ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Euroviisut 2016 Tukholmassa
Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

sziget kirjoitti: Kysykää näin: miten Länsi-Eurooppa parhaiten estää Venäjän voiton nyt
Käytännössä äänestämällä sitä, joka on viime hetkellä vedonlyönnin kakkosena. Jotta muutkin osaavat toimia niin, muutenhan se menee pelkäksi mututuntumaksi.

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Onko kenelläkään tietoa, milloin Euroviisujen esikatselut (televisiossa) ovat?
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Minä en kyllä Ukrainaa millään kärkikolmikossa näe. :sorivaan: Viidenkin kärkeen on hankala heidän päästä.

Islantia minäkin tällä hetkellä kärkikolmikkoon Venäjän lisäksi veikkaisin. Kolmatta on hankala sanoa, mutta haluaisin Ranskan yllättävän. :surrur:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Kohta alkaa taas Euroviisaat! :uujee:

Avatar
kasari
Siemailija
Siemailija
Viestit: 189
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 17:00

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja kasari »

Tänä vuonna voittanee Ranska, Italia tai Espanja. Länsi varmasti sabotoi Venäjän voiton jollain tavalla.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57783
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Samiasd kirjoitti:Islantia minäkin tällä hetkellä kärkikolmikkoon Venäjän lisäksi veikkaisin. Kolmatta on hankala sanoa
Unkari tai Azerbaidžan liven onnistuessa. :supati:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

TomppaJr kirjoitti:
-Axel- kirjoitti:^^ :trio: Minä myös. Tästä voi tulla jopa paras vuosi ikinä. Ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä :surrur:
Sanoit ääneen sen, minkä olen kieltäytynyt itse sanomasta, koska en ole asiasta ihan varma. :heh: Sen verran tiedän kuitenkin, että 2016 pääsee ns. suurien viisuvuosien joukkoon. Tällä hetkellä lista kattaa siis vuodet 1977, 1979, 1983, 1987, 2009 ja 2016. Tyrkyllä ovat myös 2006-2008, 1990 ja joku vanha vuosi, vahvimpana ehdokkaana 1959, 1968 tai 1969. Kaikkien aikojen viiden parhaan vuoden joukossa tämä vuosi kuitenkin on. :surrur: Tämän vuoden etu kaikkiin muihin vuosiin (paitsi 1959:n :heh: ) on se, että huonoimmatkin kappaleet ovat jossain vahvassa kahdessa tähdessä eivätkä siis oikeastaan lainkaan huonoja.
Euroviisut ja laulut Euroviisuissa ovat muuttuneet vuosikymmenten myötä niin paljon, että en jotenkin osaa verrata vuosikymmenten takaisia Euroviisuja nykyajan euroviisuihin. Muutamaa laulua lukuun ottamatta. Olen katsonut Euroviisuja vasta vuodesta 2001 alkaen, niin ei varmaan sen vuoksi useimmat vuosikymmenten takaiset euroviisut tunnu niin hyviltä kuin 2000-luvun euroviisut, jotka televisiosta olen suorana lähetyksenä kuunnellut.

Kuten puntaristani voi päätellä on, tämä viisuvuosi minunkin mielestä todella hyvä. Jopa parempi kuin viisuvuosi 2012.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Tein gallupotoksen noin neljästäkymmenestä YouTube -top latauksesta niin että katsoin vain ketkä ovat viiden kärjessä. Selkeästi tykätyin oli Espanja, 24 kertaa joista 10x ykkösenä. Toisena Unkari 20 kertaa, mutta vain kerran ykkösenä. Kolmantena Venäjä 15 kertaa, kahdesti ykkösenä. Latvia, Saksa ja Islanti noin 12 kertaa.

Näitä top-listoja tehtailee ilmeisesti nuoriso videoiden perusteella. Espanjan videossahan on tuo "siisti street-meininki". Mielikuva voi muuttua euroviisujen live esitysten jälkeen. Mutta kyllä Espanja voi silti yllättävän vahvoilla olla. (Poikani oli myös pelkän kuuntelun perusteella selkeästi sitä mieltä että Espanja on noista kolmesta paras.) Perinteiset vahvat euroviisuhuudot jäävät selkeästi vähemmälle näissä, heh.

Ps. Suomi oli näistä top-viidessä vain yhden kerran. (ja on it goes sai yhdessä toisessa terveiset)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57783
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Äitini on nyt kuullut yli puolet tämän vuoden viisuista ja totesi mm. että kovasti on samanlaisia kappaleita. Olen kyllä äitini kanssa siitä erittäin samaa mieltä. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Aancon »

TomppaJr kirjoitti:
-Axel- kirjoitti:^^ :trio: Minä myös. Tästä voi tulla jopa paras vuosi ikinä. Ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä :surrur:
Sanoit ääneen sen, minkä olen kieltäytynyt itse sanomasta, koska en ole asiasta ihan varma. :heh: Sen verran tiedän kuitenkin, että 2016 pääsee ns. suurien viisuvuosien joukkoon. Tällä hetkellä lista kattaa siis vuodet 1977, 1979, 1983, 1987, 2009 ja 2016. Tyrkyllä ovat myös 2006-2008, 1990 ja joku vanha vuosi, vahvimpana ehdokkaana 1959, 1968 tai 1969. Kaikkien aikojen viiden parhaan vuoden joukossa tämä vuosi kuitenkin on. :surrur: Tämän vuoden etu kaikkiin muihin vuosiin (paitsi 1959:n :heh: ) on se, että huonoimmatkin kappaleet ovat jossain vahvassa kahdessa tähdessä eivätkä siis oikeastaan lainkaan huonoja.
Mutta missä on kaikkien aikojen paras viisuvuosi 2012? :draamaa:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12899
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Ihmettelet sen puuttumista täysin suotta, koska se oli kaikkien aikojen huonoin viisuvuosi.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Aancon »

^Aijaa, mä en tienny :aivanmaassa:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57783
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Ihan kuin olisin lukenut tämän kommentin joskus aikaisemminkin. :) :roll:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37000
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Aancon kirjoitti:
TomppaJr kirjoitti:Sanoit ääneen sen, minkä olen kieltäytynyt itse sanomasta, koska en ole asiasta ihan varma. :heh: Sen verran tiedän kuitenkin, että 2016 pääsee ns. suurien viisuvuosien joukkoon. Tällä hetkellä lista kattaa siis vuodet 1977, 1979, 1983, 1987, 2009 ja 2016. Tyrkyllä ovat myös 2006-2008, 1990 ja joku vanha vuosi, vahvimpana ehdokkaana 1959, 1968 tai 1969. Kaikkien aikojen viiden parhaan vuoden joukossa tämä vuosi kuitenkin on. :surrur: Tämän vuoden etu kaikkiin muihin vuosiin (paitsi 1959:n :heh: ) on se, että huonoimmatkin kappaleet ovat jossain vahvassa kahdessa tähdessä eivätkä siis oikeastaan lainkaan huonoja.
Mutta missä on kaikkien aikojen paras viisuvuosi 2012? :draamaa:
2012 on ristiriitainen vuosi. Silloin on ihan hirveästi kaikkea hirveän hyvää mutta myös kamalasti kaikkea kamalan huonoa. :hihi: 2012 (ehkä) 1990-luvun viisuvuosi? :miettii:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Aancon »

^Eiks tääki vuos oo vähän sellanen :heh:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37000
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Aancon kirjoitti:^Eiks tääki vuos oo vähän sellanen :heh:
No ei. :shock: Tämä on tyyliin ainoa vuosi ikinä, jolloin ei ole yhtään lähellekään huonoa kappaletta. Huonoimmatkin (Bosnia, Sveitsi ja Kreikka) ovat jossain vahvassa kahdessa tähdessä.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Aancon »

^Okei :heh: Mun mielestä San Marino, Iso-Britannia, Viro ja Alankomaat on kyllä aika sysihuonoja. Mutta en siis valita, tykkään mäkin tästä vuodesta, viiden tähden biisejä on huuurjasti :surrur:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57783
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Aancon kirjoitti:Mun mielestä San Marino, Iso-Britannia, Viro ja Alankomaat on kyllä aika sysihuonoja.
:mulk:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3898
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Tänä vuonna on omaan makuun parempia biisejä kuin viime vuonna, mutta se mitä harmittelen on kunnon tanssibiisejen puute. Joku La La love tai Make Me La La La tyyppinen tanssijytke puuttuu. Hyviä radio hitti ja pop biisejä on ja myös hyviä ballaadeja löytyy, mutta tanssibiisit puuttuvat. Espanja on tietenkin, mutta olisin hieman lisää bilebiisejä tahtonut. :tuuletus:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1968
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Mulla on ollut aivan mahdotonta laittaa viiden tähden viisuja paremmuusjärkkään. Tykkään kaikista niistä tosi paljon ja eri syistä. Venäjään olen syttynyt, mutta soisin voiton ihan ensimmäistä kertaa ikinä Espanjalle tai Ranskalle :shock: Latvia, Unkari, Kypros ai, että kyllähän viisut Nicosiassa ois kova juttu! Toisaalta Espanjan tai Venäjän voitto toisi sen verran kahisevaa, että olisi koko loppuvuosi pelastettu :puna:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57783
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Haksis kirjoitti:soisin voiton ihan ensimmäistä kertaa ikinä Espanjalle tai Ranskalle
Espanja on kylläkin voittanut jo kaksi kertaa ja Ranska peräti viisi. :tosion:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20649
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Mahtoiko Haksis tarkoittaa, että hän voisi ensimmäistä kertaa ikinä hyväksyä itse Espanjan tai Ranskan voittajaksi? :miettii:

Väsäsin 2015 vs. 2016 vertailutaulukon ja tulin siihen johtopäätökseen, että vuosi 2015 on kiistattomasti parempi. Kamppailu päättyi 23-16 ja yksityiskohtaiset tulokset voi nähdä täältä.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57783
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Hazard kirjoitti:Mahtoiko Haksis tarkoittaa, että hän voisi ensimmäistä kertaa ikinä hyväksyä itse Espanjan tai Ranskan voittajaksi?
Voi olla. Outo muoto silti tuoda se esille, kun ei ole mitään selvennystä. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Puutarhuri kirjoitti:Tein gallupotoksen noin neljästäkymmenestä YouTube -top latauksesta niin että katsoin vain ketkä ovat viiden kärjessä. Selkeästi tykätyin oli Espanja, 24 kertaa joista 10x ykkösenä. Toisena Unkari 20 kertaa, mutta vain kerran ykkösenä. Kolmantena Venäjä 15 kertaa, kahdesti ykkösenä. Latvia, Saksa ja Islanti noin 12 kertaa.

Näitä top-listoja tehtailee ilmeisesti nuoriso videoiden perusteella. Espanjan videossahan on tuo "siisti street-meininki". Mielikuva voi muuttua euroviisujen live esitysten jälkeen.
En usko, että Espanjasta olisi tykätty lähinnä musiikkivideon perusteella. Kuuntelin nimittäin nimenomaan vastaavia listoja ennen kuin oli tuota musiikkivideota. Espanjan karsintafinaalin live-esitys oli niissä listoissa muistaakseni kaikissa, jonka perusteella oli arvioitu Espanjan euroviisua. Silloin Espanja oli myös ylivoimaisesti suosituin, tosin kappaleita oli sillä hetkellä valittu paljon vähemmän. Kuitenkin, Espanjan suosio katsomillasi listoilla ei ilmeisesti perustunut kovin paljoa siihen musiikkivideoon.

Löysin YouTubesta mielenkiintoiselta vaikuttavan videon, nimeltään "Eurovision 2016 - Top 26 - The Perfect Grand Final".

Niin onko kenelläkään tietoa, milloin esikatselut ovat televisiossa?
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42434
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tämä ei varmaan kuulu tänne, mutta tuntuu että minuun on iskenyt etukäteis-PED. Jotenkin toivon, että viisut olisivat tältä erää jo ohi. Haluaisin, että päästäisiin näistä biiseistä ja tulisi jo uusi karsintakausi. Ehkä tämä onkin karsintakauden jälkeinen depressio? Mutta itse viisuissa pärjää kumminkin ihan tyhmät biisit ja omia harvoja suosikkejani vain mollataan joten tuntuu että odotan tapahtumaa yhtä innolla kuin hammaslääkärikäyntiä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37000
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Karsintakausidepressio on ihan yleinen ilmiö. Minulle se tulee joka vuosi. Onneksi Bulgarian ja Maltan vetkuttelu vähän lievensi laskua arkeen. Toisaalta omaa masennustani ruokkii myös se, että mäkihyppykausi loppuu aina samoihin aikoihin viisukarsintojen kanssa, ja niinpä minulla on päällekkäin kaksi masennusta. :heh: Kyllä tämä tästä, viimeistään kun harkkavideoita alkaa sadella.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42434
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Onhan ne harkkavideot sitten tietysti ihan oma juttunsa taas (onko muuten tietoa, kuinka anteliaasti niitä tällä kertaa jaellaan?) Mutta ei se sitä poista, että ihan tyhmät biisit kumminkin pärjää ja tulee väärä voittaja ja omia suosikkejani vain mollataan eikä kukaan ymmärrä :draamaa:
Rise, angel, shine, love!

Vesna
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 493
Liittynyt: 15 Maalis 2011, 13:54

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Vesna »

Viisi viiden tähden viisua, mutta kunnon guilty pleasure (viime vuoden Moldovan tyyliin :puna:) puuttuu vielä...

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17124
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja Happy »

2014 olin jo menetttää toivoni viisujen suhteen = surkea vuosikerta voittajaa myöten, 2015 oli jo hyvä vuosi.. mutta tää vuosi... WOW!
Kyllä täytyy sanoa että tää viivuvuosi 2016 on kaikkien aikojen paras tasoltaan (aijemmin vuos 2007 oli ehdoton suosikkini) Loistavia viisuja on niin paljon että harmittaa oikein sillä niin hyviä biisejä tulee jäämään semifinaaleihin :lohduton:

Kaikilla automaattisilla finalisteilla on onneks hyvät biisit (Saksaa lukuunottamatta) jee :peukku:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: ESC 2016: yleiskeskustelu karsinnoista ja edustuskappaleista

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Happy kirjoitti:2014 olin jo menetttää toivoni viisujen suhteen = surkea vuosikerta voittajaa myöten, 2015 oli jo hyvä vuosi.. mutta tää vuosi... WOW!
Kyllä täytyy sanoa että tää viivuvuosi 2016 on kaikkien aikojen paras tasoltaan (aijemmin vuos 2007 oli ehdoton suosikkini) Loistavia viisuja on niin paljon että harmittaa oikein sillä niin hyviä biisejä tulee jäämään semifinaaleihin :lohduton:
:shock: 2014:han oli ehdottomasti paras vuosikerta 2010-luvulla...! Viime vuosi taas aika huono, tämä karvan verran parempi.

Lukittu