UMK 2016: yleiskeskustelu

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Suosikkisi UMK-ehdokkaista (max. 3)?

Saara Aalto – No fear
68
11%
Mikko Herranen – Evil tone
4
1%
Stella Christine – Ain't got time for boys
20
3%
Eini – Draamaa
38
6%
ClemSO – Thief
33
5%
Pää-Äijät – Shamppanjataivas
12
2%
Attention 2 – Ready for the show
6
1%
Cristal Snow – Love is blind
34
5%
Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough
81
13%
Rafaela Truda – Rise up
26
4%
Ylona – Blazing fire
12
2%
Mikael Saari – On it goes
129
21%
Lieminen – Pehmeiden arvojen vaalijat
4
1%
Tuuli Okkonen – Don't wake me up
27
4%
Gušani Brothers – Poom poom
25
4%
Barbe-Q-Barbies – Let me out
38
6%
Pietarin Spektaakkeli – Liian kuuma
9
1%
Sandhja – Sing it away
59
9%
 
Ääniä yhteensä: 625

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Wadde kirjoitti:
Hupzi kirjoitti:Joitain tuntuu myöskin kismittävän näköjään se, että jos sattuu olemaan esim. näistä tän vuoden UMK-kisaajien suuri fani, jota minä en ymmärrä alkuunkaan. Esim itse Saaran kova fani. Senkin vois selittää mulle, että mitäs väärää siin sitten on.
Ei minua fanittaminen kismitä lainkaan. Olet jostain syystä tulkinnut eriävät mielipiteeni niin, että dissaisin sun fanitusta.

Sehän tässä on just tän suomalaisen keskustelukulttuurin ongelma.
Nonii no mikä ongelma siinä sitten on että jos sinä olet minun kanssa eri mieltä Saarasta ja hänen biisistään ja minä taas Mikaelista olen sinun kanssa erimieltä. Eikös tää ole ihan normaalien kahden eriävän näkemyks olemassa olemista.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Wadde kirjoitti:Mutta sitten toisaalta, amerikkalaisille se on täysin ok. Eli on täysin ok mennä seisomaan oman ehdokkaansa nurkkaan ilman, että täytyy pelätä, että nyt loukkaa mielipiteellään toista ihmistä henkilökohtaisesti.
:joojoo: - ja olen kuullut sellaistakin, että epäonnistuminen busineksessa, konkurssi tms ei kiinnity myöskään henkilöön samalla tavalla. Että mokata voi koska seuraavalla kerralla voit onnistua. Se taas liittyy esimerkiksi euroviisuedustamiseen tai edustajaksi pyrkimiseen. Ruotsin MF:n osallistuvat isotkin nimet useasti, meillä on ollut tätä että jos ei ekalla kerralla natsaa niin kortit on katsottu ja leima lyöty ja useasti yrittäminen on säälittävää tyrkkyilyä absoluuttista totuutta vastaan. Kuten vaikka "ikuista" kakkossijaa :heh: .
Albin kirjoitti:Tunnistan itseni ja tykkään Stellasta.
Mutta minä en kyllä tunnista nyt ollenkaan mihin viittaat, siis jos kommentoidessasi minun kommenttiani kommentoit minulle :hali:
Viimeksi muokannut ta1ja, 05 Helmi 2016, 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

viisufantti kirjoitti:Joka tapauksessa toivon kaiklle kisaajille mahdollisimman hyviä live-vetoja, jotta saadaan hyvä kisa ja hyvä edustaja Tukholmaan :tuuletus:
Juuri näin. Kumma on jos joku täällä toivoo jollekin epäonnistumista live-vedossa, koska sen pitäis jokaisen ymmärtää minusta, että tänä vuonna on oikeasti laadukas porukka hakemassa paikkaa Viisuihin ja jos kaikki onnistuu omalle tasolleen 100% live-vedoissaan niin me saadaan väistämättä hyvä ja laadukas edustaja Viisuihin

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3331
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Wadde kirjoitti: Minua on ainakin tämän vuoden UMK:n myötä eräs nimimerkki lähestynyt jo yksärilläkin, että "älä viitsi olla tuollainen vastarannankiiski". Meillä on siis eri mielipide eräästä Suomen tyrkystä.
Tuo on jo täysin naurettavaa toimintaa. :shock:

Olen samaa mieltä sen kanssa, että suomalainen keskustelukulttuuri vaatii parannusta (ongelmat näkyvät myös Kuppilassa, joskaan ne eivät ole sille ainutlaatuisia). Internetin myötä on jotenkin ilmennyt sellainen, että eriävät mielipiteet otetaan loukkauksina - tämä näyttää konsensuskulttuurin kärjistymältä, kun kaikkien keskustelujen tulisi päättyä siihen, että kaikki ovat samaa mieltä. Sitten kun toinen ei taivukaan, niin hirveää loukkausta on se.

Tämä on kyllä jo melko metaa ja aiheesta voisi vääntää vuositolkulla, mutta pitihän sanoa. :heh:
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Tulevien UMK-kisojen taso on korkeampi jos tulee menestystä viisuissa. Jos menestystä tulee menestyksen perään, rupeavat ei-euroviisufanitkin kääntymään viisufaneiksi ja UMK:n taso kasvaa entisestään.
Ja en kyllä menisi kehumaan brittejä ja amerikkalaisia suomalaisten kustannuksella. Kumpienkin kansojen tavalliset tallaajat ovat melko älykääpiöitä ja sivistymättömiä verrattuna suomalaisiin. Joissakin liikekeskusteluissa voivat toisien maitten porukat olleen joskus keskustelevaisempia kuin toisen maan, mutta eiköhän tämä ala olla jo haudan pohjan hiekkaa.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

kuu-kuu kirjoitti:Tulevien UMK-kisojen taso on korkeampi jos tulee menestystä viisuissa. Jos menestystä tulee menestyksen perään, rupeavat ei-euroviisufanitkin kääntymään viisufaneiksi ja UMK:n taso kasvaa entisestään.
Ja en kyllä menisi kehumaan brittejä ja amerikkalaisia suomalaisten kustannuksella. Kumpienkin kansojen tavalliset tallaajat ovat melko älykääpiöitä ja sivistymättömiä verrattuna suomalaisiin. Joissakin liikekeskusteluissa voivat toisien maitten porukat olleen joskus keskustelevaisempia kuin toisen maan, mutta eiköhän tämä ala olla jo haudan pohjan hiekkaa.
Näinhän se on, että jos me saadaan Euroviisuissa menestys niin se korreloituu suoraan myös UMK-kisan suosioon ja media näkyvyyteen ja kansa kiinnostukseen kisasta. Meidän pitäisi osata vain valita joka vuosi se ns. laadukkain kokonaisuus sinne viisuihin niin sitä menestystä vois tulla

Nyt meillä on ainakin ennakkoon monta laadukasta ehdokasta, ehkä isompi määrä hyviä laadukkaita ehdokkaita kuin moneen vuoteen, mutta toki näistäkin voidaan löytää se kaikkein laadukkain ja kun nyt ollaan viisaita ja fiksuja valinnan suhteen niin Viisuista voi tulla oikeasti ihan hyvää menestystä, joka voisi taas edes auttaa UMK-kisan tasoon seuraavina vuosina ja samalla myöskin kansan kiinnostukseen kisaa kohtaan

Kiisa
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 192
Liittynyt: 26 Touko 2012, 16:13

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Kiisa »

Mielenkiintoinen havainto: UMK:N Facebookissa on tänään kysytty seuraajilta, keiden toivotaan menevän huomenna jatkoon. Hyvin suuri osa, yli puolet, on vastannut yhdeksi suosikikseen ClemSon. Tuleekohan yleisöäänissä yllätys huomenna?

Toki otanta on melko pieni, mutta itse en ainakaan ole mieltänyt ClemSoa noin suosituksi. Eikä minulal ole mitään sitä vastaankaan. Olisin enemmän kuin tyytväinen, jos jatkoon menijät olisivatkin vaikka Saara, Eini ja ClemSo. :tapu:

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Kiisa kirjoitti:Mielenkiintoinen havainto: UMK:N Facebookissa on tänään kysytty seuraajilta, keiden toivotaan menevän huomenna jatkoon. Hyvin suuri osa, yli puolet, on vastannut yhdeksi suosikikseen ClemSon. Tuleekohan yleisöäänissä yllätys huomenna?

Toki otanta on melko pieni, mutta itse en ainakaan ole mieltänyt ClemSoa noin suosituksi. Eikä minulal ole mitään sitä vastaankaan. Olisin enemmän kuin tyytväinen, jos jatkoon menijät olisivatkin vaikka Saara, Eini ja ClemSo. :tapu:
En mä nyt sanois et se olis yllätys jos Clemson menis Saaran ja Einin seuraksi tästä semistä jatkoon.

Kiisa
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 192
Liittynyt: 26 Touko 2012, 16:13

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Kiisa »

Hupzi kirjoitti:
En mä nyt sanois et se olis yllätys jos Clemson menis Saaran ja Einin seuraksi tästä semistä jatkoon.
Pelkään niin pahasti Pää-Äijiä ja suomalaisten, etenkin nuorison, junttidiscointoa, että toivon todella sinun olevan oikeassa.

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3331
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Miksi Einin finaalipaikkaa pidetään kirkossa kuulutettuna? Sama pätee periaatteessa kaikkiin, mutten pidä ollenkaan mahdottomana, että perussuomipoppi jätettäisiin rannalle - tämä siis sekä Einin että Pää-äijien kannalta, joskin he edustavat eri tyylilajeja.

Itse toivon Clemson jatkoonpääsyä, enkä vielä olisi julistamassa häntä putoajaksi. Toiseksi paras kappale löytyy Stella Christineltä, mutta häneen en kyllä usko.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Kiisa kirjoitti:
Hupzi kirjoitti:
En mä nyt sanois et se olis yllätys jos Clemson menis Saaran ja Einin seuraksi tästä semistä jatkoon.
Pelkään niin pahasti Pää-Äijiä ja suomalaisten, etenkin nuorison, junttidiscointoa, että toivon todella sinun olevan oikeassa.
Se on varmastikin Pää-Äijät tai Clemso näin mä uskoisin ja mä omalla tavallaan ymmärrän miksi se olis Pää-Äijät ja myöskin miksi se olis Clemso. Clemso olis varmaan se kansainvälisempi tekijä, mutta taas Pää-Äijien toi hauska meno jne. voi kans purra tarpeeksi. Se on vähän komsii komsaa et kumpi, mutta jos multa kysytään niin mä kallistun kyllä sun kannalta valitettavasti Pää-Äijien puolelle.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Siis jos ihan biisejä lähdetään puntaroimaan niin minusta Saara Aalto on tän semin selkee ykkönen silläkin saralla, mutta sit minusta Mikko Herrasein biisi on biisinä toiseksi paras ja sit Eini tai Pää-Äijät menee aika tasoihin mulla. Clemson jutun miks jatkoo tosiaan ymmärrän, mutta mä en päästäis jatkoon ja Stellan biisi on mulle tän semin selkeesti heikoin lenkki.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42852
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Wadde kirjoitti:Mutta nykyaikana eri mieltä oleminen tulkitaan jonkinlaiseksi kiusanteoksi tai henkilökohtaisuuksiin menemisiksi, eikä koske pelkästään kuppilaa.
Juu ei; olen juuri seurannut samansisältöistä keskustelua eräällä toisella foorumilla. Ts. aihe on eri, mutta kiusaamissyytökset lentelevät. (Oma kontribuutioni siellä rajoittui samansisältöiseen viestiin kuin tuo jota kommentoit.) -Nykyaikaisuudesta en tiedä, mutta muistelen että nyyssiaikaan eri mieltä olemista ei olisi kutsuttu kiusanteoksi. Voi tietysti olla, että aika vain kultaa muistot. (No niin olipa OT viesti taas.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2140
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Albin »

Mattan kirjoitti: Toiseksi paras kappale löytyy Stella Christineltä, mutta häneen en kyllä usko.
Harmittaa tämä uskon puute :hali: Minä taidan kuitenkin uskoa yllätykseen euron verran :rakkaus:

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Viisufani kirjoitti:
JuhaUK, muistan kyllä selkeästi, että olen viime vuonna täällä lukenut, että raateja on ohjeistettu äänestämään nimenomaan "potentiaalista radiohittiä". Se ohjeistus myöhemmin vaihdettiin viime keväänä, mutta en tarkalleen jälkimmäistä ohjeistusta muista. Viime keväänä "potentiaalinen radiohitti" -ohjeistusta ei pidetty ollenkaan tällä foorumilla pelkkänä huhuna, joten yllätyn hieman, että kiistät sen vasta nyt.
Tiedan minakin, etta siita on taalla ennen puhuttu, etta noin olisi raateja ohjeistettu. Olen jopa itse saattanut toistaa jotain jossain euroviisujen kaytavilla kuultuja huhupuheita. Mitaan varsinaista todistusaineistoa tuosta ei liene olemassa, muistaakseni EBU ei noita raatien ohjeistuksia ole koskaan ennen julkistanut.

Ihan sen takia vaan asiaan puutuin, etten ole varma kannattaako tuota kasitysta pitaa ylla enaa, kun ainakin nyt varmasti tiedamme, etta sellaisia ohjeita ei ole annettu ainakaan viime vuonna. Ja jos joskus vuosia sitten onkin, ei se enaa vaikuta taman paivan tuomareihin ja aanestyskayttaytymiseen.
Hello Hi!

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 786
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »


Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Kävin katsomassa. Kiva kun olit laittanut perustelut esille. :tapu: Eikä lainkaan hullumpi top3!!!! <3

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Mitä mieltä olette Kristan asuvalinnasta? itselle ei oikein kolahda tämä. :( Mutta on sitä hirveämpiäkin nähty. :heh:

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12022
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja sziget »

Yksi foorumia jakava asia on suhtautuminen kilpailuun. Monet haluavat Suomen menestyvän ja arvioivat edustajaa tuloksen mukaan. Itse en ole näin sinivalkoinen. Jos Suomen viisu ei miellytä, toivon menestystä muille. Toisaalta epämieluisa viisu ärsyttää vähemmän, jos se floppaa. CatCat, Jasmine ja PKN olivat mukavia ja hoitivat työnsä kunnnialla, vaikka heidän viisuilleen en olisi toivonut lisäpisteitä.
Koirankuonolainen kirjoitti:Ei nyt viitsisi enää tätä jauhaa, mutta mikä viime vuoden edustajassa (jolla muuten on nimikin) oli epäaitoa?
Ei mikään. En halunnut kieltää PKN:n aitoutta vaan puolustaa muiden aitoutta. Lisäksi voidaan ajatella, että aitous on yliarvostettua ja pitäisikin puolustaa epäaitoutta. Tämän hoksasi jo Oscar Wilde 1800-luvulla.
ta1ja kirjoitti:Mitä PKN:n tulee, viime vuoden keskusteluissa aitouden vilpitöntä kokemusta yrttivät kannattajat avata, mutta vastustajat tyrmäsivät kategorisesti ne kaikki vääriksi ja epäuskottaviksi. Se pitäminen kuitenkin tiivistyi monella, kuten minulla, aitouden, tai ehkä sitten vilpittömyyden kokemukseen.
Minusta se oli väsyttävä mutta hyödyllinen keskustelu. Eri puolueet saivat ihan hyvin omia ajatuksiaan esille. En luullakseni ole kuuro enkä skippaa kenenkään viestejä niissä ketjuissa, joita seuraan.
Albin kirjoitti:Itsekseni mietin aina kaikenlaista kummaa. Nyt mietin, että ärsyynnynkö toisten vahvoista mielipiteistä ja siksi käyttäydyn päinvastaisesti kuin ärsyttäjä.
Annoin ykkössemin ennakkoääneni Pää-Äijille juuri tästä syystä. En silti kuvittele, että heitä dissattaisiin minun kiusakseni, ja onhan heillä kannatustakin täällä. Eiköhän jokaiselle Pää-Asia ole omien suosikkien tukeminen.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 786
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Nyt selkeesti huomaa, että viisubiisejä Suomessa osataan kyllä tehdä, mutta esitysten tasoa pitäisi petrata. Ehkä tälle puolelle voisi ottaa ulkomaalaista apua vastaan. Voin vain kuvitella kuinka pahalta tuntuu jos on tehnyt loisto biisin ja sitten pakotetaan pistämään joku vauvankakan värinen puku päälle :roll: niinkuin eräälle henkilölle kävi vuonna 2013.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5000
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Ennakkoäänestyksessä ei ole kyllä mitään järkeä. Itse äänestin ennakkoon Saaraa, mutta liven jälkeen se oli viimeinen, jolle olisin antanut ääneni.

Ens viikolla en äänestä ketään ennakkoon. :draamaa:

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Nyt sitten odotukset pakkautuvat ensi viikolle ja joo, en äänestä minäkään ennakkoon. Miksi ostaa ns. sika säkissä.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Meniköhän Saara ennakkoäänillä jatkoon? ??? Kun mainostivat, kuinka oli ollut ylivoimainen ennakkoäänissä. Muutoksia kuitenkin tapahtui, kun Pää-Äijät oli menossa ennakkoäänten jälkeen jatkoon mutta sitten ei mennytkään. Vois luulla, että Pää-Äijät olisi ollut ennakkoäänissä kakkonen?

Jos Saara Aalto on ollut ennakkoäänissä "ylivoimainen", niin onko riittänyt finaaliin, vaikkei olisi sijoittunut puhelinäänissä edes kolmen kärkeen?

Onko nää ennakkoäänet käytössä finaalissakin?

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

50/50 Mitä vitsii?????? :shock:

Vie äänestysintoa kummasti. Kenen mielestä tuo on voinut olla hyvä idea?
Like a monument to all the time we spent

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5000
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Tuo ennakkoäänestysten paljastaminen kesken äänestyksen on muutenkin huono idea.

Tapahtuu se Big Brother-efekti, eli joka on tippumaisillaan, niin sitä äänestetään hulluna ja kolmen parhaan joukossa olevia ei kukaan äänestä, kun kaikki ajattelee että menee jatkoon kuitenkin. Ei näin.

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 713
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Toi 50/50 ei kyllä innosta äänestämään maksullisilla, mitä järkeä maksaa jos puolet menee hukkaan.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13161
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Myös syntymävuoteni 1996 karsinnoissa tapahtui melko samanlainen juttu. Suora lainaus Muistathan-sarjasta siltä vuosikerralta:
Kaikkein kummallisinta oli, kun äänestyksen väliaikatietoja esiteltiin katsojille vaikka kaikkia lauluja ei oltu vielä edes kuultu. Loppujen lopuksi äänestyslinjat tukkeutuivat niin, että tulosta ei saatu selvittyä saman illan aikana.
Viimeksi muokannut MIH96, 06 Helmi 2016, 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
capsLOCK
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1353
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 23:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja capsLOCK »

^^^^ Samaa mieltä. Sinänsä ymmärtäisi, jos kaikki olisivat ns. musiikin ammattilaisia ja arvioisivat biisejä ja esityksiä musiikillisten meriittien perusteella. Kuka laulaa parhaiten, kuka onnistuu tyylilajissaan parhaiten, kellä on omaperäinen ja alkuperäinen sävellys, kellä on kokonaisuudessaan onnistunein paketti?

Nyt jos joku lapsiraati päättää että kyllä se Saara Aalto vaan on niin kiva ja täräyttää täydet pisteet, niin eikö siinä ole käytetty teoreettisesti jo 5% päätäntävallasta? En oikeesti tiedä voiko sen kääntää noin suoraan prosenteiksi, valaiskaa joku. :heh:
Aina mun pitää käydä suihkussa

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja phale »

Wadde kirjoitti:Meniköhän Saara ennakkoäänillä jatkoon? ??? Kun mainostivat, kuinka oli ollut ylivoimainen ennakkoäänissä. Muutoksia kuitenkin tapahtui, kun Pää-Äijät oli menossa ennakkoäänten jälkeen jatkoon mutta sitten ei mennytkään. Vois luulla, että Pää-Äijät olisi ollut ennakkoäänissä kakkonen?

Jos Saara Aalto on ollut ennakkoäänissä "ylivoimainen", niin onko riittänyt finaaliin, vaikkei olisi sijoittunut puhelinäänissä edes kolmen kärkeen?
Toisaalta jos ennakkoäänet eivät olisi olleet käytössä, olisivat monet varmastikin äänestäneet samoin lähetyksen aikanakin. Voisi ainakin olettaa että iso osa ennakkoäänistä tulee ns. "faneilta", jotka kannattavat ehdokastaan joka tapauksessa, joko ennakkoon tai lähetyksen aikana, eivätkä hevin muuta näkemystään. Vain ne, jotka ovat vielä epävarmoja, odottavat esityksiä ja äänestävät vasta lähetyksen aikana.

RiseLikeAPhoenix
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Helmi 2016, 15:37

Re: UMK 2016: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja RiseLikeAPhoenix »

toivo kirjoitti:Tuo ennakkoäänestysten paljastaminen kesken äänestyksen on muutenkin huono idea.

Tapahtuu se Big Brother-efekti, eli joka on tippumaisillaan, niin sitä äänestetään hulluna ja kolmen parhaan joukossa olevia ei kukaan äänestä, kun kaikki ajattelee että menee jatkoon kuitenkin. Ei näin.
Mäkin kyllä nyt kritisoin tuota ennakkoäänten paljastamista ennen äänestyksen päättymistä, koska se voi vaikuttaa äänestystulokseen.

Lukittu