Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Euroviisut 2023 Britanniassa

Blanca Paloma – Eaea

*****
38
29%
****
27
21%
***
19
15%
**
19
15%
*
28
21%
 
Ääniä yhteensä: 131

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7182
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Siis Blanca on kyllä oikein hyvä laulaja, mutta tää biisi on vaan mulle yhtä huutoa & liian taiteellinen että avautuisi millään! En pysty edes kuuntelemaan koko kolmeminuuttista, kun epämiellyttää joka kerta kuunnellessa tätä. Iso kontrasti viime vuoteen, kun pidin Chanelin biisistä tosi paljon & se onkin vuotensa paras!

Itse toivon Espanjan floppaavan, mutta eiköhän se silti ole toukokuussa varsin korkealla..
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 754
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

kapineiti kirjoitti: 04 Huhti 2023, 19:00
yeahyeahfire kirjoitti: 04 Huhti 2023, 17:42 Huhhh tästä tulee vaan aina enemmän ja enemmän voittajavibat. :kups:
I feel you. :samaamielta: En ole näin vahvoja voittajaviboja saanut aikoihin. Yhä edelleen tämä huutaa mustaa hevosta ja kompromissivoittajaa.
Kyllä. Pystyn aivan hyvin näkemään tilanteen, jossa tämä on esim. juryjen 1. tai 2. ja telen 2. tai 3., millä loppujen lopuksi irtoaa voitto. Vedonlyönnissä nyt sijalla 5, ja edellä on mielestäni vielä kaksi sijaa "ilmaa" (Norja ja Ukraina, joiden voittoa en pysty kuvittelemaan mitenkään).

Tämmöisen "tämähän voittaa" -fiiliksen olen saanut viimeksi Måneskinista ja Arcadesta.

Edit. Lisään vielä, että edelleen näen tämän vahvuutena sen, että tätä joko vihaa tai rakastaa. Kun äänestetään suosikkia 26 joukosta, on parempi säväyttää ja kunnolla kans, minkä Eaea ja Blanca Paloma meille monille tekee. Ne vihaajat (joita myös vaikka Toylla oli ja on edelleen paljon) ei merkitse, kunhan fiilaajia löytyy tarpeeksi. Löytyykö niitä tarpeeksi, no ensi kuussa nähdään. :mrgreen:
Gonna miss you all but mostly the cat

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5391
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Tämä on edelleen jäätävän huono kappale eikä asia miksikään muutu
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3392
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Oihh toi intro on tosiaan upea! :ihana: Mä olen kans pikku hiljaa tullut varmaksi, että kyllä tämä voittaa viisut olemalla tyyliin juryssä ja telessä molemmissa toinen! En oo ennen hirveesti loistanut ennustajana, mutta ehkä tällä kertaa. :heh:
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3341
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Olisihan se hienoa, jos Espanja voittaisi viisut. Edellisestä voitosta kuitenkin kulunut viisikymmentäneljä vuotta. :peukku:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10712
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Minusta tämä on edelleen vuoden huonoin kappale. Jos voittaisi niin olisi samanlainen hirvitys voittaja kuin vuoden 2017 kisoilla.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Minulle tämä ei nostata intohimoja suuntaan tai toiseen, en vain usko vetoavan yleisöön niin massiivisesti että voittaisi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2959
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Jos tämä voittaisi, niin tulisi taas vaihteeksi voittaja josta voisin sanoa pitäväni kunnolla sitten Israelin Nettan. Aluksi en tätä niin fiilannut, mutta ajan myötä olen ihastunut tähän. Biisissä on draamaa ja mahtipontisuutta jonka Blanca osaa taitavasti esittää! <3
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minun puolestani kappale voisi olla pelkkää introa. Jo Benidorm-intro oli vaikuttava (itse kappa sen jälkeen ei ihan niin). Mitä pidempi intro, sen parempi. (Lane mojen pilli-intro aikoinaan oli aika pitkä myös.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

AX + X0 kirjoitti: 04 Huhti 2023, 18:32
yeahyeahfire kirjoitti: 04 Huhti 2023, 17:42 Huhhh tästä tulee vaan aina enemmän ja enemmän voittajavibat. :kups: Tuo pidempi intro on hyvä idea, muttei ehkä ihan niin pitkä kuin tuossa Israelin vedossa. Toki noin pitkä intro vaatisikin lopun kappaleen (mielestäni) liiallista karsintaa.
Joo laskin, että kappale kesti nyt 3.27. Sanoisin, että esim. siis 15 sek pois introsta ja 12 sek kappaleesta, niin meillä on hyvä kappale kasassa.
Minusta muu biisi toistaa itseään vähän liikaa, niin mielestäni se 27 sekuntia voitaisiin kokonaisuudessaankin napsia vähän eri puolilta kappaletta – ei tosin tästä uudesta introsta. Tässä on jotenkin tosi hyvä intensiteetti. :surrur:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1094
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Minä en kyllä oikein saa tästä voittajaviboja. :miettii: Ihan hieno ja vaikuttava kappale kyllä, selvästi massasta erottuva, mutta jää jotenkin kovin tasaiseksi ja - edellä kirjoittaneen Serdun sanoja lainatakseni - itseään toistavaksi. Mun on jotenkin vaikea kuvitella, että tämä vetoaisi valtavirtayleisöön niin kovasti, että yltäisi voittoon saakka. Voin toki olla väärässäkin!

Kiva kyllä tuo Israelin intro. :joojoo: Muutenkin pidän enemmän kappaleen alkupuolesta, jonka aikana tunnelma tiivistyy ja odotukset kasvavat. Loppukappale ei vain oikein tunnu kasvavan niihin mittoihin, joihin sitä toivoisin.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1078
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

Olipa hieno tämä Madridissa nähty versio tästä kisakappaleesta :uujee: Harmi vaan että nyt kappale taisi jo kestää yli 4 min :heh: Mutta tuollaista loppunostatusta tämä kappale kyllä kaipaisi mikä nyt Madridissa kuultiin.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Rousku »

AX + X0 kirjoitti: 08 Huhti 2023, 02:59 tuollaista loppunostatusta tämä kappale kyllä kaipaisi mikä nyt Madridissa kuultiin.
Minusta se loppunostatus teki biisistä vähän Fulennin...

Jaa nyt olikin Madridissa ensin Benidorm-ilta. Kurkkasin striimiä vain sieltä täältä, ja satuin kohtaan, jossa Aritz vetää heikon karaokelaulajan tasoisesti. Ainakaan äänentoistoa ei voi syyttää, koska jotkut kyllä osasivat laulaa. Kaliopi-täti oli hassu ja ihana ja innostunut. Karmentolla on sellainen rehevä soundi, jota Blanca Palomallekin toivoisin (minusta hänellä on liian hento ja hengästynyt ääni biisiinsä).
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Karmentolla on kunnon Flamenko ääni/ tekniikka ja pystyis vetää kunnon Andalusia Flamekoa.paloma voi olla kunnon flamenkoartisti sielultaan,mutta mun korvaan kuulostaa kuin Saara Aalto yrittäis laulaa taiteellista fuusioflamenkoa.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1950
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja hercules »

Kiinnitin Blancaan huomion pre partyissä ja ajattelin että ompa karismaattinen laulaja. Ja että pitääpä kuunnella biisi vielä uudestaan. Mutta mutta... Saan päänsäryn tästä eikä migreenikään kaukana ole. Ihmettelen miten suosittu tämä on vedonlyönneissä. Hienoa on kielivalinta ja edustanee Espanjalaista kulttuuria. Eaeaeaea kuulostaa suomalaiseen korvaan varmaan aika korvia riipivältä joikaukselta. Tarvitaan vähän konsonantteja pehmentämään sanomaa. 2 tähteä Blancalle ja espanjalaiselle kulttuurille.
Nyt ne verhot kii

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1950
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja hercules »

AX + X0 kirjoitti: 08 Huhti 2023, 02:59 Olipa hieno tämä Madridissa nähty versio tästä kisakappaleesta :uujee: Harmi vaan että nyt kappale taisi jo kestää yli 4 min :heh: Mutta tuollaista loppunostatusta tämä kappale kyllä kaipaisi mikä nyt Madridissa kuultiin.
Siis joku se kohta missä tää ei laulanut oli upea tunnelman nostatus :heh:
Nyt ne verhot kii

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Madridin pre-partyn akustinen veto! :kups: Miksei se voi olla viisuversio? Ääni kulkee hengästymättä ja soundi on parempi, kun voi hidastella aina siellä täällä.
Rise, angel, shine, love!

herly
Siemailija
Siemailija
Viestit: 163
Liittynyt: 28 Helmi 2023, 00:38

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja herly »

Tämä biisi on osoittautunut nyt kovimmaksi kasvajaksi itselläni. Ihastelin Blancan Madridin preparty vetoa kovasti. :rakkaus: Toki ongelmana näen tässä Blancan sijoittumista ajatellen sen että tämä voi olla mielestäni niitä kappaleita joita pitää kuunnella monesti että kappaleeseen pääsee kunnolla mukaan.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tässä tuo ylistämäni akustinen versio. Olisipa vielä parempi tallenne.

Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36887
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Lupaan, viimeinen karaokepostaukseni. :heh:



Mutta onpas täällä kivoja taustakillutuksia. :surrur: Ja eikös tuossa introssa jotain lisäsisältöä nyt ole? Sitähän toivottiin.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Rousku »

TomppaJr kirjoitti: 14 Huhti 2023, 11:43 Ja eikös tuossa introssa jotain lisäsisältöä nyt ole? Sitähän toivottiin.
Ei toivottu introon lisäsisältöä, vaan pidempää laulettua introa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Ai tätä veikkaillaan voittajaksi. En kyllä itse millään saa voittaja-viboja. Veikkaan, että tämä on liian taiteellinen isolle yleisölle. Biisi on myös aika raskassoutuinen, vaikka sisältääkin ihan kivoja elementtejä. Mutta onhan tässä toki se etno-puoli, josta tykkään.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Wompatti
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Marras 2016, 18:47

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Wompatti »

Rousku kirjoitti: 11 Huhti 2023, 17:50 Tässä tuo ylistämäni akustinen versio. Olisipa vielä parempi tallenne.
Tämä taitaa olla sama, mutta eri video.


Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Joo. Kiitos!
Rise, angel, shine, love!

herly
Siemailija
Siemailija
Viestit: 163
Liittynyt: 28 Helmi 2023, 00:38

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja herly »

iiiduli kirjoitti: 16 Huhti 2023, 21:28 Ai tätä veikkaillaan voittajaksi. En kyllä itse millään saa voittaja-viboja. Veikkaan, että tämä on liian taiteellinen isolle yleisölle. Biisi on myös aika raskassoutuinen, vaikka sisältääkin ihan kivoja elementtejä. Mutta onhan tässä toki se etno-puoli, josta tykkään.
Mäkin olen tässä aika samalla linjalla, ei välttämättä iske suureen yleisöön. Ei se mahdotonta ole että Blanca voittaa, mutta jotenkin vaan hankala uskoa. Måneskinin voitosta oli jotenkin vahva tunne ennen heidän voittoa mutta Blancasta en saa kyllä tällaista tunnetta, koska biisi voi vaatia vähän sulattelua ennenkuin se uppoaa. Esitys on toki visuaalisesti kaunis. Onhan toki yllättäviäkin voittajia nähty.

Amone
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 346
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Amone »

herly kirjoitti: 17 Huhti 2023, 12:07
iiiduli kirjoitti: 16 Huhti 2023, 21:28 Ai tätä veikkaillaan voittajaksi. En kyllä itse millään saa voittaja-viboja. Veikkaan, että tämä on liian taiteellinen isolle yleisölle. Biisi on myös aika raskassoutuinen, vaikka sisältääkin ihan kivoja elementtejä. Mutta onhan tässä toki se etno-puoli, josta tykkään.
Mäkin olen tässä aika samalla linjalla, ei välttämättä iske suureen yleisöön. Ei se mahdotonta ole että Blanca voittaa, mutta jotenkin vaan hankala uskoa. Måneskinin voitosta oli jotenkin vahva tunne ennen heidän voittoa mutta Blancasta en saa kyllä tällaista tunnetta, koska biisi voi vaatia vähän sulattelua ennenkuin se uppoaa. Esitys on toki visuaalisesti kaunis. Onhan toki yllättäviäkin voittajia nähty.
En myöskään usko tämän voittoon. Tämä on liian vaikea ja taiteellinen suurelle yleisölle. Sen sijaan uskon, että tämä syö Ruotsin juryääniä, asettuvat jotenkin samaan kategoriaan.

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 527
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

Siis jos introista puhutaan niin Amsterdamissa Blanca soitti alkuun itse jousella (!) sähkökitaraa (!?) intron aikana ennen kuin laittoi soittimen pois ja ryhtyi eaa eaamaan.

Aika hauska temppu ja kelpaisi itse viisuihinkin, mutta syö tosiaan varmasti liikaa aikaa kappaleen 3 minuutilta.

https://www.youtube.com/watch?v=0ycUxy4l00M

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Upea. <3 En yleensä välitä tämän tyyppisestä musiikista, mutta vangitseva laulaja ja vangitseva tunnelma.
Katsoin kansallisen karsinnan videon sen jälkeen, kun näin Käärijän hämmennyksen Käärijän omalla reaktiovideolla.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33178
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Pete »

Blanca julkaisi toisen tämän vuoden viisutyrkkynsä! Minusta tämä olisi ehdottomasti pitänyt valita karsintaan ja edustajaksi – hieno biisi! :peukku:

Plumas de nácar


Muoks. Live-esityskin jo löytyy:

Riskinä seniorilaumat

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Espanja 2023: Blanca Paloma – Eaea

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Ihan olematon tuo Plumas de nácar. :eiei: Missä nousut, missä laskut?
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Lukittu