Tiara - Manala

Евровидение 2009 пройдет в Москве! Добро пожаловать! Euroviisut 2009 Moskovassa - Eurovision Song Contest 2009 in Moscow [rss]

Tiara - Manala

*****
12
10%
****
17
15%
***
28
24%
**
29
25%
*
31
26%
 
Ääniä yhteensä: 117

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Subbarin vaikutelma ensikuuntelun jälkeen:
Ainoa hyvä tässä oli kerrassaan loistavat rytmit. Varsinkin tuo ”wewillrockyou”- rytmittely oli tehokas. Sävellys väkinäinen ja heikko. Rock-kitarat pilasivat hyvän rytmibiisin.

tazzon
Maistelija
Maistelija
Viestit: 46
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 17:32

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja tazzon »

Positiivinen yllätys, koska en pitänyt Tiarasta aiempien biisien perusteella yhtään. Tämä on selvästi tarttuvampi. Biisissä on mukavasti elementtejä eri musiikkityyleistä, eikä se pääse kyllästyttämään missään vaiheessa. Sanoituskin on mielenkiintoinen. :heh: Saammeko nähdä raivokkaan naisen pauhaavan sylki lentäen Tampereella? Tiaran äänestä en välitä, mutta tässä biisissä se ei pääse häiritsemään - ainakaan studioversiossa. 4/5

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Kovempaa juuh, eikä laulajakaan ole ihan huono, mutta ei tämä mua hihkumaan innosta.
Love shine a light

Avatar
Elmondo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 445
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 12:13
Paikkakunta: Jkl

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja Elmondo »

Hämmentävä kokemus oli tämä biisi - saa nähdä miten useampi kuuntelu ja livesuoritus biisin avautumiseen auttavat.

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Ihan kiva peruspoprock, jossa kertosäe ei oo kovin hyvä, mutta ottaen huomioon että ollaan euroviisujen parissa niin oikein hyvä radiobiisi :joojoo:

mangolassi

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja mangolassi »

Sanat ja sävel ovat ainakin sopusoinnussa keskenään, kuten kanssakuuntelijani Albatrossi tästä osuvasti totesi. :joojoo:
Nuoruuden vimmaa. Not my piece of cake, mutta parani silti toisella kuuntelukerralla.

Avatar
Prinsessa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5602
Liittynyt: 02 Joulu 2007, 11:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja Prinsessa »

Miulle vaan tulee tästä biisistä aina jotenkin kiukkuinen olo. :niinpa: Tulee mieleen sellanen kiukkuinen, terävähampainen pikkunoita, joka laulelee pimeässä metsässä jossain luolassa, keitellen suuressa mustassa savuavassa padassa vihreitä liemiä... :draamaa: Se vois kyllä olla ihan toimivakin. :miettii: :heh:
"Jaa, niiden vehkeiden kuuluu hammaslääkärissä mennä suuhun."
-Jennibot

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Mulle ihan liikaa ns. särökitaroita.. :heh: Ihan hyvä-ääninen ja kaunis solisti kuitenkin ja sävelmässäkin tarttuvuutta. TIARA tullee hyvinkin tutuksi talven ja kevään aikana!?! :peukku:

Tällä hetkellä ***
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1577
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Jollaan ihmeellisellä tavalla miä tunnun tykkäävän tästä. Siis eihän tässä Moskovaan ainesta ole, mutta muuten... :kuulokkeet:
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Kauheen täynnä vihaa tämä tyttö - niin nuori ja kaunis ettei luulisi olevan hädän päivää :draamaa:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Tää on jotakin niin kamalaa ja agressiivista. :nohyi:

Avatar
nkorppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Marras 2006, 18:25
Paikkakunta: Derby, Iso-Britannia

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja nkorppi »

Taustat ovat ihan hyvät, mutta 'laulun' alkaessa tää saa mut lähinnä nauramaan. Laulutyyli saa tän kuulostamaan Mörköjen Piiri-tyyppiseltä 'Fröbelin Palikat'-hitiltä.

En vain ymmärrä mitä erikoista tässä lauluäänessä on, joka erottaisi sen muusta mölystä.

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja skidi »

Jollain omituisella tavalla pidän tästä :shock:
Sanoituksen sisältö tosin on aika aggressiivinen, mutta kieli on miellyttävän kuuloista. Tätähän kuuntelee ihan ilokseen. Olenko outo?
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11536
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja romualdo »

tämä jäi silti valovuoden päähän Katran IHANISTA tunnelmoinneista, joita ajattelin tämän muistuttavan ...

Albatrossi

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Minun sisässäni ei vaan nyt ole tällaista ilmaa, mitä tämä biisi ilmentää. Menettelee, mutta ei nouse mulla kärkipaikoille.

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Maarushka kirjoitti:Apua, mä taidan tykätä tästäkin jollakin tasolla....olenko ihan seonnut!? :surrur:
skidi kirjoitti:Jollain omituisella tavalla pidän tästä
Sanoituksen sisältö tosin on aika aggressiivinen, mutta kieli on miellyttävän kuuloista. Tätähän kuuntelee ihan ilokseen. Olenko outo?
Mä kyselen tuota samaa itseltäni, tässä on vain jotain, joka vaan viehättää mua. Eihän tällä nyt viisuihin mennä, mutta voin mä tätä itsekseni fanittaa. :mrgreen:
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

skidi kirjoitti:Jollain omituisella tavalla pidän tästä :shock:
Sanoituksen sisältö tosin on aika aggressiivinen, mutta kieli on miellyttävän kuuloista. Tätähän kuuntelee ihan ilokseen. Olenko outo?
Suoraan kysymykseen suora vastaus: Olet. :joojoo:

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja skidi »

Arvostan rehellisyyttä :mrgreen: Maarushkan tavoin en minäkään usko enkä oikeastaan edes toivo, että tällä mennään viisuihin. Ehkä vain sisäinen pikkunoitani nauttii yleensäkin ottaen kaikesta, mikä edustaa genreä, jonka minä olen nimennyt "kastraatiorockiksi". Ei kannata kysyä.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
jamit
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1333
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:29
Paikkakunta: OULU

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja jamit »

Tämä on se mitä en jaksanut kuunnella ekalla kerralla kuin noin minuutin, ja se siitä :eeek:

mangolassi

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja mangolassi »

Tää biisi on oivallinen ja terapeuttinen, jos on täynnä sapetusta ja esim.pettynyt johonkin ihmissuhteeseen. Veikkaan, että saa pettyneiltä, vihaisilta naisilta, miksei miehiltäkin, ääniä. Noinhan sitä voi tuntea, kun sielu pullottaa kiukkua. Ei tää oo ollenkaan paha. Euroviisuedustajaksi en silti kelpuuttaisi. :roll:

Avatar
nkorppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Marras 2006, 18:25
Paikkakunta: Derby, Iso-Britannia

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja nkorppi »

Tämähän on ilmiselvästi sama biisi kuin 'Leijonalla ratsastan'. Klooni! :mrgreen:

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Hyvät saundit, tuhti basso, mukavasti tehty tausta. En usko tähän kappaleeseen. Viesti on liian vihainen.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33178
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja Pete »

Hienon outo rytmi (vai tempo) tässä, vaikka se alkaa kyllä kyllästyttää jo loppupuolella. Loppu tulee vähän äkisti. Olen lievän positiivisesti yllättynyt Tianan tuotoksesta. Juuri ja juuri kolme tähteä. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Liisukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2503
Liittynyt: 03 Touko 2004, 11:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja Liisukka »

Hazel kirjoitti:Ei. Jankkaava ja kiukkuinen biisi. Ei mulla muuta.
Totta. Tuntuu väliilä kuin teksti olisi vain lista verrbejä imperfektissä. Manasit, huijasit jne... särähtävät korvaan kovin ikävästi. :eiei:
"Onko se lintu? Onko se lentokone? Ei, se on Rezarta-halpa! " TomppaJr Live -ketjussa Albanian 2. semin aikana

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30535
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Liisukka kirjoitti:Tuntuu väliilä kuin teksti olisi vain lista verrbejä imperfektissä. Manasit, huijasit jne... särähtävät korvaan kovin ikävästi. :eiei:
Onneksi kappaleessa ei ole sanaa manasit. Huijasit löytyy kyllä samoin kuin sen koko sisarusparvi. Ensimmäisessä säkeistössähän ei sanota kuin tämä yksi asia kolmellatoista eri sanalla tai ilmauksella. Toisto on selvästi tarkoituksellinen tehokeino mutta on makuasia, kuinka onnistuneena sitä pitää. Minusta ratkaisu on ihan hyvä. Enemmän tosin pidän sanoituksen voodoonukke-osiosta.

Kertosäkeen "laske en kymmeneen" -kohdasta sen sijaan en pidä. Olisi vakuuttavampaa, jos kertoja ei julistaisi toimivansa impulsiivisesti, ilman harkintaa. Vai viittaako kymmeneen laskeminen rauhoittumisen yrittämisen sijaan luvun laskemiseen tyrmätylle (esim. nyrkkeilyssä)? Jos viittaa, niin ajatus ei ihan aukea.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Viulu_ukko
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1134
Liittynyt: 23 Loka 2005, 17:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja Viulu_ukko »

mangolassi kirjoitti:Tää biisi on oivallinen ja terapeuttinen, jos on täynnä sapetusta ja esim.pettynyt johonkin ihmissuhteeseen. Veikkaan, että saa pettyneiltä, vihaisilta naisilta, miksei miehiltäkin, ääniä. Noinhan sitä voi tuntea, kun sielu pullottaa kiukkua. Ei tää oo ollenkaan paha. Euroviisuedustajaksi en silti kelpuuttaisi. :roll:
Just noin mä tän asian koen. Erittäin terapeuttinen biisi :mrgreen: toimii :peukku: Ja siksi tää edelleen puntarissani sitkeästi nelossijalla.. Mutta en siltikään lähettäisi Moskovaan enkä myöskään usko tän pärjäämismahdollisuuksiin Moskovassa.
pieni kaunis kerjäläinen

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16663
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Timoteus kirjoitti:Kertosäkeen "laske en kymmeneen" -kohdasta sen sijaan en pidä.
Niinkö siinä sanotaankin? Olen luullut, että se olisi "lasken".

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30535
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

UFOPOLI kirjoitti:
Timoteus kirjoitti:Kertosäkeen "laske en kymmeneen" -kohdasta sen sijaan en pidä.
Niinkö siinä sanotaankin? Olen luullut, että se olisi "lasken".
Kyllä se on nimenomaan "laske en". YLE:n sivuilta löytyy kappaleen sanat. Löytyypä sieltä kaikkien muidenkin kappaleiden sanat.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

tonywerner kirjoitti:Kauheen täynnä vihaa tämä tyttö - niin nuori ja kaunis ettei luulisi olevan hädän päivää :draamaa:
No jospa sen oletettu poikaystävä on vaikka mennytkin miehelään, niin kyllähän sellainen saattaa vihaksi pistää. Tämä siis vaan esimerkkiskenaariona :tosion:
nkorppi kirjoitti:Taustat ovat ihan hyvät, mutta 'laulun' alkaessa tää saa mut lähinnä nauramaan. Laulutyyli saa tän kuulostamaan Mörköjen Piiri-tyyppiseltä 'Fröbelin Palikat'-hitiltä.
Pari ei-viisufanikaveriani on sanonut tästä, että onks tää joku niitä lapsille soittavia rokkiyhtyeitä. Yhden mielestä tulee taas mieleen yläasteen bändi-ilta :hihi:

Itse en oikein tiedä, mitä mieltä olisin. Jotenkin tykkään kyllä, lähinnä siksi kun on vähän etnosävyäkin.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9516
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tiara - Manala

Viesti Kirjoittaja kwak »

Mulle aukesi tänä iltana tän biisin sanoitus ja sitä myötä koko biisi! Täähän on hyvä! :rok:
Keep your head high above the water

Lukittu