UMK23: yleiskeskustelu
Re: UMK23: yleiskeskustelu
^ Jep, Aijahan auttoi myös BC:n Joelia ja Nikoa laulamisen kanssa. Ei ole siis uusi juttu, mutta ehdottomasti hyvä, että mukana on.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva
Joten skippaa se kotisohva
- Silirimpsis
- Baaritiskillä
- Viestit: 979
- Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
- Paikkakunta: Waterloo
Re: UMK23: yleiskeskustelu
^ ja ^^
Hitsi, dementia taas sitten vaivaa. Ei mitään muistikuvaa, että olisi ollut tuolla tavalla julkisuudessa asiasta kuin oli tänä aamuna. No, ei hänkään ihmeisiin pysty. Oli vaan hyvää pointtia siitä, kuinka vaikea hyvällekin laulajalle on saada ehjä 3-minuuttinen livenä vs studiolaulu, joka äänitetään pätkissä.
Possulla hyvä katsaus laulutaitoihin! Saa nähdä.
Hitsi, dementia taas sitten vaivaa. Ei mitään muistikuvaa, että olisi ollut tuolla tavalla julkisuudessa asiasta kuin oli tänä aamuna. No, ei hänkään ihmeisiin pysty. Oli vaan hyvää pointtia siitä, kuinka vaikea hyvällekin laulajalle on saada ehjä 3-minuuttinen livenä vs studiolaulu, joka äänitetään pätkissä.
Possulla hyvä katsaus laulutaitoihin! Saa nähdä.
Somewhere in her smile she knows
Re: UMK23: yleiskeskustelu
Lähtökohtaisesti akrobatia osana esitystä kuulostaa kammottavalta idealta, mutta kun kyseessä on Robinin tasoinen tanssija ja esiintyjä niin uskon että pystyy vetämään läpi uskottavasti. Samoin kuin joku Antti Tuisku pystyisi tai Ruotsissa joku Saade.
Vikman, Aalto ja BESS taas lähtökohtaisesti esim. eivät ole samalla tasolla tanssijoina kun äsken mainitut, silloin kaikki temppuilu lavalla uhkaa näyttää kömpelöltä.
Vikman, Aalto ja BESS taas lähtökohtaisesti esim. eivät ole samalla tasolla tanssijoina kun äsken mainitut, silloin kaikki temppuilu lavalla uhkaa näyttää kömpelöltä.
- Silirimpsis
- Baaritiskillä
- Viestit: 979
- Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
- Paikkakunta: Waterloo
Re: UMK23: yleiskeskustelu
Onko tämä esitysten pilaamisasia ollut aikaisemmin näin suorasanaisesti isossa mediassa? Pisteet Marille.
https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/3a2 ... 19545c054eYle on vuosien saatossa onnistunut pilaamaan monta hyvää kappaletta sillä, miltä lavalla näyttää, millaisia koreografiat ovat ja miten esitykset on kuvattu ja ohjattu. Eikä syy ole kenenkään yksittäisen henkilön, sillä lavashow’ta tekemässä ovat niin visuaalinen suunnittelija, koreografi, monikameraohjaaja kuin lavastussuunnittelijakin.
Esimerkkejä ei tarvitse hakea vuosien takaa, vaan ihan viime vuodelta. Bessin kappale Ram pam pam oli vuoden 2022 suurin hitti Suomessa. Bess on mainio esiintyjä, mutta hänen lavashow’nsa UMK:ssa oli suoraan sanottuna kehno. Taustatanssijoita huitomassa baseball-mailoilla pitkin lavaa, mitä ihmettä? Isaac Senen kohdalla puolestaan ohjaus ja kameratyöskentely petti, kun valovoimainen Isaac pyöri jossain lavasteissa eikä kamera keskittynyt häneen.
Vuoden 2020 suurimpia hittejä puolestaan oli Erika Vikmanin Cicciolina. Erika sai kappaleesta upean nosteen uralleen, mutta itse UMK-esitys oli vaivaannuttava. Erika istui halvan näköisellä valtaistuimella ja lavalla mönki nalleja. Lavashow ei millään lailla tukenut kappaletta eikä liittynyt kappaleeseen mitenkään.
Vuonna 2021 Teflon Brothers & Pandora tarjoili maistuvan korvamatokappaleen. Itse lavashow olikin sitten hämmentävä kokonaisuus avaruusaluksineen.
Somewhere in her smile she knows
Re: UMK23: yleiskeskustelu
Outoa, että Robin kokeilee akrobatiaa UMK:ssa. Siis eikö hän ole sitä ennen kokeillut? Mulle tuli tollanen vaikutelma tuosta lausahduksesta.
Re: UMK23: yleiskeskustelu
^^ Tuossahan on melkein täysin samat pointit kopioituna Ville Vedenpään analyysistä.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away
Re: UMK23: yleiskeskustelu
Onpa inhottavaa, kun vuodesta toiseen joillain on käynnissä joku lokakampanja Mari Pudasta kohtaan. Itseään tuskin saa ylemmäs alentamalla muita.
-
- Maistelija
- Viestit: 39
- Liittynyt: 06 Tammi 2023, 08:43
Re: UMK23: yleiskeskustelu
Hienosti kirjoitettu . Olen samaa mieltä siitä, että ongelmana on kokonaisuus (koreografia, lavaylöspano, ohjaus ja kuvaus), eikä niinkään yhden tekijän toimet. Tuntuu että Viisukuppilassa lähes kaikki syyttävät esitysten sekavuudesta ja tyylittömyydestä ensisijaisesti Wärettä. Onko tähän selvät perusteet? Mielelläni ne kuulisin . Muistan aikanaan ihailleeni erityisesti Wäreen koreografioita Dance ohjelmassa. Mitä Wäre tekee väärin UMKssa?Silirimpsis kirjoitti: ↑12 Tammi 2023, 08:57 Onko tämä esitysten pilaamisasia ollut aikaisemmin näin suorasanaisesti isossa mediassa? Pisteet Marille.
https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/3a2 ... 19545c054eYle on vuosien saatossa onnistunut pilaamaan monta hyvää kappaletta sillä, miltä lavalla näyttää, millaisia koreografiat ovat ja miten esitykset on kuvattu ja ohjattu. Eikä syy ole kenenkään yksittäisen henkilön, sillä lavashow’ta tekemässä ovat niin visuaalinen suunnittelija, koreografi, monikameraohjaaja kuin lavastussuunnittelijakin.
Esimerkkejä ei tarvitse hakea vuosien takaa, vaan ihan viime vuodelta. Bessin kappale Ram pam pam oli vuoden 2022 suurin hitti Suomessa. Bess on mainio esiintyjä, mutta hänen lavashow’nsa UMK:ssa oli suoraan sanottuna kehno. Taustatanssijoita huitomassa baseball-mailoilla pitkin lavaa, mitä ihmettä? Isaac Senen kohdalla puolestaan ohjaus ja kameratyöskentely petti, kun valovoimainen Isaac pyöri jossain lavasteissa eikä kamera keskittynyt häneen.
Vuoden 2020 suurimpia hittejä puolestaan oli Erika Vikmanin Cicciolina. Erika sai kappaleesta upean nosteen uralleen, mutta itse UMK-esitys oli vaivaannuttava. Erika istui halvan näköisellä valtaistuimella ja lavalla mönki nalleja. Lavashow ei millään lailla tukenut kappaletta eikä liittynyt kappaleeseen mitenkään.
Vuonna 2021 Teflon Brothers & Pandora tarjoili maistuvan korvamatokappaleen. Itse lavashow olikin sitten hämmentävä kokonaisuus avaruusaluksineen.
Re: UMK23: yleiskeskustelu
Pudas on ollut tänä vuonna hyvä! Sai kaivettua osallistujia ennakkoon ja nyt tykittää faktoja liven ongelmista Iltalehteen
- TomppaJr
- Koordinaattori
- Viestit: 37186
- Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: UMK23: yleiskeskustelu
Putaalla on ollut tänä vuonna pointtia. Selkeä parannus aiempaan Rita Luodiko -journalismiin.
And when I cry I cry for both of us.
- Koirankuonolainen
- Kanta-asiakas
- Viestit: 4179
- Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04
Re: UMK23: yleiskeskustelu
Minunkin mielestäni hän teki oikein hienoja koreografioita Dance-ohjelmaan, mutta UMK-koreografiat eivät ole vakuuttaneet. Jotenkin niistä paistaa yliyrittäminen ja se, ettei ole ajateltu asioita ihan loppuun asti. Mennään idea edellä eikä kiinnitetä tarpeeksi huomiota sen toimivuuteen ja toteuttamiskelpoisuuteen. On varmasti aivan eri tilanne tehdä koreografia taidetanssiesitykseen, jossa esillä ovat ainoastaan tanssi ja tanssijat. UMK-esityksessä päähuomion pitäisi olla laulajassa ja olisi saatava aikaan tasapaino tanssitaidoiltaan yleensä korkeintaan keskinkertaisen laulajan ja ammattitanssijoiden välille. Ehkä ammattilaisten kanssa toimimaan tottunut Wäre luottaa liikaa laulajien kykyyn oppia ja omaksua uutta - en tiedä. Enkä osaa sanoa, kuka toinen koreografi mahdollisesti onnistuisi tässä tehtävässä paremmin. Mutta jos laulajan on tarkoitus myös tanssia laulaessaan, UMK ei ainakaan ole oikea paikka aloittaa asian harjoitteluViisualisti kirjoitti: ↑12 Tammi 2023, 10:07 Muistan aikanaan ihailleeni erityisesti Wäreen koreografioita Dance ohjelmassa. Mitä Wäre tekee väärin UMKssa?
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.
Re: UMK23: yleiskeskustelu
Pudas on oikeassa siinä, että UMK:ssa on pilattu kappaleita huonoilla esityksillä/koreografioilla. Näin on käynyt monta kertaa. Saa nähdä, mitä tänä vuonna tapahtuu.
Vieläkö näemme raskaita, överiksi meneviä esityksiä tunkkaisessa värimaailmassa.
Vieläkö näemme raskaita, överiksi meneviä esityksiä tunkkaisessa värimaailmassa.
Re: UMK23: yleiskeskustelu
Ymmärrän hyvin esitetyn pointin, että koreografia on osa suurempaa tv:stä näkemäämme kokonaisuutta, jonka kokoamiseen tarvitaan suurta ammatillista ja teknistä osaamista. Esimerkiksi Isaac Senen esityksessähän kamera ei taltioitunut kaikkia Isaacin liikkeitä, eikä tuollaisesta voi tietenkään syyttää yhtä ainoaa henkilöä. Lisäksi on täysin ymmärrettävää, että kyseessä on live-tilanne, eli vaikka harjoituksessa kaikki olisi mennyt täydellisesti, mutta livessä tapahtuu moka, se on se mikä valitettavasti jää yleisön mieleen elämään.Viisualisti kirjoitti: ↑12 Tammi 2023, 10:07 Hienosti kirjoitettu . Olen samaa mieltä siitä, että ongelmana on kokonaisuus (koreografia, lavaylöspano, ohjaus ja kuvaus), eikä niinkään yhden tekijän toimet. Tuntuu että Viisukuppilassa lähes kaikki syyttävät esitysten sekavuudesta ja tyylittömyydestä ensisijaisesti Wärettä. Onko tähän selvät perusteet? Mielelläni ne kuulisin . Muistan aikanaan ihailleeni erityisesti Wäreen koreografioita Dance ohjelmassa. Mitä Wäre tekee väärin UMKssa?
Olen kuitenkin itse kohdistanut kritiikkini nimenomaan siihen, millaisia liikkeitä eli koreografioita artisti on laitettu tekemään lavalla erityisesti nopeatempoisissa kappaleissa. Esiintyjä itse toki vastaa tekemästään liikkeestä, mutta mielestäni UMK:ssa näkemissäni koreografisissa kokonaisuuksissa on puuttunut tietynlainen napakkuus. Ne ovat olleet jo vuosia omaan makuuni liian "musiikkiteatteria", ei niinkään tämän päivän pop-kappale-esityksiä. Verrataan vaikka Rampampamin todella kiemurtelevia kehonliikkeitä live-esityksessä ja Keiran juuri julkaistun videon koreografiaa. Sanoisin, että Keiran videon koreografia tukee esitettävää kappaletta, Bessin kiemurtelu herätti kysymyksen, kramppaako hänellä jossain?
Mutta toki nämä ovat makuasioita, enkä missään nimessä ajattele, että MINUN mielipiteeni on nyt se tie, totuus ja kuolema.
Re: UMK23: yleiskeskustelu
Mari Pudas näpäyttää:
https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/8f9 ... c2c09f67f5Iltalehti kertoi jo joulukuussa, miten UMK:ssa on mukana sekä Benjamin että Robin Packalen eikä tätä oikein uskottu.
-
- Tanssimassa
- Viestit: 546
- Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03
Re: UMK23: yleiskeskustelu
Tässäpä myös monen UMK-pannkukakkuliven ongelma – en ymmärrä miksi viisu- tai UMK-lavalle pitää lähteä kokeilemaan, harjoittelemaan tai tekemään asioita ensimmäistä kertaa?
Robin tosin on kyllä mielestäni heitellyt voltteja lavalla koko uransa ajan. Oikeastaan toivoisinkin häneltä pari näyttävää volttia, vaikka biisin kuvaus ei kyllä kuulosta sellaisia juuri tukevan.
Re: UMK23: yleiskeskustelu
Ai että Tykkään tästä pienestä kuittailusta puolin ja toisin. Vähän ehkä toksista, mutta menkööt tämän kerranHiilari kirjoitti: ↑12 Tammi 2023, 11:59 Mari Pudas näpäyttää:https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/8f9 ... c2c09f67f5Iltalehti kertoi jo joulukuussa, miten UMK:ssa on mukana sekä Benjamin että Robin Packalen eikä tätä oikein uskottu.
Re: UMK23: yleiskeskustelu
Samiasdin tavoin vähän vierastan sitä, jos pointit ovat täysin kopioitu jonkun toisen artikkelista. Toki siis oikeaa asiaa ja kerrankin hyvää, kantaa ottavampaa kolumnimaista kirjoittelua Pudakselta.
Ihanaa, kun TomppaJr:kin voi käyttää nykyisin Harry Potter -referenssiä.
R.I.P. Eurovision
Re: UMK23: yleiskeskustelu
Rita Luodiko on kyllä sopiva hahmo Pudakselle! Varsinkin Saara Aalto-kirjoitustensa kanssa.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own
Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"
Out here on my own
Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"
Re: UMK23: yleiskeskustelu
Tämä on kuin joisi etikkaa, mutta irvistellen myönnän, että "in Mari we should have trusted" Ei vaan, hänhän pitää UMK:n tasaiseen tahtiin ympäri vuoden ja sitä kautta pitää kilpailun ihmisten tietoisuudessa myös niinä aikoina, kun tuotannolla ei ole omia uutisia julkaistavana. Ja hyvä näin!Hiilari kirjoitti: ↑12 Tammi 2023, 11:59 Mari Pudas näpäyttää:https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/8f9 ... c2c09f67f5Iltalehti kertoi jo joulukuussa, miten UMK:ssa on mukana sekä Benjamin että Robin Packalen eikä tätä oikein uskottu.
(Vaikka sain kyllä hieman sellaisen vaikutustelman, että hän itsekin edes jonkin verran epäröi noita tietoa vielä ennen artistijulkaisua...)
Re: UMK23: yleiskeskustelu
Nimenomaan. Sen takia juuri ajattelin, että ilmeisesti haluaa tehdä lavalla muutakin kuin voltteja, koska ei Robinin niitä tarvitse kokeilla, ne hän osaa jo.
Kiva myös, että UMK:n lavaesitysten ongelmat nostetaan esiin. Toki ongelman takana on varmasti monia ihmisiä, mutta kyllä ne koreografiat pistävät itselle eniten silmään. Tuntuu tosiaan ettei Wäre osaa ottaa huomioon sitä, etteivät kaikki UMK-artistit ole ammattitasoisia tanssijoita. Koreon pitäisi olla äärettömän helppo, että sitä voi oikeasti tehdä huomaamatta samalla kuin laulaa. Nyt usein on olo, että artisti joutuu miettimään tanssiliikkeitään niin paljon, että se on pois laulamisesta. Lisäksi esim. Bessin taustatanssijoiden koreografiasta oli hirvittävän vaikea saada kiinni, liikkeet olivat sekavia, lähinnä häiritsivät esitystä ja veivät huomiota pois itse Bessistä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva
Joten skippaa se kotisohva
Re: UMK23: yleiskeskustelu
Se (ja moni muukin) näytti sellaiselta tanssikoulun kevätjuhlalta. Tohkeissaan harjoitellaan esitettäväksi kaikki, mitä osataan.iiiduli kirjoitti: ↑12 Tammi 2023, 16:49Nimenomaan. Sen takia juuri ajattelin, että ilmeisesti haluaa tehdä lavalla muutakin kuin voltteja, koska ei Robinin niitä tarvitse kokeilla, ne hän osaa jo.
Kiva myös, että UMK:n lavaesitysten ongelmat nostetaan esiin. Toki ongelman takana on varmasti monia ihmisiä, mutta kyllä ne koreografiat pistävät itselle eniten silmään. Tuntuu tosiaan ettei Wäre osaa ottaa huomioon sitä, etteivät kaikki UMK-artistit ole ammattitasoisia tanssijoita. Koreon pitäisi olla äärettömän helppo, että sitä voi oikeasti tehdä huomaamatta samalla kuin laulaa. Nyt usein on olo, että artisti joutuu miettimään tanssiliikkeitään niin paljon, että se on pois laulamisesta. Lisäksi esim. Bessin taustatanssijoiden koreografiasta oli hirvittävän vaikea saada kiinni, liikkeet olivat sekavia, lähinnä häiritsivät esitystä ja veivät huomiota pois itse Bessistä.
UMK-esitykset kannattaisi tehdä vähän yksinkertaisemmiksi ja suunnata säästyneet resurssit voittajalle. Seuraavalle lavalle voi tehdä näyttävämmän esityksen, kun esitystä joka tapauksessa pitää muokata.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg
Re: UMK23: yleiskeskustelu
Entä se Every Minute? Entä Dannyn pahvitalo samalta vuodelta? Entä Tussen viisuedistys kyseisenä vuotena? Entä Ruotsin viisuvoittoesitykset 2010-luvulla? Entä ne kaikki mööpelit, jotka Ruotsi on väsännyt Melodifestivalenin esityksiä varten ja onhan maa tuonut viisulavallekin mukaansa mm. juoksupyöriä ja valoputkihökötyksen!hra47 kirjoitti: ↑11 Tammi 2023, 20:53Cornelian esitys oli jälleen osoitus ruotsalaisesta osaamisesta keskittyen olennaiseen, mikä ei hirveitä rahallisia satsauksia vaadi. Ja Mamasienkin esitys oli tyylikäs. Ne pikemminkin todistavat oman pointtini puolesta kuin kumoavat sitä.Hanhis kirjoitti: ↑11 Tammi 2023, 20:36 Osa on, osa ei. Minullahan ei ole oikeasti mitään käryä esityksien vaativuusasteista, mutta sanoisin, että Cornelia Jakobsin ja The Mamasin esitykset ovat simppeleimpiä edustusvetoja Ruotsilta hetkeen. Ja muutenkin on sellainen fiilis, että Ruotsissakin liikutaan kohti "luomumpaa" menoa.
Ruotsi osaa tehdä viisuesityksiä. Heillä on taitoa, osaamista ja resursseja toteuttaa myös suurrellisia ideoita, ja niistä Ruotsi on mielestäni enemmän tunnettu kuin Cornelian ja The Mamasien viitoittamasta tiestä.
Melodifestivalenissa on tietty tekninen rima läpi esityksien korkea, mutta esityksistä on erotettavissa numeroita, joihin on satsattu enemmän. Jos Every Minuten tyyppisiä vetoja olisi helppo toteuttaa, miksi jokainen Melodifestivaleniin osallistuva poppari ei saa yhtä huoliteltua esitystä ympärilleen?
Nopealla googlaamisella löysin, että Melodifestivalenin budjetti on ollut vuonna 2019 n. 25–30 miljoonaa Ruotsin kruunua eli n. 2,2–2,6 miljoonaa euroa. UMK:n budjetti on salainen, mutta vuonna 2018 Ylen taholta budjetin sanottiin olevan satoja tuhansia euroja. Molempiin tapahtumiin liittyy myös salattuja yhteistyösopimuksia. Tapahtumien budjetit ovat siis eri mittaluokkaa, ja toki myös niiden sisällöt ovat erilaisia: Melodifestivalenissa on kuusi livelähetystä ja UMK:ssa yksi.
Pahoittelut pienoinen off-topic. Enää en keskustele tässä ketjussa Melodifestivalenista.
Re: UMK23: yleiskeskustelu
Olen käsittänyt, että mellojen esityksiä on suunnittelemassa useita eri ihmisiä eri esityksille, mikä selittää sen, ettei ne kaikki suinkaan ole huipputasoa, vaan osa ihan samaa harmaata massaa kuin muuallakin Euroopassa. Euroviisumenestyksen kannalta on riittävää, että mellot tuottaa sen yhden timanttisen esityksen.
Dannyn pahvitalo ei vaikuttanut miltään isolta rahalliselta satsaukselta, vaan oli pikemminkin osoitus ideoinnin (lavastus sekä kuvaus) vahvuudesta.
Niin Ruotsilla on taitoa ja osaamista tehdä näitä esityksiä, sitähän minä olen koko ajan peräänkuuluttanut, että miksei Suomella. En usko että se on yksin resurssi- ja budjettikysymys. UMK:ssa on vain 7 esitystä kun melloissa 28 ja maan kattava show-kiertue (joka tuottanee jo pääsylipputuloina osan kustannuksista takaisin). Minusta on vaikuttanut siltä (en tiedä varmasti), että UMK:n esitysten suunnittelusta vastaa yhdet ja samat henkilöt (yhdessä esiintyvän artistin kanssa). Toi on pullonkaula ja solmukohta jonka purkamiseen pitäisi kiinnittää huomiota. Suomessa osataan tehdä musiikkia, Suomessa osataan laulaa, Suomessa osataan tehdä esityksiä ja Suomessa varmasti osataan myös kuvata näitä esityksiä, mutta jostain syystä kaikki tämä osaaminen ei kohtaa UMK:ssa.
Dannyn pahvitalo ei vaikuttanut miltään isolta rahalliselta satsaukselta, vaan oli pikemminkin osoitus ideoinnin (lavastus sekä kuvaus) vahvuudesta.
Niin Ruotsilla on taitoa ja osaamista tehdä näitä esityksiä, sitähän minä olen koko ajan peräänkuuluttanut, että miksei Suomella. En usko että se on yksin resurssi- ja budjettikysymys. UMK:ssa on vain 7 esitystä kun melloissa 28 ja maan kattava show-kiertue (joka tuottanee jo pääsylipputuloina osan kustannuksista takaisin). Minusta on vaikuttanut siltä (en tiedä varmasti), että UMK:n esitysten suunnittelusta vastaa yhdet ja samat henkilöt (yhdessä esiintyvän artistin kanssa). Toi on pullonkaula ja solmukohta jonka purkamiseen pitäisi kiinnittää huomiota. Suomessa osataan tehdä musiikkia, Suomessa osataan laulaa, Suomessa osataan tehdä esityksiä ja Suomessa varmasti osataan myös kuvata näitä esityksiä, mutta jostain syystä kaikki tämä osaaminen ei kohtaa UMK:ssa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin
- Mä elän vieläkin
Re: UMK23: yleiskeskustelu
Täytyy kuitenkin kehua tätä nyky UMK:ta. Aivan kuten hesarissa kirjoitettiin UMK:hon pääseminen alkaa olla jo lottovoitto artisteille. Siinä mitä Vain elämää oli 2010 luvulla niin UMK alkaa olla sitä 2020 luvulla. Suomessa ei tarvinne olla mellojen kokoista sirkusta, vaan tämmöinen Vain elämään kaltainen artistikattaus on sopiva. Pidetään taso korkeana niin menestys ruokkii sitä itseään. Ainut mitä lähtisin juurikin työstämään on UMK finaali. Voisi kyllä olla hienoa jos isot nimet jatkossakin ovat kiinnostuneita niin voisiko siirtyä jo isompiin tiloihin tai vähintäänkin semmoisiin missä UMK:n laatu tulee myös kotisohvalle
Nyt ne verhot kii
Re: UMK23: yleiskeskustelu
Voisihan sitä Espoon Metro Areenaa taas varmaankin harkita uudelleen.
R.I.P. Eurovision
-
- Tanssimassa
- Viestit: 546
- Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03
Re: UMK23: yleiskeskustelu
Ja artistijulkistuksen yhteydessä olleen mediatapaamisen ympärillä kuohuu: https://journalisti.fi/nakokulmat/2023/ ... -seppanen/
Miten onkin että Anssi Autio ei koskaan esiinny näissä kommenteissaan kovin edukseen...
Miten onkin että Anssi Autio ei koskaan esiinny näissä kommenteissaan kovin edukseen...
- YourMother
- Vielä yhdet
- Viestit: 981
- Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: UMK23: yleiskeskustelu
Oisko teillä hetki aikaa puhua Ylen äänentoistosta?
Tulossa taas finaalin jälkeen traditionaalista puhelimella kuvattua materiaalia jossa bassot ja kaikki muut äänet tulee esille paremmin kuin virallisessa lähetyksessä.
#YlenPeruna
Tulossa taas finaalin jälkeen traditionaalista puhelimella kuvattua materiaalia jossa bassot ja kaikki muut äänet tulee esille paremmin kuin virallisessa lähetyksessä.
#YlenPeruna
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.
Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.
Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.
Re: UMK23: yleiskeskustelu
Ai ni, neljän tunnin päästä pitäis päästä puntaroimaan UMK:n satoa...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin
- Mä elän vieläkin
Re: UMK23: yleiskeskustelu
Kerro jokin esimerkki suomalaisten tekemästä esityksestä, joka vastaisi Melodifestivalenin huippuesityksiä tms. Itse en sellaista tiedä.
UMK:n rinnalla Emma Gaala on toinen televisioitava tapahtuma Suomessa, jossa satsataan musiikkiesityksiin enemmän. En itse ole moneen vuoteen tapahtumaa juuri seurannut, mutta näin pienellä vilkaisulla siellä on näyttänyt olevan ihan toimivia esillepanoja. Pääosin melko yksinkertaisia mutta asiansa ajavia!
Tässä joitain poimintoja Emma Gaalasta viime vuosilta:
Jenni Vartiainen: Väärään suuntaan (2018)
Chisu: Mun kulta (2022) ja Momentum / Chisu kuka / Hittei (2020)
Pyhimys ja Eino Grön: Hyvät hautajaiset (2021)
A36, Cledos, ibe ja Averagekidluke: Samma gamla vanliga (2022)
JVG: Ikuinen vappu (2020)
Jokaiseen edellä linkattuun esitykseen on valittu jonkinlainen visuaalinen maailma, mutta itse esiintyjä saa rauhassa toimia roolissaan ja esitykseen kuuluvat osaset eivät häiritse häntä. Tällaista tahtoisin nähdä UMK:ssa!