UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Suosikkisi 2. semifinaalista?

Attention 2 – Ready for the show
5
3%
Cristal Snow – Love is blind
18
11%
Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough
48
29%
Rafaela Truda – Rise up
16
10%
Ylona – Blazing fire
11
7%
Mikael Saari – On it goes
66
40%
 
Ääniä yhteensä: 164

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Kuvien ja pikkupätkien perusteella jatkoon Rafaela, Mikael ja Annica ja Kimmo. Cristalin sarvihemmot ovat liian eyes wide shut teatraalisia makuuni. Lintuhäkit no no. Tyttöjen kokonaisuus liian visuaalisesti meluisa ja sekava, kallistuu musikaaliin, tässä olisi sarjakuvamainen taustaprojisointi ja tytöt hahmoina kuvissa ollut kiva ratkaisu.

Mutta jännittävää nähdä muuttuuko kaikki kamerassa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42062
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

ta1ja kirjoitti:
Rousku kirjoitti:Mutta Rafaelan "asu" :eiei:
Aijaa - minusta se taas näyttää tuossa kuvassa ihan tyylikkäältä. Huomasitko, että siellä oli pienet verhokkeet siinä lahkeensuussa, ainakin tuossa parantaa oleellisesti vaikutelmaa :peukku: - Kaiken, ihan kaiken voi tehdä joko hyvin tai huonosti.
Huomasin ne kyllä, ja parantaa vaikutelmaa ja olen sitä mieltä että saisi Saara ottaa opikseen, mutta silti: Tuo tyyli ei vain iske minuun!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42062
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

ta1ja kirjoitti: Cristalin sarvihemmot ovat liian eyes wide shut teatraalisia makuuni.
Äh, sarvihemmoja. Miksi pitää alleviivata ja toistaa sanoitusta niin kirjaimellisesti? Kai siellä on sitten se Jeesuskin ristillä roikkumassa? (Minua kai tympii koko synti - Jeesus -teeman liittäminen asiaan. On niin kulahtanutta.)
Viimeksi muokannut Rousku, 13 Helmi 2016, 19:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Joo, ei siinä mitään, jos ei iske.

Itseä vaan hieman mietityttää naisten syyllistäminen niukkavaatteisuudesta ja niukkavaatteiseen trendiin alistumisesta. Koska, kuten tuolla jossain aiemmin yritin kuvin osoittaa, rock/pop kentällä ovat miehet keekoilleet, korostaneet, vilautelleet jo 40v - se keekoilu on kuitenkin ihan keskeienen, jollei keskeisin osa rockin ja suurmman osan popistakin substanssia . Miksi miesten vilauttelu on ehkä joskus mautonta, mutta koskaan ei säälittävästi objektivointiin alistuvaa? Vaarantaako nainen jotain ja jos mitä jos keekoilee?
Viimeksi muokannut ta1ja, 13 Helmi 2016, 19:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Rafaelan asussa on liikaa kangasta :eiei: Jos halutaan olla rohkeita niin ollaan sitten rohkeita loppuun asti :joojoo: :heh:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42062
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^^Minä en ole suuremmin havainnut miesten harjoittamaa vilauttelua. Kyllä niillä on yleensä lahkeet jalassa ollut. Jotta Borat-uikkareita kehiin vaan, kiitos!

Ja ei se ole pelkkää syyllistämistä, vaan myös ihan esteettinen mieltymys. Minähän nyt toki naisia katselen mielelläni, mutta vaatetetut ovat yleensä paremman näköisiä kuin paljas liha.
Rise, angel, shine, love!

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Rousku kirjoitti:
ta1ja kirjoitti: Cristalin sarvihemmot ovat liian eyes wide shut teatraalisia makuuni.
Äh, sarvihemmoja. Miksi pitää alleviivata ja toistaa sanoitusta niin kirjaimellisesti? Kai siellä on sitten se Jeesuskin ristillä roikkumassa? (Minua kai tympii koko synti - Jeesus -teeman liittäminen asiaan. On niin kulahtanutta.)
Tätä mä vähän Cristalin kohdalla pelkäsin, että jos se tuo ns. liian värikkäästi sanoituksen ja musavideon elementtejä live-esitykseen niin siitä ei hyvä seuraa hänen kannaltaan

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Rousku kirjoitti:^^Minä en ole suuremmin havainnut miesten harjoittamaa vilauttelua. Kyllä niillä on yleensä lahkeet jalassa ollut. Jotta Borat-uikkareita kehiin vaan, kiitos!

Ja ei se ole pelkkää syyllistämistä, vaan myös ihan esteettinen mieltymys. Minähän nyt toki naisia katselen mielelläni, mutta vaatetetut ovat yleensä paremman näköisiä kuin paljas liha.
No sitten et ole paljon seurannut rokkipuolen tapahtumia.

Kuva


E: ja siis maku-preferenssinä tietenkin ok, mutta moraalivivahteiden mukaan ottaminen tässä mietityttää.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42062
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^No tuo on ihan jees, mutta kyllä niillä enimmäkseen on (pitkälahkeiset) housut jalassa. Ja ne kaiken paljastavat (ts. kummassa lahkeessa) ylikireät teryleenihousutkin jäi jonnekin 1960 - 1970 -luvulle (kasaripöksyt oli vähän toisella tapaa kireät). Myönnän, etten ole paljon seurannut.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1651
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Heh, yhden lempipändini keikalla olin ja toisen suosikkini basisti ilmestyi lavalle pelkkään bassoon pukeutuneena :D Oli viaton nuori siinä hämillään!
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42062
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Milloin sinä olet ollut viaton nuori :shock:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Rousku kirjoitti:^No tuo on ihan jees, mutta kyllä niillä enimmäkseen on (pitkälahkeiset) housut jalassa. Ja ne kaiken paljastavat (ts. kummassa lahkeessa) ylikireät teryleenihousutkin jäi jonnekin 1960 - 1970 -luvulle (kasaripöksyt oli vähän toisella tapaa kireät). Myönnän, etten ole paljon seurannut.
Niin uskoisin, että se keekoilun kaari on miehillä edellä niin, että paljastamisen shokkiefektin laki oli jossain noissa Red Hot Chili Peppersien tennissukissa. Että se ei eikein ole enää juttu, paitsi mitä nyt Hynynen kumppaneineen vilauttelee. Naisilla liikutaan siisnä lakipisteessä edelleen ja sitten kun siihen kohdistetaan tuota objektivointia ja moralisointia niin vapuskapina sekoittuu hyväkskäyttöön mikä tekee kaaresta monimutkaisemman.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1651
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Mitä? :D Oon mä vieläkin aika pieni ja viaton!
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42062
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Olisikohan tämä paljastelu-estetiikka ihan oman ketjunsa aihe? Tai muuten joku yleisempi estetiikka-ketju, jossa pohtia muitakin ilmiöitä. Minua nimittäin kiinnostaa vaikka se, miksi sitä (nais)tissiä ei nykyään kuulu pursottaa jostain kaula-aukosta korsetilla esiin, vaan niin että ei ole liivejä vaan ylhäältä halkio napaan asti, ja sivusta vilautellaan. Ja vaikka iskävartalo olisi kuinka olevinaan muotia niin miksei manboobseja vilautella samoin?
Rise, angel, shine, love!

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Poikien asut <3 Rafaela ei ei ei - eikö nuo uimapuvut voisi jättää jo pois (ja esiintyä nakuna :heh:) - ei vaan. Alan vissiin toistamaan itseäni, mutta pidemmät helmat eivät poista seksikkyyttä, jos sitä on. Toisaalta jalat paljaana esiintyminen ei lisää seksikkyyttä jos sitä ei ole..

Mutta ei auta. Täysillä finaaliin ja kaikille tasapuolisesti onnistumista :tapu:

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Mulla on kyllä itselläni todella erinomainen lähtökohta nyt lähtä katsomaan näitä kahden muun Semin esityksiä, koska hyviä on niinku argumenttejä millä silmällä alkaa katsoa näitä

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Pätkien perusteella Attention2:n "no, no,show, show" kuulosti vielä kuivemmalta kuin audiossa. Mitä sitä nyt turhaan resonoimaan. Onneks tuo biisi ei sentään vaadi mitään Whitney Houstonia.

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Pieni pätkä Ylonan esiintymisestä teki yllättäen vaikutuksen :shock:

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

viisufantti kirjoitti:Pieni pätkä Ylonan esiintymisestä teki yllättäen vaikutuksen :shock:
Olen samaa mieltä ja se olis ns. aistittavissa jo biisistä itsessään, että jos tähän saadaan hyvä juttu rakennettua livenä niin Ylona saattaapi olla hyvinkin vahva, koska hieno ääni Ylonalla kyllä on ja biisi on tosiaan ihan hyvä valmiiksi

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Ostin Ilta-Sanomat siinä toiveessa, että olisi UMK:sta juttua. Olihan siellä muutama rivi televisio-ohjelmien puolella. Cristal Snowin naama mainosti tuota lehden kohtaa siellä alkusivuilla.
Vaikka olen lätkäihminen, mutta onhan se nyt kakkia että neljä sivua on lehdessä SM-liigan juttua.
Kadehdin ruotsalaisia. En ole katsellut ruotsalaisten iltapäivälehtien kansia tai sisälmyksiä, mutta luulen, että siellä on kovasti esillä omat melodit.
Suomi nousuun, Suomen viisuasia nousuun, jatkuvaa menestystä, niin iltapäivälehdetkin tarttuvat UMK:hon.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Siellähän sanottiin ensimmäisenä Suomen tulevan presidentin-kuninkaan-viihdehurmaajan-tohotrin-kissanparantajan MIKAEL KARVAJALKA SAAREN nimi.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Ylona olis saanut mennä Cristalin tai A&K:n sijasta jatkoon jos liven perusteella pitää sanoa niin A&K:n sijasta.

Ylonan veto jopa illan paras

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Huonompi semi kuin edellinen, mutta tulos oli ihan ok. Mikael sekä Annica ja Kimmo olivat itsestäänselviä, ja olen iloinen Cristalin puolesta, koska uskon että hänelle tärkeä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

No joo. Olenhan minä Cristal Lumiakan biisistä tykännyt, jopa ensikuulemalta lähtien, mutta mutta, kun mies lauleskelee hiljaisella äänellä ja yksin, ilman taustalaulajien kuminaa, ei hänen laulamisensa soi ja toimi. Hänet kumminkin olisin heittänyt finaaliin, jos olisin saanut katapultin, Annika et Heimo Holopainen sen sijaan sikakarsinaan ja Rauno F Turunen-ruda finaaliin.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10733
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Olipa yllättävät finaalistit. :heh:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

ta1ja kirjoitti:Huonompi semi kuin edellinen, mutta tulos oli ihan ok. Mikael sekä Annica ja Kimmo olivat itsestäänselviä, ja olen iloinen Cristalin puolesta, koska uskon että hänelle tärkeä.
Mä oon jopaa samaa mieltä nyt nähtii jopa kaks live-veto floppia A&K mokasi ihan huolella ja Cristalkin lievästi

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3319
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Hupzi kirjoitti: Mä oon jopaa samaa mieltä nyt nähtii jopa kaks live-veto floppia A&K mokasi ihan huolella ja Cristalkin lievästi
Olemmeko katsoneet samaa lähetystä? :raaps:

Cristalin livelaulu oli kaukana hyvästä, mutta Annica ja Kimmo pistivät hyvän esityksen pystyyn ja lauloivat hyvin (Kimmo paremmin). Päivän epäonnistuja oli Cristal, lieköhän ennakkoäänet pelastaneet.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Lähetyksen lopussa puhutaan raivostuttavaa. Siitä että Krista on Ruotsin melodijutussa mukana. Mitä helvettiä sillä on tekemistä UMK:n kanssa.
Ehdotus ensi vuodelle. Järkeviä, musiikkityylejä tietäviä, laajakatseisia tyyppejä, jotka ihan oikeasti osaavat purkaa biisejä ja esityksiä. Tai sitten tämä puoli kokonaan pois.
Yksi ihminen, MIkko S., siellä kertoilee omia mielipiteitään. Muistuu mieleen Marco Bjurs-tyyppi, joka kannettiin sanomaan omia mielipiteitään mikä kelpaa ja mikä ei.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Mattan kirjoitti:
Hupzi kirjoitti: Mä oon jopaa samaa mieltä nyt nähtii jopa kaks live-veto floppia A&K mokasi ihan huolella ja Cristalkin lievästi
Olemmeko katsoneet samaa lähetystä? :raaps:

Cristalin livelaulu oli kaukana hyvästä, mutta Annica ja Kimmo pistivät hyvän esityksen pystyyn ja lauloivat hyvin (Kimmo paremmin). Päivän epäonnistuja oli Cristal, lieköhän ennakkoäänet pelastaneet.
Todennäköisesti Cristal pelastui hyvän musavideon ansiosta jonka kautta tuli hyvin ennakkoääniä.

Todennäköisesti olemme katsoneet samaa lähetystä tulkitsemme asiota vain erillä tavalla, mutta kerro mulla mitä sillä peilileikillä oikein haettiin ja ei toi laulaminenekaan ollut illan parasta ainakin Ylona ja Mikael pisti selvästi paremmaksi laullulisesti

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: UMK 2016: 2. semifinaali 13.2.

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Cristalilla ei tuollaisella livelaululla olisi pitänyt olla mitään asiaa finaaliin.

Lukittu