ESC 2018: lipunmyynti

Euroviisut 2018 Portugalissa
Jenspa
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 97
Liittynyt: 02 Loka 2017, 16:09
Paikkakunta: Oulu

Re: ESC 2018: lipunmyynti

Viesti Kirjoittaja Jenspa »

Timoteus kirjoitti:Markkinatalouden näkökulmasta liput ovat menneet melkoiseen alihintaan, jos kymmenet tuhannet ihmiset ovat jonottaneet paria tuhatta lippua ja onnekkaimmat ovat saaneet lipun rämpyttämällä F5:tä puoli päivää. Alihinnan seurauksena suurin osa sillä hintatasolla maksuhaluisista ostajista jää ilman. Toki markkinahintaisessakin kaupankäynnissä köyhä opiskelija olisi jäänyt ilman. Tosin ehkä matkat ja majoituskin olisivat jääneet varaamatta, jos opiskelijabudjetilla lippuja ei olisi ollut edes teoriassa mahdollista saada? En muutenkaan ymmärtänyt, miten lentoihin ja hotelliin oli varaa, jos lippuihin muulla kuin polkuhinnalla ei ole.

Viagogo ja muu mustan pörssin kauppa on sekin oire eikä sairaus. Trokaamisessa ei olisi järkeä, jos liput myytäisiin oikeaan hintaan. Jos koko matka vesittyisi ilman lippuja itse tapahtumaan ja lippuja saisi vain trokarilta, niin voisin ostaa trokarilta. En näe eettistä ongelmaa. Käytännön ongelman näen, koska nykyisin monien yleisötapahtumien liput ovat trokauksen torjumiseksi henkilökohtaisia, eikä sisälle ole mitään asiaa, jos lipussa on väärä nimi. En tiedä, onko näin viisuissa. Jos mustan pörssin lippuja harkitsee, asia pitää selvittää.
Tuo eka kappaleen kommentti meni kyllä nyt niin tunteisiin kuin olla ja voi... Öö A mä ostin lentoliput jo elokuun alussa sivustolta, josta ei muut kuin opiskelijat saa. Ja B mun lähisukulainen asuu lissabonissa... Mä yritän olla kilahtamatta, mutta mä oikeesti otin tuon kommentin itteni. Vai ei opiskelijalla, joka OLI KOKO VIIME KESÄN OMAN ALAN Töissä, ei ole varaa ostaa lippuja euroviisuihin.

Samalla jotenkin tuntuu, että olet noiden riistäjien puolella..?

:jupinaa: olen oikeasti raivoissani...
Be yourself! No one can change that!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2018: lipunmyynti

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Ei kannata ottaa itteensä. Minusta tuntuu joskus tosi ärsyttävältä toisten kommentit täällä, mutta pitää vaan hengittää syvään ja antaa niiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Jenspa
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 97
Liittynyt: 02 Loka 2017, 16:09
Paikkakunta: Oulu

Re: ESC 2018: lipunmyynti

Viesti Kirjoittaja Jenspa »

Serduchka kirjoitti:^ Ei kannata ottaa itteensä. Minusta tuntuu joskus tosi ärsyttävältä toisten kommentit täällä, mutta pitää vaan hengittää syvään ja antaa niiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Joo, mutta tuo kommentti oikeasti loukkasi mua! Sen verran voin sanoo, että lennot makso vaivaiset 152 euroa menopaluu sisältäen matkalaukut ja yöpyminen on ilmainen.
Be yourself! No one can change that!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2018: lipunmyynti

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Mistä löysit noin halvat lennot? Kerro mullekin. :shock:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Jenspa
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 97
Liittynyt: 02 Loka 2017, 16:09
Paikkakunta: Oulu

Re: ESC 2018: lipunmyynti

Viesti Kirjoittaja Jenspa »

Kilroylta. Sieltä saa ostettua myös ihan aikuisille (yli 30 vuotiaille), mutta ne on kalliimmat. Jos on alle 25/opiskelija tarvii kortin, jonka numeron avulla saa ostettua lentoliput.
Be yourself! No one can change that!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30535
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: ESC 2018: lipunmyynti

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Jenspa kirjoitti:Vai ei opiskelijalla, joka OLI KOKO VIIME KESÄN OMAN ALAN Töissä, ei ole varaa ostaa lippuja euroviisuihin.
Oletin, että olet vähävarainen opiskelija, koska kerroit olevasi vähävarainen opiskelija. Minulle on samantekevää, miten rahasi käytät. Sekään ei minua kiinnosta, kuinka paljon sinulla rahaa on ja mistä olet sen saanut.

Toki ihmettelin, miksi lippujen hinta alkoi kuumottaa, vaikka matkan muut kustannukset eivät tuntuneet missään ja matkajärjestelyt oli tehty ilman varmuutta lipuista. Lentojen edullisuus selittää osan. En osannut kuvitella, että Lissaboniin pääsisi noin halvalla.
Jenspa kirjoitti:Lennot ja hotelli on jo varattu!
Jenspa kirjoitti:Sen verran voin sanoo, että lennot makso vaivaiset 152 euroa menopaluu sisältäen matkalaukut ja yöpyminen on ilmainen.
Jenspa kirjoitti:Ja B mun lähisukulainen asuu lissabonissa...
Putosin kärryiltä.
Jenspa kirjoitti:Samalla jotenkin tuntuu, että olet noiden riistäjien puolella..?
En ole kenenkään "puolella". Tällä hinnoittelupolitiikalla todennäköisintä oli kuitenkin aina se, ettei lippuja saa. Ja sinne, missä hinta ei määräydy kysynnän ja tarjonnan mukaan, syntyy musta pörssi. Tämä on taloustieteen perusteita eikä mielipide.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Jenspa
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 97
Liittynyt: 02 Loka 2017, 16:09
Paikkakunta: Oulu

Re: ESC 2018: lipunmyynti

Viesti Kirjoittaja Jenspa »

Timoteus kirjoitti:
Jenspa kirjoitti:Vai ei opiskelijalla, joka OLI KOKO VIIME KESÄN OMAN ALAN Töissä, ei ole varaa ostaa lippuja euroviisuihin.
Oletin, että olet vähävarainen opiskelija, koska kerroit olevasi vähävarainen opiskelija. Minulle on samantekevää, miten rahasi käytät. Sekään ei minua kiinnosta, kuinka paljon sinulla rahaa on ja mistä olet sen saanut.

Toki ihmettelin, miksi lippujen hinta alkoi kuumottaa, vaikka matkan muut kustannukset eivät tuntuneet missään ja matkajärjestelyt oli tehty ilman varmuutta lipuista. Lentojen edullisuus selittää osan. En osannut kuvitella, että Lissaboniin pääsisi noin halvalla.
Jenspa kirjoitti:Lennot ja hotelli on jo varattu!
Jenspa kirjoitti:Sen verran voin sanoo, että lennot makso vaivaiset 152 euroa menopaluu sisältäen matkalaukut ja yöpyminen on ilmainen.
Jenspa kirjoitti:Ja B mun lähisukulainen asuu lissabonissa...
Putosin kärryiltä.
Jenspa kirjoitti:Samalla jotenkin tuntuu, että olet noiden riistäjien puolella..?
En ole kenenkään "puolella". Tällä hinnoittelupolitiikalla todennäköisintä oli kuitenkin aina se, ettei lippuja saa. Ja sinne, missä hinta ei määräydy kysynnän ja tarjonnan mukaan, syntyy musta pörssi. Tämä on taloustieteen perusteita eikä mielipide.
Okei. Jotain informaatiota taisi jäädä välistä, eli peruin hotellivarauksen, koska tuo lähisukulainen pystyy majoittamaan meidät.

Niin ja jos joskus ikinä olet ollut opiskelija, nii tiedät, että 450 euroa on tooosi paljon rahaa opiskelijalle ja varsinkin jos niitä pitää ostaa kaks lippua.

Pakko sanoa, mä toivon et ne riistäjät saadaan kiinni ja saa niin kovan rangaistuksen kun olla ja voi. Niin ja ärsytät nyt ampiaispesää, jolla on ollu saamarin rankka lukukausi...
Be yourself! No one can change that!

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: ESC 2018: lipunmyynti

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

TomppaJr kirjoitti:Tämän sähläyksen välttääkseen kannattaa kuulua OGAE:en... :hiips:
Kuulun Ogaeen ainoastaan lippupaketin saamisen takia. Tänä vuonna niitä ei riittänyt kaikille.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30535
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: ESC 2018: lipunmyynti

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^^ 450 € on iso raha monelle työssäkäyvällekin. Ketjun edellisellä sivulla valittelit kuitenkin fanilippujen kalleutta, eivätkä faniliput Tompan viestin perusteella tuollaisissa hinnoissa pyöri. :raaps:

Lippujen trokaaminen ei ole ainakaan Suomessa laitonta. Kaikkien muiden maiden lakeja en pysty selvittämään, mutta useimmissa ei taida olla mitään kieltoa. En ole edes varma, minkä maan tai maiden lait tulisivat sovellettaviksi, jos brittiläinen trokari myy suomalaiselle fanille sveitsiläisen yhtiön kautta lipun Portugalissa järjestettävään tapahtumaan.

Ampiaispesän ärsyttämisen uhallakin, eroavatko yleisötapahtumien liput kaikista muista hyödykkeistä jollakin sellaisella tavalla, että juuri niiden ja vain niiden jälleenmyynti pitäisi lailla kieltää? Vai pitäisikö lailla kieltää ihmisiä myymästä mitään omistamaansa ainakaan voitolla?
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Jenspa
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 97
Liittynyt: 02 Loka 2017, 16:09
Paikkakunta: Oulu

Re: ESC 2018: lipunmyynti

Viesti Kirjoittaja Jenspa »

^ Se on laitonta portugalissa, ja siellä trokkarit saa tuntuvat sakot. Mä niin haluun saada tietää noiden nykyisten trokkarien nimet, niin voin ilmiantaa ne portugalin poliisille. :jupinaa:
Ja oikeastaan kyllä ne eroavat, jos ne myydään viis kertaa kallimmalla kuin alkuperäinen hinta. Niin ja jos samat liput on myyty useaan otteeseen eri henkilöille ja muistaakseni köpiksessä näin oli käynyt ja tanskan poliisi oli sitten pidättäny sen k-pään, joka oli ne myynyt.
Ja ei pitäisi. Itsekin olen myynyt käytettyjä tavaroita, mutta huomattavasti alempaan hintaan. Niin ja ne tavarat saa myydä voitolla, jos on entisöinyt ja korjaillut tavaraa.

Onnea te, jotka saitte liput ostettua alkuperäisestä ja oikealta myyjältä ne liput. Tuossahan oli ihan onnesta kiinni, että minkä numeron saa. Mutta se mua mietityttää, että mitä tapahtui niille 5000 lipulle, jotka jostain kumman syystä katosi myynnistä tuon parin tunnin aikana, kun kerran se finaali oli myyty loppuun jo 200:n numeron kohdalla.
Jos voitan lotossa ja viagogolla on vielä finaaliin lippuja myynnissä toukokuun alussa, niin sitten ostan sitä kautta.
Be yourself! No one can change that!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8165
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2018: lipunmyynti

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ultra Bran Hartwall-areenan keikkalippuskandaalin yhteydessä taidettiin uutisissa mainita, että Tanskassa lippujen jälleenmyynti voitolla olisi kiellettyä... kuulostaa hyvältä, mutta tiedä sitten miten mahtaa käytännössä toimia. Ainakin äkäisiä ilmiantajia luulisi riittävän, jolloin valvontaan ei tarvitsisi panostaa viranomaisresursseja.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Jenspa
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 97
Liittynyt: 02 Loka 2017, 16:09
Paikkakunta: Oulu

Re: ESC 2018: lipunmyynti

Viesti Kirjoittaja Jenspa »

Popedahan tässä pari päivää sitten ilmianto viagogon, että siihen ei voi luottaa, koska ne myy keksitylle keikalle lippuja ja valehtelee, että ratinan stadionin keikka olisi loppuunmyyty. https://www.aamulehti.fi/uutiset/popeda ... 200617322/
Be yourself! No one can change that!

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16198
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: ESC 2018: lipunmyynti

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Vaikka virallisesti ostorajoitus on neljä pilettiä per nenä, myyntijärjestelmä ei Twitterissä liikkuneen tiedon mukaan ole maksutapahtuman jälkeen kirjannut käyttäjää ulos, vaan sen jälkeen on näemmä voinut ostaa taas uudet neljä lippua jne. :raaps:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Jenspa
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 97
Liittynyt: 02 Loka 2017, 16:09
Paikkakunta: Oulu

Re: ESC 2018: lipunmyynti

Viesti Kirjoittaja Jenspa »

Eli syyttävä sormi kohti järjestelmää... :lohduton:
Be yourself! No one can change that!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30535
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: ESC 2018: lipunmyynti

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Jenspa kirjoitti:^ Se on laitonta portugalissa, ja siellä trokkarit saa tuntuvat sakot.
Ammattimaiset trokarit taitavat majailla ulkomailla, jolloin heitä ei saada Portugalissa vastuuseen, vaikka henkilöllisyys selviäisikin. Harva maa luovuttaa kansalaisiaan toiseen maahan tuomittavaksi, jos tuomio on enintäänkin sakkoa eikä teko ole rangaistava tekijän omassa maassa. Tuskin Portugali edes sellaista pyytäisi.
Jenspa kirjoitti:Ja oikeastaan kyllä ne eroavat, jos ne myydään viis kertaa kallimmalla kuin alkuperäinen hinta.
Minusta tämä edelleen kertoo vain sen, että alkuperäinen hinta oli viisi kertaa liian matala.

Mutta on muitakin kulutushyödykkeitä, joita voi saada myytyä eteenpäin ovh:ta korkeammalla hinnalla ilman, että tekee niille mitään lisäarvoa tuottavaa siinä välissä. Kaikki keräilykohteet ovat tällaisia. Esimerkiksi muumimukeja trokaamalla olisi netonnut kivat massit. Tietenkin niiden keräilysuosio olisi pitänyt nähdä ennalta, mutta sama riski lipputrokarilla on. Jos tapahtumaa ei myydäkään loppuun, trokari ei saa lipuistaan edes omiaan pois.

Kaikki tuotteet, joiden tarjonta ei pysty vastaamaan kysyntään, ovat tällaisia. Esim. nyhtökauraa tuli ensin markkinoille hyvin pieniä eriä kiinnostukseen nähden. Sillä olisi voinut trokari netota, ehkä nettosikin. Fidget spinnereitä jotkut ainakin yrittivät trokata mutta huonosti kävi. Pitäisikö olla laitonta ostaa kaupungin jokaisen kaupan hyllyt tyhjiksi joulun hittileluista ja sitten myydä ne triplahintaan epätoivoisille vanhemmille? Tarkastelua voi tietenkin jatkaa aineettomalle puolelle. Jos ostaa bitcoineja ilman aikomustakaan käyttää niitä valuuttana ja myy ne kalliimmalla, onko tehnyt isoakin syntiä?

Miten pääsyliput eroavat muumimukeista, nyhtökaurasta, fidget spinnereistä ja muista hittileluista tai bitcoineista? Vai pitäisikö hintaspekulaatio kaikilla näillä kieltää? Pitäisikö yrityksen olla rangaistava? Siis pitäisikö kaikki säästönsä fidget spinnereihin sijoittanut kaveri heittää vankilaan?
hra47 kirjoitti:Ultra Bran Hartwall-areenan keikkalippuskandaalin yhteydessä taidettiin uutisissa mainita, että Tanskassa lippujen jälleenmyynti voitolla olisi kiellettyä... kuulostaa hyvältä, mutta tiedä sitten miten mahtaa käytännössä toimia.
Norjassakin on ilmeisesti suht hiljattain säädetty samanlainen laki. Toimii varmasti yhtä hyvin kuin muutkin vastaavat lait. Esimerkiksi huumeita ei tunnetusti myydä missään, koska se on kiellettyä. Kieltolaki pelitti vallan mainiosti eikä kotipolttoisen viinan markkinoita ollut olemassa. Suomessa ei ole sutenöörejä eikä seksikaupan kokonaan kieltäneissä maissa edes prostituutiota. Vai?

Jos lippujen jälleenmyynti voitolla kielletään, se siirtyy maan alle. Ostajia on silti, koska edelleen on maksuhaluisia ihmisiä, jotka haluavat lipun, vaikka arpa ei osunut kohdalle. Kaupat tehdään käteisellä eikä niitä sovita etukäteen netissä, tai ainakaan hinnasta ei puhuta. Mitä todisteita voitollisesta jälleenmyynnistä jää? Toki laki hankaloittaisi trokarien toimintaa muttei estäisi.

Mielenkiintoisempaa on, miksi niin monen yleisötapahtuman (ei vain viisujen) lippujen hinnat ovat niin alhaisia, että trokareille yleensä on markkinoita. Mikseivät järjestäjät kahmi helppoja masseja omaan taskuunsa? Kun googlettelin asiaa, opin, että suuressa maailmassa merkittävä osa lipuista vuodetaan ihan tarkoituksella trokareille. Syy on se, että megastaroille olisi imagohaitta pyytää lipuista markkinahintaa; fanit pitäisivät artistia kiskurina. Kun osa lipuista luovutetaan jälkimarkkinoille ja trokarit maksavat katteestaan sovitun siivun järjestäjille, artisti ja promoottori saavat suunnilleen sen mitä markkinaehtoisestikin saisivat mutta ilman imagohaittaa. Lähteinä esim. Independent ja Wall Street Journal.

Onko ihan varmaa, ettei viisulipuissa ole sama kuvio? RTP ja EBU eivät näytä verenimijöiltä, kun Viagogosta yms. tehdään tarinan pahis.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8165
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2018: lipunmyynti

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Timoteus kirjoitti: Miten pääsyliput eroavat muumimukeista, nyhtökaurasta, fidget spinnereistä ja muista hittileluista tai bitcoineista?
Ehkä siinä mielessä, että kaupan hyllyiltä kuka tahansa voi lähteä kahmimaan hyödykkeitä niin paljon kuin kukkaro sietää ja kuluttajat ovat tässä mielessä samalla viivalla. Pelin henki muuttuisi toiseksi, jos valittu osa ihmisistä pääsisi kauppaan jo tuntia ennen aukioloaikaa ja valitsemaan haluamansa ennen "taviksia". Näinhän on asian laita pääsylippukaupassa. En minä ainakaan ole koskaan onnistunut hankkimaan konsertteihin lippua parhaalle paikalle, koska ne tuntuvat menevän ihan muita reittejä myöten vip-tahoille. En usko, että trokarit ovat vain muita nopeampia ostamaan lippuja, eiköhän ne saa jonkinlaisen "varaslähdön" myyntitapahtumaan.

Itse olen sitä mieltä, että nämä konserttiliput tulisi myydä huutokaupalla jos se on vain teknisesti mahdollista (en ole asiaa pohtinut sen enempää) ja kaikilla tulisi olla mahdollisuus osallistua heti lähtölaukauksesta lähtien. Ei mitään vip-kerhoja, jotka pääsevät valkkaamaan paikkansa ennen muita.

Edit: kaupan kulutushyödykkeisiin vertaaminen on myös siksi vähän ontuvaa, koska teollisuus tuottaa aina lisää tavaraa jos kysyntää on. Konserttien kanssa on paljon helpompaa hintaspekuloida, koska ostettavaa hyödykettä on paljon rajatumpi määrä. Riskinä on lähinnä se, mikä Ultra Brankin kohdalla toteutui, että järjestetään useampia konsertteja kuin mitä alunperin on suunniteltu. Kaikissa tapauksissa tämä ei kuitenkaan ole mahdollista (kuten euroviisuissa jos palataan lähtöaiheeseen).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30535
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: ESC 2018: lipunmyynti

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

hra47 kirjoitti:En minä ainakaan ole koskaan onnistunut hankkimaan konsertteihin lippua parhaalle paikalle, koska ne tuntuvat menevän ihan muita reittejä myöten vip-tahoille. En usko, että trokarit ovat vain muita nopeampia ostamaan lippuja, eiköhän ne saa jonkinlaisen "varaslähdön" myyntitapahtumaan.
Jos näin on, se on epäeettistä. Tästä olemme yhtä mieltä. Tosin tällöinkin syyllinen on se, joka trokarille varaslähdön antaa, ei trokari itse.
hra47 kirjoitti:Edit: kaupan kulutushyödykkeisiin vertaaminen on myös siksi vähän ontuvaa, koska teollisuus tuottaa aina lisää tavaraa jos kysyntää on.
Yleensä kyllä, mutta kaikki esimerkkini olivat sellaisia tapauksia, joissa tämä markkinamekanismi ei toimi tai ei toiminut normaalisti. Tuotteen valmistaminen on jo lopetettu tai sitä on alun perinkin päätetty valmistaa vain rajoitettu erä (keräilytuotteet, bitcoin [vaikkei olekaan tuote]). Tuotanto ei skaalaudu tarpeeksi nopeasti (nyhtökaura, fidget spinnerit). Ostajalla on erittäin voimakas aikapreferenssi (joululahjalelut).
hra47 kirjoitti:Konserttien kanssa on paljon helpompaa hintaspekuloida, koska ostettavaa hyödykettä on paljon rajatumpi määrä. Riskinä on lähinnä se, mikä Ultra Brankin kohdalla toteutui, että järjestetään useampia konsertteja kuin mitä alunperin on suunniteltu. Kaikissa tapauksissa tämä ei kuitenkaan ole mahdollista (kuten euroviisuissa jos palataan lähtöaiheeseen).
Tämän eron esimerkkeihini tunnustan; hintaspekulaatio on helpompaa. Syistä olen hieman eri mieltä. Hintaspekulaatio on helpompaa, koska todellista markkinahintaa on helpohko haarukoida aiempien vastaavien tapahtumien perusteella ja nimellishinta on usein tuntuvasti markkinahinnan alapuolella.

Markkinoilla ei taida olla toista hyödykettä, jonka tuottajat yhtä usein yhtä räikeästi alihinnoittelisivat tuotteensa. Tämä ei kuitenkaan minusta riitä perusteeksi kieltää hintaspekulaatiota lailla. Ongelma on, edelleen, jossakin muualla kuin trokauksessa itsessään.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: ESC 2018: lipunmyynti

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Liput molempien semifinaalien liveen plakkarissa! :uujee: Ja vielä virallisen lipunmyyntisivuston kautta. Tällä kertaa kaikki sujui kuin unelma, jono liikkui nopeasti ja kirjautuminen oli helppoa. :tapu: Mietinnässä vielä, pitäisikö ostaa jotkut ökyhalvat liput harkkohin... Jos ei kaipaa näköyhteyttä lavalle, niin liput alkaen 10 € ja family show'ssa 5 € :heh:

Edit. Ostin sitten vielä harkkaliputkin. Erikseen ostetut liput kaikkiin livelähetyksiin ja juryharkkoihin tulivat muuten lopulta halvemmaksi kuin Ogaen lippupaketti. Enää ei harmita, että missasin sen.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Jenspa
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 97
Liittynyt: 02 Loka 2017, 16:09
Paikkakunta: Oulu

Re: ESC 2018: lipunmyynti

Viesti Kirjoittaja Jenspa »

Heiii!!

I Äm pääääk! Ja joo sain tänään ostettua liput ekaan semifinaaliin!! Meille riittää yks :D :tuuletus: Koska me ollaan kumminkin lomalta. Tais olla jopa ne kalliimmat istumapaikat, mutta ei se haittaa :uujee:
Be yourself! No one can change that!

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: ESC 2018: lipunmyynti

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Jenspa kirjoitti: Jos voitan lotossa ja viagogolla on vielä finaaliin lippuja myynnissä toukokuun alussa, niin sitten ostan sitä kautta.
Ensiksi olet valmis saattamaan trokarit poliisien eteen. Myöhemmin oletkin valmis tukemaan trokarien bisnestä, jos voitat lotossa. :roll:

Jenspa
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 97
Liittynyt: 02 Loka 2017, 16:09
Paikkakunta: Oulu

Re: ESC 2018: lipunmyynti

Viesti Kirjoittaja Jenspa »

Miksei tuota vaan voida unohtaa...? :shock: Mutta joo siellä pystyis vielä ostaa tuohon 2. semifinaalin familyshown lippyja. Ylihuomenna sitten ostan jos on jäljellä. :roll:
Be yourself! No one can change that!

Avatar
Elukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1077
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 19:55

Re: ESC 2018: lipunmyynti

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Jos en ihan väärin käsittänyt, niin nyt tyyliin kaikki semifinaalishow't ovat myynnissä ja tilaa riittää rutkasti joka puolella areenaa... Jotenkin ärsyttävää, koska jonotin ensin sen 1,5 tuntia saadakseni lopulta seisomapaikat vain ensimmäiseen semiin. Tärkeintä tietysti, että saa jotain lippuja, mutta en ihan käsitä, mihin tämä perustuu. :roll:
Vaihtuvat sloganit takaisin! :grr:

Jenspa
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 97
Liittynyt: 02 Loka 2017, 16:09
Paikkakunta: Oulu

Re: ESC 2018: lipunmyynti

Viesti Kirjoittaja Jenspa »

Elukka kirjoitti:Jos en ihan väärin käsittänyt, niin nyt tyyliin kaikki semifinaalishow't ovat myynnissä ja tilaa riittää rutkasti joka puolella areenaa... Jotenkin ärsyttävää, koska jonotin ensin sen 1,5 tuntia saadakseni lopulta seisomapaikat vain ensimmäiseen semiin. Tärkeintä tietysti, että saa jotain lippuja, mutta en ihan käsitä, mihin tämä perustuu. :roll:
Siis semifinaalit myytiin loppuun, mutta kaikkiin kenraaleihin on vielä lippuja. Huomenna sitten ostan siihen toisen semifinaalin family shown liput :). Mutta oikeastaan tänään kuin tarkistin, niin semifinaaleihin oli tullu yksittäisiä paikkoja tai jopa rivejä vapaaks. Kannattaa joka päivä kattoo, jos vaikka tokassa semifinaalissa olis seisomapaikkoja :) :rofl: :peukku:
Be yourself! No one can change that!

Machina9
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 1
Liittynyt: 09 Joulu 2017, 12:59
Paikkakunta: Turku

Re: ESC 2018: lipunmyynti

Viesti Kirjoittaja Machina9 »

Ostaisin mielelläni lipun Lissabonin torstain semifinaaliin. Vaihtarina voinen tarjota myös hotellihuoneestani yösijaa (2 HH ja olen yksin reissussa). Tein käsittääkseni kohtuullisen hyvällä paikalla olevasta hotellista varauksen jo toukokuussa 2017 kisan ratkettua! Laita yksityisviesti.

MarcelV
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Maalis 2018, 10:15

Ostetaan lippuja pukuharjoituksiin

Viesti Kirjoittaja MarcelV »

Menossa Lissaboniin toukokuussa, mutta tarvitsen vielä 2 lippua joko perjantain tai lauantain dress rehearsaliin. Haluaako joku myydä fanipaketin lippuja pukuharjoituksiin?

Sirpa
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 18
Liittynyt: 21 Tammi 2015, 15:01

Myydään tiistain semifinaaliin kaksi lippua

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Niinhän se kävi että en pääsekään reissuun :eiei:
Paniikissa kalliilla Viagogon kautta ostetut supersemin liput.

Liput ovat siis fyysisesti kädessä ja kuitit ja muut tositteet löytyvät.

Sijainti Turussa.

Jos joku vielä jostakin syystä on ilman..

Lukittu