Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Näkyy olevan vedonlyönnissä tällä hetkellä myös numerolla 17. Uskon kyllä että parempi sijoitus on mahdollinen joskin top kymppiin on aika lailla tunkua.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Björkman ja Jon Ola rakentavat esiintymisjärjestystä Eurovision.tv:n Deciding running order -videolla. Suomi ollut ensin ehdolla jälkipuoliskon alkuun, numerolle 14. Myöhemmin on tehty siirto breikin jälkeiselle esiintymispaikalle 17 - todennäköisesti syystä, jonka Björkman mainitsee haastattelussa yleisellä tasolla ja joka lukee Suomen post it -lapussa: "Huge prop." Jälkipuoliskon alkua, numeroita 14 - 20, on pyöritelty vielä siinä vaiheessa, kun muu marssijärjestys on ollut selvillä. Numeroa 14 on soviteltu Suomen jälkeen Alankomaille, ja lopulta sen on saanut Tšekki. Suomen jälkeinen biisi on ratkennut, kun Ruotsi ja Bulgaria ovat vaihtaneet paikkoja.
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Eli Suomea on soviteltu jälkipuoliskon ekalle paikalle... Ja noilla ei ole tietoa semien tuloksista?
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
^Jon Ola Sandilla on tietenkin, mutta hän ei virallisesti osallistu esiintymisjärjestyksen tekoon, vaan pelkästään valvoo Brjörgemannin toimintaa. Tuskin niitä tuloksia nyt Björkmannille on kerrottu.
Žvižej fucked up the solo
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Erikoista silti, että Jan Ola Sand pyöri tuossa videolla useaan otteeseen sitä esiintymisjärkkää tutkailemassa...
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
En siis ole ainoa joka aina muistaa väärin että nimi on Jon, ei Jan...
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Täytyy ihmetellä, jos Saaralle ei jonniinmoista menestystä tule. Softenginen sijan sivuamiseen ainakin uskon. Yksi ammattitaitoisimmista esiintyjistä koko kisassa.
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
murka kirjoitti: ↑11 Touko 2018, 01:11Todella hyvin tiivistetty ! Ärsyttää lukea valtalehtien toimittajien väninöitä kun meillä on edustajana viimeiseen saakka töitä tekevä, hahjakas, kielitaitoinen ja edustava nuori nainen. Olisi mielenkiintoista tietää, mollattaisiinko samat meriitit saavuttanutta miesehdokasta samalla lailla?Kurkisti kirjoitti: ↑10 Touko 2018, 11:30 Comon viisutoimittaja tiivistää mielestäni hyvin monen ajatukset Hesarissa olleesta artikkelista.
Näkökulma: Saara Aalto meni viisuissa upeasti jatkoon – ja suomalainen media näytti taas todellisen karvansa
https://www.como.fi/uutiset/nakokulma-s ... -karvansa/
Ote on alla:
Hesarissa Tuomas Kaseva kirjoitti mukanokkelan uutisen otsikolla ”Anteeksi Saara Aalto, mutta viisuvoitto jää nyt kiinni biisistä”.
Tällaiset otsikot ja jutut korpeavat minua Euroviisu-fanina monestakin syystä.
1. Toimittaja yrittää selvästikin olla jonkinlainen tuomiopäivän ennustaja, vaikka hän vain latelee itsestäänselvyyksiä.
2. Kaseva esittelee oman mielipiteensä yleisenä totuutena.
3. Mikä ylipäätään on suomalaisten pakkomielle Euroviisujen voittamisen kanssa?
4. Kaseva luo Saaralle turhia paineita ja ruokkii perinteikästä negatiivissävytteistä Euroviisu-mentaliteettia.
Haasteeni muulle suomalaiselle medialle on seuraava: yrittäkää löytää Euroviisu-uutisointiin myös uusia kulmia ja pidättäytykää sunnuntaina teilaamasta ja mustamaalaamasta Saaraa ja Suomea, niin kuin aina teette.
Ja ennenkaikkea: mikä järki on pilata lehtensä lukijoiden kevätfiilis povaamalla häviötä? Joillain voi Euroviisut olla sukuperinne ja ainakin varttuneempia ikäluokkia jurooivat suunnattomasti negatiiviset kommentit, kolumnit ja kirjoitukset maamme edustajasta ylipäänsä. Ihmiset haluavat nauttia keväästä ja Euroviisuista! Eikö tässä ole muka ollut jo tarpeeksi monta finaalista putoamisen vuotta? Eikö nyt voisi iloita?
Asia olisi erikseen jos maamme edustajalla olisi päällä akuutti laittomien tai laillisten aineiden väärinkäyttöongelma. Nythän niin ei ole vaan nuori nainen on käsittääkseni varsin paheeton elämäntavoiltaan.
Olette kyllä käsittäneet median tehtävän todella väärin. Ei toimittajan edes viihteestä kirjoittaessaan ole tarkoitus pitää yllä mitään viisuhenkeä, vaan olla kriittinen myös sitä omaa edustajaa kohtaan. Tässäkin on kyse kahdesta aivan eri tasolla toimivista julkaisuista: Como.fi on viihdesivusto, kun Hesari taas tekee journalismia. Kirjoitus on toimittajan näkemys ja sitä voi verrata esim. elokuva-arvosteluun. Ei ole mitään syytä, miksi toimittaja ei saisi nostaa kritiikissä esille niitä puolia, jotka näkee kappaleen heikkoutena.
Ja tuskin toimittajalle viisujen voittaminen mikään pakkomielle on, vaan hän tarkastelee asiaa tämän YLEn ison satsauksen raameista, jolla kovaa menestystä lähdettiin tavoittelemaan.
Kaseva erittelee arviossaan niitä asioita, jotka kuuluvat Suomen esityksen vahvuuksiin ja pitää oikeutetusti Aallon laulutaitoa ja lavapresenssiä ehdottomasti vahvuutena. Toimittaja kuitenkin mielestäni ihan aiheellisesti huomauttaa, että Aalto olisi paremman laulun ansainnut. Hesaria luetaan koko maassa, jos Kasevan mainitsemag seikat ovat itsestäänselvyyksiä viisufaneille, eivät ne välttämättä muille lukijoille ole.
Kaseva ei myöskään pyri esittämään arviotaan yleisenä totuutena, vaan toteaa lopussa: Toivon olevani väärässä.
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
^ miten niin ymmärtänyt väärin. Hienoa että joku uskaltaa kyseenalaistaa näiden kaikkitietävien ja aina oikeassa olevien kirjoitukset. Niin ja kun sanoit että "ihan aiheesta" Saara olisi ansainnut paremman biisin. Miksi? Sehän pääsi finaaliin? Kaikki on vielä auki. Jokainen esiintyjähän tietysti sitten aina ansaitsee parempaa kuin saa...eihän koskaan saa olla tyytyväinen siihen mitä on lautaselle saanut? ei ainakaan Suomessa
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Mielestäni kyllä vastasin tuohon kysymykseen jo: median tehtävä ei ole ylläpitää mitään positiivista ilmapiiriä, se on fanien itsensä tehtävä. Kyseessä on kommentti ja toimittajan näkemys, ko. kirjoitustyypin tehtävä on olla kriittinen ja siihen on valittava joku näkökulma.aj1964 kirjoitti: ↑11 Touko 2018, 12:08 ^ miten niin ymmärtänyt väärin. Hienoa että joku uskaltaa kyseenalaistaa näiden kaikkitietävien ja aina oikeassa olevien kirjoitukset. Niin ja kun sanoit että "ihan aiheesta" Saara olisi ansainnut paremman biisin. Miksi? Sehän pääsi finaaliin? Kaikki on vielä auki. Jokainen esiintyjähän tietysti sitten aina ansaitsee parempaa kuin saa...eihän koskaan saa olla tyytyväinen siihen mitä on lautaselle saanut? ei ainakaan Suomessa
Sekoitatko nyt lajeina uutistekstin ja kommentin/kolumnin, jos tuon kirjoituksen perusteella väität toimittajaa kaikkitietäväksi? Siinä olet kyllä oikeassa, että ko. kirjoituksen tehtävä on herättää ajateltavaa ja myös vasta-argumentteja, mutta se, että vaadittaisiin toimittajaa ylläpitämään viisufiilistä ei sitä ole ja kertoo, ettei olla ymmärretty sitä, että kommentti on toimittajan henk.koht. näkemys asiasta. Ei tässä ole mitään ”suomalaista negatiivisuutta” (joka muuten on ihan suomalaisten itsensä ylläpitämä myytti), vaan toimittaja tekee työtään ihan samojen pelisääntöjen mukaan kuin kansainväliset kollegansakin vapaissa demokratioissa.
Parempi eli Aallon ääniala olisi voinut olla paremmin käytössä toisenlaisessa kappaleessa. Kyllä kai laulukilpailussa on syytä arvioida kappaleen laatua, eikä vain hyvää sijoitusta. Sehän se on voittopakkomielteistä.
Kaikkien esiintyjien saamista lauluista on hankala sanoa, koska emme heidän bravuureitaan niin hyvin tunne, toisin kuin tunnemme Aallon.
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
^ työtään tekevät joo ja kriittinen saa olla mutta oikeassa paikassa ja oikeaan aikaan. Nyt ei ole aika luoda tappiomielialaa. Jos toimittajat tekisivät saman juuri ennen h-hetkeä jääkiekkomaajoukkueelle niin nehän ristiinnaulittaisiin julkisesti No toisaalta nythän on kyse vain euroviisuedustajasta joten viis siitä....
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Ensinnäkin olen iloinen ,että Saara jaMonsters pääsi finaaliin.
Biisistä pidän todella paljon,vaikka aika tyypillinen viisupoppi onkin ja pikkasen vanhahtava.
Esitys on itseni makuun pikkasen kalsahtava ja sirkusmainen ,kun oikeaa poppitunnelmaa haetaan. Vaikka Biisi on hyvä ,niin Saaran äänelle se ei ole paras mahdollinen ,koska ääni kuulostaa välillä lähinnä huutamiselta ja ei kunnnolla soi ja kaikki tiedämme kuinka upea ääni saaralla tarvittaessa on (queenssissa esim saaran ääni oli loistava ja pysty käyttää sitä monipuolisesti ,vaikka monstersista biisinä tykkään enempi )Stailista se ,että ois kyllä saanu olla clamourimpi ja trendikkäästi sexikkäämpi...
Anyway silti erittäin hyvä paketti ja miljoonakertaa parempi luukki kuin umk esityksessä
Biisistä pidän todella paljon,vaikka aika tyypillinen viisupoppi onkin ja pikkasen vanhahtava.
Esitys on itseni makuun pikkasen kalsahtava ja sirkusmainen ,kun oikeaa poppitunnelmaa haetaan. Vaikka Biisi on hyvä ,niin Saaran äänelle se ei ole paras mahdollinen ,koska ääni kuulostaa välillä lähinnä huutamiselta ja ei kunnnolla soi ja kaikki tiedämme kuinka upea ääni saaralla tarvittaessa on (queenssissa esim saaran ääni oli loistava ja pysty käyttää sitä monipuolisesti ,vaikka monstersista biisinä tykkään enempi )Stailista se ,että ois kyllä saanu olla clamourimpi ja trendikkäästi sexikkäämpi...
Anyway silti erittäin hyvä paketti ja miljoonakertaa parempi luukki kuin umk esityksessä
Viimeksi muokannut ESC_Hullu, 11 Touko 2018, 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Universal Love
- Kanta-asiakas
- Viestit: 1840
- Liittynyt: 26 Marras 2016, 12:47
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Tuossa kun katselin näitä eri livejä, niin mielestäni Saaran oma kilpailee ihan tasapäisesti aika korkeista sijoituksista. Jos vielä hienosäätävät hieman, niin näkisin ihan TOP10 joukossa...Voittoon asti en usko, että tällä ylletään kuitenkaan. Siellä on esityksiä, jotka toimivat kokonaisuutena paremmin lavalla. Saarastahan kiinni ei tule jäämään.
2017-2021: 1. Moldova 2. Liettua 3. Serbia 4. Latvia (Soittolista22)
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Lordi esiintymisnumero 17 voitto 2006 -> 6vuotta eteenpäin -> Loreen esiintymisnumero 17 voitto 2012 -> 6 vuotta eteenpäin -> Saara esiintymisnumero 17 voitto 2018?
Illuminati?
Illuminati?
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Esiintymisnumero on TODELLA vahva.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)
- YourMother
- Baaritiskillä
- Viestit: 975
- Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
^^ Nämä on niitä viestejä joita tykkään lukea Uskotaan menestykseen, ja jos sitä ei tule, niin sitten ei tule. Käsitellään se sitten.
Minä olen yksi niistä joiden mielestä Saara menestyi jo tehtävässään kun sai Suomen finaaliin.
Minä olen yksi niistä joiden mielestä Saara menestyi jo tehtävässään kun sai Suomen finaaliin.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.
Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.
Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Niin kuin viime yönä Benjamin Ingrosso sanoi, finaaliin pääsy on jo kuin voitto.YourMother kirjoitti: ↑11 Touko 2018, 16:19
Minä olen yksi niistä joiden mielestä Saara menestyi jo tehtävässään kun sai Suomen finaaliin.
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Saara on näiden karkeloiden ykkösluokkaa laulutaidossa.
Tänään viimeksi katsoin hänen ykkössemin esityksensä. En voinut kuin ajatella, että ” herranjestas, miten ammattilainen tuo ihminen on”, sekä ”kyllä Suomella on hyvä biisi ja esitys tänä vuonna”.
Sitten ihan liikutuin, kun ajattelin Saaraa ja hänen sinnikkyyttään.
Tänään viimeksi katsoin hänen ykkössemin esityksensä. En voinut kuin ajatella, että ” herranjestas, miten ammattilainen tuo ihminen on”, sekä ”kyllä Suomella on hyvä biisi ja esitys tänä vuonna”.
Sitten ihan liikutuin, kun ajattelin Saaraa ja hänen sinnikkyyttään.
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Kaseva asemoi käyttämällään otsikolla ja ajoituksella itsensä sensaatiojournalistiksi ja ansaitsee sille kuuluvan "arvostuksen". Tämän myötä pohja putoaa pois argumentilta että HS jotenkin erottuu laadulla.
Jos Kaseva olisi halunnut käsitellä aihetta asiallisesti, niin otsikko olisi voinut olla esimerkiksi jotain seuraavan tyylistä: "Hienoa Saara, pitkä karsiutumisputki finaalista on vihdoin katkaistu".
Finaaliin pääsyhän on se mitä suurin osa suomalaisista pitää tärkeimpänä asiana: sieltä tippumisen aika monet ilmeisesti edelleen näkevät jotenkin "häpeällisenä", vaikka ei siinä sinällään mitään kummallista ole. Kaikki ei voi nykyeuroviisuissa päästä finaaliin ja sinne pääsy ei riipu pelkästään kappaleen hyvyydestä, monet muutkin asiat vaikuttavat siihen.
Finaaliin pääsy oli myös YLE:n ja Saarankin päätavoite, joka nyt siis saavutettiin. Osoittaa täydellistä tilannetajun puutetta mitätöidä tämä heti alkajaisiksi ja alkaa esittämään että vasta voitto kelpaa. Tässä Kaseva ilmeisesti yrittää vedota ajattelemaansa suomalaisten huonoon itsetuntoon (jossa lienee ainakin osittain oikeassa), jota voi kohottaa vain voitolla. Kaikki muut sijoitukset ovat tuolloin häviöitä, jotka eivät itsetuntoa kohota. Tai vaihtoehtoisesti hän kuuluu itse samaan huonoitsetuntoisten sakkiin.
Kappaleen voimakas kritisoiminen kertoo mielestäni myös alemmuuskompleksista ruotsalaisten suhteen. Ajatuksena: ei ne sitten Saaralle pystyneet voittokappaletta tekemään, vaikka niitä niin kovasti jotkut arvostavat. Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoja siis. Kappale on vain yksi osa voittoon tarvittavista elementeistä, eikä sen tarvitse kokemusten mukaan olla mitenkään erikoinen, jos esitys muuten erottuu joukosta. Tasapuolinen käsittely olisi edellyttänyt tämän aspektin esille tuontia.
Ei voi myöskään välttyä ajatukselta että juttu oli alunperin kirjoitettu sitä tilannetta varten, että finaaliin ei olisi päästy ja sitten hätäpäissään sitä on yritetty otsikolla sovittaa uuteen tilanteeseen. Vastaavasti eräs ruotsalainen toimittajahan bongattiin Lissabonissa kirjoittamassa etukäteen juttua "Finska fiaskot" - ilmeisesti hän oli varma vedonlyöntitilastojen perusteella että näin kävisi. No juttu meni roskakoriin. Kasevan olisi pitänyt tehdä samoin ja aloittaa juttu uudelta pohjalta, mutta joko halu tai kyky tai molemmat näyttävät puuttuneen.
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Kun se Hesari tekisikin sitä journalismia, mutta kun ei aina onnistu siinä niin hyvin. Hesarin popkriitikot ovat hyvin vaihtelevia tasoltaan. Ja osa hyvin, hyvin asenteellisia ja asenne ja oma ego edellä meneviä. Saara on ollut myös Hesarin hampaissa, jostain kumman syystä ne siellä, Oskari Onninen etunenässä esimerkiksi näkevät Saaran Alman kilpailijana, ja ihan kuin jostain fanikateusnäkökulmasta pyrkivät kampittamaan. Vaikea ymmärtää muutoin sitä kahden aika erilaisen, eri uran ja tyylin omaavan artistin alituista vertailua. Tässä vertailussa Alma on aina hyvis - "meikäläisten", so. älykkäänä ja viileänä itseään pitävien ja sitä korostavien toimittajien artisti, kun taas Saara on "heikäläisiä" eli mauttomia junttipyrkyreitä. Ihan kuin kummankin artistin pyrkimyksiä ei voisi arvioida itsenäisesti ja todeta että toisen menestys ei ole keneltäkään pois. Näkisin osittain tämän "huono biisi"-argumentin Hesarin toimittaan haluna peesata juurikin Oskari Onnisen tahallisen ilkeää biisianalyysiä.DaKapo kirjoitti: ↑11 Touko 2018, 11:56 Olette kyllä käsittäneet median tehtävän todella väärin. Ei toimittajan edes viihteestä kirjoittaessaan ole tarkoitus pitää yllä mitään viisuhenkeä, vaan olla kriittinen myös sitä omaa edustajaa kohtaan. Tässäkin on kyse kahdesta aivan eri tasolla toimivista julkaisuista: Como.fi on viihdesivusto, kun Hesari taas tekee journalismia.
Eli ei ole mikään vaatimus kirjoittaa positiiivisesti, mutta edellisen asenteellisuuden läsnäolo asettaa kyllä kaiken kritiikin vähän kyseenalaiseksi. Koska ei voi olla varma siitä mitä ja mistä lähtökohdista kritiikki esitetään, eli onko se lähtökohtaista henkilökritiikkiä vai työhön keskittyvää asiakritiikkiä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
En yleensä jaksa lähteä Suomi vs. Ruotsi -ajatteluun, mutta aloin jotenkin kehittää sellaista fantasiaa, että Saara päihittäisi Benkun.
Like a monument to all the time we spent
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Spotify paljastaa: Saara Aalto on todella vahvoilla Euroviisuissa
https://www.findance.com/uutiset/38658/ ... oviisuissa
Spotify on paljastanut kuunteludatansa liittyen pian järjestettävään Eurovisionin laulukilpailuiden finaalin.
Suomen Saara Aalto on listalla peräti neljäntenä! Listalta on poistettu kaikki artistin kotimaahan liittyvä kuuntelu.
Spotifyn ennustamat Euroviisumenestyjät:
01. Israel (Netta – Toy)
02. Kypros (Eleni Foureira – Fuego)
03. Ruotsi (Benjamin Ingrosso – Dance You Off)
04. Suomi (Saara Aalto – Monsters)
05. Australia (Jessica Mauboy – We Got Love)
06. Ranska (Madame Monsieur – Mercy)
07. Saksa (Michael Schulte – You Let Me Walk Alone)
08. Norja (Alexander Rybak – That's How You Write a Song)
09. Bulgaria (Equinox – Bones)
10. Tanska (Rasmussen – Higher Ground)
11. Italia (Ermal Meta & Fabrizio Moro – Non mi avete fatto niente)
12. Viro (Elina Nechayeva – La forza)
13. Espanja (Amaia & Alfred – Tu canción)
14. Ukraina (Mélovin – Under the Ladder)
15. Irlanti (Ryan O'Shaughnessy – Together)
16. Liettua (Ieva Zasimauskaitė – When We're Old)
17. Portugali (Cláudia Pascoal – O Jardim)
18. Tšekki (Mikolas Josef – Lie to Me)
19. Yhdistynyt kuningaskunta (SuRie – Storm)
20. Itävalta (Cesár Sampson – Nobody but You)
https://www.findance.com/uutiset/38658/ ... oviisuissa
Spotify on paljastanut kuunteludatansa liittyen pian järjestettävään Eurovisionin laulukilpailuiden finaalin.
Suomen Saara Aalto on listalla peräti neljäntenä! Listalta on poistettu kaikki artistin kotimaahan liittyvä kuuntelu.
Spotifyn ennustamat Euroviisumenestyjät:
01. Israel (Netta – Toy)
02. Kypros (Eleni Foureira – Fuego)
03. Ruotsi (Benjamin Ingrosso – Dance You Off)
04. Suomi (Saara Aalto – Monsters)
05. Australia (Jessica Mauboy – We Got Love)
06. Ranska (Madame Monsieur – Mercy)
07. Saksa (Michael Schulte – You Let Me Walk Alone)
08. Norja (Alexander Rybak – That's How You Write a Song)
09. Bulgaria (Equinox – Bones)
10. Tanska (Rasmussen – Higher Ground)
11. Italia (Ermal Meta & Fabrizio Moro – Non mi avete fatto niente)
12. Viro (Elina Nechayeva – La forza)
13. Espanja (Amaia & Alfred – Tu canción)
14. Ukraina (Mélovin – Under the Ladder)
15. Irlanti (Ryan O'Shaughnessy – Together)
16. Liettua (Ieva Zasimauskaitė – When We're Old)
17. Portugali (Cláudia Pascoal – O Jardim)
18. Tšekki (Mikolas Josef – Lie to Me)
19. Yhdistynyt kuningaskunta (SuRie – Storm)
20. Itävalta (Cesár Sampson – Nobody but You)
-
- Hörppijä
- Viestit: 224
- Liittynyt: 13 Tammi 2015, 17:28
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Ihan loistavaa Vaikka ei finaalissa jostain syystä saisikaan pisteitä, niin onhan tämä ihan huikeeta.Kurkisti kirjoitti: ↑11 Touko 2018, 22:40 Spotify paljastaa: Saara Aalto on todella vahvoilla Euroviisuissa
https://www.findance.com/uutiset/38658/ ... oviisuissa
Spotify on paljastanut kuunteludatansa liittyen pian järjestettävään Eurovisionin laulukilpailuiden finaalin.
Suomen Saara Aalto on listalla peräti neljäntenä! Listalta on poistettu kaikki artistin kotimaahan liittyvä kuuntelu.
Spotifyn ennustamat Euroviisumenestyjät:
01. Israel (Netta – Toy)
02. Kypros (Eleni Foureira – Fuego)
03. Ruotsi (Benjamin Ingrosso – Dance You Off)
04. Suomi (Saara Aalto – Monsters)
05. Australia (Jessica Mauboy – We Got Love)
06. Ranska (Madame Monsieur – Mercy)
07. Saksa (Michael Schulte – You Let Me Walk Alone)
08. Norja (Alexander Rybak – That's How You Write a Song)
09. Bulgaria (Equinox – Bones)
10. Tanska (Rasmussen – Higher Ground)
11. Italia (Ermal Meta & Fabrizio Moro – Non mi avete fatto niente)
12. Viro (Elina Nechayeva – La forza)
13. Espanja (Amaia & Alfred – Tu canción)
14. Ukraina (Mélovin – Under the Ladder)
15. Irlanti (Ryan O'Shaughnessy – Together)
16. Liettua (Ieva Zasimauskaitė – When We're Old)
17. Portugali (Cláudia Pascoal – O Jardim)
18. Tšekki (Mikolas Josef – Lie to Me)
19. Yhdistynyt kuningaskunta (SuRie – Storm)
20. Itävalta (Cesár Sampson – Nobody but You)
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Kaikki keinot sallittuja kun leikkiin lähtee
https://www.dailystar.co.uk/showbiz-tv/ ... ritish/amp
https://www.dailystar.co.uk/showbiz-tv/ ... ritish/amp
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Huikeaa jo tuo kova Spotify-kuuntelu!
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Kyllä tää edelleen mahdoliselta voittajalta kuulostaa
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Jos suomi voittaa euroviisut lupaan tervehtiä kaikkia maanantaiaamuna näin
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Ai nyt Monsters-kokonaisuus on sitten puoliksi suomalainen ja puoliksi Brittiäinen? Mihin ne Ruotsalaiset Debit unohtui? Vai ymmärsinkö uutisen oikeinaj1964 kirjoitti: ↑12 Touko 2018, 01:08 Kaikki keinot sallittuja kun leikkiin lähtee
https://www.dailystar.co.uk/showbiz-tv/ ... ritish/amp
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Minua edelleen nakertaa että Suomesta ei voitu lähettää itse sävellettyä kappaletta kisailuihin.
Vaikka niin tekevät useat muutkin maat, sotii se silti omaa ajatusmaailmaani vastaan. Tunne on puoliksi ellei enemmänkin sellainen että Suomi ei osallistu tänä vuonna ollenkaan, vaikka suomalaisia muuten onkin mukana.
Vaikka niin tekevät useat muutkin maat, sotii se silti omaa ajatusmaailmaani vastaan. Tunne on puoliksi ellei enemmänkin sellainen että Suomi ei osallistu tänä vuonna ollenkaan, vaikka suomalaisia muuten onkin mukana.
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Meikäläinen kyllä kieltäytyy itsesensuurista "hyvän viisuhengen" nimissä tällä foorumilla. Eihän koko foorumilla ole enää mitään funktiota mikäli kaikkien tulisi postittaa viestinsä viisuhenki-suodattimen läpi. Se että on eri mieltä joidenkin, ehkä useimpienkin kanssa, ei mielestäni lainkaan pilaa viisuhenkeä vaan pikemminkin rikastaa sitä. Eihän voi olla että joidenkin mielipiteet on niin hataralla pohjalla että niitä pitää kaikken toimesta pönkittää, siis tyyliin mitä useampi sitä toitottaa sen varmemmin sen voi uskoa. Kyllä Euroviisujen historia on jo osoittanut (ja varsinkin Suomen osuus siitä) että se "yleinen" foorumimielipide voi olla hyvinkin vinossa ja väärässä. Toivon vilpittömästi että täällä annetaan kaikkien kukkien kukkia eikä tehdä tästä mitään hoivalaitosta loukkaantuneille mielille. Eli eivät ne henkilöt jotka esittävät kritiikkiä esim Suomen esitystä kohtaan ole mitään totuudentorvia, besserwissereitä tai viisuhengen pilaajia vaan oman mielipiteensä takana seisovia rehellisiä sieluja kieltäytymässä uhraamasta mielipidettään ryhmäpaineen alttarilla.
Ja sitten Saarasta. Esiintymisjärjestys ei ole mielestäni aivan ihanteellinen. Alussa ne hitaat ja sitten kaikki uptempot. Saaran jälkeen esiintyvät sitä paitsi koko kisan suurimmat suosikit: Ruotsi, Israel ja Kypros. Hyvää ehkä on se että suuri äänestäjäpotentiaali eli lapset ovat toivottavasti vielä hereillä ja virkeinä antamaan mielipiteensä perheen äänistä heti kun alun balladirykelmä helpottaa.
Ja lasten ääniä Saara ehkä tarvitseekin menestyäkseen. Pidän edelleen kappaletta hieman naivistisena ja epäkypsänä aikuiseen makuun. Israel on myös naivistinen mutta itseironisella tavalla. Muut ovat sitten vähintään teini-, keski-ikä- tai jopa eläkeläiskamaa.
Mikäli Saara esittää kappaleensa ansiokkaasti ei kuitenkaan kappalekaan ole suurin menestyksen este vaan mielestäni se korkeiden kohtien huutaminen, jo heti alusta alkaen.
Saara kiltti, laula se laulusi kauniisti, älä huuda, korkealta voi laulaa kauniisti pienemmälläkin volyymilla. Kokeilisit edes miltä se kuullostaa kun vähennät volyymia puoleen niissä korkeissa kohdissa. Niin kuin sen nyt laulat niin tulee epämiellyttävän piinallinen olo niissä huutokohdissa, haluaisi kääntää kanavaa. Kaunis lauluäänesi on tipotiessään ja tunnelma on kuin ne monsterit olis tullut kuvaruudusta sisään olohuoneeseen. Eikö tarkoituksesi ollutkin ihan päinvastainen? Iloita siitä että ne monsterit ovat hävinneet kuvasta. Älä hyvä ihminen pilaa hienoa tilaisuuttasi huutamalla itseäsi suohon.
Kaikkea hyvää Saaralle ja kaikille muillekin täällä!
Toivottavasti hauska ja jännittävä ilta tiedossa, toivotaan että kaikki menee hyvin spektaakkelin suhteen ja voimme iloita hyvästä showsta, hyvästä kilpailusta ja ennen kaikkea rauhan ja musiikin aatteen yhdistävästä voimasta!
Ja sitten Saarasta. Esiintymisjärjestys ei ole mielestäni aivan ihanteellinen. Alussa ne hitaat ja sitten kaikki uptempot. Saaran jälkeen esiintyvät sitä paitsi koko kisan suurimmat suosikit: Ruotsi, Israel ja Kypros. Hyvää ehkä on se että suuri äänestäjäpotentiaali eli lapset ovat toivottavasti vielä hereillä ja virkeinä antamaan mielipiteensä perheen äänistä heti kun alun balladirykelmä helpottaa.
Ja lasten ääniä Saara ehkä tarvitseekin menestyäkseen. Pidän edelleen kappaletta hieman naivistisena ja epäkypsänä aikuiseen makuun. Israel on myös naivistinen mutta itseironisella tavalla. Muut ovat sitten vähintään teini-, keski-ikä- tai jopa eläkeläiskamaa.
Mikäli Saara esittää kappaleensa ansiokkaasti ei kuitenkaan kappalekaan ole suurin menestyksen este vaan mielestäni se korkeiden kohtien huutaminen, jo heti alusta alkaen.
Saara kiltti, laula se laulusi kauniisti, älä huuda, korkealta voi laulaa kauniisti pienemmälläkin volyymilla. Kokeilisit edes miltä se kuullostaa kun vähennät volyymia puoleen niissä korkeissa kohdissa. Niin kuin sen nyt laulat niin tulee epämiellyttävän piinallinen olo niissä huutokohdissa, haluaisi kääntää kanavaa. Kaunis lauluäänesi on tipotiessään ja tunnelma on kuin ne monsterit olis tullut kuvaruudusta sisään olohuoneeseen. Eikö tarkoituksesi ollutkin ihan päinvastainen? Iloita siitä että ne monsterit ovat hävinneet kuvasta. Älä hyvä ihminen pilaa hienoa tilaisuuttasi huutamalla itseäsi suohon.
Kaikkea hyvää Saaralle ja kaikille muillekin täällä!
Toivottavasti hauska ja jännittävä ilta tiedossa, toivotaan että kaikki menee hyvin spektaakkelin suhteen ja voimme iloita hyvästä showsta, hyvästä kilpailusta ja ennen kaikkea rauhan ja musiikin aatteen yhdistävästä voimasta!