DCX - Erase You

Euroviisut 2012 Bakussa

DCX - Erase You

*****
38
46%
****
22
27%
***
13
16%
**
7
8%
*
3
4%
 
Ääniä yhteensä: 83

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Happy kirjoitti:Euroviisuissahan on aina pidetty enemmän noista yksittäistä naislaulajista, ilman minkäänlaista taustalaulajia, eihän tuohon kappaleeseen edes sopisi taustalaulajat, eihän?
Onhan tuohon studioversioon monistettu Bettinan ääntä kertosäkeisiin, joten livenä jos ihan yksin vetäis niin ei tulis kesää... :eiei:
Ja miten niin "euroviisuissa on aina pidetty enemmän yksittäisistä naislaulajista"? Such as...? :mitvit:

2011 Azeriduo voitti ja oli pataljoona akkoja taustalla
2010 Lenan taustalla oli rivi muijia
2009 Norjan viuluviikarin ympärillä tanssittiin ja laulettiin kuorossa
2008 Dima Bilan lauloi yksin, mutta oli muuta rekvisiittaa (eikä ollut muutenkaan yksittäinen naislaulaja)
2007 Serbian rekkiksen kanssa niitä emäntiä vasta olikin
2006 Lordia nyt ei tartte selittää, mutta kyllä sielläkin naishirviö lauloi taustoja
2005 Helenakaan ei ollut yksin
2004 Eikä Ruslana
2003 Eikä Sertab
2002 Eikä Marie
2001 Taneli ja Dave ei olleet naisia eivätkä yksittäisiä
2000 Olsenin veljeksetkin saivat taustalaulutukea
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^ Dimalla oli kaksi naistaustalaulajaa, vaikkei heitä juuri kuvissa näkynyt. Edellistä taustalaulajatonta voittoesitystä pitääkin hakea puhelinäänestystä edeltävältä ajalta. Norja 1995? Myös Irlannilla 1996 taustalaulua oli hyvin vähän mutta oli kuitenkin lopussa.

Kakkoseksi on kait puhelinäänestysaikanakin ylletty ilman taustalaulajia (Italia 2011, Malta 2005), tosin biisit olivat ehkä hieman erilaisia kuin Erase you. Eikä Raphael ole nainen.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7185
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Se miltä näyttää lavalla on yksi asia ja toinen on miltä kuulostaa .
Parhaimmalta kuulostaisi vähintään 2-3 taustalaulajalla ...
itte laittaisin Laulajan ja kasa näyttäviä henkilöitä tukemaan esitystä sisälettynä bändin poika/pojat .
Esim Molitvan esitys Sharlie Enkeli daameineen oli efektiivisempi ,kuin tyypilliset 2 poikaa +laulaja tanssiesitykset (vaikka olikin ballaadi )
Eikä mielestäni Movetron ollut tylsä vaikka ei ollukkaan tanssijoita .
Valdo mielestäni oli stailauksena ja muutekin hiukan tylsä.(kuulosti hyvältä )
Kaikki riippuu pääsolistin karismasta ja siitä mitä halutaan lavalla tehdä .
Venäläinen Vintage pädi tuo aina lavalle kasan iheellisiä kuoro-tanssijoita soittajapojan ja solisti itse varastaa silti shown.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17256
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja Happy »

Itse pitäisin ,jos tuo Bettina laulaisi yksin ja taustalla olisi kasa taustasoittajia, jotta esitys olisi mahtipointinen.
Mutta saattaapi olla,että Bettinan ääntä on tuossa reilusti miksattu ja silloin taustalaulajat olisi pakko saada siihen taustalle, tai muuten Bettinan yksinlaulaminen olisi melko heikohkoa. Toivottavasti Bettinalla olisi live-esityksessä hyvin vahva ääni, jotta niitä taustalaulajia ei tarvittaisi :)
Never miss a good chance to shut up.

JoleFIN
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 14
Liittynyt: 01 Marras 2011, 17:44

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja JoleFIN »

Happy kirjoitti:Toivottavasti Bettinalla olisi live-esityksessä hyvin vahva ääni, jotta niitä taustalaulajia ei tarvittaisi :)
Tässä Bettiksen yksinlaulua "kertavetona studiolla", DCX Olli soitti keyboardit, ja lopuks äänitin + työstin teknisen toteutuksen (aka miksaus/tuotanto) :)

http://soundcloud.com/dcxmusic/dcx-fallen-angel-ballad

EDIT: tuli mieleen myös toinen veto, en tiedä näkyykö tosin facebookin "ulkopuolelle" jotka ei ole DCX sivulle kirjautunu mukaan.. Nämä mainitut kaksi taltiointia ovat siis ainoat balladit mitä on ikinä tullu äänitettyä
https://www.facebook.com/video/video.ph ... 9661254891

Ja täältä voi tsekata vähän vanhemmat biisit "Fallen angel" ja "Bang bang bang" missä Bettina siis lead lauluissa :)
http://onesheet.com/dcx/

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7185
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

hyvä voimakas ääni :ihana:

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja Leo »

Ensireaktio: Oikein lupaava tanssibiisi! Hyvä melodia, mutta jotain sovituksellista vaihtelua kaipaan lisää jatkokehittelyssä. Menisi minulla finaaliin!

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Etusivulla DCX:n Joel Kalsin haastattelu :peukku:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

DCX:n yhteistyö Prime Time Musicin kanssa on päättynyt... Enemmän virallisessa tiedotteessa:
http://www.dcxmusic.com/dcx/
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
RRiiKKa
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Joulu 2011, 18:09

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja RRiiKKa »

Tää Azerbaidzaniin! Kaikkein paras selvästi. :tapu: :tapu:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17256
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja Happy »

Tällä hetkellä kallistun enemmän, että DXC olisi parhain ratkaisu Bakuun, Jessica kyllä aivan perässä kakkosena. Kappaleeseen vain vähän energisyyttä ja täydet 10 pistettä. Kappale muuten nousi viiteen tähteen minulla :)
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37077
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Bändin nimi on edelleen DCX eikä DXC. :joojoo:
Meow cat, please meow back.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16707
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

TomppaJr kirjoitti:^ Bändin nimi on edelleen DCX eikä DXC. :joojoo:
Ai edelleenkö? ??? Toivottavasti pian jo vaihtavat :pliis:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37077
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Niinpä. :) Ihan kamala nimi.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17256
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja Happy »

TomppaJr kirjoitti:^ Bändin nimi on edelleen DCX eikä DXC. :joojoo:
En tiennytkään, että täällä viilataan pilkkua noin kamalasti. Olkoot vaikka CXD, ihan sama.
Never miss a good chance to shut up.

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

^ Jep, kirotusvihreitä tapahtuu kaikille. :hali: Se on vaan hauskaa miten niitä tapahtuu eniten juuri näille kielipoliiseille. :)

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37077
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

:mitvit: Miksen saisi sanoa siitä? Happy on useassa topicissa kirjoittanut nimen väärin ja tahdoin vain huomauttaa siitä. :mitvit:

// Muutenkaan en ihan taas ymmärrä tätä juttua... Kenelle tuo Hurricanin viesti edes oli osoitettu? Todennäköisesti taas minulle, mutta miksi? En omasta mielestäni edes tehnyt mitään kirjoitusvirhettä äsken. Olisiko ensimmäinen viestini ollut hyväksytympi jos olisin sanonut siinä jotakin muutakin kuin vain huomauttanut Happylle kirjoitusasusta? Tyyliin "Kappale on minusta edelleen ihan perushyvä, mutta ei mitään parasta. Psst: Happy bändin nimi on DCX, ei DXC."

Oon ihan kauhea ihminen kun otan tällaiset niin henkilökohtaisesti. :rofl: Mutta en voi sille mitään että nytkin tuo Hurricanin viesti jäi päähäni negatiivisella tavalla. Miksi minä en saisi sanoa kirjoitusvirheistä, mutta muut saavat. Ja milloin muka olen tosissani väittänyt olevani kielipoliisi? En koskaan, pilallani olen heittänyt...

//// Okei, tämä oli aivan turhaa suuttumista minulta. :puna:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17256
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja Happy »

TomppaJr kirjoitti::mitvit: Miksen saisi sanoa siitä? Happy on useassa topicissa kirjoittanut nimen väärin ja tahdoin vain huomauttaa siitä. :mitvit:

// Muutenkaan en ihan taas ymmärrä tätä juttua... Kenelle tuo Hurricanin viesti edes oli osoitettu? Todennäköisesti taas minulle, mutta miksi? En omasta mielestäni edes tehnyt mitään kirjoitusvirhettä äsken. Olisiko ensimmäinen viestini ollut hyväksytympi jos olisin sanonut siinä jotakin muutakin kuin vain huomauttanut Happylle kirjoitusasusta? Tyyliin "Kappale on minusta edelleen ihan perushyvä, mutta ei mitään parasta. Psst: Happy bändin nimi on DCX, ei DXC."

Oon ihan kauhea ihminen kun otan tällaiset niin henkilökohtaisesti. :rofl: Mutta en voi sille mitään että nytkin tuo Hurricanin viesti jäi päähäni negatiivisella tavalla. Miksi minä en saisi sanoa kirjoitusvirheistä, mutta muut saavat. Ja milloin muka olen tosissani väittänyt olevani kielipoliisi? En koskaan, pilallani olen heittänyt...

//// Okei, tämä oli aivan turhaa suuttumista minulta. :puna:

Nyt vasta huomasin, bändiä olen pitänt aina DXC:nä, esimerkiksi youtubeen kirjottaessa tuon, saan heti tuon kappaleen, joten en ole pystynyt huomaamaan virhettäni :D Pahoitteluni. Mutta DCX kuulostaa niin oudolta ja rumalta... joten millä nimellä sitten tuota bändiä enään kutsuisi..
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37077
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

On ollut tänään erittäin sitkeä korvamato. :shock: Alkaa tuntua pikkuhiljaa siltä, että tässä on Suomen 2012 euroviisu.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Hurrican kirjoitti:^ Jep, kirotusvihreitä tapahtuu kaikille. :hali: Se on vaan hauskaa miten niitä tapahtuu eniten juuri näille kielipoliiseille. :)
Minä olen kirjoitusvirheiden kuningas! :huiskut: Englannissakin jokaisen koulutyön arvioinnissa oli jossain kohtaa "you have several misspellings, but..." :violette:

:loppu:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20759
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Kyllä. Ehdoton suosikkini tältä vuodelta, olenkin odottanut jo että DCX tulisi mukaan karsintoihin! Erittäin hyvä, että se tapahtui. Nyt vaan odottelemaan, että tuleeko sieltä paikka Bakuun. Toinen suosikkini on Pernilla.
Got a fire and a country heart 🔥

JoleFIN
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 14
Liittynyt: 01 Marras 2011, 17:44

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja JoleFIN »

TomppaJr kirjoitti:^ Bändin nimi on edelleen DCX eikä DXC. :joojoo:
Noh sattuuhan sitä ;)
Kuva

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20759
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Ei ainakaan C-XD nimittäin se ei ole totta! Täysi napakymppi ja 5 tähden kipale, ei voi muuta sanoa. Minulla on DCX'n levy ja olen aina pitänyt siitä. Mahtavaaaaa, edustamaan!
Got a fire and a country heart 🔥

JoleFIN
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 14
Liittynyt: 01 Marras 2011, 17:44

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja JoleFIN »

DCX Bettina Voice of Finlandissa ensi perjantaina :)
http://www.nelonen.fi/ohjelmat/voice-fi ... n-kovempaa

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

No tätähän tanssikansa kaipaa. Varsin elektroonis-tekninen, ja jos lauluääni on oikeasti noin hyvä, niin mikä ettei. Sukka vipattaa. Hieman epäilen live-laulutaitoja, tässä laulu on miksattu ihan ylivoimakkaasti. :mitvit:

(Mut kun muista maista tulee vastaavia, tämä ei ole kovin erikoista ollakseen Suomi ja miettien sitä, millä biiseillä saamme pisteitä... hmm)
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33290
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja Pete »

Bettina meni tänään The Voice of Finlandissa jatkoon. :peukku:
Riskinä seniorilaumat

JoleFIN
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 14
Liittynyt: 01 Marras 2011, 17:44

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja JoleFIN »

Juurovissön kirjoitti:No tätähän tanssikansa kaipaa. Varsin elektroonis-tekninen, ja jos lauluääni on oikeasti noin hyvä, niin mikä ettei. Sukka vipattaa. Hieman epäilen live-laulutaitoja, tässä laulu on miksattu ihan ylivoimakkaasti. :mitvit:

(Mut kun muista maista tulee vastaavia, tämä ei ole kovin erikoista ollakseen Suomi ja miettien sitä, millä biiseillä saamme pisteitä... hmm)
Jea thanks :)
Tuolla on Bettin live laulua viime perjantain Voice of Finlandista :)
http://bit.ly/xYLbl4

EDIT: oli liian pitkä osoite, piti lyhentää

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Ehdottomasti jatkoon, hyvää jytkettä isolle stagelle ja laulaja suoriutuu hyvin.
Love shine a light

JoleFIN
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 14
Liittynyt: 01 Marras 2011, 17:44

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja JoleFIN »

Hei täältä lisää matskua Bettin äänellä mitä ääniteltiin studiolla viime viikolla, volat kaakkoon! :)
http://youtu.be/caFOI9FZtxo

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17256
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: DCX - Erase You

Viesti Kirjoittaja Happy »

Bettinalla on niin vahva, kaunis ja persoonallinen ääni <3 Kyllä tää pitäisi nyt ehdottomasti lähettää Bakuun, eikä Bettinan live-laulannassa ole ollenkaan puitteita, hyvä veto The Voicessa.
Never miss a good chance to shut up.

Lukittu