Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

rosetta kirjoitti:Järkyttävää touhua, miten floppaajaa juhlitaan ja hyvin edustaneet unohdetaan täysin.
Siis oikeasti nyt, onhan se aivan järkyttävän hävytöntä että bändin fanit arvostavat suosikkiaan hyvin tehdyn työn vuoksi, eivätkä tajua puukottaa sitä selkään, kuten tapana on ollut silloin kun se ei kerää sulkia fanien hattuun.

:eiei: Tajutttoman käsittämätöntä touhua lähteä arvostelemaan yksityisiä ihmisiä siitä,että haluavat omasta aloitteestaan keräytyä jonnekin juhlimaan omiaan.

Miksette juhlineet niitä kotiinpalaavia Kuunkuiskaajia ja Softengineä? Oma häpeänne.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

No joo, mutta kun nytkin katon tuota videota sieltä juhlista niin siinäkin näiden juhlien järjestäjä sanoo, että "v*tut euroviisuista, ketä kiinnostaa".

Onko tää nyt sitä hyvää ilmapiiriä ja euroviisuhenkeä?

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Wadde kirjoitti:No joo, mutta kun nytkin katon tuota videota sieltä juhlista niin siinäkin näiden juhlien järjestäjä sanoo, että "v*tut euroviisuista, ketä kiinnostaa".

Onko tää nyt sitä hyvää ilmapiiriä ja euroviisuhenkeä?
Jos on vaikka lukenut tätä ketjua ja euroviisusaittien kommentointeja tämän kevään aikana niin ehkäpä se vähän provosoinut? Aika harvinaisen selväksi on tehty että erittäin ei-toivottuja ovat euroviisuyhteisössä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Lukenut viisufanien realistisia arvioita siitä, että Suomi ei tule pääsemään finaaliin ja etenkin juryt tulevat torppaamaan? :mitvit: Toki osa on vetänyt kommenttinsa överiksi, mutta niin on joka vuosi. Turha syyttää kaikkia "provosoinnista". En minä ainakaan ole sanonut, että PKN tai punkkarit eivät ole tervetulleita. Parempi biisi vain olisi ollut kiva.

Tää keskustelu on todella raivostuttavaa kun viisufanit leimataan joka puolella suvaitemattomiksi moukiksi ja PKN-leiri vaan paistattelee positiivisessa julkisuudessa ja ne kyllä saa sanoa v*tut euroviisuista ja muuta alatyylistä, mutta sekin on tietysti vaan viisufanien aiheuttamaa. :roll:

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Wadde kirjoitti:No joo, mutta kun nytkin katon tuota videota sieltä juhlista niin siinäkin näiden juhlien järjestäjä sanoo, että "v*tut euroviisuista, ketä kiinnostaa".
Tätä juuri pelkäsin ja kieltäydyin lähtemästä Piritorille, siis että kuulen vastaavaa kaunaista mätkätystä. Kaunaista hävinneiden mätkätystä. Osoitetaan ja vedotaan siihen, etteivät viisut ole eivätkä ole koskaan olleetkaan mikään musiikkityylien näyteikkuna tai edes järjellistä televisiokatseltavaa.
Kalvaavaa koko asiassa on se, että PKN:ää äänesti kolmasosa äänestäjistä. Siis luulivatko he ihan järkeään käyttäen, että biisi ja bändi menestyisi viisuissa? Marginaalin marginaalimusa estradilavalla.
Ensi vuoden UMK:lle ei ole hyvää mainosta se, että PKN:n menestymättömyys viisuissa on heittänyt noet taivaalle, joka tuo ensi vuoden Umkit eloon ja näkyville.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

kuu-kuu kirjoitti: Kalvaavaa koko asiassa on se, että PKN:ää äänesti kolmasosa äänestäjistä. Siis luulivatko he ihan järkeään käyttäen, että biisi ja bändi menestyisi viisuissa? Marginaalin marginaalimusa estradilavalla.
Tätä minä olen ihmetellyt helmikuun lopusta lähtien enkä järkeänikään käyttämällä selitystä löytänyt.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Wadde kirjoitti:Lukenut viisufanien realistisia arvioita siitä, että Suomi ei tule pääsemään finaaliin ja etenkin juryt tulevat torppaamaan? :mitvit: Toki osa on vetänyt kommenttinsa överiksi, mutta niin on joka vuosi. Turha syyttää kaikkia "provosoinnista". En minä ainakaan ole sanonut, että PKN tai punkkarit eivät ole tervetulleita. Parempi biisi vain olisi ollut kiva.

Tää keskustelu on todella raivostuttavaa kun viisufanit leimataan joka puolella suvaitemattomiksi moukiksi ja PKN-leiri vaan paistattelee positiivisessa julkisuudessa ja ne kyllä saa sanoa v*tut euroviisuista ja muuta alatyylistä, mutta sekin on tietysti vaan viisufanien aiheuttamaa. :roll:
Sitä niittää mitä kylvää. Sori, mutta vaikka tiedän ettet ole itse katkeruutta valinnasta kylvänyt niin nyt kaunistelet, kyse ei ole ollut pelkästään mistään "realistisista arvioista". Totta että kaikki viisufanit eivät ole moiseen lähteneet, mutta ne jotka ovat ovat asiansa erittäin äänekkäästi ilmaisseet. Kysehän ei ole pelkästään tästä ketjusta vaan kuten sanoin kansainvälisistä euroviisusaiteista kommenteineen.

Mitä kaunaan tulee niin tiistain jälkeenhän puhuttiin täälläkin oikeutetusta vahingonilosta, PKN:stä koko kevään pilaajana jne.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Menee jo aika pitkälle, kun lähdetään loukkaantumaan PKN:n fanien juhlista. Miettikää, miltä tuo näyttää ulkopuolisen silmin.

Olisi tosi hyvä, jos PKN:n "aiheuttamasta" pahasta mielestä päästäisiin jo yli. Pelkään, että tästä tulee asia, joka otetaan esille vielä viiden vuoden päästäkin samalla katkeruudella.
Viimeksi muokannut JuliaS, 24 Touko 2015, 23:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Jonttu kirjoitti:
kuu-kuu kirjoitti: Kalvaavaa koko asiassa on se, että PKN:ää äänesti kolmasosa äänestäjistä. Siis luulivatko he ihan järkeään käyttäen, että biisi ja bändi menestyisi viisuissa? Marginaalin marginaalimusa estradilavalla.
Tätä minä olen ihmetellyt helmikuun lopusta lähtien enkä järkeänikään käyttämällä selitystä löytänyt.
Ei, kun kaikille viisujen kisaluonne ei ole se joka tekee siitä kiinnostavan, vaan välttämätön paha joka pitää sietää, koska muut kisaamisesta tykkäävät.

Mutta onko se nyt ihan mahdotonta ymmärtää, että PKN on tarjonnut merkityksiä ja koskettanut monia - sen, että tuollainen kansanjuhla spontaanisti tappion jälkeenkin järjestyy ja niin moni saapuu paikalle, pitäisi jo vähintään rautalangasta vääntää, että PKN:ssä biiseineen kyse on ollut muusta yhteisesti merkittävästä kuin kisamenestyksestä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11326
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Pelkään, että tästä tulee asia, joka otetaan esille vielä viiden vuoden päästäkin samalla katkeruudella.
Minusta taas tuntuu, että parin vuoden päästä kaikki vaan jo nauraa tälle ketjulle. 55 sivua tätä yhtä ja samaa vääntöä, onhan se aika tragikoomista. :hihi:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Joo nauretaan yhdessä tälle, kelpaa. :joojoo:
Like a monument to all the time we spent

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

:heh: oiskin noin, mutta onko Eläkeläisten aiheuttamaa splittiä kyetty vieläkään käsittelemään kepeästi, vaikka se uhka sentään torjuttiin ... kas niin, JuliaS:n pelkäämä viiden vuoden nosto tässä :mrgreen: :heh:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Kuolen. :rofl:
Like a monument to all the time we spent

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

PKN on koskettanut monia on on, on minullakin jo kolme PKN:n levyä, mistä uusimpana tuplakokoelma The best of greatest hits ja koskettaa tai enemmänkin liikuttaa verta, mutta ynkytetään miten ynkytetään viisut ovat kisa jossa kilpaillaan vähintäänkin hyvistä sijoituksista ja voittajat saavat hyvää huomiota, ihan niin kuin Ruotsi ja ruotsalaiset Suomessa, kun voittivat kisan jo kuudennen kerran ja näin on sitten monien mukava vaikkapa pistäytyä huomenna vaatekaupassa ostamassa ruotsalaisia vaatteita.(ja myöskin saadaan taikka joudutaan kuulemaan radiosta, televisiosta, netistä, kadulla siitä, että kyllä ne ruotsalaiset osaavat ja suomalaiset eivät osaa +++ samanlaista puhetta)

Siis vaikka viisut olisivat vain festaritilaisuus, jossa ei voittajia ja tokia ja näin edelleen palkita minkäänlaisilla palkinnoilla niin aina sieltä löytyisivät ne, joita seurataan hyvällä silmällä enemmän kuin muita ja ovat sitten voittajia ja ihailtavia tyyppejä ja näin.

Lopuksi. Toivon ja toivon, että Suomi rupeaisi saamaan menestystä viisuissa ja jatkuvasti.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30536
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

ta1ja kirjoitti:Jos on vaikka lukenut tätä ketjua ja euroviisusaittien kommentointeja tämän kevään aikana niin ehkäpä se vähän provosoinut? Aika harvinaisen selväksi on tehty että erittäin ei-toivottuja ovat euroviisuyhteisössä.
Oikeesti nyt.

Jos osallistuu musiikkikilpailuun tai kilpailuun millä tahansa taiteenalalla tai yleensä mihin tahansa merkittävään julksieen toimintaan, asettuu samalla kritiikin kohteeksi. Koskee kaikkia. Osa kritiikistä on heikkolaatuista, koska Euroopassa vallitsee sananvapaus ja puolet väestöstä on keskimääräistä tyhmempää. Koskee kaikkia. Ideaalissa maailmassa olisi ehkä toisin, mutta maailmassa jossa elämme, tällaiset asiat on vain pystyttävä käsittelemään mielenrauhan liikaa järkkymättä. Koskee kaik... ai, ei koskekaan sitä yhtä, jonka kannattajien perse ei kestä merivettä?

Annat nyt tahtomattasi sellaisen kuvan, että tämä Punk in Finland -jengi koostuu herkkänahkaisista pikkuprinsessoista, ympäröivää yhteiskuntaa ymmärtämättömistä urveloista, tai sekä että.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ Ihan oikeasti nyt itsellesi: ihan vakavalla naamallako nyt väität, että tällaista vastustustusta tällä määrällä ja kiihkeydellä ilmenee täälläkin joka vuosi, normimeiniki :eiei: ?

Mutta tähän paluujuhlaan vielä - päätellen siitä, että tieto paluujuhlasta levisi muissa medioissa, mutta täällä noteeraaminen jäi tämän ketjun kiinnostuneiden kommentteihin, tunkua ja yhteisyyden tunnetta tästä suunnasta siihen juhlaan ei oikein ollut. Sääli, oikeasti hieno tilaisuus, vaikken itse allekirjoitakaan kaikkea siellä sanottua - ja olen muistaakseni käsitykseni viisudissailusta aiemmin aika kiihkeästi muissa yhteyksissä, kuten aiemmissa UMK ketjuissa ilmaissutkin. Tänä keväänä, myönnän, tässä yhteydessä oma usko viisu-uskon mielekkyyteen on ollut kovalla koetuksella ja olisi kallistunut etäisyyden ottoon, ellei finaalissa olisi lopulta ollut niin monta mukavaa esitystä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kiitos PKN:lle viisuilusta. Tää oli ilmeisesti väärä areena teille. :mrgreen:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

figure8
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 466
Liittynyt: 08 Joulu 2012, 18:40

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja figure8 »

Timoteus kirjoitti:Modernin ajan osalta epävirallisen mutta luotettavana pitämäni tiedon mukaan Krassimir Avramovin Illusion (Bulgaria 2009) sai raadeilta nolla pistettä. Raadit valitsivat tuolloin vain viimeisen jatkoonmenijän eikä raatipisteitä ole julkistettu. Tiedon lähteenä eräs eurovision.tv:n toimittaja.
satutko tietämään noiden kokonaisia raatituloksia?

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja skidi »

ta1ja kirjoitti: Miksette juhlineet niitä kotiinpalaavia Kuunkuiskaajia ja Softengineä? Oma häpeänne.
Tätä mietin itsekin. Jos bändin fanit tahtovat itse juhlia bändiä, mikä ettei. Ilmeisesti Softenginellä ei vain ollut faneja järjestämään heille julia :sorivaan:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

ta1ja kirjoitti:Mutta tähän paluujuhlaan vielä - päätellen siitä, että tieto paluujuhlasta levisi muissa medioissa, mutta täällä noteeraaminen jäi tämän ketjun kiinnostuneiden kommentteihin, tunkua ja yhteisyyden tunnetta tästä suunnasta siihen juhlaan ei oikein ollut.
Minä olisin mennyt, mutta tapahtuma oli tismalleen samaan aikaan kuin eräs toinen tärkeä meno. Käsittääkseni paikalla oli paljon ihmisiä tältäkin foorumilta, mutta iso osa "vanhoista parroista" ei enää tänne kirjoittele, sattuneesta syystä.

Itseä ei kyllä lopulta haittaa, että en paikalle mennyt, sen verran ala-arvoisia olivat tosiaan noiden järjestäjien kommentit euroviisuista. Se, että niitä tälläkin foorumilla puolustellaan, kertoo siitä, että jotain kieroutunutta tässä tämänvuotisessa tilanteessa on.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

En jaksa ollenkaan loukkaantua viisudissailusta. Perseeni kestää sen verran suolavettä. Se on niin tavallista. Tuolla juhlassa jos joku on heittäny sellaista niin se on aika ymmärettävää, omien kannatusta joka menee vain vähän yli. Eihän viisujen haukkuminen muutenkaan välttämättä ole kaukana taviksen suusta. Niin kuin ei UMK:n haukkuminen viisufanin suusta tänä vuonna, ehkä. ;) Kyllähän bändi on sanonut nauttineensa viisuista, ainakin Pertti ja Sami on puhuneet ihan kunnioittavasti.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^^ niin, kuppilatodellisuus ulkopuolisille näyttäytyy sellaisena kuin se tänne kirjautuu. Jos kuppila ei noteeeraa kansanjuhlaa, se ei noteeraa. Näkymättömät vanhat parrat pysyvät näkymättöminä, jos "sattuneesta syystä" kirjoittelu ei kiinnosta niin se ei enää vaikuta viisukuppilan julkisuusukuvaan.

Jos sinusta tuntuu, että punkkarien juhlaan ei kannattanut osallistua koska siellä annettiin ikäviä kommentteja euroviisuista niin miltä luulet että aiemmin keväällä punk-bändistä kannattajineen on tuntutunut näillä viisusaiteilla yleensä ja myös täällä? Timoteus väittää, että kyse on herkkähipiäisyydestä, siitä että perse ei kestä kriittistä merivettä, mutta ihmettelen vähän kyllä kuinka suurta suolatulvaa pitää nöyrästi sietää ja toisaalta kuinka vähän valmiuksia itsekritiikkiin tällä foorumilla on ja kuinka helposti ja vähästä täälläkin loukkaannutaan ... tämäkin vääntö lähti käyntiin siitä, että Wadde esitit kysymyksen onko PKN-fanien juhlminen PKN:n paluun nimissä epäreilua, koska PKN-fanit eivät ole olleet julhlimassa ja kiittelemässä aiemmin Kuunkuiskaajia ja Softengineä. Aikalailla kohtuuttomalta tuntunut ja provosoiva vaade. Samoin kuinka paljon PKN:n ja punkkarien pitää yksinään julkisesti euroviisuhenkeä luoda senkin jälkeen kun ovat ottaneet vastaan viisuyhteisössä kevään lokamyrskyn ja kisan tuomarityrmäyksen? Tapahtuma juhlasta oli avoin kaikille, tietoa levitettiin vapaasti ja ohjelmasta sanottiin useasti, että järjestäjiä tai järjestettyä ohjelmaa ei ole, että sana on vapaa ja jokainen voi osallistua tunnelman luomiseen. Tilaisuudesta tuli niiden näköinen, jotka mielipiteensä ilmasivat.

Omasta mielstäni viisudissailu on typerää, mutta niin on ollut tänäkeväinen viisuloukkaantuminenkin. Euroviisut eivät ole viisufanien yksinoikeus, vaan ne kuuluvat kaikille ja sen ymmärtämisen omasta mielestäni pitäisi kuulua viisufaniuteen. Punkkarit herätköön omaan itsekritiikkiinsä oman nurkkakuntaisuutensa osalta itsekseen.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Joo siis ihan tosissaan, kyllä PKN:n kohtelu viisufanien taholta (yleistetysti) on ollut sellaista, että tässä ei olisi varaa loukkaantua yhtään mistään.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
rewind
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 579
Liittynyt: 26 Touko 2008, 09:35

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja rewind »

ta1ja kirjoitti:Euroviisut eivät ole viisufanien yksinoikeus, vaan ne kuuluvat kaikille ja sen ymmärtämisen omasta mielestäni pitäisi kuulua viisufaniuteen.
Näin. Juuri näin. Terveisin viisufani, jonka elämässä on suurimman osan aikaa vuodesta paljon muitakin asioita kuin viisut :)
El Robocop!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30536
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

figure8 kirjoitti:
Timoteus kirjoitti:Modernin ajan osalta epävirallisen mutta luotettavana pitämäni tiedon mukaan Krassimir Avramovin Illusion (Bulgaria 2009) sai raadeilta nolla pistettä. Raadit valitsivat tuolloin vain viimeisen jatkoonmenijän eikä raatipisteitä ole julkistettu.
satutko tietämään noiden kokonaisia raatituloksia?
Valitettavasti en. :sorivaan:
ta1ja kirjoitti:^ Ihan oikeasti nyt itsellesi: ihan vakavalla naamallako nyt väität, että tällaista vastustustusta tällä määrällä ja kiihkeydellä ilmenee täälläkin joka vuosi, normimeiniki :eiei: ?
Näin en tietenkään sanonut. Reaktiot jokaiseen kilpailijaan eivät ole samat, koska jokainen kilpailijakaan ei ole samanlainen. Faniyhteisön mielipiteet olivat kuitenkin yhteisön sisältä täysin ennakoitavissa ja yhteisön ulkopuoleltakin niiden olisi pitänyt olla pääteltävissä. Jos tietoisesti lähtee ravistelemaan ummehtunutta instituutiota, ei voi odottaa, että reaktiot ovat pelkästään tai edes voittopuolisesti myönteisiä, ellei asu Absurdistanissa.

Punkkarien mielestä viisut ovat aina olleet paskaa, tulevat aina olemaan paskaa, ja olivat tänäkin vuonna paskaa lukuun ottamatta PKN:ää. Kuviteltavissa olevassa lähitulevaisuudessa tilanne ei muutu, koska kilpailijamaat pääasiassa haluvat valita sellaisia edustajia, joilla voivat menestyä vähintään finaalipaikan arvoisesti. Tästä punkväen viisudissaus johtuu. Kilpailu ei tarjoa heille mitään eikä realistisesti voikaan tarjota. Faniyhteisön mielipiteet ovat pisara meressä.

Mitä viisufanien olisi sinun mielestäsi pitänyt tänä vuonna konkreettisesti tehdä toisin? Väität, että PKN:stä saa olla mitä mieltä tahansa, mutta kuitenkin toistuvasti paheksut sitä, että joku on kehdannut sanoa kielteisen mielipiteensä ääneen. Olisiko fanien pitänyt sensuroida mielipiteitään? Valehdella pitävänsä vaikkeivät pidä? Mitä hyötyä siitä olisi ollut?
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

ta1ja kirjoitti: Niin, kannattaa aloittaa se kysyminen itseltään, mitä itse teit - mitä viisufanit ovat tehneet edustajiensa kotiinpalun hyvän fiiliksen ja juhlien eteen?
En nyt puutu tähän keskusteluun ihan kamalan suuresti, mutta yleensä monet niistä aktiivisimmista viisufaneista on kotiinpaluuhetkellä itsekin vielä kotimatkalla ellei kisakaupungissa. Mitä tulee PKN:n fiiliksiin niin suomalaiset fanit seisoivat kyllä kiitettävän hyvin bändin rinnalla Wienissä. Kannustajia ja tukijoita löytyi suomalaisista viisufaneista runsaasti vielä semifinaalin jälkeenkin, jolloin pojat itku kurkussa tunsivat pettäneensä Suomen kansan kun menestystä ei tullutkaan niin kuin koko kevät annettiin ymmärtää.

Ja mitä tekee samaan aikaan se media, joka nämä menestyspaineet oli luonut? Minun näkökulmasta ei ainakaan tukenut liikoja, saati sitten ottanut vastuuta siitä että koko kevät oli mennyt överiksi ja ihan turhien paineiden luomiseksi. Haukutaan mieluummin viisuja ja syytellään vähän fanejakin, jotka saattoivat etukäteen nähdä sen mitä valtamedia ei suostunut näkemään.

PKN:n torijuhlissa ei musta sen sijaan ole mitään vikaa. Vaikka PKN ei tehnyt sitä mitä suuri yleisö heiltä odotti, tekivät he aivan varmasti Wienissä vähintäänkin parhaansa. Ja vaikka euroviisut olisi tukijoukkojen mielestä täyttä kuraa, kiva ettei bändin jäsenet ole itse samaa mieltä.
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Muakin vaivasi alusta asti menestyspaineiden luominen. Viisufaneilta on varmasti tullut hyviä pointteja ja monet osasivat ennakoida raatien käytöstä. En tiedä osasinko itse, mutta varmana en finaalipaikkaa pitänyt, enkä voittoon uskonut ollenkaan.

Osittain vastauksena Timoteuksen kysymykseen, joka tosin ei ollut mulle osoitettu: :heh: Olisin odottanut viisufaneilta sitä, että mauttomaan kommentointiin ja ylireagointiin ei mentäisi, myös kansainvälisesti. Itselle epämieluisasta edustajasta olisi myös hyvä päästä nopeammin yli, ei tämä niin vakavaa ole. Kyse ei toki ole ollut kaikista.
Viimeksi muokannut JuliaS, 25 Touko 2015, 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

kais(t)a kirjoitti: Ja mitä tekee samaan aikaan se media, joka nämä menestyspaineet oli luonut? Minun näkökulmasta ei ainakaan tukenut liikoja, saati sitten ottanut vastuuta siitä että koko kevät oli mennyt överiksi ja ihan turhien paineiden luomiseksi. Haukutaan mieluummin viisuja ja syytellään vähän fanejakin, jotka saattoivat etukäteen nähdä sen mitä valtamedia ei suostunut näkemään.
Tämä on yksi tähän ilmiöön liittyvistä isoimmista ongelmista, jolle olisi kiva kuulla melkein jonkun tutkijan selitys. PKN:ää kohtaan luotiin aivan tolkuttomat odotukset. Muun muassa itse yritin muistutella Facebookissa, että viisuissa on muitakin hyviä sijoituksia kuin voitto. Sanoin, että jo finaalipaikka olisi PKN:lle onnistuminen, saati joku TOP10-sijoitus. Tähän tuli aina vastaukseksi, että ehkä niin, mutta PKN voittaa aivan varmasti. Äsken luin yhden kaverin statusta, jossa hän valitti tulleensa huijatuksi, kun "kaikki olivat luvanneet", että Suomi voittaa satavarmasti.

Viisufanit, jotka yrittivät perustella kantaansa (että voittoa ei tule eikä välttämättä muutenkaan suurta menestystä) ihan tilastotiedolla, leimattiin joka puolella huvittaviksi höpönassukoiksi, jotka eivät nyt vaan ymmärrä erilaisen musiikin päälle. Mutta jos jääkiekkofani sanoo, että Leijonat ei pääse mitalipeleihin, niin ei häntä leimata urheilunvihaajaksi vaan hänen asiantuntemustaan kuunnellaan.

Nyt kun viisufanit sitten sattuivat olemaan PKN:n suhteen oikeassa, niin on helppo kaataa likasanko meidän niskaan. Negatiivisten viisufanien vika.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Kais(t)a missä viisufaneja on muuten syytetty kilpailun jälkeen ja mistä tarkalleen?

En muuten edelleenkään pidä tästä viisufanit vs. muut -asettelusta.
Viimeksi muokannut JuliaS, 25 Touko 2015, 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja skidi »

Wadde kirjoitti:
Nyt kun viisufanit sitten sattuivat olemaan PKN:n suhteen oikeassa, niin on helppo kaataa likasanko meidän niskaan. Negatiivisten viisufanien vika.
Minä olen kuvitellut, että se viisufanien negatiivisuutta koskeva kommentointi ei ole syntynyt siitä, että viisufanit ovat sanoneet, että PKN ei todennäköisesti voita, vaan niistä "yök, hyi, yök, minä en ainakaan Suomea tänä vuonna kannata, p*skaa, YLE-propagandaa, tämä ei ole musiikkia" -tyyppisistä kommenteista, jotka ovat olleet varsin äänekkäitä. Ne todennäköisesti ulkopuoliselle lukijalle täältä hyppäävät eniten silmille. Tuskin kukaan on mistään kiihkottoman analyyttisestä ja yököttelemättömästä viestistä loukkaantunut.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Lukittu