Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

ESC 2008 -arkisto.
Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Kuulkaapas nyt, arvon väki, kun kyse on ihmisoikeuksista. Jos sanavalinnat ovatkin joskus hauskoja, niin silti ne tukevat jonkin verran tarinaa ja täten auttavat monia ymmärtämään sanoitusta.

Suomi ei muuten minusta kuulu länsieurooppalaisiin maihin.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

JukkaV kirjoitti:Kuulkaapas nyt, arvon väki, kun kyse on ihmisoikeuksista. Jos sanavalinnat ovatkin joskus hauskoja, niin silti ne tukevat jonkin verran tarinaa ja täten auttavat monia ymmärtämään sanoitusta.
Ja siksi meidät loput on oikeutettua pakottaa ottamaan tuollaista sontaa ruutumme täytteeksi?
Mistä tän saa poistettua? Apua!

ViisuLiisu
Maistelija
Maistelija
Viestit: 48
Liittynyt: 28 Maalis 2007, 22:09

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja ViisuLiisu »

viisutar kirjoitti:Venäjä
Voi, Dima Bilan yrittää ihan liikaa... Ok biisi, mutta jokin puuttuu... Ei kuulu suosikkeihini, esitys melkein ällötti muka henkevyydellään. Ja vaikka olen fanaattinen taitoluistelufani, Plushenkon esitys (?) ei oikein sytyttänyt. Muuten viulisti, jonka nimeä en muista, esiintyy aina Plushenkon näytösnumeroissa.
Olin pökertyä hämmästyksestä kun näin tuon Venäjän lavashown. :surrur: Kuin Hokkarihemmojen Jimmy MacElroy olisi lavalla viuhtonut, ei oikein auennut mulle ja koko biisi jäi siinä hämmenyksessä unholaan. :nohyi:

Bosnia-Herzegovina sai minut puolelleen. :tuuletus:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8270
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

rosetta kirjoitti:Ja Suomi ei sitten ilmeisesti kuulu Länsi-Eurooppaan ;)

Esctoday:
Many suspect that Norway was the jury's choice to qualify. The theory is based on the fact that no other country from Western Europe qualified from tonight's final. The final positions will not be revealed until after the Eurovision Song Contest final on Saturday.
Mikä tai ketkä ovat tämä "raati"? Eikö se ole ihan yhtä kansainvälinen kuin yleisöäänestyskin?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8270
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

JukkaV kirjoitti: Suomi ei muuten minusta kuulu länsieurooppalaisiin maihin.
Maantieteellisesti ehkä ei, mutta ei tässä tonttimaa äänestäkään, vaan ihmiset, joiden kohdalla maantiedettä tärkeämpää on kulttuuripiiri ja kyllähän Suomi on perinteisesti ainakin yrittänyt olla kovasti länteen päin kallellaan. Suomen viisuihin lähettämä esitys on rockina tälläkin erää puhtaasti länsimaista kulttuuriperimää.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Jónsì kirjoitti:
JukkaV kirjoitti:Kuulkaapas nyt, arvon väki, kun kyse on ihmisoikeuksista. Jos sanavalinnat ovatkin joskus hauskoja, niin silti ne tukevat jonkin verran tarinaa ja täten auttavat monia ymmärtämään sanoitusta.
Ja siksi meidät loput on oikeutettua pakottaa ottamaan tuollaista sontaa ruutumme täytteeksi?
Pakottaa? Digi-tv:ssähän tekstitykset saa pois helposti.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja Violette »

Mahtava semi! :tapu: Teimme veikkauksen kappaleiden esitysten jälkeen jatkoonpäässeistä: mulla meni kaikki oikein Puolaa lukuunottamatta. Veikkasin sen tilalle Irlantia. Olen kyllä koko ajan sanonut, että Puola menee finaaliin, mutta esityksen nähtyäni muutin mieltäni - esitys oli minusta kamala. :eiei: Se jäi omalla listallani nyt viidenneksi, vaikka etukäteen olikin tämän semin ykkössuosikkini, siis kuunneltuna. Olen melko varma, että se meni raatiäänillä jatkoon. Kammottavan kireä ja jännittynyt esitys. :(

Äänestin itse Sloveniaa ja Viroa. Jälkimmäiseen päätökseen vaikutti a) se, että kyseessä on Viro ja b) olen edelleen otettu siitä, kun se siniasuinen setä antoi mulle voittokukkansa Eurolaulin jälkeen: "Tässä on kauniille suomalaiselle naiselle..." :ihana: :heh: Ja kyllä se kappalekin on minusta edelleen hyväntuulinen ja hauska.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Diggari
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 750
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja Diggari »

Hienoa kun Suomi petraa tosipaikassa, toisin oli liveorkesterin aikana kun kappaleet yleensä vesitettiin ja lavallepanossa yritettiin liikaa.

Suuri kiitos Teräsbetonin esityksen taustavoimille, keitä siihen kuuluukaan niin Suomesta kuin Serbiassa. Nämä Suomen rokkiedustajat todella kasvavat oikeaan mittaansa kun on tekniikkaa ja tilaa ympärillä, kunnon kuvauksesta puhumattakaan. Melkein haukoin henkeäni - tämä on todella Suomen esitys! Hämmästyin kun taustanauha svengasi rytmikkäästi, kuin musiikki olisi miksattu uudelleen. Ehkäpä olen vain kuunnellut huonoja tallenteita. Mutta: saisipa joskus kunnon poppia tai jopa balladin Suomen edustajaksi. Ja toinen mutta: vielä lisää äijäenergiaa ja katsekontakteja esitykseen, kiitos.

Oma veikeä ennakkosuosikkini Belgia sai symbolisen ääneni vaikka esitys jäi isolla lavalla heiveröisemmäksi ja asutkin... Niinpä intouduin poikkeuksellisesti antamaan toisenkin äänen, Bosnian sympaattiselle laululle. Muista sen verran että suosikkini Norja oli hyvä myös lavaesityksenä, voi saada tällaisesta tyylistä pitäviltä lisää ääniä esiintyessään finaalin vimeisenä. Puolan ehdokkaasta olen pitänyt, mutta nyt kärsin live-esityksestä, kovin jenkkityyppinen ja kireä. Pääsipä silti jatkoon. Israel on biisinä minulla häntäpäässä, mutta pakko kehua esitystä. Venäjä taas oli niin pisteitä kerjäämässä että ällötti. Esityksen kuvaus puolestaan oli hyvä keskittyessään (yleensä) vain esittäjään. Monen maan kohdallahan kuvaus harhaili kuin Suomen karsinnoissa, ja lisäksi ihmettelin moneen esitykseen valittua (?) riemunkirjavaa värimaailmaa, mikä hajoitti kokonaisvaikutelmaa.

Avatar
Nightingale
Siemailija
Siemailija
Viestit: 131
Liittynyt: 21 Touko 2007, 21:32
Paikkakunta: Tampere

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja Nightingale »

Kyllä ihmettelen miten Teräsbetonin esityksellä voi päästä jatkoon, herrat seisoivat siellä kokolailla mitättöminä. Kiinnostaisi tietää miltä tuo kuulostaa peruseurooppalaisen korvaan... No ainakin eksyneen näköinen Ahola oli saanut karsittua irvistelynsä. Hienoahan tämä tietysti oli, Teräsbetonin suomenkielinen kappale. Nyt mulle ei merkkaa mitään mitä Suomi lähettää sinne seuraavat viisi vuotta :mrgreen:

Finaalivalinnoista ihmetytti Bosnia-Hertzegovina, vaikka tietty siltä niitä kavereita sitte löytyy. Mutta Puola ja Norja? Olihan Norjan laulu ihan nätti ja sillai, mut hei haloo. Amerikkalaisuus on rantautunut viisulavoille... :parku:

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1214
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja JRS »

Jaa.a
Katselin semin kannettavalta ja taytyy todeta etta tuli ikava telkkaria-sohvaa jolla taputtaa ja hurrata :lohduton: Lieko syyna lappiksen huonot kaiuttimet. Yritin katso streamia full screenilta mutta se muuttui pikselymossoksi.
Onneksi paasen katsomaan toisen semin luultavasti telkkarista :uujee:
Semi oli kokonaisuutena ihan ok. Mielipiteet jostain biiseista vaihtuivat esitysten myota. Finaaliin menivat mielestani hyvat biisit :peukku: ja en paheksu vitsipliisujen putoamista.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

JukkaV kirjoitti:
Jónsì kirjoitti: Ja siksi meidät loput on oikeutettua pakottaa ottamaan tuollaista sontaa ruutumme täytteeksi?
Pakottaa? Digi-tv:ssähän tekstitykset saa pois helposti.
No miksi tekstitysten pitää olla oletuksena päällä? Ja onko niitä tänäkään vuonna toteutettu niin, että ne saa pois?
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Christie65
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 58
Liittynyt: 19 Touko 2008, 13:50

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja Christie65 »

Tämän vuoden semistä puuttui show-tunnelma. Liekö syynä huono kuvaus vai tyhjät istumapaikat.

Jatkoon menijöistä yllätys oli vain Suomi. En ymmärrä kuka sitä on äänestänyt... Kappale on kyllä ihan siedettävä, mutta enpä olisi uskonut että Eurooppa lämpenee sille. Toivottavasti suosio jatkuu finaalissakin, vaikka esiintymisnumero ei ole paras mahdollinen.
Haba Haba, Boom Boom, Da Da Dam, Ding Dong

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Eilisen 9 hengen (varmaan faneiksi kaikki laskettavissa) raatimme ehdoton ykkönen taisi olla Israel. Olikohan kakkonen Armenia ja kolmonen Bosnia-H? En muista tarkkaan, mutta ehkä emäntämme voisi ehtoon tullen, jos ehtii, postata tilastomme tänne?
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja male »

Mulle tää semi oli aikamoinen pettymys. :eiei: Ei laulujen osalta, aika lailla oikeat meni jatkoon.

Mutta tyhjät paikat harmittivat sekä lava, joka näytti paljon huonommalta televisiosta kuin internetin kuvissa. Kameratyöskentely olisi voinut olla parempaa, juontajat olivat vähän niin ja näin, tv-grafiikka kehnoa sekä lavan grafiikatkaan eivät olleet mitenkään erikoisen hyviä.

En viitsis valittaa, mutta parannettavaa jäi. :eiei:

Mutta Norja finaaliin, siitä olin erittäin iloinen. :peukku:
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Jónsì, mitähän mahdat tarkoittaa? Ainakin me Turussa saimme laittaa itse päälle nuo tekstitykset.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Nyt pitää vähän filosofoida äänestyskäyttäytymistä. Pitääkö omassa valinnassa painottaa nimenomaan sitä live-esitystä vai kappaleista monen ennakkokuuntelukerran perusteella muodostunutta käsitystä? Moni on täällä teilannut esimerkiksi Armenian Sirushon eilisen esiintymisen perusteella ja ihmetellyt sitä äänestäneitä. Minustakin Sirushon eilinen esitys oli vaisu, odotin enemmän ja laulaminenkaan ei ollut parhaasta päästä. Siitä huolimatta annoin sille toisen ääneni (toinen meni Israelille), koska pidän edelleen kappaleesta todella paljon. Pitäisikö valinta tehdä sen yhden nimenomaisen esityksen perusteella vai huomioiden studio-oloissa tehty paras (?) mahdollinen taltiointi, jota sitten jatkossakin kuuntelee? :raaps:

Tästä on varmasti monta mielipidettä, halusin vain tuoda tämän pohdintani muidenkin mietittäväksi.

Kommentoinpa samalla tekstitystäkin: minusta ainakin on hauska katsoa, millaisen käännöksen kääntäjä on saanut aikaan. :peukku:

Avatar
heini81
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1067
Liittynyt: 27 Loka 2006, 15:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja heini81 »

t313kar kirjoitti: Pitääkö omassa valinnassa painottaa nimenomaan sitä live-esitystä vai kappaleista monen ennakkokuuntelukerran perusteella muodostunutta käsitystä? ... Pitäisikö valinta tehdä sen yhden nimenomaisen esityksen perusteella vai huomioiden studio-oloissa tehty paras (?) mahdollinen taltiointi, jota sitten jatkossakin kuuntelee? :raaps:
On tänä vuonna kuitenkin niin monta hyvää kappaletta mukana, että huonosti laulamalla tippuu automaattisesti minun suosikkilistalta. (Näin kävi juuri Armenialle) Laulutaidon, kappaleen ja esityksen pitää olla kohdallaan, että saa minun ääneni. :joojoo:
"Life's like a box of chocolates, you never know what you're gonna get."

Avatar
kummituseläin
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 218
Liittynyt: 01 Maalis 2006, 01:30

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja kummituseläin »

t313kar kirjoitti:Pitääkö omassa valinnassa painottaa...

Tästä on varmasti monta mielipidettä
Kaipa tuon mielipidekysymykseksikin voi mieltää, mutta sillon ollaan minusta jo paljon isompien asioiden äärellä kuin Euroviisujen.

Minusta omassa valinnassa ei *pidä* painottaa mitään. Jokainen *saa* äänestää sitä mitä haluaa, sillä perusteella millä haluaa. Tältä pohjalta äänestit minusta täsmälleen oikein ja oikein perustein.

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2026
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja Haksis »

meikäläisellä meni 9/10 oikein.Israelia en uskonut mutta toivoin että se pääsee finaaliin.Veikkasin Israelin tilalle Irlantia

Joblo
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 363
Liittynyt: 20 Helmi 2008, 17:35

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja Joblo »

Jeps, itsekin pidän tekstityksiä päällä, mutta Jaanan, Peltsin ja Askon selitykset olen jo toista vuotta ottanut aina pois päältä :heh:
(tai no, ei ne ollu viime vuonna)

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja Colby »

Mä en alunperin tajunnu ees kokeilla ottaa niitä tekstityksiä pois, joten katselin lähetyksen tekstityksillä, vaikken niihin mitään huomiota kiinnittänytkään. Myöhemmin kun katsoin joitain esityksiä uudelleen boksilta, kokeilin silloin ottaa tekstityksiä pois ja joidenkin kappaleiden kohdalla tekstityksiä ei näkynyt, mutta joidenkin kohdalla näkyi. En kyllä tarkistanut näkyikö niitä alunperinkään... Selostukset sai sentään ainakin pois päältä myös jälkikäteen.

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5353
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Tiivistetaan nyt tannekin naita Belgradin eilisia tunnelmia:

SUOMI PAASI FINAALIIN!!! :tapu:

JA SUOMENKIELISELLA BIISILLA!!! :tuuletus: :mrgreen: :tuuletus:

NYT SE ON TODISTETTU, ETTA SUOMENKIELISELLA BIISILLA VOI MENNA FINAALIIN! :peukku:

Eika se hevillakaan ole selvyys (paitsi nakojaan "meille" :heh: ) silla Tshekki ei onnistunut viime vuonna... TB oli huomattavasti nayttavampi ja sopivasti humoristisempi :peukku:

Veikkasin 7 jatkoonmenijaa oikein. Vaarin menivat Puola, Romania ja Israel. Niiden tilalle uskoin Viroon, Belgiaan ja... Irlantiin. Mutta HYVA, etteivat primitiivisimmat huumoribiisit menneet jatkoon :peukku: Toivottavasti se hieman vahentaa niiden maaraa jatkossa... Belgiaan uskoin siksi, koska se oli mukavan pikkusieva, ja raitamekkokin oli hauska, jotenkin viaton esitys :)

Puolasta olen kylla hammastynyt :shock: MITA ihmiset siina nakevat?! Veikkaukseni raativalinnaksi. Romania ja Israel olivat ok, ja naiden kaksikielisten puolesta olen sinansa tyytyvainen, olivathan ne sentaan jotain.

Meista Belgradin lehdistokeskuksen baarissa 4 veikanneesta JOKAINEN arvasi Suomen menevan finaaliin :peukku: (Treno, ak, Tonywerner ja mina). Paikalla oli muitakin, mutta eivat veikanneet...

Nyt katsomaan 2.semin ekoja harkkoja!

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Huilumies, Romania oli minusta varma jatkoonmenijä. Mutta se ei himmennä sitä, että Suomen meno finaaliin suomen kielellä on totta! Mitä minä olen sanonut kaikki nämä vuodet?
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Jotain voisi tietty mainita Suomen seurasta, mutta ehkä saatte pitää vaaleanpunaisen pilvenne. :heh:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Jónsì kirjoitti:Miksi ne pitää ylipäätään laittaa ruutuun peittämään esittäjien kengät, jotka olis kuitenkin tärkeämpi nähdä kuin jotkut numeroyhdistelmät.
Et voi olla tosissasi!?!

Itse en voisi kuvitella kuluttavani musiikkia ilman sanomaa eli sanoitusta.

En myöskään ymmärrä, mitä oli se sonta, mikä sinun kuvaruudussasi näkyi.
Viimeksi muokannut UsvaAuer, 21 Touko 2008, 17:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

UsvaAuer kirjoitti:
Jónsì kirjoitti:Miksi ne pitää ylipäätään laittaa ruutuun peittämään esittäjien kengät, jotka olis kuitenkin tärkeämpi nähdä kuin jotkut numeroyhdistelmät.
Et voi olla tosissasi!?!

Itse en voisi kuvitella kuluttavani musiikkia ilman sanomaa eli sanoitusta.
Tietenkin olen tosissani. Minusta esittäjien kengät ohittavat tärkeydessään arveluttavat käännökset 6-0. Ei se sanoma mihinkään katoa, vaikka sitä ei ruutuun lyötäisikään. Kyllä minä ainakin ymmärrän sanan "combination" ilmankin, että siitä pitää väkertää jokin naurettava ja tosi sujuva "numeroyhdistelmä" ruudun alareunaan peittämään vaikka mitä. Tekstit niille, jotka niitä haluavat, mutta minä haluan viisuni ilman ainuttakaan "fiksua" letkautusta kääntäjältä. Ne ei vaan "toimi, toimi". Ja nimenomaan niin päin, että tekstitykset laitetaan itse päälle, koska kyseessähän on lisäpalvelu. Eipä näissä viisuissa voi sanoa juurikaan mitään sanomaa olleen, vaikka sanoja olikin. :heh:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Sarppa
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 340
Liittynyt: 03 Elo 2005, 20:19
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja Sarppa »

Jónsì kirjoitti:
UsvaAuer kirjoitti: Et voi olla tosissasi!?!

Itse en voisi kuvitella kuluttavani musiikkia ilman sanomaa eli sanoitusta.
Tietenkin olen tosissani. Minusta esittäjien kengät ohittavat tärkeydessään arveluttavat käännökset 6-0. Ei se sanoma mihinkään katoa, vaikka sitä ei ruutuun lyötäisikään. Kyllä minä ainakin ymmärrän sanan "combination" ilmankin, että siitä pitää väkertää jokin naurettava ja tosi sujuva "numeroyhdistelmä" ruudun alareunaan peittämään vaikka mitä. Tekstit niille, jotka niitä haluavat, mutta minä haluan viisuni ilman ainuttakaan "fiksua" letkautusta kääntäjältä. Ne ei vaan "toimi, toimi". Ja nimenomaan niin päin, että tekstitykset laitetaan itse päälle, koska kyseessähän on lisäpalvelu. Eipä näissä viisuissa voi sanoa juurikaan mitään sanomaa olleen, vaikka sanoja olikin. :heh:
Mun pitää tulla tähän väen vängällä komppaamaan Jonsia ja lisäämään vielä vettä myllyyn: muutamana vuonna olen peräti kääntänyt digiboksin kommenttiraidan pois päältä, etten missaa suomalaisten juontajien hölöpölön takia varsinaisia lavalla tapahtuvia juontoja :draamaa: Mutta noi suomennokset on kyllä sen luokan mukanäppärää tuubaa, ettei ne kyllä palvele tuollaisenaan oikein ketään. Enkä toisaalta ole kuullutkaan tätä ennen kenestäkään, joka niitä kaipaisikaan, sillä ne ihmiset, joita kiinnostavat biisin sanoma, selvittävät sen tekstitysten myötä jo esikatseluiden aikana. Videoissa tekstitys ei häiritse läheskään niin paljon kuin livessä :)

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Tänä vuonna oli kyllä loistava alkujuonto. "Hiljennytäänpä tässä hetkeksi kuuntelemaan uusia versioita vanhoista euroviisuista." Sitten ollaan puoli minuuttia hiljaa ja alkaa sama pälpätys taas. :repeilee:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Nightingale kirjoitti:Kyllä ihmettelen miten Teräsbetonin esityksellä voi päästä jatkoon, herrat seisoivat siellä kokolailla mitättöminä.
Kaiken kaikkiaan tyylikäs ratkaisu olla hötkyilemättä. Kaiken muun pomppisen ja joraamisen keskellä tässä oli vakautta ja - yllättävää - rauhallisuutta ilmaisussa.

Diggari:
Monen maan kohdallahan kuvaus harhaili kuin Suomen karsinnoissa, ja lisäksi ihmettelin moneen esitykseen valittua (?) riemunkirjavaa värimaailmaa, mikä hajoitti kokonaisvaikutelmaa.
Aivan samaa mieltä. Paremminkin olisi voinut hoitaa sekä kuvauksen että valomaailman suunnittelun.


male (ja moni muu):
Mutta tyhjät paikat harmittivat
Jos semejä on kaksi, yksi finaali ja yleisölle avoimet pukuharkat valtavassa hallissa, niin ei kai sitä voi odottaa täyttä katsomoa joka illaksi. Serbialaisetkaan eivät niitä Euuropan rikkaimpia ja monen pitää nousta aamuksi töihin.
Viimeksi muokannut UsvaAuer, 21 Touko 2008, 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
daa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1483
Liittynyt: 11 Maalis 2005, 22:20
Paikkakunta: Kuopio/Jyväskylä

Re: Belgrad 2008: 1. semifinaali 20.5.

Viesti Kirjoittaja daa »

Voi kertokaa minulle tuleeko eka semi uusintana koskaan?!

Jostain syystä tallentimeni päättää aina pettää kerran vuodessa ja aina toukokuussa :rip:
Life Looks Better in Spring

Lukittu