Jippu - Kanna minut

ESC 2008 -arkisto.
Lukittu

Jippu: Kanna minut

*****
14
13%
****
16
14%
***
16
14%
**
29
26%
*
37
33%
 
Ääniä yhteensä: 112

Avatar
Toni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18635
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 12:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Toni »

Kertsistä tulee mieleen jotenkin Jenni Vartiaisen "Elämänperhonen". :peukku:

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Minusta tää koko artisti on nimeä myöten niin teennäinen ja tuotteistettu, että tuo itsemurhakansalle itsesäälissä rypeminenkin on varmaan ihan kaupallisesti laskelmoitua :niinpa:

Avatar
Liisukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2503
Liittynyt: 03 Touko 2004, 11:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Liisukka »

rosetta kirjoitti: En minä edes ymmärtänyt, että tässä oli mistään ranteet auki -meiningistä kyse... :puna: En kai jaksanut kuunnella/lukea sanoja niin pitkälle... :puna:
No ei varsinaisesti olekaan, vaikka mollivoittoinen kappale onkin. Tuon "ranteet auki -renkutuksen" otin käyttöön, kun joku tuolla aiemmin tätä sellaiseksi nimitti. :hali:

rosetta kirjoitti: Minusta nämä (esimerkiksi) vaan ovat niin käsittämättömän huonot ja tökeröt sanat:
"Oli mulla kerran yksi jota rakastin
Kaunis mies jonka toiselta mä varastin
En mä jaksa selittää
Sulle yhtään enempää"

:mitvit:
Tässähän kertoja mahdollisesti yrittää perustella pahaa oloaan tai epävarmuuttaan nykyiselle kumppanilleen kertomalla exäsästään tai aikaisemmasta suhteestaan...ja lopulta pyytää tukea/ymmärrystä, vaikkei kaikkea jaksakaan/haluakaan nykyiselle kumppanilleen selittää. (pikainen & erittäin tiivistetty tulkinta)
"Onko se lintu? Onko se lentokone? Ei, se on Rezarta-halpa! " TomppaJr Live -ketjussa Albanian 2. semin aikana

Avatar
WandA
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1416
Liittynyt: 15 Joulu 2006, 20:10
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja WandA »

Tämä on niin tyypillistä Jippua.:niinpa: Periaatteessa ihan nätti biisinä tämä (varsinkin angstipäivinä). Muuten rasittava...:hiips:

Avatar
white rose
Maistelija
Maistelija
Viestit: 43
Liittynyt: 13 Tammi 2008, 16:54

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja white rose »

Jipun laulu on keskinkertainen, ehkä hiukan tylsä. Mutta jää kyllä vähän soimaan. Varmasti live-esitys antaa siihen jotain lisää. :draamaa:
Viimeksi muokannut white rose, 13 Helmi 2008, 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Tämä osui aika lailla odotuksiini. Ihan kiva kappale, mutta ei sellainen tajunnanräjäyttäjä, että tällä olisi mitään mahdollisuuksia Belgradiin lähteä. Toivottavasti tämä ei mene edes suoraan finaaliin. Aika tyypillistä Jippua tuntui olevan.

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Mulla tulee mieleen se Kyproksen Stronger every minute tästä kappaleesta :mitvit: .En pidä siitä hirveesti mutta tässä on jotenkin ihanat sanat.Ehkä tykkään tästäkin kohta :roll:

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Findance uutisoi:
Syksyllä 2006 julkaistu Jipun esikoisalbumi, Salaisuuksia, joita yksinäiset huutaa unissaan, on myynyt yli 15 000 kappaletta eli se on ylittänyt kultarajan. Jippu oli HMC-levy-yhtiön ensimmäinen artistikiinnitys keväällä 2005. Jipun kakkosalbumi, Kuka teki minusta tämän naisen, julkaistaan 2. huhtikuuta.

Kleopatra
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 310
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:15

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Kleopatra »

Hyvä huomata etten ole ainut sitä mieltä että tämä biisi on yhden tähden vertainen. :mitvit: En tykkä yhtään . Toivottavasti saan syödä sanani kun olen nähnyt illan esityksen :vonkaus: Mielestäni vaan Jipulla on ongelmia laulusanojen lausumisessa eli ehdottaisin käyntiä puheterapeutilla :puna: Sorry :eiei:

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Mua on alkanut pelottaa toi, että Jippukin on myynyt niin pirusti. Meneekö se levynostajien äänillä heittäen jatkoon? :eeek:
Kaks yhden tähden biisiä jatkoon illalla. :heh:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Olen tätä nyt jonkun verran kuunnellut ja sitä mieltä että tästä erästä Jippu ja ... ehkä Ninja jatkoon. On tää kuitenkin huomattavsti tasokkaampi kuin Kristianin teinipläjäys - Jippu on nuorempikin, niin että ihan hyvin voi niissä maailmoissa liikkua + teksti ei ole kökkö.

Verrattuna muihin Jipussa on aitoa tekijän rehellisyyttä ja kuuntelen sitä ihan mielelläni. Itse kappale on vähän harmaa, mutta se ei ole mitäänsanomaton, eikä sekundaversio ruotsalaisesta, kuten Konttisen juttu (kantsii tsekata se ruotsalaispoikien Shine romanian karsinnoissa, siihen pitäisi tossa tyylilajissa yltää)

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Toivottavasti Jippu menee jatkoon. :joojoo:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8181
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Aancon kirjoitti:Toivottavasti Jippu menee jatkoon. :joojoo:
Jippu on kyllä ykkönen tästä erästä, mutta tämä ei ole hänen areenansa. Ei mitään jakoa jatkoon, saatika sitten karsinnan voittajaksi. Otetaan nyt kuitenkin tästä kohtaamisesta kaikki hyvä irti ja tutustutaan hänen muuhun tuotantoon. Tää oli mulle ennestään tuntematon tapaus.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Aancon »

hra47 kirjoitti:
Aancon kirjoitti:Toivottavasti Jippu menee jatkoon. :joojoo:
Jippu on kyllä ykkönen tästä erästä, mutta tämä ei ole hänen areenansa. Ei mitään jakoa jatkoon, saatika sitten karsinnan voittajaksi.
Totta, valitettavasti. Minulle Jippu on ennestään kovinkin tuttu. Jippu on yksi Suomen parhaista live-laulajista, aivan selvästi.

Avatar
jamit
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1333
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:29
Paikkakunta: OULU

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja jamit »

En oikein jaksa uskoa että Jippu tänään pääsee jatkoon, vaikka laulaja oliskin hyvä, mutta kun biisi taas ei ole niinkään hyvä. Saas nähdä, kyllä kansa tietää :heh:

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Ja taas on hiukset laitettu uudella tavalla...

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Veret seisauttava esitys Jipulta. Tää oli kananlihalla! :draamaa:

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja itikka »

Hmm... tälle tuli kyllä esityksestä pieni assosiaatio dementoituneesta mummosta, joka villasukissaan oli jäänyt pakkaseen.... mutta siitä lienemme samaa mieltä, että väkevä esitys oli ja täysillä Jippu veti... :joojoo:

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Ai kauhia tota itikan analyysiä :rofl: .
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Mummo villasukissa... haluammeko todella lähettää tälläistä Serbiaan? :eeek:

LadyT
Maistelija
Maistelija
Viestit: 44
Liittynyt: 29 Tammi 2008, 08:33

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja LadyT »

Tämä oli huikea esitys. Hetken aikaa ajatukset seilasi Piafiin... sitten mummoon villasukissa. En tiennyt pidänkö vai enkö pidä. Kosketti... eikun kouraisi. Hyvä Jippu! :rakkaus:

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Aancon »

GiveMeWings kirjoitti:Mummo villasukissa... haluammeko todella lähettää tälläistä Serbiaan? :eeek:
Minä ainakin olisin halunnut! :mulk:

Avatar
nkorppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Marras 2006, 18:25
Paikkakunta: Derby, Iso-Britannia

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja nkorppi »

Ylivoimaisesti päivän paras.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30540
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Aancon kirjoitti:
GiveMeWings kirjoitti:Mummo villasukissa... haluammeko todella lähettää tälläistä Serbiaan? :eeek:
Minä ainakin olisin halunnut! :mulk:
Samoin. Jipulla oli ensimmäinen onnistunut paketti tämän vuoden Suomen karsinnassa. Ei tällä Belgradissa pottia räjäytettäisi mutta ainakin kaaduttaisiin joululahjavillasukat jalassa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Samaa mieltä kuin edelliset. Jippu onkuitenkin ihan jotain muuta kuin nuo epätoivoiset räpistelijät.

Avatar
Fjalle
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 73
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 19:26

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Fjalle »

Ihastuttava mummeli villasukat jalassa... harmi vaan että taisi olla lainatekareissa, mihin lie hukannut omansa ... * suhisevalla äänellä* :heh:

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Ihan hyvältä Jippu näytti, mutta muuten vallan tuskaisaa oli. Myötähäpeää ja kiemurtelua kotisohvalla.
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Yllätyin. Jippu kuulosti hyvältä, mutta ei viisuihin. Ei missään tapauksessa. :tuuletus:

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

barbarossa kirjoitti:Ihan hyvältä Jippu näytti, mutta muuten vallan tuskaisaa oli. Myötähäpeää ja kiemurtelua kotisohvalla.
Täällä vähän samat fiilikset. Alussa olin hyvinkin vaikuttunut ja odotin koskettavaa esitystä. Loppu menikin sitten punastellessa Jipun puolesta. Se kouristelu ja elämäntuskan ulospano oli hiukan noloa katseltavaa.
Lavalta olisi voinut poistua tyylikkäämminkin kuin villasukat viipottaen pomppimalla... :rofl:

Tyyppinä ilmeisesti kerrassaan hurmaava tapaus. :surrur:
EUROVIISUT JA MISSIKISAT, Niistä Jippu tykkää!! :tapu:

Avatar
Halla
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3564
Liittynyt: 21 Elo 2005, 22:10
Paikkakunta: Turku

Re: Jippu - Kanna minut

Viesti Kirjoittaja Halla »

^Täällä ihan samat fiilikset. :heh: Jippu oli haastiksessa kauhean kivan tuntuinen, mulle hää oli siis ennakkoon ainoastaan nimenä tuttu. Likka oli nätti ja kaikkee, mutta sihinä ja se kouristelu oli tällaiselle Jippuun tottumattomalle liikaa.

Haastattelun tietyssä kohdassa tuli kyllä mieleen, että Hostel Liisukassa artisti nimeltä Jippu majoitettaisiin parvekkeelle. :heh:
Se on paljon parempi.... ettei ala ittellensä mitään rimoja duunailemaan minnekään tai kurottaa minnekään... -Remu-

Lukittu