ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Euroviisut 2016 Tukholmassa
Lukittu
Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42727
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Jonttu kirjoitti:Perinteinen ähky tässä vaiheessa sekä myös kysymys: miksi edes seuraan tätä kisaa kun tykkään aina vain korkeintaan 5 kappaleesta... :heh:
Minä seuraan, koska kansallisista karsinnoista voi löytää lisää hyviä kappaleita ja kiinnostavia artisteja. Kyllä sieltä tälläkin kertaa soittolistalle jotain tarttui.

Ja eikös sitä urheilukilpailujakin seurata, vaikka useimmilla katsojilla lienee siellä vain 1 - 3 kilpailijaa, joille toivovat voittoa?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Hmm, kenelle siis veikkaan voittoa. :miettii: Paha sanoa. Voitossa voivat olla kiinni sekä Islanti, Ruotsi, Venäjä, Unkari ja yllättäjänä Kroatia, mutta Espanjaan en enää usko. En myöskään usko Ranskaan niin paljon mitä täällä puhutaan.

Kuitenkin varmoja ei-voittajia ovat mielestäni Kreikka, Moldova, San Marino, Israel ja Belgia ihan nyt vain muutamia mainitakseni.
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42727
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Rousku »

LIsätty kaksi mahdollista voittajaa. Nyt niitä on jo 13:

Armenia, Australia, Azerbaidzhan, Espanja, Islanti, Kroatia, Latvia, Norja, Ranska, Tshekki, Ukraina, Unkari, Venäjä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4999
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja toivo »

Oon kuunnellut youtubesta näitä eurovision 2016 top listoja. Jostain syystä Itävalta erottuu ehkä kaikista eniten joukosta. Toinen joka erottuu on Moldova. Sitten on valtava määrä kappaleita jotka hukkuu vaan massaan, suomi mukaanlukien.

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 786
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Tänä vuonna on sama trendi näkyvissä kuin viimevuosina on ollut; biisit ovat paremmin tuotettuja ja ne ovat musiikkitrendien hermoilla. Euroviisut ei laahaa enää jälkijunassa. Osittain tästä syystä kaikki kuulosti samalta ja mikään biisi ei erottunut toistaiseksi joukosta. Euroviisut on kehittyneet siihen pisteeseen, ettei kukaan ole lähettänyt mitään äärimmäisen noloa, joka takavuosina oli minulle jopa yksi syy katsoa euroviisuja.

Kiljuvia naislaulajia on tänäkin vuonna paljon. Adelea on matkittu urakalla usemmassakin biisissä ja monesta esityksestä tuli mieleen viimevuoden Georgian Warrior. Naisaggressiivisuus sais jo riittää minun puolesta. Miesartisteilla näyttäisi olevan taas enemmän kepeitä, hieman mitään sanomattomia hipsterirallatteluita, joita mainoksissa kuulee nykyään jatkuvasti.

Tällä hetkellä tuntuu, että olen kuullut kaikki nämä biisit aiemminkin ja maiden oma musiikkikulttuuri on saanut väistyä globaalin radiopopin tieltä. Tästä syystä odotan tylsiä euroviisuja, jotka eivät tule suuremmin naurattamaan minua tai tuota musiikillisia elämyksiä tai opeta mitään uutta musiikista ja eri maiden kulttuureista.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37071
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Odotin ensimmäisten kahden virkkeesi perusteella, että tulossa olisi positiivinen kommentti ja että joku olisi kerrankin samaa mieltä kanssani. Ei sitten. :niinpa:
Meow cat, please meow back.

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 786
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

TomppaJr kirjoitti:^ Odotin ensimmäisten kahden virkkeesi perusteella, että tulossa olisi positiivinen kommentti ja että joku olisi kerrankin samaa mieltä kanssani. Ei sitten. :niinpa:
:heh: Sori! Ajattelin vaan aloittaa positiivisesti, ettei jää täysin lyttäävä jälkimaku. Positiivisen yllätyksen mahdollisuus on olemassa, jos joku esityksistä onnistuu visuaalisesti räjäyttämään tajuntani.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Minä olen yhä edelleen sinun kanssasi samaa mieltä Tomppa. :hali: Loisto vuosi täynnä monia hittipotentiaalia omaavia kappaleita! :surrur:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13047
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Tästä voi kyllä toki kehkeytyä ihan hyvä vuosi 2010-luvun vuosikerraksi, mutta äärimmäisen loistaville 70-, 80- ja 90-lukujen vuosille tästä ei ole laisinkaan vastusta.

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 786
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

MIH96 kirjoitti:^ Tästä voi kyllä toki kehkeytyä ihan hyvä vuosi 2010-luvun vuosikerraksi, mutta äärimmäisen loistaville 70-, 80- ja 90-lukujen vuosille tästä ei ole laisinkaan vastusta.
2014 oli mielestäni 2010-luvun paras vuosi.

Avatar
janiwolf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1642
Liittynyt: 19 Huhti 2015, 09:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja janiwolf »

Samaa mieltä Tompan ja Serdun kanssa tästä on tulossa loistava viisuvuosi
Raha kasvaa hattuun ja lasten vaatteet pomo vaatii.

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6425
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Elvis »

^ :joojoo: Yhdyn joukkoon.
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6372
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja mariah »

Rousku kirjoitti:
Jonttu kirjoitti:Perinteinen ähky tässä vaiheessa sekä myös kysymys: miksi edes seuraan tätä kisaa kun tykkään aina vain korkeintaan 5 kappaleesta... :heh:
Minä seuraan, koska kansallisista karsinnoista voi löytää lisää hyviä kappaleita ja kiinnostavia artisteja. Kyllä sieltä tälläkin kertaa soittolistalle jotain tarttui.
Rouskun kanssa samaa mieltä :peukku: Monta hyvää tänäkin vuonna mitä sain soittolistalle, Ukrainassa ja Norjassa tais olla ainoat missä suosikkini voitti :mrgreen: Näitä karsintoja on muuten vaan tosi kiva seurata. Tasoa en lähtis loistavaksi kehumaan, aika samanlainen mitä viime vuonna. Ihan ok joo, muutama mistä ihan oikeasti tykkään :surrur:

Avatar
Axell
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2401
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 09:55

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Axell »

^^ :trio: Minä myös. Tästä voi tulla jopa paras vuosi ikinä. Ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä :surrur:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37071
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

-Axel- kirjoitti:^^ :trio: Minä myös. Tästä voi tulla jopa paras vuosi ikinä. Ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä :surrur:
Sanoit ääneen sen, minkä olen kieltäytynyt itse sanomasta, koska en ole asiasta ihan varma. :heh: Sen verran tiedän kuitenkin, että 2016 pääsee ns. suurien viisuvuosien joukkoon. Tällä hetkellä lista kattaa siis vuodet 1977, 1979, 1983, 1987, 2009 ja 2016. Tyrkyllä ovat myös 2006-2008, 1990 ja joku vanha vuosi, vahvimpana ehdokkaana 1959, 1968 tai 1969. Kaikkien aikojen viiden parhaan vuoden joukossa tämä vuosi kuitenkin on. :surrur: Tämän vuoden etu kaikkiin muihin vuosiin (paitsi 1959:n :heh: ) on se, että huonoimmatkin kappaleet ovat jossain vahvassa kahdessa tähdessä eivätkä siis oikeastaan lainkaan huonoja.
Meow cat, please meow back.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7185
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

miljoonasti parempi kuin viimevuoden taso . ainoastaan harmittaa se ,että hiukan on liikaa samanlaisia biisejä ja hyvintuotettu/nimekkäät Dance-artistit puuttu melkein kokonaan ja tilalla metelöivää-efekti-kiljuvaa-acca-ballaadi-power-poppii(josta myös kyllä tykkään .viimevuonna tykkäsin vain 4 biisistä ja muut oli tuskaa ja nyt tykkään hmmm yli puolesta ja onneks ns vanhanaikaiset korkeelta kovaa iltapuku-nainen flyygeli viisuballaadit on väistymässä huh huh

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20758
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Tällä hetkellä omasta näkökulmastani viisuvuosi 2016 näyttää aika neutraalilta ja keskitasoiselta, mutten ole tosin päivittänyt puntaria pitkään aikaan. Siellä on tyrkyllä monta biisiä viiteen tähteen, mutta odotan niin kauan, kunnes kaikki 43 yksilöä on kuultavissa. :joojoo:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12001
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja sziget »

Pikku Kakkosen Ransu ja SVT:n Fransu lauloivat kilpaa. Kumpi voitti?

No tietenkin Fransu, kun se on niin söpö. :D :niinpa:
jee euroviisut kirjoitti: Uskon, että jos Ruotsin voitto alkaa tuntua liian toistuvalta, tämä voi vähentää puhelinäänestäjien halua äänestää Ruotsia, kyllähän 1990-luvullakin kyllästyttiin siihen, kuinka Irlanti voittaa koko ajan.
Ja silti äänestettiin kiltisti Irlantia. Amerikkalaiset eivät halua Donald Trumpia presidentiksi ja kuitenkin valitsevat juuri hänet. Mutta ei pikkukiva lörö lörtsy voita, koska raadeilla täytyy olla jokin selkäranka. Kysykää näin: miten Länsi-Eurooppa parhaiten estää Venäjän voiton nyt kun Ruotsista ei ole apua?
akuankka13 kirjoitti:Minä olen pitänyt Islannin voittoa alusta asti selvänä. :joojoo:
Jännät visuaaliset tehosteet ja tarpeeksi kaavamainen biisi. Selvä on.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

sziget kirjoitti:Mutta ei pikkukiva lörö lörtsy voita, koska raadeilla täytyy olla jokin selkäranka.
Mä olen bongannut useammankin musiikkialan ammattilaisen kommentin, jonka mukaan kyse on oikeasti hyvästä biisistä. En itse ihan niin täysillä sellaista huomaa, ajan soundia se ainakin on. Noiden havintojen perusteella voisi etenkin raatisuosiota ounastella ... mutta saa siten nähdä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16706
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

sziget kirjoitti:Kysykää näin: miten Länsi-Eurooppa parhaiten estää Venäjän voiton nyt kun Ruotsista ei ole apua?
Norjin tahi Islannein? :miettii:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13047
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Tai joku Keski-Euroopan maa, joku mammonaviisikosta?

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

sziget kirjoitti:Pikku Kakkosen Ransu ja SVT:n Fransu lauloivat kilpaa. Kumpi voitti?

No tietenkin Fransu, kun se on niin söpö. :D :niinpa:
Ransu on kyllä söpömpi. Frans(u) ei ole mitään muuta kuin vauvavauvavauva. :roll:

PS. Kyllähän Länsi-Eurooppa pystyy nykypäivänä aina yhden Venäjän voiton kaatamaan.
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12001
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja sziget »

ta1ja kirjoitti:Mä olen bongannut useammankin musiikkialan ammattilaisen kommentin, jonka mukaan kyse on oikeasti hyvästä biisistä. En itse ihan niin täysillä sellaista huomaa, ajan soundia se ainakin on. Noiden havintojen perusteella voisi etenkin raatisuosiota ounastella ... mutta saa siten nähdä.
Onhan Fransu erottuva eikä omakaan inhokkini, mutta vahvempiin artisteihin verrattuna hän on vain pikkukiva ja sijoituksen pitäisi olla korkeintaan Kedvesem-tasoa. Voittajaehdokas vain koska Ruotsi. Jos oikeasti voittaa, se on sitten Irlannin Rokkikersat osa 2 eli yritettiin olla voittamatta, mutta...
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37071
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tällä hetkellä näyttää siltä, että tämän vuoden Euroviisujen top-3 on Venäjä, Ukraina ja Islanti. Järjestystä en uskalla lähteä spekuloimaan.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6425
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Elvis »

^ Millä perusteella Islanti on tuossa kolmikossa?
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37071
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Elvis kirjoitti:^ Millä perusteella Islanti on tuossa kolmikossa?
Se vaan kuulostaa intuitiivisesti niin euroviisuvoittajalta. :sekava: Löin jopa sen voiton puolesta kympin vetoa kertoimella 34. :hihi:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6425
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Onhan tuo hyvä peruste. :mrgreen:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

TomppaJr kirjoitti:Tällä hetkellä näyttää siltä, että tämän vuoden Euroviisujen top-3 on Venäjä, Ukraina ja Islanti. Järjestystä en uskalla lähteä spekuloimaan.
Mä taas kysyn, millä perusteella Ukraina on tuossa kolmikossa? :shock: En näe Ukrainaa ihan top 3 -sijoituksen arvoisena, mutta kaipa se top 10 -sijan itselleen plokkaa.
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20758
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

^ Minä en näe taas Islantia kolmen parhaan joukossa. Toki menestyy ja tuo pitkästä aikaa Islannin kympin sakkiin, mutten jotenkin saa sellaisia fiiliksiä, mitkä nostaisivat sen kärjen tuntumaan.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Islanti kuulostaa minusta näin objektiivisestikin sanottuna viisuvoittajalta. :joojoo: Legendaarinen ja mahtipontinen melodia ja siinä huudetaan edes jossain kohtia.
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Lukittu