Tšekki 2023: Vesna – My sister's crown

Euroviisut 2023 Britanniassa
Lukittu

Vesna – My sister's crown

*****
43
33%
****
51
39%
***
23
17%
**
11
8%
*
4
3%
 
Ääniä yhteensä: 132

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2002
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Tšekki 2023: Vesna – My sister's crown

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

^ Useampikin tuntemani (Amerikkalainen) myös lausuu tuon nimen niin, että se kuulostaa ihan Chechnyalta :draamaa:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 756
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: Tšekki 2023: Vesna – My sister's crown

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

Minäkin pidin tästä varsinkin finaalissa oikein kovasti ja taisin äänestääkin kerran. Kiva, että sijoittuivat hyvin! Lavakonseptista tykkäsin alusta lähtien, paljon yhtenäisempi kuin se musiikkivideon visuaalinen ilme olisi ollut. ESC Unitedilla taisi olla joku joka sanoi musiikkivideon muistuttavan taideopiskelijoiden projektia, joka on tungettu niin täyteen symboliikkaa ja metaforia kuin on pystytty, ja olen samaa mieltä. Tämä raikkaampi ja yksinkertaisempi lavatoteutus antoi biisin loistaa yksinään eikä mikään sekavuus häirinnyt enää.
Gonna miss you all but mostly the cat

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11540
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tšekki 2023: Vesna – My sister's crown

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Persoonallisen sympaattinen esitys ...!

Hapa kirjoitti: 16 Touko 2023, 02:09 Inhoan tällaista hoilausta. Kun näitä Tsekin 20-luvun viisuja kuuntelee tulee ikävä Lake Malawia ja Friend of a Friendiä, Tsekin ainoaa hyvää viisua. Miksi muuten Tsekki oli nyt Czechia? Mistä sellainen nimenvaihto?

tunnun inhoawan melkein jokaista tämän(kin) vuoen laulua! Hmm, tosi fanimaista... ja sitten olet nostellut minun kritiikkejäni nii innolla esille... !?? :roll: :mrgreen:

Ja entisenä intohimoisena Missifanina et jaksanut nostaa kuin sen yhden nimen esille! Emme lakkaa ihmettelemästä Sinun tempauksiasi! Rakas Haba !??

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Tšekki 2023: Vesna – My sister's crown

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Nämä mimmit petrasivat varmaan kaikista eniten karsintaesityksestä. Ansaittu menestyminen! :peukku: Olin valmis pudottamaan nämä finaalista vielä ennen harkkoja.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: Tšekki 2023: Vesna – My sister's crown

Viesti Kirjoittaja Andzak »

Ainakin netti kertoo nimenmuutoksesta seuraavaa: "Tšekkiläispolitiikot haluavat muuttaa maansa nimeä, jotta urheilujoukkueiden ja vientiyhtiöiden olisi helpompi brändätä itseään ulkomailla." Lähde: Taloussanomat. :heh: Eli virallinen nimi "Czech Republic" on koettu liian vaikeaksi ja "Czechia" taas iskevämmäksi markkinoinnissa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42044
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tšekki 2023: Vesna – My sister's crown

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Serduchka kirjoitti: 18 Touko 2023, 12:13 Nämä mimmit petrasivat varmaan kaikista eniten karsintaesityksestä.
Komppaus tälle! Esiintymisessä oli sopivasti tyttöisyyttä ja voimaa, sekä yhtenäisyyttä ilman että persoonat tuntuisivat latistuvan ulkoa opeteltua koreografiaa suorittaviksi - no, nukeiksi. Tässä toimi paremmin ne taustan kädet kuin Islannilla 2016 (Greta vain vienosti hymyili kun käsi yritti napata). Kiinnostaisi tietää, millaisen prosessin tuloksena lavatoteutus oikein syntyi.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20518
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Tšekki 2023: Vesna – My sister's crown

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Rousku kirjoitti: 18 Touko 2023, 18:32
Serduchka kirjoitti: 18 Touko 2023, 12:13 Nämä mimmit petrasivat varmaan kaikista eniten karsintaesityksestä.
Komppaus tälle!
Kaikki samaa mieltä. :trio: Kuin yö ja päivä.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5412
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Tšekki 2023: Vesna – My sister's crown

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Ihan kakka se viisuesityksen viisuaalinen puoli oli vaikka hyvin lauloivatkin. Mikseivät voineet käyttää niitä musiikkivideon elementtejä :hei:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42044
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tšekki 2023: Vesna – My sister's crown

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kasper_ kirjoitti: 18 Touko 2023, 21:30 Ihan kakka se viisuesityksen viisuaalinen puoli oli vaikka hyvin lauloivatkin. Mikseivät voineet käyttää niitä musiikkivideon elementtejä :hei:
Ei mulla ainakaan ole niin nättiä kakkaa!

Siinä videossa nyt oli vähän liikaa kaikkea lavalle tuotavaksi.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5412
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Tšekki 2023: Vesna – My sister's crown

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Ne pinkit asut ja Slavko Kalezic tyylinen hiuksilla ruoskiminen eivät ihan miellyttäneet minua :heh:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2961
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Tšekki 2023: Vesna – My sister's crown

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Mä pidin niistä musavideon asusteista. Mutta ehkä noi pinkit oli kuitenkin lopulta parempi vaihtoehto.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5977
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tšekki 2023: Vesna – My sister's crown

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Minä en lopultakaan ymmärtänyt sitä haalean pinkkiä väriä vaatetuksessa. Ei sopinut omaan silmään ollenkaan.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Tšekki 2023: Vesna – My sister's crown

Viesti Kirjoittaja Hapa »

romualdo kirjoitti: 18 Touko 2023, 11:55 Persoonallisen sympaattinen esitys ...!
Hapa kirjoitti: 16 Touko 2023, 02:09 Ja entisenä intohimoisena Missifanina et jaksanut nostaa kuin sen yhden nimen esille! Emme lakkaa ihmettelemästä Sinun tempauksiasi! Rakas Haba !??
No en ole kyllä mikään entinen. Ja toi kuuluu muuten Miss Eurovision 23-topiikkiin. :mrgreen:
:loppu:
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42044
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tšekki 2023

Viesti Kirjoittaja Rousku »

TomppaJr kirjoitti: 30 Tammi 2023, 22:35 Vesna on studioversiona huikea, eipä ollut kovin hyvä äänenlaatu tuolla studiossa. :hiips:
:raaps:

Tuli avattua ketju, kun kuuntelen näiden muita biisejä. Ihan kivoja löytyy.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36912
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tšekki 2023: Vesna – My sister's crown

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Studiossa, jossa finaali pidettiin. :joojoo:
Meow cat, please meow back.

Lukittu