Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

ESC 2008 -arkisto.

Charlotte Perrelli - Hero

*****
73
38%
****
33
17%
***
35
18%
**
27
14%
*
22
12%
 
Ääniä yhteensä: 190

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Jónsì kirjoitti:
ta1ja kirjoitti:Hyvä niin sitten Perrellin kohdalla. Eihän se kuitenkaan tavatonta ole, että viisuissa oikea artisti ei laulakaan ihan itse - on tainnut käydä jokunen kerta.
Luettelepa kaikki? :mitvit:
Siis laula itse kokonaan, vaan saa jatkuvaa tukea.

On niitä ollut, joista on puhuttu, turha mainita nimiä kun en muista, paitsi Dana International josta taidettiin puhua ihan yleisesti ja jonka kai ihan selkeästi kuuleekin.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Tässähän kirjoitetaan ihan viisuhistoriaa uusiksi :shock: Mistäs nuo Danaa koskevat syytökset löytyvät, en olekaan ennen kuullut moista... sen olen kyllä kuullut, että monien mielestä Dana lauloi livefinaalissa aivan liian falskisti ansaitakseen voiton :miettii:

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Mun mielestä sitä on syytetty vaan siitä, että se yksi taustalaulaja oli eri kohdassa kun ne kolme muuta eikä sitä näytetty yhtä paljon. Silläkään tuskin on mitään tekemistä laulamisen kanssa. :heh:
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Niin ja UK:n Belle and Devotionsin kaksi lavalla ollutta eivät laulaneet koko aikaa, vaan taustalla olevat laulajat ja Tatullakin oli kulisseissa auttaja vuonna 2003 (mitähän apua siitäkin oli :heh: ) Mutta ei tosiaan mitään laitonta missään noissa tapauksissa ole ollut.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

ta1ja kirjoitti:On niitä ollut, joista on puhuttu, turha mainita nimiä kun en muista, paitsi Dana International josta taidettiin puhua ihan yleisesti ja jonka kai ihan selkeästi kuuleekin.
:mitvit: Ihan selkeestihän sen kuulee, että Dana laulaa itse omat osuutensa.

Lyhyempi lista tulisi varmaan niistä artisteista, joilla ei ole ollut taustalaulajia laulamassa stemmoja. Eipä tule mieleen kuin yksi.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Enhän mä olekaan sanonut että asiassa olisi mitään laitonta. Jos se on ok niin sitten on. Ja stemmat on stemmoja.

Joblo
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 363
Liittynyt: 20 Helmi 2008, 17:35

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja Joblo »

Tämä ei kyllä pure vieläkään. On niin ylimuovinen paketti, ettei tarjoa minkäänlaisia väristyksiä. Ihan kuin söisi täysin suolatonta ja maustamatonta jauhelihakastiketta. Koostumus on täydellisesti suurustettu, mutta maku puuttuu :roll:

(paha sinut periköön, jos tartut tuohon mahtavaan vertaukseeni...) :nuija: :heh:

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja tomato »

Joblo kirjoitti:Tämä ei kyllä pure vieläkään. On niin ylimuovinen paketti, ettei tarjoa minkäänlaisia väristyksiä. Ihan kuin söisi täysin suolatonta ja maustamatonta jauhelihakastiketta. Koostumus on täydellisesti suurustettu, mutta maku puuttuu :roll:

(paha sinut periköön, jos tartut tuohon mahtavaan vertaukseeni...) :nuija: :heh:
Eli ihan kuin Ikean lihapullat! Ja kauppa käy ympäri maailmaa :mrgreen:

Joblo
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 363
Liittynyt: 20 Helmi 2008, 17:35

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja Joblo »

tomato kirjoitti:
Joblo kirjoitti:Tämä ei kyllä pure vieläkään. On niin ylimuovinen paketti, ettei tarjoa minkäänlaisia väristyksiä. Ihan kuin söisi täysin suolatonta ja maustamatonta jauhelihakastiketta. Koostumus on täydellisesti suurustettu, mutta maku puuttuu :roll:

(paha sinut periköön, jos tartut tuohon mahtavaan vertaukseeni...) :nuija: :heh:
Eli ihan kuin Ikean lihapullat! Ja kauppa käy ympäri maailmaa :mrgreen:
NIMENOMAAN!!

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja tomato »

Jónsì kirjoitti:
ta1ja kirjoitti:saiko Perrelli tukea liveäänelleen myös muuten, kuten artikkeli antaa ymmärtää:
Missä kohtaa antaa ymmärtää näin? Siinähän mainitaan tasan tarkkaa se, että sillä, että siellä on piilotettu taustalaulaja, saadaan lisää tukea Charlotten äänelle. Onneks missään muussa biisissä ei koskaan kukaan laula stemmoja. :repeilee:

Eikä Anna Nordell todellakaan ollut ylimääräinen, ihmisiä oli tismalleen niin paljon kuin säännöissä sallitaankin. :roll:
Myös suomen karsinnassa ois pitänyt harrastaa tätä!
Paljon mahdollista, että meillä ois toinen voittaja.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

tomato kirjoitti:Myös suomen karsinnassa ois pitänyt harrastaa tätä!.
Itseasiassa TÄÄ on mun pointtini. Jos muut harrastaa tällasta ihan yleisesti niin miten meidän pop/dance/iskelmäosaston ei tiedä mitä omalla alla puuhataan ja miten se taiteellinen vaikutelma luodaan.

Hevipuoli osaa alansa läpikotaisin, kansainvälisesti ja kotimaisesti ja liikkuu siellä suvereenisti (yhtä video-ohjausta lukuunottamatta, mutta siitä ei muusikot ole vastuussa).

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1967
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja Hapa »

kais(t)a kirjoitti:Mun mielestä sitä on syytetty vaan siitä, että se yksi taustalaulaja oli eri kohdassa kun ne kolme muuta eikä sitä näytetty yhtä paljon.
Luulen, että ei näytetty yhtä paljon, kun oli niin lihava. :niinpa:

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9532
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja kwak »

Huomasin tänään illalla bussissa matkalla töistä kotiin, että tää biisi tekee mut jotenkin kauheen onnelliseksi. <3 On oikeusmurha, jos tää ei voita viisuja!
Keep your head high above the water

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

kwak kirjoitti:Huomasin tänään illalla bussissa matkalla töistä kotiin, että tää biisi tekee mut jotenkin kauheen onnelliseksi. <3 On oikeusmurha, jos tää ei voita viisuja!
Samixiii. :surrur: Joko saa lyödä vetoa tämän puolesta?
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Kleopatra
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 310
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:15

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja Kleopatra »

:eeek: :eeek: :eeek:

Huomasin tänä aamuna että koko ajan tämä laulu pyörii päässä :surrur:

Apua! Järjestääkö ensi vuonna Ruotsi euroviisut ? :kups:

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16673
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

kwak kirjoitti:On oikeusmurha, jos tää ei voita viisuja!
Niin on :ihana:

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Klodvig kirjoitti:
kwak kirjoitti:Huomasin tänään illalla bussissa matkalla töistä kotiin, että tää biisi tekee mut jotenkin kauheen onnelliseksi. <3 On oikeusmurha, jos tää ei voita viisuja!
Samixiii. :surrur: Joko saa lyödä vetoa tämän puolesta?
Hyvä Kwakki ja Klodde. :surrur: :surrur: Meikäläinenkin marssi aamulla töihin hymy huulilla lähes tanssahdellen kun ämppärissä soi tämä onnea tuottava diskohölkkä! :surrur:

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Vuosi 2008 kuulu vielä mun yhden ennustukseni piiriin, missä väitin Ruotsin voittavan ennen vuotta 2009. Ei ollut toissa eikä viime vuonna, mut tää ennustukseni vika vuosi näyttäis lupaavalta. Tää on niin hyvähyvähyvä!!!1 :uujee: :surrur: :ihana: <3 :rakkaus: :joojoo:
Raipatirai

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja Violette »

Smiaxii teidän kaa :surrur: Aivan upea kappale! Rakastan tätä äänimaailmaa, sovituksessa on kivoja pikkujippoja joita on kiva huomata usean kuuntelukerran jälkeenkin. Onneksi vaan "vähän" vuotensa paras.

Rivisuomalaiset nyt eivät tietenkään tykkää. Keskusteltiin tästä aiheesta ircissä eilen: suomalaiset arvostavat luonnollisuutta, niin ulkonäössä kuin musiikissakin. Eli jos laulaja on kovin laitetun näköinen ja kappale viimeisen päälle tuotettu sekä esitys suunniteltu millintarkasti kamerakulmineen kaikkineen, se näyttää suomalaisesta laskelmoidulta ja epäaidolta. Minusta se on silloin vain huolellisesti tehty! Ei tuollaisen mestariteoksen suunnittelu tosiaan ihan hetkessä käy... Mutta kuten Klodvig sanoi: Onhan se uskottavampaa, jos laulajan tukka on takussa. :heh: Kyllä siis itsekin kannatan luonnollisuutta tiettyyn rajaan asti, mutta olen myös sitä mieltä, että laulajan ulkonäöllä ei ole juurikaan väliä jos kappale on hyvä ja jos se esitetään ja lauletaan hyvin ja tilanteeseen sekä kappaleeseen sopivalla tavalla. Se jos mikä on pinnallisuutta, kun tarttuu musiikissa pelkkiin ulkonäköseikkoihin!

Nämä ovat kai näitä kulttuurieroja. Tykkään katsella Ruotsin karsintoja, koska arvostan aina sitä että mitä ikinä tekeekään, sen tekee huolella. Suomen karsinnat vaikuttavat usein ns. juosten kustuilta, niin kappaleiden tason kuin niiden esitystenkin osalta. Mutta jos täällä alettaisiin tehdä Suomen karsintoja Ruotsin malliin, kukaan tavis ei enää välittäisi viisuista senkään vertaa mitä nyt, veikkaan mä. Silloinhan se olisi laskelmoitua! :tosion: Sitten viisuista tulisi taas marginaaliryhmien viihdettä maassamme (kuten ystävämme Kristian Meurman ystävällisesti totesi).

Onneksi eurooppalaiset ovat kuitenkin enemmän pop-kansaa, joten tämä saanee kannatusta ihan joka puolelta ja voi vaikka voittaa! :tuuletus:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Ruotsi teki loistavan valinnan. :clap:

-Koskapa viisupaastoan toukokuulle saakka -toivotatvasti lakko pitää- ja kuultuna on vain Suomen, Viron & Andorran pläjäykset, on tämä luonnollisesti puntarissa ykkösenä.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Oijoi mikä paasto! :kups:

Eipä taitaisi meikäläisellä onnistua millään. :miettii:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Violette kirjoitti:Rivisuomalaiset nyt eivät tietenkään tykkää. Keskusteltiin tästä aiheesta ircissä eilen: suomalaiset arvostavat luonnollisuutta, niin ulkonäössä kuin musiikissakin. Eli jos laulaja on kovin laitetun näköinen ja kappale viimeisen päälle tuotettu sekä esitys suunniteltu millintarkasti kamerakulmineen kaikkineen, se näyttää suomalaisesta laskelmoidulta ja epäaidolta. Minusta se on silloin vain huolellisesti tehty!
Pitänee paikkansa ja suomen karsintoihin totisesti toivoisi enemmän panostusta. Mutta olen kuitenkin täysin eri mieltä siitä että vaihtoehdot ovat ruotsin millintarkka ylituottaminen - suomalainen au-naturel (senkin lisäksi että vastakkainasettelu perustuu stereotypiaan). On täysin mahdollista tehdä huolellista jälkeä kaikilla mahdollisilla jipoilla ja jättää teokseen silti ilmaa hengittää. Jos palataan niihin hiuksiin niin kyllä minusta ne parhaat vaihtoehdot kuitenkin löytyvät ennemmin ääripäiden Juice Leskisen letti - Bree van de Kamp väliltä kuin itse niistä ääripäistä.

Ylipäänsä vanha kliseinen totuus: taiteessa pitää osata lopettaa ajoissa, työnsä voi tappaa hiomalla sen puhki on kuitenkin hyvin varteenotettava.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Vaikka BWO olikin mun henkilökohtainen lemppari, onhan tääkin aivan loistava biisi (varsinkin kun ottaa huomioon tämän vuoden surkean tason). Mä mielelläni näen Ruotsin viisuvoittajana. :tapu:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Ei sentään viisuvoittajana :eeek: Mielummin se naapurimaan Maria :vonkaus:

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja Violette »

ta1ja kirjoitti:Ylipäänsä vanha kliseinen totuus: taiteessa pitää osata lopettaa ajoissa, työnsä voi tappaa hiomalla sen puhki on kuitenkin hyvin varteenotettava.
Ja toinen klisee: makuja on monia. Toinen tykkää loppuun asti hiotusta, toinen sellaisesta, jossa on vielä vähän ilmaa ja rosoisuutta. Ei voi sanoa, kumpi tapa tehdä taidetta on parempi, koska molemmilla tavoilla on ihailijansa.

Ns. laskelmoidussakaan taiteessa/viiheessä ei ole mielestäni mitään vikaa niin kauan, kun se tarjoaa vilpitöntä iloa kuluttajilleen.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Hurrican kirjoitti:Ei sentään viisuvoittajana :eeek: Mielummin se naapurimaan Maria :vonkaus:
Kyllä mun mielestä on Ruotsin aika voittaa. Sitä paitsi mulla on itsekkäät tarkoitusperät; tahtoo Globeniin viisuilemaan. :joojoo:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
heini81
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1067
Liittynyt: 27 Loka 2006, 15:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja heini81 »

Aintsu kirjoitti: Kyllä mun mielestä on Ruotsin aika voittaa. Sitä paitsi mulla on itsekkäät tarkoitusperät; tahtoo Globeniin viisuilemaan. :joojoo:
Tämän takia myös minä taidan alkaa kannattamaan Charlottea... :uujee: Helsinki oli niin mahtava kokemus, että tahtoo uudelleen viisuihin!
"Life's like a box of chocolates, you never know what you're gonna get."

Joblo
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 363
Liittynyt: 20 Helmi 2008, 17:35

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja Joblo »

Hui! Minä jo ehdin pelästyä että pitäisitte oikeasti itse karmeasta kappaleesta! :kuolaus:
Itselle ei kuitenkaan tuokaan riitä perusteluksi, kun en kuitenkaan pääse viisuihin vielä moneen vuoteen. Ihan sama... :roll:

Avatar
WandA
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1416
Liittynyt: 15 Joulu 2006, 20:10
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja WandA »

Joblo kirjoitti:Hui! Minä jo ehdin pelästyä että pitäisitte oikeasti itse karmeasta kappaleesta! :kuolaus:
Mä ainakin pidän kappaleesta niinkuin Charlottestakin ja olisi mukava päästä Globeniin viisuilemaan ensi vuonna. :joojoo:

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ruotsi 2008: Charlotte Perrelli - Hero

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Joblo kirjoitti:Hui! Minä jo ehdin pelästyä että pitäisitte oikeasti itse karmeasta kappaleesta! :kuolaus:
Mistä "karmeasta kappaleesta" :mitvit:
Tässä topicissa analysoitavana oleva "Hero"-laulu on ainakin loistava :ihana: :draamaa:

Mitä tulee joidenkin keskustelijoiden laskelmointi-kommentteihin, niin en ole koskaan ymmärtänyt miksi tämäntyyppisen musiikin tekijöitä usein arvostellaan laskelmallisuudesta. Tuli mieleen Teräsbetonin viisujen postikorttikin, jossa taidettiin viitata jotain pop-musiikin tekijöiden laskelmointiin tms. :miettii:
Miksei ihminen, joka ei pidä tällaisesta musiikista voi uskoa, että laulun säveltäjä on saanut sävelmää luodessaan tasan yhtä suuret kicksit, kuin joku rokkibändi joka tekee musiikkia oman orkesterinsa esitettäväksi. Miksi kukaan musiikin tekijä tekisi lauluja ilman ettei edes itse rakastaisi luomustaan? Tyyliin: "Nyt kun olen laskelmoinut nuotit kohdilleen, tämän täytyy voittaa euroviisut". :rofl:
Kateellisten paneskelua sanon mä :ylppis:
Ja mitä tulee Charlotten laulutukeen, niin tämä täti ei tukea tarvitse. Jos joku on piilotettuna "kulisseihin" se johtuu vain siitä, että koreografiaan ei sopinut kuin viisi henkilöä. :joojoo: Charlotte on loistava laulaja ja esiintyjä! Sanoin juuri täällä "kotikatsomossa" finaalin aikana, että ESIM. Suomessa ei ole yhtään laulajaa, joka esittäisi tämän tyyppistä musiikkia yhtä sydämellisesti. Täällä on vain jotain "jennieitä", jotka laulavat euroviisukarsinnoissa yhden schlagerpopin mutta oikeasti haluavat laulaa r'n'b:tä. Ja kumpikaan ei menesty täällä. :heh:

Lukittu