan uudenlaiset mittasuhteet. PKN:n voittoa on rummutettu jo silloin, kun bändiä ei oltu edes valittu eikä edes biisejä kuultu.

Ehkä sitä sitten vertaa liiaksi viime vuoteen, kun Softenginestä ei tavikset puhuneet juuri mitään etukäteen.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^^ ei minusta siinä kannattamisessa ja voitonvarmuudessakaan sinällään mitään vikaa, mutta sitä en ymmärrä, että jos sitä voittoa ei tule, niin sitten taki kääntyvät salamannopeasti ja alkaa mollaaminen. Ikäänkuin oma tykkääminen olisi kiinni satunnaisista äänestystuloksista ja euroviisutähtien asennoista. Että sen hyvänä pitämisen, meidän omien karsintojen oman voittajan arvo menee kun ei voittoa tule. Järjetöntä. Toinen yhtä ikävä, ellei ikävämpi ilmiö on sitten vahingoniloinen ja kostonhimoinen reaktio, hähää paskaa mitä minä sanoin meiningillä, jota harrastava puolestaan ne, joiden oma ehdokas hävinnyt sisäisessä karsinnassa.

Sellaista pienisydämistä v*ttumaisuutta molemmat edustavat - ja tapahtuvat säännönmukaisesti.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Viiksivallu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1596
Liittynyt: 05 Huhti 2015, 22:27

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Viiksivallu »

Totta tuokin. Tuollainen käytös on mielestäni rasittavaa eikä erityisen hedelmällistä. Itse olen huomannut myös paljon sijoituksen selittelyä. Pahan Itä-Euroopan naapuriäänestys on ikuista kestosuosiota nauttiva syy sille, että Suomen oikeutettu voitto jäi taas kerran välistä (ja tämä tuntuu olevan melkeinpä ainoa argumentti). Lisäksi on vielä se leiri, joka mukaan Suomen pitäisi lopettaa osallistuminen, koska se on turhaa ja typerää ja homoa ja ei me voiteta ja ei kiinnosta.
I’m pretty funny
But the jokes on me
Cause no one ever takes me seriously

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Niin, kun munkin mielestä olisi hyvä sisäistää seuraavat asiat:

1. Jääminen semifinaaliin = Floppi.
2. Pääsy finaaliin = Ok suoritus.
3. TOP15 = Onnistunut suoritus.
4. TOP10 = Erinomainen suoritus.
5. TOP5 = Voittoon verrattavissa.

Toki sitten on kappalekohtaisiakin eroja. Jos esimerkiksi Ruotsin Heroes pääsee finaaliin ja jää hännille, niin sitä voi pitää floppina. Mutta PKN:n kohdalla en pitäisi.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Enpä tiedä. Minusta yksikään kunniakas suoristus ei ole floppi. Eikä edes epäkunniakas, se on epäonnistuminen, ja niitä sattuu jokaiselle. Floppi on ikävä sana, se on saanut paljon sellaisia lisämerkityksiä jotka tekevät siitä jotain muuta ja leimaavampa akuin hetekellisestä kertaepäonnistumisesta.

Minä pidän euroviisuja musiikin juhlana. Taiteessa kilpailemiseen liittyy aina niin paljon makukysmyksiä, vaihtelevia ilmapiirejä, sattumaa ym ym, että flopeista puhuminen on vain ja ainoastaan kaikkia hyvän taiteen tai viihteen lähtökohtia ja päämääriä vastaan.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16722
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

ta1ja kirjoitti:Minusta yksikään kunniakas suoristus ei ole floppi.
On kyse kilpailusta, ei peruskoulun kevätjuhlasta.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Niin, kyllä munkin mielestä euroviisuissa on kyse tulosurheilusta, ei sinne ketään kannata turistiksi lähettää. Mun mielestä jokaisella Suomesta kisaan lähtevällä on minimivaatimuksena se, että on oltava mukana lauantain finaalissa. Jos sinne ei pääse, epäonnistuttu on.

Tosin luulen, että PKN:n kohdalla tätä floppipuhetta ei tule olemaan, vaikka finaalipaikkaa ei irtoaisikaan. Sitten vaan alkaa laulu siitä, kuinka "muu Eurooppa ei vain ymmärtänyt" ja "Eurooppa ei ollut valmis".

Vertailun vuoksi: Joku media puhui Softenginenkin sijoituksena floppina.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Suomesta löytyy sentään nykyään aika tasokasta osaamista musiikin alueella eli kyllä Suomen pitäisi ilman muuta löytää itsentä finaalista. Jollei näin käy, joku on mennyt pieleen ja kirjoihin voidaan merkitä "another wasted year".

Ja kyllä viisuihin siksi nimenomaan osallistutaan että siellä korkealle sijoituttaisiin. Ei se mikään partioleirin tikanheittokisa ole jossa kaikki osallistujat saa karkkipussin.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

UFOPOLI kirjoitti:
ta1ja kirjoitti:Minusta yksikään kunniakas suoristus ei ole floppi.
On kyse kilpailusta, ei peruskoulun kevätjuhlasta.
Taidekäsitysten peruskoulutasolla voivat tulosurehilukilpailutkin sytyttää, hyvässä viihteessä ja taiteessa on kysymys kuitenkin niin paljon jostain ihan muusta kuin tulosureheiluparemmuudesta, että menestyspakot ja floppipuheet kuuluvat ihan ulkopuoliseen todellisuuteen.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Lukittu