Shava – Ostarilla

Euroviisut 2015 Wienissä

Shava – Ostarilla

*****
52
34%
****
44
29%
***
21
14%
**
23
15%
*
13
8%
 
Ääniä yhteensä: 153

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36919
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ :heh: Niinpä. Ehkä Suomen pitäisi joskus oikeasti lähettää hyvä suomenkielinen kappale, jotta nämä tämäntyyliset stereotypiat laimentuisivat. Valitettavasti tämänvuotisessa kattauksessa ei sellaisia oikein tunnu olevan. Paitsi ehkä tämä. :miettii:
Meow cat, please meow back.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10729
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Hyvä kappale :joojoo: Tykästyn tähän aina vaan enemmän ja enemmän. Esitykseen oltiin otettu ihan liikaa väkeä... Se häiritsi minua suuresti.

Kappale: 4,5/5
Esitys: 3/5
= 3,75
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja murka »

Shavakin pääsisi enemmän esille sillä kuuden hengen säännöllä. Ihmisiä voi harkita sinne taustoihin mutta paras olisi toki tämän neidon kuva josta lauletaan.

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

^ Kunhan ei niin että Kiureli pitelee neidon kuvaa dramaattisesti kädessään kuin Venäjän esityksessä 2010 :mrgreen:

Vakavammin puhuen: Shavahan on viisijäseninen, eli lavalle mahtuisi vielä kuudenneksi se upea "beibe", joka "käveli ohi kuin viidakon kissa" :joojoo: Voisivat sitten vaikka Kiurelin kanssa kahdestaan vetää teemaan sopivia tanssiliikkeitä, niin muiden shavalaisten ei tarvitsisi luopua soittimistaan.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57779
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ :hihi:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1160
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja pmama »

HAuska video. Pidän edelleen Shavan musiikista ja pöhinästä sen ympärillä. Heillä tuntuu olevan hauskaa, mikä ei suinkaan pidä paikkaansa , kun lukee muutamien viisukuppilan jäsenten vuodatusta omista ambitioistaan.

En usko tämän voittoon, mutta tykkään kappaleesta ja bhangra-musiikista eritoten. Sitä paitsi näillä jätkillä on talenttia, tuommoisen musiikin taitaminen ei Suomen oloissa ole mikään pikku juttu. Vaatii paljon paneutumista ja tunteja treenikämpillä.

Pojat on päässeet telkkariin tänään. Illalla tv1 klo 21.30: Strada on ottanut yhtyeen käsittelyyn.

Näille lähtee muutama ääni huolimatta siitä, miltä finaalin esitys näyttää tai kuulostaa.
Taidan olla fani!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42058
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja Rousku »

pmyllyma kirjoitti:Heillä tuntuu olevan hauskaa, mikä ei suinkaan pidä paikkaansa , kun lukee muutamien viisukuppilan jäsenten vuodatusta omista ambitioistaan.
:mitvit: OT, mutta missä ketjussa tätä vuodatusta on nähtävillä? Minulta on tainnut mennä ohi (en lue kaikkea).
Rise, angel, shine, love!

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Hyvä video! Sitten UMK:n voittajastakin samanlainen, kiitos!

Avatar
maire
Siemailija
Siemailija
Viestit: 187
Liittynyt: 04 Joulu 2014, 19:46
Paikkakunta: Tammisaari

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja maire »

Olen itsekin vähän epäuskoinen, mutta tämä kappale on pikkuhiljaa noussut suosikikseni. Se on juuri sopivan hullun hauska. Vaikka itse en koskaan tanssi niin heti kun kuulen tämän kappaleen niin alkaa tanssijalkaa vipattamaan :rofl:

OpenWide
Naukkailija
Naukkailija
Viestit: 53
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 23:21

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja OpenWide »

Suomen kielen ja intialaisen musiikin yhdistelmä saattaa olla kiinnostavaa Suomessa, mutta Suomen rajojen ulkopuolella siihen ei suhtauduta samalla tavalla. Luulen että kyseessä olisi lähinnä joku outo juttu.

Voisin kysyä itseltäni, kiinnostuisinko minä, jos joku yhtye esittäisi norjan kielellä intialaista musiikkia. Siinä olisi kaksi "eksoottista" elementtiä. Tuskinpa jaksaisin innostua, kun muitakin vaihtoehtoja on.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja Edwina »

En yhtään innostu tästä kappaleesta. Vaikka siinä on vauhtia ja menoa, niin melodia ei ole erityisen hyvä. Liian tasaista koko ajan.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4909
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja toivo »

Siis muistanko oikein, mutta saiko tää kaikista vähiten yleisö ääniä? :eeek:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8175
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja hra47 »

toivo kirjoitti:Siis muistanko oikein, mutta saiko tää kaikista vähiten yleisö ääniä? :eeek:
Niin minäkin muistelen. Ennustukseni siis osui oikeaan, että perttiperusäänestäjät eivät ymmärrä tällaisen suomi-bhangran päälle... olin pettynyt tämän floppaamiseen. Esikuunteluraadin voittajasta melkein jumboksi lopputuloksissa. Plääh. :niinpa:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Olipa kiva esitys, mahtava juttu. Olisi ollut hyvä edustaja, toivottavasti Shavaa tullaan jatkossa näkemään paljon :peukku:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5198
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Voi Shavaa. :lohduton: Biisi ja esitys olivat ehdottomasti eilisillan parhaat! On se kumma, ettei kansa ymmärtänyt tämän hyvyyden päälle. Mutta minun ykkössuosikkejani ainakin olitte! :hali: Kiitos, että osallistuitte. Olette olleet mahtava piristysruiske. :rakas:

Tsemppiä Shavalle jatkoon!
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42058
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Minä en edelleenkään ymmärrä, vaikka haluaisin... ??? En vain saa tästä oikein mitään, paitsi ehkä päänsäryn. Koen laulutyylin samalla tapaa intensiivisyyttään aggressiiviseksi (ja sen takia ei-hallituksi) kuin Angelo de Nilella, ja kumpaakaan en kestä. Ei synny vaikutelmaa pakottavasta tunteesta (oli se sitten epätoivoinen rakkaus tai vallanhalu), vaan teatterista.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1150
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Tykkäsin tästä nyt finaalissa paljon semiä enemmän. Ehkä se Kiurelin mainostama UMK-simulaattori hänen kotonaan oli tuottanut tulosta laululliseen puoleen, sillä laulu oli nyt paljon vahvempi ja selkeämpi. :)


Tämä oli ihan hauska ja Kiureli veti saksaksikin haastattelussa.

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja skidi »

Jees, finaaliesitys meni huomattavasti paremmin kuin semi, ja hyvä fiilis välittyi meidänkin katsomoomme. Laitoin tälle yhden äänenkin menemään, vaikka en uskonutkaan, että suureen yleisöön uppoaa. Toivon, että kuulemme Shavasta vielä :peukku:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Laulu oli huimasti parempi. Sen lisäksi että meni vireessä Kiureli oli mielestäni lisännyt sinne "kamaa" ja lauloi ilmekkäämmin, mikä sopi hyvin vähän monotoniseen melodiakulkuun. Huomasi, että oli tehnyt töitä. Taisi tosiaan sanoa eilen, että ei ollut semissä kuullut itseään hyvin, mikäli ymmärsin oikein. Esityksestä en edelleen pitänyt, koska lähiö-Suomi on dumpattu.

En vikaksi veikannut, mutta en ole yllättynyt siitä, ettei tämä ollut kärkikahinoissa. Oli muita ehdokkaita, jotka tulivat kuuliijaa lähemmäksi. Ihan hauska veto kyllä höpöttää saksaa kuumaan lavaesitys Wienissä -kysymykseen. :D
Like a monument to all the time we spent

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1150
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Eiks se siinä sanonut, että ei tiiä vielä, miten lavaesitys Wienissä hoidetaan.


Täytyy sanoa, että jotenkin tykkään tästä Kiurelista, semissä oli mielestäni kännissä (ainakin esityksen jälkeen), nyt vain sopivasti hullu. :D


Musiikkilaji ei ole OLLENKAAN mun juttu, mitä idemmäksi mennään, sitä vähemmän osaan tykätä. Kyseessä varmaan tottumiskysymys. Mutta finaalin esitys oli niin vahva, että mä olin kyllä hämmentynyt, ettei yleisöääniä tullut enempää.


Toivottavasti jatkavat ja kehittävät itseään. Jos tällaisen harppauksen tekevät parissa viikossa, niin mitä tästä vielä voikaan seurata?! Kaikkea hyvää Shavalle! Ensin tunnuitte oudoilta ja nyt tunnutte ihan loistavilta! :D

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Pieni yllätys, että saivat vähiten ääniä finaalissa. Hauskan piristävä esitys bändillä kyllä oli. Toivottavasti jatkavat samalla iloisella ja värikkäällä linjalla. :)
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Sahara
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 425
Liittynyt: 23 Touko 2006, 09:57
Paikkakunta: Kreikka

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja Sahara »

Musta se oli ihan itsestäänselvää, että jäävät finaalin häntäpäähän. Ilman raateja olisivat olleetkin ihan viimeisiä.

Kotikutoisen kuuloista. Sekavaa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8175
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Nyyh, ykkössuosikkini koki kisan kovimman pudotuksen. Esikatseluraadin voittajasta kokonaisäänten tokavikaksi ja yleisöäänten vikaksi... :lohduton: Oletin kyllä, ettei tällaista suomi-bhangraa ymmärrettäisi Suomen rajojen ulkopuolella, mutta pieni yllätys oli se, ettei perttiperusäänestäjätkään lämmenneet tälle tän enempää...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja murka »

YLE onnistui Shavan numeron kuvaamisessa.

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

Rousku kirjoitti:^Minä en edelleenkään ymmärrä, vaikka haluaisin... ??? En vain saa tästä oikein mitään, paitsi ehkä päänsäryn.
Tuossa olen samaa mieltä.
Ei kolahtanut Shava itselleni, enkä ymmärtänyt tämän suosiota.

hra47 kirjoitti:Nyyh, ykkössuosikkini koki kisan kovimman pudotuksen. Esikatseluraadin voittajasta kokonaisäänten tokavikaksi ja yleisöäänten vikaksi... :lohduton: Oletin kyllä, ettei tällaista suomi-bhangraa ymmärrettäisi Suomen rajojen ulkopuolella, mutta pieni yllätys oli se, ettei perttiperusäänestäjätkään lämmenneet tälle tän enempää...
Itse jotenkin aavistelin, ennakoin, ettei tämä tule oikein hyvin menestymään.
Siksi, koska ainakin YouTuben tykkäysprosenteissa tämä ei oikein saanut hyvä lukuja.
Yli neljän viikon aikana, kun seurasin ehdokkaiden tykkäämisprosentteja YouTubessa niin Shavan prosentti putosi koko ajan alaspäin.
Yli neljä viikkoa sitten tykkäämisprosentti oli 81.14 % - ja nyt 72.58 %
Tykkäysprosenteissa Shava on itse asiassa viimeisenä näiden finalistien joukossa.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Vieläkin tulee kiinnitettyä huomiota, miten toimiva tämän teksti on. Siinä on samaa vaivattomuuden tunnetta ja iskevyyttä kuin hyvässä lastenlaulussa. Ei tämä Mikki hiiri merihädässä -veroinen klassikko ole, mutta oikein kelpo sanoitus. Sisältöähän siinä ei kyllä juuri ole, mutta ei ole tarkoituskaan.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Tämä muuten on Satin Circuksen ohella ainoa joka näkyy iTunes Top100 biisilistalla. SC on sijalla 15 ja Shavan sijoitus on 50 :peukku: :draamaa:
http://snkhan.co.uk/stuff/iTunes.php?chart=FI
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Olivat Didierin ohjelmassa Radio Helsingissä mainostamassa uutta levyään. Sanaset puhuttiin myös UMK:sta, mukavat muistot heille jäi, siis puhun laulajasta ja jostakin toisesta, jonka nimeä en muista. Pikkuista narinaa kuulin Kiurelin suusta, kun sanoi, että jotkut toiset kilpailijat saivat enemmän julkista näkyvyyttä kuin toiset. Kurikan poppoosta sanoi, että voittonsa ovat ansainneet.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Shava – Ostarilla

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Lukittu