1. semifinaali 8.2.

ESC 2008 -arkisto.

Suosikkini ensimmäisessä semifinaalissa

Hanna Marsh - Broken Flower
29
21%
Kari Tapio - Valaise yö
30
22%
Movetron - Cupido
60
43%
Crumbland - Pleasure
20
14%
 
Ääniä yhteensä: 139

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja minnie »

hra47 kirjoitti:
Timoteus kirjoitti: No, lharjua lainaten, käsi sydämelle, ihanko oikeasti Kari Tapion biisi ja esitys olivat yhtä hyviä kuin Tanska 2000, Serbia-Montenegro 2004 ja Bosnia-Hertsegovina 2006?

Niin, sitäpä minäkin. Ei muuta.
Miks sitä pitäisi noihin verrata? Jos aletaan vertaamaan, niin ihanko oletta sitä mieltä, että Movetronin esitys vetää vertoja Sveitsin viimevuotiselle Vampiresille tai Hanna Marshin numero (erän 2. paras, mielestäni, btw) Irlannin niinikään viimevuotiselle tai Crumbland millekään viime vuotiselle rockpumpulle (jotka kaikki olivat jämäsijoilla).

Tapion esitys oli vilpitön ja vähiten laskelmoitu. Meni syteen tai saveen, mieluummin näen kuitenkin sellaisen Suomen edustajana kuin jonkun joka herättää ulkomailla lähinnä fiiliksen, että jaahas, taas ne suomalaiset yrittävät leikkiä muuta kuin ovat. Millä avuilla Marshin, Movetronin tai Crumblandin esitykset erottuisivat yli 40 osallistujan joukosta yhtään paremmin? Tusinairkkumusaa, tusinatanssimusaa, tusinarokkia...
Hyvä hra47. :clap: Täyttä asiaa!
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Hanna Mars - Tyttö on ehkä ujoin ihminen mitä olen eläissäni nähnyt :shock:
Vai mistä johtui ettei pressissä, kun ahnas lehdistö otti kuvia, hymyillyt YHTÄÄN!! :shock:
Biisi on ihan ok:ta taustamusaa, mutta ei mitään sen kummenpaa. Vaatetus oli kummallinen, taustatanssija/laulajat koomisia. Ja kun täällä tunnistetaan Saara vai Sara Talentista, niin tokihan kaikki muistavat, että tämä tyttö on jo aiemminkin ollut viisuissa mukana. Heidi Kyrön taustalla siinä Just-yhtyeessä

Kari Tapio - Kehtaanko edes myöntää.... ERÄNSÄ YLIVOIMAISESTI PARAS!! Tää niinku liikuttu harjotuksissa ihan täysin. Kari Tapio on ammattilainen vaikka aika eleettömästi laulun lurittikin läpi. Upea ääni ja biisi on hyvä! Myönnän sen, käännän takkini :heh:

Movetron - Ihan ok, mutta Pävin pitäis kyllä jotain tehdä esiintymiselleen. Kun se vaan on. Silmät kiinni, laulaa suoraviivaisesti ilman niitä NYANSSEJA joista ole huutanut jo useamman vuoden. Se on niin tylsä se ääni, en voi sille mitään. En mä tätä Belgradiin lähettäis, mutta ihan ok

Crumbland - Tää biisi vaatii kyllä vähintään viis kuuntelukertaa, että tää aukee. Harmi, onhan tää jo ihan hyvä ja jollain hassulla tavalla toivoin jopa tätä ohi Movetronin jatkoon, kun näillä tää esitys kuitenkin toimii, mutta kun biisi on vaan liian vaikee. Vai toivoinko vaan solistin takia tätä jatkoon...... :vonkaus:
Kauheen lahjakas! :heh:

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Mutta minä varmaan saan puhua mummoista? :mummeli: :heh:

No tosissaan, kuten olen jo sanonutkin ihan alusta asti, minusta Kari Tapion kappale ei vaan jää mieleen. Nytkään en edes kykene sitä palauttamaan mieleeni, paitsi sen yhden kohdan melodiasta, joka muistuttaa jotain 60-luvun biisiä, jota en saa päähäni. Minusta on iso harhaluulo, että sillä paketilla pärjättäisiin kansainvälisesti eikä tällä ole mitään tekemistä Karin iän tai olemuksen kanssa. Se ei vaan erottuisi yhtään millään tavalla. En myöskään usko, että Movetronilla pärjättäisiin, mutta siitä kappaleesta pidän itse. Loppuja näkemättä luulen kuitenkin, että ainoa jolla Suomi voisi jotenkuten pärjätä on Teräsbetoni, paitsi jos kaikki muutkin maat lähettävät huumorirokkia. Silloin sekään ei neää erottuisi. Mutta kyllä siitä Lordin murskavoitosta vielä yhdeksi vuodeksi saattaisi riittää äänien lypsämistä ja sellaisena voisi Teräsbetoni mennä, jos kappale on hyvä.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

JuhaUK kirjoitti:Minusta on iso harhaluulo, että sillä paketilla pärjättäisiin kansainvälisesti eikä tällä ole mitään tekemistä Karin iän tai olemuksen kanssa. Se ei vaan erottuisi yhtään millään tavalla.
Mutta noita muutamia analysoijia lukuunottamatta.... eihän monet täällä ole moista väittänetkään.
Ovat vain sanoneet, että tää on hyvä kappale, paras tästä erästä, tykkäävät.
Vai olenko jotenkin mielipuolisen huonosti lukenut tätä ketjua :roll:

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

JuhaUK kirjoitti:No tosissaan, kuten olen jo sanonutkin ihan alusta asti, minusta Kari Tapion kappale ei vaan jää mieleen.
Kannattaisi ehkä käydä lekurissa, kun dementian ensioireet ovat ilmaantuneet. Ehkä sitä voidaan vielä tässä vaiheessa hoitaa lääkityksellä. Eilen Tampereella illan ehdottomasti lauletuin hitti viisukansan keskuudessa oli VALAISE YÖ. Lähes kaikki osasivat kertosäkeen - pitivät siitä tai eivät! :tapu:

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

No on täällä sitä menestystäkin aika isoon ääneen kuuluteltu, mutta toki useimmat varmaan puhuvat laillani omista suosikkikappaleistaan.

Minusta sillä menestyksellä ei ole edes enää niin väliä, kun on kerran voitettu. Lähetetään sitten sellaista, joka kuvaa suomalaisia kaikkein parhaiten, silloin Kari Tapio olisi todella sopiva - mutta sitten pitää tajuta, että se tehdään menestyksen kustannuksella mitä todennäköisimmin.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

tonywerner kirjoitti:
JuhaUK kirjoitti:No tosissaan, kuten olen jo sanonutkin ihan alusta asti, minusta Kari Tapion kappale ei vaan jää mieleen.
Kannattaisi ehkä käydä lekurissa, kun dementian ensioireet ovat ilmaantuneet. Ehkä sitä voidaan vielä tässä vaiheessa hoitaa lääkityksellä. Eilen Tampereella illan ehdottomasti lauletuin hitti viisukansan keskuudessa oli VALAISE YÖ. Lähes kaikki osasivat kertosäkeen - pitivät siitä tai eivät! :tapu:
Joukossa t.... tiivistyy vai miten se sanonta meni... :heh: Varmaan itsekin laulaisin, jos olisin ollut siellä mukana ja katsellut kenraalit jne. Helppo sitä on aina toisten mukana laulaa :hali:

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

taas kerran olen äimänä.hanna marsh oli erittäin itsevarma.ihminen jolla olisi itsekritiikkiä ei menisi tuollaista sontaa esittämään :rofl: ja crumblandi ei muistuttanut kyllä yhtään viime vuoden"rokc" esityksiä.sama kuin minä sanoisin että kaikki iskelmäpop biisit kuulostavat viisuissa samalta :roll: minun mielestäni yksikään artisti viimevuonna ei ollut rock oikeasti vaan heistä oli yritetty tehä vähän rajumpia kun lordi menestyi hardrockilla.toisinkun crumbland on ihan oikeasti ns.rockbändi (grungebändi)

Glen
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 65
Liittynyt: 20 Marras 2007, 17:49

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja Glen »

Hello, Hello, Finland, Finnish people! <3

Ensimmäisen erä, "kenraaliharjoitus" on takana ja sen aiheuttama pöly on kai jo hieman laskeutumassa!

Ilmeisetikin äänestäneiden määrä on jäänyt aikalailla pieneksi? Olisi kiva saada äänestysluvut tietoon, niin voisi tehdä jonkinlaisia päätelmiä. No, esimerkin vuoksi, viime vuonna ensimmäisessä erässä äänestettiin näin:

1. karsinta
"Etupenkillä" Jani & Jetsetters 1 628
"Tell me what to do" Hanna Pakarinen 3 777
"Forevermore" Thunderstone 2 825
"Musta sulhanen" Jani & Jetsetters 1 861
"Leave me alone" Hanna Pakarinen 8 459
"Face in the mirror" Thunderstone 5 056

Jos äänestysmäärät olisivat tätä samaa luokkaa niin Kari Tappio olisi saanut n. (46,7 %) 11.024 ääntä, Movetron 4792 ääntä (20,3 %) ja Hanna Marsh & Crumbland yhdessä 7790 ääntä (33 %).

Huomioitavaa on mielestäni se, että Ilmeiseti Movetronin saama äänimäärä ei ole ollut juurikaan suurempi kuin kolmanneksi tulleen? (33 % jaettuna tasan toisi kolmoselle ja neloselle kummallekin 16,5 %).

On hyvä suhteuttaa Tämä Kari Tapion saama "äänivyöry, murskavoitto" viime vuoden lukuihin:

Lopulliset äänimäärät top3
1. "Leave me alone" Hanna Pakarinen 73 052
2. "Face in the mirror" Thunderstone 54 716
3. "Anyone anymore" Lovex 38 175

Viime vuonna tarvittiin voittoon yli 73.052 ääntä. Eli mistä Kari Tapio löytää nuo tarvittavat yli 60.000 ääntä? Tuskin Edel toimii SonyBmg:n tavoin joka on harrastanut "tulosten manipulointi". Eli ostavat mm. prepaid-liittymiä, joilla sitten saadaan valtavia määriä "ääniä" heidän artistilleen? Tämä tieto on "virallinen". Itse sen olen lukenut Kauppalehdestä/SonyBMG:n toimitusjohtajan kertomana.

Eli en itse olisi kovinkaan "levollinen" vielä tässä vaiheessa. Matemaattisesti ajatellen tällä "kenraaliharjoituksella" ei liene kummoistakaan merkitystä finaalia ajatellen?

Eli on TÄYSIN MAHDOLLISTA, että kuka tahansa näistä neljästä voi voittaa finaalissa! :tuuletus:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

tonywerner kirjoitti:Eilen Tampereella illan ehdottomasti lauletuin hitti viisukansan keskuudessa oli VALAISE YÖ. Lähes kaikki osasivat kertosäkeen - pitivät siitä tai eivät! :tapu:
Ei meidän porukassa kukaan ainakaan muistanut enempää kuin nimisäkeen eikä senkään säveltä kukaan oikein. :heh:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

mangolassi

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja mangolassi »

gentedimare kirjoitti:Ja kun täällä tunnistetaan Saara vai Sara Talentista, niin tokihan kaikki muistavat, että tämä tyttö on jo aiemminkin ollut viisuissa mukana. Heidi Kyrön taustalla siinä Just-yhtyeessä
Juu, toki, toki,muistetaan :heh: eli mulla ei siis ainakaan ollut mitään tietoa asiasta. :puna:

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Jónsì kirjoitti:
tonywerner kirjoitti:Eilen Tampereella illan ehdottomasti lauletuin hitti viisukansan keskuudessa oli VALAISE YÖ. Lähes kaikki osasivat kertosäkeen - pitivät siitä tai eivät! :tapu:
Ei meidän porukassa kukaan ainakaan muistanut enempää kuin nimisäkeen eikä senkään säveltä kukaan oikein. :heh:
Me lähinnä vaan nuokuttiin mukana. :heh:

Avatar
Tiana
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1575
Liittynyt: 10 Syys 2005, 18:35
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja Tiana »

MITÄ ON TAPAHTUNUT 1 VUODESSA?

Kappaleiden taso karmea! :tajutkaa:
En pystynyt edes äänestämään ??? ,
kun huonoista on vaikea äänestää kenellekään suoraa finaalipaikkaa.

Esiintymisistä puuttui kuuluisa show kokonaan!
Eihän ne ollut mistään kotoisin :eiei: .
Tämä oli varmasti tylsin karsinta sitten kolmeen vuoteen.

Ja ne vaatteet :'(
Tekisi aivan mieli sanoa ruma sana, jos toinenkin.

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

Katselin ekan semin äsken 7-vuotiaan poikani kanssa. Hänen mielestään Movetron oli paras. Kari Tapion laulu oli kuulemma myös hyvä, mutta siinä oli liikaa aata. :mitvit: :rofl:

Hanna Marshia poika vain tuijotti, Crumblandin esiintymisen aikana pikkuautoista alkoi kuulua kovaa moottorien jylinää. Että semmonen eka semi. :peukku:
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Lapset ovat joskus vaan hyvin fiksuja! Tuon lapsen tietäen hän kuuluu ehdottomasti niihin fiksuihin. :joojoo: Minun 9-vuotias siskonpoika oli puolestaan ollut hyvin pettynyt ensimmäisen semin tasoon. Olisi halunnut taas Lovexin mukaan. :heh:
Послушай - у сердца голос мой.

Glen
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 65
Liittynyt: 20 Marras 2007, 17:49

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja Glen »

Glen kirjoitti:Hello, Hello, Finland, Finnish people! <3

Ensimmäisen erä, "kenraaliharjoitus" on takana ja sen aiheuttama pöly on kai jo hieman laskeutumassa!

Ilmeisetikin äänestäneiden määrä on jäänyt aikalailla pieneksi? Olisi kiva saada äänestysluvut tietoon, niin voisi tehdä jonkinlaisia päätelmiä. No, esimerkin vuoksi, viime vuonna ensimmäisessä erässä äänestettiin näin:

1. karsinta
"Etupenkillä" Jani & Jetsetters 1 628
"Tell me what to do" Hanna Pakarinen 3 777
"Forevermore" Thunderstone 2 825
"Musta sulhanen" Jani & Jetsetters 1 861
"Leave me alone" Hanna Pakarinen 8 459
"Face in the mirror" Thunderstone 5 056

Jos äänestysmäärät olisivat tätä samaa luokkaa niin Kari Tappio olisi saanut n. (46,7 %) 11.024 ääntä, Movetron 4792 ääntä (20,3 %) ja Hanna Marsh & Crumbland yhdessä 7790 ääntä (33 %).

Huomioitavaa on mielestäni se, että Ilmeiseti Movetronin saama äänimäärä ei ole ollut juurikaan suurempi kuin kolmanneksi tulleen? (33 % jaettuna tasan toisi kolmoselle ja neloselle kummallekin 16,5 %).

On hyvä suhteuttaa Tämä Kari Tapion saama "äänivyöry, murskavoitto" viime vuoden lukuihin:

Lopulliset äänimäärät top3
1. "Leave me alone" Hanna Pakarinen 73 052
2. "Face in the mirror" Thunderstone 54 716
3. "Anyone anymore" Lovex 38 175

Viime vuonna tarvittiin voittoon yli 73.052 ääntä. Eli mistä Kari Tapio löytää nuo tarvittavat yli 60.000 ääntä? Tuskin Edel toimii SonyBmg:n tavoin joka on harrastanut "tulosten manipulointi". Eli ostavat mm. prepaid-liittymiä, joilla sitten saadaan valtavia määriä "ääniä" heidän artistilleen? Tämä tieto on "virallinen". Itse sen olen lukenut Kauppalehdestä/SonyBMG:n toimitusjohtajan kertomana.

Eli en itse olisi kovinkaan "levollinen" vielä tässä vaiheessa. Matemaattisesti ajatellen tällä "kenraaliharjoituksella" ei liene kummoistakaan merkitystä finaalia ajatellen?

Eli on TÄYSIN MAHDOLLISTA, että kuka tahansa näistä neljästä voi voittaa finaalissa! :tuuletus:

"Tuskin Edel toimii SonyBmg:n tavoin joka on harrastanut "tulosten manipulointi". Eli ostavat mm. prepaid-liittymiä, joilla sitten saadaan valtavia määriä "ääniä" heidän artistilleen?"

No ei Edel, mutta Iskelmäradio! Tästä manipulointiasiasta saisi mielenkiintoisia juttuja tehtyä. "Finns doping in ESC" :eiei:

Kohta varmaan joku selittää tämänkin asian niin, että (Andy McCoyn äänellä) "epoa voisss käyddää kun nii tsdekee jo kaikki" tai "hepoa voissss käyddää kun sse on rock". :eiei:

Luomua ja reilu peli myös euroviisuihin! Hey finns what are you doing?

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Ollaanko me niin tylsää porukkaa ja kirjoitetaan niin tylsiä viestejä, että Glenin pitää lainata omaa viestiään ja vastata siihen :draamaa:

LadyT
Maistelija
Maistelija
Viestit: 44
Liittynyt: 29 Tammi 2008, 08:33

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja LadyT »

No tuon Kauppalehti jutun olen itsekin bongannut, mutta mikä tuo "iskelmäradio" juttu on? Voimasoittoa vai liittymien ostamista tai vielä jotain muuta? :mitvit:

*reilu peli, reilu peli*

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

No täällä nyt on muutamat Hanna Marshin ystävät nyreissään siitä, että IskelmäRadio "käskee" kuuntelijoitaan äänestämään Kari Tapiota! :roll:
No onpa kauheeta.

Ihan niinku Kari ei muuten ois saanut ääniä. Taitaa toisilta unohtua kuinka järjettömän suosittu Kari Tapio on ollut jo vuosikymmeniä :draamaa:

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Ei kai kukaan äänestä ketään vaan sen takia että radiossa käsketään...? :mitvit:
Vaikken minä itse olisi Karia äänestänyt niin kyllä minä uskon ja toivon, että sitä äänestäneet ovat tehneet sen ihan omasta tahdostaan.
Послушай - у сердца голос мой.

LadyT
Maistelija
Maistelija
Viestit: 44
Liittynyt: 29 Tammi 2008, 08:33

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja LadyT »

Joo.. kävin äsken googlettamassa tämän:

http://www.iskelma.fi/?area=ajankohtais ... 0000033402

No mitä ihmeellistä siinä on että artistia ja Euroviisukarsintoja mainostetaan ja markkinoidaan? Ei kai se ole viisujen sääntöjen vastaista? Oletan kuitenkin että kuva on vaihdettu jälkikäteen, koska teksti on 7.2. mutta kuva 8.2. lähetyksestä, eikö?

Jos itse olisin levy-yhtiön edustaja, niin miettisin kyllä miten mainosbudjettini sijoittaisin, jotta potentiaalisimmat äänestäjät (tässä tapauksessa Kari Tapion fanit) saisivat tiedon Euroviisukarsinnoista ja äänestäisivät. Se kai kilpailun tavoite on? :surrur:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30537
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

LadyT kirjoitti:No tuon Kauppalehti jutun olen itsekin bongannut, mutta mikä tuo "iskelmäradio" juttu on?
Mikä se Kauppalehti-juttu edes on? Siis mitä siinä oikeasti on sanottu? Siinä on "vähän" eroa, onko Sony BMG:n toimitusjohtaja myöntänyt itsekin äänestäneensä Hannaa ja kehottanut paria kaveriaan tekemään samoin vai onko hän myöntänyt, että levy-yhtiön rahoilla on hankittu kaikille työntekijöille ja näiden perheenjäsenille, ystäville ja akvaariokaloille pre-paid-liittymät Hannan äänestämistä varten. Todellisuus lienee lähempänä ensimmäistä? :mitvit:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Eli Movetron on päässyt jatkoon koska käski suorassa lähetyksessä sukulaisten ja ystävien äänestää...? :uujee:
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja Margot »

AnnFredi kirjoitti:Kari Tapion laulu oli kuulemma myös hyvä, mutta siinä oli liikaa aata. :mitvit: :rofl:
Ihana! :rofl: <3
What color is your life?

LadyT
Maistelija
Maistelija
Viestit: 44
Liittynyt: 29 Tammi 2008, 08:33

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja LadyT »

No siinä jutussa, mihin viittaan puhuttiin ihan summista. No joka tapauksessa, ihmisten ohjaamisessa ruudun ääreen äänestämään ja kohderyhmämäärittelyssä ei kait ole mitään ihmeellistä? Toiset kertoo kavereille, toiset käyttää ulkomainontaa, toiset radiota, joku nettiä. Lähinnä ihmettelen, mikä siinä olisi "tulosten manipulointia"? Eikä liittymienkään ostossa sitten kait ole mitään sääntöjen vastaista, jos se julkisesti haastattelussa tuodaan esiin? Mutta... silloinhan voidaankin kysyä, mitä on se reilu peli :puna:

Toisissa kilpailuissa käytetään kaiken maailman tietokonesoittoautomaatteja yms. jos säännöt tai operaattorin tekniikka sen sallivat Niin se maailma muuttuu... Kili kili... :heh:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8170
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Glen kirjoitti: "Tuskin Edel toimii SonyBmg:n tavoin joka on harrastanut "tulosten manipulointi". Eli ostavat mm. prepaid-liittymiä, joilla sitten saadaan valtavia määriä "ääniä" heidän artistilleen?"

No ei Edel, mutta Iskelmäradio! Tästä manipulointiasiasta saisi mielenkiintoisia juttuja tehtyä. "Finns doping in ESC" :eiei:

Kohta varmaan joku selittää tämänkin asian niin, että (Andy McCoyn äänellä) "epoa voisss käyddää kun nii tsdekee jo kaikki" tai "hepoa voissss käyddää kun sse on rock". :eiei:

Luomua ja reilu peli myös euroviisuihin! Hey finns what are you doing?
Mikä estää käyttämästä niitä prepaidliittymiä muidenkin artistien äänestämiseen? Ei kai ne sellaisia voi olla, että niistä voi soittaa ainoastaan yhteen numeroon?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Ancelica
Naukkailija
Naukkailija
Viestit: 50
Liittynyt: 09 Helmi 2008, 19:28

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja Ancelica »

Parasta taitaisi olla ,että voittajan finaalissa valitsisi kansainvälisistä musiikinammattilaisista koottu raati . Sitten ei ainkaan voisi kukaan syyttää manipuloimisesta ja muusta puhelinäänestys fuskaamisesta ketään. Ja kun tuomaristossa olisi ulkomaalaisia muusikoita yms. niin heille kaikki ehdokkaat olisivat suht tuntemattomia ja näin ollen nimenomaan se itse pääasia , eli biisi ratkaisisi eikä niinkään esiintyjän nimi ja suosio Suomessa.

mertsilanki
Maistelija
Maistelija
Viestit: 27
Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:54

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja mertsilanki »

LadyT kirjoitti:No siinä jutussa, mihin viittaan puhuttiin ihan summista. No joka tapauksessa, ihmisten ohjaamisessa ruudun ääreen äänestämään ja kohderyhmämäärittelyssä ei kait ole mitään ihmeellistä? Toiset kertoo kavereille, toiset käyttää ulkomainontaa, toiset radiota, joku nettiä. Lähinnä ihmettelen, mikä siinä olisi "tulosten manipulointia"? Eikä liittymienkään ostossa sitten kait ole mitään sääntöjen vastaista, jos se julkisesti haastattelussa tuodaan esiin? Mutta... silloinhan voidaankin kysyä, mitä on se reilu peli :puna:

Toisissa kilpailuissa käytetään kaiken maailman tietokonesoittoautomaatteja yms. jos säännöt tai operaattorin tekniikka sen sallivat Niin se maailma muuttuu... Kili kili... :heh:
Ancelica kirjoitti:

"Parasta taitaisi olla ,että voittajan finaalissa valitsisi kansainvälisistä musiikinammattilaisista koottu raati . Sitten ei ainkaan voisi kukaan syyttää manipuloimisesta ja muusta puhelinäänestys fuskaamisesta ketään. Ja kun tuomaristossa olisi ulkomaalaisia muusikoita yms. niin heille kaikki ehdokkaat olisivat suht tuntemattomia ja näin ollen nimenomaan se itse pääasia , eli biisi ratkaisisi eikä niinkään esiintyjän nimi ja suosio Suomessa."

Joo, muistan minäkin "Kauppalehden jutun". Aika törkeää muita kilpailua kohtaan! Parasta olisi tietenkin kyselle itse SonyBmg:n toimitusjohtajalta, aikovatko taas (n)ostaa oman artistin Belgradiin. (Eli luultavasti Kristian Murmanin?)

Olen samaa mieltä, että kansainvälisistä musiikinammattilaisista koottu raati olisi Suomen pärjäämisen kannalta paras ratkaisu. Muuten ollaan taas siinä samassa ennen ja jälkeen Lordia tilanteessa? Tällainen olisi todella helppo totetuttaa = kappaleet ensin MySpacen kautta kuunteluun ja "show osuus" YouTuben kautta katseluun... Tässä ilmainen idea käyttöön! ; ) :shock:

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

tosihan se on että yleensä pienetlapset pitävät iskelmästä, jopa minäkin pidin pienenä,mutta se taas johtuukin siitä että lapsilla on kehittymätön musiikkimaku :mrgreen:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30537
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: 1. semifinaali 8.2.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Millä ihmeen perusteella raadit ovat jotenkin reilumpia ja puolueettomampia kuin puhelinäänestys? :mitvit: Tapaavat tehdä maassa kuin maassa puhelinäänestäjiä huonompia valintoja. Ulkomaiset raadit eivät ole sen parempia, vaikka Virossa pari kertaa sattumalta onnistuneen valinnan tekivätkin. Todettakoon tosin, että menestysvuosina puhelinäänestäjät olisivat valinneet Virossa täsmälleen samoin. Kaksi viimeisintä kertaa, jolloin Virossa käytettiin ulkomaalaisraatia, johtivat surkeisiin floppeihin (Ruffus ja Sandra Oxenryd). Puhelinäänestäjät olisivat silloin valinneet paremmin.

Siis ei kiitos "ammattilais"raadeille. :eiei: Eivät ne ammattilaiset loppukilpailussakaan voittajaa valitse, miksi sitten karsinnassa pitäisi?

Enkä ymmärrä, mistä tuo MySpacekin tähän taas tupsahti. :roll: Jos julkinen karsinta yleensä järjestetään, niin eiköhän se ole järkevintä edelleen järjestää ihan live-esityksineen päivineen ja televisioida, oli äänestystapa sitten mikä hyvänsä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Lukittu