Ja jos nyt ei muuta niin vähintäänkin todella hyvin aikaa ns. ajaa itsestään toi flunssapöpö poistoivo kirjoitti:Saaralla kävi tuuria, että esiintyi 1. semissä. Kolme viikkoa aikaa hioa esitystä paremmaksi
Saara Aalto – No fear
Re: Saara Aalto – No fear
- Subculture
- Kanta-asiakas
- Viestit: 3677
- Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saara Aalto – No fear
En tiedä kuinka monta kertaa kerkisin katsoa esityksen ennen kuin tajusin, että mekko vaihtaa muotoaan tanssijoiden toimesta.
Eikö tota voisi tehdä tyylikkäästi osana koreografiaa, että katsojat saisivat wow elämyksiä origamiasun muodonmuutoksista, kaikki tapahtuisi katsojien silmien edessä (vrt. Venäjä 1994).
Ja sitten se pukutemppu, ruutu pimennetään muutamaksi sekunniksi
Eikö tota voisi tehdä tyylikkäästi osana koreografiaa, että katsojat saisivat wow elämyksiä origamiasun muodonmuutoksista, kaikki tapahtuisi katsojien silmien edessä (vrt. Venäjä 1994).
Ja sitten se pukutemppu, ruutu pimennetään muutamaksi sekunniksi
Re: Saara Aalto – No fear
Minusta tuntuu, että tyyli, miten Saara hioo tätä vieläkin enempi on se, että tästä tulee vieläkin suurempi ja megalomaanisempi ja se ei palvele kyllä tätä yhtään.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)
Re: Saara Aalto – No fear
Mä uskon, että tän esityksen elementtejä ei lähdetä muuttelemaan mitenkään. Se hiominen ollenee vain sitä tän nykyisen esityksen hiomista.Serduchka kirjoitti:Minusta tuntuu, että tyyli, miten Saara hioo tätä vieläkin enempi on se, että tästä tulee vieläkin suurempi ja megalomaanisempi ja se ei palvele kyllä tätä yhtään.
Re: Saara Aalto – No fear
Jos tämä valittaisiin niin esitys kyllä pitäisi hioa. Tämä oli seminsä heikoin ylöspano, vaikkei ollutkaan sellainen täysin kotikutoinen köpöstys kuin pelkäsin. Kokonaisuudesta puuttui kuitenkin jännitteitä ja jännittävyyttä. Lisäksi alushousuasu vielä matalaan uurretuilla lahkeensuilla on mahdollismman epäimarteleva Saaralle, joka kuitenkaan ei ole se kaikkein urheilullisin, tanssillisin, ja sulokkaine liikkuja. Syntyi vaikutelma 1940-luvun Suomi-filmien balettiesityksistä asun&ulkonäön osalta.Subculture kirjoitti:En tiedä kuinka monta kertaa kerkisin katsoa esityksen ennen kuin tajusin, että mekko vaihtaa muotoaan tanssijoiden toimesta.
Eikö tota voisi tehdä tyylikkäästi osana koreografiaa, että katsojat saisivat wow elämyksiä origamiasun muodonmuutoksista, kaikki tapahtuisi katsojien silmien edessä (vrt. Venäjä 1994).
Ja sitten se pukutemppu, ruutu pimennetään muutamaksi sekunniksi
Samaa mieltä Subculturen kanssa että se origamimekko voisi toimia paremmin osana koreografiaa ja koko kuvausta, videota, ehkä nivoutua esimerkiksi puvun aiheita toistavaan kaleidoskooppimaiseen taustagrafiikkaan (-sopii myös itämaiseen/kiinalaiseen teemaan) ja sitten kun pukutemppu tehdään (jos ja kun ilmeisesti on pakko) niin se ei olisi tuollainen kliseinen ihan-eri-asu -kuinka-ihmeessä vaan myös se tanssillisempi asu olisi ikäänkuin niukempi jatke samalle origamipuvun geometriselle graafiselle ilmeelle, kaleidesokoopin uusi asento.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
Re: Saara Aalto – No fear
Niin minusta Saara puhui siinä ennen esitystä kyllä tosi kypsästi ja nöyrästi. Tosin hän varmaankin jo on huomannut ja tiesdostaa sen, että hän jakaa mielipiteitä, mutta niinku, että tekee asiota jotka häntä kiinnostaa ja tuntuu kivalta ja tekee ne sillä tyylillä kun itse näkee parhaaksi. Eikä yritkkään ns. kaikkia miellyttää. Hän tekee asiota todella sydämmellään ja se kyllä näkyy ja kuuluu. Ei tarvi edes kyseenalaista näyttääkö jutut mitä hän tekee Saaramaisilta. Kyllä näyttää ja niin tämäkin Viisuesitys kokonaisuuskin
Ne jutut sit mitä Saara tekee miellyttää ketä miellyttää ja ketä ei miellytä niin sitten ei miellytä. Mut silloin kun tehdään niin tehdään jokaikinen sielun ja sydämmen sopukan voimalla ja tarmolla. Se vapaus, että Saara saa tehdä ihan mitä huvittaa ja milloin huvittaa ja miten huvittaa niin näkyy, että Saara nauttii siitä vapaudesta, että ei tarvitse kysyä, että saanko mä nyt tehdä tämän ja saanko mä tehdä sen nyt näin jne. Neuvoa ja ohjeita voi ja joskus kannattaakin kysyä ja varmastikin kysyykin, mutta loppu viimein hän saa täysin itse päättää musauransa tekemisistään ja menemisistään ja hyvä niin
Ne jutut sit mitä Saara tekee miellyttää ketä miellyttää ja ketä ei miellytä niin sitten ei miellytä. Mut silloin kun tehdään niin tehdään jokaikinen sielun ja sydämmen sopukan voimalla ja tarmolla. Se vapaus, että Saara saa tehdä ihan mitä huvittaa ja milloin huvittaa ja miten huvittaa niin näkyy, että Saara nauttii siitä vapaudesta, että ei tarvitse kysyä, että saanko mä nyt tehdä tämän ja saanko mä tehdä sen nyt näin jne. Neuvoa ja ohjeita voi ja joskus kannattaakin kysyä ja varmastikin kysyykin, mutta loppu viimein hän saa täysin itse päättää musauransa tekemisistään ja menemisistään ja hyvä niin
Re: Saara Aalto – No fear
Juu, Saara oli kyllä haastattelussa tosi sympaattinen ja kivalla tavalla söpö. Paljon helpommin lähestyttävän ja enemmän oman itsensä oloiinen kuin aiemmin. Ihan kuin entaisi esimerkiksi murteen tulla läpi, mikä on kivaa. - jos saisi musiikkiaan selkeämmin kasaan ja saman luonnollisuuden musiikkiin ilman sitäsuntätä säheltämistä niin se olisi hyvä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
Re: Saara Aalto – No fear
Enpäs tota hoksannut kuunnellakaan, että kuuluiko se sieltä puheesta, että ollaan Oulusta kotoisinta1ja kirjoitti:Juu, Saara oli kyllä haastattelussa tosi sympaattinen ja kivalla tavalla söpö. Paljon helpommin lähestyttävän ja enemmän oman itsensä oloiinen kuin aiemmin. Ihan kuin entaisi esimerkiksi murteen tulla läpi, mikä on kivaa. - jos saisi musiikkiaan selkeämmin kasaan ja saman luonnollisuuden musiikkiin ilman sitäsuntätä säheltämistä niin se olisi hyvä.
Sekin näkyy Saarasta ihan selvästi ja kauas, että nainen on onnellisempi kuin ehkä koskaan elämänsä aikana. Aina hänessä on ollut sellainen vähintäänkin aika voimakas positiivisuuden hehku, mutta nyt oikeastaan sen jälkeen ku Merin kanssa suhde julkistettiin niin Saara on alkunut hehkua vaan lisää ja lisää. Se hehku tulee vain kirkkaamaksi ja kirkkaamaksi
Ehkäpä se sinua vähän vaivaava musan kanssa sitensuntäten säheltäminenkin ns. tasaantuu kun nyt on muutenkin elämä asettumassa uomiinsa ja iloisesti/onnellisesti aloilleen, niin ehkäpä se rauhottuminen sit korreloituu musa puolellekin
Re: Saara Aalto – No fear
Ai tää on ollu balladi ensin? No voihan kökkö. Miksei ole enää? Tämän muuttaminen tällaiseksi halvaksi diskoksi kuulostaa yhtä hyvältä idealta kuin aikoinaan se, että Hanna Pakarinen oli vaatimalla vaatinut, että saa muuttaa Leave Me Alonen sanat.
Re: Saara Aalto – No fear
Ehkäpä siksi, että Saara halusi tehdä jotain muuta kuin häneltä todennäköisesti suurinosa odotti. Sellaista söpöä ja ehkä vähän haikeilevaa animaatioleffamaista ballaadia varmaan kaikki vähintään hitusen odotteli, mutta Saara veti taas sen ässän hihastaan, että ei tehdä aina kaikkia sieltä helpoimman kautta.Wadde kirjoitti:Ai tää on ollu balladi ensin? No voihan kökkö. Miksei ole enää? Tämän muuttaminen tällaiseksi halvaksi diskoksi kuulostaa yhtä hyvältä idealta kuin aikoinaan se, että Hanna Pakarinen oli vaatimalla vaatinut, että saa muuttaa Leave Me Alonen sanat.
Minusta on ihan pirisitävää ja toisaalta Saaran elämän tilanteen mukaistakin, että kun kerran elämässäkin alkaa olla kaikki hyvin, niin pidetään sitten laulamallakin ilon kautta hauskaa.
Ja tavallaanhan No Fear on läpileikkaus Saaran elämän lähihistoriasta, että aluksi se on vähän jopa sellainen haikeleva, mutta se muuttuu sitten hauskaksi biletykseksi, niin kuin on Saaran elämäkin nyt hauskaa ja mukavaa ja onnellista. Eli tän biisin rakenne sopii siinäkin mielessä Saaraan kuin nenäpäähän.
Se että miellyttääkö biisin rakenne fiilis ja kokonaisuus jotain yksittäistä henkilöä niin sen päättäköön jokainen henkoht itse.
Re: Saara Aalto – No fear
Just katsoin uusinnasta tamankin, enka vielakaan osannut keskittya niin hyvin, etta olisin huomannut mita sille mekolle tapahtuu. Hyvin hamarasti se tapahtuu, jos sita pitaa alkaa pysaytyskuvilla ja takaisinkelauksella katsomaan Kuvausta ehka olisi pitanyt suunnitella enemman.
Hello Hi!
Re: Saara Aalto – No fear
^ Aina kun se mekko muuttaa muotoaan, niin sitä pitäisi sen jälkeen kuvata suoraan ylhäältäpäin. Koko mekon idea tuntuu vaan hukkuvan kaiken muun keskelle.
Re: Saara Aalto – No fear
Minusta se aika selvän näköistä, että mitä siinä tapahtuu. Nää miehet taittelee ne mekon liepeitä auki sieltä ja sit kun ne auki ottavat niistä kiinni ja nää kaks nais tanssia tuli avuksi ja nykäisevät sen mekon päältä pois ja ne liepeet jää näille mies tanssijoille käsiin.
Re: Saara Aalto – No fear
Tuli mieleen sellainenkin vaihtoehto, et jos Saara olisikin yksin lavalla biisin hitaan alkuosan, kun ei ne taittelut todellakaan erottuneet tv:stä ja näin saataisiin yleisön huomio kokonaan Saaran lauluun. Tulisiko biisin kaunis ja mielestäni ihan onnistunut alkuosa silloin paremmin esille. Ja tanssijat tulisivat mukaan vasta puvun riisumisvaiheessa. Kontrasti loppuosan alusvaatteisillaan keikkumiseen kyllä korostuisi entisestään, mut tämä vaihtoehto siksi, kun musta tuntuu että loppuosaa Saara (tai umk-tuotanto) ei halua isosti muuttaa kun ilmeisesti tähän välttämättä halutaan mukaan osuus "nainen puolipukeissa"
Re: Saara Aalto – No fear
Siitä häviää sitten se origami idea. Näkyi tai ei se kunnolla kameralla niin minusta oman mielikuvitksenkin käyttäminen on sallittua, että mitä siellä tapahtuu. Ei mulle jää ainakaan yhtään epäselväski mitä siellä tapahtuu. Et en usko, että tätä taittelujuttua sieltä poistetaan. Sit pitäisi melkein teettä uusi pukikin, koska ei tuolla painavalla origami ajatuksella tehdyllä puvulla ole sitten mitään fuktiota esityksessä ja en usko, että lähdettäisiin teettäämään kokonaan uutta pukualilja kirjoitti:Tuli mieleen sellainenkin vaihtoehto, et jos Saara olisikin yksin lavalla biisin hitaan alkuosan, kun ei ne taittelut todellakaan erottuneet tv:stä ja näin saataisiin yleisön huomio kokonaan Saaran lauluun. Tulisiko biisin kaunis ja mielestäni ihan onnistunut alkuosa silloin paremmin esille. Ja tanssijat tulisivat mukaan vasta puvun riisumisvaiheessa. Kontrasti loppuosan alusvaatteisillaan keikkumiseen kyllä korostuisi entisestään, mut tämä vaihtoehto siksi, kun musta tuntuu että loppuosaa Saara (tai umk-tuotanto) ei halua isosti muuttaa kun ilmeisesti tähän välttämättä halutaan mukaan osuus "nainen puolipukeissa"
Re: Saara Aalto – No fear
^Ei kaikkia ideoita tarvitse tunkea yhteen kolmiminuuttiseen. Varsinkaan sellaisia, jotka eivät yleisölle välity. Minä en vieläkään ole onnistunut näkemään, mitä ne miehen siellä Saaran puvun helmoissa oikein häsläävät.
Viimeksi muokannut Rousku, 07 Helmi 2016, 20:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!
Re: Saara Aalto – No fear
Se pukutemppu oli minusta aika tylsä, turha ja hirveä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)
Re: Saara Aalto – No fear
Joo, ei tosiaan näkynyt. Tottakai sitä tajuaa mitä siinä tapahtuu, mutta visuaalisissa tapahtumissa on kyse visuaalisista tapahtumsita eikä se ole sama kuin että kuvasssa näkyy, että helmoja häslätään ja sitten tajuat että ahaa, siellä ois niinku sellainen liikkuva origamikaleidoskukka, mutta eipä näy kun ei näytetä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
Re: Saara Aalto – No fear
Mä ymmärrän et sinä, kun olet Saaran esitykseen ennalta perusteellisesti perehtynyt, näet mitä siellä lattialla touhutaan. Mut ainakaan mulle, joka ei ole taustoihin tutustunut, origami ei auennut lainkaan.Hupzi kirjoitti:Siitä häviää sitten se origami idea. Näkyi tai ei se kunnolla kameralla niin minusta oman mielikuvitksenkin käyttäminen on sallittua, että mitä siellä tapahtuu. Ei mulle jää ainakaan yhtään epäselväski mitä siellä tapahtuu. Et en usko, että tätä taittelujuttua sieltä poistetaan. Sit pitäisi melkein teettä uusi pukikin, koska ei tuolla painavalla origami ajatuksella tehdyllä puvulla ole sitten mitään fuktiota esityksessä ja en usko, että lähdettäisiin teettäämään kokonaan uutta pukualilja kirjoitti:Tuli mieleen sellainenkin vaihtoehto, et jos Saara olisikin yksin lavalla biisin hitaan alkuosan, kun ei ne taittelut todellakaan erottuneet tv:stä ja näin saataisiin yleisön huomio kokonaan Saaran lauluun. Tulisiko biisin kaunis ja mielestäni ihan onnistunut alkuosa silloin paremmin esille. Ja tanssijat tulisivat mukaan vasta puvun riisumisvaiheessa. Kontrasti loppuosan alusvaatteisillaan keikkumiseen kyllä korostuisi entisestään, mut tämä vaihtoehto siksi, kun musta tuntuu että loppuosaa Saara (tai umk-tuotanto) ei halua isosti muuttaa kun ilmeisesti tähän välttämättä halutaan mukaan osuus "nainen puolipukeissa"
En tiedä kuinka esittäjien siirtymät lavalle hoidetaan, mutta tv:ssähän näytetään vasta siitä lähtien kun ovat jo biisin lähtöasennossa. Eli juonnon aikana kun Saara tulee lavalle avustajat asettelisivat helman kauniisti auki, mihin kamerat voisivat muutaman kerran ylhäältäpäin zoomailla. Pukuhan on näyttävä ja kaunis, ei sitä tarvitsisi toiseen vaihtaa
Re: Saara Aalto – No fear
Minusta mikään ei ole turhaa kun sen tajuaa miten se liittyy kokonaisuutena ja kokonaisuus pysyy yhteinäisenä ja idea selkeänä. Ja se tässä toteutuu hyvin kaikella on selkeä tarkoitus ja se mihin se johtaa jne. Et minusta Saaran esityksessä ei ole mitään väkisin tupattua vaan kaikki mitä siellä tapahtuu liityy kiinteästi kokonaisuuteen.
Enkä mä nyt tiedä oonko mä perehtynyt sen enempää Saaran esitykseen kuin tekään. Jotainhan kaikki pystyi ennakkoon päättelemään. Ehkä mä tietty fanina oon niinku paremmin perillä Saaran aivoituksista jne, joka tässä voi auttaa minua näkemään ja hoksaamaan asiota mitä Saara hakee jutuillaan
Enkä mä nyt tiedä oonko mä perehtynyt sen enempää Saaran esitykseen kuin tekään. Jotainhan kaikki pystyi ennakkoon päättelemään. Ehkä mä tietty fanina oon niinku paremmin perillä Saaran aivoituksista jne, joka tässä voi auttaa minua näkemään ja hoksaamaan asiota mitä Saara hakee jutuillaan
Viimeksi muokannut Hupzi, 07 Helmi 2016, 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Saara Aalto – No fear
Voisitko avata tätä tarkemmin, kun en ymmärrä? Ei minulle, joka näki esityksen ensimmäisen kerran, ainakaan auennut, miten kaikki liittyisivät johonkin isompaan "kokonaisuuteen"? Sen sijaan jäi mielikuva, että oli ängetty kaikkea ja tuloksena oli sillisalaatti.Hupzi kirjoitti:Minusta mikään ei ole turhaa kun sen tajuaa miten se liittyy kokonaisuutena ja kokonaisuus pysyy yhteinäisenä ja idea selkeänä. Ja se tässä toteutuu hyvin kaikella on selkeä tarkoitus ja se mihin se johtaa jne. Et minusta Saaran esityksessä ei ole mitään väkisin tupattua vaan kaikki mitä siellä tapahtuu liityy kiinteästi kokonaisuuteen.
Re: Saara Aalto – No fear
Niin siis tarkoitan sitä että siinä oli ihan selkeä idea mitä sillä kaikella ns. haettiin mitä lavalla tapahtuu niin haetaan ja mikä sen ns. päämäärä on. Ei se ollut ollenkaan vaikeasti aukea ja ymmärrettävä tai sekava juttu.Wadde kirjoitti:Voisitko avata tätä tarkemmin, kun en ymmärrä? Ei minulle, joka näki esityksen ensimmäisen kerran, ainakaan auennut, miten kaikki liittyisivät johonkin isompaan "kokonaisuuteen"? Sen sijaan jäi mielikuva, että oli ängetty kaikkea ja tuloksena oli sillisalaatti.Hupzi kirjoitti:Minusta mikään ei ole turhaa kun sen tajuaa miten se liittyy kokonaisuutena ja kokonaisuus pysyy yhteinäisenä ja idea selkeänä. Ja se tässä toteutuu hyvin kaikella on selkeä tarkoitus ja se mihin se johtaa jne. Et minusta Saaran esityksessä ei ole mitään väkisin tupattua vaan kaikki mitä siellä tapahtuu liityy kiinteästi kokonaisuuteen.
- TomppaJr
- Koordinaattori
- Viestit: 36914
- Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Saara Aalto – No fear
^ Minusta ei ollut. Haluatko avata, mikä se "päämäärä" varsinaisesti oli?
Meow cat, please meow back.
Re: Saara Aalto – No fear
Mäkin haluan kyllä tietää, jos se kerran vielä oli helppo juttu? Olenko siis jotenkin tyhmä?
Re: Saara Aalto – No fear
Tässä esityksen kaavassa on selkeästi nähtävissa Saaran lähihistorian elämän tilanteiden läpileikkaus. Ensin on se vähän pelokas Saara, joka on ehkä vähän epävarma tunteistaan jne- ja sit on se elämän nykytilanne iloinen, onnellinen ja ei enää pelkäävä Saara.¨TomppaJr kirjoitti:^ Minusta ei ollut. Haluatko avata, mikä se "päämäärä" varsinaisesti oli?
Eikös tässä olla koko ajan toitottettu että biisi kertoo Saarasta itsestäänkin niin jos ton esityksenkin siis Saaralle henkilökohtainen tarina on toi niin. Se ainakin näkyy esityksessä hyvin
Tälläisen selkeä punainen lanka tästä on löyydettävissä ja veikaan, että en ole ihan kauhean väärässä, jos Saara on asiaa myös näin saattanut ajatella eli siis tää ei ole varma tieto, mutta sellainen niinku hyvä mututuntuma arvaus/veikkaus asiasta
Viimeksi muokannut Hupzi, 07 Helmi 2016, 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Saara Aalto – No fear
Luuletko, että kansainväliset äänestäjät tajuavat punaisen langan ja Saaran elämäntilanteiden muutokset, ja Suomelle sataa ääniä sen perusteella?
Re: Saara Aalto – No fear
Ei se olekaan tässä se ydin pointti yleismaailmallisesti, koska se tarina mikä on Saaralle biisissä se henkilkohtainen puoli on käänettävissä sitten niinku yleismaailmalliseksi siten, että kun biisi sanoo, että älkää pelätkö mä en tee teille pahaa. Olen tässä ilman aseita jne.Wadde kirjoitti:Luuletko, että kansainväliset äänestäjät tajuavat punaisen langan ja Saaran elämäntilanteiden muutokset, ja Suomelle sataa ääniä sen perusteella?
Eli hyväksykää toiset ihmiset sellaisena kun olette. Tehdään maailmasta parempi paikka jossa ei tarvitse kenenkään pelätä jne. Tässä on sit se biisin ja esityksen yleismaailmallinen puoli ja musta on hienoo, että biisissä on sekä Saaralle henkilökohtainen viesti, että myöskin viesti joka on yleismaailmallinen
Re: Saara Aalto – No fear
Sanoma on hyvä, mutta kun sanomilla ei ole näissä karkeloissa mitään merkitystä. Näkihän sen jo viime vuonna, että vaikka PKN oli kuinka upealla taustatarinalla ja yleismaailmallisella sanomalla liikkeellä, niin eipä sillä sitten mitään merkitystä ollut, kun biisi oli mitä oli.
Re: Saara Aalto – No fear
Mä en vieläkään löydä lankaa miten älkää pelätkö näkyy kaikkea täynnä olevassa koreografiassa Kyllä tämä visuaalinen esitys menee sarjaan euroviisuhumppa ilman sanomia. Eikä viisuhumpassa ilman sanomaa ole mitään vikaa jos se humpataan hyvinHupzi kirjoitti:Ei se olekaan tässä se ydin pointti yleismaailmallisesti, koska se tarina mikä on Saaralle biisissä se henkilkohtainen puoli on käänettävissä sitten niinku yleismaailmalliseksi siten, että kun biisi sanoo, että älkää pelätkö mä en tee teille pahaa. Olen tässä ilman aseita jne.Wadde kirjoitti:Luuletko, että kansainväliset äänestäjät tajuavat punaisen langan ja Saaran elämäntilanteiden muutokset, ja Suomelle sataa ääniä sen perusteella?
Eli hyväksykää toiset ihmiset sellaisena kun olette. Tehdään maailmasta parempi paikka jossa ei tarvitse kenenkään pelätä jne. Tässä on sit se biisin ja esityksen yleismaailmallinen puoli ja musta on hienoo, että biisissä on sekä Saaralle henkilökohtainen viesti, että myöskin viesti joka on yleismaailmallinen