UMK18: yleiskeskustelu

Euroviisut 2018 Portugalissa

Suosikkisi kilpailukappaleista?

Monsters
85
63%
Domino
22
16%
Queens
27
20%
 
Ääniä yhteensä: 134

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3808
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Just kylläpä taas lähti into UMK:STA tämän valinnan perusteella. :niinpa:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Ainakin on takuuvarmasti ammattitaitoinen ja vahva edustaja, sitä tarvitaan. Yle on selvästi kuunnellut palautetta ja miettinyt UMK:n ongelmia, propsit siitä. Nyt vielä ammattitaitoinen taustatiimi luomaan esitys. Toivottavasti kappaleet eivät ole mitään pöytälaatikkoviritelmiä. Miksi vain kolme? Pelkään, että saamme toiston Kreikan karsinnoista joissa oli jo ennalta päätetty, minkä kolmesta tyrkystä haluttiin voittavan.

Ja miksi tässä pitää nyt kärvistellä neljä kuukautta biisinvalintaa odotellessa? :niinpa:
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2971
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Pakko sanoa että olen hieman pettynyt. Olisin halunnut kunnon kilpailun jossa useampi artisti taistelee voitosta, mutta jos tämä ratkaisu saa Suomen menestymään paremmin, niin mikäs siinä :tapu:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10733
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja WildDance »

YLE ei olisi paremmin voinut valita. Saara jos kuka pystyy nostamaan Suomen suosta.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42076
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Night_Owl kirjoitti: Jos saadan vähänkin sen kaltaista showta kuin X Factorissa ja vielä tykkibiisi
Niinpä, jos. Kukapa nyt ei tykkibiisillä menestyisi. Ja mistä se show repäistään; Yle ei tässä ole viime vuosina oikein vakuuttanut.
Terasbekoni kirjoitti:Lisäksi vähän pelkään, ettei No Fearin virheistä ole opittu mitään, vaan sinne Lissaboniin lähtee samanlainen pannukakku floppaamaan.
No niinpä!
WildDance kirjoitti:Saara jos kuka pystyy nostamaan Suomen suosta.
Ei se ole vain artistista kiinni. Pidän Kaliopia vähintään saman luokan artistina, ja niinhän tuo jämähti semiin vuonna 2016.
Viimeksi muokannut Rousku, 07 Marras 2017, 13:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4102
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

UMK:n nimen nyt voisi ehkä ainakin tällä kierroksella muuttaa takaisin euroviisukarsinnaksi :heh:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2922
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Itse olen todella pettynyt. Ensin julkistetaan avoin sävellyskilpailu ja osallistujahaku, johon osallistumaton artisti sitten valitaan sisäisesti suoraan ilman karsintaa. :roll:

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Terasbekoni kirjoitti:Ensireaktio: Ihan kiva, että kokeillaan floppivuosien jälkeen jotain radikaalisti uutta, mutta taas mua ottaa vähän päähän tämä perinteinen UMK:n tiedotuspolitiikka: varmasti tosi kiva ylläri niille biisintekijöille, jotka hakivat mukaan kevään ja syksyn hauissa, ilmeisesti täysin turhaan.
Kuka sanoo, ettei joku kisaan lähetetty biisi olisi mukana? Joka tapauksessa niitä on voitu tosissaan käydä läpi.
Viimeksi muokannut JuliaS, 07 Marras 2017, 13:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
janiwolf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1642
Liittynyt: 19 Huhti 2015, 09:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja janiwolf »

Noh mitenköhän tähän suhtautuisi. Toivottavasti tulee hyvä kappale.
Raha kasvaa hattuun ja lasten vaatteet pomo vaatii.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7584
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Requel »

Ihan varmasti parempi näin! Todennäköisesti hakijat olivat samaa luokkaa kuin edellisinäkin vuosina, joten sisäinen valinta on ainakin kokeilun arvoinen vaihtoehto. :tapu:
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Mä olen pitkästä aikaa aivan innoissani Suomen viisukarsinnasta! <3 Tässähän rupeaa ihan harkitsemaan lippujen ostamista UMK-show'hun. Saataisiinko väliaikaesiintyjiksi Matt Terryä ja Adam Lambertia vaikka? :mrgreen:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3319
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Rousku kirjoitti: Niinpä, jos. Kukapa nyt ei tykkibiisillä menestyisi. Ja mistä se show repäistään; Yle ei tässä ole viime vuosina oikein vakuuttanut.
Näin positiivisesti ajatellen Ylellähän pitäisi olla resursseja esityksen hiomiseen, kyseessä kun on kuitenkin vain kolme kappaletta ja vieläpä sama artisti laulaamassa ne. Musiikki on sitten tyystin eri asia (joskin tärkeämpi); siinä pitää olla joku asiansa osaava taustalla kirjoittamassa, samaten sovittamassa. Tämäkin on ollut viime vuosina hieman puutteellista, mutta sisäisellä valinnalla osaavaa henkilöä voidaan suoraan etsiä eikä tarvitse toivoa, että joku innostuu UMK:hon jotain lähettämään.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Rousku kirjoitti:
Night_Owl kirjoitti: Jos saadan vähänkin sen kaltaista showta kuin X Factorissa ja vielä tykkibiisi
Niinpä, jos. Kukapa nyt ei tykkibiisillä menestyisi. Ja mistä se show repäistään; Yle ei tässä ole viime vuosina oikein vakuuttanut.
Kyllä artistillakin on siihen vaikutusta. Emmalla oli musta viime vuonna paras biisi, mutta live sitten oli mitä oli. Saara on vahva ja varma live-esiintyjä, joten mokaamista ei tarvitse pelätä. Haluaisin uskoa, että tänä vuonna myös panostetaan esityksiin (Saara varmasti itse vaatii sitä tai voisin kuvitella), etenkin kun tällä tavoin uskallettiin uudistua. Mutta pärjäisi varmasti kyllä vähemmälläkin, sen verran kova laulaja ja vahva esiintyjä.
Cry him out

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20537
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Rousku kirjoitti:
Terasbekoni kirjoitti:Lisäksi vähän pelkään, ettei No Fearin virheistä ole opittu mitään, vaan sinne Lissaboniin lähtee samanlainen pannukakku floppaamaan.
No niinpä!
Mikä siinä No Fearissa on vikana? Tanssittava itämaisvivahteinen pop-hitti. Ihan huipputavaraa ja olisi tuhonnut Sandhjan suorituksen helposti viisuissa.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42076
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Mattan kirjoitti: Musiikki on sitten tyystin eri asia (joskin tärkeämpi); siinä pitää olla joku asiansa osaava taustalla kirjoittamassa, samaten sovittamassa. Tämäkin on ollut viime vuosina hieman puutteellista, mutta sisäisellä valinnalla osaavaa henkilöä voidaan suoraan etsiä eikä tarvitse toivoa, että joku innostuu UMK:hon jotain lähettämään.
Pelkään että joku ulkkari... Minä edelleen toivon että Suomea edustaa suomalaisten tekemä kappale, tuli sillä menestystä tai ei.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2648
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Speed »

Tämä on kirjaimellisesti minun Euroviisu-unelma. En voisi olla onnellisempi tästä uutisesta!

suomalainen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 550
Liittynyt: 04 Helmi 2016, 20:17
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja suomalainen »

Kilpailukappaleet tehdään briteissä paikallisen ryhmän sekä ruotsalaisen tiimin kanssa. Mukana on myös suomalaisia. Ja Saara itse tekee kappaleita myös ja on mukana biisien sanoittamisessa ja melodioiden teossa.

Näin lukee Ylen sivuilla Saaran haastettelussa.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/11/0 ... an-voittaa

Antero
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1016
Liittynyt: 08 Maalis 2004, 19:47

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Antero »

Aintsu kirjoitti:Saataisiinko väliaikaesiintyjiksi Matt Terryä ja Adam Lambertia vaikka? :mrgreen:
Tai mitä jos Saara saisikin täydentää edustustaan ja vetäisi huippuvedon yhdessä Adam Lambertin kanssa :peukku:
Oli mahtava esiintyminen Xfactorin finaalissa....

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Terasbekoni kirjoitti:Lisäksi vähän pelkään, ettei No Fearin virheistä ole opittu mitään, vaan sinne Lissaboniin lähtee samanlainen pannukakku floppaamaan.
Rousku kirjoitti:Ja mistä se show repäistään; Yle ei tässä ole viime vuosina oikein vakuuttanut.
Yhdyn näihin mielipiteisiin. Hommaisivat samoja tyyppejä, jotka olivat X Factorissa luomassa esityksiä eikä lähetetä Lissaboniin mitään poro-origameja. Toivottavasti suuresta levy-yhtiöstä taustalla on apua esitysten suunnittelussa ja toteutuksessa niin UMK:ssa kuin Viisuissakin, ettei lavaylöspano jää tällä kertaa ainakaan rahasta kiinni.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42076
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Huh, toivottavasti Ylessä eivät lue näitä juttuja ja bongaa poro-origamiasi... siis huikee idis!
Hazard kirjoitti: Mikä siinä No Fearissa on vikana?
Ylöspano.
Viimeksi muokannut Rousku, 07 Marras 2017, 13:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19808
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

:kups:

No mutta Ylellähän luetaan foorumia, ainakin minun ehdotukseni, jonka tein toukokuussa heti Suomen karsiuduttua. :uujee:

http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/esc-2 ... l#p1286212
jee euroviisut 10. toukokuuta kirjoitti:Minäkin olen alkanut miettiä, että jos UMK on menossa tähän suuntaan, niin pitäisikö vetovastuu Suomen viisuosallistumisesta siirtää MTV3:lle (myös MTV3 on EBU:n jäsen eli voisi olla vastuussa Suomen viisuosallistumisesta).

Tai toinen vaihtoehto: voisiko Suomi kokeilla edes kerran sisäistä valintaa? Itse asiassahan 51 kertaa viisuihin osallistunut Suomi on useimmin euroviisuihin osallistunut maa, joka ei ole koskaan valinnut edustajaansa sisäisesti. (Ennen kuin kukaan kysyy 56 kertaa osallistuneesta Norjasta, niin Norja on valinnut edustajansa sisäisesti kerran, vuonna 1991.) Valitkaa nyt Suomen edustajaksi sisäisesti vaikka ilmeisesti yhä viisuedustuksesta kiinnostunut, jo kansainvälistä mainetta niittänyt Saara Aalto. Jos hänen kirous ikuisena kakkosena jatkuu, niin kyllä minulle viimeisten kolmen osallistumisen jälkeen todellakin kelpaisi toinen sija viisuissa. :draamaa:
ja nyt, todellakin saatiin Suomelle mitä mainioin edustaja, kansainvälistä uraa thenyt hieno ja taitava artisti. Ainakin ensi toukokuussa Lissabonissa voin olla ylpeä suomalaisuudestani. :uujee:

Kiitos Yle erinomaisesta ratkaisusta. :kiitos:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11327
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Heroesin tekijän Instagram-tililtä:
kuva
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3808
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Rousku kirjoitti:
Night_Owl kirjoitti: Jos saadan vähänkin sen kaltaista showta kuin X Factorissa ja vielä tykkibiisi
Niinpä, jos. Kukapa nyt ei tykkibiisillä menestyisi. Ja mistä se show repäistään; Yle ei tässä ole viime vuosina oikein vakuuttanut.
Terasbekoni kirjoitti:Lisäksi vähän pelkään, ettei No Fearin virheistä ole opittu mitään, vaan sinne Lissaboniin lähtee samanlainen pannukakku floppaamaan.
No niinpä!
WildDance kirjoitti:Saara jos kuka pystyy nostamaan Suomen suosta.
Ei se ole vain artistista kiinni. Pidän Kaliopia vähintään saman luokan artistina, ja niinhän tuo jämähti semiin vuonna 2016.

Samoja mietteitä on myös itselläni. Itse en usko yhtään, että yle osaa sellaista showta Saaran kanssa järjestää mitä, oli X factorissa. Itse olen sen verran pessimisti, että uskon Ylen taas vain poronahka asuja tarjoavan. Ja voin jo kuvitella tulevassa kisassa Mikon jankuttavan, että viisi biisiä pitää voida tanssia.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Tekeeköhän nimimerkki Hupzi nyt paluun kuppilaan?
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42076
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Night_Owl kirjoitti:Kyllä artistillakin on siihen vaikutusta. Emmalla oli musta viime vuonna paras biisi, mutta live sitten oli mitä oli.
Tottakai artistilla on vaikutusta myös, mutta ei maailmanluokankaan artisti pelasta tilannetta, jos biisi on olematon tai artistille ihan väärä, ja jos lavashow on typerä tai ei istu sille artistille. Emmalle toisenlainen lavashow viime vuonna niin olisi voinut toimiakin (sanon näin vaikka itse olin sitä vähemmistöä joka biisistä ei perustanut).

No, kai voisin olla positiivinenkin ja ajatella, että ainakin yksi asia on kunnossa, eli se että solisti osaa laulaa, ja on kokemusta esiintymisestä isolle (telkku-)yleisöllekin. (Laulutaitoinen oli kyllä viime vuodenkin solistimme, muttei se ihan riittänyt.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Ihan mukavalta tuntuu. Tosin olisin tahtonut nähdä ja kuulla minkälaisia biisejä siellä olisi ollut, mutta mennään tällä tavalla. Onhan S.Aalto verraton laulajaihminen ja ehkäpä kisabiisitkin kuulostavat hyviltä ja toivottavasti moderneilta, kun kerran naisesta tahdotaan hioa isompienkin listojen menestyjää ja jopa kansainvälistä musatähteä. Jos näin on, ennustaisin että biisien tekijöissä on mukana muitakin kuin suomalaisia musantekijöitä. Ehkäpä jopa velhoja Saaran nykyisestä asuinmaasta Isosta Ritanniasta. Saisimmeko. me suomalaiset jopa top-5-sijoituksen.

Hometown
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 270
Liittynyt: 16 Tammi 2009, 22:47

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Hometown »

Anssi Autio sanoi tuossa YLE:n sivulla, että tähän mentiin, koska tunnetut artistit eivät tulleet mukaan UMK:hon. No eivät tulleet, juu, kun UMK:n tuotanto teki kaikkensa etteivät tulisi. UMK käynnistyi jonkinlaisena Idols-kloonina tuomariraateineen ja esiintyjien koulimisineen. Ei liene mikään ihme, ettei kiinnostanut tunnettuja esiintyjinä.

Viime vuosina yritettiin palata vanhan euroviisukarsinnan malliin, mutta tässäkin tyrittiin suosimalla joitakin kilpailijoita muiden kustannuksella. Idols-kausi oli kyllä muutenkin vienyt luottamuksen koko UMK:hon.

YLE teki ainoan järkevän ratkaisun tässä tilanteessa valitsemalla Saara Aallon suoraan ehdokkaaksi (vaikka ei kyllä biisejään UMK:hon lähettäneiden kannalta). Saara on loistava laulaja, mutta muu puoli pitäisi jättää erikoisalojen osaajille.

Ehkäpä joskus voidaan vielä palauttaa sellaiset viisukarsinnat, joita oli viime vuosikymmenellä, jolloin Suomi jopa voitti kilpailun.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42076
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hometown kirjoitti:Anssi Autio sanoi tuossa YLE:n sivulla, että tähän mentiin, koska tunnetut artistit eivät tulleet mukaan UMK:hon. No eivät tulleet, juu, kun UMK:n tuotanto teki kaikkensa etteivät tulisi. UMK käynnistyi jonkinlaisena Idols-kloonina tuomariraateineen ja esiintyjien koulimisineen. Ei liene mikään ihme, ettei kiinnostanut tunnettuja esiintyjinä.
Ja tällä Idols-kloonisysteemillä sentään saavutettiin Suomen toiseksi paras viisusijoitus kautta aikain, eikä ollut mikään tunnettu artisti edes. Ja oliko se tämänkertaisen "tunnetun artistin" UMK-esitys nyt sen parempi kuin erinäisten vähemmän tunnettujen?
Rise, angel, shine, love!

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Stargazer kirjoitti:Tekeeköhän nimimerkki Hupzi nyt paluun kuppilaan?
Niin omistautuneelle fanille tämä on varmaan onnen päivä! :tuuletus:

Itse olen enemmän kuin tyytyväinen tähän ratkaisuun, useinhan juuri se laulutaito on ollut kompastuskivi.
Nyt pitäisi saada vielä kunnon kappale kehiin.
Muuten olen kyllä positiivisesti yllättynyt! :tapu: :tapu: :tapu:

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK 2018

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

See you Helsinki 2019! :tuuletus:

En tiennyt koko päivänä, milloin UMK-tiedotustilaisuus on, mutta tietämättömyys asiasta ei haitannut käytännössä ollenkaan. Olin luottavainen, vaikka en varsinaisesti tiennyt mitään ennakkoon. Olen jo kuunnellut juhlamielellä eri lauluja.

Ensi vuonna Euroviisuissa "ynnä muut" -sijoitukset on vähän nöyryyttävää. Yleensä se on arkea. Onko Suomi ensi keväänä jo toista vuotta peräkkäin ennakkoon vedonlyöntitoimistojen kertoimissa yksi ennakkosuosikeista? Viime keväänä Suomi oli muistaakseni parhaimmillaan 10.kertoimissa, ennakkoon.
Viimeksi muokannut Viisufani, 07 Marras 2017, 14:21. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Paremman maailman puolesta.

Lukittu