Esikatselut 2008

ESC 2008 -arkisto.

Nautin esikatseluista enemmän

Raadin kommenttien kera pätkittyinä
22
30%
Ilman raatia kokonaisina videoina
51
70%
 
Ääniä yhteensä: 73

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Kollega »

ta1ja kirjoitti:
hra47 kirjoitti: Viisuissa kuten kisoissa on kaksi taosa: on se mistä pitää ja sitten on kisa. Ne pitää osata erotella, päättää missä joukoissa seisoo.
MIksei voi olla molemmissa ? Itselläni on muutama suursuosikki ja noussevat jonkin asteen klassikkotasolle tässä vuosien varrella, mutta kyllä mä siltikin eniten pidän peukkuja Teräsbetonille, vaikkei heidän sessionsa muutoin voisi vähempää kiinnostaa. Toivon, että Suomi saisi vielä kerran kisat järjestettäväkseen ja siis ihan sama millaisella kappaleella. Joskus pidin tärkeänä sitä pointtia, että Suomi voittaisi sellaisella kappaleella, jonka takana seisoisin henkeen ja vereen, mutta loppujen lopuksi se on ihan sama minkälaisen suomalaissetin ansiosta pääsisin kokemaan Euroviisut paikan päällä.

Tää on siitä erikoinen vuosi, etten ole juurikaan esikatselu-ohjelmia katsonut. En tiedä mikä on, mutta ei vaan kiinnosta enää samalla massalla kuin aiempina vuosina. Tai ainakin kiinnostuneisuuteni on kääntynyt erittäin Melodifestivalen-painotteiseksi; hyvä että malttaa odottaa loppusyksyyn, jolloin julkaistaan ensi kauden osakilpailupaikkakunnat.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Pakko sanoa, että olen kyllä suurelta osin samaa mieltä nimierkki Gentedimaren kanssa (for what it's worth); vaikken tätä 3. osaa olekaan nähnyt (enkä näekään kuin aikaisintaan sunnuntaina, täällä "vinku-Intiassa" kun olen ;) Tosin kuulostaa vähän siltä että se saattaisi Ruotsin kehumisen osalta minullakin ylittää ärsytyskynnyksen, joten kannattaisikohan jättää väliin... :/)


ta1ja kirjoitti:
hra47 kirjoitti:Sen raskaana olleen muijan puheet ja pisteet
Mutta sehän oli menossa naimisiin Azerin kanssa
Aika mielenkiintoinen yhdistelmä... :raaps: :mrgreen:

En tosin ollut huomannutkaan, että yksi raatilaisista oli raskaana... :puna: Onko tuo nyt ihan varma juttu..?
Viimeksi muokannut rosetta, 06 Touko 2008, 22:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2676
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Speed »

rosetta kirjoitti:
En tosin ollut huomannutkaan, että yksi raatilaisista oli raskaana... :puna: Onko tuo nyt ihan varma juttu..?
Shirley viittasi raskauteensa tokassa jaksossa :joojoo:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Speed kirjoitti:
rosetta kirjoitti:
En tosin ollut huomannutkaan, että yksi raatilaisista oli raskaana... :puna: Onko tuo nyt ihan varma juttu..?
Shirley viittasi raskauteensa tokassa jaksossa :joojoo:
No tässä näkee taas mun ruotsin kielen taidon :mrgreen: Osa puheista menee ohi...

Luulin, että tämä Shirley on muuten vain vähän pyöreämpi (kun en aiemmin kyseistä ladya tunne) :puna:

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Minä aloin katsella, onko Lena kenties myös pieniin päin.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Speed kirjoitti:Ärsyttää se, kuinka Thomas kakkonen jo toiseen kertaan pilkkasi vammaisia ihmisiä :jupinaa: Kuinka joku voi olettaa noin, että jos on jollain tavalla vammainen niin se tarkoittaa sitä, että kyseisellä henkilöllä on "huono musiikkimaku" ja pitää Leto Svet -tyyppisistä kappaleista? :niinpa:
TÄH? Mä en siis nähnyt tätä osaa mutta kumpi Thomas? Ruotsalainen? Ja jos toi pitää paikkansa niin vetäkööt jäpä kyllä ihan sen jonkun päähänsä. Asiasta henkilöön menevä perustelu tarkoittaa että on jo valmiiksi hävinnyt puheen.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Kollega kirjoitti:
ta1ja kirjoitti:
MIksei voi olla molemmissa ? Itselläni on muutama suursuosikki ja noussevat jonkin asteen klassikkotasolle tässä vuosien varrella, mutta kyllä mä siltikin eniten pidän peukkuja Teräsbetonille, vaikkei heidän sessionsa muutoin voisi vähempää kiinnostaa. [/size]
No totahan mä just tarkoitan. Sä osaat erotella kisan ja mieltymykses. Mutta onhan se vähän järjetöntä, jos seisoo joukoissa, joiden ehdokasta inhoaa ja haluaa lisäksi vaihtaa kaikin keinoin sen ehdokkaan vielä kesken kisan tai jos ei se onnistu niin torpedoida mahdollisuudet.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Mutta ehkäpä FSTn sympatiat ovatkin enemmän Ruotsiin päin, kuten edellä spekuloin? Ja Lundinilla varmaan on aikamoiset kaunat YLEä kohtaan, kun ei päässytkään Helsingin kisojen juontajaksi, vaikka kävi niin kovan kampanjan :draamaa:

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Jee! Kolmas esikatselu! Jee!

Tää tais olla paras neljännes näistä SVT+FST katseluista, niiku kappalemielessä.
Tällä kertaa tykkäsin vielä enemmän niistä, joista olen tykännyt aikaisemmin.
ja jotkut ei-niin-hyvät suorastaan romahti.

Raati nauroi katketakseen Liettuan baritonille,
"säälittävä tyyppi" ja "vaikutti koelaululta heikkoon musikaaliin" sanoivat.
Minulle tuli mieleen kuohittu heviballaadi.

Tätä raatia eniten miellytti Ruotsi :heh: Ukraina, Sveitsi ja Islanti.
Häntäpään häiriköiksi jätettiin Belarus, Tsekki, Latvia ja Liettuva.
Speed kirjoitti:Shirley viittasi raskauteensa tokassa jaksossa :joojoo:
Se oli juuri se kohta, jossa Shööli sanoi, että Irlannin kalkkunan nokka muistuttaa
öö jotain elintä. Se sai hänet kauhistumaan. Hmmm...
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

JuhaUK kirjoitti:Mutta ehkäpä FSTn sympatiat ovatkin enemmän Ruotsiin päin, kuten edellä ehdotin? Ja Lundinilla varmaan on aikamoiset kaunat YLEä kohtaan, kun ei päässytkään Helsingin kisojen juontajaksi, vaikka kävi niin kovan kampanjan :draamaa:
Kyllähän tuosta voisi vääntää mitä vaan, mutta kyllä mä silti luulen että surut ihan kannattaa suomea lätkässä eikä ruotsia, noin keskimäärin. Siis että vaikka maku olisi ruotsiin kallellaan viisuissa niin jos kerran yhdellä kädellä suuttuu siitä että savolaiset epäilee suomalaisuutta niin eihän se toinen käsi voi puuhata muuta, eihän :heh: . No ei puuhaa. Mä tiedän - vaikka ei sitä edes itse aina muisteta, niinkuin Lundin nyt munasi.
Cyrano kirjoitti:Raati nauroi katketakseen Liettuan baritonille, "säälittävä tyyppi" ja "vaikutti koelaululta heikkoon musikaaliin" sanoivat. Minulle tuli mieleen kuohittu heviballaadi.

:tuuletus: :heh: :rofl: :rofl: Se on kyllä niin ikävä tapaus tämä Liettua - niin paljon voisi olla ja niin pepulleen pyllähtää.
Viimeksi muokannut ta1ja, 06 Touko 2008, 23:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Cyrano kirjoitti:
Speed kirjoitti:Shirley viittasi raskauteensa tokassa jaksossa :joojoo:
Se oli juuri se kohta, jossa Shööli sanoi, että Irlannin kalkkunan nokka muistuttaa
öö jotain elintä. Se sai hänet kauhistumaan. Hmmm...
Se sanoi jotain, että bebis alkoi liikkumaan vatsassa tms.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

ta1ja kirjoitti:
JuhaUK kirjoitti:Mutta ehkäpä FSTn sympatiat ovatkin enemmän Ruotsiin päin, kuten edellä ehdotin? Ja Lundinilla varmaan on aikamoiset kaunat YLEä kohtaan, kun ei päässytkään Helsingin kisojen juontajaksi, vaikka kävi niin kovan kampanjan :draamaa:
Kyllähän tuosta voisi vääntää mitä vaan, mutta kyllä mä silti luulen että surut ihan kannattaa suomea lätkässä eikä ruotsia, noin keskimäärin. Siis että vaikka maku olisi ruotsiin kallellaan viisuissa niin jos kerran yhdellä kädellä suuttuu siitä että savolaiset epäilee suomalaisuutta niin eihän se toinen käsi voi puuhata muuta, eihän :heh: . No ei puuhaa. Mä tiedän - vaikka ei sitä edes itse aina muisteta, niinkuin Lundin nyt munasi.
Juu, en nyt puhunutkaan laajemmin suomenruotsalaisista, vaan siitä, että FST on kuitenkin ainoana ulkoruotsalaisena yksikkönä lähtenyt mukaan tähän selvästi ruotsalaisvetoiseen ohjelmaan, vaikka muut Pohjoismaat loistavat poissaolollaan... toki myös Suomi on ainoa maa, jossa puhutaan myös ruotsia, muille Pohjoismaillehan tuo yhteispohjoismainen esikatselu oli aina hieman kompromissia kielen suhteen.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

JuhaUK kirjoitti:toki myös Suomi on ainoa maa, jossa puhutaan myös ruotsia, muille Pohjoismaillehan tuo yhteispohjoismainen esikatselu oli aina hieman kompromissia kielen suhteen.
Suomalaiset on aina niin kilttejä sveduille että suostuu puhumaan ruotsia silloinkin ei osaa :mrgreen: . Muut pohjoismaat ei suostu :mrgreen: .

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

ta1ja kirjoitti:
JuhaUK kirjoitti:toki myös Suomi on ainoa maa, jossa puhutaan myös ruotsia, muille Pohjoismaillehan tuo yhteispohjoismainen esikatselu oli aina hieman kompromissia kielen suhteen.
Suomalaiset on aina niin kilttejä sveduille että suostuu puhumaan ruotsia silloinkin ei osaa :mrgreen: . Muut pohjoismaat ei suostu :mrgreen: .
Jaa, mulla on eri kokemus tuosta, mutta jälleen viittasin vain niihin suomalaisiin, joilla on ruotsi äidinkielenään :mrgreen:

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

No niin, nyt olen sitten myös nähnyt tämän esikatselujakson. Odotin paljon pahempaa Ruotsi-hehkutusta, johon tiedän siinä maassa pystyttävän, mutta eihän tuossa ollut mitään! Ja kyllä minusta Ruotsin kappaletta arvosteltiin ihan samalla lailla kuin muitakin. Shirley Clamp antoi 5 p ja sanoi kieli poskessa olevansa salaa hieman kade Charlottelle, mutta kukapa nyt olettaisi laulajakollegan alkavan arvostelemaan toista tv:ssä? Sama Lena Philipssonin suhteen, hänkin kommentoi enemmän kaveriaan Charlottea ja antoi 5 p. Thomas J. sanoi, ettei aluksi pitänyt kappaleesta yhtä paljon kuin nyt ja ensivaikutelmansa perusteella antoi siis 4. Babben antoi 4 p, koska hänestä kappale alkaa heikosti ja säkeistö on heikko. Ja Lundin antoi 5, mutta sanoi myös että Charlotte saattaa jopa ärsyttää joitakin täydellisyydellään, siis tarkoittaen että se saattaa joistakin olla liian hiottu, juuri kuten täälläkin on sanottu. Ja sitten ne muut maat: yhden ainoan kerran Lundin sanoi Ukrainan kohdalla, että se on Charlotten pahin kilpailija, kukaan muu ei maininnut sanallakaan moista. Alussa tosin sanottiin, että koska Islanti aloittaa niin räväkästi, niin Ruotsin huonona pidetty kakkosaloituspaikka korostuu.

Muuten minusta kommentit olivat hyviä ja perusteltuja, eikä todellakaan mitenkään ylettömän Ruotsi-keskeisiä. Uskomatonta miten eri tavalla me ihmiset voimme kuulla ja ymmärtää samoja puheita. :shock:

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

tonywerner kirjoitti:Luulin, että ruotsalaiset vetävät AINA kotiinpäin, mutta ne haukkuivat Latviankin :uujee:
Tämä ilahdutti minua suuresti, olin valmistautunut jo marmattamaan ruåttalaisten puolueellisuudesta. :hihi:
Lundin on sympaattinen ja puhuu asiaa, olen tismalleen samaa mieltä TB:n valinnasta Suomen edustajaksi. Erityisesti sydäntäni lämmitti se, kun Thomas kehui Bosnia-Hertsegovinaa. On sillä hyvä maku. Meillä. :surrur: :draamaa:
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja rosetta »

JuhaUK kirjoitti:No niin, nyt olen sitten myös nähnyt tämän esikatselujakson.
Saanko kysyä, mistä olet onnistunut tämän näkemään, kun SVT:n sivuiltahan sen voi nähdä vasta sunnuntaista lähten..? (Ja YLE Areenahan ei täällä näy...)
:raaps:

Sani77
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 72
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 11:23

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Sani77 »

Tämä on niiiin " ei luonnollinen" esitys ettei mitään määrää, hymyilemättä tätä ei katsele.. Ei ole hyvä jos esityksetä paistaa näin kirkkaasti läpi kaikki " Jaaa nyt oikea jalka, vasen jalkaa ja käännös oikeeeeeaaan.. NYT... heiluta kättä ylös, alas , sivulle...keikauta päätä, käänny selin, kuikkaa kameraan... jaaa änyyteenyttt....Kaikki yhes kooooos" ARGH ! :jupinaa:
Siis onhan se hyvä että harjotellaan ja on koreografiaa mutta että jotain luonnollisuutta peliin kiitos !! Toki tämän rouvan kohdalla ei kannata kai puhua luonnollisuudesta mitään ( anteeksi kaikki Charlotte fanit, anteeksi ).

Tämä on eka vuosi aikoihin jolloin en ole Ruotsin puolella.. okei, jos he voittavat niin on ensivuoden viisutkin lähellä, mutta se onkin ainoa syy.
Onneksi voin kuitenkin tänä vuonna kannustaa Ruotsia edes lätkässä jos suomi ei pärjää :rofl:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8328
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja hra47 »

JuhaUK kirjoitti:
hra47 kirjoitti: Ruotsin piisistä muodostin käsityksen jo kauan ennen esikatseluita, joten säästät kaikkien osapuolten aikaa ja vaivaa jos jätät yritykset selittää tyhjäksi muiden mielipiteiden taustoja.
Taisit muodostaa sen mielipiteesi jo ennen kun edes kuulit kappaleen... :roll:

Ihan vaan saa vapaasti jättää mun viestit lukematta, jos niistä tulee tuollainen olo, että aikaa menee hukkaan. En ole yrittänyt selittää kenenkään mielipiteiden taustoja, vaan heitin ilmaan arvailuja ja spekulaatiota johon muut keskustelijat voivat tarttua. Sitä kutsutaan debatiksi,
Jos se ylipäätään on debattia, niin ainakin erittäin kehnoa sellaista, jos toinen osapuoli joutuu lähinnä oikomaan itsestään esitettyjä fantasioita. Kun yhteen on vastannut, heti seuraavassa vastauksessa on jo odottamassa uusi, tähän malliin:
Taisit muodostaa sen mielipiteesi jo ennen kun edes kuulit kappaleen... :roll:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

rosetta kirjoitti:
JuhaUK kirjoitti:No niin, nyt olen sitten myös nähnyt tämän esikatselujakson.
Saanko kysyä, mistä olet onnistunut tämän näkemään, kun SVT:n sivuiltahan sen voi nähdä vasta sunnuntaista lähten..? (Ja YLE Areenahan ei täällä näy...)
:raaps:
http://www.tvkaista.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; :peukku:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Ahaa, kiitos tiedosta ;) Tuolle voisi olla käyttöäkin jossain vaiheessa.
Jospa kuitenkin nyt säästäisi rahaa ja odottelisi kiltisti SVT:n sivuille imestymistä... ;)

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3680
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Euroviisujen alla oli viime viikolla FST kolmanneksi katsotuin ohjelma.
55000 katsojaa.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Jaanan ja Peltsin esikatselut viime viikon 10. katsotuin kakkosella. Yli 300 000 katsojaa! :tuuletus:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

AnnFredi kirjoitti:Lundin on sympaattinen ja puhuu asiaa, olen tismalleen samaa mieltä TB:n valinnasta Suomen edustajaksi.
Ai että TBn äänestäjät, kuten minä, äänestivät sitä vain siksi koska menivät sekaisin Lordin voitosta ja luulevat yksinkertaisuuttaan, että hevillä voittaa aina? Kiitos vaan :mrgreen: .

Avatar
Dino78
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 549
Liittynyt: 04 Helmi 2007, 14:15

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Dino78 »

ja mielenkiintoista tuossa Fst5:n ohjelmassa oli myös se tieto, että Latvian hirvitys oli tämän vuoden Melodifestivalen tyrkky :eeek: ja myös Norjan vuoden 2004 viisu High... onneks ees joku taso sinnekin.
On niiiin könni. (TomppaJr:n legendaarinen humalaviesti eräänä la-yönä)

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Speed kirjoitti:Ärsyttää se, kuinka Thomas kakkonen jo toiseen kertaan pilkkasi vammaisia ihmisiä :jupinaa: Kuinka joku voi olettaa noin, että jos on jollain tavalla vammainen niin se tarkoittaa sitä, että kyseisellä henkilöllä on "huono musiikkimaku" ja pitää Leto Svet -tyyppisistä kappaleista? :niinpa:
Hetkinen? Kerros lisää! Ensinnäkin viittaatko Thomas kakkosella Järvhedeniin? Ja jos, niin kerrotko tarkemmin, mitä herra on sanonut vammaisista ja huonosta musiikkimausta? Kiinnostaa ihan yleisellä tasolla.

(Mä siis en ole ehtinyt vielä noita kahta ekaa katsoa ja kolmaskin on vielä boxilla odottamassa)
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Siis se sanoi että latvialaiset "ser ut som någons handikappade kusiner", mutta ei se jatko minusta liittynyt mitenkään siihen että handikappadella olisi huono maku, vaan että joillakin ihmisillä on huono maku, jos pitää kappaleesta.

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

ta1ja kirjoitti:
JuhaUK kirjoitti:toki myös Suomi on ainoa maa, jossa puhutaan myös ruotsia, muille Pohjoismaillehan tuo yhteispohjoismainen esikatselu oli aina hieman kompromissia kielen suhteen.
Suomalaiset on aina niin kilttejä sveduille että suostuu puhumaan ruotsia silloinkin ei osaa :mrgreen: . Muut pohjoismaat ei suostu :mrgreen: .
Mäkin kyllä voisin sanoa tähän taIjan kommenttiin eriävän mielipiteen, mutta koska se ei ole varsinainen aihe tässä ketjussa, niin jätetään sikseen.

Kompromissiratkaisuhan tuo samnordiska rådet on kai ollut aika pitkälti, mutta toisaalta, miksi ne ei ole ratkaisseet sitä kieliongelmaa esim. nordiskalla? Yhteispohjoismainen kieli, jota islantilaiset, norjalaiset, tanskalaiset, ruotsalaiset käyttävät keskenään. Jaa niin, se Suomi? :miettii: Joo, ja tää ei siis tosiaan ollut tietoinen unohtaminen, vaan retoriseksi tarkoitettu enemmän. Tästä on puhuttu muutamien FSS:n (Finlands Svenska Synskadade) nuorten kanssa, jotka opiskelee ruotsia ja yhteispohjoismaisissa konferensseissa on törmätty kuulemma usein tähän samaan ongelmaan. nordiska on aika hankala kieli suomenruotsalaisten kannalta.

Heh, mutta takaisin aiheeseen... Tän ketjun innoittamana vähän kelailin tota eilistä kolmosjaksoa pintapuolisesti ja olen jokseenkin samoilla linjoilla Ukin kanssa. Kyllä siellä kritiikkiä tulee muitakin maita kohtaan, ei se Ruotsi noissa arvosteluissa niin übersupermahtava ole. Eikä Järvhedenin kommentteja aina kannata ottaa kirjaimellisesti niitäkään, koska sillä on myös se stand up-koomikkotausta, jonka perusteella se vetää myös vähän roolia noissa "ilkeyksissään", olettaisin.

Tai sitten mä vaan tulkitsen asiat eri tavalla, kun olen tottunut ruotsalaiseen vinoon huumoriin. Mene tiedä.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2676
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Speed »

Katten-Gustaf kirjoitti:
Speed kirjoitti:Ärsyttää se, kuinka Thomas kakkonen jo toiseen kertaan pilkkasi vammaisia ihmisiä :jupinaa: Kuinka joku voi olettaa noin, että jos on jollain tavalla vammainen niin se tarkoittaa sitä, että kyseisellä henkilöllä on "huono musiikkimaku" ja pitää Leto Svet -tyyppisistä kappaleista? :niinpa:
Hetkinen? Kerros lisää! Ensinnäkin viittaatko Thomas kakkosella Järvhedeniin? Ja jos, niin kerrotko tarkemmin, mitä herra on sanonut vammaisista ja huonosta musiikkimausta? Kiinnostaa ihan yleisellä tasolla.

(Mä siis en ole ehtinyt vielä noita kahta ekaa katsoa ja kolmaskin on vielä boxilla odottamassa)
Juuri se blondi Thomas.

Viron kohdalla hän sanoi jotain että voi kuvitella vain jälkeenjääneiden pitävän siitä ja esitti jälkeenjäänyttä ja Latvian kohdalla tuli jotain "He ovat kuin Brandsta City Släckersin vammaiset serkut" -juttua. Ehkä ylireagoin, mutta en vain pysty sietämään sitä, että vammaisuutta tai jälkeenjääneisyyttä käytetään haukkumiseen.

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

En mitenkään halua kyseenalaistaa sun kielitaitoa, mä en siitä mitään tiedä. Mutta nyt alkaa vähän epäilyttää, voisko olla mahdollista, että sä olet ymmärtänyt ton kohdan jotenkin väärin? JuhaUK puhuu Latviasta ja kertoo vähän toisella tavalla ton tilanteen... (tietty JuhaUK:kin on voinut kirjoittaa vahingossa Latvia tarkoittaen Liettuaa, ne on vähän samantyyppisiä ruotsinkielessä ja voivat joskus mennä sekaisin. :miettii:

Toinenkin kysymys mulla on: onks nää kommentit nimenomaan nyt tässä kolmannessa osassa vai jossain aikaisemmassa? Lähinnä siks, että osaan ollans. tarkkaavainen ja kiinnittää noihin kohtiin huomiota, kun satun katsomaan ajatuksen kanssa - joskus.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Lukittu