Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Euroviisut 2012 Bakussa

Pernilla Karlsson - När jag blundar

*****
70
35%
****
54
27%
***
42
21%
**
22
11%
*
14
7%
 
Ääniä yhteensä: 202

Avatar
wulfila
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1673
Liittynyt: 25 Maalis 2012, 23:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja wulfila »

Maza kirjoitti:Pernilla Svensson tulee jatkamaan sillä polulla, jota Viktor Klimenko ja Kojo ovat omilla ansioillaan avanneet. Biisi on niin kerta kaikkisen kammottava
Heh. Jos Stig olisi Suomen viisuedustaja, olisin itsekin voinut kirjoittaa jotakin tuollaista :heh:

Pernilla ja hänen biisinsä sen sijaan on suloinen, raikas ja aito. Tuli pisteitä paljon tai vähän tai ei ollenkaan, tuli finaalipaikkaa sitten tai ei, ainakin minä olen tänä vuonna ylpeä ja positiivisesti yllättynyt suomalaisten musiikkimausta, kun tämän äänestimme edustajaksemme (itse en kyllä äänestänyt UMKssa koskaan ketään, eli pitäisi kai sanoa että "äänestivät").

Eli ihan sama tykkääkö kukaan muu koko Euroopassa, ei se tätä kappaletta yhtään huononna.
Na svakom prstu jedan niko me nije vrijedan
Dosta sam ljubila, gubila, sebe ubila

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja Leo »

Jännäksi menee ja tasaiseksi :peukku: . Finaalipaikka on ihan mahdollinen, mutta en todellakaan aio dissata Pernillaa, vaikka finaalipaikkaa ei tulisikaan. Kappale on kaunis ja hienostunut, Pernilla puolestaan herkkä tulkitsija, joka on edustanut Suomea kunnialla. Tukka kiinni vai auki tai mekon lyhyyys tai laahuksen pituus eivät finaalipaikkaa ratkaise. Stailaus on tässä paketissa oikein kohdallaan, verrattuna siihen karsintaan jääneeseen joukkioon, jolla oli flanellipaidat ja karvalakit :jupinaa: .
Pernillalle huomista varten :peukku: .

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6858
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Leo kirjoitti:mutta en todellakaan aio dissata Pernillaa, vaikka finaalipaikkaa ei tulisikaan.
Toivoisin tätä samaa koko Suomelta. Saamme olla ylpeitä Pernillasta, kävi miten kävi. :peukku:

Jokuvain
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 496
Liittynyt: 22 Huhti 2012, 21:21

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja Jokuvain »

Wadde kirjoitti:
Leo kirjoitti:mutta en todellakaan aio dissata Pernillaa, vaikka finaalipaikkaa ei tulisikaan.
Toivoisin tätä samaa koko Suomelta. Saamme olla ylpeitä Pernillasta, kävi miten kävi. :peukku:
Hihii jotkut on mun kanssa samaa mieltä :trio:

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2836
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Maza kirjoitti:Toivottavasti Pernilla Nilsson ei ole heittänyt käsipallovarusteitaan pois. Niille löytyy vielä paljon käyttöä, kun hänen laulajan uransa tällä viikolla päättyy.
Vaikka finaalipaikkaa ei tulisi, en usko, että Pernillan ura päättyy - päinvastoin. Muutenkin viestisi ovat aivan uskomattomia, kuka jaksaa oikeasti tuhlata aikaansa oman kotimaansa euroviisuedustajan haukkumiseen. Voisin kirjoittaa esim. vuoden 2008 tapaus Teräsbetonista samanlaista vihamielistä tekstiä parikin sivua (toistelisin tietenkin samaa eri ilmauksin kuten sinäkin teet), mutta tyydyn toteamaan, etten pitänyt ja se riittää. Rauha maahan.

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

Kyllähän oman maankin kappaleesta saa olla pitämättä, jos sitä mieltä on.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6858
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja Wadde »

TantePätsi kirjoitti:Kyllähän oman maankin kappaleesta saa olla pitämättä, jos sitä mieltä on.
Tietenkin saa. Mutta on hieman eri asia sanoa, että "tämä ei päässyt finaaliin sen takia, kun muut olivat parempia, ensi vuonna sitten uusi yritys" kuin "tämä ei päässyt finaaliin, koska tämä oli niin uskomatonta p*skaa, artisti oli surkea, mekkokin oli ruma ja kengät varsinkin, mähän sanoin koko ajan, että tämä ei menesty, ihan oikein tälle luuserikappaleelle, että oli viimeinen".

Mutta suomalaisten asenteet tietäen jälkimmäinen toteutuu, jos tämä ei mene finaaliin. :) Onhan suomalaisten mielestä Paradise Oskarkin viisufloppi, vaikka mun mielestä on aika kaukana flopista, jos pääsee finaaliin asti.

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3325
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Jos pääsee finaaliin asti olemalla semifinaalin kolmonen. Ihme tulosromahdus finaalissa, josta ei toki esiintyjää voi syyttää.

En rupea menemään asioiden edelle ja sanomaan, että Pernilla tekee saman tempun kuin Paradise Oskar, mutta pystyyhän tällä finaaliin pääsemään, sanoi AKOEn Keith mitä tahansa.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

^^ Niin, ja Paradise Oskarhan teki tietyllä tapaa suomalaishistoriaa kun sijoittui semifinaalissaan peräti kolmanneksi. :peukku: Ainiin, eihän sitä kukaan muista, floppihan koko paratiisinoskari oli...

Toivon kovasti onnea Pernillalle ja kappaleelleen. Toivottavasti pääsee finaaliin ja jos ei, niin voi voi, ei se huonommille häviä. :peukku: Sitäpaitsi Pernillan mekko on minusta tyrmäävän upea, joskin hiukset olisivat voineet olla jotenkin eri tavalla mutta ei se mitään, hyvä paketti tää on.

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

Eli siis ei saa olla pitämättä, koska pitää sanoa, että se ei päässyt finaaliin sen takia, että muut olivat parempia?

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2120
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja Albin »

Wadde kirjoitti:
TantePätsi kirjoitti:Kyllähän oman maankin kappaleesta saa olla pitämättä, jos sitä mieltä on.
Tietenkin saa. Mutta on hieman eri asia sanoa, että "tämä ei päässyt finaaliin sen takia, kun muut olivat parempia, ensi vuonna sitten uusi yritys" kuin "tämä ei päässyt finaaliin, koska tämä oli niin uskomatonta p*skaa, artisti oli surkea, mekkokin oli ruma ja kengät varsinkin, mähän sanoin koko ajan, että tämä ei menesty, ihan oikein tälle luuserikappaleelle, että oli viimeinen".

Mutta suomalaisten asenteet tietäen jälkimmäinen toteutuu, jos tämä ei mene finaaliin. :) Onhan suomalaisten mielestä Paradise Oskarkin viisufloppi, vaikka mun mielestä on aika kaukana flopista, jos pääsee finaaliin asti.
:puna: Onko muutkin sanonut :mitvit: :draamaa:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6858
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja Wadde »

TantePätsi kirjoitti:Eli siis ei saa olla pitämättä, koska pitää sanoa, että se ei päässyt finaaliin sen takia, että muut olivat parempia?
Ihanaa tämä jatkuva tahallaan väärinymmärtäminen. :rofl:

Mua vaan ärsyttää se suomalaisten asenne, että ollaan suorastaan vahingoniloisia, jos suomalainen ei pärjää. Suomalaisten mielestä on niiiiiiiin ihanaa, kun pääsee haukkumaan omiaan flopiksi ja luusereiksi. Ei sillä, kyllähän epäonnistumisia sattuu ja niistä pitää ottaa opiksi, mutta ei se nyt ainakaan auta asiaa, että nauretaan ja syljetään päin naamaa, jos ei satu jossain pärjäämään.

Enkä nyt tarkoita, että nimimerkki TantePätsi näin tekisi, kunhan kommentoin yleensä suomalaisten asennetta. Ei mun mielestä tästä kappaleesta tarvi pitää. Täällä tuntuu vain huokuvan se, että jotkut suorastaan toivovat, että tämä ei menesty.

Avatar
wulfila
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1673
Liittynyt: 25 Maalis 2012, 23:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja wulfila »

Wadde kirjoitti:Mua vaan ärsyttää se suomalaisten asenne, että ollaan suorastaan vahingoniloisia, jos suomalainen ei pärjää. Suomalaisten mielestä on niiiiiiiin ihanaa, kun pääsee haukkumaan omiaan flopiksi ja luusereiksi. Ei sillä, kyllähän epäonnistumisia sattuu ja niistä pitää ottaa opiksi, mutta ei se nyt ainakaan auta asiaa, että nauretaan ja syljetään päin naamaa, jos ei satu jossain pärjäämään.
Muakin ärsyttää tämä ilmiö suunnattomasti. Tosin ehkä pettymystään on kivempi kanavoida (vahingon)iloon kuin suruun. Tai sitten silloin kun menee huonosti on tärkeää löytää sille syntipukki, ja jostain syystä artisti itse ja sen "surkea" biisi ovat se kivoin maalitaulu. (Yhtä hyvinhän voisi ajatella että muunmaalaisilla on huono maku, kun eivät meitä äänestäneet. Sellaisella kommentilla en koskaan ole kuullut Suomen huonoa menestystä selitettävän.)

Sydämestäni toivon Pernillalle pitkää ja menestyksekästä uraa musiikin parissa (mikäli tyttö itse niin haluaa; voihan se haluta tehdä työkseen jotakin muutakin). Sekä sitä, ettei häntä mediassa, keskustelupalstoilla tai missään muuallakaan lytättäisi maanrakoon, jos menestystä ei huomenna (tai finaalissa) tule.
Na svakom prstu jedan niko me nije vrijedan
Dosta sam ljubila, gubila, sebe ubila

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Wadde kirjoitti: Mua vaan ärsyttää se suomalaisten asenne, että ollaan suorastaan vahingoniloisia, jos suomalainen ei pärjää. Suomalaisten mielestä on niiiiiiiin ihanaa, kun pääsee haukkumaan omiaan flopiksi ja luusereiksi.
Voiko tuollainen tosiaan olla jonkun mielestä ihanaa? :shock: Siis oikeasti?

Joka tapauksessa yhdyn teihin, joita ko. asenne inhottaa.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2120
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja Albin »

wulfila kirjoitti:
Wadde kirjoitti:Mua vaan ärsyttää se suomalaisten asenne, että ollaan suorastaan vahingoniloisia, jos suomalainen ei pärjää. Suomalaisten mielestä on niiiiiiiin ihanaa, kun pääsee haukkumaan omiaan flopiksi ja luusereiksi. Ei sillä, kyllähän epäonnistumisia sattuu ja niistä pitää ottaa opiksi, mutta ei se nyt ainakaan auta asiaa, että nauretaan ja syljetään päin naamaa, jos ei satu jossain pärjäämään.
Sydämestäni toivon Pernillalle pitkää ja menestyksekästä uraa musiikin parissa (mikäli tyttö itse niin haluaa; voihan se haluta tehdä työkseen jotakin muutakin). Sekä sitä, ettei häntä mediassa, keskustelupalstoilla tai missään muuallakaan lytättäisi maanrakoon, jos menestystä ei huomenna (tai finaalissa) tule.


Onko pakko pitää vaikka ei taho?

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13795
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Yhdyn kaikkiin joita etoo viisuedustajan lyttääminen.

On tullut mieleen, että tämä on tällainen jokavuotinen ihmisuhrirituaali, jossa aina heitetään joku ei ihan tapettavksi mutta häpäistäväksi. Rituaalin tarkoitus on vapauttaa omasta epävarmuudesta, kun voi kohottaa itseään ja irrottaa epäonnistumisen pelko itsestään painamalla se viisuedustaja maanrakoon. Tosiasiassa jokainen siinä lytätessään puhuu itsestään :mrgreen:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
wulfila
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1673
Liittynyt: 25 Maalis 2012, 23:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja wulfila »

Albin kirjoitti:Onko pakko pitää vaikka ei taho?
En kai mä sanonut että Suomen biisistä tai mistään biisistä tai artistista olisi pakko pitää. Mutta kai vaihtoehtoja on enemmän kuin ne kaksi että joko pitää tai sitten inhoaa (ja ilmaisee inhonsa haukkumalla kaikkea mahdollista k.o. biisiin ja artistiin liittyvää)? Sitä lähinnä hain. Niin ja se että toivon Pernillalle menestystä musiikkiuralla oli henkilökohtainen mielipiteeni, sitä ei tarvitse kenenkään muun tietenkään toivoa jos ei kerran toivo. Sen sijaan kivaa olisi jos kukaan ei toivoisi kenenkään artistin julkista lyttäämistä yhtään mistään syystä.
ta1ja kirjoitti:Rituaalin tarkoitus on vapauttaa omasta epävarmuudesta, kun voi kohottaa itseään ja irrottaa epäonnistumisen pelko itsestään painamalla se viisuedustaja maanrakoon.
Juuri näin.
Na svakom prstu jedan niko me nije vrijedan
Dosta sam ljubila, gubila, sebe ubila

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Pernillan mekko näytti upealta kokonaisena! :peukku: Olen myös ehdottomasti ylpeä tästä edustuspaketista, kävi miten kävi. Suomella on parina vuonna ollut tosi hienoja edustajia, jatkukoon näin!

On vähän surullista, että aivan semin alla tässä ketjussa on näin paljon negatiivista kirjoittelua. Nyt olisi aika yhdistää joukkomme ja kannustaa ikiomaa edustajaamme. Vähän asennetta peliin!

Heja Pernilla!!! <3
Like a monument to all the time we spent

Lordifani
Maistelija
Maistelija
Viestit: 22
Liittynyt: 04 Touko 2012, 22:05

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja Lordifani »

Mulla ei oo mitään iskelmä tyyppistä musaa vastaan, kuuntelen iskelmää joskus itsekkin. Mutta on niin moneen kertaan nähty, ettei Suomi voita euroviisuja iskelmällä.

Avatar
wulfila
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1673
Liittynyt: 25 Maalis 2012, 23:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja wulfila »

^ Ennen Lordia olisi voinut sanoa että on moneen kertaan nähty ettei Suomi voita Euroviisuja millään. Ja myös Lordin jälkeen on ollut sama fiilis.

Jos biisi on hyvä, niin mitä väliä sillä on että voitetaanko sillä? En mä ainakaan haluaisi yhdenkään maan tilaavan Ruotsista muovista jenkkiläistä radiopoppia jotta voittaisi viisut. Tärkeämpää on kerran vuodessa päästä näyttämään muulle Euroopalle että "tällaista meillä tehdään".

Tai mä ainakin luulin että se on viisujen idea. Viime aikoina olen alkanut epäilemään ettei se kenenkään muun mielestä (enää) ole. :niinpa:
Na svakom prstu jedan niko me nije vrijedan
Dosta sam ljubila, gubila, sebe ubila

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Mun mielestä myös tuo on viisujen idea. :ylppis:
Viimeksi muokannut JuliaS, 22 Touko 2012, 00:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
wulfila
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1673
Liittynyt: 25 Maalis 2012, 23:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja wulfila »

^ Jee, en ole ihan yksin :tuuletus: (No en mä nyt oikeesti uskonut ihan ainoa olevani.) Mutta jos EBUkin on sitä mieltä (kuten eräässä toisessa ketjussa sanottiin) että pitäisi karsia mm. "folkloristisia elementtejä" viisubiiseistä, ni siinä mulle tuli sellainen olo että niillä on "vähän" eri käsitys viisujen funktiosta ja siitä mikä viisuissa on parasta kuin minulla.
Na svakom prstu jedan niko me nije vrijedan
Dosta sam ljubila, gubila, sebe ubila

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^ Älä sano tollasta. :shock: En kestä. Onkohan se totta, että juryja olisi kehotettu suosimaan radioon sopivia biisejä? Tällainen kehitys olisi kyllä painajainen. Ihan kuin ei yhdenmukaistamista olisi jo tarpeeksi muutenkin. Pitää varmaan jättää äänestämättä Tanskaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42481
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Lordifani kirjoitti:Mulla ei oo mitään iskelmä tyyppistä musaa vastaan, kuuntelen iskelmää joskus itsekkin. Mutta on niin moneen kertaan nähty, ettei Suomi voita euroviisuja iskelmällä.
Eihän tämä ole iskelmä :shock: Eli, kuten aikaisemmin sanottiin, iskusävelmä. Ei selkeää rallatettavaa biittiä, tai vaihtoehtoisesti siirappia. Vaan viipyilevä intiimi laulelma. Sellaisena tästä pidin sen verran että äänestin UMK-finaalissa, jossa pidin myös Pernillan tulkinnasta. Myönnän kyllä että äänestin jonkin verran siksi ettei oikein parempaakaan ollut tarjolla tai no joo, ehkä Kaisa Vala, laulun heikkouksista huolimatta). Ja minustakin on oikein lähettää musiikkia josta pitää, sen sijaan että lähettäisi musiikkia jolla laskee voitettavan.

Mutta on kai silti luvallista sanoa, että Baku-version visuaalinen puoli ei silmääni miellytä, ei värimaailma eikä asu? Samoin koko ajan olen vierastanut Pernillan äänen soundia (mutta se nyt on makukysymys vain).
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33240
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja Pete »

JuliaS kirjoitti:Onkohan se totta, että juryja olisi kehotettu suosimaan radioon sopivia biisejä?
Vuonna 2010 noin tehtiin, mutta viime vuonna käsittääkseni ei.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

wulfila kirjoitti:Tärkeämpää on kerran vuodessa päästä näyttämään muulle Euroopalle että "tällaista meillä tehdään".
Mutta kun meillä ei tehdä tällaista :eiei: Ei tämä kappale mielestäni millään muotoa kuvasta mitään suomalaista perusmusiikkia?
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11592
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja romualdo »

rosetta kirjoitti:
Wadde kirjoitti: Mua vaan ärsyttää se suomalaisten asenne, että ollaan suorastaan vahingoniloisia, jos suomalainen ei pärjää. Suomalaisten mielestä on niiiiiiiin ihanaa, kun pääsee haukkumaan omiaan flopiksi ja luusereiksi.
Voiko tuollainen tosiaan olla jonkun mielestä ihanaa? :shock: Siis oikeasti?

Joka tapauksessa yhdyn teihin, joita ko. asenne inhottaa.
joo, sanomattakin selevää että tää on äärimmäisen vastenmielinen ilmiö, joo joo ehkä kumpuaa siitä meidän (kö?)erityisen heikohkosta itsetunnosta... lätkämatseissakin (joita en siis seuraisi edes rahasta,koska urheilu ei kiinosta) vouhkaavat urheiluselostajat ym. että nöyyyyrytys tapahtui, ja suomi pppuuuttosi sijalle 4 .... kun olisi pitänyt sanoa että suomi ylsi ... jne. ) kun pitäisi aina muistaa, että jokainen on voittaja, yltäessään noinkin korkealle että ovat päässeet omiin karsintoihinsa ja kaiken kruununa vielä itse edustajaksi! ...

¨¨¨^ ja tonivörnerille (joka tuossa päässäni olevissa korvalappuradioni kuulokkeissani parhaillaan puhelee Yle Puheen toimittajan kanssa netin äärellä mm. v. -76 suomen karsinnoista, eli tämä on uusintalähetys eiliseltä..., tässä tilavan olohuoneeni nurkassa tietsikallani istuessani päällä on samanaikaisesti myös ESC-radio samoin YLE:n kanavat, niitä välillä vaihdellen ... :köh köh: ...aika levotonta menoa siis) sanon että höpö höpö, mitäs muutakaan se edustaa kuin suomenruotsalaista euroviisuisaa folkperinnettä jota eilen illallakin kuuntelin Radio Vegasta Thomas Lundinin kokoamasta ...?-visan-ohjelmasta n. klo. 21.30 - 22.00? kun tuolla Pikku-Hanhijärven keväisen ihanuuden keskellä keräilin karpaloita, hyttysten, metson, teerien ja käkien luodessa ympärille ikimuistoisen ainut kertaista suomudan tuoksuista äänimaisemaa ... ajattelin siinä umpeen kasvaneen järven rahkasammal pinnalta marjoja noukkiessani että huomenna tähän samaan aikaan (n. klo 22.00) ollaankin sitten ihan toisinlaisessa ympäristössä ja tunnelmissa...
Viimeksi muokannut romualdo, 22 Touko 2012, 11:35. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13795
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

romualdo kirjoitti: mitäs muutakaan se edustaa kuin suomenruotsalaista euroviisuisaa folkperinnettä.
Joo samaa mieltä, kyllä kappale on erittäin suomalainen, eikä pelkästään viisuisasti, vaan onhan tässä Lasse Mårtensson, Anki ... Höstvisa, ylipäänsä tässä ollaan tämän suomalaisen lauluperinteen osa-alueen aivan ytimessä. Ja tätä tehdään edelleen, kyllä ne juuret kuuluvat esimerkiksi Emma Salokoskella, esimerkiksi, noin artisteista, jotka vähän isommin ovat esillä. Väittäisin että tunnelmat myös vaikkapa Jesse Kaikurannan hitissä, joka oli sinkkulistan kärjessä, ei sitä pelkästään suomalaisesta mainsream-iskelmästä johdeta.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Vesna
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 493
Liittynyt: 15 Maalis 2011, 13:54

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja Vesna »

Ongelma mulle ei ole se että pitää päästä haukkumaan, vaan se että edustajan valinnassa ei etsitty kansallista suosikkia, vaan kuutta mahdollisimman tuoretta ja erikoista biisiä. Käytännössä meillä oli siis helmikuun lopussa valmiina kuusi biisiä, mutta esityksen ym kokonaisuuden hiomiseen jäi aikaa vain kolme kuukautta.

Tässä siis Suomi (YLE) antoi (ainakin suomalaisille katsojille) vaikutelman, että yhteiseurooppalainen kisa ei kiinnosta.

Suomessa on varmasti monia artisteja, jotka haluaisivat osallistua Viisuihin täydellä panostuksella. Okei, onhan Pernilla, samoin kuin muutkin osallistujat, ollut koko ajan tietoinen, että voittajalla on Baku edessään, mutta kuuntelin UMK-raateja sillä korvalla, että kaikki viisuintoiset on karsittu aikaisissa vaiheissa.

Viisuissa tykkään esityksistä, jotka eivät aliarvioi katsojaa, vaan sisältävät pelkkiä valmiita elementtejä. Siinä mielessä jopa laskelmoitu kappaleiden ostaminen ulkomailta kelpaa mulle.

Pernillalle plussaa siitä, että biisin tulkinnassa kuuluu aito liikutus :peukku: Samoin puvussa on ajatusta, oon vaan niin onnellinen päästiin siitä klubikeikan "tää toimi kutosluokan kevätjuhlassa" -tyylistä

Avatar
Elmondo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 445
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 12:13
Paikkakunta: Jkl

Re: Suomi 2012: Pernilla - När jag blundar

Viesti Kirjoittaja Elmondo »

Maza kirjoitti:Pernilla Svensson tulee jatkamaan sillä polulla, jota Viktor Klimenko ja Kojo ovat omilla ansioillaan avanneet. Biisi on niin kerta kaikkisen kammottava, että nyt pitää esittää suomenruotsalaiselle vähemmistölle porttikieltoa Suomen karsintoihin. Olisi luullut muutaman vähemmistökansan edustajan "näytön" jo riittäneen. Onneksi tämä uikutus tulee häipymään historiaan jo karsinnoissa. Toivottavasti Pernilla Nilsson ei ole heittänyt käsipallovarusteitaan pois. Niille löytyy vielä paljon käyttöä, kun hänen laulajan uransa tällä viikolla päättyy.
Nyt tuli vähän tarpeettoman julmaa tekstiä vaikka tietyllä tavalla en ole ihan totaalisen eri mieltä.

UMK:ta tuli seurattua tarkalla silmällä joka jakso. Jo kun Pernilla esiintyi ensimmäisen kerran niin ajattelin, että tämä ei kyllä jatkoon mene kappaleen ollessa tylsä ja tasapaksu eikä esiintyjän lavakarisma tullut millään lailla esiin. No, siitä Pernilla meni jatkoon ja ajattelin, että no, todennäköisesti suomenruotsalaisilla on ihan hyvät asemat suomalaisessa viisuskenessä, joten pitänevät omansa puolta. Mutta sitten kun Pernilla läpäisi seuraavatkin karsiutumiskarikot niin aloin jo vähän ihmettelemään, että missä mennään, toki kun biisin oli kuullut tarpeeksi monta kertaa niin se oli vähän avautunut ja jossain välissä se kuulosti ihan ok:lta (nyttemmin toki olen siihen jo taas kyllästynyt). Jotenkin minulla oli kuitenkin kokoajan tunne, ettei kai tämä Pernillan biisi voinut selvitä kuin rimaa hipomalla aina jatkoon ja ajattelin, että finaalissa nyt sitten viimeistään.

Finaalissakaan Pernilla ei ollut omassa top 3:ssa, tosin en minä ikinä äänestä näissä visailukisailuissa. Olin kyllä todella ihmeissäni Pernillan sen kisan vietyä, sillä esimerkiksi Kaisa Vala oli niin paljon joka osa-alueella häntä parempi ja niin oli aika moni muukin finalisti.

Olen vain tälläinen viisujen sivustaseuraaja enkä tiedä mitä kaikkea siellä viisuvaltapeleissä ja kulissien takana tapahtuu sekä millaisia koneistoja tiettyjen artistien takana hyörii, mutta yleisesti on ajateltu, että viisut on kai ennenkaikkea suomenruotsalaisille merkittävämpi juttu ja vähän tämä Pernillan valinta toi sellaista fiilistä, että siellä on taustalla iso pyörä pyörinyt ja haluttu edustaja saatu.

Mitä tulee Pernillan finaaliin etenemismahdollisuuksiin niin pidän sitä noin 0% mahdollisena. Mutta kuten edellä voi lukea niin väärässähän olen ollut aiemminkin.

Eli pelkään kyllä, että illalla petytään, mutta toki peukkuja Suomen edustajalle pidetään.

Lukittu