UMK20: yleiskeskustelu

Peruttu Eurovision laulukilpailu 2020

Suosikkisi UMK20-kilpailijoista

Tika – I let my heart break
17
8%
Erika Vikman – Cicciolina
133
59%
Aksel Kankaanranta – Looking back
31
14%
F3M – Bananas
3
1%
Sansa – Lover view
22
10%
Catharina Zühlke – Eternity
20
9%
 
Ääniä yhteensä: 226

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8172
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

murka kirjoitti: 07 Maalis 2020, 17:06
hra47 kirjoitti: 27 Helmi 2020, 21:50 Otinpa jo hyvissä ajoin puhelinäänestysnumerot talteen. Aion näillä näkymin äänestää Sansaa ja Erikaa. Otin varmuuden vuoksi myös Akselin numeron ylös. Jos kuitenkin onnistuvat sössimään livet kovinkin pahasti, niin sit en luultavasti äänestä lainkaan, vaikka jokin kolmesta ulkopuolelle jäävistä onnistuisikin...
Tuliko kenellekään viime vuonna palautetta äänistä? Minä en saanut eikä myöskään puhelinoperaattori mitään veloittanut. Mistä johtuu jos äänestää ohjeiden mukaan ja äänestysaikana?
Mä olen soittanut, enkä tekstannut, jolloin vastaajaääni kertoo samantien "äänesi on rekisteröity". Soittaminen on helpompaa kuin tekstiviestien kanssa puljaaminen.
murka kirjoitti: 07 Maalis 2020, 17:06 Ylen miksaus on luultavasti mysteeri. Kaipa joku kuvaa paikan päällä ja lataa YouTubeen niin saa tietää senkin, että kuinka laulu ihan oikeasti sujui.
Mä olen jo useamman vuoden ajan epäillyt (täälläkin), että ylen perunasoundin salaisuus on niin yksinkertainen kuin kompression puuttuminen, mikä näkyy äänen voimakkuustason heiveröisyytenä. Telkkarista joutuu säätämään äänenvoimakkuuden tuplaksi siitä, mitä se on normaalisti. Muuta vikaa en Ylen äänessä ole havainnut, enkä keksi teknistä syytä sille, miksi lauluääni kuulostaisi epävireiseltä. Kukaan täällä ei ole kuitenkaan koskaan ottanut koppia asiasta kun olen asian tuonut esiin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42046
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Mistä puhelinäänestysnumerot löytyvät?

Kokeilin viime viisujen aikaan eka kertaa soittamista tekstarin sijasta, ja sehän olikin kätevää.
Rise, angel, shine, love!

DancingDeer
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 78
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 14:40

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja DancingDeer »

Kenraaliharjoituksesta pikkupätkiä esityksistä Wiwibloggsin instastoryssa. Wink wink! :vonkaus:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30539
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Rousku kirjoitti: 07 Maalis 2020, 17:32 ^Mistä puhelinäänestysnumerot löytyvät?
Täältä: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/02/2 ... i-sovellus

Näkyvimmin sivulla mainostetaan Yle.fi-sovellusta, jolla pääsee antamaan yhden ilmaisäänen (tällä kertaa vain yhden eikä viime vuoden tapaan kymmentä). Puhelinäänestysnumerot löytyvät alempaa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11327
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

^^ Toi Erikan ja karhujen tanssikoreografiahan on ihan huikea! :uujee: :rofl: Gabbanin gorilla tulee tosiaan mieleen, hyvällä tavalla.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Yhtälailla kun toivon Dotterista Mellovoittajaa olen alkanut toivoa että Cicciolina ei voita. On suoraansanoen alkanut nyppimään toi Erikan pärstä joka mediassa. UMK piti olla 6 artistin kilpailu eikä vain yhden :draamaa: Saapi nähdä meneekö molemmat toiveet metsään vai b...

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42046
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^^^Kiitos linkistä.

Löytäisikö joku vielä linkin Wiwibloggsin instatoryyn, oikeaan kohtaan?
Rise, angel, shine, love!

DancingDeer
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 78
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 14:40

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja DancingDeer »

Rousku kirjoitti: 07 Maalis 2020, 17:49 ^^^Kiitos linkistä.

Löytäisikö joku vielä linkin Wiwibloggsin instatoryyn, oikeaan kohtaan?
https://instagram.com/stories/wiwiblogg ... 2x7svlrp8r

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42046
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Ok, kiitos, mutta vaatii näköjään rekisteröitymistä, joten odotan iltaan asti.
Rise, angel, shine, love!

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

Nevski kirjoitti: 04 Maalis 2020, 19:46
manic kirjoitti: 04 Maalis 2020, 13:09 Olenko täällä ainoa Erikan fani joka pelkää sitä että UMK-finaaliesitys käynnistyy sillä että Erika pudottaa yltään "nunnan kaavun". Se Saara Aallon hupullinen kaapu Monstersin umk-esityksessä jätti pysyvän trauman! :tajutkaa:
Hihoista voisi tipahdella vaikkapa Raamatun sivujen silppua?
Rakkauden korkea veisuko siellä on silputtuna?

Saara Aallon kaavun hihoista putoilleen silpun merkitys on minulle vieläkin arvoitus.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2049
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

DancingDeer kirjoitti: 07 Maalis 2020, 17:56
Rousku kirjoitti: 07 Maalis 2020, 17:49 ^^^Kiitos linkistä.

Löytäisikö joku vielä linkin Wiwibloggsin instatoryyn, oikeaan kohtaan?
https://instagram.com/stories/wiwiblogg ... 2x7svlrp8r
Erikahan se taas erottui joukosta edukseen :tapu:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

Tipitapi kirjoitti: 06 Maalis 2020, 09:28
Sagapo kirjoitti: 06 Maalis 2020, 09:19 1. Eternity
Ensimmäisellä kuuntelukerralla en huomioinut, miten kappale loppuu, ja luulin kyseessä olevan ihan vain rakkauslaulu. You-kiekaisut vähän naurattivat. Sitten luin biisin taustatarinan ja kuuntelin myös koskettavan viimeisen lauseen. Sen myötä kappaleesta tuli koskettavampi ja parempi. Eternity kuulostaa euroviisulta hyvässä ja pahassa. Olen kaikkien meidän viisufanien puolesta iloinen, että tällainen laulu on mukana.

2. Cicciolina
En muista, milloin viimeksi olisi tykännyt näin paljon Suomen viisuehdokkaasta. Kirjoitin kappaleen omaan ketjuun tarkemmin, miksi meidän kannattaisi valita juuri tämä.

3. Looking back
Akselin ääni on todella hyvä, ja toivon hänen osallistuvan uudestaan ensi vuonna paremmalla kappaleella, ehkä mieluummin suomeksi. Looking back on tehty alun perin jenkkiteinipoppareille, ja jotenkin sen kuulee, että Akselilla ei ole laulun tarinaan yhtä vahvaa suhdetta kuin esimerkiksi Catharinalla ja Erikalla on omiinsa. Biisi on ihan ok, mutta eihän me Euroviisuihin ihan ok:lla lähdetä.

4. Bananas
Tässä on jotain ärsyttävää. Ehkä se on bändin nimi F3M, joka näyttää siltä, että se on keksitty minuutissa. Ehkä se on laulajatrio, joka joka käänteessä vakuuttaa, miten hyviä kavereita ja miten räväköitä ovat. Jos noita asioita pitää ääneen todistaa, ne eivät pidä paikkaansa. Bananas-kappaleessa pidän kertosäkeen biitistä, mutta tämä on siinä mielessä omituinen bilebiisi, että tätä on raskas kuunnella.

5. Lover view
Kun tämä kappale soi, aivoni nauttivat. On kuin hunajaa valuisi. Kun kappale päättyy, unohdan sen välittömästi. Lover view on erittäin miellyttävä kokonaisuus, mutta elämäni olisi aivan samanlainen, vaikken olisi koskaan kuullut sitä. Sama koskee esittäjäänsä Sansaa: kokenut, osaava, valloittava – mutta unohdettava.

6. I let my heart break
Tästä minulla on kaksijakoiset fiilikset: säkeistöjen kökkö englanti ja painotukset ärsyttävät satasella, mutta kertosäkeitä suorastaan rakastan. Pidin Tikasta todella paljon jo X Factorissa, ja ilostuin kuullessani, että hän on mukana UMK:ssa. Tämä neito osaa laulaa. Kertosäettä kuunnellessani sydämeni repeää tuskasta – hyvällä tavalla. Olen hämmästynyt, miten valjun reaktion tämä on saanut täällä Viisukuppilassa. Jos Cicciolinaa ei olisi ja jos toukokuun viisut eivät olisi jo täynnä balladeja, olisin liputtamassa tätä ilolla edustajaksemme.

***

Lopuksi vielä yksi pyyntö meille kaikille. Lauantaina äänestäkäämme kappaleen ja esittäjän perusteella, älkäämme esityksen perusteella.

Aiemmat vuodet ovat osoittaneet, että esitys muuttuu loppukilpailuun mentäessä, joten sille on turha antaa painoarvoa UMK:ssa äänestäessä. Tarkoitan siis lavasteita, puvustusta ja koreografiaa. Sen sijaan laulusuoritus ja lavakarisma ovat esiintyjän ominaisuuksia eli tärkeitä ottaa huomioon.
Hyvä summaus! Mutta itse erimieltä tosta äänestyksestä. Jos artisti ja taustajoukot eivät ole tähän mennessä löytäneet sitä oikeeta visioita jonka voi siirtää kansainväliselle lavalle, niin se on itselleni valtava miinus. Pitää olla ihmisiä ketkä osaa ajatella jos tässä vaiheessa sinne Toukokuuhun, ettei käy niin kuin viime vuonna ja esim osa showsta jää Suomeen. Vaikka esitys voi muuttua niin kyllä tässä vaiheessa artistin pitäisi pystyä jo todistamaan katsojalle että heillä on oikea visio. Taso on sen verran hyvä tänä vuonna verrattuna muihin vuosiin että ei ole varaa antaa tollasia anteeksi sori!
Jos nyt Yle ensin selvittäisi, että mitä sinne Rotterdamin lavalle voi tuoda? Eihän ehdokas voi sitä ennen kilpailua tehdä.

Show’n tai vaatteiden perusteella ei kannata ainakaan äänestää. Rekvisiitta ja vaatteet ehtii vaihtaa monta kertaa ennen Rottedamia. Vain ja ainoastaan se kappale, sen tarina ja laulusuoritus ovat ratkaisevia elementtejä koska niitä ei ehdi muuttaa noin lyhyessä ajassa. Kappaleen sovitukselle voi ehkä tehdä jotain mutta totaalista muodonmuutosta ei varmaan ehdi noin lyhyessä ajassa tekemään?

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

Sagapo kirjoitti: 06 Maalis 2020, 10:10
Tipitapi kirjoitti: 06 Maalis 2020, 09:28Vaikka esitys voi muuttua niin kyllä tässä vaiheessa artistin pitäisi pystyä jo todistamaan katsojalle että heillä on oikea visio.
Mitä väliä oikealla visiolla, jos se vesitetään loppukilpailuun, kuten viime vuonna kävi.

Päinvastainen esimerkki – vaikkakin jo aika vanha – on Paradise Oskarin karsintaesitys, joka oli erittäin vaatimaton. Loppukilpailussa nähtiinkin sitten upea maapallo. Tai Softengine, jolle kehitettiin hieno valoshow loppukilpailuun.
Nuo artistit lähtivät kisamatkalle matkalaukkuun mahtuvalla show’lla ja rekvisiitalla. Paransivat kisapaikalla suoritustaan kuin sika juoksuaan.

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

ritsu89 kirjoitti: 07 Maalis 2020, 14:26 Zuhlkea promottiin Tampereen keskustassa. Biisiä soitettiin ja jaettiin Eternity kasseja. Olisin ottanut jos ois ollu ämpäreitä.
No niitähän olisi lähdetty jo hakemaan Helsingistä ja Rovaniemeltä asti. :joojoo:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8172
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

https://www.is.fi/euroviisut/art-2000006430834.html
IS:n viisuraati täräyttää tiskiin arvionsa UMK-kappaleista – yksi artisteista sai murska-arvion
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

Jonttu kirjoitti: 06 Maalis 2020, 14:40 Miten tälläisilla "meriiteillä" voi olla mukana ammattilaisraadissa?

"rotterdamilainen opiskelija ja musiikin suurkuluttaja. Suosikkigenrejä latinomusiikki, pop ja ysäri"
Ruotsin raadin jäsenet joko sukulaisia tai samassa bändissä 🤔? Tuottaako samassa bändissä olo aina monipuolista musiikkimakua?

Opiskelija voi edustaa potentiaalista, kadulta bongattua, äänestäjää.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2049
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Aika jänskää, kuinka IS ja IL arvioissaan poikkeaa toisistaan. Mutta molemmat ovat ainakin yhdestä seikasta yhtä mieltä.... Erika on paras :rakkaus:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

Mattan kirjoitti: 06 Maalis 2020, 14:53 Nyt on kyllä valittu varsin mielenkiintoisia raateja.

Bulgarian kaikki jäsenet ovat kovia ammattilaisia, Alankomaiden ja Saksan raateihin on eksynyt paikallinen Viisukuppila (tai varmaan OGAE). Espanjassakin on musiikin ammattilaisia, Ruotsista sitten napattiin Amaranthe, mikä toki on mielenkiintoinen valinta. Virosta tulee kovia nimiä, Venäjällä ovat sentään televisiossa mukana ja brittien raati on varsin brittiläinen, kun saatiin Teenage Lifen säveltäjä paikalle. :heh: Raatien kokoonpanoissa on paljon hyvääkin, sillä on hienoa, että mukana on Borislav Milanovin ja Poli Genovan kaltaisia nimiä, mutta mitkä ovatkaan viralliset perusteet raatijäsenyydelle, ja millä tavoin ne on parsittu kasaan? :raaps:
Ehkä he ovat olleet ensimmäiseen tehtävästä kiinnostuneita? Tavoite on varmaan ollut saada raati kasaan.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

Timoteus kirjoitti: 06 Maalis 2020, 15:04 Yle ei ole tainnut missään vaiheessa määritellä, mitä raadeilla varsinaisesti tavoitellaan. Onko raadeilla tarkoitus simuloida kansainvälisten raatien makua? Silloin viisufaniraadit eivät vaikuta perustelluilta. Onko raadeilla tarkoitus simuloida kansainvälistä puhelinäänestysmakua? Siihen raadit eivät taida olla tarpeeksi edustavia. Onko raatien tarkoitus olla vain show-elementti (perustelu, jolla raadit tuotiin mukaan vuonna 2015)? Raatien kokoonpanon perusteella on vaikea kuvitella, että valintaan liittyisi sen kummempaakaan kantavaa ajatusta.

Näillä nimillä pidän todennäköisenä että Cicciolina voittaa raatiäänet tai on hyvin lähellä voittaa. Yleisöäänistä en sano mitään.
Jos Yle haluaisi olla ensi vuonna edelläkävijä niin ”kansainvälisen raadin” sijasta käytettäisiin tekoälyä.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

Silirimpsis kirjoitti: 06 Maalis 2020, 22:11 Hämmentävää, että kaikki näyttivät omalla laillansa hyviltä noissa. Eniten säväytti Akselin pätkä.
Akselin pätkän toteutuksessa oli mielestäni raikasta graafisuutta sekä arvoituksellisuutta. Ei mitään voivottelulauluntuntua tai suomalaisen maantienharmautta.

Pidin todella paljon yönsiniseen pukeutuneen Akselin ja tummasta kirkastuvan valon kontrastista sekä siitä, että muu oli hillitysti mustavalkeaa. Huomio kiinnittyy artistin ääneen sekä kappaleen sanoihin eikä oheisshow’un.

Sansa voi olla kisojen musta hevonen.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

Nevski kirjoitti: 06 Maalis 2020, 22:31 Jos Mellojen jälkeen huomenna Ruotsissa nään uutisen missä sanotaan, että Tika voitti, niin mä jään ettii asuntoa ja työpaikkaa Ruotsista saman tien.
No, töitä löytyy Jobbsafarin kautta mutta asuntotilanne on mutkikkaampi jos haluaa kaupungissa asua.

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

murka kirjoitti: 07 Maalis 2020, 17:06 Tuliko kenellekään viime vuonna palautetta äänistä? Minä en saanut eikä myöskään puhelinoperaattori mitään veloittanut. Mistä johtuu jos äänestää ohjeiden mukaan ja äänestysaikana?
Sinulla on viihdenumeroihin esto päällä.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

Tipitapi kirjoitti: 07 Maalis 2020, 13:31 Huh! Nyt kuulostaa hyvältä... tuli yks syy lisää äänestää Eternity voittoon! Siellä selvästi mietitään tiiminä vähän pidemmälle. 😍

https://www.facebook.com/catharinazuhlk ... 039027504/
Tuo kannattaisi toteuttaa vaikka ei voittaisikaan. Joku voi tarkastaa Spotifysta sen, että kuinka monta kuuntelukertaa viime vuonna KEiiNOn esittämän Spirit in the Sky-biisin eri versioilla on.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

Mohno kirjoitti: 07 Maalis 2020, 14:56
hra47 kirjoitti: 07 Maalis 2020, 14:49 ESC on edelleen sävellys-, eikä laulamiskilpailu. Kokonaisuus ratkaisee, eikä kokonaisuudessa kaikkien osa-alueiden tarvitse olla joukon parasta. Paljon riippuu siitäkin, miten äänestäjä arvottaa eri asioita.
Juurikin niin. Enpä usko että Lordikaan olisi voittanut sen paremmin sävellys- kuin laulukilpailuakaan ☺️
Eihän HRH ole mikään Hämä-hämä-häkki-laulu 🤔? HRH:n melodia on riisuttuna hyvinkin ajaton ja mielenkiintoinen. Tomi Putaansuuhan sanoo laulavansa kuin Antti Tuisku. Mr Lordilla on puolensa oma soundinsa.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

YourMother kirjoitti: 07 Maalis 2020, 15:48
Rousku kirjoitti: 07 Maalis 2020, 14:05
En todellakaan aio äänestää pelkän laulutaidon mukaan!

Minusta on jo aiemmin kuulostanut, ettei Erika ole niin kummoinen ihan vain laulajana. Lavaläsnäolo ja heittäytyminen enemmän ovat ne hänen ansionsa.
Todistihan jo Saara että heittäytyminen on se avain finaalipaikkaan. :juhla:
Eikös se ollut jonkin sortin pyörivä peili, jossa hän lauloi osan kappaleestaan? Sijoitus olisi ollut kyllä taulukon paremmalla puolella jos sitä lavakohellusta olisi vähennetty minimiin ja antaa naisen esittää kappaleensa ilman temppurataa.

Olisi pärjännyt paremmin vaikka akustisena versiona.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

Rousku kirjoitti: 07 Maalis 2020, 17:32 ^Mistä puhelinäänestysnumerot löytyvät?

Kokeilin viime viisujen aikaan eka kertaa soittamista tekstarin sijasta, ja sehän olikin kätevää.
Minulla ei ole lankapuhelinta eli jää äänestämättä.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

Puutarhuri kirjoitti: 07 Maalis 2020, 19:00
murka kirjoitti: 07 Maalis 2020, 17:06 Tuliko kenellekään viime vuonna palautetta äänistä? Minä en saanut eikä myöskään puhelinoperaattori mitään veloittanut. Mistä johtuu jos äänestää ohjeiden mukaan ja äänestysaikana?
Sinulla on viihdenumeroihin esto päällä.
Kuka minulle sellaisen olisi voinut laittaa 🤣? Olen ihan aikuinen ja oikeustoimikelpoinen henkilö. En ole laittanut mitään estoja kun en ole ikinä äänestänyt muulloin kuin viisukarsinnoissa ja viisuissa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42046
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

murka kirjoitti: 07 Maalis 2020, 19:17
Rousku kirjoitti: 07 Maalis 2020, 17:32 ^Mistä puhelinäänestysnumerot löytyvät?

Kokeilin viime viisujen aikaan eka kertaa soittamista tekstarin sijasta, ja sehän olikin kätevää.
Minulla ei ole lankapuhelinta eli jää äänestämättä.
Onnistuu se kännykälläkin! Siis voihan kännykällä myös soittaa puheluita. Sellaista minä käytin.
Edit: Eikun joo, jos sinulla on jokin viihdenumeroiden esto niin sitten ehkä ei.
Rise, angel, shine, love!

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Nevski »

murka kirjoitti: 07 Maalis 2020, 18:59
Nevski kirjoitti: 06 Maalis 2020, 22:31 Jos Mellojen jälkeen huomenna Ruotsissa nään uutisen missä sanotaan, että Tika voitti, niin mä jään ettii asuntoa ja työpaikkaa Ruotsista saman tien.
No, töitä löytyy Jobbsafarin kautta mutta asuntotilanne on mutkikkaampi jos haluaa kaupungissa asua.
Saas nähä miten käy :rofl:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK20: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja murka »

Pitääpä ottaa ja asettautua telkkarin eteen. Valittiinpa mikä kappale edustajaksi niin ei tarvi vaipua epätoivoon.

Viihdyttävää viisuiltaa kaikille!

Lukittu