Esikatselut 2016

Euroviisut 2016 Tukholmassa
Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4102
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Subculture kirjoitti:Mun mielen sopukoissa Sandhjan UMK-voitto kulminoituu juuri Jaana Pelkoseen. Jaanahan kehui UMK-esikatseluissa, että Sandhjan biisissä meillä on nyt kansainvälisen menestyksen avaimet käsissä.
Kun kuulin, että Jaana on Eduskuntaraadin puheenjohtaja, arvasin, että 12 pistettä sieltä tulee Sandhjalle.
Ihan sama täällä! JP:n ilme hänen ilmoittaessaan 12 pistettä on tarttunut silmieni verkkokalvoille ilmeisesti lähtemättömästi.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Euroviisaat oli ehkä harvinaisenkin kiva ohjelma tänä vuonna. Hyviä vieraita. :poppari:

Vain ekan jakson vieraat eivät olleet ihan mieleeni. Mies selitti, että vahvoja naislaulajia ei saisi olla, koska ne eivät ole muotia. Ööö, Adele? Nainen taas esitti bimboa aivan turhaan. Miesten esineellistäminen ei mun kirjoissani ole mikään feministinen teko.

Suosikkejani olivat Geir Rönning ja Ami Aspelund. Fiksua kommentointia!

Kun ajattelee Evan ja Johanin positiivisuutta ja harrastuneisuutta tulee väkisinkin mieleen vertailukohta eräisiin modulaattoreihin. YLE vink vink. Osaakohan Eva ja Johan hyvin suomea? :mitvit:
Viimeksi muokannut JuliaS, 18 Huhti 2016, 21:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36923
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Geir oli ihan huippu! Saisi mun puolesta kommentoida kaikissa vastaavissa ohjelmissa. Sen verran asiantuntevaa ja analysoivaa kommenttia tuli.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42059
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Rousku »

JuliaS kirjoitti:Mies selitti, että vahvoja naislaulajia ei saisi olla, koska ne eivät ole muotia. Ööö, Adele?
:heihaloo:

Vahvat naislaulajat ovat viisuissa aina muotia! Ja erityisesti tänä vuonna, kun heitä on poikkeuksellisen paljon! Ovat oikea viisujen suola :ruokaa:

Eräällä toisella foorumilla juuri valitettiiin, kun Euroviisaissa ei näytetä biisejä kokonaan. Tietenkin valistin linkin kera, että biisithän voi kuunnella netistä. Eivätkö ihmiset ole yleisesti tietoisia nettikuuntelumahdollisuudesta? Tulisiko sitä promota enemmänkin? (Niin joo samalla ehkä voisi promota Kuppilaa, että täällä pääsee jopa keskustelemaan kappaleista. Toisaalta minusta on tavallaan ihan kiva, että kuppilassa aktivoidutaan keskustelemaan vasta kun on muutama vuosi lurkittu ja opittu tavoille.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8176
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Rousku kirjoitti:Eräällä toisella foorumilla juuri valitettiiin, kun Euroviisaissa ei näytetä biisejä kokonaan. Tietenkin valistin linkin kera, että biisithän voi kuunnella netistä. Eivätkö ihmiset ole yleisesti tietoisia nettikuuntelumahdollisuudesta? Tulisiko sitä promota enemmänkin?
Onks ne biisit kuunneltavissa jonkun yhden linkin takaa? En viitsis etsiä niitä yksi kerrallaan jostain juutuubista...

Joo, ilmeisesti olisi syytä promota kun mulla ei ainakaan ole tietoa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42059
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Rousku »

hra47 kirjoitti:Onks ne biisit kuunneltavissa jonkun yhden linkin takaa?
Tuolta kai pitäisi löytyä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^^Juutuubista voi kuunnella soittolistana biisejä täältä:
https://www.youtube.com/user/eurovision
TomppaJr kirjoitti:Geir oli ihan huippu! Saisi mun puolesta kommentoida kaikissa vastaavissa ohjelmissa. Sen verran asiantuntevaa ja analysoivaa kommenttia tuli.
Mä jotenkin niin tiesin, että Geir tulisi tajuamaan Tanskan, kun muut olivat aika nihkeitä. :ihana:
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Esikuuntelut 2016

Viesti Kirjoittaja Roope »

Torstaina 5.5.
Euroviisujen esikuuntelut
Yle Radio Suomi klo 15.08 – 18.00

Sanna Pirkkalaisen vieraana studiossa on muusikko Mariska.


http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/04/18 ... -kanavilla

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1160
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja pmama »

Totesin aiemmin, että Euroviisaissa on oltu ylimielisiä. Tarkoitin aiempia vuosia. Tänä vuonna on oltu oikein kivoja ja ikävät asiat on puitu asiallisesti. Ei anna kovin hyvää kuvaa, jos lyttää koko artistin ja biisin tosta vain. Ja nauraa päälle. Perusteluja kaivataan. Ei tarvitse lytätä, voi sanoa ettei pidä kappaleesta ja antaa 3:n.

Paul Uotila ja Ami Aspelund olivat hyviä, samoin Geir Rönning. On hienoa, että on erilaisten genrejen edustajia, ja he näkevät asiat eri kantilta.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja rosetta »

pmama kirjoitti:Totesin aiemmin, että Euroviisaissa on oltu ylimielisiä. Tarkoitin aiempia vuosia. Tänä vuonna on oltu oikein kivoja ja ikävät asiat on puitu asiallisesti. Ei anna kovin hyvää kuvaa, jos lyttää koko artistin ja biisin tosta vain. Ja nauraa päälle. Perusteluja kaivataan. Ei tarvitse lytätä, voi sanoa ettei pidä kappaleesta ja antaa 3:n.
Minusta ei kyllä ollut kovin asiallista, kun Eva lyttäsi Ivanin vain sillä perusteella että hänestä tämä vaikuttaa ikävältä tyypiltä, joka ei soita äidilleen :shock: Siis oikeasti?!

(En ole näitä euroviisaita pahemmin seurannut, mutta satuin katsomaan eilistä jaksoa.)

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Roope »

Tuolit vaihtavat väriä Inför esc:ssa panelistien mielipiteen mukaan Kuva Kuva

http://www.svt.se/melodifestivalen/hele ... skussioner

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1160
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja pmama »

rosetta kirjoitti: Minusta ei kyllä ollut kovin asiallista, kun Eva lyttäsi Ivanin vain sillä perusteella että hänestä tämä vaikuttaa ikävältä tyypiltä, joka ei soita äidilleen :shock: Siis oikeasti?!
Olet oikeassa. Tätä juuri tarkoitin. Miksi mollata joku esintyjä ihan omien epäilyksien tai ajatusten takia?

En sattunut huomaamaan tuota mogaa. Katson uudestaan ja lähetän vihaisia ajatuksia juontajalle! :jupinaa:
Tai sitten lähestyn häntä Love waven kautta ja levitän hyvää tahtoa. <3

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Kuka meistä ei tekisi tuota samaa? Joistain artisteista vain tykkää ja joistain ei vähästäkin materiaalista syntyneiden mielikuvien perusteella.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2105
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Albin »

minä olen niin vanhanaikainen, että katson teeveetä. Eilen 23.4 se pitkätukkainen kaveri oli minun suosikki vaikka pelkää "kuutosta" tulikin.. minulta olisi tullut samoilla sanoilla ykköstä :rofl: (vitsi)

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1160
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja pmama »

JuliaS kirjoitti:^Kuka meistä ei tekisi tuota samaa? Joistain artisteista vain tykkää ja joistain ei vähästäkin materiaalista syntyneiden mielikuvien perusteella.
Ymmärrän. Mutta tässä oli nyt puhe siitä, mitä tv:ssä suustaan ulos päästää. En menisi haukkumaan muita ihmisiä noin vähäisin perustein 100 000 ihmisen edessä. Yritän täällä Kuppilassakin pysyä asialinjalla, ja pyydän anteeksi, jos olen pahasti sanonut jostain esiintyjästä!

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Onhan sulla pointti tuossa. Ehkä se meni vähän henkilökohtaisuuksiin ja tv on oma juttunsa. Täällä Kuppilassa menisi mielestäni huumorin puolelle.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja rosetta »

pmama kirjoitti: Ymmärrän. Mutta tässä oli nyt puhe siitä, mitä tv:ssä suustaan ulos päästää. En menisi haukkumaan muita ihmisiä noin vähäisin perustein 100 000 ihmisen edessä. Yritän täällä Kuppilassakin pysyä asialinjalla, ja pyydän anteeksi, jos olen pahasti sanonut jostain esiintyjästä!
Nimenomaan! Tosin itse en menisi täälläkään ihan vain ja ainoastaan omien tuulesta temmattujen mielikuvien perusteella haukkumaan ketään... Sen ymmärrän jos joku tyyppi ei vain miellytä, sen voi sanoa, mutta tuo "ei soita äidilleen" oli niin luokaton juttu että ei tottakaan, ihmisestä josta ko. sanoja ei tiedä sitten yhtään mitään... :roll:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Minä sain kyllä siitä Evan Ivania koskevasta luonnehdinnasta sen vaikutelman, että sen biisin&videon perustellaa Ivan vaikuttaa tyypiltä joka on ikävä eikä soita äidilleen. Eihän siinä ihmisestä puhuta vaan representaatiosta eli siitä, miten artisti Ivan biideineen esittäytyy ja mitä tunteita herättää. Tälläkin palstalla on moni komemntoinut monia esim. suomalaisia ehdokkaita huomattavasti paljon ilkeäämmin ja oikeasti henkilökohtaisuuksiin menevästi, mutat silloin kun haluaa ilmaista oman pitämättömyytensä jotain kohtaan niin itselleen on ilemisesti sokea, koska ne omat henkilökohtaisuudet unohtuvat hetkessä.

Mutta joo, olen samaa mieltä, vaikka se ei ollut henkilökohtaisuus, se kuulosti siltä ja siksi se olisi pitänyt muotoilla paremmin. Euroviisaat nyt ei ollut kovin hyvä tänä vuonna muutenkaan.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57779
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

En tiedä, sopiiko tämä viesti nyt sitten parhaiten tänne, mutta yritetään.

Turun viisufanien esikatseluissa huomasin, että tämän vuoden esikatseluvideot ovat yllättävän tylsiä. Niissä ei ole oikein mitään ideaa ja kappaleiden musiikkivideotkin on tehty vasta sen jälkeen, kun esikatseluvideot on pitänyt lähettää EBU:lle. :roll:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja rosetta »

ta1ja kirjoitti:Minä sain kyllä siitä Evan Ivania koskevasta luonnehdinnasta sen vaikutelman, että sen biisin&videon perustellaa Ivan vaikuttaa tyypiltä joka on ikävä eikä soita äidilleen. Eihän siinä ihmisestä puhuta vaan representaatiosta eli siitä, miten artisti Ivan biideineen esittäytyy ja mitä tunteita herättää. Tälläkin palstalla on moni komemntoinut monia esim. suomalaisia ehdokkaita huomattavasti paljon ilkeäämmin ja oikeasti henkilökohtaisuuksiin menevästi, mutat silloin kun haluaa ilmaista oman pitämättömyytensä jotain kohtaan niin itselleen on ilemisesti sokea, koska ne omat henkilökohtaisuudet unohtuvat hetkessä.

Mutta joo, olen samaa mieltä, vaikka se ei ollut henkilökohtaisuus, se kuulosti siltä ja siksi se olisi pitänyt muotoilla paremmin. Euroviisaat nyt ei ollut kovin hyvä tänä vuonna muutenkaan.
Minusta siinä ei kyllä puhuttu biisistä tai videosta, vaan juuri ja vain Ivanin persoonasta... (Täytyy ehkä tarkistaa sanamuoto areenasta, jos ja kun ehtii ;))

Ja kuten sanoinkin aiemmin, itse en ole tietääkseni ketään koskaan noin vahvasti henkilöön menevin, heppoisin ja älyttömin perusteluin lytännyt, en toki tiedä keneen viittasit tuossa ("omat henkilökohtaisuudet unohtuvat hetkessä"), mutta jos minuun niin kuulisin mielelläni mihin tapaukseen...

edit: Tarkistettu - Eva sanoi sanasta sanaan (käännettynä) näin: "Minä ärsyynnyn jostain syystä hänestä, mikä on vähän kurjaa. Hän vaikuttaa juipilta, joka on kelju kavereilleen eikä soita äidilleen."
Eli biisiä tai videota ei lainkaan mainittu, vain Ivan, juuri kuten muistinkin... Hohhoijaa.

Eurovisa Eva
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 1
Liittynyt: 25 Huhti 2016, 14:01

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Eurovisa Eva »

Ööööh :raaps: Mitäköhän mä nyt oikein tarkoitin, kun yritin sitä Ivania kommentoida? Ollette kyllä oikeassa, oli harvinaisen outo kommentti. Yritän kyllä aina sanoa jotain rakentavaa myös kun en tykkää biiseistä, mutta joskus kameroiden edessä tulee oikosulku... Yllätyn nytkin, kun katson millaiset pisteet mä oon lauluille antanut. Vai että seiska. Oukei.

No, kahden viikon päästä kun ollaan viisukuplassa annan kaikille kympit. Sama juttu joka vuosi. Yhtäkkiä kaikki kuulostaa mahtavalta.

Mutta kivaa, että jotkut täällää on tykännyt meidän ohjelmista ja vieraista! Meillä oli hauskaa!

Terveisin,

Eva Frantz
juontaja, Euroviisaat

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Kiitos vastauksesta Eva! Kaikkihan me joskus puhumme vähän sivu suumme. Kiva, että seuraatte Kuppilaa. Kiitos myös hyvästä ohjelmasta! <3
Like a monument to all the time we spent

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1160
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja pmama »

Hei Eva ja tervetuloa Viisukuppilaan! Luin tätä ketjua ja yleisesti ottaen teidän ohjelmaanne on kehuttu! Monena vuonna Viisukuppilassa odotetaan vesi kielellä teidän kommentteja ja siksi siitä nouseekin niin suuri haloo.

Valitettavasti Ylen suomenkieliset esikatselut on olleet huonompia kuin teidän ohjelma viime aikoina. Ja jos nyt sanon ihan rumasti, niin jos Euroviisaissa on joskus oltu ylimielisiä, niin nämä suomenkieliset on usein olleet suoraan sanoen tyhmiä ja tietämättömiä. Siksi niitä ei edes kannata kommentoida.

Minusta Euroviisaat paranee vuosi vuodelta. Kiitos hyvästä ohjelmasta!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

rosetta kirjoitti: Ja kuten sanoinkin aiemmin, itse en ole tietääkseni ketään koskaan noin vahvasti henkilöön menevin, heppoisin ja älyttömin perusteluin lytännyt, en toki tiedä keneen viittasit tuossa ("omat henkilökohtaisuudet unohtuvat hetkessä"), mutta jos minuun niin kuulisin mielelläni mihin tapaukseen...
En sinuun viitannut, vaan siihen, että näitä luonnehdintoja nyt satelee täällä eri ketjuissa. Mutta kun kysyit niin ei tarvinnut paljon hakea: Tänävuonna vaikkapa Pää-äijien äänestäjiä luonnehdittiin "kaljoissaan ja vitsinä äänestäviksi", sinä mukaanlukien, ja muistelisin että ei-niin-kovin-mairittelevia vastaavia kuvauksia löytyy lisää, myös vaikkapa Kristan pinkkkikännykkäisistä äänestäjistä ja muutoin musiikkia täysin ymmärtämättömistä. Eri kirjoittajilta. Puhumattakaan viimevuoden keskusteluista.

rosetta kirjoitti:edit: Tarkistettu - Eva sanoi sanasta sanaan (käännettynä) näin: "Minä ärsyynnyn jostain syystä hänestä, mikä on vähän kurjaa. Hän vaikuttaa juipilta, joka on kelju kavereilleen eikä soita äidilleen."
Eli biisiä tai videota ei lainkaan mainittu, vain Ivan, juuri kuten muistinkin... Hohhoijaa.
Niin, siinähän sanottiin, että vaikuttaa, ei että "on". Antaa vaikutelman viittaa videoon, tulkintaan eli siihen miten esittää itsensä, ei siihen että sanoo jostain jotain oikeasti. Minusta teoksien - esittävässä taiteessa artistin artispersoona on osa teosta - luoman vaikutelman kuvailu ja arviointi kuuluu taidekritiikin piiriin, mutta äänestäjien arvailtujen ominaisuuksien arviointi taas ei, eikä ainakaan teoksen tason perustelu oletetulla äänestäjäkunnalla. Minusta se henkilökohtaisuuksien raja kulkee esimerkiksi juuri tuossa välissä. Tai siinä, että ei puhu vaikutelmista vaan siitä että joku on jotain.

Mutta kuten sanottu, Eva Franzin (kiitos ohjelmasta! - vaikka tänä vuonna olinkin vähän pettynyt keskustelujen tasoon niin hienoa että jaksatte tehdä ohjelmaa, keskusteluja on kuitenkin aina mielenkiintoista kuunnella!) muotoilu oli sellainen että raja hämärtyi, ja keikkui huterosti langallaan, vaikkei minusta varsinaisesti ylittynyt. Eli olisihan sen voinut paremminkin ilmaista.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Roope »

Tänään siis alkaa Inför Esc klo 21 svt1 ja yle fem näyttää huomenna klo 14 Kuva

http://www.svt.se/melodifestivalen/osca ... -har-gjort

http://areena.yle.fi/1-3428231

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Hienoa, että palaute meni perille ihan asianosaisellekin :uujee: Vaikkei sitä ollut suoraan palautteeksi tarkoitettukaan, mutta hyvä näin ;)

Noita muutamaa vähän ala-arvoista heittoa lukuun ottamatta Euroviisaat on kyllä ollut ihan viihdyttävä (ne osat jotka olen nähnyt).
ta1ja kirjoitti:En sinuun viitannut, vaan siihen, että näitä luonnehdintoja nyt satelee täällä eri ketjuissa. Mutta kun kysyit niin ei tarvinnut paljon hakea: Tänävuonna vaikkapa Pää-äijien äänestäjiä luonnehdittiin "kaljoissaan ja vitsinä äänestäviksi", sinä mukaanlukien, ja muistelisin että ei-niin-kovin-mairittelevia vastaavia kuvauksia löytyy lisää, myös vaikkapa Kristan pinkkkikännykkäisistä äänestäjistä ja muutoin musiikkia täysin ymmärtämättömistä. Eri kirjoittajilta. Puhumattakaan viimevuoden keskusteluista.
Tuohan nyt on täysin eri asia, luonnehditaan (mahdollista) tilaa jossa jonkun äänestäjät ovat, miten tuosta saa mitenkään vastaavaa...? :raaps: (Enkä edes itse keksinyt ko. ilmausta vaan lainasin aiempaa kommenttia, mutta se nyt ei liene tässä olennaista.) Jos minä tai joku muu olisi sanonut, että "Pää-Äijät vaikuttavat tosi ikäviltä tyypeiltä, jotka varmaan kohtelevat kaltoin eläimiä ja mummojaan" tms, niin sitten asia olisi verrattavissa :heh: Mutta tuo on niin kaukaa haettua, että lähentelee jo jeesustelua sanoa samaksi asiaksi. (Ja pinkkikännykkäisistä äänestäjistä tms en ole koskaan puhunut...)

edit - ja lisäyksenä vielä, noin ihan yleisesti ottaen, on aika lailla eri asia kommentoida jotain tällaisella keskustelupalstalla kuin valtakunnallisessa tv-ohjelmassa, kuten joku tuossa aiemmin sanoikin.
ta1ja kirjoitti:Niin, siinähän sanottiin, että vaikuttaa, ei että "on". Antaa vaikutelman viittaa videoon, tulkintaan eli siihen miten esittää itsensä, ei siihen että sanoo jostain jotain oikeasti. Minusta teoksien - esittävässä taiteessa artistin artispersoona on osa teosta - luoman vaikutelman kuvailu ja arviointi kuuluu taidekritiikin piiriin, mutta äänestäjien arvailtujen ominaisuuksien arviointi taas ei, eikä ainakaan teoksen tason perustelu oletetulla äänestäjäkunnalla. Minusta se henkilökohtaisuuksien raja kulkee esimerkiksi juuri tuossa välissä. Tai siinä, että ei puhu vaikutelmista vaan siitä että joku on jotain.
No eihän itselle täysin tuntemattomasta ihmisestä voisi mitenkään sanoakaan että "on", siinähän vaadittaisiin tietoa, ei mutua, eli "vaikuttaa" on tuossa ainut mahdollinen ilmaus; asiayhteydessään vastaa siis tuota "on". Mutta tästä tuskin nyt kannattaa tässä enää vääntää, kun itse kommentoijakin on jo tietoinen ko. mokasta ;)
Viimeksi muokannut rosetta, 26 Huhti 2016, 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Mukavia ovat nämä Esikatseluohjelmat, pidin Euroviisaista ja Norjan ”Adresse Stockholm” on myös kiva katsella ja varmaan Ruotsin/SVT1 on myös kiinnostava ohjelma. :ihana:

En ole vielä ehtinyt tarkistaa jos Tanskalla on esikatseluohjelma. On tarkistin "DK1: "Optakt til Eurovision Song Contest 2016". Kaksi ohjelmaa. :tapu:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57779
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Pitäisiköhän tsekata Införin ensimmäinen jakso ihan mielenkiinnosta? :miettii:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Roope »


Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57779
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Esikatselut 2016

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Katsoin nyt sitten tuon Införin ensimmäisen jakson (tosin kelasin melkein kaikki biisit, koska en jaksanut katsoa niitä esikatseluvideoita taas).

Helena vaikutti todelliselta biisien tykkääjältä ja kommentoi minusta ihan kiitettävästi. :surrur: Njol oli hauska ja positiivinen. :mrgreen: Oscar erittäin negatiivinen ja Wiktorian mielestä melkein kaikki oli "tråkigt". :roll:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Lukittu