UMK 2016: yleiskeskustelu

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Suosikkisi UMK-ehdokkaista (max. 3)?

Saara Aalto – No fear
68
11%
Mikko Herranen – Evil tone
4
1%
Stella Christine – Ain't got time for boys
20
3%
Eini – Draamaa
38
6%
ClemSO – Thief
33
5%
Pää-Äijät – Shamppanjataivas
12
2%
Attention 2 – Ready for the show
6
1%
Cristal Snow – Love is blind
34
5%
Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough
81
13%
Rafaela Truda – Rise up
26
4%
Ylona – Blazing fire
12
2%
Mikael Saari – On it goes
129
21%
Lieminen – Pehmeiden arvojen vaalijat
4
1%
Tuuli Okkonen – Don't wake me up
27
4%
Gušani Brothers – Poom poom
25
4%
Barbe-Q-Barbies – Let me out
38
6%
Pietarin Spektaakkeli – Liian kuuma
9
1%
Sandhja – Sing it away
59
9%
 
Ääniä yhteensä: 625

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Saavuttamaton rakkaus on todella hyvä teema, siihen pystyy jokainen ihminen samaistumaan, joka on joskus sydämensä särkenyt. :joojoo:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^& ^^ Miten niin saavuttamaton rakkaus, kun videossa kuitenkin jo suutelevat ja ovat samassa sängyssä jne.? :raaps: (Jos tässä nyt siis Cristal Snow:n kappaleesta puhutaan...)

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

^ kai sita nyt sankyyn paasee ilman rakkauttakin :heh:

No juu, etsin oikeaa sanamuotoa, siis kuitenkin joku teema on etta rakkaus ei ole aina helppoa, tai itsestaanselvaa jne. Mutta nyt pitaisi siis Cristalin ketjussa taas jatkaa. Mutta sita vaan tarkoitin,ettei artistin todellakaan pitaisi sensuroida omaa juttuaan sen takia, etta joltakin kotona voi menna iltateet vaaraan kurkkuun.
Hello Hi!

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1337
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Melodifestivalenit ovat taas samaan aikaan UMK:n kanssa :lohduton: Andra chansen ja finaali sentään tulevat UMK:n jälkeen. Voisikohan UMK:n ajankohtaa vähän ensi vuonna säätää tai Mf:n :heh:

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Paljonkos meinaatte laitaa rahnaa äänestyksiin? Ajattelin että jokusen kympin vois laittaa kakkosemiin ja finaaliin.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Laitoin viime vuonna Opera Skaalan puolesta 30 euroa likoon ja se ei voittanut, joten kankkulan kaivoon meni ne dollarit, ellei sitten hyväntekeväisyyteen..no, sinne kai ne menikin.
Nyt en vielä tiedä mitä teen. Riippuu taas kerran niistä live-esityksistä.........

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Jonttu kirjoitti:Paljonkos meinaatte laitaa rahnaa äänestyksiin? Ajattelin että jokusen kympin vois laittaa kakkosemiin ja finaaliin.
Muutaman äänen ainakin finaalissa aijon antaa. Semeissä ehkä annan vain ennakkoäänen. Korkeintaan yhden maksullisen äänen semifinaali vaiheessa annan. Mä annan muiden päättää sen ketä kakkos ja kolmos semistä menee jatkoon ainakin maksullisten äänien puitteissa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42822
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Jonttu kirjoitti:Paljonkos meinaatte laitaa rahnaa äänestyksiin? Ajattelin että jokusen kympin vois laittaa kakkosemiin ja finaaliin.
En tiedä, ennen kuin näen livet. Studioversioiden perusteella minulla ei ole mitään suursuosikkia, jota kannattaisin yli muiden, mutta live voi muuttaa tilannetta paljonkin. (Voisi se live muuttaa tilannetta paljon siinäkin tapauksessa, että minulla olisi ennakkosuosikki, sillä joskus suosikkini ovat livenä flopanneet enkä niitä silloin äänestä.) Tuskin kovin monta kymppiä kumminkaan.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8387
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kakkossemissä tulee varmaan annettua muutama ääni useammalle ehdokkaalle. Ykkössemi on mulle täysin yhdentekevä ja kolmannessa olis lähinnä Pietarin Spektaakkeli, jonka finaalipaikkaan en kuitenkaan usko, jolloin voi jäädä äänestämättäkin...

Edit: tämä luonnollisesti olettaen, ettei livessä tapahdu suurempia kommelluksia...
Viimeksi muokannut hra47, 02 Helmi 2016, 15:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42822
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tähän löyhästi liittyen, miten etenkään te, joille menestyminen viisuissa on the Juttu, voitte äänestää etukäteen? Ilman minkäänlaista käsitystä, kuinka kökkö suosikkinne live ehkä on? Viisuissa kun kumminkin kisataan livelaululla eikä millään radiosoitolla.

Se on sitten eri asia, jos ei pidä menestymistä tärkeänä, tai jos homman pointti on löytää mukavaa täytettä soittolistalleen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2140
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Albin »

Jonttu kirjoitti:Paljonkos meinaatte laitaa rahnaa äänestyksiin? Ajattelin että jokusen kympin vois laittaa kakkosemiin ja finaaliin.
Euron jokaiseen lähetykseen ja aina liven jälkeen. 5 euroa menee tähän harrastukseen :vonkaus:

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Rousku kirjoitti:Ilman minkäänlaista käsitystä, kuinka kökkö suosikkinne live ehkä on?
Kyse on vain yhdestä äänestä - ja Stellan livehän oli nähtävissä jo facebookissa.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Rousku kirjoitti:Tähän löyhästi liittyen, miten etenkään te, joille menestyminen viisuissa on the Juttu, voitte äänestää etukäteen? Ilman minkäänlaista käsitystä, kuinka kökkö suosikkinne live ehkä on?
Siinähän se ongelma juuri onkin. Kovin monta ääntä ei uskaltaisi kenellekään antaa, ennen kuin liven näkee. Nyt jos sen yhden äänen antaa suosikilleen ennakkoon joka semissä, niin se ei maata kaada, vaikka menisikin vähän vikaan. Otan sen riskin. Riski ei ole mittakaavaltaan kovin suuri. :heh:
Juu, kyllä mulle on tärkeetä sekin, että menestyttäis.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Sekin on totta että kyse on vain yhdestä äänestä ja sit me äännestämme tässä niin eri tilanteista ja näkökannoista, että meillä on erinlaisia lähtökohtia äänien antamiseen ja äänestämiseen

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Ihan varmuuden vuoksi, tietääkö kukaan koskeeko tuo yle:n sivuilla ennakkoäänestämisen mahdollisuus kaikkia semejä, vaiko vain tätä ensimmäistä? :mitvit: (Tässä 1:ssa ei ole ketään jonka puolesta palavasti tuntisin, mutta seuraavassa on...)

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1245
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

^ Koskee vain tätä ensimmäistä, ja ennakkoäänestys päättyy 4.2.

// Oho, onnistuin nyt kyllä kuulostamaan ihan siltä kuin muissa semeissä ei voisi äänestää ennakkoon ollenkaan. :mrgreen: Olisi pitänyt kirjoittaa että koskee toistaiseksi vain tätä ensimmäistä. Sama käsitys mullakin siis kuin alempana vastanneilla.
Viimeksi muokannut Miss Ludo, 02 Helmi 2016, 18:29. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

rosetta kirjoitti:Ihan varmuuden vuoksi, tietääkö kukaan koskeeko tuo yle:n sivuilla ennakkoäänestämisen mahdollisuus kaikkia semejä, vaiko vain tätä ensimmäistä? :mitvit: (Tässä 1:ssa ei ole ketään jonka puolesta palavasti tuntisin, mutta seuraavassa on...)
Eiköhän se toimi ihan samalla systeemillä kuin tämän ekankin semin äänestäminen eli ens maanantainen klo 12 aukeaa sitten toisen semifinaalin ennakkoäänestys

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Rousku kirjoitti:Tähän löyhästi liittyen, miten etenkään te, joille menestyminen viisuissa on the Juttu, voitte äänestää etukäteen?
En tosiaankaan äänestäisi etukäteen. Näissä karkeloissa on todettu jo monta kertaa, että aina joku yllättää - toiset positiivisesti, toiset negatiivisesti.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30897
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Rousku kirjoitti:Tähän löyhästi liittyen, miten etenkään te, joille menestyminen viisuissa on the Juttu, voitte äänestää etukäteen? Ilman minkäänlaista käsitystä, kuinka kökkö suosikkinne live ehkä on? Viisuissa kun kumminkin kisataan livelaululla eikä millään radiosoitolla.
Kysymystä ei ole kohdistettu minulle, mutta aika harvoin on käynyt niin, ettenkö olisi studioversiosuosikkiani ainakin yhdellä äänellä muistanut. Nyt kun ääni on ilmainen, tietysti sen käytän. Jos ihan kamalasti kaduttaa, saahan ennakkoäänensä kumottua viidellä eurolla, siis lähettämällä yhden maksullisen äänen erän kaikille muille kilpailijoille. :heh:
rosetta kirjoitti:Ihan varmuuden vuoksi, tietääkö kukaan koskeeko tuo yle:n sivuilla ennakkoäänestämisen mahdollisuus kaikkia semejä, vaiko vain tätä ensimmäistä? :mitvit: (Tässä 1:ssa ei ole ketään jonka puolesta palavasti tuntisin, mutta seuraavassa on...)
Jokaisen lähetyksen (myös finaalin) ennakkoäänestys kyseisen viikon maanantaista torstaihin. Äänestyssääntösivulta selviää.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Timoteus kirjoitti: Jokaisen lähetyksen (myös finaalin) ennakkoäänestys kyseisen viikon maanantaista torstaihin. Äänestyssääntösivulta selviää.
Kiitos, eipä tullut mieleen katsoa tuolta :puna:, johtuen ehkä siitäkin kun aiemmin sääntöjen kuvaus tuolla on ollut aika puutteellista, niin en luottanut että kaikkea olisi nytkään kerrottu...

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10957
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Itse laitan yleensä 5-10e äänestykseen, mutta nyt kun itse Saara on karkeloissa mukana saatan uhrata useammankin kympin. Nyt kun olen menossa katsomaan karsintoja livenä olen värvännyt yhden ihmisen äänestämään Saaraa puolestani. Minun kämppikseni on melkein yhtä iso Saara-fani kuin minäkin ja aikoo uhrata saman verran rahaa Saaraan kuin minäkin. Teemme kaiken aina samalla lailla.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Riikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Riikka »

viisufantti kirjoitti:Melodifestivalenit ovat taas samaan aikaan UMK:n kanssa :lohduton: Andra chansen ja finaali sentään tulevat UMK:n jälkeen. Voisikohan UMK:n ajankohtaa vähän ensi vuonna säätää tai Mf:n :heh:
Tää on todella ärsyttävää... MF:n ajankohta tuskin muuttuu, ja se onkin järkevämpi. Miksei UMK voi alkaa klo 20?? Vai onko Ylen tarkoituskin, että menevät päällekkäin? :mitvit: :jupinaa:

Avatar
Riikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Rousku kirjoitti:Tähän löyhästi liittyen, miten etenkään te, joille menestyminen viisuissa on the Juttu, voitte äänestää etukäteen? Ilman minkäänlaista käsitystä, kuinka kökkö suosikkinne live ehkä on? Viisuissa kun kumminkin kisataan livelaululla eikä millään radiosoitolla.
Mun The Juttu on enemmänkin, että viisuihin saataisiin biisi, josta tykkään, menestyi se tai ei. Studioversioiden perusteella mun suosikeiksi valikoituneet ei koskaan ole olleet mitään kammotuksia, vaan jotain keskinkertaisen ja huippuihanan välillä. Äänestämällä haluan ennen kaikkea vaikuttaa siihen, että mikään inhokkini ei tulisi valituksi.

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1582
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Onko muuten havaintoja, onko YleX ottanut mitään ykkössemin kappaleita soittoon? Radio Suomesta olen Einin nyt kertaalleen sekä eilen että tänään bongannut, mutta muita ei (ainakaan vielä) ole ottanut korviin.
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

Juzu24
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 241
Liittynyt: 20 Tammi 2014, 21:54

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Juzu24 »

Pää-Äijät on ainakin huomenna YleX foorumilla vieraana, mutta mitään biisejä ei taida olla vielä soittarilla. Tosin Sandhjan edellinen single soi edelleenkin YleX:llä.

Avatar
Axell
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2401
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 09:55

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Axell »

Shamppanjataivaan olen jo monta kertaa kuullut YleX:ltä. Viimeksi tänä aamuna

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

-Axel- kirjoitti:Shamppanjataivaan olen jo monta kertaa kuullut YleX:ltä. Viimeksi tänä aamuna
Mitä YleX:n juontajat sanoivat kappaleesta?
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Hienoa, jos edes Shamppanjataivas on saanut soittoa. :uujee: Sen mahdollisuudet eivät sittenkään taida olla vielä kuolleet.
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

lilja
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 212
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 21:00

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja lilja »

Mä olen tykästynyt ClemSon biisiin niin et annoin ilmaisäänen ja jos on livenä yhtä hyvä voin antaa 1-2 maksullistakin ääntä. Muissa semeissä mulla ei ole yhtä vahvaa yhtä suosikkia, et luultavasti annan samat 1-2 ääntä vasta liven perusteella. Finaaliäänestys riippuu sit siitä löytyykö joukosta sellasta ykkössuosikkia mulle.

lilja
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 212
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 21:00

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja lilja »

Serduchka kirjoitti:Hienoa, jos edes Shamppanjataivas on saanut soittoa. :uujee: Sen mahdollisuudet eivät sittenkään taida olla vielä kuolleet.
Veikkaan tämän olevan mukana kärkikahinoissa. Eikä radiosoitto ainakaan huononna mahiksia.

Lukittu