UMK 2016: yleiskeskustelu
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
Tänä vuonna on Uuden musiikin kilpailussa kyllä parempi taso kuin koskaan aikaisemmin. Ja on todella hyvä, että UMK:n formaatti tälle vuodelle on säilynyt jokseenkin samana kuin viime vuonna oli (esimerkiksi, mukana on 18 kilpailijaa). Vielä kun taso olisi tasaisempi. Kenties 2017 UMK:n taso olisi tasaisempi, sillä ainakin nyt kolme huonointa on sen tasoisia biisejä, että ainakin minun mielestäni niiden tilalle olisi aivan helposti voinut valita parempaa musiikkia.
Paremman maailman puolesta.
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
deleted
Viimeksi muokannut Jonttu, 28 Tammi 2016, 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
-deleted- tää wiwi-juttu olikin täällä jo
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
Krista ja Roope YleX:n aamussa huomenna vieraina kello 9.
-
- Baaritiskill
- Viestit: 713
- Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
wiwi-jutussa löysin paljon omaa mielipidettä, ainakin aluksi ekan kuuleman jälkeen valikoima tuntui todella kehnolta, eli ei mitään mielenkiintoista tällä kertaaa. Mutta sittten nämä ärsyttävät Saara ja Saari alkoivat nousta, ärsyttävässä on aina ainakin jotain, mutta massa vaan vajoaa.
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
Onkohan tämän vuoden UMK-biiseistä yksikään sellainen, että kun kyseinen laulu on ollut Suomen edustuskappale tämän vuoden Euroviisuissa, sitä soitettaisiin radiossa vielä (esimerkiksi) 29 vuoden kuluttua? Ja jos on, niin montakohan sellaista laulua Uuden musiikin kilpailussa on tänä vuonna mukana? Mietin kyseistä asiaa, kun radiossa soi Antti Tuiskun versio Vicky Rostin euroviisusta "Sata salamaa".
Paremman maailman puolesta.
- TomppaJr
- Koordinaattori
- Viestit: 37186
- Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
^ Varmaan joku Eini. Mutta tuo on kieltämättä hyvä pointti. Ei näistä oikein mikään vaikuta miltään ikisuosikilta.
And when I cry I cry for both of us.
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
Onkohan mikään Lordin jälkeinen edustussävelmä moinen? Olisiko Työlki ellää tyyliltään riittävän ajaton? Tai Aina mun pitää?Viisufani kirjoitti:Onkohan tämän vuoden UMK-biiseistä yksikään sellainen, että kun kyseinen laulu on ollut Suomen edustuskappale tämän vuoden Euroviisuissa, sitä soitettaisiin radiossa vielä (esimerkiksi) 29 vuoden kuluttua?
-
- Kanta-asiakas
- Viestit: 1337
- Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
ja tämä Oi aikoja!! Nämä nykyiset jotenkin hukkuvat massaan, mutta toivotaan, että joskus kajahtaa suomesta vielä kaikkien aikojen ikivihreä euroviisu.
https://youtu.be/trHroX_U6jY
https://youtu.be/trHroX_U6jY
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
Ossi Runne näitä katsellessa aika kultaa muistot.
60 ja 70 -luvuilla tv:n kevyen musiikin tarjonta taisi olla hyvinkin suppeaa ja olisiko osin siitä johtuvaa kuinka hyvin nämä vanhat ovat painuneet kansan syvään muistiin sukupolvelta toiselle.
60 ja 70 -luvuilla tv:n kevyen musiikin tarjonta taisi olla hyvinkin suppeaa ja olisiko osin siitä johtuvaa kuinka hyvin nämä vanhat ovat painuneet kansan syvään muistiin sukupolvelta toiselle.
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
Niin, enkä itse kyllä muista kuulleeni näitä 1969 tai 1972 viisuja radiosta tms, vaikka ne ehkä paremmin muistetaankin...lilja kirjoitti:60 ja 70 -luvuilla tv:n kevyen musiikin tarjonta taisi olla hyvinkin suppeaa ja olisiko osin siitä johtuvaa kuinka hyvin nämä vanhat ovat painuneet kansan syvään muistiin sukupolvelta toiselle.
Mutta viimeisen 25 vuoden ajalta ei taida tosiaan olla yhtään "ikivihreäksi" noussutta edustuskappaletta?
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
Saatan kuulostaa sentimentaaliselta vanhalta huuhkajalta, mutta kun katson näitä vanhoja esityksiä, kuten nyt tuota Jarkon ja Lauran esitystä, niin kyyneleet melkein kihoaa silmiin.
Hienoin hetki minusta oli aina se, kun Ossi Runne tuli lavalle ja kumarsi yleisölle. Euroviisujen Suomen kapellimestarina toimiminen oli hänelle selvästi kunniatehtävä.
Euroviisuissa oli ennen juhlavuutta, mitä nykyään ei samassa määrin ole, mutta kyllähän niissä edelleenkin tietty hohto on.
Hienoin hetki minusta oli aina se, kun Ossi Runne tuli lavalle ja kumarsi yleisölle. Euroviisujen Suomen kapellimestarina toimiminen oli hänelle selvästi kunniatehtävä.
Euroviisuissa oli ennen juhlavuutta, mitä nykyään ei samassa määrin ole, mutta kyllähän niissä edelleenkin tietty hohto on.
- Koirankuonolainen
- Kanta-asiakas
- Viestit: 4179
- Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
Näinhän se on. Radiossa oli tuohon aikaan kaksi kanavaa ja kevyen musiikin soittoaika hyvin vähäinen. Toki tämä myös ruokki yritteliäisyyttä ja sai löytämään Radio Luxemburgin ja muut, joita sitten kuunneltiin yömyöhälle matkaradiosta mahdollisimman hiljaisella, etteivät vanhemmat huomanneet. Euroviisut oli iso juttu ja koulussa välitunneilla jopa arvuuteltiin, minkä maiden edustuskappaleet levytetään suomeksi ja kuka on esittäjä. Ah niitä aikoja.lilja kirjoitti:Ossi Runne näitä katsellessa aika kultaa muistot.
60 ja 70 -luvuilla tv:n kevyen musiikin tarjonta taisi olla hyvinkin suppeaa ja olisiko osin siitä johtuvaa kuinka hyvin nämä vanhat ovat painuneet kansan syvään muistiin sukupolvelta toiselle.
Suomen 60- ja 70-luvun edustuskappaleita soitetaan edelleen radiossa silloin tällöin ja aina tuntee samanlaista löytämisen iloa, kun on onnistunut osumaan oikealle kanavalle oikeaan aikaan.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
Noita aikoja itsekin eläneenä uskon tähän teoriaan. Se ja yleinen kielitaidottomuus selittää myös sen, miksi niin mielellään tehtiin ulkomaisista viisumenestyjistä kotimaisia covereita.lilja kirjoitti:60 ja 70 -luvuilla tv:n kevyen musiikin tarjonta taisi olla hyvinkin suppeaa ja olisiko osin siitä johtuvaa kuinka hyvin nämä vanhat ovat painuneet kansan syvään muistiin sukupolvelta toiselle.
Rise, angel, shine, love!
- TomppaJr
- Koordinaattori
- Viestit: 37186
- Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
No niin. Varautukaa järkyttymään. Esikuuntelimme eilen neljän ystäväni kanssa kaikki UMK-kappaleet, ja tässä hieman kaikenkarvaisia tilastoja urakastamme. Tilastojen jälkeen muutamia kommentteja kappaleista, jos niistä nyt jotain sanottavaa heräsi.
Jotkut pisteytykset ovat vähän epäloogisia ja ristiriidassa keskenään, mutta tämä ei ole minun vikani. Noudatin vain käsiini saamiani papereita.
Jokaisessa tilastossa järjestys on seuraava (ystäviltäni etunimien alkukirjaimet, kahdelta S:llä alkavalta myös sukunimen alkukirjain):
sija. kappale - minä - SM - E - K - SK = yhteensä
Ensin semikohtaiset tulokset sijoituksineen (eli 1., 2., 3., jne.):
semi 1:
1. ClemSO - Thief - 2. - 1. - 3. - 2. - 1. = 9
2. Pää-Äijät - Shamppanjataivas - 1. - 3. - 1. - 3. - 3. = 11
3. Stella Christine - Ain't Got Time for Boys - 5. - 2. - 2. - 1. - 2. = 11
----------
4. Eini - Draamaa - 3. - 5. - 6. - 4. - 6. = 24
5. Mikko Herranen - Evil Tone - 6. - 4. - 4. - 6. - 4. = 24
6. Saara Aalto - No Fear - 4. - 6. - 5. - 5. - 5. = 25
semi 2:
1. Mikael Saari - On It Goes - 2. - 1. - 1. - 5. - 1. = 10
2. Cristal Snow - Love Is Blind - 5. - 2. - 2. - 1. - 2. = 12
3. Annica Milán & Kimmo Blom - Good Enough - 3. - 3. - 3. - 3. - 3. = 15
----------
4. Attention 2 - Ready for the Show - 4. - 4. - 6. - 2. - 4. = 20
5. Rafaela Truda - Rise Up - 1. - 5. - 5. - 6. - 5. = 22
6. Ylona - Blazing Fire - 6. - 6. - 4. - 4. - 6. = 26
semi 3:
1. Lieminen - Pehmeiden arvojen vaalijat - 4. - 1. - 2. - 2. - 1. = 10
2. Gušani Brothers - Poom Poom - 2. - 2. - 6. - 1. - 3. = 14
3. Pietarin Spektaakkeli - Liian kuuma - 3. - 5. - 1. - 3. - 4. = 16
---------
4. Sandhja - Sing It Away - 5. - 3. - 3. - 4. - 2. = 17
5. Barbe-Q-Barbies - Let Me Out - 1. - 6. - 4. - 5. - 6. = 22
6. Tuuli Okkonen - Don't Wake Me Up - 6. - 4. - 5. - 6. - 5. = 26
Sitten tähtikeskiarvot ystäviltäni. Suljen itseni tästä ulos, koska neloseni ja vitoseni vääristäisivät kuvaa epämiellyttävästi. Järjestys siis SM - E - K - SK.
Lieminen - Pehmeiden arvojen vaalijat - 4 - 3 - 2 - 4 = 13
Mikael Saari - On It Goes - 3 - 4½ - 1 - 4+ = 13-
ClemSO - Thief - 4- - 3- - 2 - 4- = 12+
4. Stella Christine - Ain't Got Time for Boys - 3 - 3 - 3 - 3+ = 12+
5. Cristal Snow - Love Is Blind - 2½ - 4 - 1 - 3 = 10½
6. Pää-Äijät - Shamppanjataivas - 2 - 4 - 1 - 3 = 10
7. Sandhja - Sing It Away - 2 - 3 - 2 - 3 = 10
8. Gušani Brothers - Poom Poom - 2½ - 2 - 2 - 2½ = 9
9. Annica Milán & Kimmo Blom - Good Enough - 1½ - 3- - 2 - 2- = 8+
10. Mikko Herranen - Evil Tone - 1½ - 2½ - 1 - 2+ = 7
11. Pietarin Spektaakkeli - Liian kuuma - 1 - 3+ - ½ - 2 = 7-
12. Saara Aalto - No Fear - 1 - 2 - 2 - 1½ = 6½
13. Tuuli Okkonen - Don't Wake Me Up - 1 - 2½ - 1 - 2- = 6+
14. Barbe-Q-Barbies - Let Me Out - ½ - 3- - 1 - 1½ = 6-
15. Attention 2 - Ready for the Show - 1½ - 2 - 1 - 1+ = 6-
16. Eini - Draamaa - 1½ - 2 - 1 - 1 = 5½
17. Rafaela Truda - Rise Up - ½ - 2 - ½ - 1 = 4
18. Ylona - Blazing Fire - ½ - 2 - ½ - ½ = 3½
Ja loppuun vielä viisupistein top-kympit.
Mikael Saari - On It Goes - 8 - 6 - 12 - 0 - 12 = 38
Lieminen - Pehmeiden arvojen vaalijat - 2 - 12 - 4 - 8 - 10 = 36
ClemSO - Thief - 6 - 10 - 2 - 10 - 8 = 36
4. Stella Christine - Ain't Got Time for Boys - 0 - 8 - 8 - 12 - 7 = 35
5. Cristal Snow - Love Is Blind - 0 - 5 - 10 - 6 - 5 = 26
6. Gušani Brothers - Poom Poom - 5 - 7 - 3 - 7 - 4 = 26
7. Pää-Äijät - Shamppanjataivas - 10 - 4 - 7 - 4 - 6 = 21
8. Rafaela Truda - Rise Up - 12 - 0 - 0 - 0 - 0 = 12
9. Annica Milán & Kimmo Blom - Good Enough - 1 - 3 - 6 - 0 - 0 = 10
10. Barbe-Q-Barbies - Let Me Out - 7 - 0 - 0 - 1 - 0 = 8
11. Tuuli Okkonen - Don't Wake Me Up - 0 - 1 - 5 - 0 - 1 = 7
12. Sandhja - Sing It Away - 0 - 2 - 0 - 2 - 3 = 7
13. Attention 2 - Ready for the Show - 0 - 0 - 0 - 5 - 0 = 5
14. Eini - Draamaa - 4 - 0 - 0 - 0 - 0 = 4
15. Pietarin Spektaakkeli - Liian kuuma - 3 - 0 - 0 - 0 - 0 = 3
15. Saara Aalto - No Fear - 0 - 0 - 0 - 3 - 0 = 3
17. Mikko Herranen - Evil Tone - 0 - 0 - 0 - 0 - 2 = 2
18. Ylona - Blazing Fire - 0 - 0 - 1 - 0 - 0 = 1
Ja sitten satunnaisia kommentteja, joita muistan:
Saara Aaltoa haukuttiin erittäin paljon. Ellei hänen biisinsä olisi ollut ensimmäinen kappale, jonka kuuntelimme, olisivat tähtiarvosanat varmaan olleet vieläkin alhaisemmat. Ihmiset järkyttyivät kuullessaan, että No Fear on muka joku ennakkosuosikki. Ei valkoinen tyttö kuulemma osaa katu-uskottavasti esittää tuollaista etnistä musiikkia.
Stella Christinen suosio oli minulle suurin yllätys. Kappaletta pidettiin kivana fiilistelynä ja kaikin puolin onnistuneena, vaikka kertosäe kuulemma ei ihan toiminutkaan.
Eini oli pa*kaa.
ClemSOn suosiosta en sen sijaan yllättynyt. Ainakin yksi vannoi ottavansa tämän ihan tehosoittoon, oli kuulemma niin hyvä ja positiivisella tavalla erikoinen kappale. Parempi kuultuna kuin nähtynä, koska artisti ei ole kovin karismaattinen.
Pää-Äijistä tykättiin, vaikka kappale ei ollutkaan yhtä hyvä, mitä Pääpäivä. (Tästä eri mieltä, vaikka Pikkujouluissa onkin mielestäni parempi.)
Attention 2:ta verrattiin Tuuliin, eikä mitenkään kovin positiivisesti.
Cristalista kaikki pitivät. Olivat yllättyneitä siitä, että hän oli lähtenyt mukaan tällaisella kappaleella. Eräs jopa muisti Cristalin olleen mukana 2008. Toinen ei sen sijaan edes tiennyt, että Cristal osaa laulaa. "Eikö se muka olekin tullut julkisuuteen vain siksi, koska se soittaa suutaan?"
Annica & Kimmo herättivät liian kauniita mielikuvia. Musiikkivideo oli kuulemma varastettu Eminemiltä ja biisi kuulosti High School Musicalin lopetuskappaleelta. Tätä myös haukuttiin aivan liian euroviisuksi.
Rafaelan kappaleeseen kukaan ei edes keskittynyt, koska se oli "törkeä kopio Ariana Grandesta". Mokomatkin "uskomme kaiken, mitä Ilta-Sanomat meille kertoo"-ihmiset. Loukkaannuin syvästi, kun puntariykköstäni näin haukuttiin.
Ylona tuotti myötähäpeää.
Mikael Saari herätti ristiriitaisia tunteita. Kappale ei kuulemma auennut kovin hyvin ensimmäisellä kuuntelulla, mutta yleisön pyynnöstä kuuntelimme tämän vielä toiseen kertaan, minkä jälkeen tämä nousi parin ykkössuosikiksi. Olen iloinen, että tämä menestyi raadissamme.
Lieminen. Kaikki sitten rakastuivat siihen. "Tää on niin Stig!!" Toinen hämmentävä suosikki Stellan lisäksi, jota en olisi osannut odottaa. Tämäkin pääsi ainakin yhdellä tehokuunteluun.
Gušanin veljeksistä tykättiin ihan semisti, vaikka kappale loppua kohden kävikin todella puuduttavaksi.
Barbe-Q-Barbiesin biisi oli ainoa, johon ihmiset eivät jaksaneet keskittyä sitten yhtään. Keskustelu meni johonkin drag queeneihin, koska yhtyeen nimi kuulosti siltä, että he olisivat olleet drag-artisteja. Sekin on reaktio, että mielenkiinto ei säily. Ensimmäisen kuuntelun jälkeen olin ihan valmis lähettämään tämän edustamaan, mutta se, että tavikset lyttäsivät tämän näin pahasti, sai ajattelemaan asiaa uudestaan. Onko tämä sittenkin liian harmaa?
Liian kuuma ei ainakaan ollut liian harmaa. "Vi**u, tästä olisi voinut tulla jotakin", oli kommentti sillä hetkellä, kun intro oli mennyt ja laulu alkoi.
Sandhjan musavideossa esiintyi hevonen.
-----
Ystäväni toivoivat, että ihmiset kommentoisivat tuloksiamme, jotta saisin kertoa ne heille sitten. Antakaahan tulla sitten kommenttia!
Jotkut pisteytykset ovat vähän epäloogisia ja ristiriidassa keskenään, mutta tämä ei ole minun vikani. Noudatin vain käsiini saamiani papereita.
Jokaisessa tilastossa järjestys on seuraava (ystäviltäni etunimien alkukirjaimet, kahdelta S:llä alkavalta myös sukunimen alkukirjain):
sija. kappale - minä - SM - E - K - SK = yhteensä
Ensin semikohtaiset tulokset sijoituksineen (eli 1., 2., 3., jne.):
semi 1:
1. ClemSO - Thief - 2. - 1. - 3. - 2. - 1. = 9
2. Pää-Äijät - Shamppanjataivas - 1. - 3. - 1. - 3. - 3. = 11
3. Stella Christine - Ain't Got Time for Boys - 5. - 2. - 2. - 1. - 2. = 11
----------
4. Eini - Draamaa - 3. - 5. - 6. - 4. - 6. = 24
5. Mikko Herranen - Evil Tone - 6. - 4. - 4. - 6. - 4. = 24
6. Saara Aalto - No Fear - 4. - 6. - 5. - 5. - 5. = 25
semi 2:
1. Mikael Saari - On It Goes - 2. - 1. - 1. - 5. - 1. = 10
2. Cristal Snow - Love Is Blind - 5. - 2. - 2. - 1. - 2. = 12
3. Annica Milán & Kimmo Blom - Good Enough - 3. - 3. - 3. - 3. - 3. = 15
----------
4. Attention 2 - Ready for the Show - 4. - 4. - 6. - 2. - 4. = 20
5. Rafaela Truda - Rise Up - 1. - 5. - 5. - 6. - 5. = 22
6. Ylona - Blazing Fire - 6. - 6. - 4. - 4. - 6. = 26
semi 3:
1. Lieminen - Pehmeiden arvojen vaalijat - 4. - 1. - 2. - 2. - 1. = 10
2. Gušani Brothers - Poom Poom - 2. - 2. - 6. - 1. - 3. = 14
3. Pietarin Spektaakkeli - Liian kuuma - 3. - 5. - 1. - 3. - 4. = 16
---------
4. Sandhja - Sing It Away - 5. - 3. - 3. - 4. - 2. = 17
5. Barbe-Q-Barbies - Let Me Out - 1. - 6. - 4. - 5. - 6. = 22
6. Tuuli Okkonen - Don't Wake Me Up - 6. - 4. - 5. - 6. - 5. = 26
Sitten tähtikeskiarvot ystäviltäni. Suljen itseni tästä ulos, koska neloseni ja vitoseni vääristäisivät kuvaa epämiellyttävästi. Järjestys siis SM - E - K - SK.
Lieminen - Pehmeiden arvojen vaalijat - 4 - 3 - 2 - 4 = 13
Mikael Saari - On It Goes - 3 - 4½ - 1 - 4+ = 13-
ClemSO - Thief - 4- - 3- - 2 - 4- = 12+
4. Stella Christine - Ain't Got Time for Boys - 3 - 3 - 3 - 3+ = 12+
5. Cristal Snow - Love Is Blind - 2½ - 4 - 1 - 3 = 10½
6. Pää-Äijät - Shamppanjataivas - 2 - 4 - 1 - 3 = 10
7. Sandhja - Sing It Away - 2 - 3 - 2 - 3 = 10
8. Gušani Brothers - Poom Poom - 2½ - 2 - 2 - 2½ = 9
9. Annica Milán & Kimmo Blom - Good Enough - 1½ - 3- - 2 - 2- = 8+
10. Mikko Herranen - Evil Tone - 1½ - 2½ - 1 - 2+ = 7
11. Pietarin Spektaakkeli - Liian kuuma - 1 - 3+ - ½ - 2 = 7-
12. Saara Aalto - No Fear - 1 - 2 - 2 - 1½ = 6½
13. Tuuli Okkonen - Don't Wake Me Up - 1 - 2½ - 1 - 2- = 6+
14. Barbe-Q-Barbies - Let Me Out - ½ - 3- - 1 - 1½ = 6-
15. Attention 2 - Ready for the Show - 1½ - 2 - 1 - 1+ = 6-
16. Eini - Draamaa - 1½ - 2 - 1 - 1 = 5½
17. Rafaela Truda - Rise Up - ½ - 2 - ½ - 1 = 4
18. Ylona - Blazing Fire - ½ - 2 - ½ - ½ = 3½
Ja loppuun vielä viisupistein top-kympit.
Mikael Saari - On It Goes - 8 - 6 - 12 - 0 - 12 = 38
Lieminen - Pehmeiden arvojen vaalijat - 2 - 12 - 4 - 8 - 10 = 36
ClemSO - Thief - 6 - 10 - 2 - 10 - 8 = 36
4. Stella Christine - Ain't Got Time for Boys - 0 - 8 - 8 - 12 - 7 = 35
5. Cristal Snow - Love Is Blind - 0 - 5 - 10 - 6 - 5 = 26
6. Gušani Brothers - Poom Poom - 5 - 7 - 3 - 7 - 4 = 26
7. Pää-Äijät - Shamppanjataivas - 10 - 4 - 7 - 4 - 6 = 21
8. Rafaela Truda - Rise Up - 12 - 0 - 0 - 0 - 0 = 12
9. Annica Milán & Kimmo Blom - Good Enough - 1 - 3 - 6 - 0 - 0 = 10
10. Barbe-Q-Barbies - Let Me Out - 7 - 0 - 0 - 1 - 0 = 8
11. Tuuli Okkonen - Don't Wake Me Up - 0 - 1 - 5 - 0 - 1 = 7
12. Sandhja - Sing It Away - 0 - 2 - 0 - 2 - 3 = 7
13. Attention 2 - Ready for the Show - 0 - 0 - 0 - 5 - 0 = 5
14. Eini - Draamaa - 4 - 0 - 0 - 0 - 0 = 4
15. Pietarin Spektaakkeli - Liian kuuma - 3 - 0 - 0 - 0 - 0 = 3
15. Saara Aalto - No Fear - 0 - 0 - 0 - 3 - 0 = 3
17. Mikko Herranen - Evil Tone - 0 - 0 - 0 - 0 - 2 = 2
18. Ylona - Blazing Fire - 0 - 0 - 1 - 0 - 0 = 1
Ja sitten satunnaisia kommentteja, joita muistan:
Saara Aaltoa haukuttiin erittäin paljon. Ellei hänen biisinsä olisi ollut ensimmäinen kappale, jonka kuuntelimme, olisivat tähtiarvosanat varmaan olleet vieläkin alhaisemmat. Ihmiset järkyttyivät kuullessaan, että No Fear on muka joku ennakkosuosikki. Ei valkoinen tyttö kuulemma osaa katu-uskottavasti esittää tuollaista etnistä musiikkia.
Stella Christinen suosio oli minulle suurin yllätys. Kappaletta pidettiin kivana fiilistelynä ja kaikin puolin onnistuneena, vaikka kertosäe kuulemma ei ihan toiminutkaan.
Eini oli pa*kaa.
ClemSOn suosiosta en sen sijaan yllättynyt. Ainakin yksi vannoi ottavansa tämän ihan tehosoittoon, oli kuulemma niin hyvä ja positiivisella tavalla erikoinen kappale. Parempi kuultuna kuin nähtynä, koska artisti ei ole kovin karismaattinen.
Pää-Äijistä tykättiin, vaikka kappale ei ollutkaan yhtä hyvä, mitä Pääpäivä. (Tästä eri mieltä, vaikka Pikkujouluissa onkin mielestäni parempi.)
Attention 2:ta verrattiin Tuuliin, eikä mitenkään kovin positiivisesti.
Cristalista kaikki pitivät. Olivat yllättyneitä siitä, että hän oli lähtenyt mukaan tällaisella kappaleella. Eräs jopa muisti Cristalin olleen mukana 2008. Toinen ei sen sijaan edes tiennyt, että Cristal osaa laulaa. "Eikö se muka olekin tullut julkisuuteen vain siksi, koska se soittaa suutaan?"
Annica & Kimmo herättivät liian kauniita mielikuvia. Musiikkivideo oli kuulemma varastettu Eminemiltä ja biisi kuulosti High School Musicalin lopetuskappaleelta. Tätä myös haukuttiin aivan liian euroviisuksi.
Rafaelan kappaleeseen kukaan ei edes keskittynyt, koska se oli "törkeä kopio Ariana Grandesta". Mokomatkin "uskomme kaiken, mitä Ilta-Sanomat meille kertoo"-ihmiset. Loukkaannuin syvästi, kun puntariykköstäni näin haukuttiin.
Ylona tuotti myötähäpeää.
Mikael Saari herätti ristiriitaisia tunteita. Kappale ei kuulemma auennut kovin hyvin ensimmäisellä kuuntelulla, mutta yleisön pyynnöstä kuuntelimme tämän vielä toiseen kertaan, minkä jälkeen tämä nousi parin ykkössuosikiksi. Olen iloinen, että tämä menestyi raadissamme.
Lieminen. Kaikki sitten rakastuivat siihen. "Tää on niin Stig!!" Toinen hämmentävä suosikki Stellan lisäksi, jota en olisi osannut odottaa. Tämäkin pääsi ainakin yhdellä tehokuunteluun.
Gušanin veljeksistä tykättiin ihan semisti, vaikka kappale loppua kohden kävikin todella puuduttavaksi.
Barbe-Q-Barbiesin biisi oli ainoa, johon ihmiset eivät jaksaneet keskittyä sitten yhtään. Keskustelu meni johonkin drag queeneihin, koska yhtyeen nimi kuulosti siltä, että he olisivat olleet drag-artisteja. Sekin on reaktio, että mielenkiinto ei säily. Ensimmäisen kuuntelun jälkeen olin ihan valmis lähettämään tämän edustamaan, mutta se, että tavikset lyttäsivät tämän näin pahasti, sai ajattelemaan asiaa uudestaan. Onko tämä sittenkin liian harmaa?
Liian kuuma ei ainakaan ollut liian harmaa. "Vi**u, tästä olisi voinut tulla jotakin", oli kommentti sillä hetkellä, kun intro oli mennyt ja laulu alkoi.
Sandhjan musavideossa esiintyi hevonen.
-----
Ystäväni toivoivat, että ihmiset kommentoisivat tuloksiamme, jotta saisin kertoa ne heille sitten. Antakaahan tulla sitten kommenttia!
And when I cry I cry for both of us.
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
Veikkaan, että neljä ystävääsi eivät kuitenkaan ole kovin edustava otos ryhmästä "tavikset". Oliko mukana esim. ensimmäistäkään viisikymppistä ikänsä rockia kuunnellutta setää tai tätiä? Musiikkimaku menee jonkin verran myös sukupolvittain, ja rock on vähän sellainen vanhemman polven juttu. Ja meitähän tavisyleisössä vielä piisaa! (Muistan, kuinka Marttaliiton keskustelupalstalla aikoinaan oltiin innoissaan, kun Lordi saatiin edustajaksi, ja seuraavana vuonna seitsenkymppinen äitini piti kovasti Lovexista.)TomppaJr kirjoitti:Ensimmäisen kuuntelun jälkeen olin ihan valmis lähettämään tämän edustamaan, mutta se, että tavikset lyttäsivät tämän näin pahasti, sai ajattelemaan asiaa uudestaan. Onko tämä sittenkin liian harmaa?
Rise, angel, shine, love!
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
Lieminen tosiaan voisi olla yllättäjiä. Stigin lisäksi tulee mieleen Jukka Poika, mut sitä en aivan ynmärrä miksi tätä äänestettäisiin euroviisuedustajaksemme Kai se on kaikille ilmiselvää ettei tämä biisi innosta ulkomaista porukkaa.TomppaJr kirjoitti: Lieminen. Kaikki sitten rakastuivat siihen. "Tää on niin Stig!!" Toinen hämmentävä suosikki Stellan lisäksi, jota en olisi osannut odottaa. Tämäkin pääsi ainakin yhdellä tehokuunteluun.
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
En oikeastaan ole yllättynyt tuosta Tomppajr:n esikuunteluraadin tuloksesta. Mielestäni esim. ClemSo on jäänyt ihan liian vähälle huomiolle. Mikaelin suosio ei myöskään yllätä. Toinen vähälle huomiolle jäänyt on Lieminen, jolla niinikään hyvä kappale. Ehkä hieman yllätyin Saaran epäsuosiosta, mutta onhan Saaran kappale/esitys herättänyt täysin vastakkaisia mielipiteitä kuppilassakin.
Saa nähdä ketkä lopulta siellä finaalissa esiintyy. Kyllä liveä odotan mielenkiinnolla. Se saattaa laittaa ennakkosuosikit uuteen järjestykseen.
Saa nähdä ketkä lopulta siellä finaalissa esiintyy. Kyllä liveä odotan mielenkiinnolla. Se saattaa laittaa ennakkosuosikit uuteen järjestykseen.
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
Tuota on kyllä jotenkin mahdoton käsittää - kun itse oli nuori niin se oli kaikkea muuta kuin "vanhemman polven juttu", päinvastoin kapinaa vanhempaa polvea vastaan, ja oli ollut sitä ennenkin monta vuosikymmentä, koko olemassaolonsa ajan... Missäköhän välissä se on "vanhemman polven jutuksi" muuttunutRousku kirjoitti:Veikkaan, että neljä ystävääsi eivät kuitenkaan ole kovin edustava otos ryhmästä "tavikset". Oliko mukana esim. ensimmäistäkään viisikymppistä ikänsä rockia kuunnellutta setää tai tätiä? Musiikkimaku menee jonkin verran myös sukupolvittain, ja rock on vähän sellainen vanhemman polven juttu.
- Koirankuonolainen
- Kanta-asiakas
- Viestit: 4179
- Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
Varmaan siinä vaiheessa kun nuorista kapinallisista on varttunut viisikymppisiä, jotka eivät ole osanneet siirtyä harrastamaan virsiä ja suomi-iskelmää?rosetta kirjoitti:Tuota on kyllä jotenkin mahdoton käsittää - kun itse oli nuori niin se oli kaikkea muuta kuin "vanhemman polven juttu", päinvastoin kapinaa vanhempaa polvea vastaan, ja oli ollut sitä ennenkin monta vuosikymmentä, koko olemassaolonsa ajan... Missäköhän välissä se on "vanhemman polven jutuksi" muuttunutRousku kirjoitti:Veikkaan, että neljä ystävääsi eivät kuitenkaan ole kovin edustava otos ryhmästä "tavikset". Oliko mukana esim. ensimmäistäkään viisikymppistä ikänsä rockia kuunnellutta setää tai tätiä? Musiikkimaku menee jonkin verran myös sukupolvittain, ja rock on vähän sellainen vanhemman polven juttu.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
^ Niin, mutta jos ajattelee että ne ensimmäiset nuoret kapinalliset eli 50-luvun nuoret ovat tulleet viisikymppisiksi joskus 70-80-luvulla, niin eihän se silloin vielä todellakaan ollut vanhemman polven juttu... Ja missä välissä rock on lakannut innostamasta uutta, nuorempaa sukupolvea? No, nämä ovat selvästikin aika moniulotteisia juttuja, joihin ei yhtä selvää selitystä löydy
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
Sanoisin että sellaiset 60v:t ovat tällä hetkellä vanhin rockin massasukupolvi. Siis nämä Jaggerin, Bowien, Lou Reedin, Ozzyn, Iommin, Dion ikäpolvi, 1970-luvun nuoret. Suomessa asiaa hämärtää se, että meillä 1960-70-luvuilla rock jäi Länsi-Eurooppaa ja Amerikkaa enemmän marginaaliin kun täällä populaaria oli myös poliittisten laulujen perinne ja maaseudulla iskelmä jyräsi. Mutta nykyisisssä kuuskymppisissä on rockin kuuntelijoita jo paljon, nuoremmissa sitäkin enemmän. Rock on nykyisin 30-40+ .ikäisten musiikkia, aika vähän sitä nuoremmat kuuntelee, tämän näkee hittilistoilta ja festariohjelmistoista selvästi. Eli just niiden 40-50v lapset lakkasivat kuuntelemasta, täytyyhän sitä jotain kapinaa olla, mikä tarkoittaa että vanhempien suosikkimusiikkia ei voi kuunnella.
- rock palannee suosioon kun ysärinouorten lapset tulevat teini-ikään ja parikymppisiksi kuluttajiksi - aika pian siis.
- rock palannee suosioon kun ysärinouorten lapset tulevat teini-ikään ja parikymppisiksi kuluttajiksi - aika pian siis.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
Saara selvästi ykkösenä Ilta-Sanomien äänestyksessä, Eini kakkosena: http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1454120488048.html
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
Saman suuntainen kuin tähänkin asti toi IS:n äänestys ollut. Saara on pikkasen karussa muilta ja sit on tasaista. Eini on tosin noussut siihen kakkoseksi tässä kohtaa muiden prosentti osuudet ovat aika ennallaan
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
Niin, tulee kuitenkin huomioida, että kysymyksenä oli IS:llä "Mikä viisu on videoiden perusteella paras?"Hupzi kirjoitti:Saman suuntainen kuin tähänkin asti toi IS:n äänestys ollut. Saara on pikkasen karussa muilta ja sit on tasaista. Eini on tosin noussut siihen kakkoseksi tässä kohtaa muiden prosentti osuudet ovat aika ennallaan
Sain peruutuspaikan toiseen semiin, mutta meen kyseisenä viikonloppuna vanhemmilleni toiseen suuntaan, joten pitääpä perua sitten tuo Helsinkiin meno
I was in Kyiv 2017
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
Saaralla tuntuu olevan aika paljon "anti-faneja", jotka eivät pidä hänestä persoonan (liian iloinen ja positiivinen? eihän Suomessa moinen sovi!) tai muun seikan takia. Jos pieneen joukkoon eksyy useampi tällainen, niin menestystä ei liene luvassa. Saa nähdä miten käy kun suurempi joukko ihmisiä pääsee äänestämään.Edwina kirjoitti:Ehkä hieman yllätyin Saaran epäsuosiosta, mutta onhan Saaran kappale/esitys herättänyt täysin vastakkaisia mielipiteitä kuppilassakin.
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
Johtuiskohan siitä että ovat 2 nimeä jotka ihmiset ovat tuosta listalta tunnistaneet...Riikka kirjoitti:Saara selvästi ykkösenä Ilta-Sanomien äänestyksessä, Eini kakkosena: http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1454120488048.html
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
Eihän tämä ole totta ollenkaan. Kyllä esim. Katri Helena on Suomen oma katrihelena, koska on niin iloinen. Ja muita esimerkkejä tässä...........................phale kirjoitti: Saaralla tuntuu olevan aika paljon "anti-faneja", jotka eivät pidä hänestä persoonan (liian iloinen ja positiivinen? eihän Suomessa moinen sovi!)
Re: UMK 2016: yleiskeskustelu
Siirsin tämän Suusin ja Mikaelin vertailun ja kaikkien mahdollisuuksia käsittelevän keskustelun Saara Aallon ketjusta yleisketjuun:
E: pointtini alkujaan aiemmin keskustelussa oli, että niin erilaisia ovat Suus ja Mikeal että vertaamisessa ei ole järkeä, nyt päädyin itsekin vertaamaan - näin sitä höpsähtää.
**kuu-kuu kirjoitti:Minä olen kuullut aivan muuta, siis ihmiseltä joka harrastaa oopperaa. Suusin esityksen katseleminen oli täydellistä kidutusta, kun joutui katslemaan naista joka korostaa omaa laulamistaan heiluttelemalla itseään, voivottelemalla naamallaan, tuomalla itseään esiin fyysisesti, kun taas Mikaelin laulamisesta kommentoi mielenkiinnolla, että poika on ilmeisesti opiskellut laulamista. Siis Ronan ja Mikaelin ero, yksi sellainen on, että Rona lauloi omalla voivottelevalla ruumiillaan ja näytellen, kun Mikael lauloi WSBT-biisin kaulallaan, keuhkoillaan,äänihuulillaan, ilman minkäänlaisia teatteritemppuja.ta1ja kirjoitti:MUTTA tämä Mikaelin Suusiin vetaaminen - minä en kuule Mikaelin biisissä Suusia. Suus oli mielenkiintoinen, taiteellinen, taidokas, intensiivinen ja äärimmäinen ja äärimmäisen hyvin laulettu. Minusta Mikael biiseineen jää kaikilla osa-alueilla parhaimmillaankin puolitiehen Suusiin nähden.
En epäile yhtään. Oopperan harrastajissa on taiteellisia patakonservatiiveja, jotka tarkastelevat musiikkia teknisenä käsityötaitona ja vartiotavana traditiona, eivät maailmaa uuusiin asentoihin vinksauttavana taiteena. Joitakin vuosikymmeniä oopperassa istuskelua itsekin nautinnolla harrastanut, siitä käsitys. Olen myös samaa mieltä ja sitä yritin Suusin ja Mikaelin eroista sanoa: Mikaelin biisit ovat totunnaisempia - etenkin tämänkertaisesta saan musikaalimaisia tunnelmia. Ronan ruumiillinen kokonaisvaltaisuus, täysi heittäytyminen tunteeseen, laulaminen koko kropallaan normaalimman esiintymisen sijaan voi olla intensiivisyydessään häiritsevää, myös. Ihan hyvin Mikael laulaa, vaikkei minua täysin kosketa, niin ymmärrän että mies on hyvin söpö (tämä on positiivinen kehu) ja siinä söpöydessä ja Mikaelin musikaalisuudessa on potentiaalia, joka kerää äänestäjiä, valintansa ei olisi ollenkaan väärin.kuu-kuu kirjoitti:Minä olen kuullut aivan muuta, siis ihmiseltä joka harrastaa oopperaa.
E: pointtini alkujaan aiemmin keskustelussa oli, että niin erilaisia ovat Suus ja Mikeal että vertaamisessa ei ole järkeä, nyt päädyin itsekin vertaamaan - näin sitä höpsähtää.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral