Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Lordikaan ei kyllä tällä nykyisellä systeemillä enää voittaisi. :miettii:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11324
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Toivon kyllä todella, ettei tässä lähdetä nyt mitään muovi-Ruotsia apinoimaan, kun sehän on jo sataan kertaan todettu, ettei moinen toimi täällä. Norja olisi tosiaan paljon parempi esimerkki; heidän biiseissään on sentään ollut hittipotentiaalin lisäksi oikeaa sielua ja särmää. Myös Unkaria pitäisin kelpo osoituksena siitä, miten viisuissa voi olla rohkean monipuolinen ja silti menestyä, kunhan vain tekee asiat hyvällä maulla.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42044
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Jonttu kirjoitti:En tajua mitä Ylessä on tapahtunut että tämä biisi edes 18 joukkoon valittiin
Minusta on hyvä vain, että YLE uskalsi valita kisaan biisin, jonka äänestäjät sinne sitten lähettivät.
En tiedä elänkö jossakin kuplassa (taas), mutta en ole kuullut PKN:n äänestäjien valittavat, että jos olisin tiennyt että menestysmahdollisuudet ovat noin olemattomat, olisin jättänyt äänestämättä.
Wadde kirjoitti:Yle lähti kuitenkin jo karsinnoista asti rummuttamaan PKN:ää menestyjänä ja kenties jopa viisujen voittajana.
Missä nimenomaan YLE teki sitä? Iltapäivälehdet asiantuntemattomissa artikkeleissaan kyllä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Me eletään ehkä Rouskun kanssa jotenkin eri ympäristössä. :heh: Nimittäin mun Facebook-feedini on ainakin täynnä valituksia noista raadeista, että "mistä lähtien euroviisuissa on tuollaiset ollu" ja "en mää ainakaan tienny, että PKN:llä ei oo mahdollisuuksia pärjätä, olin varma voitosta".

En myöskään lähtisi iltapäivälehtiä syyttämään PKN:n markkinoinnista, koska saavathan he hehkuttaa ketä lystäävät. Ja ainahan lehdistö kirjoittaa, että Suomi voittaa euroviisut jne. Mutta voiko joku oikeasti väittää, että UMK:n kilpailuasetelma oli tasapuolinen?

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17001
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Happy »

Kun umk-biisit julkaistiin ekan kerran, suorastaan halveksin ja inhosin tätä biisiä...
Lopuks aloin ihan pitämään mut en koskaan super-innoissani tän edustusmatkasta ollut (kuten Kristan ja Softenginen kanssa olin)

Mut semiveto oli kyl räjäyttävä, varsinkin nyt kun näin tuomari/yleisöäänet niin voin sanoa et Pertti Kurikan Nimipäivät oli paras mahdollinen valinta Suomelta (jopa Siruakin parempi)
Tuomareita ei pidä mennä missään tapauksessa mennä miellyttämään, muuten tulee liian tylsät ja siirappiset viisut tulevina vuosina, mulle PKN on moraaalinen finalisti sillä yleisöhän sen finaaliin ois äänestänyt!

Hyvä et Suomi uskals lähettää tällästä viiuihin ja samantapaista toivoisin ensvuonnakin :tapu:
Haistakoot vaan ***** nuo typerät tuomarit, kenenkään ei pitäis mielistellä niitä :roll:
Viimeksi muokannut Happy, 24 Touko 2015, 19:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Word! :tapu:
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11324
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

No eipä se puhelinäänestyksen 10. sijakaan mikään loistava ollut. Taistelu jumbosijasta finaalissa, jee. :roll: Toivottavasti tässä ei nyt seuraavaksi käynnisty poru siitä, miten asiansotkijaraadit veivät PKN:n varman viisuvoiton.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Eli jatkossa on ihan ok, että Suomi lähtee viisuihin asenteella, että "me ei haluta miellyttää mitään tuomareita, aivan sama miten meille käy"? :mitvit: Ei kai se nyt ihan niinkään voi mennä?

EDIT: Viittaan siis Happyn ja JuliaS:n viesteihin.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Riippuu ihan et mitä haluaa, miten tärkeää menestys on.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Kyllä ainakin mun mielestä euroviisut on tulosurheilua, jonne pitäisi aina lähettää se kappale, jolla on parhaat mahdollisuudet menestyä. Eihän muuten koko touhussa olisi mitään järkeä. Luulen, että 99 prosenttia kansastakin on samaa mieltä. Lähetetäänhän olympialaisiinkin ne, joilla on parhaat mahikset menestyä eikä niitä, joilla on jotain poliittista agendaa.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Ei varmasti sentään 99 prosenttia.

Sitä paitsi PKN:n reissusta ei voi sanoa, että menestystä ei olisi tullut. Itse kisojen ulkopuolella sitä tuli ja paljon. Korkeita sijoja haluavia viisufaneja tämä ei toki lohduttane.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42044
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Wadde kirjoitti:En myöskään lähtisi iltapäivälehtiä syyttämään PKN:n markkinoinnista, koska saavathan he hehkuttaa ketä lystäävät. Ja ainahan lehdistö kirjoittaa, että Suomi voittaa euroviisut jne. Mutta voiko joku oikeasti väittää, että UMK:n kilpailuasetelma oli tasapuolinen?
En syytä iltapäivälehtiä, ainoastana totean, että niissä - taas kerran - tätä epärealistista voittohehkutusta esiintyi. YLEn esittämänä en muista nähneeni, mutta myönnän että en kaikkea seuraa mitä YLE viisuaiheesta tuottaa. Siksi kysyinkin, missä yle niin kovasti hehkutti?

Edelleenkään en näe, miten kilpailuasetelma olisi ollut epätasapuolinen. Ainakin jos iltapäivälehtiä ei saa syyttää.

Ehkä tämä kerta nyt sitten lopulta saa suomalaiset äänestäjät oivaltamaan, että kisassa on tulokseen vaikuttamassa myös raateja.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

JuliaS kirjoitti: Sitä paitsi PKN:n reissusta ei voi sanoa, että menestystä ei olisi tullut. Itse kisojen ulkopuolella sitä tuli ja paljon. Korkeita sijoja haluavia viisufaneja tämä ei toki lohduttane.
Minkälaista menestystä PKN sai kisojen ulkopuolelta ja miten se eroaa esimerkiksi Softenginen, Kristan, Paradise Oskarin tai Kuunkuiskaajien saamasta ulkopuolisesta menestyksestä?

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Terasbekoni kirjoitti:Toivon kyllä todella, ettei tässä lähdetä nyt mitään muovi-Ruotsia apinoimaan.
Apinoidaan vaan, kun ne Ruotsin biisit näyttävät menestyvän vuodesta toiseen. Miksi heidän pitäisikään tyyliään muuttaa, kun samalla reseptillä näyttää menestys aina tulevan. Sitä voi käyttää niin kauan kuin se puree.

Joo, olen kyllästynyt huonoon menestykseen. Kovin monta kertaa emme ole menestyksen makuun päässeet näinä noin 43 vuotena, joina olen euroviisuja seurannut.Erityisen harmittavia ovat olleet ne hetket, kun on nähnyt heti, että juuri valittu kappale ei ole sellainen, joka tulisi menestymään. Ilon hetkiä ovat olleet mm. 80-luvun onnistumiset saavutettaessa kohtuullinen menestys.

Mitä PKN:ään tulee, niin en äänestänyt sitä Suomen finaalissa. Syy on se, ettei kappale ollut tarpeeksi hyvä. Ilmiönä PKN on kuitenkin mielenkiintoinen, joten katson tämän eräänlaiseksi virstanpylvääksi Suomen Euroviisuhistoriassa. Jos se on saanut hyvää aikaan, niin ehkä se on silloin tarkoituksensa täyttänyt.

Jatkossa toivon kuitenkin enemmän menestyshakuisuutta.. Ei tarvitse apinoida ketään saadakseen menestyvän kappaleen.
Ei ole mitään pahaa siinä jos haluaa, että menestytään. Kyseessä on kilpailu ja siihen tulee suhtautua niin. Ei kuitenkaan hampaat irvessä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42044
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Wadde kirjoitti:Eli jatkossa on ihan ok, että Suomi lähtee viisuihin asenteella, että "me ei haluta miellyttää mitään tuomareita, aivan sama miten meille käy"? :mitvit: Ei kai se nyt ihan niinkään voi mennä?
Kannatan juuri tuota asennetta. Tai ehkä se, miten käy, ei nyt ihan sama ole - kyllä menestystä saa toivoa, jos pitää biisistä. Mutta ei menestymättömyys ole katastrofi.

Ja ei viisuja voi verrata urheiluun. Urheilussa jos on suomalaisia mukana, kannatan heitä usein silkan kansallisuuden takia. Viisuissa kannatan kansallisuudesta riippumatta biisejä, josta pidän, eikä joukossa suinkaan aina ole Suomen biisiä. Musiikkia on olemassa ja sitä voi kuunnella ilman kilpailuasetelmaakin, mutta en oikein ymmärrä, miksi katselisin vaikka jotain juoksemista, jollei siinä kilpailla. Musiikissa on siis enemmän kilpailun ulkopuolista sisältöä; ydin ei ole kilpailemisessa. Ehkä jokin taitoluistelun kaltainen urheilumuoto pääsee tässä suhteessa lähelle musiikkia. Toisaalta taas pallopelejä ja kamppailulajeja ei olisi edes olemassa ilman vastustajaa, joka pitää voittaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Wadde kirjoitti:
JuliaS kirjoitti: Sitä paitsi PKN:n reissusta ei voi sanoa, että menestystä ei olisi tullut. Itse kisojen ulkopuolella sitä tuli ja paljon. Korkeita sijoja haluavia viisufaneja tämä ei toki lohduttane.
Minkälaista menestystä PKN sai kisojen ulkopuolelta ja miten se eroaa esimerkiksi Softenginen, Kristan, Paradise Oskarin tai Kuunkuiskaajien saamasta ulkopuolisesta menestyksestä?
Tässä kuitenkin iso joukko suomalaisia voitti Pertti Kurikan Nimipäivät edustajanaan tosi paljon. Valittiin biisi josta tykättiin, edustaja jota rakastettiin ihan vain koska haluttiin. Luulenpa että hehkutuksesta huolimatta aika suurelle osalle oli tiedossa että myös juuri näin voi käydä. Eivät ihmiset ihan idiootteja ole. Siitä realismista kielii sekin, että toisin kuin yleensä, kun menestystavoitteesta jäänyt viisuedustaja hylätään nollien vuoksi tai nollana niin PKN:ää kokooonnuttiin yhdessä juhlimaan. Hieno tunnelma, hienot juhla, äärettömän hyvä fiilis tosi monilla, PKN opetti suomalaisia häviämään ainakin tämän kerran :kups: Love, love, love <3 <3 <3
http://yle.fi/uutiset/pkn_palasi_liikut ... =leiki-uup

Kyllä te saatte tulevaisuudessa kisata tavalliseen tapaan siitä voitosta tulevaisuudessa. Tämä oli niille, joille tärkeämpää on jotkut muut asiat kuin se kisaaminen. E: Wadde olet väärässä - väittäisin että ainakin spontaanisti levinneestä toritapahtumasta, halusta kiittää bändiä, torifiiliksistä päätellen 99% suomaisista ei tänä vuonna jäänyt vaille hyvää fiilistä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42044
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

ta1ja kirjoitti:toisin kuin yleensä, kun menestystavoitteesta jäänyt viisuedustaja hylätään nollien vuoksi tai nollana niin PKN:ää kokooonnuttiin yhdessä juhlimaan.
Hyvä pointti :peukku:
Rise, angel, shine, love!

Kiisa
Siemailija
Siemailija
Viestit: 189
Liittynyt: 26 Touko 2012, 16:13

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Kiisa »

Jotkut ovat täälläkin sanoneet, ettei menestyksellä ole heille menestystä ja että mieluummin jumbosija erikoisemmalla biisillä kuin voitto tavanomaisella.

Minä taas voin ihan rehellisesti myöntää, että minulle ei olisi edes väliä sillä, millä biisillä voitettaisiin, mutta totisesti toivoisin Suomen voittavan uudelleen pain. Sen yhden voiton kokeneenaa, olihan se melkoinen riemu. Ja haluaisin kovasti kokea vielä edes yhdet viisut Suomessa.

Onhan se viisujen seuraminenkin vähän jännempää ja hauskempaa, jos omalla maalla on mahdollisuudet menestyä. Tämän vuoksi olin myös äärimmäisen pettynyt PKN:n valinnasta, koska arvelin tämän olevan sen kutkuttavan jännityksen suhteen taas hukkaan heitetty vuosi.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

En haluais purnata tästä(kin) aiheesta, kun sinänsä arvostan, että Suomen edustajia ei floppaamisen jälkeen kivitetä kadulla, mutta eikö kukaan näe ongelmallisena sitä, että just PKN:ää juhlitaan turuilla ja toreilla? Missä oli juhlijat ja selkääntaputtelijat viime vuonna, kun Softengine otti yhden parhaimmista sijoituksista ikinä? Kuunkuiskaajille kävi kuten PKN:lle, paitsi että vastaanotto Suomessa oli aika paljon kylmempi. Silloin kyllä puhuttiin siitä, kuinka Kuunkuiskaajat oli nolannut Suomen ja aina saa hävetä. Yle oli oikein antanut PKN:lle palkinnon (liput ACDC:n konserttiin), mutta saiko Softengine viime vuonna muuta kuin lämmintä kättä?

Ja äsken PKN:n Kari sanoi uutisissa, kuinka häntä oli v*tuttanut katsoa finaalia paikan päällä Wienissä, kun oli joutunut katsomaan jotain "fucking lässytysmusiikkia" monta tuntia putkeen. Lupasi myös, ettei PKN lähde tuollaiseen kisaan enää ikinä.

Ja sitten tämä yhtye on se, joka saa suurimman kansanjuhlan.

Perun purnaukseni, jos seuraava suomalainen floppaaja saa samanlaisen kohtelun, mutta epäilen vahvasti.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Wadde kirjoitti: Minkälaista menestystä PKN sai kisojen ulkopuolelta ja miten se eroaa esimerkiksi Softenginen, Kristan, Paradise Oskarin tai Kuunkuiskaajien saamasta ulkopuolisesta menestyksestä?
Sitten on valtaisa positiivinen mediahuomio ulkomailla. PKN:stä kirjoitettiin USA:ssa asti jo ennen kuin UMK oli voitettu, kuten täällä varmaan muistetaan. Hei come on, UMK mainittu! PKN on ollut tienraivaaja ja edistänyt kehitysvammaisten osallistumisoikeutta ihan oikeasti.
Viimeksi muokannut JuliaS, 24 Touko 2015, 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5198
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Wadde kirjoitti:Lordikaan ei kyllä tällä nykyisellä systeemillä enää voittaisi. :miettii:
Olikohan tässä viisuviikon torstaina, kun Mr. Lordia juuri haastateltiin Radio Suomipopilla liittyen Euroviisuihin. Haastattelija kysyi Mr. Lordilta myös näkemystä siihen, olisiko Lordi pärjännyt yhtä hyvin, mikäli äänestyssysteemi olisi vuonna 2006 ollut sama kuin nykyään. Mr. Lordi sanoi aivan suoraan, että ei olisi Suomella sitä ainoatakaan viisuvoittoa, jos asiantuntijaraadit olisivat tuolloin olleet käytössä. Oli mestari aivan varma tästä asiasta.

Eivätkös vuoden 2006 finaalissa Albanian, Armenian ja Monacon pisteet olleet pelkkien asiantuntijaraatien antamia? Ja nuo maat olivat myös ainoat, joista Lordi ei saanut ainuttakaan pistettä.

Kiittäkäämme siis onneamme, että säännöt olivat vielä vuonna 2006 erilaiset!
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Wadde kirjoitti: eikö kukaan näe ongelmallisena sitä, että just PKN:ää juhlitaan turuilla ja toreilla? Missä oli juhlijat ja selkääntaputtelijat viime vuonna, kun Softengine otti yhden parhaimmista sijoituksista ikinä? Kuunkuiskaajille kävi kuten PKN:lle, paitsi että vastaanotto Suomessa oli aika paljon kylmempi. Silloin kyllä puhuttiin siitä, kuinka Kuunkuiskaajat oli nolannut Suomen ja aina saa hävetä.
Niin, kannattaa aloittaa se kysyminen itseltään, mitä itse teit - mitä viisufanit ovat tehneet edustajiensa kotiinpalun hyvän fiiliksen ja juhlien eteen?

PKN:n juhlan järjestelyt lähtivät käyntiin Punk in Finland forumilta aivan spontaanisti yhden ihmisen yhdestä ehdotuksesta. Niitä ei järjestetty, YLEllä tai kellään muulla organisatoorisella taholla ei ollut niiden kanssa yhtään mitään muuta tekemistä kuin että osallistui sitten tiedonvälitykseen olemalla paikalla kuvaamassa/raportoimassa tänään. Punkkarit ja PKN:n kannattajat vain halusivat kokoontua yhteen. Yhdessä valittu, yhdessä otetaan vastaan se tulos mikä tulee ja juhlat ja kiitos bändille hyvin tehdyn työn kunniaksi. Ehkä jos nyt aiheuttaa kademieltä tuollainen hyvän mielen levittäminen ja juhliminen niin ehkä tällaisesta välittämisen ilmapiiristä kannattaisi nyt sitten ottaa oppia tulevaisuudessa?
Viimeksi muokannut ta1ja, 24 Touko 2015, 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

tozeurista turkuun
Maistelija
Maistelija
Viestit: 23
Liittynyt: 27 Touko 2012, 17:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja tozeurista turkuun »

Wadde kirjoitti:Yle oli oikein antanut PKN:lle palkinnon (liput ACDC:n konserttiin), mutta saiko Softengine viime vuonna muuta kuin lämmintä kättä?
Pohojammaalaiset tuntien Softengineä juhlittiin siellä runsaasti ja mahtaillen, kuten netistäkin voi todeta. Juhlat toki järjestettiin Epstorilla Piritorin sijaan. :heh:

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja rewind »

Nämä kundit vaikuttavat kyllä mainioilta tyypeiltä. Aitoja, suoria ja konstailemattomia. Sami hoiti kaikki haastattelut todella hienosti. Hepuista ei voi olla pitämättä :ihana:
El Robocop!

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Tekikö Suomi muuten ennätyksen saamalla juryiltä vain yhden vaivaisen pisteen? Vai mikä on ollut aikaisempi pohjanoteeraus?

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30536
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Wadde kirjoitti:Tekikö Suomi muuten ennätyksen saamalla juryiltä vain yhden vaivaisen pisteen? Vai mikä on ollut aikaisempi pohjanoteeraus?
Tarkoittanet modernia aikaa (raatien paluun 2009 jälkeen) tai pelkkiä semifinaaleja? Olihan noita nollaviisuja kymmenen vuosina 1975–96 ennen kuin mitään puhelinäänestyksiä oli olemassakaan.

Modernin ajan osalta epävirallisen mutta luotettavana pitämäni tiedon mukaan Krassimir Avramovin Illusion (Bulgaria 2009) sai raadeilta nolla pistettä. Raadit valitsivat tuolloin vain viimeisen jatkoonmenijän eikä raatipisteitä ole julkistettu. Tiedon lähteenä eräs eurovision.tv:n toimittaja.

Virallisesti tiedossa olevien pisteiden osalta PKN teki enkat. Vanha ennätys oli 5 raatipistettä (Narodnozabavni rock, Slovenia 2010).
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Kyllä, juurikin tätä modernia aikaa raatien paluun jälkeen. Näytti vain tuo 1 piste niin vähäiseltä, että aloin miettiä, että ei ole tainnut kovin usein tapahtua. Ja näinhän se taisi ollakin. Kiitos tiedosta!

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Wadde kirjoitti: eikö kukaan näe ongelmallisena sitä, että just PKN:ää juhlitaan turuilla ja toreilla? Missä oli juhlijat ja selkääntaputtelijat viime vuonna, kun Softengine otti yhden parhaimmista sijoituksista ikinä? Kuunkuiskaajille kävi kuten PKN:lle, paitsi että vastaanotto Suomessa oli aika paljon kylmempi.
Ai että jos Softenginellä ja Kuunkuiskaajilla ei ollut tarpeeksi innokkaita faneja järjestämään juhlia, niin ei saisi sitten muillakaan olla?

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Wadde kirjoitti:En haluais purnata tästä(kin) aiheesta, kun sinänsä arvostan, että Suomen edustajia ei floppaamisen jälkeen kivitetä kadulla, mutta eikö kukaan näe ongelmallisena sitä, että just PKN:ää juhlitaan turuilla ja toreilla? Missä oli juhlijat ja selkääntaputtelijat viime vuonna, kun Softengine otti yhden parhaimmista sijoituksista ikinä? Kuunkuiskaajille kävi kuten PKN:lle, paitsi että vastaanotto Suomessa oli aika paljon kylmempi. Silloin kyllä puhuttiin siitä, kuinka Kuunkuiskaajat oli nolannut Suomen ja aina saa hävetä. Yle oli oikein antanut PKN:lle palkinnon (liput ACDC:n konserttiin), mutta saiko Softengine viime vuonna muuta kuin lämmintä kättä?

Ja äsken PKN:n Kari sanoi uutisissa, kuinka häntä oli v*tuttanut katsoa finaalia paikan päällä Wienissä, kun oli joutunut katsomaan jotain "fucking lässytysmusiikkia" monta tuntia putkeen. Lupasi myös, ettei PKN lähde tuollaiseen kisaan enää ikinä.

Ja sitten tämä yhtye on se, joka saa suurimman kansanjuhlan.

Perun purnaukseni, jos seuraava suomalainen floppaaja saa samanlaisen kohtelun, mutta epäilen vahvasti.
:tapu: :tapu: :peukku: Todella hyvin kirjoitettu.

Järkyttävää touhua, miten floppaajaa juhlitaan ja hyvin edustaneet unohdetaan täysin.
Ei ole ko. yhtyeen käytöksessä tuon perusteella mitään juhlimisen aihetta :shock: Toivottavasti sentään pitää lupauksensa, eikä tosiaan tule tähän kisaan enää ikinä, suuret kiitokset siitä (ja vain siitä) :heh:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4101
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Wadde kirjoitti: Minkälaista menestystä PKN sai kisojen ulkopuolelta ja miten se eroaa esimerkiksi Softenginen, Kristan, Paradise Oskarin tai Kuunkuiskaajien saamasta ulkopuolisesta menestyksestä?
Tätä nyt ei varmaan lasketa menestykseksi, mutta ainakin huomioksi: Sveitsin televisiossa kuulemma näytettiin tänään Kovasikajuttu uusintana :)
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Lukittu