UMK-syömingit ja -juomingit

Euroviisut 2023 Britanniassa

Mitä erityisesti aiot nauttia tänä iltana? Voit äänestää neljää vaihtoehtoa.

a) suolaista
30
32%
b) makeaa
23
24%
c) jotakin terveellistä
6
6%
d) juomapitoista
21
22%
e) en mitään
2
2%
f) kaikkea mahdollista
12
13%
 
Ääniä yhteensä: 94

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33243
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Pete »

Mitä syötte ja juotte tänään UMK:n yhteydessä?
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5681
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Minulta löytyy suklaata ja sipsiä. Juomana Pepsi Max mangoa :surrur:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37003
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kohta mennään isolla porukalla syömään Turun Blankoon. Toivottavasti ruusut ei lentele.
Meow cat, please meow back.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4965
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mulle tulee irtokarkkeja ja sitten jotain suolaista naposteltavaa myös. Sellaista mitä on helppo napostella samalla, kun katsoo UMK ja seuraa kuppilan keskustelua. . Ja tietenkin jääkylmää vettä raikastamaan.

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1207
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Koska UMK sattui jälleen lähelle laskiaista (tämä on hyvä tekosyy, sillä joka vuosihan se sattuu melko lähelle), jatkamme kaveriporukalla viime vuonna syntyneellä perinteellä eli laskiaispullabuffetilla. Leipasen yhden kaverin kanssa pullat, muut tuovat haluamiaan täytteitä. Perus kermavaahdon ja hillon lisäksi pöytään pääsee ainakin Nutellaa ja Marianne-rouhetta, myös mahdollisesti jotain kinuskikastiketta yms.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1535
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Kaikkea käärittävää. Löytyy tortilloja, kääryleitä, lettuja, kääretorttua sekä paperiin käärittyjä konvehteja

Juomana pina coladaa ja vettä

Kiitos muuten ideasta sille joka tämän aikanaan kehitti
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57785
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

TomppaJr kirjoitti: 25 Helmi 2023, 15:12 Kohta mennään isolla porukalla syömään Turun Blankoon. Toivottavasti ruusut ei lentele.
Njähähää. :rofl:

Itse menen juomalinjalla. Reilusti punkkua varattuna. :malja:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Zera
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3741
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Zera »

Mä en yleensä syö/juo mitään katsellessani näitä, mutta nyt ostin sipsejä ja limsaa sen kunniaksi kun on niin hyvä taso.

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1653
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Mä teen kääretortun. En tosin kääräise sisään lohta ja smetanaa, vaan lakkahilloa. Se sopiikin saamenkieliseen selostukseen. Pizzaa ajattelin myös, ettei mene liian alleviivaavaksi, viisufinaalissa voi sitten kääriä kaiken :mrgreen:
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Jennifer
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 208
Liittynyt: 27 Tammi 2023, 14:36

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Jennifer »

Kävin kaupasta seuraavaa:
- valkosuklaalevy
- kaksi purkkia suklaavanukasta
- kaksi tölkkiä sokeritonta limsaa
- pieni sipsipussi
- karkkipussi
- kaksi viineriä
- yksi pieni purkki mämmiä

Saatan syödä puolet ennen show:n alkua, kun palkitsen itseni suursiivouksesta.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1732
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Leivoin pina colada -piirakkaa! :peukku:
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1281
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Juustonaksuja ja Pepsi-Maxia ainakin, pieni alkoton skumppakin löytyy, jos tulee juhlan aihetta. Prosentilliset juomat jätän nyt väliin, koska voivat vaikuttaa vääristävästi arvostelukykyyn (esim. vikana esiintyvä PB saattaisi saada suhteetonta etua) :mrgreen:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57785
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Aika moni menee holittomalla linjalla. :mrgreen: Olenkohan kuppilalaisista ainoa alkoholisoitunut kökkäre? :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42518
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Serduchka kirjoitti: 25 Helmi 2023, 17:04 Aika moni menee holittomalla linjalla. :mrgreen: Olenkohan kuppilalaisista ainoa alkoholisoitunut kökkäre? :heh:
Olen alkoholisoitunut kökkäre, mutta (tai ehkä juuri siksi) ajattelin mennä holittomalla linjalla nyt.

En varmaan myöskään syö mitään lähetyksen aikana.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3649
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Serduchka kirjoitti: 25 Helmi 2023, 17:04Olenkohan kuppilalaisista ainoa alkoholisoitunut kökkäre? :heh:
Et todellakaan. Itsellä suunnitelmissa työkavereiden kanssa itsetekemää holillista boolia ja siihen kylkeen vielä skumppaa, siideriä yms. :heh:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 782
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

Skumppa on pakollinen! Vaikka toivon ettei lopputulosta pidä kamalasti jännittää niin en kyllä mielelläni tätä iltaa täysin holittomasti viettäisi. :draamaa: Syötäväksi on vähän kaikkea suolaista ja makeaa naposteltavaa ja kaveri tuo tullessaan lisää, viisuiltoina more is more! :ruokaa:
Gonna miss you all but mostly the cat

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57785
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

kapineiti kirjoitti: 25 Helmi 2023, 17:20 Itsellä suunnitelmissa työkavereiden kanssa itsetekemää holillista boolia ja siihen kylkeen vielä skumppaa, siideriä yms. :heh:
Kuulostaa ihan mainiolta. :peukku:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Zera
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3741
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Zera »

Mun oikeastaan piti ostaa eilen siideriä, mutta en ehtinyt kauppaan ennen yhdeksää, joten ostin limsaa. Voihan se olla, että vielä jaksan tästä kauppaan lähteä, jos alkaa sittenkin tehdä alkoholia mieli. Sipseistäni söin jo varmaan puolet, että saa nähdä, jaksaako niitä enää illalla syödäkään. :heh:

Mielenkiintoista lukea, mitä kaikkea teillä muilla on. Hauskasti keksitty nuo käärittävät jutut ainakin.

//Noniin, kävin sitten kuitenkin vielä kaupassa ja nyt mulla on siideriä ja suklaavanukastakin sipsinloppujen lisäksi.
Viimeksi muokannut Zera, 25 Helmi 2023, 18:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4282
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Ostin eväät tänään ja eilen aika spontaanisti kahden kauppareissun aikana, ja ne koostuvat seuraavista elintarvikkeista: zerokokis, yksi vesimeloniseltzer ja yksi sitruunalonkero, browniepala paistopisteeltä, pikkusuklaamunia, perunalastuja ja punaista paprikaa dipattavaksi chili-kermaviilidippiin.
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja murka »

Einingia kirjoitti: 25 Helmi 2023, 16:41 Leivoin pina colada -piirakkaa! :peukku:
Reseptiä, kiitos!

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja murka »

Ansarin kirjoitti: 25 Helmi 2023, 15:42 Mä teen kääretortun. En tosin kääräise sisään lohta ja smetanaa, vaan lakkahilloa. Se sopiikin saamenkieliseen selostukseen. Pizzaa ajattelin myös, ettei mene liian alleviivaavaksi, viisufinaalissa voi sitten kääriä kaiken :mrgreen:
Oih! Tulee mieleeni nuorena, naimattomana naisena konditoriaan töihin hankkiutunut mummovainajani. Hänelle oli todella tärkeää, että sai joka päivä kahvin kanssa vaikka puolikkaan tai neljäsosan leivoksesta. Liikaa ei sopinut syödä kun makean lisäksi hän rakasti myös kauniita vaatteita ja siksi vyötärönauha ei saanut kiristää.

Hän leipoi unelmatortun ja lakkatortun hybridin eli kaakaota vähän taikinassa ja voikreemi ja lakkoja. Sen piti olla tiukasti rullattuna voipaperiin yön yli ennen kuin sitä sai ottaa.

Aika harvassa paikassa lapsia opetetaan tekemään itse voitaikinaa tai wienereitä, mutta tuo mummoni opetti minua leipomaan. Lainasimme kirjastosta sellaista punaista lyhyttä, mutta leveää suorakaiteen mallista kirjasarjaa, ja sieltä sitten hän opetti minua leipomaan. Ja tietenkin hänen luonaan sai juoda kotitekoista mehua ja välillä ihan Pommaciakin.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja murka »

Carboni kirjoitti: 25 Helmi 2023, 15:33 Kaikkea käärittävää. Löytyy tortilloja, kääryleitä, lettuja, kääretorttua sekä paperiin käärittyjä konvehteja

Juomana pina coladaa ja vettä

Kiitos muuten ideasta sille joka tämän aikanaan kehitti
Saisipa kasviskaalikääryleitä, jotka on tehty quornin, kvinoan ja taatelisiirapin kanssa. Siihen kylkeen puolukkasurvosta, nam!

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja murka »

Serduchka kirjoitti: 25 Helmi 2023, 17:04 Aika moni menee holittomalla linjalla. :mrgreen: Olenkohan kuppilalaisista ainoa alkoholisoitunut kökkäre? :heh:
En kyllä tällä lääkityksellä ja näillä maksa-arvoilla uskalla koskea mihinkään alkoholipitoiseen enkä lääkitä itseäni parasetamolilla. Minulle alkoholittomuus on ihan normaalia. Moni vieras vaatii minua tekemään tiliä alkoholittomuudestani jos lähden puolisoni mukaan aveciksi. Koen sen niin nöyryyttävänä, etten todellakaan halua lähteä enää aveciksi.

Keski-ikäisillä on jokin tunnevamma tuon toisen tarjoaman alkoholin suhteen. Ihmistä pidetään sekopäänä, AA-kerholaisena tai jonain lahkolaisena kun ilmainen alkoholi ei maistu.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja murka »

Onneksi sain teetettyä itseni kasvissuhia. Nehän ovat käärittyjä merilevään. Minua huvitti kerran misokeittoa tehdessä kun merilevälastupussissa varoitettiin käyttämästä liikaa merilevää jokin vuoksi. Luin hiljattain jostain, että suomalaiset kärsivät pikemminkin jodin puutteesta. Sitähän jodillista suolaa ei ole teollisuuden käyttämässä ruoassa kovinkaan monessa tuotteessa.

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2203
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Blankossa syöty lammassalaatti ja juotu aperol spritz, kohta Logomoon :tuuletus:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42518
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

murka kirjoitti: 25 Helmi 2023, 18:24 Saisipa kasviskaalikääryleitä, jotka on tehty quornin, kvinoan ja taatelisiirapin kanssa. Siihen kylkeen puolukkasurvosta, nam!
Löytyisiköhän kaupasta viininlehtikääryleitä? Joskus niitä on säiykeosastolla ollut. En jaksa enkä ehdi enää kääräistä sushia.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Einingia kirjoitti: 25 Helmi 2023, 16:41 Leivoin pina colada -piirakkaa! :peukku:
Kuulostaa hyvältä, ja tulikin mieleen, että löysin joskus aikoja sitten pina colada -muffinssien ohjeen, enkä oo muistanu kokeilla. Pitää ottaa lähiaikojen tehtävälistalle! Itse aiheeseen, ei mulla oo mitään ihmeellisiä eväitä, karsinta muiden joukossahan tää vaan on, tosin irtokarkkeja löytyy kyllä, että saatanhan mä niitä ottaa jossain välissä.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja murka »

Rousku kirjoitti: 25 Helmi 2023, 18:39
murka kirjoitti: 25 Helmi 2023, 18:24 Saisipa kasviskaalikääryleitä, jotka on tehty quornin, kvinoan ja taatelisiirapin kanssa. Siihen kylkeen puolukkasurvosta, nam!
Löytyisiköhän kaupasta viininlehtikääryleitä? Joskus niitä on säiykeosastolla ollut. En jaksa enkä ehdi enää kääräistä sushia.
Kyllä ainakin S-ryhmän kaupoissa on sekä saman firman maustettuja kreikkalaisia papuja ja viininlehtikäärykeitä. Olen syönyt niitä elämäni aikana varmaan satoja, jollen jopa tuhansia kiloja.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2967
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Tonnikalalämppäreitä, suklaakeksejä. :ruokaa:

Viinipullon ehdin jo viikon kuluessa juomaan. Nyt tyydyn veteen. :roll:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42518
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK-syömingit ja -juomingit

Viesti Kirjoittaja Rousku »

murka kirjoitti: 25 Helmi 2023, 18:49 Kyllä ainakin S-ryhmän kaupoissa on sekä saman firman maustettuja kreikkalaisia papuja ja viininlehtikäärykeitä. Olen syönyt niitä elämäni aikana varmaan satoja, jollen jopa tuhansia kiloja.
Hämmentävää. S-ryhmän sivuilla viininlehtikääryleet on sijoitettu lihasäilykkeeksi, vaikkei niissä olisi lihaa. Olisin vain katsonut, saako niitä lähimmästä S-marketista (tai toiseksi lähimmästä), mutta en osannut.
Rise, angel, shine, love!

Lukittu