Esikatselut 2008

ESC 2008 -arkisto.

Nautin esikatseluista enemmän

Raadin kommenttien kera pätkittyinä
22
30%
Ilman raatia kokonaisina videoina
51
70%
 
Ääniä yhteensä: 73

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Nuo Speedin mainitsemat sanomiset oli siis noin käännetty tekstityksessä.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Ja mun tv-kaistassa ei toimi YLEn tekstitykset, että aloin jo itsekin epäillä, että ne tekstitykset on varmaan olleet huonot, kun luin kommenttejanne täältä.. .siis tosiaankin se oli Latvia, jota Järvheden vertasi Brandsta City Släckersin (e muistanut ensin mihin bändiin vertasi) "handikappade kusiner". En nyt ole varma, mutta olisiko tuo handikappade kuitenkin hieman lievempi sana ruotsin yleiskielessä kuin jälkeenjäänyt tai vammainen suomessa?

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Aina paranee tai pahenee, miten asian katsoo.
Jostain syystä mä luotan (ja tää on vaan näppituntuma) nyt enemmän näihin Ukin käännöksin tai oikeastaan suoriin lainauksiin edellisellä sivulla. Käännöksethän on voitu - valitettavasti -tehdä miten sattuu. "Miten sattuu" tarkoittaa nyt sitä, että on käännetty asiayhteys ja paranneltu sitä kenties kääntäjän omin "letkautuksin". Jotenkin rohkenen epäillä, että Järvheden ei ole kyllä ihan noin sanonut kuin tekstissä on käännetty, mutta täytyy katsoa ajan kanssa, kunhan ehdin.

Edit: tjaa, miten sen ottaa tuon handikappade-sanan. Ehkä funktionshindrad on vielä neutraalimpi. Mutta jos handikappade on käännetty jälkeenjäänyt, niin silloin on kyllä kääntäjä ampunut ja rajusti yli. :eiei:
Viimeksi muokannut Katten-Gustaf, 07 Touko 2008, 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2673
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Speed »

Katten-Gustaf kirjoitti:Aina paranee tai pahenee, miten asian katsoo.
Jostain syystä mä luotan (ja tää on vaan näppituntuma) nyt enemmän näihin Ukin käännöksin tai oikeastaan suoriin lainauksiin edellisellä sivulla. Käännöksethän on voitu - valitettavasti -tehdä miten sattuu. "Miten sattuu" tarkoittaa nyt sitä, että on käännetty asiayhteys ja paranneltu sitä kenties kääntäjän omin "letkautuksin". Jotenkin rohkenen epäillä, että Järvheden ei ole kyllä ihan noin sanonut kuin tekstissä on käännetty, mutta täytyy katsoa ajan kanssa, kunhan ehdin.
Itse oon aikalailla tekstittäjän käännösten varassa kun ruotsi ei ole mulla se vahvin kieli. Mutta parempi etten tee kärpäsestä härkästä kun kaikki faktat ei ole hallussa.
Katten-Gustaf kirjoitti:Mutta jos handikappade on käännetty jälkeenjäänyt, niin silloin on kyllä kääntäjä ampunut ja rajusti yli. :eiei:
Viron kohdalla oli puhe jälkeenjääneistä, mutta silloin ei käytetty handikappade sanaa.
Viimeksi muokannut Speed, 07 Touko 2008, 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Naali »

Ei ne kyllä munkaan korvaan kauheen hauskoilta kuulostaneet. Yläasteella kuulee noita vammaisvitsejä. :roll:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

No, mä vastaan tähän, kun mä katson ton jakson ajatuksen kanssa.

Tässä on nimittäin myös se näkökulma, että se kääntäjä on saattanut ymmärtää sen sittenkin ihan oikein. Siis koskaanhan niitä ei käännetä sanasta sanaan, mutta toisaalta Ruotsissa käydään tällä hetkellä aika mielenkiintoista keskustelua siitä, mitä sanaa vammaisesta käytetään. Sananmukaisesti handikappad, mutta ruotsalaisten "tietynlaisen überneutrauliuden myötä" ollaan handikappad-sanaa vähän poistamssa ruotsalaisesta kulttuurista. Tähän überneutrauliuteen kuuluu se, että se voidaan esim. kääntää funktionshindrad, joka on neutraalimpi sana.

On siis voinut käydä niin, että kääntäjä on ollut täysin tietoinen tästä jutusta ja poiminut puheesta juuri sen oikean idean eli tavallaan "handikappad"-sanaa käytetään haukkumasanana tuossa. Onko se korrektia, no siitä saa jokainen muodostaa itse mielipiteensä, mutta kääntäjä ei välttämättä ole siinä tehnyt mitään mokaa sinänsä. Anteeks, jos näin väitin.

Tosin, kuten sanoin, mä en ota tähän ennen tän jyrkemmin kantaa kunnes mä olen nähnyt sen ja kuullut. Mä palaan asiaan, kunhan tää tulee katsottua ajatuksen kanssa.

Sorry offtopic. :loppu:
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13799
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Kattenille jne - minun kokemukseni kyllä yhteispohjoismaisista tilanteista ja tapaamisista on se, että norjalaiset ja etenkin tanskalaiset saattavat hyvin kieltäytyä ruotsin käytöstä ja siirtyä englantiin silloin kun näennäinen skadinaviska ei ole vaihtoehto, kun taas suomalaiset suostuvat ruotsin käyttöön helpommin.

Skandinaviska taas ei kyllä toimi, eikä ole kannatettava vaihtoehto, ellei sitä erikseen ole opiskellut tai ole vähintää täysin kaksikielinen, sillä suomalaiset eivät sillä pärjää - käytännössä se kun tarkoittaa sitä, että kaikki puhuvat omaa äidinkieltään, noralaiset norjaa, tanskalaiset tanskaa ja islantilaiset sitten *jotain* ja suomalaiset pysyvät hiljaa kun kaikki menee ohi.

Ja edellisen sanon, vaikka itselläkin on suru taustaa ja pidän tärkeänä ruotsia jne, vaikkase varsin passiiviseksi onkin kohtalon oikusta itsellä jäänyt.

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Kollega »

ESC 2008 del 1
klo 21 tienoolla Thomas J:n kommentit Viron viisusta.

"---Jag tror att det är några liksom lätt efterblivna som kommer tycka att Leto..(mukanalaulantaa biisin tahdissa)och tycket att det är lite kul. " Kirjoitin kuulemani perusteella, joten voi olla virheitä.

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

ta1ja kirjoitti:
AnnFredi kirjoitti:Lundin on sympaattinen ja puhuu asiaa, olen tismalleen samaa mieltä TB:n valinnasta Suomen edustajaksi.
Ai että TBn äänestäjät, kuten minä, äänestivät sitä vain siksi koska menivät sekaisin Lordin voitosta ja luulevat yksinkertaisuuttaan, että hevillä voittaa aina? Kiitos vaan :mrgreen: .
Kaikkea ei tarvitse aina ottaa henkilökohtaisesti, mutta jos välttämättä haluat, niin... ole hyvä vaan. :mrgreen:
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Tää huumorimies Järviheinä letkauttelee joka jaksossa juttujaan, jotka on tarkoitettu huumoriksi,
mutta muut raatilaiset katso vinoon ja nenän vartta pitkin hänen "vitseilleen".
En ymmärtänyt tuota vammais"vitsiä", mutta se vaikutti samantasoiselta kuin jos Suomessa puhuis
esim "Rinnekodin mölinäkuorosta", niinku jossain keskusteluohjelmassa joku on "vitsinä" sanonut.

Sen sijaan minua kiinnostaa mikä on tää BSC, joka on mainittu ohjelmassa jo kahdessa jaksossa.
Shööli oli selittämässä jotain vähäpukeisista, paidattomista miesesiintyjistä (mikä maa?)
kun tää Järkihede keskeytti hänet ja lohkaisi "Ai niiku BSC?"
jolloin Shööli ei saanut sanotuksi mitään, mutta katsoi vierustoveriaan vihaisesti.

Netin mukaan Brandsta City Släckers on Ruotsin kuumin bändi,
jossa on sexikkäitä palomiehiä, jotka keikalla pukeutuvat palomiehiksi.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Brandsta_C ... C3%A4ckers" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Kannattaisi joskus katsella Melodifestivaleneja, niin tietäisi paremmin mikä on BSC. :roll:

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Jee! Tänäänkin on esikatselua telkassa! Jee!
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Violette »

tonywerner kirjoitti:Kannattaisi joskus katsella Melodifestivaleneja, niin tietäisi paremmin mikä on BSC. :roll:
Eivät kaikki ole niin perillä kaikista tämän harrastuksen ihanuuksista. :hali:

Tykkään tuosta SVT:n/FST:n esikatselusta siksikin, että se tarjoaa jotain mielenkiintoista ihan viisufanillekin ja sellaista huumoria, joka vaan asiaan vihkiytyneille aukeaa. Nauroin makeasti, kun kuulin sen BCS-vertauksen. :mrgreen:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Shirleyn jutut on kyllä parasta :rofl: .. Ja hetket jolloin intoutuvat väittelemään Lenan kanssa: :ihana: Babben ja Lundinkin ovat ihania borgmaisuudessaan ("paljonko annoimmekaan tälle kappaleelle..") :heh:

Björkmankaan ei enää ällötä, oon kai tulossa vanhaksi. :lohduton:

Shi Qartetri
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 2
Liittynyt: 02 Touko 2008, 08:21

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Shi Qartetri »

Azerbaidzan on tosiaan hyvin laadukas ja laulu jäikin ehkä vähäsen mieleenkin. Juu Montenegro tosiaan on parempi tänä vuonna.

Tänään sitten tulee 2. Esikarsinta! Juhuuu! Ei muuta kuin video nauhoittamaan! :huiskut:

Odotankin innolla niitä etelämaita, kuin Turkkia, Espanjaa ja niitä.

Uskon todella, että nyt näistä tähän astisista, Azerbaidzan, Irlanti tai Puola voittaa. Mutta niitähän tulee paljon lisää!

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja skidi »

Hmmm. Eilisessä esikatselussa ei oikein mikään onnistunut viisuviisariani väräyttämään. Ehkä en vain ollut "sillä" tuulella. Voi toki myös olla, että syy on geneettinen: äitini soitti heti ohjelman loputtua, ettei häntäkään mikään ollut erityisemmin viehättänyt.

Sitä paitsi Peltsi vaikutti olevan päihteidän vaikutuksen alaisena.

Teksitityksistä onneksi riitti iloa:
combination=numeroyhdistelmä :shock:
Tilinumero?
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Violette kirjoitti:
tonywerner kirjoitti:Kannattaisi joskus katsella Melodifestivaleneja, niin tietäisi paremmin mikä on BSC. :roll:
Eivät kaikki ole niin perillä kaikista tämän harrastuksen ihanuuksista. :hali:

Tykkään tuosta SVT:n/FST:n esikatselusta siksikin, että se tarjoaa jotain mielenkiintoista ihan viisufanillekin ja sellaista huumoria, joka vaan asiaan vihkiytyneille aukeaa. Nauroin makeasti, kun kuulin sen BCS-vertauksen. :mrgreen:
Joo eivät :hali:
Ja sitten kun saa jonkun kuusi vuotta vanhan asian selvitettyä, niin kannattaa tietenkin tänne tulla tietäväisenä infoamaan meitä :hihi:

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2673
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Speed »

D´OH! Unohdin taas laittaa tekstityksen päälle :tajutkaa: Oliko tällä kertaa mitään hyviä kappaleiden suomennoksia? :surrur:

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Roope »

Kuva

Areenassa on tekstitys :enkeli:

http://areena.yle.fi/toista?id=1248188" onclick="window.open(this.href);return false;

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11595
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja romualdo »

ALBANIAN KAPPALEESSA ON AIKA MAINIO TEKSTI.... "KELLO ILMAN VIISAREITA" AHHHH, JA AZERBAITSHANIN TEKSTI PANEE MYÖS MIETITYTTÄMÄÄN.... (nämä tähän mennessä....) NIIN JA SAN MARINON IHANUUS ON MAINITTAVA MYÖS ... <3 <3

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Tänään uusintana kolmas esikatselu på svenska.
FST5 kanava klo 20.50-21.50
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Violette »

Katsottiin eilen tämä SVT:n/FST:n esikatseluiden kolmas osa, ja täytyy kyllä sanoa että täällä on ollut ihan liikaa melua tyhjästä. Joo, raati antoi korkeat pisteet Charlotelle, mutta mielestäni niin saa kyllä tehdä jos mielipiteensä kerran perustelee muutenkin kuin sillä, että kyseessä on oman maan kappale. En myöskään ymmärrä, mitä pahaa oli siinä "BCS:n vammaiset serkut" -vertauksessa, vähän huumorintajua peliin, please... Jos tosiaan ruotsalaisten kommentit, musiikkimaku ja mielipiteet aiheuttavat noin paljon närää eräissä niin kannattaisi varmaan jättää ohjelma ihan kokonaan katsomatta, johtui asenne sitten sitten Ruotsi-vihasta, huumorintajuttomuudesta tai kykenemättömyydestä ymmärtää omasta musiikkimausta poikkeavia mielipiteitä. :heh:

Nauroin makeasti taas monta kertaa, kommentit olivat paikoin niin osuvia. Voi ei sitä Liettuan kappaleelle nauramista... :puna: :heh: Mutta täytyy kyllä myöntää, että olin taas kerran täysin samaa mieltä ainakin yhden raatilaisen kanssa joka kappaleesta. Onko mulla ruotsalaiset aivot? :miettii: Ihana Thomas L., joka tunnusti suomalais-slaavilaisuutensa ja antoi Albanialle neljä pistettä. :ihana: Mä oon aina tykännyt Thomas Lundinista, hänellä on vahvoja mielipiteitä eikä hän pelkää sanoa niitä ääneen, vaikka joku niistä saattaakin joskus vetää herneen nenään (kaikki eivät vaan voi sietää erilaisia mielipiteitä, too bad for them...). Ja Thomas J. edustaa selvästi raadin ruotsalaisheterojunttia, paitsi että hän ei ole juntti. :rofl:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja AntSa »

En ehkä kestäny sitä THOMAS LUNDININ reaktiota LIETTUASTA. :heh: "Hän elää tänä keväänä unelmaansa todeksi ja on niin sokea itselleen" tms. :heh: "Minun käy häntä sääliksi, kun hän näkee itsensä siellä muiden seassa"... :heh: Itse pidän Liettuan laulusta kovastikin, mutta Thomaksen kommentit silti naurattivat ääneen. :uujee: Samoin SHIRLEYN ja LENAN koiranaamailut laulujen jälkeen. :heh: "Sä oot vaan sille kateellinen kun se osaa stepata" jne... :uujee: LOISTAVAA VIIHDETTÄ!!!

Ja pidän toisaalta myöskin YLEN tämän vuoden valinnasta näyttää videot kokonaan tekstitettyinä. :tapu: Molempi parempi. Kyllä meitä tänä keväänä hemmotellaan niin kovasti taas Euroviisuherkuin. Ihania herkkuja. :ihana:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Euroviisuissahan on vain lahjakkaita esiintyjiä, eikä koskaan huonoja häviäjiä,
toisin kuin eräissä talent-sarjoissa, joissa aina joku selittää
"Te ette tunne lahjakkuutta, kun sellaisen näette"
kun hänet on lempattu kadulle ensimmäisen inahduksen jälkeen.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13799
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

No ei siinä raadissa kyllä ole yhtään ruotsalaisheterojunttia, ei ole se Thomas se-toinen sellainen, nimittäin niitäkin ihan oikeasti on. Ja siis ihan fiksuja, junttihetero ei ole ,tällä kertaa, tässä kommentissani pejoratiivinen ilmaus.

Lena Ph sen sijaan ... mä diggaan siitä. Sillä on hyvä maku :mrgreen: . Hyvä mimmi.

Thomas Lundin taas on säälittävästä alemmuuskompleksista kärsivä nössö :draamaa: . Sillä on fiksuja oivalluksia, mikä kertoo, että periaatteessa hyvä vaisto, mutta sitten menee häpeämään syyttä omiaan ja sitä kautta itseään. Sää-lit-tä-vää epävarmuutta ja hyväksynnän hakemista. :draamaa:

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

JUHKIS kirjoitti:Kuulivat Liettuan kipaleen täysin oikein ja sanoivat kaiken mitä siitä on sanottavaa. :joojoo: Täytyykin tarkistaa onko se puntarissani liian korkealla.
Kun katsoin FST:n karsinnan, ajattelin ihan samoin. Mutta kun katsoin YLE:n karsinnan, ajattelin, että eihän tämä nyt niin huono olekaan.

Jos mielipide sanotaan painavasti ja yhteistuumin, niin ei se voi olla vaikuttamatta vastaanottajan mielipiteeseen.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13799
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^^ Ei se aina ole noin - toisinaan asia nyt vaan on niin ja Liettuan jäpä vaan kertakaikkiaan vetää niin käsittämättömän käsittämättömästi että hyvä vaan että se tuotiin yksituumaisesti ilmi.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja Violette »

ta1ja kirjoitti: Thomas Lundin taas on säälittävästä alemmuuskompleksista kärsivä nössö :draamaa: . Sillä on fiksuja oivalluksia, mikä kertoo, että periaatteessa hyvä vaisto, mutta sitten menee häpeämään syyttä omiaan ja sitä kautta itseään. Sää-lit-tä-vää epävarmuutta ja hyväksynnän hakemista. :draamaa:
Ovatko sinusta kaikki suomalaiset, jotka eivät pidä Suomen tämänvuotisesta edustuskappaleesta alemmuuskomplekseista kärsiviä nössöjä?
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13799
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Violette kirjoitti:Ovatko sinusta kaikki suomalaiset, jotka eivät pidä Suomen tämänvuotisesta edustuskappaleesta alemmuuskomplekseista kärsiviä nössöjä?
Ei :mrgreen: , en ole kritisoinut Lundinin pitämättömyyttä (päinvastoin olen sanonut että olisi rehellisesti sanonut että en pitänyt ja olen sairaan pettynyt), vaan perusteita joilla se Suomen esitteli eli Lordikortin vetämistä ja äänestäjien halveksuntaa. Ja kun Lundinilla on ollut oikeus potea omaa pettymystään siitä että suosikkia ei valittu ja sitä seurannutta epävarmuuttaan arviolta n. 1,5 kk svt-nauhoituksiin, niin annoin itselleni luvan kälättää yhtä kauan asiasta eli omasta pettymyksestäni Lundiania kohtaan. :mrgreen: :draamaa:

EDIT: en ole missään mielestäni sanonut yhtään mitään henkilökohtaista kenekään mausta, koska sellainen ei ole järkevää, kivaa enkä missään tapauksessa kannata sellaista - sen sijaan Lundin tosiaan teki sen, naurunalaisti TBn äänestäjät.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Esikatselut 2008

Viesti Kirjoittaja rosetta »

UsvaAuer kirjoitti: Kun katsoin FST:n karsinnan, ajattelin ihan samoin. Mutta kun katsoin YLE:n karsinnan, ajattelin, että eihän tämä nyt niin huono olekaan.

Jos mielipide sanotaan painavasti ja yhteistuumin, niin ei se voi olla vaikuttamatta vastaanottajan mielipiteeseen.
Nimenomaan; minusta tuossa SVT:n raadissa on kyllä välillä vähän liikaa tuota "group-thinking" -asennetta; jos joku biisi lytätään enemmistön toimesta, niin kukaan ei sitten saa sitä kehuakaan. (Useamman kerran se Shirley-tyyppi katsoi suu auki/huokaili tms, kun joku uskalsi antaa enemmän kuin 1 hänen haukkumalleen biisille... :roll:
Ja samaten ärsytti ko. raatilaisen arvio Tsekin sanoituksista, "fruktansvärd", kun Norjan vähintään yhtä "fruktansvärd" sanoista ei mainittu sen kohdalla yhtään mitään... :mitvit: Pikkuinen tasapuolisuus ei olisi haitaksi...
(Ja Liettua nyt ei olisi todellakaan ansainnut moista lyttäystä, paljon huonompiakin biisejä joukosta löytyy.)

Ja tietenkin se Charlotten ylistäminen meni aika äärimmäisyyksiin, mutta se nyt oli odotettavissakin... (Esctoday:ssa joku kommentoi hyvin, että tuo on varmaan maailman puolueellisin esikatseluraati... ;) Tai itse asiassa monetkin.)

Ja ennen kuin joku nyt taas kommentoi, ettei sitä ole pakko katsoa jos ärsyttää, niin minusta ko. raati on yleensä hauska ja kommenttejaan mielenkiintoista kuulla, mutta tuo 3. osa meni kyllä aika överiksi, yllä mainituista syistä johtuen...

Lukittu