UMK24: yleiskeskustelu

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi UMK24-kappaleista? (max 2)

Cyan Kicks – Dancing with demons
42
11%
Sexmane – Mania
17
4%
Sara Siipola – Paskana
155
39%
Jesse Markin – Glow
36
9%
Windows95man – No rules!
52
13%
Sini Sabotage – Kuori mua
56
14%
Mikael Gabriel x nublu – Vox populi
35
9%
 
Ääniä yhteensä: 393

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Simsalabim kirjoitti: 03 Tammi 2024, 23:09Senhän näkee täälläkin miten paljon negatiivisia tunteita palaajat herättävät.
Toisaalta jatkuvasti toivotaan myös palaajia. :sorivaan: Yhtä lailla Cyan Kicksin mahdollinen paluu on herättänyt tässäkin ketjussa sekä positiivisia että negatiivisia tunteita.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Samiasd kirjoitti: 03 Tammi 2024, 23:12
Simsalabim kirjoitti: 03 Tammi 2024, 23:09Senhän näkee täälläkin miten paljon negatiivisia tunteita palaajat herättävät.
Toisaalta jatkuvasti toivotaan myös palaajia. :sorivaan: Yhtä lailla Cyan Kicksin mahdollinen paluu on herättänyt tässäkin ketjussa sekä positiivisia että negatiivisia tunteita.
Hyvä pointti! Joka tapauksessa brändille riski - suuntaan tai toiseen
Life's love
Thing is known
Like in dreams

LaRosalia
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 207
Liittynyt: 15 Touko 2022, 20:57

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja LaRosalia »

Pakko kommentoida Sini Sabotagea. Kuuntelen hänen podcastiaan (Cheers to ugly me), ja olen yrittänyt viime aikoina kuunnella, josko sieltä saisi vihiä tähän mahdolliseen UMK-osallistumiseen. Kyllä hän kovasti musiikkia työstää, ja ihan viime aikoina on työstänyt biisejä, oliko jopa biisileirilläkin tai jotain vastaavaa. Mulle jäi vähän kaksijakoiset fiilikset - toisaalta vaikuttaa siltä, että isoja juttuja on tulossa, mutta toisaalta taas siltä, ettei ehkä ihan vielä.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2261
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Oon kyllä semi ylpee Kuppilasta että saatiin tän päiväinen vihje näin hyvin hanskattua vaikka näytti epätoivoiselta. Mikään ei ole varmaa mutta joo. Huomenna sitten taas ratkomaan uutta vihjettä :peukku:
Nyt ne verhot kii

Treilio
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 17 Marras 2023, 22:25

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Treilio »

Ai täällä haluttiinkin uutta nimeä? Saamanne pitää! Tää on kuulkaas sittenkin se ensijulkaisunsa tekevä artisti ysäri-dance biisillä.

Pedo mellon a minno ei olekaan The Lord of the Rings... vaan The Lord of the Rinks! Eli jääkiekkokaukalon lordi!

I ain't scared no more? Ei ookaan Monsters vaan Mörkö!

Artisti on Marko Anttila! :tuuletus:

:suomenaikavoittaa:

Mikseesrekisteröidyn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1135
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

^ biisin nimi on muuten "Meneekö enää sisään"
:kaunis:Jassoo, tissii, Veronikaaa oo oo oo :kaunis:

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1245
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

^ Hahaa, apua, tää piristi mun väsynyttä iltaa aivan tajuttomasti! Aivan loistavaa. :rofl: Viisukuppila best. <3

Ja jottei tämä viesti ihan asiaköyhäksi jäisi, todettakoon, että itse näen UMK:ssa ihan mielelläni jo aiemminkin osallistuneita kilpailijoita. Biisi ratkaisee, ja tykki voi tulla niin uudelta tulokkaalta kuin vanhalta tutultakin. :joojoo: Lisäksi kilpailuun palaaminen kertoo mielestäni siitä, että kokemus on ollut artistille hyvä tai ainakin sellainen, että siihen tekee mieli lähteä uudestaankin, ja se taas voi tehdä hyvää kilpailun maineelle. Toki se ei sitten varmaan tekisi, jos kierrätettäisiin koko ajan pelkkää vanhaa, mutta siitä ei onneksi ole ollut kyse.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42827
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Mikseesrekisteröidyn kirjoitti: 04 Tammi 2024, 00:55 ^ biisin nimi on muuten "Meneekö enää sisään"
Kannatan tätä biisin nimeä joka tapauksessa, oli artisti tai biisi mikä tahansa. Suomen kieltä kauneimmillaan. :joojoo:

Tai no joo, jos keksittäisiin jokin yhtä kaunis ruotsinkielinen biisinnimi, niin sitä voisin kyllä myös kannattaa, ainakin jos biisi on ruotsiksi. Mitä muuten sietäisi taas kokeilla, kun ei länsinaapurista mitään omakielistä liene toivoa saada.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 855
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

Samiasd kirjoitti: 03 Tammi 2024, 22:45
Kasper_ kirjoitti: 03 Tammi 2024, 22:43 En tiedä miten siellä Ylellä ajatellaan, mutta jos itse olisin tekemässä valintoja Uuden Musiikin Kilpailuun niin pyrkisin valitsemaan mukaan mahdollisimman paljon uusia nimiä. Mikäli kuitenkin kaikki uusien tulokkaiden kappaleet sattuisivat olemaan vaan yksinkertaisesti huonoja niin sitten voisin harkita jonkun aiemmin kilpailleen artistin/yhtyeen kierrätystä.
Ah, miten voimmekaan unohtaa viime vuonna kilpailleet uudet tulokkaamme Kuumaa, Portion Boys, Benjamin ja Robin Packalen. Saati sitten vuoden 2022 uudet tulokkaat The Rasmus ja Tommi Läntinen.
Entä Danny (2021)? Kuinkas monta kertaa hän on yrittänyt Euroviisukarsinnoissa? Mielestäni on samantekevää onko nimi uusi vai vanha, pääasia että kappale ja esitys ovat hyviä. Miksiköhän YLE päätyi ylipäätään luonnehtimaan tämän kilpailun musiikkia yhtään miksikään? Kilpailun säännöt jo varmistavat että musiikki on uutta. Voihan retrokin olla uutta musiikkia.
Is there something wrong with who I am ?

Avatar
Jomard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 910
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Kuuntelin tuon Viisupodin eilen ja kuppilakin tietty mainittiin, mutta vähän huvitti kun Pudas selitteli tätä 69eyes tapausta, tuli se kuva että hän oli vaan vähän vitsillä alkanut heittää, että he ovat mukana, ehkä olikin, mutta eipä sanallakaan maininnut sitä tosiasiaa, että 69:n päällekkäiset keikat minkä takia jäivät laskuista tuli esiin juurikin täällä kuppilassa, eikä suinkaan niin että hän olisi sen itse selvittänyt kuten tuosta podista saattoi helposti ajatella :heh:

Mutta siltähän tämä nyt alkaa vaikuttamaan, että tuon tädin (/Pudaksen) listan joutuu / saa lukita, eipä sillä, kelpaa se mulle, kunhan saadaan ne huippubiisit ja yksi ihan loistava kappale meitä viisuihin edustamaan :tapu:

Jos oletetaan, että ekana julkaistaan CK:n rockanthem niin kenen vihjeitä odotamme tänään eli toisena julkaisuna? Sopisiko toiseksi parhaiten se voimabiisi vai ehkä ensijulkaisu?

Edit: Tuli vielä tuosta podista mieleen, että Pudas toisti tietävänsä että aiempi UMK:ssa mukana ollut on tehnyt yhden tämänvuotisista biiseistä eli Sara Siipolan kappaleen, joten jos se on Johannes Brotherus kuten veikkaan niin odotukseni ovat korkealla tätä biisiä kohtaan :joojoo:
Viimeksi muokannut Jomard, 04 Tammi 2024, 06:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Minua ei ainakaan haittaa paluu artistit sillä olisihan se kauhea ajatus, että jos aiemmin osallitunut artisti ei saisi enää tulla kisaan vain sen takia , kun aiemmin on jo kilpailtu. Siinä voisi menettää monta helmeä ja tykkibiisiä. Ja muutenkin meidänkokoisessa maassa ei yksinkertaisesti ole niin paljoa artisteja, että loputtomiin voisi vain uusia ja ensikertalaisia käyttää.

Ja itse viisufanina tykkään, että on näitä aiempia yrittäjiä eri karsinnoissa sillä he tuovat tuttuuden tunnetta ja aina on hauska verrata, onko artistin edellinen helmi yhtä hyvä, kuin uusi tyrkky. :joojoo:

Itse en usko, että tämän päivän biisi josta vihjeet annetaan on ballaadi. Ja omat perustelut on, että 2 julkaistu biisi on aina ollut nopea ja yleensä hitti potentiaalin keräävä biisi, eli juuri Cicciolina, Ram Pam Pam tai Hoida Mut tyylinen. Ja veikkaan, että samalla kaavalla mennään nyt myös, eli hitti potentiaalinen bängeri julkaistaan perjantaina.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37189
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

12pointsii kirjoitti: 04 Tammi 2024, 05:04 Miksiköhän YLE päätyi ylipäätään luonnehtimaan tämän kilpailun musiikkia yhtään miksikään?
Koska Ylellä on brändi Uuden Musiikin jotakin. Uuden Musiikin X ja Uuden Musiikin Lista olivat ennen UMK:ta.

// Ja joo, tänään tulee ensi perjantaina julkaistavan biisin vihje, eli todennäköisesti suuri hitti, joka tulee soimaan joka paikassa tänä vuonna. :surrur:
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

TomppaJr kirjoitti: 04 Tammi 2024, 07:52Uuden Musiikin X ja Uuden Musiikin Lista olivat ennen UMK:ta.
Itse asiassa eivät olleet, vaan Uuden musiikin aamuvuoro ja Uuden musiikin iltavuoro olivat.

Kilpailija 2:

Veni vidi vici
Visionääri
Mul ei menis ku 230 minsaa hakee sut
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37189
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Seuraavat vihjeet uunista ulos.

- Veni vidi vici
- Visionääri
- Mul ei menis ku 230 minsaa hakee sut

// 6 sekuntia hidas. :heh:
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17372
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

TomppaJr kirjoitti: 04 Tammi 2024, 08:01 Seuraavat vihjeet uunista ulos.


- Mul ei menis ku 230 minsaa hakee sut
Viimeksi muokannut Happy, 04 Tammi 2024, 08:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Jomard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 910
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Paljonkos Viroon ja takas menee :uujee:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Mikael Gabriel ainakin on mukana Uniikin kappaleella Veni Vidi Vici.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

aihe_
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 59
Liittynyt: 12 Touko 2017, 02:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja aihe_ »

Siilinjärveltä Tampereelle ajaa Google mapsin mukaan 3 tunnissa 54 minuutissa eli noin 230 minuutissa. Jos laskin oikein :heh:

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Sexmane? Ihmeperhe-biisin "Siilinjärveltä Ratinaan", Tampereelta Siilinjärvelle menee Google Mapsin mukaan autolla 3h54min eli 234 min?
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37189
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

ENTP-persoonallisuustyyppiä kuvaillaan ainakin joissain lähteissä visionääriksi.
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17372
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

Balkan kirjoitti: 04 Tammi 2024, 08:06 Sexmane? Ihmeperhe-biisin "Siilinjärveltä Ratinaan", Tampereelta Siilinjärvelle menee Google Mapsin mukaan autolla 3h54min eli 234 min?
joo tää on munkin vahvin veikkaus, varsinkin kun on sidoksissa toho Isacin biisiin Emmagaalan duettoliven kautta :mrgreen:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37189
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Juu eiköhän ole Sexmane, hänen Helikopteri-biisissään lauletaan:
[Kertosäe: Sexmane]
Mul ei oo Fendii eikä Pradaa mut all Gucci
Mä teen maalei niiku Teemu, niiku Pukki
Poppaan yhen et mä nukun niiku tukki
Ihmisii kuolee nopeet, luotei nii vitusti
Yeah, ihmisii kuolee ja osa niist löytyy taivaast
Visionääri mut lääkäri sano sairaaks
En oo koukus vaik tykkäänki välil bailaa
Mä tuhlaan massia mielummin kun mun aikaa
https://genius.com/Sexmane-helikopteri-lyrics

Ja jossain tämmöisessä häntä kutsutaan visionääriksi. :heh: // Joo näemmä muutenkin kutsutaan tuolla visionääri-sanalla.
And when I cry I cry for both of us.

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Ratinan stadionille ajoaika olis tarkemmin 233min, joten eiks se pyöristyis 230min :heh:
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17372
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

TomppaJr kirjoitti: 04 Tammi 2024, 08:12 Juu eiköhän ole Sexmane, hänen Helikopteri-biisissään lauletaan:
[Kertosäe: Sexmane]
Mul ei oo Fendii eikä Pradaa mut all Gucci
Mä teen maalei niiku Teemu, niiku Pukki
Poppaan yhen et mä nukun niiku tukki
Ihmisii kuolee nopeet, luotei nii vitusti
Yeah, ihmisii kuolee ja osa niist löytyy taivaast
Visionääri mut lääkäri sano sairaaks
En oo koukus vaik tykkäänki välil bailaa
Mä tuhlaan massia mielummin kun mun aikaa
https://genius.com/Sexmane-helikopteri-lyrics

Ja jossain tämmöisessä häntä kutsutaan visionääriksi. :heh: // Joo näemmä muutenkin kutsutaan tuolla visionääri-sanalla.
+

Veni, vidi, vici = Tulin, näin, voitin.

Voitti Emma gaalassa vuoden kotimainen artisti
Viimeksi muokannut Happy, 04 Tammi 2024, 08:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37189
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Jos tuon Veni vidi vici -vinkin saa vielä Sexmaneen jotenkin yhdistettyä, niin alkaa olla aika selvä peli.

// Ahaa, kiitos, Happy. Case closed. :hihi:
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Jomard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 910
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Jep, tämä selvä, seuraava! :tapu:

Perjantain julkaisu eli siis se iso hitti olettama saadaan siis Sexmanelta :peukku:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

korvaboosti
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 546
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja korvaboosti »

Vihjeet lienee samassa järjestyksessä kuin biisien julkaisut? Tämä kakkosvihje osuisi perjantaille, ja listasijoitusten maksimoimiseksi perjantain paraatipaikka paikka olisi kuin tehty Sexmanelle.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37189
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Olipas tämä jotenkin voimauttavan nopea yhteispeliselvittely. :violette: Näemmä osaamme vielä jotain, vaikka eilinen olikin aika hankalaa. Ja tämä myös toi lohdutusta siihen, että näemmä osa näistä vinkeistä on vielä ihan selvitettävissä. :heh:
And when I cry I cry for both of us.

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Kyllä, vihjeet on julkaisujärkässä. Mietinkin eilen nukkumaan mennessäni, että tähän spottiin menee varmasti joku suomenkielinen hitiksi povattu, kun tämä on tehty oikeastaan joka vuonna (Cicciolina, I Love You, Ram pam pam, Hoida mut). Sexmane on mitä luontevin jatkumo, sillä hänellä on jo olemassa olevaa kuulijakuntaa, ja nyt UMK nostaisi hänet perjantain "paraatipaikalla" vielä isomman yleisön eteen.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17372
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

TomppaJr kirjoitti: 04 Tammi 2024, 08:25 Olipas tämä jotenkin voimauttavan nopea yhteispeliselvittely. :violette: Näemmä osaamme vielä jotain, vaikka eilinen olikin aika hankalaa. Ja tämä myös toi lohdutusta siihen, että näemmä osa näistä vinkeistä on vielä ihan selvitettävissä. :heh:
jep <3

tuntu että tässä loksahti teiän kans telepaattisesti kaikki palapelit heti toisiinsa :heh:
Never miss a good chance to shut up.

Vastaa Viestiin