Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Euroviisut 2023 Britanniassa

Käärijä – Cha cha cha

*****
252
82%
****
32
10%
***
11
4%
**
5
2%
*
9
3%
 
Ääniä yhteensä: 309

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Raadeilla on kriteerinsä, mutta raadeissa istuu myös ihan samanlaisia ihmisiä kuin mekin, jotka olemme Käärijästä hurmaantuneita. Raateja ei myöskään nosteta maanalaisesta kammiosta juryfinaalia varten, hekin ovat yhtä lailla voineet törmätä Käärijään ja hypeen ja varmaan ovatkin, löytyyhän raadeista usein esimerkiksi entisiä viisuedustajia. Raadeissakin äänestetään sitä, mistä itse pitää ja mikä henkilökohtaisesti sattuu uppoamaan - Käärijällä on tapana upota.

Raativoittoa meille ei tule, eikä välttämättä edes top 5-sijaa, mutta järkytyn, jos raateihin on onnistuttu valitsemaan sellainen kattaus ihmisiä, joihin Suomi iskee kokonaisuudessaan niin vähän, että sija jää pohjamutiin. En vain yksinkertaisesti voi uskoa niin tapahtuvan.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2140
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Albin »

Käärijän ja Cha cha chaan vahvuus on energisyys ja positiivisuus. Jos nämä saadaan välitettyä vielä kerran "rest of the world" porukalle ja euroopalle niin mikään ei estä menestystä näissä viisuissa. Siinä ei paljon paina pienet heikkoudet äänenlaadussa :tosion: :humppa: :humppa:
Viimeksi muokannut Albin, 13 Touko 2023, 13:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1297
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Minustakin olisi ammattitaidotonta ja suorastaan tietoista lyttäämistä, jos raadeilta ei irtoasi "mitään".

Suomi ei ole ei-tykättävä, vaan biisissä on kaksi puolta, joista yleensä jommasta kummasta jokainen (?) tykkää. Lisäksi on uudenlainen ja erilainen ja täysin poikkeava viisuteos, on panostettu, saatu viisuinstituutiolle maailmanlaajuista huomiota, Käärijä on sananmukaisesti yhdistänyt viisukansaa ja tavallisiakin ihmisiä, biisissä ja Käärijällä on sanomaa...

HIRRRRVEÄ jännitys on, mutta eihän jury nyt yhtäkkiä voi pisteyttää vain melodisesti laulettuja ääniä, kun kriteerilista on aika paljon pitempi.

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 854
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

Albin kirjoitti: 13 Touko 2023, 13:10 Käärijän ja Cha cha chaan vahvuus on energisyys ja positiivisuus. Jos nämä saadaan välitettyä vielä kerran "rest of the world" porukalle niin mikään ei estä menestystä näissä viisuissa. Siinä ei paljon paina pienet heikkoudet äänenlaadussa :tosion: :humppa: :humppa:
Täytyy sanoa, että kävi finaalissa sitten miten käy, niin olen todella iloinen ja ylpeä että saimme tällaisen Kääryleen edustamaan Suomea. Mahtavaa ollut tämä kuhina ja pöhinä!
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1753
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Biitti tästä tarttuu, vaikka ei tykkäisi alusta tai lopusta. Minä olen lopun tykkääjiä mutta niin vaan tämä ensikuuntelulla pisti jalan heilumaan jo alkuosassa.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Elliotviisu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 233
Liittynyt: 13 Touko 2018, 12:07

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Elliotviisu »

Voitamme tänään raadit ja yleisöäänet <3
Piti ihan viinipullo ostaa kun jännittää niin paljon, että johonkin täytyy upottaa jännitys.

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1297
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Einingia kirjoitti: 13 Touko 2023, 13:18 Biitti tästä tarttuu, vaikka ei tykkäisi alusta tai lopusta. Minä olen lopun tykkääjiä mutta niin vaan tämä ensikuuntelulla pisti jalan heilumaan jo alkuosassa.

Minä olen ollut alun tykkääjä :D mutta syy on täysin sama! Juurikin biitti ja energia.

Länsi
Siemailija
Siemailija
Viestit: 102
Liittynyt: 19 Touko 2021, 02:28

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Länsi »

mä voisin syödä pääni, että ollaan ainakin top10 raatiäänissä.

Mikseesrekisteröidyn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Mutta siis ihan oikeesti. Onko kukaan kuullu tällästä tai mitään tähän verrattavaa I K I N Ä ? Kyllä omaperäisyydestä voisi antaa ylikin 12
:kaunis:Jassoo, tissii, Veronikaaa oo oo oo :kaunis:

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1297
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Kyllä mä luulen, että mullekin kasvaa baliparta, jos ollaan kympin heikommalla puolella, vaikka naisoletettu olenkin.

Amone
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 561
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Amone »

Esityksen nimi on "Delivery from Finland" loogisesti tuon laatikon vuoksi. Tulee mieleen, että tässä olisi viittaus Rare Exports -leffaan. Millainen monsteri sieltä laatikosta kömpiikään. :heh:

Edit. Jos elokuva ei ole tuttu, ohessa traileri: https://www.youtube.com/watch?v=kCaC-uaMsvg
Viimeksi muokannut Amone, 13 Touko 2023, 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20759
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Eilinen juryveto oli parannus sitten semin. :tapu:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Suomen jättämisessä varmasti pois voittotaistelusta aiheuttaisi todennäköisesti jäätävän p*skamyrskyn että haluaako raatien jäsenet eli ihan normaalit todennäköisesti somea käyttävät ihmiset sellaista aiheuttaa? :miettii:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 979
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

lumi11 kirjoitti: 13 Touko 2023, 13:30 Kyllä mä luulen, että mullekin kasvaa baliparta, jos ollaan kympin heikommalla puolella, vaikka naisoletettu olenkin.
Ei tarvinne kasvattaa :heh: Sen verran hyvä oli Käärijän eilinen veto, että raatien jälkeen on oikein hyvä lähteä jännittämään teleääniä.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3223
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Nekku »

viisuilta kirjoitti: 13 Touko 2023, 13:35 Suomen jättämisessä varmasti pois voittotaistelusta aiheuttaisi todennäköisesti jäätävän p*skamyrskyn että haluaako raatien jäsenet eli ihan normaalit todennäköisesti somea käyttävät ihmiset sellaista aiheuttaa? :miettii:

Jos Suomi saa murskavoiton telessä ja Ruotsi voittaa, niin voisin nähdä tämän.
Crown the Witch! :twisted:

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2041
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Mitä jos Suomi voittaakin raadit tai on top2-3 raadeissa? Kääntyykö kelkka sitten tulevaisuudessa, että ne pitää ollakin?
Ainut asia mikä itseä noissa on harmittanut on juuri tuo todella iso gap puhelinäänestäjiin nähden mitä esim 2016 Puola, 2019 Norja ja tietyt semifinaalien tulokset ovat olleet verrattuna esimerkiksi finaaliäänestämiseen, sitten nämä sekoilut toki, että annetaankin väärässä järjestyksessä omat pisteet huonoimmalle parhaat yms.

Itse uskon, että tänään tulee 120-130p heittämällä raadeista vähintään.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1753
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Jos raadit alkavat äänestää järkevästi, voivat tietenkin pysyä. Nyt ne suosivat kavereita vielä rankemmin kuin yleisö ja eroa yleisön ja raatien maussa on liikaa. Sekä niitä, jotka saavat vähän raatia ja liikaa yleisöä kuin niitä, jotka saavat liikaa raatia ja vähän yleisöä.

Kliinisen radiopopin tavoittelu tekee viisuille todella huonoa.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1653
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Haksis kirjoitti: 13 Touko 2023, 13:44 Mitä jos Suomi voittaakin raadit tai on top2-3 raadeissa? Kääntyykö kelkka sitten tulevaisuudessa, että ne pitää ollakin?
Ei ainakaan mun päässä, olen aina vastustanut raateja. Ihan sen takia, että on epäreilua, että joidenkin yksilöiden ääni on muka asiantuntevampi ja arvokkaampi kuin toisen. Kansan suosikki voittakoon!
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3562
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Raatien ongelma ei ole siinä jos ne eivät pidä kaikesta samasta mun kanssa. Ongelma on siinä jos ne arvostavat vain tietynlaista radioystävällistä tyyliä muiden yli ja samalla torppaavat erikoisempien kappaleiden mahdollisuudet.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Voikohan tuo pitää paikkansa, että Cha cha cha ois maailman top 200 listalla sijalla 151? :eeek: En tajua mistä nuo listat löytyy…
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Cha Cha Cha oli eilen Spotifyn 151. kuunnelluin kappale koko maailmassa. Kappaletta kuunneltiin 1 312 366 kertaa.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Balkan kirjoitti: 13 Touko 2023, 14:13 Cha Cha Cha oli eilen Spotifyn 151. kuunnelluin kappale koko maailmassa. Kappaletta kuunneltiin 1 312 366 kertaa.
Näköjään siis pitää paikkansa :kups: :eeek:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2229
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hercules »

Balkan kirjoitti: 13 Touko 2023, 14:13 Cha Cha Cha oli eilen Spotifyn 151. kuunnelluin kappale koko maailmassa. Kappaletta kuunneltiin 1 312 366 kertaa.
Miettikää. Suomenkielinen biisi. Mitä helvattua täällä tapahtuu.
Nyt ne verhot kii

Jadine
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 347
Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:11

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Jadine »

Tattoo on sijalla 69, mutta onhan tuo nyt paljon huimempi suoritus suomenkieliseltä biisiltä, joka on myös aika kaukana mistään radiopopista.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Nyt on 13. päivä (ei sentään perjantai) ja Käärijä esiintyy vuoronumerolla 13. Eihän tämä voi päättyä kuin yhdellä tavalla...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Tehtailin eilen katsauksen Spotify-lukuihin eri maiden top 200-listoilla (Suomen ulkopuolelta), joten otetaanpas katsaus, miltä nämä nyt näyttää. Luvut ovat siis perjantain lukuja, mutta vertaus "eilen" tarkoittaa eilen julkaistuja torstain lukuja.

Viro, Islanti, Liettua 1. (eilen sama)
Latvia 3. (eilen 2.)
Ruotsi 7. (eilen 11.)
Israel 10. (eilen 19.)
Norja 10. (eilen 15.)
Belgia 16. (eilen 20.)
Puola 18. (eilen 34.)
Ukraina 27. (eilen 31.)
Itävalta 46. (eilen 60.)
Hollanti 51. (eilen 50.)
Irlanti 56. (eilen 72.)
Tsekki 77. (eilen 109.)
Iso-Britannia 82. (eilen 173. NOUSUA 91 SIJAA!)
Tanska 107. (eilen 109.)
Kreikka 131. (eilen 164.)
Sveitsi 146. (eilen 155.)

Uutena puolestaan noustiin Romanian listalle sijalle 153., aikaisemmin Romaniassa emme ole listalla olleet, sekä globaalille listalle sijalle 151. Kokonaisuudessaan perjantain aikana tuli noin 300 000 kuuntelukertaa enemmän kuin torstaina.

Uskomatonta nousukiitoa - vain kahdessa maassa Käärijän sijoitus laski, molemmissa niistä yhdellä pykälällä. En malta odottaa, miten tämä räjähtää käsiin finaalin jälkeen.
Viimeksi muokannut Balkan, 13 Touko 2023, 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
Elukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1078
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 19:55

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Elukka »

hra47 kirjoitti: 13 Touko 2023, 14:30 Nyt on 13. päivä (ei sentään perjantai) ja Käärijä esiintyy vuoronumerolla 13. Eihän tämä voi päättyä kuin yhdellä tavalla...
Eli miten? :mitvit:
Vaihtuvat sloganit takaisin! :grr:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Härnätään kohtaloa sen verran, että jätetään kertomatta...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4005
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja poika90 »

lumi11 kirjoitti: 13 Touko 2023, 13:12 Minustakin olisi ammattitaidotonta ja suorastaan tietoista lyttäämistä, jos raadeilta ei irtoasi "mitään".

Suomi ei ole ei-tykättävä, vaan biisissä on kaksi puolta, joista yleensä jommasta kummasta jokainen (?) tykkää. Lisäksi on uudenlainen ja erilainen ja täysin poikkeava viisuteos, on panostettu, saatu viisuinstituutiolle maailmanlaajuista huomiota, Käärijä on sananmukaisesti yhdistänyt viisukansaa ja tavallisiakin ihmisiä, biisissä ja Käärijällä on sanomaa...

HIRRRRVEÄ jännitys on, mutta eihän jury nyt yhtäkkiä voi pisteyttää vain melodisesti laulettuja ääniä, kun kriteerilista on aika paljon pitempi.
Mun ajatukset paremmin kirjoitettuna. Ja varmasti tavallisten ihmisten innostus laskee kisaan jos vahvoja yleisön suosikkeja dissataan näkyvästi. Se ei tekisi viisujen imagolle hyvää. Viisut on nyt kuitenkin saanut uudenlaisen nousun tavallisten ihmisten keskuudessa. Ainakin mulla tavalliset tutut oli tyrmistyneitä, kun he kuuli, että Raati voi periaatteessa tyrmätä Cha Chan täysin.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4005
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Balkan kirjoitti: 13 Touko 2023, 13:06 Raadeilla on kriteerinsä, mutta raadeissa istuu myös ihan samanlaisia ihmisiä kuin mekin, jotka olemme Käärijästä hurmaantuneita. Raateja ei myöskään nosteta maanalaisesta kammiosta juryfinaalia varten, hekin ovat yhtä lailla voineet törmätä Käärijään ja hypeen ja varmaan ovatkin, löytyyhän raadeista usein esimerkiksi entisiä viisuedustajia. Raadeissakin äänestetään sitä, mistä itse pitää ja mikä henkilökohtaisesti sattuu uppoamaan - Käärijällä on tapana upota.

Raativoittoa meille ei tule, eikä välttämättä edes top 5-sijaa, mutta järkytyn, jos raateihin on onnistuttu valitsemaan sellainen kattaus ihmisiä, joihin Suomi iskee kokonaisuudessaan niin vähän, että sija jää pohjamutiin. En vain yksinkertaisesti voi uskoa niin tapahtuvan.

pakko sanoa, että minusta tuo raatien jäsenten pitäminen maanalaisessa kammiossa ois kiinnostava ajatus :rofl: Tai ajatelkaa raatilaisten bb talo. Missä seurattaisiin raatijäsenien valmistautumista tosi koitokseen.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Lukittu