UMK22: BESS – Ram pam pam

Euroviisut 2022 Italiassa

BESS – Ram pam pam

*****
50
38%
****
42
32%
***
20
15%
**
8
6%
*
10
8%
 
Ääniä yhteensä: 130

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7584
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Requel »

NYT J%&ALAUA! miten UPEA! :kups: Aja oli vielä muutama minuutti sitten suosikkini tältä artistilta, mutta nyt mentiin ihan uudelle tasolle. Tästä on vaikea uskoa tason enää nousevan, ja ennakkoon odotinkin eniten jo julkaistuilta osallistujilta. :surrur:
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5322
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Yllättävänkin mukaansatempaava ralli. :uujee: Tuo komppi on erittäin tehokas. Ja tosiaan ihan hyvät sanatkin. Neljällä tähdellä liikkeelle! :mrgreen:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7185
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

No jestas sentään kun oli tosi hyvä! :surrur:. Tempo on ihan ok, mutta tää kuulosti niin mainiolta! BESS on lisäksi kaunis nainen :ihana:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
CottonJoel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5192
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja CottonJoel »

Sinänsä ihan mukiinmenevä, mutta omaan makuuni melko tavanomainen. Kolme tähteä

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2976
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Onhan tämä hyvä, mutta jotain tuntuu tästäkin puuttuvan. Ram pam pam hokema on kiva, mutta ei kyllä ihan auennut mitä tuolla tarkoitetaan. :heh: Tässä voisi kyllä olla ihan hyvä suomenkielinen kappale viisuihin, mutta eipä taida päästä kun eihän suomen kielellä pärjää. :roll: Neljä tähteä. Cyan Kicksista pidän hiukan enemmän.
Viimeksi muokannut Nekku, 14 Tammi 2022, 00:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5996
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Onhan tämä juu ihan kiva, mutta ehkä tästäkin kuitenkin puuttuu se jokin. Tosin etuna tässä on Cyan Kicksiin verrattuna se, että kertosäe toimii hyvin. Voi olla, että ymmärrän tämän hienouden vasta useamman kuuntelukerran jälkeen.

Neljä tähteä. Tätä tekee mieli kuunnella uudestaan, sitä fiilistä ei tullut Hurricanesta.
Viimeksi muokannut iiiduli, 14 Tammi 2022, 00:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20538
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Useampi kuuntelu takana. Joo, eiköhän tämäkin tuohon nelosen pintaan jämähdä. Sellainen wow-efekti puuttuu, jotta saisi enemmän arvostusta. Kappale vaan "on".
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7584
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Requel »

Lukemani Giusy Ferreri-vertaus on kyllä niin osuva. :mrgreen:
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36937
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Siis ehdottomasti eniten rakastan tuota juuri ennen kertsiä olevaa DUM DUM -basson hakkausta. Tuo on ehdottomasti lempinyanssini musiikissa. Yleensä tuollaisia on ennen droppeja, mutta parhaimmillaan se on juuri ennen kertosäkeitä. Ihan kuin juuri tässä kappaleessa.

Herramunvereni, heittämällä kymmenen parhaan koskaan kuulemani Suomi-tyrkyn joukkoon.

Nuo rampampaiden eroavaisuudetkin on niin paras kikka tässä. :kups:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17021
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Happy »

Tämän tahdissa pubiruusut joraavat vielä seuraavat 10 vuotta :surrur:
En ihan viittä tähteä tälle helly antamaan mut vasta tää biisi sai mut todella innostumaan tän vuoden UMK:sta, tällä biisillä on selvästi oma agendansa ja näen hurjan kotimaisen menestyspotentiaalin ja juuri siitä näissä karsinnoissa pitäisikin olla kyse :surrur:

Cicciolina varmasti innoittanut BESS:n mukaan ja toivottavasti BESS:n innostamana seuraavinakin vuosina nähdään suomalaisii bängereitä :surrur:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30540
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Asennemimmi ja asennebiisi. Potkii, vähän yllätyksettömästi tosin. Lähdetään kolmesta ja puolesta. Pyöristetään neljään.
GuoZu8 kirjoitti: 14 Tammi 2022, 00:03 Euroviisujen kielenkäyttösäännön nojalla muutettakoon jumalauta jumankautaksi.
Puutarhuri kirjoitti: 14 Tammi 2022, 00:08 Onko tuo muuten sallittu kirosana? Jumala - auta?
Jos Ylen lähetyksessä saa laulaa jumalauta, käy varmaan EBU:llekin. Missä muussa maassa kuin Suomessa katsojat voisivat pahoittaa mielensä suomenkielisestä kirosanasta?

Erikoista, että kirjoitettu jumalauta oli lyriikkavideolla sensuroitu kerran muttei joka kerta.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Elukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1077
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 19:55

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Olenpas mä nyt helppo! Aivan ihana ja fiilaan sanoja ihan tuhannella :tapu: .
Vaihtuvat sloganit takaisin! :grr:

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3376
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Jos näistä kahdesta pitäisi jompi kumpi valita viisuihin, niin se olisi kyllä ehdottomasti tämä. :tapu: Enpä oo yhtä hyvää suomenkielistä viisutyrkkyä koskaan kuullut, joten siitäkin helppo vitonen tälle. Mielenkiinnolla ootan, miten tämä toimii livenä.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36937
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Oho, nyt vasta aloin kuunnella tätä vähän tarkemmin: onkohan tässä oikeasti tietoista koronarajoituskriittisyyttä mukana? :eeek: Vai onko tämä nyt taas minun perus ylitulkintaani taas? :rofl: Okei, ehkä vain sitä. :rofl:
Meow cat, please meow back.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10738
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Kuppila on sekaisin. :rofl: :heh: Mä harkitsen vahvasti pudottavani tämän kahteen toisella kuuntelulla. Tuo Ram pam pam-hokema raastaa korviani. Laulajan ääni kuulostaa siinä niin rumalta.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

dennispizza
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 791
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 13:51

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja dennispizza »

Menevä kipale ja asennemimmi :peukku:
Menee ihan samaan kastiin Cyan Kicksin kanssa. Kun se sai 3.5, niin tälle menköön sama :joojoo:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36937
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

WildDance kirjoitti: 14 Tammi 2022, 00:22 Kuppila on sekaisin. :rofl: :heh: Mä harkitsen vahvasti pudottavani tämän kahteen toisella kuuntelulla. Tuo Ram pam pam-hokema raastaa korviani. Laulajan ääni kuulostaa siinä niin rumalta.
Mello-tyrkkynä olisi sinulla viidessä tähdessä. :sorivaan:
Meow cat, please meow back.

Avatar
sadsingalonsong
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 300
Liittynyt: 29 Tammi 2014, 00:17
Viesti:

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja sadsingalonsong »

OMG it is so catchy!

Giusy Ferreri wants her song back. Jokes aside, it is good - very representative for Finnish bangers and so true to her. I think I want it in Turin!

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1106
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Aivan älyttömän addiktoiva! :mrgreen: Kunnon korvamato, tiedän sen jo nyt. Iskevä, sopivalla tavalla päällekäyvä ja lyriikalliselta anniltaan huomattavasti asenteikkaampi kuin Hurricane.

Joku kirjoitti tuolla esikatseluchatissa mielestäni osuvasti: radioon kyllä, viisuihin välttämättä ei. Vähän samoilla fiiliksillä olen itsekin - uskon tällä olevan varteenotettavaa radiohittipotentiaalia täällä Suomessa, vähän Cicciolinan tapaan, mutta uskon myös vilpittömästi, että tämänvuotisessa UMK-kattauksessa on vielä jokin kappale, joka räjäyttää pankin juuri oikealla tavalla Euroviisuihin lähtöä ajatellen. Enkä tarkoita, ettenkö hyvillä mielin kannustaisi BESSiäkin sitten toukokuussa, mutta mulla on vain sellainen kutina, että tulossa saattaa olla jotain, mikä potkaisee vielä vähän lujempaa. :miettii: Olen valmis syömään sanani myöhemmin, haha.

Mielettömän hyvä taso tähän mennessä kyllä. :juhla: Tälle neljä tähteä!

:suomi: :suomi: :suomi: :suomi:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 528
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

TomppaJr kirjoitti: 14 Tammi 2022, 00:20 onkohan tässä oikeasti tietoista koronarajoituskriittisyyttä mukana? :eeek: Vai onko tämä nyt taas minun perus ylitulkintaani taas? :rofl: Okei, ehkä vain sitä. :rofl:
No kyllä sama yhteys tuli mieleen. Ja pointsit siitä jos on tarkoituksella. Me kaikki kaivataan vapautta. Kipeästi.

Aika kiva biisi ja räväkkyys, tässä asenne on uskottavaa ja henkilöön saa yhteyden. Kun taas Cyan Kicks jää etäiseksi riehumisessaan. Tähän voi jo samaistua; aidompaa.

****

Blueberry
Siemailija
Siemailija
Viestit: 179
Liittynyt: 29 Marras 2021, 22:43

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Blueberry »

Ekalla kuuntelulla ajattelin, että 3 tähteä ja toisella päätin lisätä vielä yhden. Sama määrä, mikä tuli annettua Cyan kicksille, mutta pistäisin kyllä Hurricanen tämän edelle silti.
Olihan tuo mukavan menevä biisi ja jäi päähänkin soimaan. Tykkään Bessin badass energiasta. Rokahtavuus yllätti! Ainoa mikä tässä häiritsee on nuo kertsin ra pa pa pamit. Muuten huojun biisin tahtiin, mutta jään aina hetkeksi miettimään, että mitä oikeesti tarkottaa jos sanoo, että "mä oon ra pa pa pa pam" ?

Avatar
Maalaispoju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1378
Liittynyt: 06 Syys 2012, 21:15

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Maalaispoju »

Pakko tehdä huomio! Omasta mielestä tässä on huomattavasti enemmän kiusoittelevuutta ja seksikkyyttä, kuin Cicciolinassa. Johtunee ehkä Bessin äänestä ja asenteesta. :rofl:

Jadine
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 340
Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:11

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Jadine »

Nekku kirjoitti: 14 Tammi 2022, 00:13 Onhan tämä hyvä, mutta jotain tuntuu tästäkin puuttuvan. Ram pam pam hokema on kiva, mutta ei kyllä ihan auennut mitä tuolla tarkoitetaan. :heh:
"Mun sydän ei tanssi sun tahtiin" ja ne ram pam pam ovat eri tahtiin menevät sydämenlyönnit. ;)

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1906
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Possu »

Puntarin kärkeen. Parasta Bessiä :peukku:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42076
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Queen kirjoitti: 14 Tammi 2022, 00:15 Lukemani Giusy Ferreri-vertaus on kyllä niin osuva. :mrgreen:
Näistä levyraatiartisteista mainittakoon, että paraikaa Country Raffle #2:ssa kisaava Natti Natasha on vajaa vuosi sitten julkaissut kappaleen, jonka nimi on niinikään Ram Pam Pam (tosin kaikki sanat isolla). YouTubessa se on kerännyt vaatimattomat liki puoli miljardia näyttökertaa. Siinäpä tavoitetta BESSillekin!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1106
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Blueberry kirjoitti: 14 Tammi 2022, 00:26Muuten huojun biisin tahtiin, mutta jään aina hetkeksi miettimään, että mitä oikeesti tarkottaa jos sanoo, että "mä oon ra pa pa pa pam" ?
Ei se varmaan sen kummempaa tarkoita kuin sitä, että sydän lyö eri tahtiin jonkun toisen kanssa. Halutaan suhteelta ja elämältä eri asioita ja aletaan se vihdoin tiedostaa.

Normaalisti en pidä merkityksettömistä hokemista tai rallatteluista, mutta tässä tapauksessa kertosäkeen hokema on mielestäni vähäeleisen toimiva ja painokas tapa avata biisin sanomaa ja merkitystä. :uujee: Toimii mulle!
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57780
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

TomppaJr kirjoitti: 14 Tammi 2022, 00:22
WildDance kirjoitti: 14 Tammi 2022, 00:22 Kuppila on sekaisin. :rofl: :heh: Mä harkitsen vahvasti pudottavani tämän kahteen toisella kuuntelulla. Tuo Ram pam pam-hokema raastaa korviani. Laulajan ääni kuulostaa siinä niin rumalta.
Mello-tyrkkynä olisi sinulla viidessä tähdessä. :sorivaan:
Korjaus: Lisa Ajaxin Mello-tyrkkynä. ;) :rofl:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8181
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Toinen kuuntelu takana ja siihen taitaa jäädäkin, ei ole vaan mun musaani. Cyan Kicksiä olen kuunnellut jo ehkä kymmenkunta kertaa. Hyvää yötä.

PS. Niin joo, lyriikkavideon fontista tulee mieleen Tarantinon Jackie Brown (päällimmäisenä, mutta eiköhän Quentin ole lainannut ne edelleen jostain muualta). Ram Pam Pam Grier.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2053
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Olipas tyhmä, fiasko, pettymys, paljon melua tyhjästä :eiei: ja vielä niin hoopo video.
Cyan Kicks on mestari tämän rinnalla.
2p olkaa hyvä!

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1651
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK22: BESS – Ram pam pam

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Timoteus kirjoitti: 14 Tammi 2022, 00:18Missä muussa maassa kuin Suomessa katsojat voisivat pahoittaa mielensä suomenkielisestä kirosanasta?
Ulkomailla asuu suomea osaavia henkilöitä! :tosion:
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Lukittu