UMK 2012: Yleinen keskustelu

Euroviisut 2012 Bakussa

Suosikkisi TOP12:sta?

Aili - Mun taivas
7
4%
Aura Pineda - Kunpa vois
6
4%
Freeman & Uusi Fantasia - Noitanainen
10
6%
Iconcrash - We are the night
28
17%
Jari & Taika - Aamuyön ikuisuus
2
1%
Kaisa Vala - Habits of human being
28
17%
Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen
3
2%
Leola - Rytmit rikkoutuu
8
5%
Mica Ikonen - Antaa mennä
2
1%
Pernilla Karlsson - När jag blundar
43
25%
Stig - Laululeija
8
5%
Ville Eetvartti - Lasikaupunki
24
14%
 
Ääniä yhteensä: 169

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37186
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Minä taas olen ihan innoissani näiden tasosta! :tuuletus: :tuuletus: Jatkan innolla kuuntelu-urakkaani. :ihana:
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Jonnuli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1841
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 14:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Jonnuli »

Mie taas oon lähtökohtasesti erittäin yllättyny! Siinä missä viime vuonna tässä vaiheessa teki miel unohtaa koko juttu, niin tänä vuonna siellä oli monta iloista yllättäjää! Vaikka mua kismittääkin se, ettei Tauski päässy nicekoneensa kanssa jatkoon. Odotin sieltä suunnalta hyvää peruspoppia :draamaa:
Yllättäviä viisubongauksia:
"Kirkkobändi soitti luojani munia" -akuankka13

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja rosetta »

ta1ja kirjoitti:Korpiklaanin mainostaminen ja sitten karsiminen ei lupaa hyvää kisalle, sori nyt vaan. Olen pettynyt tuollaiseen - biisi oli YLEn juttua tehdessä tiedossa, kyse tunnetusta bändistä. Bändi ei itse leveillyt, vaan YLE nosti mainostarkoituksissa esiin. Jos siinä ei nähty potentiaalia teko oli tietoinen sivallus.
Olen kyllä todella pettynyt siitä ettei Korpiklaani "putosi" - olin juuri lukenut Korpiklaanin osallistumisesta (kun en ns. off-seasonina viisujuttuja hirveästi seuraa ;)), ja nyt se ei olekaan mukana :( olisihan se nyt vähän liian lupaavaa ollutkin.
Ja nuo valitut nimet kappaleineen eivät yhtään vakuuta/houkuta. (Siis nyt ihan nimien perusteella, pitäisi tietysti ehkä kuunnellakin ne biisit kun ehtii... ;)) (edit: Paitsi ehkä Freeman, mutta jotenkin en osaa viisuihin kuvitella...)

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja phale »

Kertookohan enemmän ehdokkaista vai omasta mausta se, että parhaiten iskeneet kappaleet on niitä, joista puuttuu ammattimainen tuotanto ja kunnolliset soundit. :mitvit: (Ja nuo siis kolahtavat sävellyksensä ansiosta, eivät siitä kotikutoisuudesta johtuen.)

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6604
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

:uujee:

Olen hyvin yllättynyt tasosta. Monta hyvää biisiä, muutama todella hyvä ja niitä pyllytyksiäkään ei ole liiaksi. Erittäin positiiviset fiilarit jäi 40 biisin kuuntelun jälkeen! Hienoa UMK, hienoa Suomi!

BruiseViolet
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 418
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 23:56

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja BruiseViolet »

Olen melkeinpä helpottunut että Korpiklaania ei valittu mukaan. Bändi on kuitenkin lähellä sydäntä ja tunnettujen artistien kohtelu on täällä ollut järkyttävää kisojen jälkeen. En ainakaan itse löytänyt Korpiklaanin halusta osallistua kisaan mitään suurempaa uutisointia tai keskustelua, vaikka jokunen hc-fani viisumahdollisuuden saattoikin huomioida. Toki parilla kansainvälisellä viisupalstalla Korpiklaani tunnettiin ja asia herätti suurta innostusta. Yllättävää sikäli kun kyseessä on ihan vaan tämmöinen whatevö-bändi josta ei olla ikinä kuultukkaan. :miettii:

Kyllähän tämä toisaalta laski kiinnostuksen aika nollatasoon. Ehkäpä noi ehdokkaat jaksaa selailla läpi jossain vaiheessa. Hyvää mainosta esim. Hesarilta Freemanin esiintuonti. Eikun nuorempi sukupolvi telkun ääreen. :roll:

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8994
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Kuuntelin kaikki. Olen ihan liekeissä.
Qaj.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37186
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

akuankka13 kirjoitti:Kuuntelin kaikki. Olen ihan liekeissä.
MINÄKIN! :uujee: Smiax! :tuuletus:
And when I cry I cry for both of us.

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5198
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Nyt on pakko pitää tauko, tai pää hajoaa näiden biisien kanssa. :sekava:
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5000
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Aika huono taso on :niinpa:
.. Suomi ei tuu ainakaan voittamaan ens vuonna.

Avatar
Patonki
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 11
Liittynyt: 31 Loka 2011, 19:22

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Patonki »

On todella harmi että ihmiset lyttäävät jo etukäteen kaikki ja armoa ei anneta.
Muistakaapa sekin että nuo biisit muuttavat vielä muotoaan.
Demojahan sinne piti lähettää ja uskon että ne 12 valittua tulevat kuullostamaan vielä paremmilta tai huonommilta niin kuin moni voisi sanoa .

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19888
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Olipa heikko yleistaso. Varsinkin 40 "parhaan" joukkoon pääsi todella paljon avuttomia tylsäkkeitä. Ja näitähän kehuttiin hyvätasoisiksi. :roll:

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Taso on loistava :tapu: Suomessa jälleen Euroopan parhaat karsinnat :surrur:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mulla ei ollut mitään odotuksia, eikä biisit mussa kovin erikoisia tunteita herättänyt, mutta taso on kuitenkin selkeästi parempi kuin viime vuonna tai sitä edellisenä vuonna! :peukku: Vaikka suurin osa nyt onkin aikamoista huttua. Nyt vain toivotaan että hyviä biisejä pääsee sinne 12 joukkoon.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37186
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

tonywerner kirjoitti:Taso on loistava :tapu: Suomessa jälleen Euroopan parhaat karsinnat :surrur:
Oliko sarkasmia? Jos oli, en tajunnut vitsiä, sillä nämä olivat parhaat karsinnat Suomessa pitkään aikaan.
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33355
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Pete »

Minä sain oikeastaan vain kaksi laulua, jotka haluaisin lisätä soittolistoilleni. :lohduton: Se on neljästäkymmenestä erittäin vähän. Yhden tähden sävelmiä oli onneksi mukana vain yksi.

Indieihmisille UMK on varmasti aarreaitta. Mukana on aika monia ajan hermolla räpiköiviä lauluja. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

tonywerner kirjoitti:Taso on loistava :tapu: Suomessa jälleen Euroopan parhaat karsinnat :surrur:
Olen tismalleen samaa mieltä. :joojoo: :tuuletus: Joka vuosi Suomen karsinnoista jää mieleen 2-3 kappaletta, mikä on osanottajamäärään suhteutettuna varsin iso prosentti. Nyt kun näitä on 40 kappaletta niin suosikkeja löytyy runsain mitoin. :ihana: Sitten vielä tietysti ne kappaleet, joihin lämpenen ajan kanssa esityksien myötä. :ihana:
Raipatirai

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16287
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

TomppaJr kirjoitti:
tonywerner kirjoitti:Taso on loistava :tapu: Suomessa jälleen Euroopan parhaat karsinnat :surrur:
Oliko sarkasmia?
Jos minulta kysytään, niin kyllä. :heh: Antamieni tähtien keskiarvo (tällä hetkellä) 2,275 kuvaa hyvin tasoa. :eiei:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37186
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Miks mulle käy aina näin, että olen ihan innoissani näiden karsintojen kanssa ja sitten kukaan muu ei tykkää. :rofl: Ja sarkasmilla vaan hehkutellaan. :mrgreen: Verratkaa viime vuoden Latvian karsintoihin. :ihana: :heh:
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Tämmöinen kappale ei mahtunut 40 parhaan joukkoon.
https://www.facebook.com/pages/Karisma/105421546959

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5000
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mää odotin niin paLjon movetronia ja korpiklaania, ja sit kumpikaan niistä ei olekaan mukana. :jupinaa: Ovatko ne muka oikeesti lähettäneet ehdokkaat kilpailuun. Ja sit niitä ei ole valittu, ja mukana kuitenkin niin paljon turhia ehdokkaita. Kyllä tohon porukkaan movetronin ja korpiklaanin olisi pitänyt mahtua vaikka kuinka surkeilla biiseillä. Vai haluttiinko tähän uuden musiikin kilpailuun vain uusia nimiä, kerta kilpailu on uuden musiikin kilpailu? :eiei:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42822
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Puuuh, kauhea kuuntelu-urakka edessä!
ta1ja kirjoitti:Korpiklaanin mainostaminen ja sitten karsiminen ei lupaa hyvää kisalle.
Ai jotain tuollaista on tapahtunut? Enpä edes tiennyt, että ovat tyrkyllä. Minähän jonakin vuonna (tänä?) jossakin vaiheessa ehdotin juuri niitä; eivät sitten päässeet yhtä pitkälle kuin aiemmin ehdottamani Signmark.
Rise, angel, shine, love!

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

Rousku kirjoitti:Puuuh, kauhea kuuntelu-urakka edessä!
Puuuh, kauhea kuuntelu-urakka takana!
Sain kuunneltua kaikki nämä 40 ehdokasta yhteen kertaan.
Melkoinen urakka siinä oli!

Ainoatakaan todella kolahtavaa kappaletta ei minusta ollut - ainakaan vielä yhden kuuntelukerran aikana.
Parhaimmatkin ovat ihan kiva-sarjaa.

Yhden kuuntelukerran jälkeen oma suurin suosikkini on Malin Kojolan esittämä kappale Home :peukku:


Mutta tästä 40 kappaleen joukosta se Suomen seuraava euroviisuedustaja sitten seulotaan.
Mikä sitten näistä lienekään?
No, se nähdään ja kuullaan helmikuussa :joojoo:

'

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Kyllä joukossa on ihan mukavia biisejä, onnistuneita valintoja. Eiköhän näistä ihan hyvä voittaja löydy.

Mutta kuuntelu-urakan jossain vajaassa puolessa välissä on kyllä edelleen todettava, että kyllä tässä tosi kapealla makunäkemyksellä mennään: nämä edustavat kaikki Flow-palettia ja kyllä se minusta on aivan sama, kuin että kaikki ehdokkaat olisivat tangomarkkinoilta - tai ainakin Tuskasta. Yhtä yksipuolista - kateogorian sisältä katsottuna voi näyttää monipuoliselle, onhan siis kaikki alagenren alagenret NIIN eri asia kuin ne toiset alagenren alegenret, mutta todellisuudessa ikävän kapeaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja entropia »

Siis voi luoja. Mä luulin, että nämä on jonkun amatöörisarjan biisejä ja näiden lisäksi tulee sitten jotain tunnettuja artisteja Suomen karsintoihin. Mut siis nääkö onki ne karsintabiisit? :kups: Joo pysyttäydyn Melodifestivalenin parissa. :ihana:

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7185
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

mä itse oon kuullu 3 tyrkkyä jotka ei päässy jatkoon ,onko musamausta kii ,mutta ehdottomasti parempia kuin Dcx tai Martina ..biiseissä oli taitoa koukkua efektejä ja dramatiikkaa (ehkä junttiraadin mielestä liian viisumaisia sitten )
Snow oli muuten lähettäny myös biisin .
Epäilijälle kyllä Movetron oli lähettäny biisin Englanniksi ja kaksikertaa dramaattisemman kuin Cupido.

Avatar
celestes
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 526
Liittynyt: 11 Huhti 2007, 22:49
Paikkakunta: Turku

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja celestes »

Vaikka olen kuunnellut vasta osan kappaleista ja puntarinteko on vielä kesken, niin pakko kehua tasoa jo tässä vaiheessa :uujee: :peukku:

Palaan toki astialle vielä myöhemmin :joojoo:

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

entropia kirjoitti:Joo pysyttäydyn Melodifestivalenin parissa. :ihana:
Se on varmaan parempi sitten niin kun kerta ei kelpaa Suomen biisit. :) Ruotsissahan kaikki on aina niiiin paljon paremmin! <3

Tulis jo ees jotain biisejä Youtubeen niin minäkin kuulisin kun kännykkä jostain syystä suostuu toistamaan youtube-videoita! Erityisesti Martina ja Jessica Wolff kiinnostaa. :uujee:

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19888
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Oman UMK:n finaalin lippuni mukaan muuten alkaa klo 20.00. Mahtaakohan ensi kevättalvenakin pyöriä koko perheen MTV3:lle keräävä Putous samaan aikaan? Viime helmikuussahan se pudotti Suomen karsintafinaalin katsojalukua. YLE:n on siis aikamoinen urakka saada kokoon ne käsittääkseni tavoitellut miljoona tv-katsojaa. :roll:

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Hyvää on vuosikausia vaatimani kutsukilpailusta luopuminen, mutta päätellen tästäkin keskustelusta siitä ei olisi ehkä kokonaan pitänyt luopua. Isoille nimille/levy-yhtiöille pitäisi olla hiukan ohituskaistaa, mutta tietysti balanssi pitää olla sellainen, että laatu on paras mahdollinen. Esimerkkinä päinvastaisesta suhteesta ovat esim. Suomen karsinnat 1985, jolloin amatööri P. Laaksonen näytti ammattitekijöille närhenmunat tai karmea 1998, jolloin avoimen kilpailun kautta pääsi vain 2 biisiä ja niistäkin toinen oli kutsusäveltäjä Maki Kolehmaisen tuotos. Niin, ja viime vuosi, jolloin nettikarsinnasta nousi yllättäjä Paradise Oskar.

Musiikillinen skaala ei ole edelleenkään niin laaja kuin joissain muissa maissa, mikä johtuu tietysti esiraadista. Uudet tyypit ovat kuitenkin hiukan laajentaneet käsitystä sopivasta euroviisusta, mutta esim. tämä osasto toden totta puuttuu: http://www.youtube.com/watch?v=P3Zw0Xin ... re=related

Suomen euroviisukarsinnan tökerö uudelleennimeäminen on huonosti perusteltua. Korjausliikkeet olisi voinut tehdä ilmankin tämmöistä halpaa propagandatemppua.

Suurin epäkohta on tietysti karsintaprosessi, jossa taas kerran tärkeintä tuntuu olevan kaikki muu hössötys kuin musiikki.
Näiden kappaleiden ja esiintyjien todellinen potentiaali selviää vasta suorassa televisiolähetyksessä ja siksi onkin harmi, ettei Yleisradio voisi priorisoida musiikkia sen verran, että nämä kaikki 40 pääsisivät esittämään kappaleensa kokonaan TV:ssä. Kanavia ja ohjelma-aikaa riittää. Kaikki vastaväitteet ovat tekosyitä. 4 x 10 biisin semifinaalit olisivat juuri passeli ratkaisu. Sanremossakin ennen vanhaan kilpaili 36-40 biisiä saman viikon viitenä iltana.

Yhden kuuntelun perusteella en sano vielä muuta kuin että suomalaiset musiikintekijät, -esittäjät ja -kuluttajat ansaitsisivat vieläkin paremmin järjestetyn kotimaisen musiikin ykköskilpailun.

Lukittu