Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Euroviisut 2021 Alankomaissa

Gjon's Tears – Tout l'univers

*****
63
41%
****
42
27%
***
33
21%
**
13
8%
*
3
2%
 
Ääniä yhteensä: 154

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6084
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

En ymmärrä, miten tätä jatkuvasti vertaillaan Arcadeen. En kuule tässä mitään samaa. Tämähän on paljon nopeampikin biisi.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42183
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Nuori mies ruikuttaa jotain kaipuuta tms. välillä riipivällä falsetilla.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

^Romania menee joo aika lailla samaan joukkoon, mutta siitä sentään pidin. :peukku:
Cry him out

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6084
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^^ Eli biisin aihe on lähinnä sama. Itseä ei häiritse ollenkaan. Kuten sanoin, omaan korvaan tämä on täysin erilainen kuin Arcade. Toki Sveitsin viime vuoden tekele olisi ollut vielä parempi voittaja.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 771
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

No upeahan tämä oli livenä, ei voi muuta sanoa. Laulu kulkee ja tunnelma on hieno. Tanssimuuvitkaan ei häirinneet. Sen sijaan edelleen häiritsee se parin minuutin kohdalla alkava halvankuuloinen jumputus, joka vesittää kauniin kappaleen ja kuulostaa ihan siltä, että se on isketty sinne kosiskelemaan suurta yleisöä. (nyt pakotan sisäisen elitistini nukkumaan...)

En halua, että Tout l'univers voittaa viisut.
Mutta... olen täysin hurmaantunut Gjonista katsottuani hänen haastattelujaan. Voiko olla suloisempaa. Tämän vuoksi, vaikka voitto Sveitsiin menisi, niin en olisi (kovin) vihainen. En täysin osta tätä kappaletta, mutta Gjon ihmisenä... shut up and take my money. :shock:
Gonna miss you all but mostly the cat

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1356
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Tämä onnistui kyllä livenä ja Gjon lauloi upeasti. Ne tanssiliikkeet oli heikointa osastoa tässä mutta osin toimivat kyllä. Mullakin tuli vähän voittajaviboja tästä. Voi olla silti, että Ranska vie omissa silmissä voiton tässä ranskankielisten mittelössä, vaikutti pätkässä tosi intensiiviseltä, mistä pidän hirveästi!
Violins playing
Angels crying

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16683
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

jamira kirjoitti: 21 Touko 2021, 01:56 Sveitsin voitto olisi siksikin upea juttu että viisut Sveitsissä on minusta tosi kiehtova ajatuksena.
Ja todella kallis :surrur:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12875
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Edelleen kolmen tähden arvoinen, eli olisi toki sentään edes hieman Arcadea parempi voittaja, mutta en silti edelleenkään toivo, että tämä voittaa. Ei olisi vielä muutama vuosi sitten karsiutumisputken aikoihin voinut uskoa, että puhelinäänestyksessä käytännössä kaverimaaton Sveitsi voisi ehkä juhlia viisuvoittoa. :shock: Olin varma, että Luca Hännin poikkeuksellisen menestyksen jälkeen alppimaa palaisi maan pinnalle. Itävallalla ja Portugalilla oli sentään Conchita- ja Salvador-ilmiöt, mutta onko tämä minkäänlainen ilmiö? :mitvit: Muut voittajasuosikit ovat puntarissani korkeammalla, Ukraina ja Ranskakin.

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2325
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja jamira »

Gjonkun on Albanialaistaustainen niin Sveitsi voi saada Albanialta täydet pisteet. Siinä niille uusi kaverimaa, eikös Sveitsissä ole poikkeuksellisen iso albanialaisvähemmistö? :heh: Ja en tiefä onko Ranska ja Belgiakin kenties kaverimaita kun Sveitsi laulaa ranskaksi pitkästä aikaa.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57783
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Vuonna 2014 Itävalta voitti esiintymispaikalta 11, vuonna 2017 Salvador teki saman. Tässä on nyt kulunut jälleen kaksi kilpailua vuosien 2017 ja 2021 välissä. :apuva:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12875
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Viime aikoina voitto on irronnut tosiaan useammin alku- kuin loppupuoliskolta. Vuodesta 2014 eteenpäin ainoat loppupuoliskon voittajat ovat olleet Ukraina 2016 ja Israel 2018.

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1356
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Voi tosiaan hyvinkin voittaa. Kuten jamira mainitsikin, on Sveitsillä nyt kaverimaitakin ja tällä on potentiaalia vedota sekä yleisöön että raateihin. Voi olla samankaltainen voittaja kuin Ukraina 2016 ja Alankomaat 2019, eli olla kummassakin äänestyksessä korkealla, vaikkei voittajana, ja siten voittaa koko kisan. Ainoa juttu, joka epäilyttää, on Ranskan kappale, joka saattaa syödä kriittisesti ääniä. En myöskään ole ihan varma, vetoaako tämä koko Eurooppaan, mutta kyllähän esim. Salvador ja Duncankin vetosivat.
Violins playing
Angels crying

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2107
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja Albin »

En tiedä onko tämä jo kymmenes samanlainen viesti samasta aiheesta, mutta en voi sietää tällaista ruikuttavaa lauluääntä. Minun korviin sattuu vaikka kuulen myös ammattitaidon. Ei minua korkeat äänet ärsytä, mutta kun se tulee tällaisena vikinä tai ininänä .. :shokki:

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja Possu »

Pitäisin voittoa yllätyksenä. Ranska vie pisteet Sveitsiltä.

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 531
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

Joo tanssimuuvit eivät niin häiritse, mutta vaatteet kyllä. En pidä puserosta enkä housuista. Tuollainen korkeavyötäröinen vaarimalli, yh. Ei nyt mätsää muhun tällainen sveitsiläinen muotimaailma.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6084
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Omaan silmään se asu ei sovi Gjonin vartalomallille. Ei imartele ollenkaan.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 531
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

iiiduli kirjoitti: 21 Touko 2021, 23:59 ^ Omaan silmään se asu ei sovi Gjonin vartalomallille. Ei imartele ollenkaan.
Joo, sellanen pönäkkä näky kun röyhelöillä vielä pullistellaan.

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3825
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja poika90 »

iiiduli kirjoitti: 21 Touko 2021, 23:59 ^ Omaan silmään se asu ei sovi Gjonin vartalomallille. Ei imartele ollenkaan.
Joo sama minusta Gjon näyttää tuossa asussa pullealta maalaispojalta . Ja sitä hän ei ole ja vaikka olisikin niin se ei haittaa. Minusta tähän hienoon esitykseen olisi pitänyt stailata poika tyylikämmin ja sellaisiin vaatteisiin mitkä istuvat. Myös vanhempani haukkuivat asun. Vanhempani eivät myöskään ymmärtäneet Sveitsin ennakkosuosikin asemaa. Ja molemmat vanhempani pitivät Duncanista. Mutta itse esitys oli minusta tosi hieno, vaikka kaikki tanssi kohdat eivät minusta toimineet.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4919
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mulle tuli siitä puserosta mieleen mun vanhat tädit, jotka käytti tuollaisia puseroita kaikissa juhlissa 80-luvulla.

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1157
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Joo, on hieman oudot vaatteet kyllä. Haettu romanttista runopoikafiilistä. Vai ärsytyskynnystäkö on haettu? Iso ja korkea tukka tasapainottaa ja lopputulos mulle plussalla. Gjon on joka tapauksessa söötti ja herttainen nuorimies. Ehkä hän itse haluaa pukeutua "kehopositiivisesti", eli laittaa päälle sitä mistä tykkää, vaikkei siluetti olisikaan imarteleva?!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57783
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mä sitten tykkään siitä asusta ihan hirveesti. :puna: :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42183
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Anteeksi, mutta kädet kyynärpäitä myöten ristiin, ettei tämä voittanut,
Rise, angel, shine, love!

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7192
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Sveitsille todella hieno sijoitus, mutta olen iloinen ettei tämä voittanut! Hyvin Gjon veti, mutta biisi ei vaan iske niin paljoa kuin haluaisin
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2325
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja jamira »

Minua kieltämättä harmittaa, biisinä olisin ehdottomasti suonut voiton mielummin Gjonille kuin Måneskinille. Italian voitossa on tosi paljon hyvää, mm. se että Italia voitti ensimmäistä kertaa ikuisuuksiin ja yhtye voitti pitkästä aika, mutta silti biisi ei minusta ollut niin hyvä kuin esim. Sveitsillä, Islannilla ja Ranskalla. Sveitsin biisi oli kappaleena ylivoimainen tänä vuonna. Tämä on vähän niin kuin 2015 uusintana, silloin ylivoimaisesta paras kappale Italiasta hävisi Ruotsille ja oli kolmas, voittaka Ruotsilla oli kanssa hyvä biisi muttei paras, vähän niin kuin Italialla tänä vuonna.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6084
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Ei tullut tästä voittajaviboja finaalissa. Jotenkin se lavatoteutus ei vaan sovi tähän biisiin.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42183
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Ihmetytti se vaihe, kun Gjon rupesi hytkymään. Laulaminen sujui kyllä nyt paremmin kuin varmaan koskaan niistä vedoista, jotka olen kuullut.

Bisiiä vastaan ei mitään, esitystä vastaan paljonkin. Italia oli lajityypissään niin paljon täydellisempi.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11329
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

En onnistunut pääsemään ollenkaan tämän sisälle. Jotenkin tässä vain tavoiteltiin voittoa liian hampaat irvessä, mikä peitti kaiken tunteen alleen. En itse olisi sijoittanut kolmanneksikaan. Joskus tuntuu, että vedonlyöntikertoimet - kaiken muun lisäksi - vaikuttavat raatien pisteisiin ihan liikaa.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11943
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja sziget »

Vaikeampi kuin Arcade, jossa toisto ylitti jankutusrajan. Mieluisampi kuin Ranska mutta ei Italian veroinen. Loistavaa että voitti raatipisteet. Arvostan. :peukku:

Koska ero Italiaan ei ollut murskaavan suuri, oli arvattavissa, että järjestys vaihtuisi. Haastattelussa tuntui että artisti tiedosti sen itsekin. Vain Ranska olisi voinut saada tarpeeksi puhelinääniä.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1157
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Mun mielestäni tämä on vaan niin upea. Harmitti, että jäi kolmanneksi. Minua ei haitannut hytkyminen, ainoastaan lavastetta en ihan tajunnut.


Gjon on lahjakas ja ihana.


Minulle tämä edusti taitoa ja laatua, mutta myös sydän ja tunne tulivat läpi. Hienoa, että osataan hioa ja tuottaa. Täysin objektiivisena en lähtenyt tämän biisin kanssa liikkeelle, sillä rakastin Gjonin viimevuotista kappaletta.

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2325
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Sveitsi 2021: Gjon's Tears – Tout l'univers

Viesti Kirjoittaja jamira »

Gjon vaan edustamaan uudestaan muutaman vuoden päästä Sveitsiä. Hänessä on ainekset viisuvoittoon ja on nuori vielä. :joojoo:

Lukittu