Viro 2023: Alika – Bridges

Euroviisut 2023 Britanniassa

Alika – Bridges

*****
18
15%
****
33
28%
***
37
32%
**
24
21%
*
5
4%
 
Ääniä yhteensä: 117

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja murka »

Rousku kirjoitti: 14 Touko 2023, 02:44 Veikkasiko kukaan kuppilan finaaliveikkauksessa kymppikärkeen?

Mutta joo, ihan iloinen tämän puolesta.
Minä menin tekemään pelitilin ja veikkasin kymmenen kärkeen, koska kyseessä on laulutaitoinen ja yleisöön kameroiden läpi puskeva nuori artisti. Tekisi mieli käydä tarkastamassa paljonko voitin.

Ja kyllä, minulla tuli myös mieleen että kappale olisi kaupallinen menestys jos Adele laulaisi ja tulkitsisi sen.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Tämä tytsy kun lähtee kovemmalla biisillä kisaan niin voittaa vielä.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Vaikka kuinka oli raatirunkku, niin Suomessa upposi paremmin puhelinäänestäjiin: Kuusi pojoa teleä, nolla raatiääniä.
Rise, angel, shine, love!

Massiel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1002
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Suomen raadin pisteet oli kyllä erikoiset muutenkin.

Massiel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1002
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Pari ääntä lähti multa tälle.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2961
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Tälle minäkin annoin äänen vaikka ei aluksi pitänyt. Minusta tämän olisi pitänyt olla raativoittaja. Alika ei tuonne lavalle tarvinnut mitään muuta kuin itsensä. Tulen aina herkistymään tämän parissa. <3
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1145
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja JRS »

Alika lauloi jälleen hienosti :uujee: :peukku:
Kiva että tätä pääsi nyt finaalissa sitten äänestämään <3
Olen vilpittömästi iloinen että Viro pärjäsi lopputuloksissa noinkin hyvin :viro:
“I am pleased to see that we have differences.
May we together become greater than the sum of both of us.”

–Surak

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Karismaattinen ja kaunis nuori nainen. Upea laulaja ja Viro ansaitsevat menestyksensä, ja lämpimät onnittelut saavutuksesta! Mutta kieltämättä yllätti, että näinkin korkealle raadeissa.


Itsesoittava Estonia-flyygeli on kyllä legendaarinen. Tällainen löytyy mm. Tallinnan Hilton-hotellin aulasta.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ja yleisöäänet olivat naapuriääniä.

Olisiko Suomessa niin innostuttu äänestämään, jos tämän olisi lähettänyt joku Malta tai Albania? Meneekö se niin, että taviskatsojan tulee vain kiinnitettyä enemmän huomiota tutun maan biisiin, viriää kiinnostunut odotus että mitähän sieltä tällä kertaa tulee, ja biisiä pysähtyy arvioimaankin? Jonkun niitätoisiaanäänestävienitäeurooppalaisten biisinä olisi mennyt korvasta sisään toisesta ulos.

Arvostin kyllä itse, ei siinä mitään. Mutta onhan tämä aika tyypillistä telen naapuriäänestämistä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Eiköhän Alikan saamasta pisteet Suomesta olleet pitkälti kaveriääniä. En itseasiassa edes muista milloin Viro olisi saanut Suomelta näin vähän telepisteitä. Tuntuu että joka vuosi kun ovat finaalissa niin napsahtaa vähintään se 8 pinnaa
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Serduchka kirjoitti: 12 Helmi 2023, 17:27 Saa ottaa talteen, nimittäin tässä on varmaan kevään parhaiten sijoittuva englanninkielinen balladi. :joojoo:
MITÄS MINÄ SANOIN! :tuuletus: :uujee:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12866
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Yleisöpisteet finaalissa olivat ansaitun alhaiset, 22. Biisintekijä Wouter Hardyn kotimaasta Alankomaista viisi, loput naapureilta (Latvia 6, Suomi 6, Liettua 5).

Avatar
pikkukettu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 231
Liittynyt: 15 Touko 2009, 00:55

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja pikkukettu »

Rousku kirjoitti: 14 Touko 2023, 17:40 Ja yleisöäänet olivat naapuriääniä.

Olisiko Suomessa niin innostuttu äänestämään, jos tämän olisi lähettänyt joku Malta tai Albania? Meneekö se niin, että taviskatsojan tulee vain kiinnitettyä enemmän huomiota tutun maan biisiin, viriää kiinnostunut odotus että mitähän sieltä tällä kertaa tulee, ja biisiä pysähtyy arvioimaankin? Jonkun niitätoisiaanäänestävienitäeurooppalaisten biisinä olisi mennyt korvasta sisään toisesta ulos.

Arvostin kyllä itse, ei siinä mitään. Mutta onhan tämä aika tyypillistä telen naapuriäänestämistä.
Itse asiassa mä olisin saattanut hieman ristiriitaisesti laittaa tälle yhden äänen, jos olisi ollut joku muu maa kuin Viro. :heh: Oli yksi finaalin onnistujista ja hieno esitys, ja olisin siitä voinut ehkä palkita. Mutta sitten muistin, että tulee saamaan Suomelta kaveripisteitä kuitenkin ja päätinkin antaa ääneni muualle (kun ei ollut mikään super-ykkössuosikkini kuitenkaan).

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30535
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Creeperqueen kirjoitti: 14 Touko 2023, 17:46 Eiköhän Alikan saamasta pisteet Suomesta olleet pitkälti kaveriääniä. En itseasiassa edes muista milloin Viro olisi saanut Suomelta näin vähän telepisteitä. Tuntuu että joka vuosi kun ovat finaalissa niin napsahtaa vähintään se 8 pinnaa
Vuosien 2005–07 semeissä Suomi antoi Virolle 6 pistettä (Suntribe), 5 pistettä (Sandra Oxenryd) ja 6 pistettä (Gerli Padar). Silloin oli käytössä pelkkä puhelinäänestys. Viro karsiutui kaikkina kolmena vuonna.

Finaalin osalta oikein muistat. Tätä ennen Suomi oli antanut nykyisellä äänestystavalla Virolle aina vähintään 8 puhelinäänestyspistettä. Kahdeksainen annettiin Victor Cronelle vuonna 2019. Samaiset 8 pistettä sai Ines vuonna 2000.

50/50-vuosina Viron heikoin tulos Suomen äänestyksestä oli 6 pistettä vuonna 2013. Erittelyä ei julkaistu.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3349
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Pakko myöntää, että tulin aliarvioineeksi Viron menestyksen tänä vuonna. :heh: Illan parhaita laulajiahan tämä ja olisi niin ansainnut enemmänkin jurypisteitä. Ollie ei välttämättä olisi edes finaaliin päässyt, saati siellä kummoisesti menestynyt, kun seassa oli mm. Australiaa ja Sloveniaa. Niinpä myönnän vihdoin, että Alika oli ehdottomasti paras valinta Virolta. :peukku:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Aivan huikea esitys! <3 Tässä taas nähdään mihin asiantuntijaraateja tarvitaan. Paitsi Suomen raatia ei olisi tämän kohdalla tarvittu, ei yhtään pistettä Virolle! Katsojilta 6 pistettä oli oikeastaan myös yllättävän vähän. Alika sijoittuu ihan kärkipäähän paitsi laulajana, niin myös kaunottarena ja näytti niin upealta kauniissa sinisessä asussaan. :surrur:
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12866
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Onneksi tämä ei saanut yleisöltä tuon enempää pisteitä. :peukku: Mokoma raatirunkku. :jupinaa: 100% puhelinäänestyssemissä vasta kymmenes, mutta tietenkin raatien piti pönkittää tätä. :niinpa:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Toistan itseäni, mutta olen tämän vuoden tuloksissa iloinen ainoastaan tämän menestyksestä. :uujee: Tyyliin kukaan ei aikoinaan uskonut JOWST:n ja Lake Malawinkaan kummoiseen menestykseen, mutta mä olin heti varma niiden pärjäämisestä. :peukku:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Vaikka tämä oli mulle Viron superfinalisteista vähiten mieleeni, niin olihan tämä tuloksellisesti varmaan paras valinta. Rockia oli jo nyt paljon mukana ja Ollie/Bedwetters olisivat molemmat jääneet luultavasti esim Australian jalkoihin
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Laulajien kärkikastia finaalissa, olisipa hienoa nähdä Alika tulevaisuudessa viisuissa jollain tykkibiisillä.
Tahtotilaa löytyy ja säteileväkin on.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20516
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Aistikas, tyylikäs, paikkansa ansainnut show. Alikalla on ääntä ja näköä.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1145
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja JRS »

Rousku kirjoitti: 14 Touko 2023, 17:40 Ja yleisöäänet olivat naapuriääniä.
Minä kyllä äänestin tätä koska aidosti tykkäsin <3 :peukku:
Äänestän muutenkin yleensä vain niitä kappaleita joista aidosti pidän, olivatpa sitten mistä maasta tahansa.. :joojoo:
“I am pleased to see that we have differences.
May we together become greater than the sum of both of us.”

–Surak

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10720
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Kappale on edelleen turha ja tylsä. Alika kyllä teki parhaansa ja vaikuttaa aivan hurmaavalta persoonalta kaiken perusteella, mitä olen nähnyt hänestä esim TikTokissa. :ihana: Kiva, että edes raadit hänestä tykkäsivät.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Hapa »

JRS kirjoitti: 16 Touko 2023, 18:32
Äänestän muutenkin yleensä vain niitä kappaleita joista aidosti pidän, olivatpa sitten mistä maasta tahansa.. :joojoo:
No niin luulisi jokaisen järkevän ihmisen tekevän. Itse en ole edes ikinä missään ole äänestänyt Suomea, jollen ole tykännyt.
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Rousku »

JRS kirjoitti: 16 Touko 2023, 18:32
Rousku kirjoitti: 14 Touko 2023, 17:40 Ja yleisöäänet olivat naapuriääniä.
Minä kyllä äänestin tätä koska aidosti tykkäsin <3 :peukku:
Äänestän muutenkin yleensä vain niitä kappaleita joista aidosti pidän, olivatpa sitten mistä maasta tahansa.. :joojoo:
Niin varmasti, ja niin varmasti suurin osa naapuriäänestäjistä tekeekin.

Mutta tuttuus virittää kiinnostuksen jo etukäteen. Mitähän sieltä Virosta tällä kertaa tulee? Maa ei mene jne.-valtioiden kastiin. Ja naapureilla tapaa olla samantyyppinen maku.

Vaikka naapuriäänet olisivat rehellisesti mieltymykseen perustuvia, ovat ne silti naapuriääniä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Touhuan tässä Viron all-time puntaria ja avautui että siitä on nyt kymmenen vuotta kun Viro on viimeksi laulanut omalla kielellään viisuissa. Siellä on La Forza, että ihan pelkällä englannilla ei ole menty Birgitin jälkeen, mutta ikävä Viron omankielisiä kappaleita vaikka heidän uudemmistakin viisukappaleista olen tykännyt.

Missä mun Rändajad vol 2? :lohduton:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Voisikohan Suomen menestys innostaa Viroa lähettämään ensi vuonna vironkielisen kappaleen? :peukku:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja Einingia »

^Tai voisiko jopa olla niin, että kappaleen tekoon kysytään apua Suomesta? :vonkaus:

Radiobängereitä meiltä ainakin kannattaa kysellä.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12866
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Tämä oli toinen kerta Tallinnan vuoden 2002 kotikisojen jälkeen, jolloin Viro pääsi top 10:een englanninkielisellä kappaleella. Goodbye to yesterday seiskasijalla vuonna 2015 oli edellinen kerta.

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3806
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Viro 2023: Alika – Bridges

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Einingia kirjoitti: 18 Touko 2023, 12:28 ^Tai voisiko jopa olla niin, että kappaleen tekoon kysytään apua Suomesta? :vonkaus:

Radiobängereitä meiltä ainakin kannattaa kysellä.

ois kyllä kova jos Suomeakin alettaisiin arvostamaan ja kysymään apua musanteossa. :uujee: Ja kohta kaikki haluaa, että Reija opettaa eri maille Tanssi moovit. :heh:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Lukittu