UMK23: yleiskeskustelu

Euroviisut 2023 Britanniassa

Suosikkisi UMK-finalisteista? (max 2)

Keira – No business on the dancefloor
34
8%
Benjamin – Hoida mut
66
16%
Robin Packalen – Girls like you
11
3%
Lxandra – Something to lose
11
3%
Käärijä – Cha cha cha
190
47%
Kuumaa – Ylivoimainen
84
21%
Portion Boys – Samaa taivasta katsotaan
9
2%
 
Ääniä yhteensä: 405

elsba
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 20:09

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja elsba »

mut mietin just et tostaha jää yks yli

Avatar
MerirosvoKuningas
Siemailija
Siemailija
Viestit: 154
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 19:05

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja MerirosvoKuningas »

CottonJoel kirjoitti: 10 Tammi 2023, 19:15

Onkohan pätkien järjestys tämänlainen:

1. Käärijä
2. Keira Lundström / Benjamin
3. Benjamin / Keira Lundström
4. Kuumaa
5. Lxandra
6. Robin
7. Portion Boys
Mie veikkaan:

1. Portion Boys
2. Benjamin
3. Keira Lundström
4. Kuumaa
5. Lxandra
6. Robin
7. Käärijä

Eli oikeastaan sama, mut Portion Boys ja Käärijä päittäin :D

Avatar
sadsingalonsong
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 29 Tammi 2014, 00:17
Viesti:

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja sadsingalonsong »

So the order based on hints is:
1. keira lundström
2. benjamin peltonen
3. robin packalen
4. lxandra
5. portion boys
6. kuumaa
7. käärijä

Am I correct?

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6618
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Nyt kun artisteissa ei ole enää mitään odotettavaa, niin odotan sitä, onko ehdokkaiden paljastusvideo yhtä hieno kuin viime vuonna. Toivottavasti!
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

sadsingalonsong kirjoitti: 10 Tammi 2023, 20:17 So the order based on hints is:
1. keira lundström
2. benjamin peltonen
3. robin packalen
4. lxandra
5. portion boys
6. kuumaa
7. käärijä

Am I correct?
Käärijä and Portion Boys the other way around, I would say.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2105
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Kuivahko lista, toivottavasti ei pidä paikkansa, varsinkin Portionin pojat on kyllä yks täys vitsi :shock:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42762
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Miten tuo Lxandra kuuluu lausua?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1557
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Sokea arvio et juryt menee Lxandralle, Robin haastaa, seuraaviin selkeä ero, kolmanneksi tulee ehkä Keira

75% painoarvo kuitenkin telellä, joten ilman huikeaa balladia Lxandran telesuosio jäänee valitettavasti Robinin ja Portion Boysin, ehkä jopa Benjaminin sekä Kuumaan jalkoihin.

Näinpä sanoisin että pöytä on Robinille katettu.
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1557
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Rousku kirjoitti: 10 Tammi 2023, 20:21 Miten tuo Lxandra kuuluu lausua?
Kirjoitettuna Elksandra?
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
MerirosvoKuningas
Siemailija
Siemailija
Viestit: 154
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 19:05

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja MerirosvoKuningas »

Nyt kun on oon kuunnellut muutaman kipaleen enemmän, niin heitetään nyt ennakko puntari omista viboista;

****
1. Käärijä (4,0)
***
2. Keira (3,5)
3. Lxandra (3,0)
**
4. Benjamin (2,5)
5. Kuumaa (2,0)
6. Robin (2,0)
*
7. Portion Boys (1,0)

Mut nää voi kyl hypätä viel mihin tahansa suuntaan.

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 979
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Carboni kirjoitti: 10 Tammi 2023, 20:22
Rousku kirjoitti: 10 Tammi 2023, 20:21 Miten tuo Lxandra kuuluu lausua?
Kirjoitettuna Elksandra?
Vai Eleksandra? Sanoi jossakin haastattelussa, että Aleksandra käy aivan hyvin.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1653
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Hienosti löydetty :rofl: Vähän tylsä kattaus, mikään artisti ei rokin ystävää oikein kiinnosta. Mutta varmaan siellä joku hyvä biisi on?
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
S-Tyyppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1056
Liittynyt: 25 Loka 2012, 18:26

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja S-Tyyppi »

Mun mielestä Portion Boys ei ihan perinteisesti kuulosta tolta nopealta biisiltä mikä nauhalta tulee seiskana. Voihan se tietysti silti olla se, ja varsinkin jos se oli nopeutettu :rofl: . Muutenhan se voisi olla Keira myös, kun kerran siinä luki että hienoin tanssibiisi. Ja Porttarit se nauhalta ekana soiva pätkä (tai toisena?).
Miksei Käärijäkin, muttei heidänkään aiempi tuotanto tollaista oleta. Jos joku Yksi Totuus olisi niin siihen sopisi.
Viimeksi muokannut S-Tyyppi, 10 Tammi 2023, 21:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37154
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Hmm, somessani puhutaan, että Yle tekisi näitä mokia tahallaan, jotta viisufaneilla olisi selviteltävää ja sitten tuntuisi hyvältä, kun saadaan selville artistit ennen virallista julkaisua. :miettii: Eli että tämä kaikki olisi osa pöhinää.
Ystäväni työskentelee Ylellä tuotannossa ja kertoi tästä jo syksyllä. Nimiä hän tosin ei koskaan paljasta etukäteen. Mutta nää oli löydettävissä ilmeisesti jo eilen, jännityksellä oon tässä odotellutkin 😁
And when I cry I cry for both of us.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13074
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Mielenkiintoinen vuoto. Onneksi paljastui vasta tänään eikä jo marraskuussa. :heh: On sekä tuttuja että ei-tuttuja. Kun tiedetään ettei viisusemeissä ole enää raateja, niin toivotaan ettei lähdetä Liverpooliin millään kädenlämpöisellä. Juuri sellaisilla (tai vielä surkeammilla) Suomi on tippunut viime vuosikymmenen semeissä puhelinäänilläkin.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33323
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Pete »

TomppaJr kirjoitti: 10 Tammi 2023, 20:44 Hmm, somessani puhutaan, että Yle tekisi näitä mokia tahallaan, jotta viisufaneilla olisi selviteltävää ja sitten tuntuisi hyvältä, kun saadaan selville artistit ennen virallista julkaisua.
Muotoilit hassusti. :mrgreen: Ei varmaankaan hyvän olon tekemisestä ole kyse, vaan UMK:n saaman mediahuomion maksimoimisesta. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10945
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Hiilari kirjoitti: 10 Tammi 2023, 19:25 Robinilta odotan jotain tällaista:


Muunlaisella lurituksella tai lirutuksella saa jäädä mun puolesta pois Liverpoolin matkasta!
Juuri näin! :kups: Jotain tällaista Robinilta. Minulla on vahva luotto, että Robin oikeasti haluaa lyödä kansainvälisesti läpi viisuilla ja on satsannut kaikki paukut tähän juttuun. Minua ei tunnetusti haittaa, jos osa tekijöistä on Ruotsista... kunhan biisi on hyvä. Robin on myös taitava esiintyjä ja ei-liian-muovinen. Hänessä on jotain aitoa. Portion Boys ja Benjamin tarjoilee sitten ne suomihitit tänä vuonna.

Keiralla on huikea ääni! :ihana: Toivottavasti on saanut tasoisensa biisin. Yleensä näille huikeille naislaulajille ei osata Suomessa tehdä biisejä. Keira on kysymysmerkki minulle, mutta kutina on, että pitäisin. Lxandralta olen muutaman biisin kuunnellut näiden parin vuoden UMK-huhujen aikana ja en ole pitänyt vielä mistään. Kaikki olleet minulle vähän hissimusaa. Käärijä oli ihan nevahööd nimi. Käärijä kuulostaa ihan joltain sarjamurhaajan nimeltä. Uskon tämän olevan minun inhokki. Helposti. Kuumalta kuuntelin pari biisiä ja ihan pätevää, mutta veikkaan, että hukkuvat tässä joukossa. Eiköhän he saa kuitenkin ihan mukavasti radiosoittoja biisillään.

Tämä kattaus on miellyttää minua paljon enemmän kuin viime vuonna. :uujee: :peukku: UMK vähän yllätti. Eniten odotan seuraavilta artisteilta -> 1. Robin 2. Portion Boys 3. Benjamin 4. Keira
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

korvaboosti
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 546
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja korvaboosti »

Pete kirjoitti: 10 Tammi 2023, 20:49
TomppaJr kirjoitti: 10 Tammi 2023, 20:44 Hmm, somessani puhutaan, että Yle tekisi näitä mokia tahallaan, jotta viisufaneilla olisi selviteltävää ja sitten tuntuisi hyvältä, kun saadaan selville artistit ennen virallista julkaisua.
Muotoilit hassusti. :mrgreen: Ei varmaankaan hyvän olon tekemisestä ole kyse, vaan UMK:n saaman mediahuomion maksimoimisesta. :joojoo:
No varmaan osaksi myös hyvän olon tekemisestä. Kyllähän sitä UMK:n brändiin tykästyy ja sitoutuu entistä enemmän kun saa tällaisia onnistumisen tunteita. Vrt. Ikean huonekaluihin suhtaudutaan ihan eri tavalla kun niiden eteen nähdään vaivaa ja kootaan itse

LaRosalia
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 207
Liittynyt: 15 Touko 2022, 20:57

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja LaRosalia »

Kirjoitinkin tänne aiemmin syksyllä, että Robin kuvaili Esko Eerikäisen haastattelussa viisuja high risk, high reward -tilanteeksi. Tästä syystä en mitenkään voi uskoa, että hän lähtisi mukaan huonolla tai kädenlämpöisellä biisillä.

Avatar
Jomard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 904
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Mä olen aika innoissani tästä kattauksesta, ennen biisien kuulemista turha yrittää laittaa näitä järjestykseen, tulee kuitenkin muuttumaan. Ja oon ihan varma että joukossa on itselle se vuoden kovin bängeri, hauskaa kun ei ennakkoon tiedä kuka sen tarjoilee!

Mutta henkilökohtaisesti odotan ehkä eniten Kuumaan, Portion Boysin ja Robinin biisejä, ja tietenkin toivon että Robinille olis nyt löytynyt se kansainväliset markkinat avaava hitti, tuskin hän millään tusinatuotteella olisi mukaan lähtenyt.

Mukava tutustua myös näihin itselle ennestään tuntemattomiin, tältä Kääriältäkin voinee odottaa ihan kunnon menoa ja meininkiä :peukku:

Onneksi muuten tuli hankittua liput paikan päälle finaaliin ihan ensimmäistä kertaa! :tuuletus:

https://youtu.be/3JI_adBJ9R0
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33323
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Pete »

korvaboosti kirjoitti: 10 Tammi 2023, 20:56 No varmaan osaksi myös hyvän olon tekemisestä. Kyllähän sitä UMK:n brändiin tykästyy ja sitoutuu entistä enemmän kun saa tällaisia onnistumisen tunteita. Vrt. Ikean huonekaluihin suhtaudutaan ihan eri tavalla kun niiden eteen nähdään vaivaa ja kootaan itse
Saattaa olla, mutta on aika surullista, jos YLE keskittyy tuollaiseen sen sijaan, että laittaisi äänentoiston ja koregrafiat kuntoon. :lohduton: Toki se ei onnistu ilman rahaa. No, koreografiat ehkä rohkealla koreografivalinnalla saisi. :miettii:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2177
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Kai sitä voisi itsekin tehdä nopean sokkopuntarin sen perusteella, miten paljon odotan keneltäkin. :heh:

1. Portion Boys
2. Robin
3. Keira
4. Benjamin
5. Kuumaa
6. Lxandra
7. Käärijä
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6618
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Jodelissa tosiaan myös ollaan ihan vakuuttuneita, että Yle on tehnyt tämän tahallaan. :miettii:

Portion Boysin Kyläbaarin YouTube-videossa on yllättävän paljon ulkomaisia innostuneita kommentteja. Ehkäpä heillä saattaisi siis olla joku mahdollisuus menestyä viisuissa. :mrgreen:

Robinista en olisi uskonut, että hän vielä UMK:hon mukaan lähtee. Mutta ehkäpä on ajatellut, että paras lähteä mukaan nyt, kun UMK on nosteessa eikä kansainvälinen ovi ole vieläkään kunnolla auennut.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20770
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Kaipa voisin itsekin arvioida omaa suhtautumista näihin puntarin muodossa. PB aloittanee neljästä, mutta enemmän kuunnellut tekevät lähes aina nousuja vähintään tähden verran.

*****
1. Portion Boys feat. Meiju Suvas

***
2. Keira Lundström
3. Lxandra
4. Kuumaa
5. Robin
6. Benjamin

*
7. Käärijä

Symmetrinen kauhistus. :surrur:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6603
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Kuuntelin kävelyllä Käärijän esikoisalbumin ja tuoreimmat singlet läpi ja olen innoissani hänestä. :surrur: Hengeltään hän edustaa selvästi räpmusiikkia, mutta tuotannollisesti Käärijän musiikissa vilahtelee niin rockin kuin klubimusiikin vaikutteita. Kappaleiden ote on iso ja meiningissä löytyy parhaillaan hyvin jytää (esim. Siitä viis). Käärijä saattaa esittää vaihtoehtoisimman UMK-tyrkyn hetkeen! :uujee:

Kuuntelin myös Lxandran musiikkia. Erityisesti hänen kappaleistaan itseäni viehähti indievivahtainen Glide. Laulullisesti Lxandra on taitava, muttei mitenkään poikkeuksellinen. Hänen sukupuolen ilmaisussaan on kuitenkin ihailtavaa androgyniaa, mutta kuten täällä on todettu, se saattaa olla UMK-yleisölle vieraannuttavaa. Varsinkin kun seassa on Robinin ja Benjaminin kaltaisia hymypoikia. Uskon kuitenkin, että Lxandra tulee tekemään itseeni isomman vaikutuksen kuin Olivera viime vuonna. :surrur:

Veikkaan, että kaikki suomenkieliset tyrkyt tulevat iskemään minuun vähintään kohtalaisesti. Robinin suhteen on kuitenkin eniten sekavia odotuksia ja pelkoja. :mrgreen:
Viimeksi muokannut Hanhis, 10 Tammi 2023, 21:27. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

korvaboosti
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 546
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja korvaboosti »

Pete kirjoitti: 10 Tammi 2023, 21:14
korvaboosti kirjoitti: 10 Tammi 2023, 20:56 No varmaan osaksi myös hyvän olon tekemisestä. Kyllähän sitä UMK:n brändiin tykästyy ja sitoutuu entistä enemmän kun saa tällaisia onnistumisen tunteita. Vrt. Ikean huonekaluihin suhtaudutaan ihan eri tavalla kun niiden eteen nähdään vaivaa ja kootaan itse
Saattaa olla, mutta on aika surullista, jos YLE keskittyy tuollaiseen sen sijaan, että laittaisi äänentoiston ja koregrafiat kuntoon. :lohduton: Toki se ei onnistu ilman rahaa. No, koreografiat ehkä rohkealla koreografivalinnalla saisi. :miettii:
Eiväthän nämä toisiaan millään tavalla sulje pois. Ei se markkinointiosasto äänentoistosta vastaa. Päinvastoin, isot propsit Ylelle ennakkohypen onnistuneesta rakentamisesta :peukku:

Hiilari
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 260
Liittynyt: 01 Loka 2022, 11:55

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja Hiilari »

Pitihän The Rasmuksellakin olla se biisi, jolla voitto tulee. Tulikin finaalissa sija 21. Noh, oli se toiseksi paras sijoituksemme aikavälillä 2015-2022. Kolmanneksi paras yhdessä Paradise Oskarin kanssa aikavälillä 2008-2022.

Tässä on vielä piiiiiitkä tie Liverpooliin. Pitää olla hyvä biisi ja laulutaitoa. Koreografioiden pitää olla kohdillaan. Sitten lavastuksen pitää mennä nappiin Liverpoolissa, siinähän pelataan sitten upporikasta ja rutiköyhää, kun Liverpoolin lava voi hajota (aurinko 2022) tai meidän lavasteita ei saadakaan viisulavalle saakka (kuutio 2019). Koreografiat voivat mennä uusiksi Turun ja Liverpoolin välissä (Monsters 2018). Voi jopa loppua innostus lavashown suhteen kokonaan, kuten 2016.

Semifinaalien maajaot pitäisi osua kohdilleen. Pitäisi päästä finaaliin, emmekä tahdo taas esiintyä finaalin ensimmäisenä tai alkupuoliskolla. Ja vaikka meillä olisi kaikki edellämainitut seikat kohdillaan, voi joku toinen maa tehdä sen meidän jutun 2x paremmin ja viedä voiton meidän edestä (Italia 2021).
Viimeksi muokannut Hiilari, 10 Tammi 2023, 21:30. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2429
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja jamira »

Hyvä kattaus :uujee: Robin on kyllä kova esiintyjä ja tanssija, jos on biisi yhtään kunnossa niin on paha YLEnkään onnistua pilaamaan esitystä. :mrgreen:

Avatar
sadsingalonsong
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 29 Tammi 2014, 00:17
Viesti:

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja sadsingalonsong »

Hiilari kirjoitti: 10 Tammi 2023, 21:26 Pitihän The Rasmuksellakin olla se biisi, jolla voitto tulee. Tulikin finaalissa sija 21. Noh, oli se toiseksi paras sijoituksemme aikavälillä 2015-2022. Kolmanneksi paras yhdessä Paradise Oskarin kanssa aikavälillä 2008-2022.
With Lauri's vocal it was a miracle that Finland was in the final.

Avatar
MerirosvoKuningas
Siemailija
Siemailija
Viestit: 154
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 19:05

Re: UMK23

Viesti Kirjoittaja MerirosvoKuningas »

Mul kävi täs vähän samanlailla kuin viime vuonna. Kuuntelin kultakin ehdokkaalta muutaman biisin, ja päädyin luukuttamaan koko illan Isaac Seneä ihan fiiliksissä. Tän vuoden Isaac on kuitenkin Käärijä. Kova meininki, ja tosiaan yllättävän monipuolista, kännäysräppiä joo, mutta myös rockia, ehkä jopa vähän industrial soundeja ja klubiviboja. Mic Mac osui omaan nostalgia hermoon lujaa, Menestyneessä Yksilössä oli hieno video ja aito meno, Viulunkieltä kuuntelisin paljon mielummin firman pikkujouluissa, kuin yhtäkään Teflonien tai Petri Nygardin (aivan järkky) ryyppybiisiä.

Valtavirran vastaisesti Portion Boys ei taas osunut yhtään. Mulle jotenkin vähän sellasta tunkkasta suomimeemi musiikkia, vähän hymähdin pari kertaa mutta ei jaksanut kyl montaa biisiä kuunnella.

Lukittu