UMK24: yleiskeskustelu

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi UMK24-kappaleista? (max 2)

Cyan Kicks – Dancing with demons
42
11%
Sexmane – Mania
17
4%
Sara Siipola – Paskana
155
39%
Jesse Markin – Glow
36
9%
Windows95man – No rules!
52
13%
Sini Sabotage – Kuori mua
56
14%
Mikael Gabriel x nublu – Vox populi
35
9%
 
Ääniä yhteensä: 393

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2107
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Kuunkuiskaajia ei voi verrata Maustetyttöihin. Eihän heissä ole mitään muuta samaa kuin kieli.

Maustetyttöjen huumori ja habitus joko iskisi viisuyleisöön tai sitten ei. Tuskin tuossa kuitenkaan ihan Pertti Kurikoita kävisi. Paljon olisi kappaleesta kiinni, että olisiko siinä tarpeeksi tarttumapintaa isolle massalle. Toisaalta jos tuo menisi kovatasoisesta UMKsta läpi, niin eiköhän viisuissakin menestystä tulisi vähintäänkin telen puolella.

Ja sanotaan nyt myös näin, että itselleni Maustetytöt eivät ole ikinä lähteneet enkä ole innostunut bändistä. Monesti olen jopa ihmetellyt, että miten heitä on hypetetty perus massojenki osalta niin paljon. Mutta kuivaa huumoriahan se on, omanlaisensa performanssi missä kiteytyy juuri tuollainen Kaurismäkimäinen tunnelma.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33355
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pete »

Oliko Maustetytöiltä kuultu koskaan mielipidettä viisuista? Itse pidän Litku Klemettiä huomattavasti todennäköisempänä indiekisaajana, koska yritti jo viime vuonna mukaan.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2261
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Jomard kirjoitti: 23 Joulu 2023, 10:06 Pitäisikö päivittää arvaus- / toivelista näin joulun kunniaksi, mennään niiden vihjeiden mukaan:

1. Timmy Tattari
2. Sara Siipola
3. Maustetytöt / Emma ja Matilda
4. Mikael Gabriel & Pete Parkkonen
5. Cyan Kicks
6. Isac Elliot / Sexmane
7. Abreu
Mielenkiinnosta kysyn mielipidettäsi :)
1. Miksi Olga tippunut veikkauksista? (oma veikkaus nr. 1)
2. Miksi Sini Sabotage on tippunut veikkauksista? (uskon Abreuhun, mutta ei sitä koskaan tiedä)
3. Itse luulen että Jenni Vartiainen voisi olla kisaaja/väliaika-esiintyjä, etkö usko kisaajaan?

Mutta jos tuollainen setti on tulossa niin nimien perusteella jo tappofinaali. Miten noista nyt päättää voittaja jos Abreu, Isac Elliot ja Maustetytöt ovat mukana (plus joku joka yllättää).
Nyt ne verhot kii

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5816
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Minäkin sanon ehdottomasti ei Maustetytöille. Sellaisella setillä kun lähtee kansainvälisiin Viisuihin niin Suomi saavuttaa semissä pistemäärän nolla :roll:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Jomard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 910
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

hercules kirjoitti: 23 Joulu 2023, 11:39 Mielenkiinnosta kysyn mielipidettäsi :)
1. Miksi Olga tippunut veikkauksista? (oma veikkaus nr. 1)
2. Miksi Sini Sabotage on tippunut veikkauksista? (uskon Abreuhun, mutta ei sitä koskaan tiedä)
3. Itse luulen että Jenni Vartiainen voisi olla kisaaja/väliaika-esiintyjä, etkö usko kisaajaan?
Mä meen ihan intuitiolla, Olgan ig päivityksiä on paljon, mutta ne liittyvät enimmäkseen muuhun paitsi musiikkiin, jotenkin vaan itsellä tullut tunne, että hän ei ole mukana, vaikka olisi monin tavoin täydellinen paketti, toisaalta ne Timmyn vähät postaukset someen ovat lupailleet, että vuoden vaihteen jälkeen alkaa tapahtua nimenomaan musarintamalla.
Tällä hetkellä tuntuisi, että Abreu on todennäköisempi kuin Sabotage, kun vihjeessäkin puhutaan nimenomaan tunnetusta artistista ja se comeback enkkuversiossa viittaa mielestäni juurikin paluuseen UMK:n.
Pitkään ajattelin että se duo voisi olla Vartiainen & Sexmane niitten yhteiskuvien perusteella, mutta heillä on yhteys saman kotipaikan tiimoilta eli kumpikin on sieltä Siilinjärven suunnalta kotoisin ja sitä ainakin jossain yhteiskuvassa hehkuttivat. Toki Vartiainen voi olla mukana, mutta taas tuo Sara Siipola tuntuu todennäköisemmältä tuohon kakkosvihjeeseen, eikä Vartiainen taas sopinut noiden vihjeiden tullessa olemaan yksi kuunnelluimmista artisteista eli se vihje 6, johon veikkaan jotain näistä X supupolven tyypeistä ja kuunnelluimpia on ainakin Isac E ja Sexmane.
Mutta ihan hakuammuntaahan nää on, oikeastaan toivoisin että mukana olisi myös joku ihan random ylläri, kuten Käärijä viime vuonna!
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1559
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Maustetytöt olisi siitä mielenkiintoinen edustaja, että lähtökohtaisesti tuollaista introverttihabitusta ei ole liiemmin nähty kisoissa. Saattaisi osua ujoihin massoihin todella isosti. Slovenia19 ehkä lähin verrokki mikä nopeasti tulee mieleen, maustetytöillä on kovempi potentiaali. Pomminvarma finalisti joka tapauksessa jos biisi ei ihan skeidaa
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2261
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Maustetytöt selvästi jakavat mielipiteet, mikä on lähtökohtaisesti hyvä :peukku: Mutta voihan kyseessä olla jo mainittu Litku, Vesta tms. Hieman kokoaan suuremmat spekuloinnit ehkä muodostunut yhden otollisen vaihtoehdon tiputtua pois.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

hra47 kirjoitti: 23 Joulu 2023, 10:14
iiiduli kirjoitti: 23 Joulu 2023, 00:30 Taidan olla ainoa, joka ei Maustetytöistä ihan kauheasti innostu.
Et ole. Suomi kisaisi semijumbon tittelistä Tshekin kanssa jos he Suomea edustavat. Kaurismäki-faneja ei nyt niin paljoa ole äänestävien viisufanien parissa, että he kykenisivät nostamaan merkittävästi sijoitusta.
Samoilla linjoilla. En yhtään ymmärrä tätä hypetystä, mutta eihän kaikkea tarvitsekaan ymmärtää :sorivaan:

Mulla on kyllä ihan luottavainen olo, tuskinpa UMK-seulasta on päässyt läpi mitään keskipaksua, ja muutenkin tuo indie-ehdokas on nähdäkseni epätodennäköisin voittaja. Nyt kun 69 on suljettu varmasti pois niin odotan rauhallisin mielin tulevaa :joojoo:
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Olen todennut aiemmin, etten kauhean isolla todennäköisyydellä pety indiesuosikkikategorian tarjontaan, mutta jos se oikeasti onkin Litku Klemetti, yksi suurinhokeistani jonka luodin väistin jo viime vuonna, niin sitten kyllä pettymisriski on suuri :heh: Tokihan biisin ainakin teoriassa voisi luulla olevan kokoonpanon rannalle jäänyttä parempi, jos nyt olisi livahtanut sisään. Katsotaan miten käy.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2107
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Possu »

Joo Litku ei kyllä herätä luottamusta. En jotenkin näe viisukonseptissa erottuvaksi. Todennäköisesti olisi UMKn jumbo.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2261
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Minusta se Litku oli muistaakseni ihan hyvä. Benjaminin tai Lxandran olisin voinut vaihtaa. Mutta UMK elää Benjaminin kaltaisista viisuhahmoista niin hänen mukana olo oli jo voitto UMK:lle. Kukaan ei taida Lxandran osallistumista kohta muistaa saatika Litkua jos olisi ollut mukana.
Nyt ne verhot kii

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8387
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Puhut mister nyt puntarikakkosestani kun puhut Lxandrasta.

Litku Klemetti? Jo nimi on ärsyttävä ja tulee mieleen lähinnä itku.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6631
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Litku olisi itselle vielä Maustetyttöjäkin suurempi pettymys. Hänen musiikkiaan en siedä yhtään. Veikkaan kyllä, että oli indie-artisti kuka vaan, niin en tule pitämään, sillä lähtökohtaisesti indie-musiikki kuuluu omiin inhokkeihin.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3239
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Litkun Jääkuningatar on kyllä ainakin upea! <3
Crown the Witch! :twisted:

Avatar
Jomard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 910
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

No teille Maustetyttöjen mukanaoloa vieroksuville on varmaankin hyvä uutinen, että heillä on Saksan kiertue 12.-17.5. eli se alkaa heti finaalin jälkeisenä päivänä, tuskin ovat siis mukana, iso harmitus tämä kylläkin itselleni, kun aloin jo fiilistellä heidän mukanaoloaan, tai no eihän se nyt ihan kokonaan poissuljettua vieläkään ole joskin hyvin epätodennäköistä :surrur:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2261
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Okei se on sitten byeee tälle kategorialle jo minulle tässä vaiheessa jos Maustetytöille pitää sanoa heippa :hei: :hiips:

Toiveet nyt itsellä bängerissä ja intensiivisessä biisissä. Do not disappoint me.
Nyt ne verhot kii

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5000
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Onko kukaan vielä ehdottanut sitä Jyväskylän Seijaa osallistujaksi? Sopisi 1. tai 2. vihjeeseen

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11352
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Itse ilmoittaudun siihen porukkaan, jonka mielestä Maustetytöt olisi täydellinen konsepti viisuihin. Harvemmin habitukseltaan selvästi erottuvat esittäjät minnekään semin jumbosijoille ovat jääneet, etenkään puhelinäänestyksessä. Menestys kuitenkin edellyttäisi myös napakymppibiisiä, eikä sellaista Maustetytöiltä mielestäni ole vielä kuultu... No, sitäkin suuremmalla syyllä nyt olisi loistava tilaisuus lyödä itsensä lopullisesti läpi UMK:ssa! :joojoo:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8387
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Maustetytöiltä koskettava ja kyynelkanavat avaava biisi on se "Jos mulla ei olisi sua...", mutta senkin koskettavuus on täysin kiinni lyriikoissa, jotka jäisivät ulkomaalaisilta ymmärtämättä. Loput esityksestä onkin sitten vain jotain kaurismäkeläistä jurotusta, jonka vetoaminen kansainväliseen yleisöön on sekin kyseenalaista. Pahinta olisi kai se, että heidän viisuesitystään koristeltaisiin vielä jollain yksinäisellä kissanpierulla joka toimittaisi pyrojen virkaa loppuhuipennuksessa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33355
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pete »

toivo kirjoitti: 23 Joulu 2023, 18:51 Onko kukaan vielä ehdottanut sitä Jyväskylän Seijaa osallistujaksi? Sopisi 1. tai 2. vihjeeseen
Tämä Marja-Leena on kenties todennäköisempi? :heh:

Riskinä seniorilaumat

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37187
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

UMK:n Instagram näemmä poisti kommentoinnin käytöstä. Ihan hyvä päätös, sillä noita trollikommentteja alkoi olla aika runsain mitoin. Mitenköhän aiempina vuosina ihanan yhteisölliseksi äitynyt veikkailushow mahtaa onnistua? :lohduton:
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6631
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Jodelissa pohdittiin, mahdetaanko huomenna saada joululahjaksi kimaraa biiseistä, jos kommentointi on Instassa poistettu käytöstä. Vaikka ei kai se sitä nyt estä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37187
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Viestinnästä jotain ymmärtävänä ymmärrän oikein hyvin, jos mitään kivaa ei tuollaiselle yleisölle haluta antaa. :lohduton: Onpa tämä tilanne mennyt kyllä surkeaksi.
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

^^ anteeksi, mutta en ihan ymmärrä miten nuo kommentit ovat olleet trollaamista - ainakaan suurimmalta osin? Ihmiset on tosi turhautuneita ja vaatii UMK-tiimiltä ja laajemmin Yleltä vastauksia ja vastuunkantoa tässä asiassa. Tilannetta ei ole auttanut se, että sieltä on tullut julkisuuteen ihan käsittämättömiä ulostuloja, jotka kiertelee ja kaartelee ja on räikeässä ristiriidassa Ylen aiempien tekemisten ja sanomisten kanssa.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17365
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

En ole UMk-instaa seurannut joten vilpittömästi kiinnostaisi mitä näillä ns trollikommenteilla tarkoitetaan, voin tosin arvata niiden kommenttien aiheen vallitsevan ilmapiirin huomioonottaen mutta siinä tapauksessa trolli on huono ilmaisu?
Olenko minäkin siis trolli kuppilaviestieni perusteella?
Vältän ottamasta itse kantaa UMK:n tähänastisiin vastauksiin (en puolesta enkä vastaan) Jos olisin Ylen yksinvaltias diktaattori en yksinkertaisesti pystyisi tällä hetkellä tekemään päätöstä kummastakaan varitaatiosta: siinä mielessä tuo virallinen vastaus oli asiallinen.
Tilanne on pelkän Ylen päätettäväksi varmasti epävarma & hankalahko ottaen huomioon kaikki tekijät.
Panostus UMK:een on varmasti ollut suuri ja siellä varmasti halutaan vilpittömästi biisit ulos siten että artistit saisivat niihin kaiken ansaitseman huomioarvon.

Vastakkainasettelun ei pitäisi olla silti mikään yllätys, sitä tapahtuu ja sitä tapahtuu paljon myös kuppilan ulkopuolella, instassa, jodelissa jne ,ihan jopa arkielämässäkin. Josta päästään myös siihen että nykymaailman tilanteen huomioonottaen Wolrdvision ei voisi toteutua, tiettyjen maiden kohdalla on näitä räikeitä ihmisoikeuskysymyksiä mistä herää näitä vastakkainasetteluja halusimme tai emme.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37187
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Ääh, anteeksi, ehkä trollikommentti oli vähän väärä ilmaus. Anteeksi siitä. :lohduton: :hali: Ville Vilén toki on puhunut, että UMK on vastaanottanut paljon trolliviestejä, mutta tuskinpa se tähän liittyi. Tai en minä tiedä, kuinka paljon noita postauksia on jouduttu moderoimaan jo nyt.

// Tulipa minulle nyt paha mieli tuosta. Oli todella ajattelematon kommentti minulta liittyen ihmisten todennäköisesti aidosta hädästä ja turhautumisesta kumpuavaan huolehtimiseen, eikä lainkaan joulun hengen mukaista.
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17365
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ Kiitos selvennyksestä. Ja jouluja :hali:
Itse en ole tosissaan noita lueskellut, varmasti seassa ollut niitäkin missä sorruttu ylilyönteihin.
Jodel tiesi kertoa että osa tätä aihetta käsittelevistä kommenteista olisi rantautunut Käärijänkin instaan, ja täytyy sanoa että se on ainakin väärä väylä tällaiselle vaikuttamiselle.
Itse haluaisin vilpittömästi konkreettisesti tehdä tämän tilanteen eteen jotain & jotenkin yrittää vaikuttaa mutta missä ja miten ja minkä rajoissa on kysymysmerkki.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2261
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

^Konkreettinen tapa toimia on tehdä varmasti lahjoitus. Kevyellä googlettelemisella näitä väyliä tuntui löytyvän.

https://laakaritilmanrajoja.fi/olemme-p ... a-gazassa/
Nyt ne verhot kii

Avatar
Elukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1078
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 19:55

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Tiedän, että on vähän siinä ja siinä, meneekö viesti nyt oikeaan ketjuun, mutta laitan nyt tänne.

Milloinkohan tällaiset boikotit ovat saaneet aikaan mitään? Se että Suomi, joku muu maa tai useampi boikotoisi, ei auta palestiinalaisia millään tavalla. Ei Israel lopeta pommituksiaan tällaisilla perusteilla, että oho meidän takia jotkut eivät osallistu viisuihin. Sekään ei ikävä kyllä toimi sen enempää, vaikka Israel suljettaisiin tai hoksaisi itse vetäytyä (mikä nyt lienisi heidän omalta kannaltaan ehkä fiksuin ratkaisu).

Toki kyse on kait arvovalinnasta ja sen osoittamisesta. Ymmärtäisin vaatimukset paremmin, jos kyseessä olisi Israelissa järjestettävä kilpailu, mutta minusta boikotti Malmön kisoille on kohtuuton vain koska israel nyt sattuu osallistumaan. Tietysti voidaan vetää yhteyksiä kisojen israelilaiseen pääsponsoriin, mutta useimmat boikottia vaativat tuskin edes tietävät, että sellainen ylipäätään on. Mietinkin jo aikanaan, että olikohan Moroccanoil nyt fiksuin veto, kerta sitä myötä voi myös tulla tahraista julkisuutta israel-yhteyksineen.

En siis yleisesti pidä boikotointia hyvänä ratkaisuna tällaisilla kentillä. Minä olen menossa Malmöhön katsomaan euroviisuja, oli siellä Israel mukana tai ei. Tällä siis viittasin siihen, kun jotkut instagramissa jakelee niitä kuvia, joissa lukee "tämä barbi ei katso viisuja, jos israel on mukana" tms. Euroviisut itsessään ovat epäpoliittinen tapahtuma, johon kyllä poliitiikka heijastuu vuosittain, kuten on nähty. Ikävää että tällainen synkkä viitta on nyt tämän vuoden kisojen yllä.
Vaihtuvat sloganit takaisin! :grr:

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5816
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

^ Hyviä pointteja! :peukku:
Minusta sellainen boikotointi on täysin lapsellista ja typerää ja toivon että Suomi ei lähde mukaan siihen pelleilyyn
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Vastaa Viestiin