Postikortit

ESC 2008 -arkisto.
Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Postikortit

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Mitäs tykkäätte tämän vuoden postikorteista? Musta ne on aivan ihania! :ihana: Toivottavasti sama meno jatkuu läpi kisojen. Tosi hauska idea kirjoittaa sen maan kielellä jotain ruutuun, harmi kun ei vaan ymmärtänyt suurimmasta osasta mitään. Kreikan postikortissa oli aika kiihkeä tunnelma. :uujee:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: Postikortit

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Mahtava idea Serbialta! Todella huomaavaista ja epäitsekästä huomioida väliklipeissä seuraava esiintymivuorossa oleva maa. Yllätyin suuresti! Onko tällaista käytäntöä ollut missään muualla? Ainakin kaikki kisat (ja kilipit) joita itse olen seurannut, ovat olleet hostaavan maan esittelyä. Niissä on kuitenkin suuri mainosarvo, koska viisuja esitetään niin monessa maassa. Varsinkin tällaisille "pimennoissa" oleville maille ja ensikertalaisille voittajamaille on erityisen tärkeää tämä mainosarvo ja siihen kyllä ainakin viime vuonna oli selkeästi panostettu. Ehkä Serbiakin esittelee omaa maataan finaalissa?
Mutta toisalta, kisat ovat laajentuneet valtaviksi taas viime vuodesta. Serbia on pieni maa, ja jonkin verran kriittisessä tilanteessa tälläkin hetkellä. Nyt on suuremmin tilaa postikorteille kun esimerkiksi viime vuonna. Siinä pystyykin jo huomioimaan seuraavana esiintymisvuorossa olevan maan.
Muutama tuttavani oli käynyt Serbiassa pari vuotta sitten ja tänään keskustelutuamme noista välipostikorteista he sanoivat että ihan toisenlaisen kuvan sai kun kävi paikan päällä. En itse tiedä miten hyvin pääkaupunkia on kunnostettu pommitusten ym jäljiltä, nythän se voikin olla oikein mainio turistipailkka.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33181
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Postikortit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Pidin kovasti. :joojoo: Hyvä, että olivat keksineet jotain muuta kuin mitä viime vuosina on nähty. :peukku:
Suomen kortissakin hyvin kuppilalaiset edustettuina. :heh:
Riskinä seniorilaumat

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Postikortit

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Oli ihanan herttasia. :ihana: Tykkäsin kovasti, kun olin pelännyt että matkamainokset palaa. :surrur:
Raipatirai

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: Postikortit

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Pete kirjoitti: Suomen kortissakin hyvin kuppilalaiset edustettuina. :heh:
Mitä? Kuppilalaiset?

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Postikortit

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Mä luulen että tällaisiin postikortteihin on päädytty myös ihan käytännön syistä. (Ei varmaan ollut kauheasti intressejä kuvata niitä matkailumainoksia maan tilanteen vuoksi) Aivan ihanat. :ihana: Oon aina ollut heikkona maaliroiskeisiin. :kups: Ihana kun jollain hienolla efektillä ne värit saatiin leviämään siinä kuvassa. En tajua miten. :kups:
Ruut kirjoitti:
Pete kirjoitti: Suomen kortissakin hyvin kuppilalaiset edustettuina. :heh:
Mitä? Kuppilalaiset?
Kaisa ja Antti. :rakkaus:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Postikortit

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Mun mielestä vuoden 2003 postikortit hakkaa edelleen nämäkin, mutta hyvä yritys kuitenkin. :peukku:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Postikortit

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Ruut kirjoitti:Mahtava idea Serbialta! Todella huomaavaista ja epäitsekästä huomioida väliklipeissä seuraava esiintymivuorossa oleva maa. seuraavana esiintymisvuorossa olevan maan.
Samaa mieltä. :D

Ja kun ei läheskään aina muistanut, mikä maa seuraavana esiintymisvuorossa, niistä väreistä ym. oli hauska arvailla, mikäs se nyt olikaan tulossa (tosin siitä tekstistähän sen nyt yleensä viimeistään hokasi, tosin ei välttämättä heti, ei siinä jännityksessä aivot kai toimineet parhaalla mahdollisella tavalla ;))

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Postikortit

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Mä oon ainakin niin kyllästynyt niihin perinteisiin matkailumainoksiin. Olihan viimekin vuonna Suomella vähän matkailumainoksia, mutta ne oli tyylikkäitä "lyhytelokuvia". Tykkäsin tästä uudesta raikkaasta ideasta Serbialla <3
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Postikortit

Viesti Kirjoittaja Violette »

Aivan mahtavan ihanan upeat postikortit! :tapu: Jee lätkää ja kuppilalaisia Suomen kortissa. :ihana:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Postikortit

Viesti Kirjoittaja male »

Kiva ajatus tosiaan! :tapu: Ehkä eilisen semin ainoa omaperäinen juttu. :joojoo:

Luulin, että noi olis voinut alkaa kyllöttämään kun ovat aika samanlaisia, mutta ei. :peukku:

Postikorteissa pitäis mun mielestä aina olla joku linkki tulevaan kipaleeseen. :joojoo: Onko finaalissa muuten samat postikortit, vai uudet? Joku on sen varmaan jossain (ehkä tässäkin ketjussa) sanonut, mutta en jaksanut lukea. :puna:
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

trex
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 439
Liittynyt: 16 Tammi 2004, 20:42

Re: Postikortit

Viesti Kirjoittaja trex »

Veikkaanpa, että finaalissa nähdään uudet kortit - ja tyyliltään "perinteisemmät" (ts. ei linkkiä maahan, kun ei ennakkoon tiedetty finalisteja).

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42045
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Postikortit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Aika kivoja, en ole matkailumainosten ystävä. Muutama kyllä meni minun (tiukkapipoiseen?) makuuni liikaa lääppimiseksi. Eniten taisi jäädä mieleen se seinäkiipelykortti, ja sitten painonnostajat.

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Postikortit

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Weewa kirjoitti: Tosi hauska idea kirjoittaa sen maan kielellä jotain ruutuun, harmi kun ei vaan ymmärtänyt suurimmasta osasta mitään.
Siksihän nämä olivat nimenomaan huonoja. Ja se visuaalinen sisältökin oli aika vaatimaton. Tuntui, ettei sitä edes ollut. Minulle jäi mieleen vain kaksi korttia: Suomi ja Kreikka. Olen katsonut lähetyksen kaksi kertaa.

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9516
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Postikortit

Viesti Kirjoittaja kwak »

Todellakin loistavat postikortit! :tapu: Tykkasin myos vuonna 1998 Birminghamin postikorteista, joissa seuraavan maan lippu tuli esiin jotenkin yllattavista paikoista. Naissa on vahan samaa ideaa. :peukku:
Keep your head high above the water

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Postikortit

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Pete kirjoitti:Suomen kortissakin hyvin kuppilalaiset edustettuina. :heh:
Vahanko nauratti kun ekan kerran huomasin. :heh: Ma oon tykanny kylla tan vuoden postikorteista muutenkin ihan alyttomasti. Sama linja jatkuu tietenkin tokassa semissakin mutta ei edelleenkaan kyllastyta.
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9516
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Postikortit

Viesti Kirjoittaja kwak »

kais(t)a kirjoitti: Sama linja jatkuu tietenkin tokassa semissakin mutta ei edelleenkaan kyllastyta.
Joo, etenkin Georgian postikortti jaksaa hymyilyttaa ainakin minua... :heh:
Keep your head high above the water

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Postikortit

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Aivan ihanat postikortit kyllä :ihana: . Suomenkin kortti oli ihan huippu :tapu: .
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Postikortit

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Postikortit on finaalissa samoja kuin semeissa.
Послушай - у сердца голос мой.

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Postikortit

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Omakieliset viestit toki hyvä idea,
mutta noi postikortit on nopeasti ja halvalla studion nurkassa nykäistyjä,
tai ainakin näyttää siltä,
ihankuin se esiintymisjärjestyksen arvonta :heh:
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Lukittu