Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

ESC 2008 -arkisto.

Teräsbetoni: Missä miehet ratsastaa

*****
58
31%
****
40
22%
***
15
8%
**
19
10%
*
53
29%
 
Ääniä yhteensä: 185

Avatar
Sade
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 537
Liittynyt: 13 Tammi 2005, 13:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Sade »

:ashanti: :ashanti: :ashanti: :ashanti: :ashanti: :ashanti: :ashanti: Lykkyä matkaan !!!

Avatar
Liz
Siemailija
Siemailija
Viestit: 178
Liittynyt: 12 Loka 2005, 03:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Liz »

viola kirjoitti: kertsi on niin tasapaksu, että kyllä se vähän tunnelmaa latistaa.
Ei kuitenkaan niin tasapaksu kuin Leave me alonessa :roll:
viola kirjoitti: Ainiin ja JEE, nyt meillä on suomenkielinen viisu edustamassa! Loistavaa! :tapu:
Mielenkiintoista nähdä mitä viisuäänestäjät tykkää! :surrur:

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11937
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja sziget »

Kolmannen kerran peräkkäin saa olla tosissaan ylpeä Suomen edustajasta. :tuuletus:

Bonuksena kieli - herättää luultavasti sympatiaa ja karsii turhia Lordi-vertailuja. Tšekin Kabátin kohtaloa ei tarvitse pelätä, koska tämä on niin selvää lampaanlihaa, että yleisö tajuaa heti missä mennään.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

sziget kirjoitti: Tšekin Kabátin kohtaloa ei tarvitse pelätä
Mä en oo ollenkaan tajunnut näitä Kabát vertauksia, kun siis sen eräs suuri ongelma oli että siinä ei ollut laulupuoli yhtään kondiksessa ja sitä ongelmaahan ei tässä aktissa to-del-la-kaan ole.

Avatar
terorero
Siemailija
Siemailija
Viestit: 108
Liittynyt: 16 Touko 2007, 00:57
Paikkakunta: Manse
Viesti:

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja terorero »

Minä en ymmärrä. Eihän tämä ole edes vitisinä hauska ja mikä on tämän musiikillinen anti? Lainatakseni Varesta hiukan muunneltuna... mikä v***u meitä suomalaisia oikeen vaivaa? Se uh ah osa etenkin... onko sanoituksen tehnyt Frederik? :roll:
Irkutkin vie meitä kuin litran mittaa. Ne on edes hauskoja. No joo... :shock: :jupinaa:

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11937
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja sziget »

ta1ja kirjoitti: Mä en oo ollenkaan tajunnut näitä Kabát vertauksia, kun siis sen eräs suuri ongelma oli että siinä ei ollut laulupuoli yhtään kondiksessa ja sitä ongelmaahan ei tässä aktissa to-del-la-kaan ole.
Eroa halusin korostaa. Samaa on se, että molemmat ovat kansallista, omalla kielellä esitettyä rokkia. Kondiksesta en tiedä, mutta Kabátin laulupuoli oli erottuva. Kotiyleisö oli örinään tottunut, muulle Euroopalle vieraannuttava vaikutus oli liian suuri riippumatta siitä, oliko se hyvää vai huonoa örinää. Mitä ongelmaa ei siis Teräsbetonilla ole.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Margot »

En edelleenkään tykkää, mutta onneksi mulla ei ole mitään periaatetta, että pitäisi aina tykätä Suomen edustajasta. En tykännyt viime vuonnakaan ja silti selvisin hengissä.

Tässä vaiheessa veikkaan, että ei mennä finaaliin, mutta katsotaan nyt, kehitetäänkö esitystä jotenkin tms.
What color is your life?

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja minnie »

sziget kirjoitti:
ta1ja kirjoitti: Mä en oo ollenkaan tajunnut näitä Kabát vertauksia, kun siis sen eräs suuri ongelma oli että siinä ei ollut laulupuoli yhtään kondiksessa ja sitä ongelmaahan ei tässä aktissa to-del-la-kaan ole.
Eroa halusin korostaa. Samaa on se, että molemmat ovat kansallista, omalla kielellä esitettyä rokkia. Kondiksesta en tiedä, mutta Kabátin laulupuoli oli erottuva. Kotiyleisö oli örinään tottunut, muulle Euroopalle vieraannuttava vaikutus oli liian suuri riippumatta siitä, oliko se hyvää vai huonoa örinää. Mitä ongelmaa ei siis Teräsbetonilla ole.
Ei ole ei, kun Teräsbetoni ei onneksi örise. Hyvä niin. :joojoo: :peukku:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Tässä kävi sitten juuri niin kuin pelkäsinkin. No, onneksi Suomen edustajan inhoamista tuli treenattua jo viime vuonna, niin tämä ei tunnu kovin vaikealta. Olisihan se hauskaa tykätä kotimaansa edustajasta, mutta ei se mikään välttämättömyys minulle ole.

En osaa kyllä arvioida, miten tämä pyrotekniikalla maustettu paidaton kiljunta vetoaa muuhun Eurooppaan. No, parin kuukauden sisään nähdään sekin. Suomen menestys ei ole minulle kovinkaan tärkeää. Toivoisin vain, että tänä vuonna useampi maa valitsisi sellaisen kappaleen, jota en skippaa joka kerta levyä kuunnellessa.
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8173
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja hra47 »

sauna kirjoitti: Tää menee joka vuosi tähän että suomi äänestää vain sitä julkkista tai eniten suosiota nauttivaa artistia, mutta sitten valitetaan että eipä taaskaan tullut menestystä suomeen. Suomen karsinnoissa kappaleella tai esityksellä ei ole mitään jalansijaa jos kyseessä on vähänkin tunnetumpi artisti. Toivottavasti Suomi ymmärtää äänestää kansainvälisintä artistia/bändiä eikä esim tätä. (ei siinä mitää että hyvä bändihän tämä on mutta tarkotan tällä sillä että euroopassa tämän "vitsin" en usko toimivan :shock: )
Valitat, että kappaleella tai esityksellä ei ole mitään jalansijaa ja heti perään toivot, että yleisö äänestäisi piittaamatta kappaleesta tai esityksestä? Herää.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8173
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja hra47 »

minnie kirjoitti:
Antero kirjoitti: Ellei nyt ihan kummia tapahdu, niin näin käy.... vallankin kun on koettu se, että Suomi todellakin voi pärjätä Euroviisuissa ja nimenomaan tällaisella musalla... siksikin äänestävien enemmistö kallistuu tämän kannalle...jos tällä ei tänä vuonna pärjätäkään, ainakaan riittävästi, niin sitten ensi vuonna äänestetään jokin toisen sorttinen biisi ja hevikortti on lopullisesti katsottu :) ......
...sit voitas laittaa se Metsäpeto. ;)
Yöks. Sitä kokeiltiin jo Geir Rönningin kanssa. Ei ole ikinä menny arvaukseni edustajan menestymättömyydestä yhtä tarkasti kohdalleen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Thynn
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 6
Liittynyt: 19 Helmi 2008, 12:56

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Thynn »

Muuten, viisuhistoria on minulle vähän tuntemattoman puoleista, joten ajattelin kysyä onko tämä ensimmäinen metalli kappale Eurovision laulukilpailuissa? Vai onko ollut muitakin?

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8173
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Nehaka kirjoitti: Olisihan se hauskaa tykätä kotimaansa edustajasta, mutta ei se mikään välttämättömyys minulle ole.
Minulle tämä on ihan uusi kokemus. En edes muista koska olisin tykännyt Suomen edustajasta. Aina ne on vaikuttaneet niin avuttomilta taapertamisilta. Teräsbetoni on ollut minun toivelistalla artisteista, joita kannattaisi kokeilla viisuissa, koska on ollut vähän sellainen kutina, että heidän ympärillään saattaisi tapahtuakin jotain ja nyt se toive toteutui ja vieläpä heidän toiseksi parhaalla piisillään. Muutenkin tämän vuoden karsinnat olivat laadullisesti ihan toista luokkaa kuin aikaisempina vuosina. Nyt löytyi miellyttäviä esityksiä saman verran kuin viitenä edellisenä vuonna yhteensä. Ilmeisesti olen makuineni vähemmistössä, koska yleinen mielipide on ollut tänä vuonna hyvin mollaavilla mollilinjoilla viisukarsinnan sadosta, mutta kerrankin näinkin päin. Eiköhän ens vuonna tarjonta ole taas pelkkää lovexia ja toiseksi tuoreinta idols-satoa ja kaikki yrittää leikkiä niiin "kansainvälistä"...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Juu, ja siinä kansainvälisyysleikissä näytellään muuta kuin oikeasti ollaan ja sitten ihmetellään huonohkoa menetystä.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2922
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Thynn kirjoitti:Muuten, viisuhistoria on minulle vähän tuntemattoman puoleista, joten ajattelin kysyä onko tämä ensimmäinen metalli kappale Eurovision laulukilpailuissa? Vai onko ollut muitakin?
Ei ole ollut itse Eurovision laulukilpailussa metallia, "raskaimmat" biisit tähän mennessä ovat ehkäpä Lordin Hard rock hallelujah, Wig Wamin In My Dreams (Norja 2005) ja Kabatin Mala dama (Tsekki 2007)

Mutta metallia on ollut muutaman kerran eri maiden karsinnoissa.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Lasketaanko Kilpi ja Thunderstone metalliksi?
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2922
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja wigwam »

JukkaV kirjoitti:Lasketaanko Kilpi ja Thunderstone metalliksi?
Riippuu kuka laskee... minä kyllä laskisin. :joojoo:
(en niitä äsken maininnut, koska puhe taisi olla nimenomaan kansainvälisestä Eurovision laulukilpailusta)

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja AntSa »

SE VOITTI!!!!!!! :tuuletus: :tapu: :tuuletus: Mä oon ihan tiloissa tästä voitosta ja tuoreesta edustuspaketistamme!!! Eräs brittiläinen toimittajanainen oli sitä mieltä jammatessaan tätä tämän voitto-esityksen aikana, että "You will make it again, this has all the potential to win" tms.?!!? :tuuletus: Mä lähden ihan sillä mielellä tämän paketin kanssa Belgradiin, että semeistä mennään finaaliin pyrot paukkuen!!! :tuuletus:

IHANAA SUOMI IHANAA!!!!!!!!!!!!!!! :tuuletus:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Kurki
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 19
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 17:35
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Kurki »

Mahtavaa! "Missä miehet ratsastaa, siellä kuuluu Finland 12 points!" :D ONNEA TERÄSBETONI!

Avatar
tuulia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1152
Liittynyt: 08 Heinä 2006, 16:39
Paikkakunta: Pori

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja tuulia »

Oikea kappale voitti! :tuuletus: Kyllä tällä finaaliin mennään kaviot kopsuen :ashanti: ...

Avatar
Maya
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 309
Liittynyt: 09 Maalis 2006, 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Maya »

Pettynyt olen, mutta näillä mennään. Teräsbetonille vaan stylisti, paidat päälle ja litratolkulla hoitoainetta (stylistiksi pliis joku muu ku se ellenjokikunnaksen pikkusysteri) niin kai se siitä...

azy_bhf
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 15
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 11:58

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja azy_bhf »

Ottaen huomioon että yksikään kappale ei ollut loistava (ei läheskään), pitää olla ktitenkin tyytyväinen että paras voiti. Olisi ollut tosi kamalaa ja noloa jos Kari Taipo edustaisi Suomea :kups:

Avatar
tuulia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1152
Liittynyt: 08 Heinä 2006, 16:39
Paikkakunta: Pori

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja tuulia »

azy_bhf kirjoitti: Olisi ollut tosi kamalaa ja noloa jos Kari Taipo edustaisi Suomea :kups:
Anteeksi? :mitvit: Mitäköhän noloa siinä olisi ollut? Ammatti-ihminen esittämässä Suomen hienoa ja ammattitaidolla (Haverinen - Vainio) tehtyä kappaletta! Sanon mikä oli aika noloa: Jasmine 1996 Oslossa kappaleella Niin kaunis on taivas. :puna: Jasmin on silti tosi ihana ja välitön ihminen; olen jutellut joskus hänen kanssaan eräässä porilaisessa levykaupassa. :joojoo:

Avatar
Dryad
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 204
Liittynyt: 18 Helmi 2008, 18:34
Paikkakunta: Kuopio

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Dryad »

Tosi jees, tämä tyttö uskoi Teräsbetoniin koko ajan :tuuletus:
Olen todella tyytyväinen :uujee: :surrur:
Kari Tapion voitto olisi vienyt yöuneni täydellisesti :eeek:
ONNEA BELGRADIIN POJAT! :peukku: :hali:

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

AnnFredi kirjoitti:Tämä laiva uppoaa, ja sitten JUHLITAAN! :rok:
Näinhän tässä sitten kävi, uppoaminen tosin oli erilaista kuin ajattelin. :rofl:
Suomalaisena seison tietenkin omieni takana, joten toivotan Teräsbetonille paljon onnea ja menestystä Belgradiin! :peukku:
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Antero
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1016
Liittynyt: 08 Maalis 2004, 19:47

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Antero »

Maya kirjoitti:paidat päälle...
Yksi koukkuhan tässä juuri on paidattomuus... suomalaiset paidattomat hevisoturit.... ;) niillä pistetään Euroopan naisilta jalat alta.... ehkä joiltain miehiltäkin..... ;)

Avatar
milnerinho
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 820
Liittynyt: 09 Elo 2007, 12:32
Paikkakunta: K-head
Viesti:

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja milnerinho »

Parempi kuin Kari Tapio,huonompi kuin Cristal Snow.
Mutta tällä mennään ja toivottavasti finaaliin asti. :ashanti:

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

tuulia kirjoitti:
azy_bhf kirjoitti: Olisi ollut tosi kamalaa ja noloa jos Kari Taipo edustaisi Suomea :kups:
Anteeksi? :mitvit: Mitäköhän noloa siinä olisi ollut? Ammatti-ihminen esittämässä Suomen hienoa ja ammattitaidolla (Haverinen - Vainio) tehtyä kappaletta!
Tämän kysymyksen vastauksen minäkin tahtoisin tietää.

Minä en todellakaan olisi ollut lähettämässä Kari Tapiota Belgradiin, mutta se oli kuitenkin Suomen karsinnoissa yksi ammattitaitoisimmista esityksistä eikä sillä ammattitaidolla oltaisi Suomea nolattu euroviisuissa. Jos ei biisistä pidä, niin fine! Sit ei vaan pidä, mutta ei Karia tosiaan nolostella olisi tarvinnut viisuissa. Paljon nolompaa (no, Karin englannintaidosta lehdistötilaisuuksia ajatellen en tiedä, mutta kaipa hän sen verran fiksu olisi ollut, että olisi tulkkia käyttänyt, jos ei kokisi selviytyvänsä tilanteesta) oli männä keväänä katsella lehdistökeskuksessa sitä Hannan pikkutyttömäistä kikattelua... Tai tuskin hän sentään olisi, kuten Hannan taustajoukot, kysynyt: ai, saaks sinne ottaa soittimia mukaan? (kun joku keksi ehdottaa, että ottakaa edes skitta ja vetäkää akustisesti Leave Me Alone.

Ääh, ai niin tää on Teräsbetoni-ketju, anteeks. :puna: Jotenkin tulin vaan vaistomaisesti asettuneeksi Karin suhteen puolustuskannalle, kun samasta asiasta äsken vuodattelin yhdelle kaverille mesessä. Se oli taas näitä, että mitähän nyt tapahtuu, kun Suomi lähtee heavy-linjalle-kitinöitä (samaa virttä se veisas 10.3.2006 jälkeenkin, jolloin tuli eka vuodatus päästettyä) ja nyt taas... No, kai se on alistuttava kohtaloonsa - siihen, että joka kerta tän tyyppisellä musiikilla viisuihin mentäessä sama urakka edessä. :heh:
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Onnea vaan! Onneksi tämä voitti, eikä se karmea lumikristalli.

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Kurki kirjoitti:Mahtavaa! "Missä miehet ratsastaa, siellä kuuluu Finland 12 points!" :D ONNEA TERÄSBETONI!
Phihihihi. :heh: Ihana lharjun pikkusisko. <3
Maya kirjoitti:(stylistiksi pliis joku muu ku se ellenjokikunnaksen pikkusysteri)
Ihanaa, joku muukin on sitä mieltä, että iida jokikunnas on huono stylisti. :tapu:

Lukittu