Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Euroviisut 2012 Bakussa

Loreen - Euphoria

*****
130
62%
****
35
17%
***
23
11%
**
15
7%
*
6
3%
 
Ääniä yhteensä: 209

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^ Sulautetaanko se siis jotenkin siihen samaan vireeseen, missä Loreen laulaa livenä?
Like a monument to all the time we spent

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Kollega kirjoitti:Tältä kuulostaa, kun Loreen vetää LIVEnä oman laulunsa päälle, tosin siis tilanteen mukaisessa fiilistelyvetona :miettii:
Tossa kerrossa ei kuulunut edes Loreenin oma live juuri yhtään, taustanauha, jossa oli melodiaakin jyräsi täysin. Mutta kyllä Loreenin livelaulu hyvältä kuulosti. Tuossa ei oikeastaan tanssinut lainkaan. Huvitti muuten tuo kännykällä kuvaajien määrä. :heh:
Like a monument to all the time we spent

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

JuliaS kirjoitti:^ Sulautetaanko se siis jotenkin siihen samaan vireeseen, missä Loreen laulaa livenä?
Joo siis se upotetaan siihen liveääneen, ei siis soiteta taustalla tai päällä vaan nuo äänet ikään kuin sekoitetaan, jolloin esim. hengästymisestä johtuvat äänen heikkoudet, katkonaisuudet, hapen ottaminen, puhkuminen ym. eivät kuulu :)
Eli esitys on edelleen live, mutta tanssin ja muun shown takia ääntä on ikään kuin paranneltu.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7185
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Saakos tämmöstä mixausta muka itse Euroviisuissa tehdä ?
Agurbashillahan oli muutama vuosi sitten kallis mixerimikki ,joka muutti ääntä jne ,mutta tekniikkaihmiset huoma sen ja otti pois ( lopputuloksena oli nuotinvierestä raakkumista )

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Leo »

Loistavan valinnan teki Ruotsi lähettäessään Loreenin Euphorian :ihana: . Kappale on hitti jo nyt ja tulee olemaan hyvin lähellä voittoa Bakussa, elleivät raadit sitten etsi jotain toisentyylistä voittajaa. Viisi kirkasta tähteä.

Bandido
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 350
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 03:12

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Bandido »

Palataanpa tähän aiheeseen.

Niin nerokas kuin onkin, tyhjästä eivät edes Thomas G:son ja Peter Boström ole tätä kappaletta taikoneet.
http://www.youtube.com/watch?v=WkeFL0VhRT8

Huomatkaa etenkin kertosäkeen samankaltaisuus.

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

^Onhan se erittäin tärkeää palata aiheeseen, joka ei aiheuttanut minkäänlaisia reaktioita kenessäkään ensimmäiselläkään kerralla. :)
I'm not as think as you drunk I am

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

ESC_Hullu kirjoitti:Saakos tämmöstä mixausta muka itse Euroviisuissa tehdä ?
Agurbashillahan oli muutama vuosi sitten kallis mixerimikki ,joka muutti ääntä jne ,mutta tekniikkaihmiset huoma sen ja otti pois ( lopputuloksena oli nuotinvierestä raakkumista )
Ei saa, Euroviisuissa kaikkien tulee laulaa täysin 100% livenä - ESC:ssä suodatetaan live-äänestä ainoastaan ns. "liat" pois, aivan kuten esim. Suomen karsinnoissakin (tottakai vähän kehittyneemmällä tekniikalla...) eli esim. voimakkaimman hengen vedot, rätinä tms. suodatetaan pois!

Ja tuohon kappaleiden samankaltaisuuteen: Eihän nuo kappaleet ole yhtään samanlaisia keskenään. Melodiat erimaailmoista, taustat ihan erilaisia, laulajan tyyli erilainen, kieli tms...

Bandido
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 350
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 03:12

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Bandido »

riksa[ kirjoitti:^Onhan se erittäin tärkeää palata aiheeseen, joka ei aiheuttanut minkäänlaisia reaktioita kenessäkään ensimmäiselläkään kerralla. :)
Olipa sarkastinen kommentti todelliselta Loreen-fanilta.

Lähinnä aihe ja toi syna, sävellys on oma. Pointtini oli, että vaikutteiden käyttö on sallittua.
Viimeksi muokannut Bandido, 14 Maalis 2012, 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Jankutijankuti.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8994
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Jankutijankuti x2.
Qaj.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17372
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Happy »

ESC_Hullu kirjoitti:Saakos tämmöstä mixausta muka itse Euroviisuissa tehdä ?
Agurbashillahan oli muutama vuosi sitten kallis mixerimikki ,joka muutti ääntä jne ,mutta tekniikkaihmiset huoma sen ja otti pois ( lopputuloksena oli nuotinvierestä raakkumista )
Oliko kyseessä vuoden 2010 kipale?
(Ihan uteliaisuuttani kyselen)
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Bandido kirjoitti:Lähinnä aihe ja toi syna, sävellys on oma. Pointtini oli, että vaikutteiden käyttö on sallittua.
Apua! :repeilee:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Bandido
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 350
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 03:12

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Bandido »

Jónsì kirjoitti: Apua! :repeilee:
Sitten kun yrität heittää lokaa, se tyrmätään heti. :heh:

Vakavasti puhuen yllättävää, jos Iltasanomien mukaan norjalainenkin musiikkikriitikko
piti vastentahtoisesti voittajaehdokkaana. Mitäs syytä norjalaisilla on kadehtia, onhan
heillä sentään viimeisin murskavoitto?

greece
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 468
Liittynyt: 10 Kesä 2009, 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja greece »

En vaan taas ihan ymmärrä .. Ei tää mun mielest nyt niin erikoinen ole. Siis en nyt sano, että ois huono....mut ei kyl herätä mitää sen kummempaa tunnetta tai ajatusta mussa :roll: .. Finaalipaikan kyl ehdottomasti ansaitsee , mutta voittoon en nää mitään syytä.
Yks asia joka häiritsi ihan valltaisasti oli toi Loreenin koreografia.. Epämäärästä edestakasin sätkimistä, mistä en oikeen löytäny päätä enkä häntää.. Loppuun vielä lumisade ja se hyörivä miekkonen kruunas kaiken..

Biisi itsessään oli ihan kiva, hämärästi muistuttaa mua jostain muusta... muttamutta kuitenkin ihan hyvä 3-4 tähden viisu :joojoo: .. Mitään elämää suurempaa viisuklassikkoa en kuitenkaan tässä nää..

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mä olen alkanut lämmetä tälle. :shock: Esitys on edelleen liian taiteellinen mulle, mutta siis kappaleelle!
What color is your life?

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 589
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

Tässa Euforijassa olis ollut paljon parempi laulaja:
http://youtu.be/nSDJp_JMGXQ

Ja mielestäni tämä:
http://youtu.be/VjwVxDK-2to
on taas kappaleena niin harmillisen paljon parempi kuin tämä nyt ehdokkaana oleva ruotsalainen versio.

Laulaja on minusta vastenmielinen, tympeän oloinen haastatteluissa, ja tuo laulun päällekkäisääneys kaiutuksineen ei anna laulajan taidoista kovin vakuuttavaa kuvaa. Liikunta on sekavaa ja taas tuo tuulikone! Eikö Ruotsissa enää keksitä mitään uutta?

Kappaleessa on ok kertsikailotus, mutta kovin synkkää ja tylsää muuten. Ei tämä taida oikein ruotsalaista perusluonnetta kuvata. Synkkää. :eiei:

Hittiainesta ja kaupallista potentiaalia, ilman musikaalista intohimoa tai elämäniloa.

(Miten tuon youtube-linkin oikein saa upotettuna näkyviin?)
Viimeksi muokannut jukkanen, 15 Maalis 2012, 14:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Margot kirjoitti:Mä olen alkanut lämmetä tälle. :shock: Esitys on edelleen liian taiteellinen mulle, mutta siis kappaleelle!
Mulla on vähän samat ongelmat. Siksi en yhdy tähän suureen hypetykseen. Mä olen nyt tuota instrumentaaliversiota kuunnellut viime päivät ja voisin niin kuvitella tuon jonkin elokuvan taustalle. :kups: Ehkä jossain vaiheessa pystyn myös ymmärtämään Loreenia ja siitä vielä pidemmällä tähtäimellä tätä esitystä. :mrgreen:
Raipatirai

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

greece kirjoitti:Yks asia joka häiritsi ihan valltaisasti oli toi Loreenin koreografia.. Epämäärästä edestakasin sätkimistä, mistä en oikeen löytäny päätä enkä häntää.. Loppuun vielä lumisade ja se hyörivä miekkonen kruunas kaiken.
Mutta esityshän on kertakaikkiaan upea :draamaa: . Liikkeet, lähikuvien intensiteetti (miksi tästä muka pitäisi varsinaisessa kisassa luopua, eikö kuvaus sovita hyvin tarkkaan esittäjän toiveiden mukaan?), lopun tanssijan mukaantulo on magee, etenkin kun ei ole habitukseltaan mikään normitanssija miesbarbinukke. Aivan loistava, moderni, ajankohtainen, upea, vangitseva.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 589
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

ta1ja kirjoitti:
Aivan loistava, moderni, ajankohtainen, upea, vangitseva.
Puhdasta ysäriä. Tästä on modernius ja ajankohtaisuus kaukana.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7185
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Musta tuossa ei oo mitään ysäriä!
Se ,että electropop oli täällä pienen hetken trendiä 90 luvulla ei tarkoita sitä ,että tuollainen musa olisi "ysäriä" tai out(kannattaa kuunnella euroopan maitten musaa kiitos)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Vompeli kirjoitti:Mä olen nyt tuota instrumentaaliversiota kuunnellut viime päivät
Oih, tää kuuntelee sitä tälläkin hetkellä. :kups: Tässä korostuu nää melodiset ja mystiset taustat. <3
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 589
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

ESC_Hullu kirjoitti:Musta tuossa ei oo mitään ysäriä!
Se ,että electropop oli täällä pienen hetken trendiä 90 luvulla ei tarkoita sitä ,että tuollainen musa olisi "ysäriä" tai out(kannattaa kuunnella euroopan maitten musaa kiitos)
Ei se mitään, musta se on.
Tuollaista tehtiin ja kuunneltiin paljon viime vuosituhannella. Se on ysäriä, vaikka sitä kuunnellaan paljon nykyäänkin.
Ihan samalla tavalla kasariakin kuunnellaan vieläkin ja muita vuosikymmeniä. Ysäri ei ole modernia, vaikka sitä kuunneltaisiin jopa Euroopassa asti. :)
Enkä tarkoita sitä, että musiikin pitäisi olla modernia ollakseen hyvää.
Viimeksi muokannut jukkanen, 15 Maalis 2012, 15:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17411
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

jukkanen kirjoitti:
(Miten tuon youtube-linkin oikein saa upotettuna näkyviin?)
[youtube]linkki[/youtube]
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 589
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

kais(t)a kirjoitti:
jukkanen kirjoitti:
(Miten tuon youtube-linkin oikein saa upotettuna näkyviin?)
[youtube]linkki[/youtube]
Kiitos, noin yritin, mutta jokin meni vikaan, mutta ei anneta sen häiritä. :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nSDJp_JM ... e=youtu.be[/youtube]

Varmaan kyseessä oli joku oma typoni, koska nyt toimii. :)

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5000
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja toivo »

Yks asia joka häiritsi ihan valltaisasti oli toi Loreenin koreografia.. Epämäärästä edestakasin sätkimistä, mistä en oikeen löytäny päätä enkä häntää.. Loppuun vielä lumisade ja se hyörivä miekkonen kruunas kaiken..
Mun mielestä se kaoottinen esitys oli just loistava, jotain erilaista lähdetty tekemään. Ja koreografia soppii biisin todella hyvin.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Margot kirjoitti:Mä olen alkanut lämmetä tälle. :shock: Esitys on edelleen liian taiteellinen mulle, mutta siis kappaleelle!
Sama. Olen huomannut kuuntelevani tätä useasti ja pitäväni. Ilmeisesti vaatii useamman kuuntelukerran? Mitenhän se vaikuttaa Bakussa? :miettii:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

jukkanen kirjoitti: Puhdasta ysäriä. Tästä on modernius ja ajankohtaisuus kaukana.
Älä sotke biisiä ja esitystä toisiinsa. Mä puhuin esityksen liikekielestä ja kuvauksesta. Toki se on velkaa monelle, kuten esimerkiksi Kate Bushin Running up that hill videolle 1980-luvulta,jonka aiemmin jo linkitin, tai kaukoidän taistelulajeille ja muille kiina-japani akselin touhuille, joita on käytetty modernin nimissä koko viime vuosisata, mutta yhtäkaikki, ajankohtainen ja moderni esitys edelleen, ei tarvii edes laittaaa lisämäärettä viisukonteksti tähän.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 589
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

ta1ja kirjoitti:
jukkanen kirjoitti: Puhdasta ysäriä. Tästä on modernius ja ajankohtaisuus kaukana.
Älä sotke biisiä ja esitystä toisiinsa. Mä puhuin esityksen liikekielestä ja kuvauksesta. Toki se on velkaa monelle, kuten esimerkiksi Kate Bushin Running up that hill videolle 1980-luvulta,jonka aiemmin jo linkitin, tai kaukoidän taistelulajeille ja muille kiina-japani akselin touhuille, joita on käytetty modernin nimissä koko viime vuosisata, mutta yhtäkaikki, ajankohtainen ja moderni esitys edelleen, ei tarvii edes laittaaa lisämäärettä viisukonteksti tähän.
Ah tosiaan, puhuit esityksestä, minun mokani. Tarkoitit kai siis etenkin tuota esityksen visuaalista puolta? Itse en pidä esityksestä ollenkaan, en sen laulullisesta puolesta, enkä tuosta vääntelehtivästä venkoilusta. Mutta tämä vain makuasiana, jostakin vain joko pitää tai sitten ei. Varmaankin ihan taidokkaasta visuaalisesta esityksestä lienee kyse, esityksen laulullinen puoli ei valitettavasti sitä kuulemani perusteella ole.

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1653
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: Ruotsi 2012: Loreen - Euphoria

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

1v pikkuveli on oppinut laulamaan myös Euphorian u-u-up-kohtaa :uujee: (Maltan e-e-e-eea:n ja Kyproksen la-la-loven lisäksi). Lupasin äänestää Ruotsia,vaikka toki olisin tehnyt niin muutenkin.
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Lukittu