UMK17: yleiskeskustelu
- TomppaJr
- Koordinaattori
- Viestit: 37003
- Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Joo, ennakkoäänten julkaiseminen etukäteen on kyllä harvinaisen pönö idea. Olisivat vaan voineet dramaattisesti läväyttää ne heti alkuun pistetaulukkoon ennen juryjen läpikoluamista.
Meow cat, please meow back.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Toivottavasti Alvan live onnistuu. Värikäs ja aito persoona
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Toivottavasti Alvan live onnistuu. Värikäs ja aito persoona
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Minä vähän luulen, että ensi viikolla ei ole mitään paketteja valittavissa, ainakaan toimivia sellaisia. Jossain Ruotsissa ehkä jo valintavaiheessa on tarjolla paketteja, mutta suunnilleen kaikkialla muualla paketointi tehdään vasta jälkikäteen. Jos tehdään.Wadde kirjoitti:Toivottavasti ensi viikko muuttaa kaiken, Suomi valitsee todella toimivan paketin Kiovaan, ottaa finaalipaikan ja parhaan sijoituksen sitten Softenginen.
Jopa ne ympäripyöreitä jorisevat raatilaiset UMK-kausilla 2013 ja 2014 ehkä vähän onnistuivat edesauttamaan tuossa biisistä paketiksi -projektissa. Sitä konseptia olisin halunnut kehitettävän edelleen. Niiden sijaan otettiin viihteellisemmäksi elementiksi hömppäraadit.
Tai no joo, bändeillä on usein jo jossakin määrin paketti koossa, ja onhan niitä tuolla kisassa pari. Valitkaa niistä joku.
Rise, angel, shine, love!
- Koirankuonolainen
- Kanta-asiakas
- Viestit: 4137
- Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Ehdottoman puolueellinen näkemykseni optimaalisen viisuedustajan valinnasta on seuraava:
1) Jos joukossa on kappale, jolla ihan realistisesti olisi menestymisen mahdollisuuksia noin 12 sakkiin finaalissa, lähetetään se. Joskus tämä on jopa toteutunut (Lordi, Softengine...), yleensä ei (Mikael Saaren kappaleet, Elena Madyn Actress, Nightwish...). Nuo realististisia menestymismahdollisuuksia omaavat kappaleet ovat sen verran harvassa, että tilaisuuksien hukkaaminen on toki sangen harmillista. Menestymisellä nyt ei muuten ylipäätään olisi niin hirveästi väliä, mutta yleisön ja ilmeisesti myös viisufanien enemmistön mielenkiinnon ylläpitämisessä sillä on taivaallinen voima. Onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä, kuten jo A. Kivi aikoinaan totesi viisumenestyksestä kysyttäessä.
2) Jos kohdan 1) mukaista ehdokasta ei ole, lähetetään esitys, jolla on jotain sanottavaa ja/tai joka on erilainen, ravistelee ja kyseenalaistaa (PKN). Helposti kaavoihin kangistuvaa viisuinstituutiota saa ja pitää aika ajoin tomuttaa. Onneksi noita tomuttajia, yleensä ei-menestyjiä, on lähes joka vuosi mukana, muuten ollaan vaarassa vajota tylsyyteen.
Ja tietenkin kelvollinen edustuskappale on sellainen, että itse pidän siitä
Useimmiten tilanne valitettavasti on se, että kummankaan kohdan mukaista edustajaa ei ole tarjolla. Satin Circuksesta on yritetty tehdä vääryyttä kärsinyttä marttyyria. Kävin katsomassa heidän live-esityksensä uudelleen ja olen edelleen sitä mieltä, että sillä ei olisi ollut niissä kinkereissä yhtään sen enempää jakoa kuin kovasti etukäteen hehkutetulla Waldon porukalla aikoinaan. Opera Scalan olisin kelpuuttanut edustajaksi, mutta se olisi ollut kategoriaa "outo", ei "potentiaalinen menestyjä". Tämän vuoden yrittäjistä Blackbird saattaisi erittäin onnistuneella live-esityksellä pärjätä kohdan 1) veroisesti, kohtaan 2) pyrkivät kappaleet puolestaan ovat liian tylsiä kelvatakseen.
Sanoin tuossa alussa "puolueellinen" mm. siksi, että monena vuonna menestyjien ja jopa voittajien joukossa on ollut kappaleita, joiden menestystä pentuaikaisilla kotikulmillani vaikuttavat Muhukulman tietäjätkään eivät olisi osanneet etukäteen ennustaa.
1) Jos joukossa on kappale, jolla ihan realistisesti olisi menestymisen mahdollisuuksia noin 12 sakkiin finaalissa, lähetetään se. Joskus tämä on jopa toteutunut (Lordi, Softengine...), yleensä ei (Mikael Saaren kappaleet, Elena Madyn Actress, Nightwish...). Nuo realististisia menestymismahdollisuuksia omaavat kappaleet ovat sen verran harvassa, että tilaisuuksien hukkaaminen on toki sangen harmillista. Menestymisellä nyt ei muuten ylipäätään olisi niin hirveästi väliä, mutta yleisön ja ilmeisesti myös viisufanien enemmistön mielenkiinnon ylläpitämisessä sillä on taivaallinen voima. Onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä, kuten jo A. Kivi aikoinaan totesi viisumenestyksestä kysyttäessä.
2) Jos kohdan 1) mukaista ehdokasta ei ole, lähetetään esitys, jolla on jotain sanottavaa ja/tai joka on erilainen, ravistelee ja kyseenalaistaa (PKN). Helposti kaavoihin kangistuvaa viisuinstituutiota saa ja pitää aika ajoin tomuttaa. Onneksi noita tomuttajia, yleensä ei-menestyjiä, on lähes joka vuosi mukana, muuten ollaan vaarassa vajota tylsyyteen.
Ja tietenkin kelvollinen edustuskappale on sellainen, että itse pidän siitä
Useimmiten tilanne valitettavasti on se, että kummankaan kohdan mukaista edustajaa ei ole tarjolla. Satin Circuksesta on yritetty tehdä vääryyttä kärsinyttä marttyyria. Kävin katsomassa heidän live-esityksensä uudelleen ja olen edelleen sitä mieltä, että sillä ei olisi ollut niissä kinkereissä yhtään sen enempää jakoa kuin kovasti etukäteen hehkutetulla Waldon porukalla aikoinaan. Opera Scalan olisin kelpuuttanut edustajaksi, mutta se olisi ollut kategoriaa "outo", ei "potentiaalinen menestyjä". Tämän vuoden yrittäjistä Blackbird saattaisi erittäin onnistuneella live-esityksellä pärjätä kohdan 1) veroisesti, kohtaan 2) pyrkivät kappaleet puolestaan ovat liian tylsiä kelvatakseen.
Sanoin tuossa alussa "puolueellinen" mm. siksi, että monena vuonna menestyjien ja jopa voittajien joukossa on ollut kappaleita, joiden menestystä pentuaikaisilla kotikulmillani vaikuttavat Muhukulman tietäjätkään eivät olisi osanneet etukäteen ennustaa.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Nyt taitaa tosiaaan Timoteuksella olla vähän liikaa foliota hatussa, tai sitten kristallipallo joka heittääTimoteus kirjoitti:Tulevien vuosien faniäänestyksissä Circle of lightiin suhtaudutaan suunnilleen samoin kuin esimerkiksi Lose controliin nyt. Sekin oli valtava Kuppila-suosikki omana vuonnaan mutta jäi viime kesän Suomen edustuskappaleiden pudotuspelissä sijalle 30.
Lose Control kaatui todella huonoon, sekavaan ja kaoottiseen live-esitykseen, joten en näe vertauksessa järkeä; Emma saa kyllä todella pahasti mokata että pystyisi vajoamaan samalle tasolle, jo senkin takia ettei Emman esityksessä luultavasti ole lavalla sekavasti eri suuntiin heilumassa yhtä montaa tyyppiä
(Ja ihan yleisellä tasolla, finaalin loppupääkin olisi jo hulppea edistysaskel kahteen viime vuoteen verrattuna...)
Niin minäkin. (Kumma että tuolla pitämisperusteella Emman kappale joidenkin mielestä suljetaan automaattisesti pois...)Timoteus kirjoitti:Ei minullakaan ole finaalin jämäsijoja vastaan sinänsä mitään. Ennen kaikkea haluaisin kuitenkin puhtaasti itsekkäästi Suomelle sellaisen edustuskappaleen, josta pidän itse. Kahdesta edellisestä en pitänyt.
Ei tässä joukossa ole kuin kaksi kappaletta joista itse pidän, niin mielellään toki toivoisin jomman kumman niistä valittavan. Ja Emman uskon omaavan niistä kahdesta paremmat menestymismahdollisuudet, mm. sen jo ulkomailla keräämän suosion vuoksi.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Ainakin Norjassa ja Tanskassa paketit tuntuvat olevan kasassa jo karsintavaiheessa. Ja vaikka eivät olisi (Tanska viime vuonna), vähänpä ne karsinnan ja kv. kilpailun välillä muuttuvat.Rousku kirjoitti:Jossain Ruotsissa ehkä jo valintavaiheessa on tarjolla paketteja, mutta suunnilleen kaikkialla muualla paketointi tehdään vasta jälkikäteen. Jos tehdään.
Faninäkökulmasta olisi tavattoman tylsää, jos kaikki maat valitsisivat ruotsalaisittain. Kauden päätapahtumaan ei jäisi muuta nähtävää kuin väliaikanumerot ja tulokset.
Samaan narratiiviin sopii hyvin tämä, että kaikki esityksen epätäydellisyydet, joita tietenkin aina on, paisutellaan täysin ulos mittasuhteistaan. Siitä saadaan kätevä selitys sekä laimentuneeseen fanimielenkiintoon että odotuksia heikompaan tulokseen eikä tarvitse tunnustaa, että ennakko-odotukset olisivat olleet ylimitoitetut. Seuraavana vuonna voi taas huutaa, kun "varma menestyjä" jää valitsematta.rosetta kirjoitti:Lose Control kaatui todella huonoon, sekavaan ja kaoottiseen live-esitykseen, joten en näe vertauksessa järkeä; Emma saa kyllä todella pahasti mokata että pystyisi vajoamaan samalle tasolle, jo senkin takia ettei Emman esityksessä luultavasti ole lavalla sekavasti eri suuntiin heilumassa yhtä montaa tyyppiä
Lainauksen viimeisen lauseen osalta uskon kun näen. Jos esityksen suunnittelu jää Ylen varaan, se voi hyvinkin koostua sekavasti eri suuntiin heiluvista tyypeistä. Emmalla on ehkä omat taustajoukot, jotka pitävät hommassa jonkin rodin, mutten uskaltaisi olla satavarma.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Tarkoitatko, että on kummallista, että jotkut eivät pidä Emman kappaleesta? No, niin se vain menee, kaikki eivät pidä samasta.rosetta kirjoitti:(Kumma että tuolla pitämisperusteella Emman kappale joidenkin mielestä suljetaan automaattisesti pois...)
Rise, angel, shine, love!
Re: UMK17: yleiskeskustelu
En, vaan sitä että jotkut eivät tunnu käsittävän, että jotkut voivat oikeasti tykätä ko. kappaleesta... Sehän monien kommenteista käy selvästi ilmi; Emman edustajaksi haluavat ovat "laskelmoivia", ja ne jotka haluavat edustajaksi kappaleen josta itse pitävät niin haluavat jonkin muun kuin sen, tottakai.Rousku kirjoitti:Tarkoitatko, että on kummallista, että jotkut eivät pidä Emman kappaleesta? No, niin se vain menee, kaikki eivät pidä samasta.rosetta kirjoitti:(Kumma että tuolla pitämisperusteella Emman kappale joidenkin mielestä suljetaan automaattisesti pois...)
Esityksissä on aina epätäydellisyyksiä, mutta joillain enemmän kuin toisilla Ei ole yhtään "mittasuhteistaan ulos paisuteltua" kuvata Waldo's Peoplen esitystä noin, olen kuullut (ja lukenut) paljon ihan vastaavia kuvauksia. (Lähinnä ei-suomalaisilta.) Kappale oli fanisuosikki studioversiona, ja Suomen karsinnan esitys oli vielä hyvä ja kappaletta tukeva, mutta Moskovan viisulavan esitys pilasi sen, ei siihen tarvitse syytä lähteä yhtään kauemmas hakemaan.Timoteus kirjoitti:Samaan narratiiviin sopii hyvin tämä, että kaikki esityksen epätäydellisyydet, joita tietenkin aina on, paisutellaan täysin ulos mittasuhteistaan. Siitä saadaan kätevä selitys sekä laimentuneeseen fanimielenkiintoon että odotuksia heikompaan tulokseen eikä tarvitse tunnustaa, että ennakko-odotukset olisivat olleet ylimitoitetut.
Viimeksi muokannut rosetta, 22 Tammi 2017, 15:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Puutarhuri
- Kanta-asiakas
- Viestit: 1743
- Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Ette kai te nyt oikeasti vertaa sitä 2009 Loose controlia tähän circle of lightiin? Onhan ne nyt sävellyksenäkin ihan eri tasoa. Eihän siinä 2009 kappaleessa edes ollut mitään toimivaa sävelmää, jotain abban kuuloista kertosäettä vain huudeltu sekasotkun välillä. Ja sekava lavashow vain pahensi asiaa.
Circle of light on kuitenkin yhtenäinen ja suhteellisen hyvin tuotettu kappale, toimii radiostakin oikein hyvin esim kun ajaa autoa tai vaikka jumppasalilla. Se on sitten eri asia, että riittääkö se Euroviisuissa edes finaaliin, mutta se on eri asia. Ja kun se nyt on näköjään YouTuben toplistoissa ja kommenteissa huomioitu, niin se on ihan lupaava asia. Täytyykin äänestää Emmaa nyt ihan kympillä, pelkästään tämän kitinän vuoksi.
Circle of light on kuitenkin yhtenäinen ja suhteellisen hyvin tuotettu kappale, toimii radiostakin oikein hyvin esim kun ajaa autoa tai vaikka jumppasalilla. Se on sitten eri asia, että riittääkö se Euroviisuissa edes finaaliin, mutta se on eri asia. Ja kun se nyt on näköjään YouTuben toplistoissa ja kommenteissa huomioitu, niin se on ihan lupaava asia. Täytyykin äänestää Emmaa nyt ihan kympillä, pelkästään tämän kitinän vuoksi.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Minä en ainakaan tarkoita tätä. Ymmärrän ja uskon, että Emman kappaleesta pidetään. Hölmöillä valintaperusteilla tarkoitan näitä mikkosilvennois-tuijapehkos-perusteluja, joita päästetään UMK-lähetyksiin ja joille vastakkaisia näkemyksiä ei päästetä: näkemyksiä, että euroviisuihin pitää valita tietynlaista musiikkia, iloista ja reipaspoljentoista, eikä ainakaan mitään surumielistä tai raskassoutuista. Tällaiset näkemykset ovat syvältä, ja UMK-lähetyksissä esitettyinä niillä on äänestäjiä johdatteleva vaikutus.rosetta kirjoitti:Sehän monien kommenteista käy selvästi ilmi; Emman edustajaksi haluavat ovat "laskelmoivia", ja ne jotka haluavat edustajaksi kappaleen josta itse pitävät niin haluavat jonkin muun kuin sen, tottakai.
Jos Emma voittaa yleisöäänet ilman johdattelua, minulla ei ole tuloksesta motkottamista. Johdateltua yleisöäänestysvoittoa pidän osapuilleen yhtä arvokkaana kuin hallituksen vaalivoittoa maassa, jossa oppositiolle ei anneta lainkaan medianäkyvyyttä.
Niin. Sopii edelleen siihen narratiiviin, josta puhun. Kun tulos ei ollut toivottu ja esitystä katselee ja kuuntelee jälkiviisaana ihan eri tavalla, ei enää näekään kuin ne puutteet. Luin Suomi 2009 -ketjun kommentteja semifinaalipäivästä alkaen, eikä siellä tuoreeltaan pidetty esitystä täytenä mahalaskuna. Osa piti sitä suorastaan vaikuttavana ja elätteli edelleen toiveita top 10 -sijasta. Olit siellä itsekin keskustelemassa ja pidit eritahtista heilumista hieman hassuna. Katastrofaaliseksi se on muuttunut mielessäsi vasta paljon myöhemmin. Oletko todella täysin varma, että Emman esityksessä ei voi olla mitään "hieman hassua"?rosetta kirjoitti:Esityksissä on aina epätäydellisyyksiä, mutta joillain enemmän kuin toisilla Ei ole yhtään "mittasuhteistaan ulos paisuteltua" kuvata Waldo's Peoplen esitystä noin, olen kuullut (ja lukenut) paljon ihan vastaavia kuvauksia. (Lähinnä ei-suomalaisilta.) Kappale oli fanisuosikki studioversiona, ja Suomen karsinnan esitys oli vielä hyvä ja kappaletta tukeva, mutta Moskovan viisulavan esitys pilasi sen, ei siihen tarvitse syytä lähteä yhtään kauemmas hakemaan.
Katsoin karsintaesityksenkin pitkästä aikaa eikä se ainakaan visuaalisesti sen parempi ollut, pikemminkin hieman epäkoherentimpi, tosin lähinnä poukkoilevan kamera- ja ohjaustyöskentelyn vuoksi. Laulullisesti meni paremmin Tampereella kuin Moskovassa, sen myönnän.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Minun "laskelmoiva" valintani olisi Norma John, mutta tänä vuonna äänestänen ainoastaan Emmaa, koska se on jaettu ykkössuosikkini. Viime vuonna ykkössuosikkini oli Eini, jollen en antanut äänen ääntä, vaan äänestin "laskemoivasti" Mikaelia, jonka kappaletta en tähän päivään mennessä ole ensikuuleman jälkeen kertaakaan omatoimisesti kuunnellut.rosetta kirjoitti:Sehän monien kommenteista käy selvästi ilmi; Emman edustajaksi haluavat ovat "laskelmoivia", ja ne jotka haluavat edustajaksi kappaleen josta itse pitävät niin haluavat jonkin muun kuin sen, tottakai.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Ei Timoteusta varmaan tarvitse teititellä Olen ihan samaa mieltä, ettei niitä tässä kannattaisi verrata, mitä tässä olen yrittänyt todistaakin.Puutarhuri kirjoitti:Ette kai te nyt oikeasti vertaa sitä 2009 Loose controlia tähän circle of lightiin? Onhan ne nyt sävellyksenäkin ihan eri tasoa. Eihän siinä 2009 kappaleessa edes ollut mitään toimivaa sävelmää, jotain abban kuuloista kertosäettä vain huudeltu sekasotkun välillä. Ja sekava lavashow vain pahensi asiaa.
Tuosta olen kyllä samaa mieltä; toivottavasti äänestäjiä ei johdatella, vaan osaavat ihan itse valita sen parhaimman...Timoteus kirjoitti: Minä en ainakaan tarkoita tätä. Ymmärrän ja uskon, että Emman kappaleesta pidetään. Hölmöillä valintaperusteilla tarkoitan näitä mikkosilvennois-tuijapehkos-perusteluja, joita päästetään UMK-lähetyksiin ja joille vastakkaisia näkemyksiä ei päästetä: näkemyksiä, että euroviisuihin pitää valita tietynlaista musiikkia, iloista ja reipaspoljentoista, eikä ainakaan mitään surumielistä tai raskassoutuista. Tällaiset näkemykset ovat syvältä, ja UMK-lähetyksissä esitettyinä niillä on äänestäjiä johdatteleva vaikutus.
En tietenkään, mutta tuo taisi olla vähän yli-positiivinen arvio, en ehkä kehdannut sanoa sen negatiivisemmin siinä vaiheessa, kun vielä toivottiin parasta (Hyvin kaivettu kyllä, näin monen vuoden takaa ) Muistan vielä kun tuolloin finaalipäivänä joku iltapäivälehti julisti, että "Waldo's People taistelee voitosta", mitä pidin kyllä lievästi sanoen yliampuvana, ja sanoin lähimmillenikin samaa... Ja finaaliesitys jätti kyllä heti jälkeensä olon että tässä ei taida kovin hyvin käydä (varsinkin kun se tuli muistaakseni heti Andrew Lloyd Webberin kappaleen jälkeen, jolloin ikävä kyllä esityksen amatöörimäisyys vain korostui)...Timoteus kirjoitti:Niin. Sopii edelleen siihen narratiiviin, josta puhun. Kun tulos ei ollut toivottu ja esitystä katselee ja kuuntelee jälkiviisaana ihan eri tavalla, ei enää näekään kuin ne puutteet. Luin Suomi 2009 -ketjun kommentteja semifinaalipäivästä alkaen, eikä siellä tuoreeltaan pidetty esitystä täytenä mahalaskuna. Osa piti sitä suorastaan vaikuttavana ja elätteli edelleen toiveita top 10 -sijasta. Olit siellä itsekin keskustelemassa ja pidit eritahtista heilumista hieman hassuna. Katastrofaaliseksi se on muuttunut mielessäsi vasta paljon myöhemmin. Oletko todella täysin varma, että Emman esityksessä ei voi olla mitään "hieman hassua"?
Ja täytenä mahalaskuna esitystä kyllä pidettiin myös kansainvälisillä foorumeilla, ja pidetään vieläkin (sen mitä itse olen nähnyt).
Tuosta olen ihan eri mieltä, olen itse jälkeenpäin katsonut joskus molemmat peräkkäin, ja eroa on kyllä kun yöllä ja päivällä. Karsintaesitys vakuutti, myös parempien taustalaulajien vuoksi, mutta koko esitys oli hallitumpi kokonaisuus, sekavuutta en havainnut. (Itsekin äänestin sitä tuolloin, kun uskoin ja näin sen parhaaksi paketiksi, ko. esityksen perusteella...) Toisin oli Moskovassa.Timoteus kirjoitti: Katsoin karsintaesityksenkin pitkästä aikaa eikä se ainakaan visuaalisesti sen parempi ollut, pikemminkin hieman epäkoherentimpi, tosin lähinnä poukkoilevan kamera- ja ohjaustyöskentelyn vuoksi. Laulullisesti meni paremmin Tampereella kuin Moskovassa, sen myönnän.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
^ Kiinnosti vielä jatkaa tästä aiheesta, mutta koska olisi mennyt kokonaan ohi ketjun aiheen, jatkoin rönsyä Viisulassa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Minä laskelmoisin ihan vaan siksi, että Suomikin menestyisi joskus, mutta en halua välttämättä Emmaa edustajaksi. Itse laskelmoin, joten kannatan ykkössuosikkiani Alvaa tai viitossuosikkiani MFB:tä.rosetta kirjoitti:Emman edustajaksi haluavat ovat "laskelmoivia"
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Timoteus kirjoitti:Kun tulos ei ollut toivottu ja esitystä katselee ja kuuntelee jälkiviisaana ihan eri tavalla, ei enää näekään kuin ne puutteet. Luin Suomi 2009 -ketjun kommentteja semifinaalipäivästä alkaen, eikä siellä tuoreeltaan pidetty esitystä täytenä mahalaskuna. Osa piti sitä suorastaan vaikuttavana ja elätteli edelleen toiveita top 10 -sijasta.
En ole nyt ihan varma, olenko kärryillä siitä, mistä oikein keskustellaan... Mutta tuosta Waldosta, pidin sitä aikoinaan oikeana valintana kyllä. Katsoin nyt sekä Tohlopin finaaliliven että (jommankumman) Moskovan liven, ja Tohlopin esitys on minusta kyllä visuaalisestikin parempi: porukka riittää täyttämään pienen lavan, ja valoa ja liikettä heijastavat seinäelementit ovat lähempänä, mikä tekee vaikutelmasta eloisamman. Moskovassa siellä joku poppoo seisoskelee eksyneen näköisenä ja on lämpimikseen sytytellyt pari tynnyriä palamaan. Jo Tohlopin esitystä kritisoin kuitenkin staattiseksi, ja maaliskuun lopulla olen näköjään ruvennut arvelemaan, ettei finaalipaikkaa ehkä tulisikaan.Timoteus kirjoitti:Katsoin karsintaesityksenkin pitkästä aikaa eikä se ainakaan visuaalisesti sen parempi ollut, pikemminkin hieman epäkoherentimpi, tosin lähinnä poukkoilevan kamera- ja ohjaustyöskentelyn vuoksi. Laulullisesti meni paremmin Tampereella kuin Moskovassa, sen myönnän.
Eli itse ainakin olin sitä mieltä, että biisi, vaikka tai koska on geneerinen, riittää kyllä. Ja että puhtaasti biisin puoleen sijoitus olisi voinut olla parempi kuin mitä se sitten oli. En mielestäni jälkiviisastele, sillä olen edelleen tätä mieltä, kuten sitäkin mieltä että valinta oli oikea.
Kansainvälistä fanisuosiota biisi valintansa jälkeen jonkin aikaa sai, ei niin paljon enää kun enemmän biisejä saatiin valittua ja alkoi paljastua, millainen live Moskovaan tulee. (Sinnehän myös jouduttiin vaihtamaan taustalaulajat.)
Mitä Emmaan tulee niin täysin riippumatta siitä että en pidä biisistä biisinä niin paljon kuin Waldon biisistä, näen mahdollisuudet tasan samankaltaiseen livefloppiin. En kuitenkaan syyttäisi siitä biisiä, sillä uskon että siitä moni aidosti pitää ja että se hyvällä toteutuksella voisi menestyä. Pidän kyllä mahdollisena, että jo Suomen finaali antaa viitteitä siitä, että livefloppi olisi odotettavissa - Waldon tapauksessa Suomen finaaliesityksen puuttet olivat mielestäni sentään korjattavissa olevaa luokkaa vain.
Rise, angel, shine, love!
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Äh, edellisen pitkän vuodatukseni olisin siis ehkä voinut kirjoittaa sinne. Ylläpito siirtäköön niin jos kokee hyväksi.Timoteus kirjoitti:^ Kiinnosti vielä jatkaa tästä aiheesta, mutta koska olisi mennyt kokonaan ohi ketjun aiheen, jatkoin rönsyä Viisulassa.
Rise, angel, shine, love!
Re: UMK17: yleiskeskustelu
No niinpä . Lose controlia sentään jaksaa vielä kuunnellaPuutarhuri kirjoitti:Ette kai te nyt oikeasti vertaa sitä 2009 Loose controlia tähän circle of lightiin? Onhan ne nyt sävellyksenäkin ihan eri tasoa.
Rise, angel, shine, love!
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Minulle jäi tässä kertomuksessasi epäselväksi, mistä oppositio on enemmistön kanssa eri mieltä. Siitäkö, että Emman biisillä varmasti tulee menestystä? Vai siitä, että Emman biisillä voi tulla menestystä?Timoteus kirjoitti:Emma taputetaan edustajaksi ja viisufanit ovat täpinöissään, kun kerrankin saatiin "oikea" voittaja. Viisuvoitto siintää jo unelmissa ja top 10 -sija on käytännössä varma. Kuppilan oppositio saa toisistaan hieman vertaistukea, mutta soraäänet hukkuvat massan alle pahemmin kuin koskaan.
Kuulun kai siihen oppositioon itse, ainakin kunnes livet on nähty. Tällä hetkellä olen sitä mieltä, että Emman biisillä voisi tulla menestystä, mutta millään tavoin varmana en asiaa pidä. Potentiaalisemmalta menestyjältä minusta esim. viime vuoden Norja kuulosti, ja (emmamainen) Islanti myös näytti, ja kuinkas sitten kävikään. Mitä itse ajattelet?
Rise, angel, shine, love!
Re: UMK17: yleiskeskustelu
No enpä nyt sanoisi. Loistava biisi kyllä Lose Control, mutta ei sitä enää kyllä jaksa kuunnella.Rousku kirjoitti:No niinpä . Lose controlia sentään jaksaa vielä kuunnellaPuutarhuri kirjoitti:Ette kai te nyt oikeasti vertaa sitä 2009 Loose controlia tähän circle of lightiin? Onhan ne nyt sävellyksenäkin ihan eri tasoa.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Möllöttäköön tuossa, kun siinä on Emma-asiaakin mukana.Rousku kirjoitti:Äh, edellisen pitkän vuodatukseni olisin siis ehkä voinut kirjoittaa sinne. Ylläpito siirtäköön niin jos kokee hyväksi.
Ajattelin opposition koostuvan yleisemmin niistä, joiden mielestä Emman valinta on enemmän plääh kuin jees. Kullakin on omat kriteerinsä sille, milloin valinta on jees ja milloin plääh, eivätkä menestymismahdollisuudet kaikilla kuulu kriteereihin.Rousku kirjoitti:Minulle jäi tässä kertomuksessasi epäselväksi, mistä oppositio on enemmistön kanssa eri mieltä. Siitäkö, että Emman biisillä varmasti tulee menestystä? Vai siitä, että Emman biisillä voi tulla menestystä?
Esimerkiksi nimimerkki sziget kuuluu ehdottomasti oppositioon, vaikka hän pelkää kappaleen menestyvän.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
^Ok, selvä. Ehkä olen asiassa sziget-linjoilla.
Tai, kysyn sittenkin vielä. Tarkoitatko sanoa, että
Jos valitaan edustajaksi kuppilan inhokki ohi kuppilasuosikin, eikä menestystä tule, menestymättömyys selitetään väärällä valinnalla. Jos valitaan edustajaksi kuppilan suosikki, eikä menestystä tule, menestymättömyys selitetään jollakin muulla tekijällä kuin väärällä valinnalla.
Tai, kysyn sittenkin vielä. Tarkoitatko sanoa, että
Jos valitaan edustajaksi kuppilan inhokki ohi kuppilasuosikin, eikä menestystä tule, menestymättömyys selitetään väärällä valinnalla. Jos valitaan edustajaksi kuppilan suosikki, eikä menestystä tule, menestymättömyys selitetään jollakin muulla tekijällä kuin väärällä valinnalla.
Olet kuitenkin tuolloin ollut sitä mieltä, että esitys toimi lavalla hienosti, ei ollut yhtään sen sekavampi kuin useimpien muidenkaan, ja ihmettelet blogien negatiivista kirjoittelua esityksestä. Ymmärsin, että Timoteus kirjoitti juuri tästä mielen muuttumisesta?rosetta kirjoitti:Lose Control kaatui todella huonoon, sekavaan ja kaoottiseen live-esitykseen
Rise, angel, shine, love!
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Ihan samaa mieltä.rosetta kirjoitti: Esityksissä on aina epätäydellisyyksiä, mutta joillain enemmän kuin toisilla Ei ole yhtään "mittasuhteistaan ulos paisuteltua" kuvata Waldo's Peoplen esitystä noin, olen kuullut (ja lukenut) paljon ihan vastaavia kuvauksia. (Lähinnä ei-suomalaisilta.) Kappale oli fanisuosikki studioversiona, ja Suomen karsinnan esitys oli vielä hyvä ja kappaletta tukeva, mutta Moskovan viisulavan esitys pilasi sen, ei siihen tarvitse syytä lähteä yhtään kauemmas hakemaan.
Waldon esitys oli staattinen ja samalla tavalla "ollaan nyt kaveriporukalla hauskaa pitämässä"-tyylinen, kuin viime vuonna Sandhjan esitys kumppaneineen, vaikka Sandhja heiluikin enemmän. Mutta kun se ei riitä. Molempia vaivasi kunnollisen lavashown puute ja kotikutoisuus.
Vai oliko niillä edes hauskaa. Tylsä esitys kumminkin.
Emmaa kannatan siksi, että kappale on paras tämänvuotisista. Pidän siitä siis eniten. En kuitenkaan ennusta sen mahdollista sijoitusta, en jaksa olla siitä kiinnostunut. Tänä vuonna yksikään kappale ei herätä menestystoiveita.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Tarkoitan sitäkin. Avauduin niin pitkästi, että avautumisistani löytyy monia tarkoituksia.Rousku kirjoitti:Jos valitaan edustajaksi kuppilan inhokki ohi kuppilasuosikin, eikä menestystä tule, menestymättömyys selitetään väärällä valinnalla. Jos valitaan edustajaksi kuppilan suosikki, eikä menestystä tule, menestymättömyys selitetään jollakin muulla tekijällä kuin väärällä valinnalla.
Jos ja kun Emma valitaan, aion antaa hehkuttajien hehkuttaa enkä tämän enemmälti pura turhautumistani, paitsi ehkä Väärä laulu voitti -ketjussa finaaliyönä. Aina on muita maita, joita voi kannattaa. Ja tulee sellaisia vuosia, jolloin pääsee kannattamaan Suomea.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
- TomppaJr
- Koordinaattori
- Viestit: 37003
- Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Onko muuten mikään maa yhtä huono tekemään lavaesityksiä kuin Suomi? Ainoat nappiesityksemme viime vuosina ovat tainneet olla Paradise Oskarin 2011 maapalloihanuus ja Softenginen vaikuttava valoshow. Kaikki muut enemmän tai vähemmän kotikutoisia, tylsiä tai ihan vaan kamalia.
Meow cat, please meow back.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
^Slovenia ei ole onnistunut kovin hyvin . Eikä ehkä Irlantikaan, paitsi kun on heittää kehiin artisti, jolla jo valmiiksi on vankka oma tyyli (=Jedward).
Paradise Oskarin kohdalla muistan kyllä asua kritisoidun. Periaatteessa hienoa kierrättää, mutta käytännössä näytti pönöltä.
Paradise Oskarin kohdalla muistan kyllä asua kritisoidun. Periaatteessa hienoa kierrättää, mutta käytännössä näytti pönöltä.
Rise, angel, shine, love!
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Albania on ollut pahasti hukassa koko vuosikymmenen lukuun ottamatta Ronaa, ja oliko sekään lavaesitysonnistuminen vai huikean diivan taidonnäyte? Ja Makedonia vielä pahemmin vielä pitempään, poikkeuksena Kaliopi, josta voi esittää saman jatkokysymyksen kuin Ronasta.
Ja onhan näitä muitakin. Montako kertaa Tšekki on onnistunut? Tai Valko-Venäjä? Tai Latvia viisuvoittonsa ja Aminatan välissä? Entä Alankomaat puhelinäänestysaikana ennen The Common Linnetsiä? Andorraa ei ole varmaan reilua ottaa vertailuun mukaan.
Ei ole Suomi läheskään huonoin. Toki tavoitteiden olisi syytä olla hieman korkeammalla kuin huonoimmuuden välttämisessä.
Ja onhan näitä muitakin. Montako kertaa Tšekki on onnistunut? Tai Valko-Venäjä? Tai Latvia viisuvoittonsa ja Aminatan välissä? Entä Alankomaat puhelinäänestysaikana ennen The Common Linnetsiä? Andorraa ei ole varmaan reilua ottaa vertailuun mukaan.
Ei ole Suomi läheskään huonoin. Toki tavoitteiden olisi syytä olla hieman korkeammalla kuin huonoimmuuden välttämisessä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
- Puutarhuri
- Kanta-asiakas
- Viestit: 1743
- Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Edelleen harmittelen sitä lyhyttä päättämisaikaa ensi lauantaina, kun esitykset ja live-laulut tulevat peräjälkeen ja heti pitäisi osata äänestää mikä olikaan paras. Lauluäänelläkin on todella paljon vaikutusta Euroviisuissa. Haluaisin kuunnella ne livet pariin kertaan ja arvioida, miltä se kuulostaisi Euroviisulavalla huippulaulajien joukossa. Ja varmaan esityksiäkin pitää nieleskellä. Toivottavasti etkoista on oikeasti apua tässä asiassa.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Luepa vähän tarkemmin, en ole ollut sitä mieltä. Tosin tämä keskusteluhan jatkui kyllä siellä viisulan puolella, joten en nyt tässä kommentoi enempää...Rousku kirjoitti:Olet kuitenkin tuolloin ollut sitä mieltä, että esitys toimi lavalla hienosti, ei ollut yhtään sen sekavampi kuin useimpien muidenkaan, ja ihmettelet blogien negatiivista kirjoittelua esityksestä. Ymmärsin, että Timoteus kirjoitti juuri tästä mielen muuttumisesta?rosetta kirjoitti:Lose Control kaatui todella huonoon, sekavaan ja kaoottiseen live-esitykseen
Britit ovat myös ainakin itse sitä mieltä, että onnistuvat aina sössimään lavashow'n, samoin irlantilaiset, ja onhan siinä kai jonkin verran perää...TomppaJr kirjoitti:Onko muuten mikään maa yhtä huono tekemään lavaesityksiä kuin Suomi? Ainoat nappiesityksemme viime vuosina ovat tainneet olla Paradise Oskarin 2011 maapalloihanuus ja Softenginen vaikuttava valoshow. Kaikki muut enemmän tai vähemmän kotikutoisia, tylsiä tai ihan vaan kamalia.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Näistä ei olekaan vielä mainittu.
Ilmeisesti Mikko toimii viisutyyppisenä voice-over-kommentaattorina eikä ole lavalla Kristan kanssa:
Onkohan juryäänestys toteutettu taas kenraaliharkkojen perusteella? Ainakin viime vuonna niin tehtiin, vaikka oli kotimaiset raadit.
Ihan kiva, että saadaan edes vähän käsitystä esityksistä ja lavasta ennen lauantaita. Ja mukavan ajoissa tulee striimit, ei tarvitse valvoa.UMK kirjoitti:UMK17: Etkot to 26.1.
Torstaina nähdään ensimmäiset kuvat UMK17-lavasta, sillä ohjelmassa katsotaan klippejä kilpailijoiden lavaharjoituksista areenalla ja ennakkoäänestyksen tulos paljastetaan! Etkoilla käy Kristan lisäksi 5 UMK-kilpailijaa: Club La Persé, Lauri Yrjölä, My First Band, Norma John ja Zühlke.
Torstain etkot tehdään Espoo Metro Areenalla ja lähetetään Yle Areenassa sekä osoitteessa yle.fi/umk klo 18.00-18.30. Ohjelma tulee samana päivänä Yle TV2:lta klo 22.00.
UMK17: Etkot pe 27.1.
Perjantaina etkoilla vierailee toiset 5 UMK-kilpailijaa: Alva, Anni Saikku, Emma, Günther & D'Sanz sekä Knucklebone Oscar & The Shangri-La Rubies. Luonnollisesti nähdään, miten heidän harjoituksensa lavalla ovat sujuneet. Lisäksi kameran eteen astuu sensaatioduo Marcus & Martinus!
Perjantain etkot tehdään Espoo Metro Areenalla ja lähetetään suorana Yle Areenassa sekä osoitteessa yle.fi/umk klo 17.00-17.30. Ohjelma tulee samana päivänä Yle TV2:lta klo 22.00.
Ilmeisesti Mikko toimii viisutyyppisenä voice-over-kommentaattorina eikä ole lavalla Kristan kanssa:
Greenroomissa juontaa Niina Lahtinen.UMK kirjoitti:Kommentaattorina toimii suomeksi Mikko Silvennoinen sekä ruotsiksi Eva Frantz ja Johan Lindroos. Ruotsinkielisen kommentoinnin saat päälle televisiosi äänivalinnasta.
Onkohan juryäänestys toteutettu taas kenraaliharkkojen perusteella? Ainakin viime vuonna niin tehtiin, vaikka oli kotimaiset raadit.
Viimeksi muokannut Stargazer, 23 Tammi 2017, 11:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me
Empire of the freaks, all drinks on me