2011 karsinnoista ei tehdä kokoelmalevyä

Euroviisut 2011 Düsseldorfissa
Avatar
Andyliini
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 247
Liittynyt: 17 Tammi 2010, 18:11
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

2011 karsinnoista ei tehdä kokoelmalevyä

Viesti Kirjoittaja Andyliini »

Sanoivat tuolla Euroviisujen facebook-sivulla, että tänä vuonna ei Suomen kersinnoista kokoelmalevyä julkaista.
Eurovision all year long!

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Suomen finaali Turussa 12. helmikuuta 2011

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

:shock: Mitäpä sitä. No, yhden kappaleen takia se olisi ollut aika turhaakin, mutta silti olisin sen tahtonut. :(
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Suomen finaali Turussa 12. helmikuuta 2011

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Aika tyhmää :( Hieno viisulevyperinne katkaistiin! En mä kyllä olisi itse sitä ostanut, mutta Spotifyssa olisi voinut kuunnellakin. :draamaa:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19799
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Suomen finaali Turussa 12. helmikuuta 2011

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Minä olisin viisulevyn ostanut. Pettymys oli tieto. :(

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Suomen finaali Turussa 12. helmikuuta 2011

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Andyliini kirjoitti:Sanoivat tuolla Euroviisujen facebook-sivulla, että tänä vuonna ei Suomen kersinnoista kokoelmalevyä julkaista.
:shock: Mä oon kyllä hyvin pettynyt. Tosi huonoon suuntaan mennään. Levyn tekeminen tuskin on edes mitään kallista puuhaa. :roll:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Suomen finaali Turussa 12. helmikuuta 2011

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Joo, mulle vastasivat, että ei ole kokoelmalevyä tulossa, ja pettyneitä ollaan täälläkin. Todella hyviä kappaleita oli/on mukana, ja olisin mielelläni ostanut levyn. No, mitäs sitä sitten. :niinpa:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen finaali Turussa 12. helmikuuta 2011

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Viime ja toissa vuonna levyt päätyivät suht nopeasti alelaareihin. Oiskohan menekki niin huono :mitvit:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen finaali Turussa 12. helmikuuta 2011

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Ai ei levyä?? :shock: Tietysti juuri nyt, kun se olisi ollut täynnä hyviä kappoja. :niinpa:

Avatar
Andyliini
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 247
Liittynyt: 17 Tammi 2010, 18:11
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Suomen finaali Turussa 12. helmikuuta 2011

Viesti Kirjoittaja Andyliini »

Weewa kirjoitti: :shock: Mä oon kyllä hyvin pettynyt. Tosi huonoon suuntaan mennään. Levyn tekeminen tuskin on edes mitään kallista puuhaa. :roll:
Voi se kallista ollakin, varsinkin kun eri levy-yhtiöt asettavat artistejaan samalle levylle ja vain yksi yhtiö voi levyn kuitenkin julkaista. Eiköhän tässä mahda olla kuitenkin edellisen levyn huono menekki syynä (itse en sitä koskaan ole kaupoissa nähnyt).

Tietysti kappaleet ovat vapaasti kuunneltavissa YouTubessa, ja sieltähän nuo on kohtuu helppo ladata. Lisäksi olen miettinyt, että saatan itse suunnitella kannet kyseiseen levyyn, ottamalla mallia vanhoista levyistä. Mikäli aikaa moiseen on, that is.

E: Toki voimme pistää jonkinmoisen adressinkin asiasta pystyyn, jos joku sitä haluaa ruveta hoitamaan. Sen lähettäminen YLE Viihteeseen saisi ainakin jonkin verran huomiota.
Eurovision all year long!

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Re: Suomen finaali Turussa 12. helmikuuta 2011

Viesti Kirjoittaja Leo »

Andyliini kirjoitti:
Weewa kirjoitti: :shock: Mä oon kyllä hyvin pettynyt. Tosi huonoon suuntaan mennään. Levyn tekeminen tuskin on edes mitään kallista puuhaa. :roll:
E: Toki voimme pistää jonkinmoisen adressinkin asiasta pystyyn, jos joku sitä haluaa ruveta hoitamaan. Sen lähettäminen YLE Viihteeseen saisi ainakin jonkin verran huomiota.
Luin uutisen kanssa Yle facebookista. Todella harmi, että jo perinteeksi tullut viisukokoelma-cd jätettiin julkaisematta - toistaiseksi. Olisin ostanut, olisin kuunnellut. Mutta teen oman kokoelmani. Toissapäivänä poimurista löytyi jo 6 biisiä ja loputkin varmaan lähiviikkoina.
Minusta tuo adressi olisi ihan hyvä idea. Jos YLE aikoo ensi vuodeksi suurempaa kotimaan euroviisukarsintaa, niin kyllä siihen ehdottomasti kokoelma-cd:kin kuuluu.
Kaiken maailman kuorosodista sitä kokoelmalevyä tehdään, muttei kotimaan viisukarsinnoista :jupinaa:

Avatar
Cool And Bored
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 457
Liittynyt: 22 Tammi 2011, 10:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen finaali Turussa 12. helmikuuta 2011

Viesti Kirjoittaja Cool And Bored »

... En tiennyt että karsinnoista on tullut levyjä...?
Could it be, what you see, isn't it?
One goes, may not knows,
here they goes I can go,
it's not bad to know And you?
Are you not,
what they'll find?
All the time?

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: Suomen finaali Turussa 12. helmikuuta 2011

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Miksi ostaa levyn kun voi kertakaikkiaan itse polttaa sen. :mitvit:

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Suomen finaali Turussa 12. helmikuuta 2011

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Harmillista tosiaan, että VIRALLISTA kokoelma-cd:tä ei tänä vuonna ole Suomen karsinnan osalta ostettavissa. :roll: Neljän vuoden putki päättyy siis ainakin toistaiseksi. Viime vuoden kokoelmaa en muuten muista pahemmin nähneenikään Kouvolan alueen musiikkia jakavissa liikkeissä. Olisikohan siitäkin otettu jo melkoisen pieni "painos" alkuunsakin, sitten? :surrur:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5198
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Suomen finaali Turussa 12. helmikuuta 2011

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Herajumala, eikös nyt pitänyt olla jonkinmoinen JUHLAVUOSIKIN Suomen euroviisutaipaleella?! Nimenomaan JUHLAVUONNAHAN karsintakokoelma kuuluisi julkaista, jos joskus! Ja sen kuuluisi olla tupla-cd, joka sisältäisi myös kaikki nettikarsintaan osallistuneet biisit! On tämä kaikkien aikojen kurjin juhlavuosi, harmittaa niin hitosti. :jupinaa:
AntSa kirjoitti:Viime vuoden kokoelmaa en muuten muista pahemmin nähneenikään Kouvolan alueen musiikkia jakavissa liikkeissä. Olisikohan siitäkin otettu jo melkoisen pieni "painos" alkuunsakin, sitten? :surrur:
Kyllä sitä Anttilassa myytiin ainakin. :joojoo:
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Suomen finaali Turussa 12. helmikuuta 2011

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

^ Kieltämättä hyvä pointti. Suomi mukana viisuissa 50. kertaa...

Olisin niin mielelläni nähnyt finaalissa ison joukon meidän rakkaita viisuedustajiamme vetämässä Caribian lavalla viisupotpuria. No tuleehan lauantaina se 50 minuutin historiikki. Onhan siinäkin edes jotakin. Minuutti per vuosi, niinkö?

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Suomen finaali Turussa 12. helmikuuta 2011

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Andyliini kirjoitti:Voi se kallista ollakin, varsinkin kun eri levy-yhtiöt asettavat artistejaan samalle levylle ja vain yksi yhtiö voi levyn kuitenkin julkaista.
Ei se olisi kovin kallista, koska säännöissä on pykälä:
6.17. Suomen alkukarsintoihin hyväksyttyjen teosten äänitteiden oikeudenhaltijat sitoutuvat luovuttamaan laulunsa julkaistaviksi mahdollisesti toteutettavalla kotimaisella Eurovision-kokoomalevyllä. Masteräänite on toimitettava 22.11.2010 mennessä. Tästä kokoomalevykäytöstä ei makseta mitään erillistä lisensiointimaksua, ainoastaan pro rata -käytännön mukaiset myyntirojaltit.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Suomen finaali Turussa 12. helmikuuta 2011

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Sääli kun viisujen virallista kokoelmaa CD ei tänä vuonna tule :eiei: , olen kyllä joka vuosi ostanut sitä.

Juhlavuoden kunniaksi olisi voitu julkaista myös toisen Euroviisut Suomen Finaali-klassikot II. Mutta jos levy-yhtiöillä menee niin hyvin että eivät tarvitse lisää ”euro” niin ihan hyvin sitten heillä on tulot.

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen finaali Turussa 12. helmikuuta 2011

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Tontsa kirjoitti:Miksi ostaa levyn kun voi kertakaikkiaan itse polttaa sen. :mitvit:
Luulen, että juuri tuon takia levyä ei tänä vuonna julkaista.

Muusikko voisi kysyä, miksi tehdä musiikkia, kun kukaan ei sitä osta. Mitäs sitä sitten poltetaan :mitvit:

Avatar
Andyliini
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 247
Liittynyt: 17 Tammi 2010, 18:11
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Suomen finaali Turussa 12. helmikuuta 2011

Viesti Kirjoittaja Andyliini »

Pistin nyt sitten nettiadressin pystyyn tuon levyn julkaisemisen puolesta tänne.

Kirjoittakaa ihmeessä, ja mainostaakin saa, mieluusti kuuluvasti. :heh:
Eurovision all year long!

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 2011 karsinnoista ei tehdä kokoelmalevyä

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Allekirjoitettu (ja avattu aiheelle oma ketju). :peukku:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: 2011 karsinnoista ei tehdä kokoelmalevyä

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Allekirjoitettu myös. ü

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 2011 karsinnoista ei tehdä kokoelmalevyä

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

On allekirjoitettu ja mainostettu :peukku: Ehkä pilkun viilaamista, mutta YLE:hän niitä ei ole "julkaissut" vaan milloin mikäkin levy-yhtiö... alunperin oli kai tarkoitus, että isoimmat julkaisee vuorovuosina :miettii: Eiks Ile vois julkaista joka vuosi :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: 2011 karsinnoista ei tehdä kokoelmalevyä

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Täältäkin lähti allekirjoitus matkaan :joojoo: .
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1871
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: 2011 karsinnoista ei tehdä kokoelmalevyä

Viesti Kirjoittaja Possu »

Tuskinpa tuolla kovin suurta menekkiä olisi.. sen verran heikko taso tänä vuonna.

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: 2011 karsinnoista ei tehdä kokoelmalevyä

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Olipa sillä nyt menekkiä tai ei, kyse on periaatteesta.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: 2011 karsinnoista ei tehdä kokoelmalevyä

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Pelkkä digitaalinen julkaisu olisi kelvannut minulle. :)
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1871
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: 2011 karsinnoista ei tehdä kokoelmalevyä

Viesti Kirjoittaja Possu »

Mansikka kirjoitti:Olipa sillä nyt menekkiä tai ei, kyse on periaatteesta.
Tiedä sitten mikä on periaatetta ja mikä ei, mutta tuskin se on kenenkään etu ettei menekkiä juurikaan ole. Tuskin on kovin artistiystävällistä, kun levyjä myydään jo parin viikon jälkeen alelaarissa parilla eurolla..

Tuo digitaalinen julkaisu olisi kyllä ihan hyvä idea.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Suomen finaali Turussa 12. helmikuuta 2011

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

i wanna be a toy kirjoitti:Viime ja toissa vuonna levyt päätyivät suht nopeasti alelaareihin. Oiskohan menekki niin huono :mitvit:
Minäkin ostin omani 3 euron hintaan Prisman alelaarista. Stokkan vastaavasta löytyi puolestaan Melodifestivalen tuplakokoelma 2010 huimaan 2 euron hintaan. Levyn painatuskin maksaa enemmän (kiiltävä paperi ja offset-paino). Se on varmaan se, kun tuo vuosiluku präntätään kanteen, luodaan tavallaan historiaa ja eihän 2011 voi enää myydä 2010:tä normiriemuhintaan.

Mitenkäs monen vuoden Suomi-perinne tässä katkeaa? Meinaan vaan, että onhan se kamala paikka jos fanin hyllystä ei löydy vuotta 2011! :eeek: Levy kiinnostaisi PALJON enemmän, jos siinä olisivat mukana myös nettikarsintojen kipaleet.
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: 2011 karsinnoista ei tehdä kokoelmalevyä

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Onko täysin moraaliton ajatus, että jos sitä levyä ei kerran tehdä niin joku asialle omistautunut taiteilisi tulostettavat kannet, lehdykän ja cd-päällisen? Tällöin kaikki fanit ja keräilijät saisivat yhtenäisen vuosikertalevyn ostamalla kappaleet netistä ja kaivertamalla :heh: ... heh, ehkä kuitenkin polttamalla niistä levyn kansiin. Se voisi olla vähän niinkuin sama asia, yhteneväisyyden vuoksi.

E: en siis tosiaan tiedä mitä tekijänoikeudet tällaisesta sanoavat, mutta jos tarjolla olisi tuollainen tee-se-itse kansi- jne paketti, jossa grafiikka omaa ja vaikkapa linkit nettikauppoihin jossa ne biisit ovat myynnissä, niin ei kai siinä mitään rikota :miettii: :mitvit:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: 2011 karsinnoista ei tehdä kokoelmalevyä

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ Ta1ja hyvä, tuo kuulostaa varsin kotikutoiselta ja korostaa vain sitä, että eikö nyt herttinen sentään YLE saa pyöräytettyä sitä kokoelmalevyä. Kenellä riittää tarmoa etsiä eri nettikaupoista biisejä. Tietämättä mitä levy-yhtiöitä nämä edustavat vai vaiko vain My Spaceä :heh: , saako kaikkia edes laillisesti nettikaupasta.

Tuon printtikannen voin vaikka minä askarrellapaskarrella, kun kyseistä hommaa nyt satun työkseni tekemään. :joojoo:
Tosin sitä en tiedä, ovatko viralliset viisulogot miten tekijänoikeussuojattuja ja maksullisia. :mitvit:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Lukittu