Johanna Iivanainen - Luojani mun

Euroviisut 2011 Düsseldorfissa

Johanna Iivanainen - Luojani mun

*****
21
18%
****
23
20%
***
23
20%
**
19
16%
*
30
26%
 
Ääniä yhteensä: 116

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11673
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja romualdo »

¨^^"aika tylsä mutta tosi kiva" saattaa olla seuraava suosittu lentävä lause.... :) !?

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7289
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Pidän tästä.. Tiesin kyllä, että suurin osa täältä lynkkaa tän ihan maanrakoon :/.. Kuulun selvästi siihen vähemmistöön, jotka tykkää tästä :ihana:. Kelpuuttaisin kyllä ehdottomasti Saksaan. Ehdottomat viisi tähteä!
I, I went to hell and back to find myself on track
I broke the code, oh ohh
Like ammonites, I just gave it some time

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Minusta tässä on jotakin kiehtovaa ja ihanan rauhallista ja tasapainoista. Ei nyt sovellu ehkä ihan viisulavoille, mutta jouluradioon juu.
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
Ti-ti-uu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 771
Liittynyt: 30 Touko 2010, 10:38

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja Ti-ti-uu »

Kaunis ääni, mutta samaa mieltä kuin moni: onko ihan oikeassa kisassa? Tämän biisin aikana kävisin varmaan jääkaapilla ja vessassa.
~ Come on everybody let's sing along and feel the power of a song ~

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Hyvin häkellyttävä kappale. Aluksi tylsä, sitten pikkuhiljaa koskettavampi. Johanna on todella hieno tulkitsija. Silti en osaa suhtautua vielä oikein mitenkään. Sanat ehkä hämmentävät liikaa. En usko oikein tämän menestysmahdollisuuksiin. Kolmonen tässä vaiheessa.
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19872
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Ensireaktio: Tämä on kyllä tylsä. Nukuttaa. Ei mitään koukkua. Yksi tähti.

Juhis
Siemailija
Siemailija
Viestit: 185
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 20:33
Paikkakunta: Kouvola

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Tämä on kaunis, ei kuitenkaan ehkä euroviisuihin, kappaleesta 4 tähteä.

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

Täti etsi jo rippikoulussa valtaa, loistoa ja kaipasi kunniaakin. Tämä ei tavoita kumpaakaan. Israelin Hallelujaa kaivattaisiin, mutta Suomessa uskokin on pientä ja vaatimatonta.

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Sävellys on niin kaunis. Se jää päähäni soimaan ja antaa hyvän olon. Johannan ääni on vertaansa vailla, ihana. Tämän vuoden paras viisu, olkoot muut mitä mieltä tahansa. Minä jopa näkisin Johannan siellä Saksanmaalla isolla stagella, hän täyttäisi sen olemuksellaan ja äänellään. Minä olen aivan lääpälläni tähän viisun. 12 pistettä ilimammuuta.
Love shine a light

voda07
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 26 Heinä 2010, 14:18

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja voda07 »

Rousku kirjoitti:^Niin Molitvahan tekstiltään taisi olla tasan muuta, eli laulaja osoittaa rukouksensa ihan jollekulle muulle kuin pitäisi. Se siitä uskonnollisuudesta.
Ja oliko se Believekään uskonnollinen sanoituksiltaan? :mitvit:

Niin tämä laulu herättää hämmentäviä tunteita. Jotenkin kiva lauluääni sinänsä, mutta sanoitus kuulostaa vähän typerältä. Enpä oikein tiedä haluaisinko nähdä tätä Euroviisuissa... :miettii:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Mä tietenkin pidin Iivanaisesta jo etukäteen ja Edu Kettusta olen ensin fanittanut Broadcastin aikoihin ja sitten arvostanut suuresti - mutta voin silti todeta täysin objektiivisena arviona, tietenkin :heh: , että nihkeä ensiarvioni johtui siitä että aika yhdentekevät muut kipaleet valikoimassa syövät tämän pienen ja herkän kipaleen tehoja. Ei oikein kestä banalisoitumatta tässä joukossa, mutta yksittäin kappale on ihanan vilpitön ja nätti. Suomeksi: tämä on ainoa, jolla on tällä hetkellä yhtään mitään jakoa itselleni viisukarsintojen ulkopuolella.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Tämä ehdokas on pysynyt minulla edelleenkin KOLMESSA tähdessä. Esitystä odotellessa on hyvä ja mukava. :joojoo:

Mulle tulee tuosta tekstistä hieman syksyinen Homo-keskustelukin mieleen. Johannan kannanotto sateenkaaren tuolle puolen? :rofl: "Oltiin ajan hengessä".. (Aira Samulinin äänellä :heh: )
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6603
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Hanhis kirjoitti:Odotin kyllä jotain ihan muuta kuin tällaista... Ei edes Johannan kaunis ääni pelasta yhdeltä tähdeltä. :eiei:
Kuuntelun myötä kappale on noussut kolmen tähden veisuksi. Odotellen live-esitystä. :surrur:

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Jos tästä haastattelusta ymmärsin oikein, kuullaan Düsseldorfissa englanninkielinen versio: http://www.youtube.com/watch?v=U42NMpIV ... re=related
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
+ Viisut +
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5061
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 09:46

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja + Viisut + »

Karsintojen kamalin biisi :eeek: Sanat on aika tylsät ja muutenkin koko laulu :roll: 1 tähti
Who's the one that has the right?
Treat us wrong and tell us what is right?
Bringing crowd against the squad

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3680
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja Subculture »

JukkaV kirjoitti:Jos tästä haastattelusta ymmärsin oikein, kuullaan Düsseldorfissa englanninkielinen versio: http://www.youtube.com/watch?v=U42NMpIV ... re=related
Enkkuversio löytyy Youtubesta.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Subculture kirjoitti:Enkkuversio löytyy Youtubesta.
... eli tämä siis ilmeisesti - sanoisin että kantsisi esittää englanniksi karsinnoissakin, virsimielikuvat vaihtuu kielen takia enemmän amerikkalaiseen folkiin ja se ei ole huono asia.



(voikun sävellys olisi hiukan mielenkiintoisempi, johanna on niin ihana ja saa tämän kuulostamaan niin kivalta)
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37170
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Minä olen alkanut lämmetä tälle :uujee: Kaunis melodia. Aloitetaan varovasti nostamalla kahteen tähteen.
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6374
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja mariah »

vähä tönkön kuulosta johannan enkun lausuminen mut mitäs pienistä :surrur: edelleen puntaris kolmantena ja enkux juu on parempi :)

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11673
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Kyllä, täsä se on, tänä vuonna... ah kiitos kun sain lepuuttaa korviain näin kauniin kuvakokoelman, musiikin ja lauluäänen äärellä... listani 1. sijan olen ny varannut Johannalle ainakin muutaman viikon ajaksi, ... ja tosiaankin englantilaisen folklaulannan parhaita perinteitä vaalii tämä sävelkukkanen ... toivottavasti mun toiveeni ja ennustukseni toteutuu kuten viime talvenakin .... !
Viimeksi muokannut romualdo, 05 Tammi 2011, 14:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37170
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

mariah1979 kirjoitti: enkux juu on parempi :)
Paljon parempi, suomeksi laulettaessa Luojani mun on vaan niin typerä lausahdus, että se aina tökkää korvaan.
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Johannan tuoreita kuulumisia etusivulla :kaunis:

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

JukkaV kirjoitti:Jos tästä haastattelusta ymmärsin oikein, kuullaan Düsseldorfissa englanninkielinen versio:
Onko Johanna lähdössä Düsseldorfiin :mitvit: Onkohan kyseessä ihan vapaa-ajan matka vaiko kenties jokin euroviisuihin kytkeytymätön työmatka :miettii:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

voda07
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 26 Heinä 2010, 14:18

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja voda07 »

tonywerner kirjoitti:
JukkaV kirjoitti:Jos tästä haastattelusta ymmärsin oikein, kuullaan Düsseldorfissa englanninkielinen versio:
Onko Johanna lähdössä Düsseldorfiin :mitvit: Onkohan kyseessä ihan vapaa-ajan matka vaiko kenties jokin euroviisuihin kytkeytymätön työmatka :miettii:
:heh:
Mutta jos hän aikoo laulaa tuon englanninkielisen version, niin enpä laittaisi pahakseni vaikka lähtisikin Düsseldorfiin ihan Suomea Euroviisuihin edustamaan :joojoo: Paljon parempi oli, vaikka eihän suomenkielinenkään ole nyt aivan surkea.
Viimeksi muokannut voda07, 05 Tammi 2011, 13:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
+ Viisut +
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5061
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 09:46

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja + Viisut + »

Sais tosiaan laulaa ton enkkuversion karsinnoissa! Paljon parempi enkuksi kuin suomeksi.
Who's the one that has the right?
Treat us wrong and tell us what is right?
Bringing crowd against the squad

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

voda07 kirjoitti:Mutta jos hän aikoo laulaa tuon englanninkielisen version, niin enpä laittaisi pahakseni vaikka lähtisikin Düsseldorfiin ihan Suomea Euroviisuihin edustamaan :joojoo: Hyvä oli, eikä suomenkielinenkään ole aivan surkea.
Samaa mieltä. Enemmän tässä on tunnetta ja tunnelmaa kuin monissa Suomen ehdokkaissa. Tässä maistuu sellainen aito meininki. Artisti on itse tehnyt biisinsä. Silloin tulkinta tulee omasta itsestään vapautuneesti. Sen aistii, eikä se ole keinotekoista. Liveveto voi olla todella pysäyttävä. Jos vaan YLEn kuvaus tukee esitystä....

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Enkkuversio on tosiaan paljon parempi. Silti tässä on suuri nukahtamisen riski, jotain mielenkiintoa herättävää pitäisi keksiä.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19872
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Englanninkielinen versio tosiaan on parempi, mutta tästä syystä toivonkin Johannan laulavan karsinnoissa suomenkielisen version. Laulamalla huonomman suomenkielisen version Johannan mahdollisuudet päästä tällä huonolla kappaleella viisuihin vain heikkenevät.

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2837
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Suomeksi pistäisin kyllä itse laulamaan, koska sitä(kin) Euroviisut nimenomaan on, että lauletaan omalla kielellä! Tiedän, joskus asetun poikkiteloin omaa mielipidettäni vastaan, mutta yleisesti em. ajattelutapa on mielipiteeni.

Valitettavasti totean, että tämä mahtava laulu on englanniksi edelleen mahtavampi.

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5198
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Johanna Iivanainen - Luojani mun

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Onneksi tätä virttä ei kuulla Düsseldorfissa sen enempää suomeksi kuin englanniksikaan tulkittuna, siitä pitävät karsintojen äänestäjät huolen! :joojoo:
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Lukittu